Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi lieve meiden, iedereen een beetje bekomen van Moederdag? Las hier en daar al wat fijne opmerkingen, altijd als je er niet op bedacht bent....Hier het land doorgeweest naar mijn en zijn ouders voor moederdag, kadootje meegebracht en bijgekletst. Lekker buiten gezeten en genoten van vogeltjes en gezelschap. Slechts 1 vreemde opmerking van mijn altijd lieve schoonmoeder...OF IK ZELF NOG MOEDERDAG VIERDE????? Ok ze wordt oud, en bedoeld het waarschijnlijk gewoon lief, maarre was er niet op bedacht, dus heb niet geantwoord en gezellig meegedaan met gesprek naast me....niet zo attent, ik weet het, maar ja kan niet altijd de perfecte schoondochter uithangen...

Het bericht van Zara heeft er wel ingehakt hoor, ben wel blij dat ze haar verhaal hier deelt, het is precies zoals Babeth schrijft, het is een moeilijke periode, en je kan wel iets schrijven als advies gevraagd wordt, maar het is toch een enorme dreun waar maar waar weinig zinnigs over te zeggen valt wat je nu wel of niet het beste kan doen. Zara, als je dit leest, nogmaals een knuffel, er wordt aan je gedacht xxx

Verder weinig te melden, nog een paar dagen werken en dan vakantie. Morgen de eerste deca. Weer een stapje verder.

Slaap lekker xxx

Geplaatst

Fren, wat hockey betreft: de tegenpartij heeft wel heel goed kunnen oefenen...een genereus momentje van jullie kant? Je kan juist heel erg tevreden zijn ; - ) die trek me omhoog bak was gewoon een beloning...ik blijf het verder een wereldprestatie vinden, 20 kilo er af..ongelofelijk, knappe prestatie, je dietiste zal wel niets dan lof hebben ; -)

Sylvie, slaap lekker, duim voor nu dat licht dat die tunnel nu wel eens in mag gaan schijnen...

Ivsh, wat mooi om het je ouders en schoonouders te vertellen. Was je zelf niet emotioneel? Mooie dag om het te delen ; - )

Henne een goede week toegewenst, weer wat dichter bij de echo, sterkte en hoop dat je wat meer gerustgesteld gaat worden (geen bruinverlies, loads of zwangerschapskwaaltjes ; - )

iedereen nogmaals een dikke slaap lekker knuffel xxx

Geplaatst

Zara, wat een heftig weekend hebben jullie gehad. Fijn dat ze in Gent zou met jullie hebben meegedacht. Nu alles een plaatsje gaan geven en de uitslagen van de onderzoeken afwachten.

Henne, wat een onzekerheid. Zo lastig dat je in deze fase nog eigenlijk niks kunt doen. Een echo zal denk ik ook niet veel zekerheid geven.

Fijn trouwens dat onze volgende meeting op 29 oktober wordt. Nu alleen nog hopen dat ze niet toevallig dat weekend precies die acupunctuuropleiding gaan beginnen. Nou ja, zien we dan wel weer.

Eef en Fren, altijd vervelend van die nonchalante/goedbedoelde maar verkeer overkomende opmerkingen. Sommige mensen hebben gewoon niet door wat voor effect zo'n opmerking heeft.

Babeth, ik krijg inderdaad de recepten bij de uitgangsecho. Hoop gauw reactie van dr. S. te krijgen over wanneer ik kan komen voor de uitgangsecho en wanneer de eerste fm zal zijn.

Overal om me heen nare berichten. Hier een heftige week voor sommigen en ook in mijn vriendengroep. 2 vriendinnen van mij waren allebei zwanger. Bij de 1 bleek bij conrole op 17 weken dat het kindje al op 13 weken was overleden. Bij de andere vriendin bleken er bij de 20 weken echo enorm veel afwijkingen zichtbaar aan hersentjes etcetera. Vandaag gingen ze dus naar het ziekenhuis om de boel op te wekken. Kindje zou heel slechte vooruitzichten hebben en niks gaan kunnen. Jeetje, wat een moeilijke beslissing lijkt me dat. Kan ik echt zo verdrietig om worden. Zal er niet verder over schrijven. Geloof dat we hier allemaal niet op dit soort verhalen zitten te wachten. Sorry, maar moest het even kwijt.

Ga gauw slapen. Vorige week erg druk gehad en te weinig geslapen. Wil over een paar weken wel fit zijn natuurlijk.

Geplaatst

Hoi hoi, ben nog niet naar bed, geen fut om naar boven te gaan haha

Eef wat een "goedbedoelde " opmerking, ik zou denk ik echt even met mijn mond vol tanden staan....sjonge zeg!

Kaartje je krijgt vast snel bericht hoor van dr.'S., wat een ontzettend trieste berichten van je vriendinnen zeg, wat heftig!! Zeker ook om over het lot van je ongeboren kindje te moeten beslissen, sterkte voor hun en voor jou!!

Geplaatst

Zo te zien ben ik hier de enige op dit tijdstip, gelukkig maar. Dat betekend dat jullie allemaal liggen te slapen. Ik kan niet meer slapen maar ben zo moe.... Ach ik begin er patroon in te zien, paar dagen slecht slapen en dan een week prima.

Eef weer een druk dagje ook allebei de ouders bezocht. Wat een ondoordachte opmerking van de schoonmoeder, gelukkig niet op gereageert, maar dat heeft vast wel even gestoken.

Kaartje wat een drama's voor je vriendinnen. Schrijf hier van je af hoor, sterkte.....

Geplaatst

Poeh, wat een beladen dag gisteren. Hopen dat het vandaag beter gaat. Allemaal weer in de lift richting positief. Hier valt dat nog niet mee. Digitaal gaaf in no time zwanger, maar we; 'maar' 2-3 weken. Onzin om daar onzeker van te worden met 5w1d, maar ik had wel erg graag 3+ zien staan. Vandaag twee keer een half uurtje niet in overleg, dus kijken of ik dan ergens het ziekenhuis kan bellen.

Hoop dat al mijn bloedverlies richting Fran gaat zodat zij snel bongi wordt, is dat een idee? :-D

Geplaatst

Zara...meissie...wat een verhaal.....jeetje.....wel fijn dat je meteen in Gent geholpen bent en dat je niet tot vandaag hoefde te wachten....hoe verschillend het idd per ziekenhuis kan zijn, blijkt nu maar weer eens....ik heb helaas geen tips voor je mbt je buik. Het bloedverlies, hou het in de gaten, mocht het erger worden, dan zou ik toch even contact opnemen met het ziekenhuis...

ach meissie...heb met je te doen....zou je verdriet zo overnemen als dat ging. Weet dat we er voor je zijn en je steunen....heel veel sterkte meis!!!

liefs,

nico

Geplaatst

goedemorgen dames,

Zara, wat ben je goed behandeld in Gent zeG!!! Petje af voor die artsen daar.

Fren, jij nog niet bongi.

Syl-vie, succes die afslachtweek is weer begonnen. Hou j ehaaks.

Bij ons zaterdagavond de bongi geconstateerd. Een week te vroeg, dus vanmorgen maar bellen naar het ziekenhuis. Valt me toch nog wel een beetje snel, maar dan hebben we het gehad. klinkt dit erg. Ben het hele ivf traject zo zat!!! Er vragen zelfs mensen. Hoe hou je het vol. ja de wens is zo groot dat je het volhoudt. Ik heb recht op de 3e ivf maar wat mij betreft zou ik zo weer teruggaan naar de clomid met monitoren.

Aan de ene kant vind ik het erg dat ik er zo over denk en de andere kant vind ik het wel lekker geen punctie e.d. meer te hebben. Overigens komt het dan wel weer goed uit dat het eerder is, dan kan ik gewoon met de muziek mee lopen met de avond 4 daagse.

Afgelopen week erg gezellig gehad tussen de groente en fruit en lekkere hapjes.2 leuke dagen van hard werken. Maar weer lekker centjes verdient. Verder met moederdag even naar mijn schoonmoeder geweest en daarna naar nijmegen voor een waterpolo wedstrijd. Helaas verloren met 1 puntje. Maar geen klok e.d. dus eigenlijk niet te controleren.

Daarna een speler naar huis gebracht en daar lekker ge bbq-ed. Al met al een leuke dag.

Voor vandaag staat er werken op de planning en ziekenhuis bellen.

Succes en een dikke knuffel allemaal. Denk aan jullie allemaal!!!

Geplaatst

Goedemorgen allemaal,

Sandra wat shit dat je zo slecht slaapt en je hebt het zo hard nodig.

Hier gelukkig even geen probleem met slapen.

Kaartje wat heftig zeg 2 verdrietige verhalen en zo dichtbij.

Henne ik heb ze nooit gebruikt met 2-3 wk. Je zoekt nog steeds bevestiging maar ik vertouwen die Claire niet met tijdsindicator ;-)

Eef misschien flapte het eruit bij schoonmoeder, helaas gebeurt dit maar even negeren niets mis mee.

Vandaag de boel opruimen en richting huis.

Geplaatst

goeiemorgen meiden....

poeh...er is veel geschreven...was gisteren begonnen met bijlezen voordat we naar mijn ouders zouden gaan, maar kwam niet verder dan het berichtje van Zara....heeft er toch wel ingehakt en op het moment dat ik wilde reageren, stond mijn vriend al toeterend voor de deur....en daarna niet meer op het internet geweest...

Fren, Syl...balen dat de bongi er nog niet is....heeft mijn bongi-dansje toch niet veel geholpen....jammer...

Syl....kan idd door stress komen dat je overtijd bent...maar ik zit ook aan die vrijpartij in het schuurtje bij de schoonmoeder te denken...zit er een kansje in dat het toch zou gelukt zijn???

Fren....wat een opmerking van je broer...bah bah....mijn oudste broer zou ook zo'n opmerking kunnen maken, al weet ie wel van onze situatie af...mijn moeder vertelde gisteren ook zomaar effe tussen neus en lippen door dat mijn neefje in juni/juli de tweede al krijgt...dus intussen zijn er al weer 5-6 zwangeren om me heen...pfff...maar goed....kan ik nu toch niets meer aan veranderen...en zij kunnen er niets aan doen dat ik niet zwanger kan worden...sterkte meid!

Henne....een dagje dichterbij de echo!!! jippie!!! hoop op een kleurloze afscheidingsvrije dag voor jou...en als er al afscheiding is, dat ie dan gewoon is zoals ie moet zijn als je zwanger bent....dus zonder kleurtjes!

ivfsh...je (schoon)ouders verteld, moet een bijzonder moment zijn geweest....fijn dat je een relaxed weekend hebt gehad met ar...en goed van hem dat hij zo reageerde!

Sen....toch een moeilijk moment gehad gisteren...knuffel voor jou!!!

trouwens ook voor iedereen die het gisteren op de een of andere manier moeilijk heeft gehad...wel of niet moederdag gerelateerd...

wij hebben gewoon superweer gehad....geen regen gezien...dus flink in de avond de planten water gegeven...niet veel gedaan dus, behalve een paar keer geknuffeld....zaterdagochtend 9 uur was ie nog negatief, 's middags om kwart voor 1 zoiets was ie positief...[ATTACH=CONFIG]1337[/ATTACH]hihihi...gelukkig hadden we na de negatieve test toch al even geknuffeld....'s avonds ook nog eens geknuffeld en gisteren ook nog...en vanochtend was ie weer negatief....ons volgende knuffelmoment komt wanneer het komt....geen moetjes meer deze maand...maar....wat wel een pluspunt is....ik ben waarschijnlijk weer terug op mijn oude cyclus...jippie..dag 15/16 waren de positieve ovutesten...voorheen, toen ik nog deed tempen, had ik ook na deze dagen een tempverhoging en een cyclus van 28 dagen...op de dag dat we dus naar DD gaan, 20 mei, zou ik dus op dag 28 zitten...een vroege test zou dus gedaan kunnen worden...of niet....hahahaha...wil het lot niet tarten natuurlijk...hahahah...maar goed....we hebben ons best weer gedaan....meer kunnen we niet doen...

Verder een super relaxed weekend gehad...eigenlijk veel te doen in huis, maar niets gedaan..hahahah...

Syl....heel veel sterkte vandaag!!! hoop toch zo dat alles nu omgedraaid wordt en dat het geluk jullie kant op komt!!!

meiden...kom later terug....de medewerkers hier melden zich weer langzaam na een lang weekend en/of vakantie....werk aan de winkel!!!

liefs,

Nico

Geplaatst

Rubster je klinkt weer wat opgewekter. Kan me helemaal voorstellen dat je het hele traject zo zat bent. Als je kansen er ook zijn kun je eerst toch nog aan de clomid met monitoren en als je er klaar voor bent en het echt nog wil kun je die 3e ivf dan toch doen? Of zie ik het nu wel heel simpel?

Het idee dat je niet mee kan doen aan evenementen door ivf staat je duidelijk heel erg tegen momenteel. Jij ook succes met het handelen van die gevoelens.

henne goed idee dat je jou rommel doorgeeft aan Fran. Nu weer onzekerheid door een test die 2-3 aangeeft en geen 3+...... moeilijk moeilijk, hopelijk heb je de tijd om het zh te bellen.

Geplaatst

Nico je hebt dus toch lekker op tijd geknuffeld!!!! Nu hopen op een wondertje en dat je geen behandeling meer nodig hebt.....

Syl idd voor jou misschien ook wel een wonder???? Dat schuurtje met de vergeten slip hihihihihi dat zou een bak zijn om later aan de kleine te kunnen vertellen ;)

Geplaatst

Dat was ik alweer vergeten maar ik heb er een hard hoofd in.

Nico als het nou bij jou lukt zou helemaal mooi zijn.

Ruby het weekend voor jou tussen de groente heeft je idd goed gedaan zo te horen.

Regent hier bah.

Geplaatst

Hier is het somber en grijs, maar het regent nog niet.

Ik doe de 3e behandeling nu omdat de endometriose gewoon heel rustig is. Anders had ik het wel over de zomer heen getild. Doe wel gewoon mee met de activiteiten hoor, maar op mijn manier en tempo.

Nu weer even aan het werk. Een boot die in Finland ligt met goederen is kapot. Dus nu maar afwachten wanneer de goederen komen.

Fijne dag toch...

Geplaatst

Mag ik even inbreken in dit topic, voor Zara..?

Ik ken je niet en jij kent mij wellicht ook niet, maar heb je wel meegevolgd op het wachtbankje en ook ik leef erg met je mee nu in deze vreselijke tijd. Geef jezelf alle tijd die je nodig hebt en ik hoop dat jullie snel je wondertje in de armen mogen houden, zonder (teveel) zorgen en deze ellende intussen een plaatsje hebben kunnen geven.

Knuffel

Ellen

Geplaatst

Lieve meiden,

Henne ik snap je onrustige gevoel volkomen, maar wat je zegt 2-3 weken Wil niet zeggen dat je niet 5w1 kan zijn....hier op het forum staat de hcg-waarde van Brussel en het verschil tussen de laagste en hoogste waarde is erg groot hoor.ik hoop dat je iets geruster wordt na contact met het zkh.

Ruby jij gaat dus sneller als verwacht van start, spannend weer!! Onwijs veel succes meid!

Nico ik wordt vrolijk van je vele knuffelmomenten, en nu gewoon wanneer het zo uitpakt, de testen zijn overduidelijk, apart hè in korte tijd van een licht positieve naar een positieve test.

Sandra dat slaapritme van jou is rot hoor, jeetje wat een tijden! Zelf heb ik 2 nachten6 uurtjes geslapen en vannacht de klok rond, ik werd echt om 12.00 pas weer wakker, tussendoor 3x moeten plassen maar viel daarna weer in coma.

Geplaatst

he Babeth..ja, weet je wat het is...deze keer voel ik me meer ontspannen...de vorige keer was het echt nog van de moetjes...deze keer niet...misschien ook omdat we 20 mei in het vooruitzicht hebben en dat we daarna een beslissing pas nemen...minder druk ligt er...had het er ook net met mijn beste vriendin over (die ook mijn collegaatje is)...ze vond dat ik er meer open over was, meer ontspannen, wat meer berusting zeg maar...en zo voelt het ook....misschien is het ook wel een stukje zelfbescherming...om niet weer helemaal terug te vallen mocht het niet lukken...maar dan weten we ook dat we nog 1 x ivf gaan doen en als dat niet zou lukken en we zouden geen cryo's hebben, dan gaan we met ecd verder...dat is niet zo leeftijdgebonden, tenminste, niet voor mij...tuurlijk kan ik daar niet ook jaren mee wachten, maar het feit dat we een jongere donor hebben (32 jaar) scheelt toch wel en geeft iets van een adempauze...

ondanks dat ik de afgelopen weken/dagen zo liep te twijfelen fo we wel door zouden gaan, nog een keer het hele traject doorlopen...

San...wat shit zeg dat je zo slecht slaapt...las op je hyves dat je gefietst had, met acceptabele pijn...en alweer 25 weken...gaat snel...hoop dat je snel je slaapritme terug vindt...wat dit lijkt me echt slopend...

Henne....hoe gaat het met je dag??? hoop geen bruinige afscheiding voor jou meer vandaag!!! met 2-3 weken zit je toch nog mooi? als je nu 5w1d bent? je weet dat het altijd kan verschillen...hang in there!!!

liefs,

nico

Geplaatst

Nico fijn om te lezen dat je je nu wat meer ontspannen voelt! Dat doet zo veel met je en ik kan me je gevoel wel voorstellen. Jij hebt het traject van ecd al helemaal geaccepteerd en je klinkt daar iig erg positief over, de IVF poging die je evt. Nog gaat opstarten is dan extra zeg maar, een beetje een karige omschrijving want het is iets van grote waarde maar ik denk dat je me wel begrijpt. Hou je positiviteit vast meid!

Geplaatst

meiden,

Morgen om 9.10 uur startecho laten maken in het VU. We zijn dan weer in de race. Dat ik bijna een week te vroeg ben is geen reden tot ongerustheid.

Ga nu even kijken welke apotheek decapeptyl op voorraad heeft.

Kan wel naar de poli apotheek in het vu gaan, maar dat vind ik zelf niet prettig.

Groetje

ruby

Geplaatst

he Rubster...spannend.....morgen de startecho...gelukkig dat je vroege bongi niets in de weg staat...succes met het zoeken van deca op voorraad...heb zelf nog wel wat in mijn la liggen, maar dat heb ik denk ik zelf nodig....succes!!!

liefs,

nico

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden