Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

De apotheek in de plaatselijke ziekenhuis, heeft er nog 7 liggen. Die haal ik op en bestel daar meteen de rest.

Dus ja nieuwe ronde nieuwe kansen.

Groetjes

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik heb altijd kort traject. We beginnen morgen ws met decapeptyl en dan de 3e dag van de cyclus met gonal F.

Ja gezellig samen aan de bak met de naalden....

Geplaatst

Ruby, mooi dat je weer zo snel kunt begnnen! Spannend hoor! Kun je gezellig samen op met Fren :-)

Nico: heel fijn te horen dat je weer wat meer ontspannen bent. bent erg benieuwd naar je afspraak van 20 mei.

Henne, meis, wat irritant die test... Kan me voorstellen dat je geen opbeurende woorden meer wil horen als je zo onzeker bent. Maar het klopt wel helemaal wat babeth zegt: die waardes kunnen zo ontzettend uit elkaar lopen en je bent vandaag pas net 5 weken en 1 dag. je weet zelf hoe snel die waarden omhoog kunnen schieten na een paar dagen. Wil je wel even een dikke digitale knuffel geven! We hebben die deal, en we gaan allebei ons uiterste best doen ons daaraan te houden!! Heb je het ziekenhuis nog gesproken?

Liefs,

IVFSH

Geplaatst

Hi! Geen tijd gehad vandaag om te bellen. Tot drie uur in overleg gezeten en toen naar acu gereden waar ik tussendoor terecht kon. Deed ik liever dan ziekenhuis bellen. Zit nu thuis op hete kolen te wachten tot j. thuiskomt, moet voor zes uur min auto ophalen bij garage en voor half zeven de auto van mijn schoonzusje terugbrengen. Dat gaat weer fijne chaos worden vrees ik.

Probeer vanavond nog even te reageren op alle ovu testen uitblijvende of vervroegde menstuaties etc.

Geplaatst

he meiden,

ik moet nu echt effe gallen hoor want wat ik vandaag weer mee heb gemaakt op mijn werk. Vrouw van collega is enkele een weken geleden bevallen, hebben ook in de MM gezeten maar zijn blijkbaar helemaal vergeten watvoor impact dat heeft op iemand want wat denk je wat er vanmiddag gebeurt?! Ik zit met mijn rug naar de ingang van de afdeling dus zie niets aankomen. Wordt er opeens een maxi-cosi met pasgeboren baby pontificaal voor mn neus op mn bureau gezet waarna vervolgens de hele afdeling eromheen komt staan met ahhh ohhh en alle baby en bevallingsverhalen erachteraan. Ik zat helemaal stokstijf in mn stoel en wilde het liefst ter plekke door de grond heen zakken. Toen kwam onze leidinggevende binnen, zag het tafereel en mij er middenin en die ondernam direct aktie en zei "kom op jongens, even verkassen naar de ruimte hiernaast" waarna ze dat dus deden en de meesten gingen mee op enkele collega's na die kwamen gelijk naar mij toe en een arm om me heen en ja toen moest ik natuurlijk janken. Later kwam mn leidinggevende weer en ze was best een beetje boos dat mn collega, die notabene zelf in het traject heeft gezeten zo tactloos heeft kunnen zijn op dit op deze manier te doen, notabene op mijn bureau, zonder aankondiging rauw op mn dak. Wat hebben sommige mensen toch een totaal gebrek aan empathie dat hou je gewoon niet voor mogelijk... kan het nog niet bevatten.

meiden, gaat het hier wat beter vandaag? Zara, meissie gaat het een beetje met je? ik hoop dat je voldoende steun om je heen hebt. Henne, is het bruinverlies gestopt? ik hoop het zo? San, wat vervelend die slapeloze nachten. Kaartje, wat een heftige berichten zeg! sterkte. Rubster, succes met deze poging. Syl, heb je nog een bak trek-me-omhoog gehaald? hoe gaat het met de rest. Ben het even kwijt sorry...

Geplaatst

crisis sen,

dacht dat ik dit weekend wel m'n top gehaald aan confrontaties, maar dit slaat alles!!! Ongehoord! Ik las het en kreeg het plaatsverlangend waem en voelde me gewoon rood worden van woede en schaamte, gadverdamme!!!

We kunnen zo langzamerhand wel n aparte rubriek gaan plaatsen over waardeloze opmerkingen...

Mijn top 2 dit weekend was; 1. De vraag van vreemden hoeveel kinderen we hadden 2. Of ik zelf ng moederdag vierde.

Die ervaring van jou komt bovenaan, wat n trut. Het kan beter gezegd zijn zeg ik altijd maar haha.

Rubster, wat geweldig dat je mag beginnen! Helemaal super, jij ook in vu, zelf zit k daar ook en begin rond 23 ste aan laatste poging. Heel veel succes en geluk lieverd, na alle tegenslag en vechten heb je nu positieve impulsen verdiend, n poging met positief resultaat hoort daarbij, duim voor je xxx

syl, ben jij de dag goed doorgekomen?

Henne, lekker afleiding met autoperikelen en werk?

Hier alles rustig, ben de tijd van de eerste deca aan het overwegen wat is wijsheid..

Liefs eef

Geplaatst

Sen wat ontzettend respectloos zeg, bah. Gelukkig had je baas het door, jammer dat het kwaad toen al geschied was.

Geplaatst

hee sen,

lekkere tactische actie: NOT. Wat goed dat je leidinggevende zo adequaat reageerde. Die collega zal wel spijt hebben van zijn actie... (hoop ik dan).

Hoe wa sje dag gister trouwens nog geweest? Zijn jullie er nog op uit gegaan?

Liefs,

IVFSH

Geplaatst

hi eef,

schrijft het ziekenhuis jullie voor of het 's ochtend of 's avonds moet? Ik vind zelf s' ochtend nl fijn, dan is het makkelijker om elke dag op hetzelfde tijdstip te spuiten.

Ik heb trouwens ook nog een mooie opmerking..... rapaparapapa.... Na mijn laatste miskraam eind september, ben ik een week ziek thuis geweest, daarna was het een nationale feestweek in China, dus een week vrij (lees: bijkomen van miskraam zowel fysiek als emotioneel). Eerste werkdag heb ik meteen een meeting met mijn baas en een collega die beiden op de hoogte waren. En mijn baas zegt letterlijk: 'so, did you enjoy your extra long holiday??' Mijn broek zakte af, en kon alleen maar uitbrengen: 'well, not exactly....'. En dat terwijl het echt een hele aardige man is, maar hij wist zich hiermee echt totaal geen houding te geven. Hij is trouwens nooit meer op de miskraam terug gekomen, niet eens de vraag of het wel ging. Ik had daar een mega drukke baan en een groot team om aan te sturen, dus die vraag was zeker op z'n plaats geweest. Het was meteen weer business as usual...

Dus... die mag ook wel op het lijstje he :-)

Gast Guusje
Geplaatst

Sen, wat een klote situatie zeg op je werk. En helemaal omdat ze zelf in het vervelende schuitje hebben gezeten. Bah!

Trouwens nog bedankt voor je lieve woorden gister, dat ik niet mezelf een schuldgevoel moet aanpraten. Ik denk soms eerst aan een ander, en dan aan mijzelf, is niet altijd goed, maar wel eens lastig.

Geplaatst

Die mag zeker op het lijstje, sjonge jonge... geen woorden voor.

Sen ombegrijpelijk als iemand zelf uit de mm komt... sowieso al heel dom, maar nu helemaal. Zucht...

Ruby weer beginnen, succes!

Ga zo pannekoeken bakken! Had geen inspiratie dus dacht ach... Hoop morgen EINDELIJK te kunnen vertrekken, ga in ieder geval straks inpakken...

Geplaatst

Caro, hoop zo dat jullie kunnen morgen!

IVF, das ook een mooie ja. Gelukkig hoef ik op m'n werk niks te verdoezelen, iedereen weet van de hoed aan de rand.

Denk trouwens wel dat ongi aanstaande is, af en toe kramp en onbedwingbare snaaizin... Heb net zelfs een paar cakejes gebakken, want de chocolade fudge moet op....

Geplaatst

Caroline eindelijk inpakken joehoe......

Ivfsh ook al zo'n domme man met opmerkingen. Voel jij je wel een beetje relaxed ondanks dat het heel spannend is allemaal.

Geplaatst

Hoi allemaal,

ivsh, vu heeft geadviseerd om s avonds te spuiten, eerste keer s ochtends (was het fijnste) tweede keer 18 u en laatste keer 20 u. Wil nu 23 u gaan proberen, omdat ik erna altijd duizelig wordt en koppijn heb, maar gezien late tijd, liever toch 22u. Heb nog even toch (plusminus 1/2u)

Wat een opmerking van die baas, die mag na die actie van collega van Sen, zo hebben we er al aardig wat ; - ( ongelofelijk hoe gevoelloos mensen kunnen zijn.

Guusje, geen bijwerking van synarel? hebje nog met je moeder gesproken, of laat je het voor wat het is?

Sylvie, groot gelijk, effe jezelf laten verwennen ; - )

Fren, wat is dit? de chocolade fudge moet op????? Ik hoor de bongi rommelen in de verte...

Geplaatst

ivsh, weet ook niet waarom s ochtends het prettig was, met die bijwerking. Had dan denk ik nog meer het gevoel dat ik er mee bezig was, de koppijn was het signaal voor: je bent in de race ; - )))))) denk ik maar. En dan s avonds alleen gonal. Met 2 van die spuiten in 1x krijg je gelijk zo'n drugsverslaafd gevoel, zeker als je op pad bent..

Geplaatst

lekkere grapjes! Jij wordt in mijn ogen steeds meer zo'n Nigella Lawson figuur ; - )

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden