Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hoi,

Zara meid, wat vreselijk allemaal wat je meemaakt maar wat hebben ze je goed opgevangen in Gent! Ik snap niet hoe het heeft kunnen gebeuren dat ze zo'n beoordelingsfout hebben gemaakt in het nederlandse ziekenhuis. Hoe is dat toch mogelijk, dat kan toch niet?!

Guusje, wat moeilijk. Ik had zulke issues heel erg vaak met mn moeder maar die had borderline en dan is het echt heel extreem. Maar ik weet hoe je je voelt en alles wat ik kan zeggen is: doseren en vooral ook aan jezelf denken, laat je niet onterecht een schuldgevoel aanpraten. Geef je grenzen aan. Veel sterkte ermee meis

nou hier is de ongi doorgebroken... hoop dat de koppijn nu ook wegtrekt want die heb ik nu al 1 week non-stop.

Hier is het bewolkt, heel ego maar dan hoef ik er tenminste ook niet zo van te balen dat we niet naar het strand gaan. We weten nog niet wat we gaan doen we zijn net een uurtje uit bed. We zijn langslapers, en ach nu kan het nog. Straks als we kinderen hebben niet meer (ik wilde eerst typen ALS we kinderen hebben maar wil positief blijven). En we zijn door alle stress zoiezo behoorlijk uitgeput want man man wat vreet dat een energie pffff

Sab, schrijf je nou regenachtig in Scheveningen?! das niet zo heel ver hier vandaan.. hier (nog) geen regen

oja, straks naar het kerkhof een bloemetje brengen bij mn moeder. Bah ik vind dit zo'n pijnlijke dag...

dikke knuffel voor iedereen die het nodig heeft

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

goedemorgen meiden

Zara wat ben ik blij om iets van je te horen!!! ik maakte me wat zorgen...

Jeetje meid, ik heb je bericht echt even 2x moeten lezen en ik kan niet anders zeggen als alle lof voor Gent, de wijze hoe ze jullie opgevangen hebben en naar jullie geluisterd hebben. De reden is uiteraard ontzettend verdrietig maar juist op dat moment.

Direct is er een andere molen in gang gezet wat onderzoeken betreft, mijn man heeft destijds ook een chromosomenonderzoek gehad en die uitslag heeft toen ongeveer 8 a 10 weken geduurd, men zei in het begin 3 maanden.

Ik begrijp uit je verhaal dat het wachten op vervolg best moeilijk is maar meid, misschien is dat voor nu voor jou toch wel even het beste, om zowel lichamelijk als emotioneel weer in balans te komen.

Tips voor je om af te vallen heb ik niet, tenminste geen aanvullende op hetgeen met name Fren geschreven heeft. Ik weet wel dat ik de eerste 2 weken na de bevalling echt niet kon eten, maar daarna toen ik een beetje helderder ging denken had ik alleen maar behoefte aan zoetigheid, ik hoorde later van iemand dat dat een manier is om weer te aarden. Het was overduidelijk dat ik van het ene uiterste naar het andere uiterste schoot. Ik dacht ook als ik mijn zwangerschapskilo´s kwijt ben (het waren er toen 6,5) dan voelt het vast anders, maar nee hoor, ik raakte ze snel kwijt maar mijn gevoel veranderde niet. Op een bepaald moment, echt na een maand of 3 schafte ik een wii-fit aan en durfde weer te gaan wandelen, die beide zaken deden me op een bepaalde manier goed maar verminderde mijn verdriet niet, wel leek het of ik er daardoor beter mee om kon gaan.

Ik denk dat niemand zo de wijsheid in pacht heeft van hoe te reageren maar je wordt zo enorm emotioneel onderuit gehaald en zo uit balans gebracht dat kost veel tijd om daar zelf (ik mede door hulp van een medisch psychologe) weer de balans in te vinden. De tip die ik kreeg was om te doen waar ik me op dat moment het beste bij voelde, als dat op vakantiegaan was doen, of juist thuisblijven doen, je kan je eigen gevoel niet onderdrukken, misschien even maar het blokkeert je vroeg of laat en dat breekt je op.

Wat het werk betreft, ik vind het erg pijnlijk om te lezen dat je een ontzettend ellendige email hebt ontvangen die overduidelijk niet gepast was. Ik kan alleen maar naar mijn eigen ervaring kijken en ik heb juist erg goede evaringen met de werkgever, arbodienst+ arts en ook met het UWV.

In deze kan ik je denk ik alleen maar adviseren om je in ieder geval aan de afspraken met de arbodienst te houden zodat jou nooit iets verweten kan worden. Je moet nu eerst lichamelijk en geestelijk dit drama te boven zien te komen. En in mijn ogen moet je juist bij de arboarts heel duidelijk zijn en je niet groter voordoen dan je je werkelijk voelt, hij/zij zal uiteindelijk toch een advies uit moeten brengen waar zowel jij als de werkgever zich aan dient te houden. Maar ja, ik weet niet hoe je eigen ervaringen zijn, en dan met dat ervaringsverhaal van Eef....gelukkig is de ene arts de andere niet. Op het werk ben ik overigens ook altijd open geweest, ik stak mijn gevoel en emoties niet onder stoelen of banken, tuurlijk wilde ik dat soms wel maar het ging gewoonweg niet.

Wat het bloeden betreft ik weet niet wat normaal is bij een curretage bij deze termijn, bij mij is het destijds spontaan afgekomen, een dag heftige pijn met voor een half uur complete rugweeën, daarna een zware menstruatie die toch zeker een dag of 7 alles bij elkaar geduurd heeft.

Ik mocht toen eventueel wel paracetamol slikken.

Het is te merken dat er vanalles door je hoofd raast, emotionele gevoelens en vragen maar ook praktische, dat is erg herkenbaar, probeer jezelf de tijd te geven om alles op een rijtje te zetten, ik heb destijds veel geschreven, letterlijk van me af geschreven en dat was prettig, daardoor kwam er uiteindelijk steeds weer wat ruimte zeg maar. Misschien dat je daar iets mee kunt.

Jeetje meid, je verhaal maakt een enorme indruk op me en ik wens je onwijs veel sterkte!

liefs

Babeth

Geplaatst

Jeetje Zara, wat een verhaal meid, en dikke knuffel voor jou en ook zeker voor de artsen/verpleegkundigen in Gent, wat een medeleven en inzet!

Geplaatst

hoi meiden

hier even een vervolgberichtje, na het bericht aan Zara heb ik eventjes mijn gedachten proberen te verzetten...

Guusje wat moeilijk zeg met je moeder, lief dat ze meer met jou wil doen en dt ze er voor je wil zijn maar ik begrijp ook erg goed dat je veel tijd voor jezelf nodig hebt...ik hoop dat ze dat gaat begrijpen.Maar lijkt me wel moeilijk voor je!

Sen, jij ook sterkte op deze rotdag, mooi dat je een bloemetje gaat brengen!

Fren, lekker gehockeyed vandaag? jeetje het is hier in Brabant erg benauwd, alle beesten liggen alleen maar te liggen.....

Henne, hoe gaat het met jou vandaag?

Ivfsh, het is ook inderdaad heerlijk ook al kan ik zelf niets doen, ik mag de ideeën aandragen en het eea. bestellen, prima!!!

Syl, zijn je darmen weer wat tot rust gekomen?

ik ga zo afsluiten, eerst even naar mijn moeder, dan naar huis, hond ophalen en even naar mijn schoonouders, ik weet nu al dat het weer een lange dag wordt, manlief wilde eerst nog even in bad....

tot later meiden

liefs

Babeth

Geplaatst

Zara wat een heftige dag hebben jullie achter de rug. En nog een moeilijke tijd voor je ook. Bij ons zijn na de miskraam chromosoom en stollingsonderzoek gedaan, wat precies allemaal wee ik niet meer. Daar is dus een hele kleine afwijking uitgekomen waarvoor ik nu extra hoge doses B6 en Foliumzuur krijg. vond het moeilijk om die drie maanden te wachten, zeker toen op het laatst mijn cyclus ook weer gewoon op gang kwam. Maar toch blij dat het nagekeken is. En neem die tijd om de boel weer een beetje op een rijtje te krijgen, want het is allemaal wel heel veel wa je bij elkaar voor j kiezen hebt gekeven.

De rest heb ik vluchtig bijgelezen, zijn net pas thuis van vrienden waar we laminaat hebben gelegd, ik niet hoor, ik heb tosti's gemaakt :-) maar toch wel moe. Nog steeds bruinverlies, nog steeds erg onzeker.

Liefs voor allemaal!

Henne

Geplaatst

Rustig hier. Hoop dat het een goed teken is en iedereen toch een beetje aan het genieten is. Of uitgeteld na een fijne dag.

Nog even een extra knuffel voor sen, zara en iedereen de het nodig heeft. Esther, denk ook veel aan jullie.

Weltrusten, Henne

Geplaatst

Henne slaap lekker.

Denk dat iedereen wel een beetje moe is na de hefige dagen hier op het forum. Sterkte voor allen die het nodig hebben!!!! en een dikke knuffel voor allen.....

Voor de liefhebbers en nieuwsgierigen, ik heb fotootjes geplaatst van onze kinderkamer in het augustus topic ;)

Geplaatst

Net weer thuis, warm dagje achter de rug. Hockey was een uitputtingsslag die we grandioos verloren hebben. Ben de tel kwijt geraakt, geloof dat het 7-0 geworden is, voor hen dan hè...

Daarna naar m'n moeder, leuk met m'n neefje gespeeld en weer een lompe opmerking van m'n broer kunnen incasseren: ik had m'n schoonzus op iets leuks geattendeerd, waar zij vervolgens tijdens het eten op terug kwam met de woorden: fran vertelde nog iets leuks. waarop m'n broer me aankijkt een vraagt: ben je zwanger? Toen in huilen uitgebarsten en hem gevraagd hoe hij toch zoiets kon vragen, en op Moederdag nog wel! Heb m'n moeder vanuit de auto gebeld m te vragen of ze m'n broer duidelijk kan maken hoe kwetsend zulke opmerkingen zijn. Ik weet dat hij er niks kwaads mee bedoeld, maar toch, dat doet niks af aan de impact van zijn woorden.

Net toch de tiramisu maar opgegeten... Voelde me erg zielig :-) morgen weer naar de diëtiste, hoop dat die tiramisu me niet gaat dwars zitten...

Geplaatst

Getver Fran dat is niet leuk zo'n opmerking en zeker niet op zo'n dag als vandaag. Kan wel zijn dat hij het niet zo bedoelde het heeft je wel gekwetst.

Balen van de grandioos verloren wedstrijd.

Je had recht op je tiramisu, van 1 x flink zondigen zal het toch niet afhangen?????

Geplaatst

Het is heel rustig, hangt ook een ander sfeertje, kan er mijn vinger niet op leggen.

Henne welterusten, hopelijk een vlekvrije dag voor jou.

Sandra ik fa spieken in aug.

Fran moeilijk als er zoiets wordt gezegd. Mijn broer kan ook soms lomp zijn maar ook omdat hij er moeite mee heeft.

En dan die tiramysu, nodig is nodig meid!

Babeth jullie zijn ook in de meisjes kamer bezig geweest. Is alles nu een beetje rustig bij jullie qua stress en gevoel?

Voor alle andere hier ook een dikke knuffel.

Morgen begint ons slachtveld weer!

Geplaatst

Hoi meiden,

Wij waren pas rond 21.00 uur thuis maar moet wel echt even op het forum uiteraard!

Fren wat een wellicht goedbedoelde klote opmerking.....logisch dat je daar erg ondersteboven van bent, ik hoop dat je moeder het duidelijk kan maken aan hem of anders zijn vrouw... Sterkte!

Syl-vie morgen begint het weer voor jullie schrijf je, ow wat hoop ik toch dat het Goed uitpakt, er rust in de tent komt en jullie ook weer verder kunnen met de behandeling!! Sterke lieverd.

Wat de sfeer betreft, ik denk dat iedereen behalve met het verhaal van Zara ook behoorlijk met haar eigen situatie bezig is en dan nog op deze voor velen beladen dag....

Gelukkig bijna achter de rug!

Henne wat zijn jullie Goed bezig geweest, en een tosti, hmmmmmmmmm zl ik me morgen eens op tracteren! Morgen weer een dag dichter bij de echo lieverd

Syl, mijn man en schoonvader zijn inderdaad druk bezig geweest en het wordt helemaal naar ons zin (qua kleur ) , verder zijn we nog niet. Inderdaad begint er een wat rustiger gevoel te komen al kijk ik enorm uit naar de controle a.s. Woensdag.

Vandaag hebben we het rustig gehouden, wel een lange dag maar we zijn bij moijn moeder en schoonouders geweest. Hond thuis gelaten met een lekker bot, vonden het zielig om haar in de auto mee te nemen . Lig nu uitgeteld op de bank wat bijnte lezen......ik zal er vroeg inliggen!

Geplaatst

Hoi ben ik even tussendoor, zit peter r. te kijken. Gaat over een verdwenen en waarschijnlijk door haar man vermoorde jonge moeder .

Fren, tiramisu het woord zegt het al tira=trek mi=me su=omhoog als zijnde ui de put trekken

Syl sterkte de komende week

Oja en heb net vergeten stuk chocolade in de kastgevonden yesss

Geplaatst

Altijd fijn om een verdwaald stuk chocola te vinden. Geniet ervan, ze zeggen dat er een geluksstofje inzit!!!! Hoop dat je je even heel gelukkig voelt en alles vergeet voor een moment.

Syl weer een zware week voor de boeg, hou je goed en ik duim voor alleen maar goed nieuws.

Geplaatst

Haha sen, dat is het beste excuus dat je kunt gebruiken om een halve bak trek-me-omhoog op te lepelen...

Ti's hier in het weekend toch wel vaker rustig? In hè weekend zijn we met andere dingen bezig denk ik.

Meisjes, morgen weer een zonnige dag, geen blue-monday. Syl, speciaal succes voor jou, een paar keer diep ademhalen en er weer tegenaan! Ergens schijnt er licht aan het eind van deze lange tunnel...

Geplaatst

Hee meisjes,

Hier ook op de bank na een lekker weekend samen met ar.

Er spelen veel emoties hier de laatste tijd. Van hoge pieken tot diepe dalen...

Ik hou het vandaag even kort, maar wil even een dikke knuffel geven aan iedereen die t kn gebruiken. Sylvie die weer een zware week tegemoet gaat. Zara die zoveel verdriet heeft en voor fren, Henne, sen, Esther, eef en de anderen. Maar Natuurlijk ook voor alle meiden waar het wel lekker gaat!

Hier vandaag het nieuws tegen ouders en schoonouders verteld. Mijn ouders heel blij, moeder moest zelfs huilen. Schoonouders ook blij, maar heel nuchter.

Ook nog voor het eerst van mijn leven een digitale test gedaan: toch leuk om 'pregnant' te zien verschijnen :-)

Xxx

Ivfsh

Geplaatst

Ik lust ook wel een trek me omhoog bak :-)

We gooien er morgen ook een bongi dans doorheen voor jou Fren en mijzelf. Guusje was eindelijk zover. Ik ben weer 3 dagen overtijd, vorige maand ook al, kan dat door stress?

Ik lig lekker op bed nog tv te kijken, vandaag niet meer zo "ziek".

Welterusten meiden.

Geplaatst

Bijzonder Ivfsh om het tegen de ouders en schoonouders te vertellen.

Henne ik hoop dat jij ook snel goed nieuws kunt brengen.

Geplaatst
Ik dans met je mee syl... Hier ook nog niks, nada...

Denk toch dat het een retourtje Nijmegen wordt.

Klote is dat zeg, wil je wel komt het niet, wil je niet kont het wel. Jij hebt er die Deca hoofdpijn ook nog bij.

Morgen dansen met 3 biertjes erbij was het geloof ik ;-)

Geplaatst

Zie je wel, tiramisu heeft behalve ontzettend lekker zijn ook een functie!!

Dank je Sen!

Ivfsh wat fijn dat jullie het nieuws verteld hebben, wat was je nu graag in NL geweest denk ik.

Dames inderdaad we gaan niet voor een blue monday hoor.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden