Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

5 of 6 mei maar normaal voel ik mijn borsten na de eisprong en nu helemaal niet en vorige maand ook te laat maar wel gevoelige borsten.

Heb geen testen meer liggen zal wel heeeeel goed nieuws zijn als ik zw ben!

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Als er iemand een beetje goed nieuws kan gebruiken en het verdient, dan ben jij het... Dus ik zou maar een testje doen binnenkort

Geplaatst

Zara, ik sluit me bij Fren aan, je komt echt als een lieve bikkel over ; -)

Syl, het zou toch echt werelds zijn, ik duim voor jou en Nico, lang leve een natuurlijk weg, of t nu tussen de lakens is, of in de schuur ; - 0

De eerste zit er in. Herinner me opeens ook dat ik er wat minder goed van ging slapen...o ja...

Morgen laatste werkdag, donderdag weg (zal waarschijnlijk z frankrijk worden gezien slecht weer in Noord Italië, een mens kan t slechter treffen ; - ) Hoeveel ik leuk werk heb en super collega's, zal ik toch erg blij zijn met laatste dagje morgen ; - ))))))))

Geplaatst

Krijg toch een beetje hoop kriebels in mijn buik.....

Als het zo is ga ik het onderbroekverhaal tegen schoonmoeder vertellen, ik denk dat ze dat wel kan waarderen :-)

Geplaatst

bedoel ondanks leuk werk....ga slecht typen van die deca...of is het omdat ik lig te typen?

Geplaatst

Getsie Syl, al die moeite van jullie zou toch beloond moeten worden? Wanneer hebben jullie duidelijkheid?

Oh, met iets gooien. Daar zou ik best zin in hebben. Zou het opluchten???

Fran, denk niet zo zeer dat ik sterk ben. Kan ook struisvogelpolitiek zijn. Als ik aan jullie denk, hoef ik namelijk niet bij mezelf stil te staan.

Mijn mannetje, is er voor mij op zijn manier. Hij is geen prater maar een knuffel, knipoog of even iets ontzettends stom doen waardoor hij weet dat ik ga lachen of boos op hem wordt... Dat zijn hem ook de dingen toch?

Was vandaag niet zo intens verdrietig als gisteren. Vanmorgen begonnen bij de huisarts. Eerst het verhaal verteld. Hij begreep er ook helemaal niks van dat ze hier in het ziekenhuis hadden gezegd dat ons kindje door kanker was overleden. Maar goed, daar verander je niks meer aan. Ging ook voor mijn arm waar ik nu al 5/6 weken enorm veel last van heb. Volgens zijn collega was het destijds een slijmbeursontsteking maar kreeg ik geen medicijnen door de zwangerschap. Concludeert de huisarts van vandaag dat mijn nek en schouders zo hard als steen zijn van de stress en dat waarschijnlijk van daaruit de pijn uitstraalt naar mijn elleboog, pols en vingers. Kreeg het advies te gaan zwemmen... Heb wel een spierontspanner meegekregen maar daar mag je weer niet mee autorijden en je wordt er slaperig van.

Daarna naar huis. Had eigenlijk graag even een dutje willen doen maar ze zijn vandaag begonnen aan onze badkamer. De oude badkamer is er vandaag uitgebroken dus van een dutje doen, kwam weinig. vond het nu wel pittig om overal achteraan te moeten lopen. Daarnaast natuurlijk overal rommel en stoffig en daar word ik nu ook niet rustiger van als perfectionist. Maar ja, moet eerst een rommel worden om daarna mooi te kunnen worden.

Verder jaja, jullie geloven het niet NAAR HET REISBUREAU GEWEEST!

Had al een tijd geleden van huisarts en Arbo-arts het advies gekregen om op vakantie te gaan maar dat kon steeds niet door de medische molen. Vrijdag in Gent hebben dan ook nog twee artsen op ons in zitten praten dat nu echt alle ballast eens overboord moest en het tijd was om het acuutje op te laden. Dus als woensdag de controle in Gent goed is, vertrekken we woensdagavond met de trein naar Schiphol. Hebben een optie op een veel te duur hotel voor drie weken. Geloof het zelf niet als ik het lees.

Zo'n all innding. Normaal niks voor ons. Houdt meer van de authentieke plekjes en in hoeken en steegjes geweldige restaurantjes ontdekken maar voor het totale relaxeffect hebben we nu alles bij de hand en kunnen we altijd nog op pad gaan als we een beetje tot onszelf gekomen zijn.

Durf zelf bijna nog niet te geloven dat we echt gaan. Kan me de laatste vakantie niet meer herinneren... En dan terug komen in een badkamer die kant en klaar is.

Het zal toch niet waar zijn?

Geplaatst

Eef jij weer officieel in de race met een vakantie in het vooruitzicht heerlijk.

J. wil meteen gebruik maken van de situatie dat ik nog niet ongi ben en dadelijk in het bed duiken, mannen....

Geplaatst
bedoel ondanks leuk werk....ga slecht typen van die deca...of is het omdat ik lig te typen?

Ik lig ook te typen op iPad dus het ligt aan de Deca, wij geven altijd de schuld aan de hormonen.

Geplaatst

@ Zara, doe rustig aan. Geef jezelf en je lijf de tijd om te herstellen, want dit is wederom een ontzettende inpact op je lichaam en geest. Wel ontzettend fijn om te lezen dat jullie zo zijn opgevangen in Gent.

@ Syl, duim hier heel hard voor een positieve test na je schuurtjesmoment!

Ik reageer binnenkort weer wat uitgebreider, heb vandaag weer moeten werken en gelijk de hele dag cursus dus ben gebroken.

Morgen weer een echo, iets waar ik ontzettend tegenop zie maar ook weer naar uit kijk. Ben zo benieuwd wat die eierstok van mij aan het uitspoken is... En natuurlijk of alles nog goed is...

Voor een ieder slaap lekker!

Geplaatst

Syl, 4/5 dagen over tijd???? Ik stuiter hier. Dat is nog beter nieuws dan het mijne!

Hebben ze die testen niet bij de benzinepomp ofzo? In jouw woonplaats moet je er toch wel ergens één kunnen krijgen nu?

Geplaatst

lieve zara, helemaal super dat jullie gewoon weg gaan!!! de boel de boel laten, en wie weet als je terugkomt, een mooie badkamer...super idee wat een fijne artsen en arbo dienst om daar boven op te zitten, lees dat je in goede handen bent wat dit betreft, fijn ; -)

Syl ; - ))))))))))

Geplaatst

Dublin heel veel succes morgen, spannend weer!

Zara heerlijk wat een vooruitzicht, heb je nog een pa nodig voor reisadvies, koffers dragen laat maar weten!

Geplaatst
Syl, 4/5 dagen over tijd???? Ik stuiter hier. Dat is nog beter nieuws dan het mijne!

Hebben ze die testen niet bij de benzinepomp ofzo? In jouw woonplaats moet je er toch wel ergens één kunnen krijgen nu?

Ja natuurlijk, wij wonen in een wereldstad maar ik zou het heel raar vinden, denk zelf door stress nog niet ongi.

Hoop heb ik ook wel een beetje, was goede ontspannen sex die avond.......

Geplaatst

Dublin, jij hebt morgen vast een supergoede echo. Mooi naar je prachtige kindje gluren en die cystes zijn vast heel klein of helemaal niet zichtbaar meer ;-) Hoe laat mag je morgen?

Fran, als alles doorgaat, gaan we naar Turkije.

Maar hoe moet dat? Heb geen ipad en geen iphone.....

Eef, gelukkig zijn er af en toe ook lichtpuntjes. Een meedenkende arbo-arts, het feit dat ik weer koffie kan drinken en niet meer zo gestresst met mijn eten hoef om te gaan doordat ik niet immuun ben voor toxoplasmose.

Bah, wil toch liever de oude situatie terug. Nu even niet aan denken.

Sylvie, gezelschap is altijd welkom hoor!

Geplaatst

Hihi, in een schuurtje bij mijn schoonouders? Zou er stress van krijgen in plaats van ontspannen zijn.

Gast Guusje
Geplaatst

Zara, gelijk hebben jullie om er even lekker uit te gaan. Even genieten van elkaar, en proberen het op een rijtje te krijgen.

Fran, hoe was eigenlijk de film? Ook zo gelachen?

Geplaatst

Zara, meid wat ben jij een kanjer. Voor iedereen een aardig woord terwijl je door een hel gaat. Ik hoop dat jullie ontzettend gaan genieten op vakantie. Even niks.

En Syl, jij bent ook een topper, nou ja, jullie allemaal natuurlijk. Hoop voor jou op een spontane verrassing na zo'n bak ellende.

Geplaatst

Zara ik vind het ongelooflijk dat je hier alweer zo uitgebreid meeschrijft, ik zou zoiets hebben van: effe niet! Maar misschien juist wel goed. Ik moest lachen om "Laat je maar lekker verwennen door je zus" duidelijk dat jij mijn zus niet kent want dat woord kent ze niet hoor... We koken daar altijd zelf, maken schoon etc. Bovendien is ze tot vrijdagavond zelf in Nederland en dan gaat ze zaterdag eerst heel lang uitslapen...

Fren inderdaad het was heerlijk weer maar aangezien ik ziek was heb ik er niet echt veel van kunnen genieten. Helaas is het in noord Frankrijk meestal hetzelfde weer als hier dus het wordt wel minder, maar ja, we vermaken ons toch altijd wel.

Die Syl... ik ben toch wel heel benieuwd! Kun je nog even testen voordat ik weg ben? :-) Zoals jullie weten heb ik geen iPad en zelfs geen laptop dus misschien dat ik van 't weekend even stiekem op mijn zus' computer kijk maar verder niet. Dus morgenochtend graag?

Geplaatst

Zara, wat fijn dat jullie even lekker op vakantie gaan. Zeker als jullie al zo lang niet weg zijn geweest. Hopelijk een goede echo en daarna lekker op pad

Caroline, jij ook eindelijk op pad. Ben je weer helemaal hersteld?

Dublin, morgen weer even naar je kindje gluren. Hopelijk cyste weer kleiner geworden.

Verder hoop verhalen hier weer van niet meelevende of gewoon lompe mensen. Er zijn gewoon een hoop mensen die geen rekening houden met de gevoelens van anderen (helaas).

Vandaag is het kindje van die vriendin geboren. Heel verdrietig. Vooral altijd lastig wat te zeggen. Ze weten wel dat we aan ze denken en met ze meeleven, maar toch. Heb op internet een site ontdekt waar je rozen via de gewone post kunt versturen. Paar weken terug dus nog witte rozen naar een vriendin gestuurd. Nu net het tweede bosje besteld. Hoop echt dat het nu toch even ophoudt met die nare verhalen in mijn omgeving. Ik word er helemaal naar van. Na 22 weken zwangerschap is het natuurlijk echt al een kindje (daar weten sommige mensen hier helaas ook alles van). Wat een moeilijke beslissing hebben ze genomen...

Geplaatst

Elliebellie, dank je wel voor je lieve woorden!

Caroline, denk dat jij zo'n zus hebt als ik. Hihi... Ook niet van het verzorgende type maar gelukkig heeft ze weer andere kwaliteiten.

Het meeschrijven is vooral ook omdat ik hier zoveel steun vandaan haal en ook oprecht benieuwd ben naar jullie wel en wee. Het voelt net alsof jullie echte vriendinnen zijn.

Verder ben ik normaal in eerste instantie ook nooit zo open. Moet eerst altijd de kat uit de boom kijken en zien of mensen wel te vertrouwen zijn maar die blokkades vallen hier wat makkelijker weg.

Merk wel dat ik de uitgerekend in juli en uitgerekend in december topics moeilijk vind. Aan één kant wil je meeleven en de verhalen volgen. Aan de andere kant is het te pijnlijk doordat je er zelf nog zo graag deel van uit had willen maken.

Gooi er trouwens nog eens even één in.

Heb vroeger een Malthezertje gehad (zo'n klein wit hondje) Draak van een hondje, luisteren had hij nog nooit van gehoord maar mis hem nog iedere dag. Was altijd een beetje mijn "kind" doordat ik geen echt kind had/heb. De niet hondenliefhebbers denken nu misschien dat ik gek ben geworden maar dat beestje voelde me gewoon aan.

Zit er nu de laatste tijd steeds meer aan te denken dat ik weer zo graag een hondje wil. Kon hiervoor nooit omdat ik fulltime werkte en dat moet je zo'n beestje niet aan willen doen maar ben nu al zo'n poos thuis en zou ook gewoon goed zijn omdat je dan wel de deur uit moet om dat beestje steeds uit te laten.

Wat denken jullie? Manlief is wel beetje anti maar die kijkt vanuit zijn opvoeding/cultuur ook heel anders tegen honden aan.

Twijfel dan ook of ik weer een zelfde hondje zou nemen omdat ik ze nog steeds helemaal geweldig vindt of moet je juist een ander ras kiezen (bijv. Shih Tzu of Boomertje).

Dilemma.... O ja, en waar vind je een vertrouwd adresje? Geloof dat het weer een avond niet slapen wordt. Nou ja, beter deze reden dan die van de afgelopen nachten.

Geplaatst

Zara, als je graag een hond wilt en er genoeg tijd voor hebt zou ik er zeker over nadenken. Denk er dan wel over na of je wel weer een hondje wilt dat er hetzelfde uitziet als je oude hondje. Verder is het handig om te bedenken wat je wil doen met een hond (alleen wandelen of bv ook hondensport zoals behendigheid etc.). Afhankelijk daarvan zou ik een ras kiezen dat bij je past. Mocht je voor een hond gaan kun je me altijd even een pb sturen voor adviezen waarop te letten :-).

Geplaatst

Sorry, voor mijn post met vele spaties. Wordt steeds van het forum afgegooid. Ben ik rustig aan het lezen of zit ik een bericht te typen, ben ik weer uitgelogd of niet bevoegd om te posten. Grrr... Sla mijn post dan even op in document maar dan krijg ik hem er dus zo op.

Kaartje, echt verschrikkelijk wat je schrijft. Snap dat dat ook zijn impact heeft op jou. Heeft het volgens mij op ons allemaal hier.

Wat jij nu doet, betekent vast al veel voor die vriendin. Een luisterend oor, een belletje, een lief kaartje dat zijn de dingen die het hem doen volgens mij. Niet alleen nu maar ook over een paar weken, maanden, jaren. Die witte rozen zijn ook zo symbolisch. Echt lief van je!

Ga nu proberen te slapen en misschien wel dromen van een kindje op vier pootjes in plaats van twee. Tsja, je moet wat...

Geplaatst

Kaartje, op mijn oude hondje was ik echt helemaal verliefd! Het ras vind ik nog steeds super. Overal waar ik kom, valt direct mijn oog erop. Ze hebben toch een speciaal plekje in mijn hart. Ik zou dan ook het liefst een zelfde hondje willen maar ik ben ook bang dat je een beetje gaat vergelijken.

Mijn nummer één reden om voor een hondje te gaan is echt gezelschap. Daarnaast het lekker genieten van zo'n beestje. Die Malthezer zijn ook echt knuffelbeestjes.

Heerlijk wandelen over bos en strand. Zelf een goede reden om niet op de bank te blijven sippen. Hondensport of shows is niet zo mijn ding.

Dank je wel voor je aanbod! Lief zeg. Even helemaal vergeten dat we natuurlijk een deskundige hebben hier. Ga de vakantie eens gebruiken om de voors en tegens af te wegen maar "vrees" dat ik alleen maar voors wil bedenken.

Geplaatst

Kaartje wat verdrietig zeg, je vertelde het deze week al maar dat hakt erin hoor deze berichten.

Zara wij hebben een jack russel fox, was natuurlijk ook bij onze pauze dames lunch, ze loopt tegen de 16 en moet er niet aan denken als ze er niet meer is. Onze andere hond hebben wij in 2004 laten inslapen. Een boomer is ook heel leuk, kenissen hebben zo'n hondje.

Zara ik hoop dat je kunt slapen, welterusten.

Caroline ik heb je telefoonnummer en ik stuur wel een sms als het raak is, oké? Helaas geen testen in huis. Fijne vakantie.

Heb wel veel zin in seks sinds een paar dagen dus daar even gebruik van gemaakt, is dat ook een zw teken?

Duik er ook in, nou ja lig er al in, hihi.

Welterusten allemaal.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden