Ga naar inhoud

Wie start er in februari 2011??

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Noekie

Fijn dat het door is gegaan zeg! Nu goed broeden jij!!

Sowiebo: ik ga vanavond meteen kijken wat je score is! Zet 'm op!

Ik heb gisteren bloeduitslag gekregen: de oestradiol en progesteron waardes waren nog te hoog (niet zo gek want ik gebruik progynova en utrogest 3x200mg per dag). Ik moet woensdag opnieuw prikken en mag dan starten met deca als alles dan wel goed is. Ik ga nu even mijn prof mailen hoe het eigenlijk kan dat ik ondanks progynova en utrogest toch al binnen 7 dagen ongesteld werd. Op zich wel prettig als het toch niets is geworden (die wachtweken zijn echt grrr......) maar misschien toch goed om nog eens te analyseren, voor een volgende keer.

Maar eerst weer eens een verse poging.

Groetjes

Noor

Groetjes

Noor

• Reacties 588
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Reageer ff kort,van t weekend ff met terugwerkende kravht.typen op de tel went niet haha.

Ik ben teleurgrsteld,hebben maar 2 eitjrs.ben zo bang voor weer geen bevruchting.morgen vanaf tien uur weet ik meer. Lfs

Geplaatst

@ sowiebo pfff... weet niet zo goed wat ik nu moet zeggen

snap dat je teleurgesteld en bang bent...

ik blijf voor je duimen!!! op naar een super positief berichtje morgen...

@ noor wat ontzettend k*t zeg dat je al ongesteld bent geworden...

maar ook fijn dat je al snel [waarschijnlijk] weer kan/mag beginnen...

vind dat je ,strijdlustig' klinkt :)

al/nog duidelijkheid gekregen van je prof?

@ roestvlek en zjoediezz hoe gaat het met jullie?

@ liminious je ongi al gespot...

@ noekie en voel je je alweer een beetje meer beter?

@ mutske ook al een beetje nerveus voor je 1ste fm? voel je je goed...

hier echt al de kriebels voor woensdag...

voel me goed,alleen mijn darmen spelen een beetje op

ben zo benieuwd hoe het er voor staat,de 1ste keer voelde ik van alles maar nu eigenlijk weinig tot niks [misschien

een goed teken nu... aan de andere kant is het misschien ook nog te vroeg iets te voelen morgen spuit ik pas een week puregon]

het is gewoon afwachten tot woensdag dan weten we pas meer!!! :)

liefs simone

Geplaatst

Hier gaat het al een stuk beter, de buikpijn wordt minder alleen mijn darmen zijn nog van de hobbel. Ben al wat meer in beweging en hoop dat hierdoor mijn darmen ook meer in beweging komen! Vandaag weer bloed geprikt waardes gaan de goede kant op, volgende week maandag nog een keer ter controle!

Ja de eerste FM is toch weer even spannend al hoeft het nog niet alles te zeggen, bij mijn eerste fm waren er 10-15 die klaar lagen en uiteindelijk leken het er tussen de 20 en 30 blaasjes met als resultaat 19 eitjes waarvan 15 rijp (zoveel had ik niet verwacht omdat er zoveel waren) dus ja het kan alle kanten op..

Geplaatst

@simone, ja ik voel me goed maar ook een vol gevoel in de onderbuik; of het nou mijn darmen zijn die opspelen, weet t niet. Het is natuurlijk de eerste keer èn ik spuit 300eh puregon, dus kan me voorstellen dat t hard kan gaan in mijn eierstokken. Geen pijn gelukkig, dus ik ga er maar van uit dat het goed zit. Donderdag weer echo. Moet ik dan ook bloed laten prikken eigenlijk of bepalen ze dat adhv je echo? Ik heb wel een stuk of drie bloedonderzoek recepten meegekregen in januari bij de intake. Ben door alle indrukwekende info die avind helemaal kwijt hoe dat nu met dat bloedprikken zat...

Voor iedereen die in spanning zit of wèèr een teleurstelling moest verwerken; ik leef met jullie mee. Bedenk ook dat jullie verhalen mij (als nieuwkomer ivf'er) laten zien hoe reëel ik moet blijven en dat, ook als het nu mis gaat, ik hoop en kracht moet houden voor die ene keer dat het wel kan gaan lukken. Jullie innerlijke kracht "spat" van mijn scherm af.

Ik merk nu al hoe fijn het is onder elkaar te zijn met iedereen hier, die met hetzelfde bezig zijn; iedereen in je omgeving probeert mee te leven maar niemand weet hoe je je van binnen voelt. En al ben ik superdruk met mijn huis, dat maar niet af wil komen..., ik lees al jullie berichtjes!

Had ik al verteld dat ik (als mijn schema klopt) ik waarschijnlijk op mijn 41e verjaardag de punctie heb? Vind dat ik mezelf dan maar eens een groot cadeau moet geven...da's nog eens wishfull thinking.

Geplaatst

@mustke wat heb je dat allemaal mooi gezegd en ben het volledig met je eens!! Voor mij is dit ook de eerste behandeling! En ook mij helpt het om reeel te blijven, we hopen natuurlijk allemaal dat het lukt maar moeten in ons achterhoofd houden dat het ook fout kan gaan! En dat grote kado lijkt mij een goed idee!!! hahaha

Geplaatst

@ Mutske: je slaat precies de spijker op zijn kop: echt begrip vind je alleen bij mensen die hetzelfde doormaken... Hoe ga je nou aan iemand uitleggen hoe je je voelt op dit moment???

Sterkte met alles!!!

Lfs, Judith

Geplaatst

Sowiebo! Gelukkig! wat een stres zul je gevoeld hebben. Nu even ontspannen zodat je morgen een mooi rustig kamertje voor je kleintje klaar hebt!

Groetjes

Noor

Geplaatst

Sowiebo, jammer dat de oogst klein was maar zo als de artsen het ook al aangeven: JE hebt er maar een nodig! Ik snap je teleurstelling ook wel, maar bij ons van de 5 bevruchting was er uiteindelijk ook maar 1 goede! Dus de aantaal eicellen zegd ook niet veel, begrijp je wat ik bedoel :-) Veel suc6 met de tp!

Judith, hoe voel jij je? HEeft je lijf alle symptomen overgenomen? HEt is spannend, meid...

Geplaatst

Roestvlek, ik heb eigenlijk geen idee waar alles wat ik voel vandaan komt... ben misselijk, maagzuur, zware baarmoeder, vergeetachtig en ook wel eens duizelig. Maar dat kan van de pregnyl zijn... geen idee... erg verwarrend allemaal! En jij? hoe voel je je?

Sonja: Meid... je verdient het gewoon ZOOOOOO!!! Na alles wat je hebt meegemaakt...

Geplaatst

Sowiebo, wat balen dat er maar 2 eitjes waren! En maar 1 bevruchting zie ik L Laten we hopen dat je hier genoeg aan hebt en dat ie lekker blijft plakken ;)

Simone, nog ff tot je eerste fm! Hoop op positief bericht voor je!

Noekie, fijn dat het weer wat beter met je gaat!

Mutske, op je 41e verjaardag de punctie, das toch ergens ook wel bijzonder. En groot gelijk dat je een mooi groot cadeau voor jezelf gaat halen ;)

Roestvlek, hou je het nog een beetje uit zo in die laatste wachtweek? Voel je je verder goed?

En jij Zjoediezzz? Trek je het nog een beetje?

Hier vanmorgen ongesteld geworden. Moet morgenochtend komen voor een uitgangs echo en dan als ik het goed heb begrepen, Zaterdag starten met de Puregon. Is dat altijd pas vanaf de 5e dag? Ik dacht namelijk dat dat meteen was na een ‘’goeie’’ uitgangsecho..

Geplaatst

Hoi meiden

@ liminious hoe was je uitgangsecho? Alles goed...

@ sowiebo je hebt je hummeltje bij je..

Dat hij/zij de komende 9 maanden maar bij je mag blijven :)

@ mutske suc6 morgen bij je fm

Vanmorgen 1ste fm gehad en ik ben helemaal blij... Had nu al 4 op goede grote en 4 bijna.. (vorige keer na 5 fm maar 2)

Ik weet ben er nog lang niet maar toch...

Mag nog ff doorbroeden tot vrijdag dan fm2

Liefs moon

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier ( zie mijn voorstelstukje bij wie is wie).Ik kom hier dus zo binnen vallen en zal proberen om alles nog eens terug te lezen.

Ik ben 15 februari begonnen met onze 8e IVF/ ICSI. Ik had op de 15 feb dus de uitgangsecho en ben sindsdien aan het spuiten ( puregon 250 EH). Omdat mijn FSH waarde te hoog is en mijn AMH te laag groeien er dus maar weinig follikels bij mij en groeien ze ook nog heel traag. Daarom is er nu na 16 dagen spuiten nog geen punctie gepland. Morgen heb ik de 5e fm en hoop ik dat er toch nog wat zit. DE afgelopen fm waren er van de 6 namelijk nog maar 4 over waarvan 2 van 17 mm en 2 van 12 mm. Misschien dat deze poging dus zelfs nog afgeblazen word hoewel de ivf arts denkt dat een volgende poging er niet meer follikels gaan groeien ivm mijn waarde's.

Geplaatst

Hoi Mone mooie start zeg! Fijn!

Lindamvjulian, welkom hier!

Wat een verhaal joh... de 8e ronde alweer. You beat me! Maar dat is een eer die je liever niet had gehad waarschijnlijk. Doen ze niets met die 2 van 17 mm dan? Sowiebo hier heeft er ook maar 2 en daar is er toch mooi een van bevrucht. Ze heeft m vandaag teruggekregen.

Wel ontzettend balen dat je al zo vaak hebt moeten komen meten. Ik hoop voor je dat je morgen goed nieuws krijgt! Dat heb je toch wel verdiend na zo veel pogingen zeg!!

Heel veel succes!!

Geplaatst

@Noor: dat had ik eigenlijk ook verwacht hoor dat ze met 17 mm de punctie al wel zouden plannen maar ze mogen tot 25 mm zijn zei de arts. Dus dan hopen ze dat die andere 2 ook nog mee gaan groeien.

We zien morgen wel. Maar omdat dit echt onze allerlaatste poging is zou ik het toch wel fijn vinden als we iets meer zouden hebben.

En nee inderdaad die eer had ik liever niet gehad nee haha

Geplaatst

he meiden ik kom even tussen gepiept, ben nu op mijn werk dus even illegaal ingelogd... maar heb net eerste FM gehad.... Nou hier is het vroeg pasen, maar liefst 17 follikels geteld. Was niet raar dat ik zo'n volle buik gevoel had zei de assistente! De kleinste was 10mm en er waren er al enkele 17mm, alleen ik ben de tel kwijtgeraakt, het deed wat pijn die echo en ik probeerde het allemaal bij te houden maar ik werd steeds meer hieperdepieper toen ze maar door bleef gaan..... Meteen bloed geprikt en vanmiddag om een uur of 12 bellen ze. Ik ben zoooo benieuwd hoe nu verder !?

Geplaatst

Vroeg pasen... hihihi... goeie!

Punctie zal wel snel zijn dan? Ik herken je volle buik gevoel, ik had vorige keer 22 follikels en deze keer 17. Echo's zijn dan ook erg gevoelig.

Succes!

Geplaatst

Hoi hoi,

Ik ben gisteren weer met decapeptyl begonnen voor een icsi, 16 maart echo en bloedprik om te gaan starten met menopur. Moet ik nu zeker weg uit dit hoekje en me gaan aansluiten in maart? Hmmmm vind ik eigenlijk niet zo gezellig...

Mag ik nog even hier blijven tot de laatste het licht uit gedaan heeft? Ben net aan jullie gewend!

@ Lindamvjulian, wat ik me eigenlijk nog afvroeg, heb je wel eens wat anders van de gyn gekregen dan puregon om te kijken of je daar meer mee krijgt?

@ Zjoediezzz heb je zelf al getest of wacht je netjes tot je datum? En jij Roestvlek?

@ Mutske...... wat ben je aan het doen?! 17! Geen wonder dat je een vol gevoel hebt!

Nou sterkte allemaal.

Groetjes

Noor

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden