Ga naar inhoud

Uitgerekend in augustus 2011...?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

1291011311-580.jpg

Roossie 01-08-2011 - 1ste kindje - 6 IUI 1 ivf 1 icsi

Dough (29)01-08-2011 - 1ste kindje - 6x icsi in natuurlijke cyclus

Emm(31)06-08-2011 - 1ste kindje - 6x iui 1xivf

Kaykay (32)06-08-2011 - 1ste kindje - 2e ivf, 5e tp-ing

Dee(32)07-08-2011 - 1ste kindje - 3x iui 2x ivf

Norwegian-sky(23)08-08-2011 - 1ste kindje - 2x icsi

Balu01 (31)11-08-2011 - 1ste kindje - 2x IVF

Fiona (40)11-08-2011 - 1ste kindje - 2x IUI

Gaby (30)11-08-2011 - 1ste kindje - 1x iui & 1x icsi

Meiske74 (35)18-08-2011 - 3de kindje - 3x icsi

Witje (33)19-08-2011 - 1e kindje - 4x icsi, 10e tp

Bianca (26)19-08-2011 - 1e kindje - 9xiui 2xivf

Miekske (30) 20-08-2011 - 1e kindje - 1x ICSI-PGD

Afspraken:

Kaykay: 9 december 1e echo

Norwegian-sky: 15 december 1ste echo

Emm: 17 december 1ste echo

Dee78:23 december 1ste echo

Dough: 23 december 2e echo

Fiona: 23 december 1e echo

Gaby: 23 december 1ste echo

Meiske74: 23 december 1ste echo

Balu01 : 24 december 1ste echo

Roossie: 27 december 1ste echo, 3 januari 2e echo

Witje: 27 december 1e echo

Bianca1: 31 december 1ste echo

Norwegian-sky: 4 jan 2de echo

• Reacties 2,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Bianca, ik heb je afspraak toegevoegd hoor

Nathalie, jij hebt toch vrijdag al je eerste echo vanwege het bloedverliers laatst?

Emm en Nathalie jullie zijn ook bijna aan de beurt, heeeeeeeel veel succes!

Geplaatst

N-SKy, super dat jullie het kindje hebben gezien en het hartje hebben zien kloppen! Geweldig! O, ik vond het zo'n grote geruststeling! Weer veel meer vertrouwen dat er misschien echt wel een klein kindje gaat komen!

Testen, ik heb er 2 gedaan. 1 op de testdag, daarna nog een keer een clearblue omdat ik een keer 'zwanger' wilde zien staan, maar vond het doodeng. Pas leuk die tests als ze positief zijn! Een week later de MvMtest vond ik ook vooral spannend!

Hier komt de misselijkheid af en toe voorbij. Je hoort mij (nog) niet klagen!

Geplaatst

Hé Sky,

Wat goed om te horen dat alles in orde is, echt helemaal super! Lijkt me ook een

hele geruststelling om eindelijk eens wat tastbaars te hebben. Geniet ervan he....

Babeth: goed dat je toch even naar de huisarts bent geweest anders wordt je

alleen nog maar ongeruster. Alles gelukkig goed en nu op naar de 1ste echo, gelukkig

nog maar een weekje wachten dus dat schiet mooi op.

Lfs Gaby

Geplaatst

1291011311-580.jpg

Roossie 01-08-2011 - 1ste kindje - 6 IUI 1 ivf 1 icsi

Dough (29)01-08-2011 - 1ste kindje - 6x icsi in natuurlijke cyclus

Emm(31)06-08-2011 - 1ste kindje - 6x iui 1xivf

Kaykay (32)06-08-2011 - 1ste kindje - 2e ivf, 5e tp-ing

Dee(32)07-08-2011 - 1ste kindje - 3x iui 2x ivf

Norwegian-sky(23)08-08-2011 - 1ste kindje - 2x icsi

Balu01 (31)11-08-2011 - 1ste kindje - 2x IVF

Fiona (40)11-08-2011 - 1ste kindje - 2x IUI

Gaby (30)11-08-2011 - 1ste kindje - 1x iui & 1x icsi

Meiske74 (35)18-08-2011 - 3de kindje - 3x icsi

Witje (33)19-08-2011 - 1e kindje - 4x icsi, 10e tp

Bianca (26)19-08-2011 - 1e kindje - 9xiui 2xivf

Miekske (30) 20-08-2011 - 1e kindje - 1x ICSI-PGD

Afspraken:

Kaykay: 9 december 1e echo

Norwegian-sky: 15 december 1ste echo

Emm: 17 december 1ste echo

Miekske: 20 december bloed prikken HCG

Dee78:23 december 1ste echo

Dough: 23 december 2e echo

Fiona: 23 december 1e echo

Gaby: 23 december 1ste echo

Meiske74: 23 december 1ste echo

Balu01 : 24 december 1ste echo

Roossie: 27 december 1ste echo, 3 januari 2e echo

Witje: 27 december 1e echo

Bianca1: 31 december 1ste echo

Norwegian-sky: 4 jan 2de echo

Zo heb ook even een afspraal toegevoegd. Maandag mag ik weer bloed prikken om te kijken of het HCG goed gestegen is. Daarna zal ik wel horen wanneer ik de 1e echo heb dus ben benieuwd!

Sky wat super zo'n echo!!!! Een hartje zien knipperen wauw wat fijn!! Ik denk dat ik het dan pas echt zal beseffen want nu vind ik het allemaal nog zo onwerkelijk.....

Babeth goed dat je je ff hebt laten checken! Gelukkig niets 'ernstigs' onder de leden, maar ik zou het idd ook lekker onderdrukken die temp!

Nou gisteravond werd ik gelijk gebeld door MvM die laten er geen gras over groeien! haha volgende week donderdag komt er iemand langs. Vind ik ook weer spannend die test.... stom hè

Liefs Miekske

Geplaatst

Meiden ik voel me zo k#t..... Ik wilde hier vrolijk komen vertellen dat MvM er hier ook geen gras over laat groeien (belde gister al en komt straks om 11 uur al langs) maar helaas minder leuk: ik heb bloedverlies........ Vanmorgen nadat ik naar het toilet was geweest zag ik het..... Het is rood/bruinig en ik schrok vooral omdat ik best veel vond. Misschien is vermengd met vocht maar toch, pffffffff. Ik heb geen buikpijn en hoop ook zo dat dat wegblijft. Heb gebeld naar het ziekenhuis maar ik mocht niet komen voor een echo, omdat dat in dit stadium niets toevoegt, werd gezegd. Moet afwachten. Baal daar best wel van, ik was graag langs gegaan, ook al had het geen duidelijkheid gegeven. Bij meer bloedverlies en/of buikkrampen moet ik wel langskomen.

Nu afgesproken dat ik MvM gewoon laat komen en moet kijken of die test van hen nog positief aangeeft. Daarna moet ik dan weer even bellen om dat te laten weten.

Ppfffff ik knijp m echt.... Dit mag gewoon niet misgaan...................... :sad:

Geplaatst

Jee Dee, wat een rotmanier om de dag te beginnen zeg! Ik hoop voor je dat het maar niks is, het kan voorkomen hoor wat bloedverlies tijdens zwangerschap. Houd moed, komt vast goed, ik leef in ieder geval met je mee.

Kus Kim

Geplaatst

Jeetje Dee,

dat is schrikken! bloedverlies komt met name in het bein vaker voor maar je wordt er wel bloednerveus door, logisch! wat vervelend dat je ook niet naar het zkh. mocht komen, ook al voegt het niets toe, wellicht wel voor je gevoel toch!? Ik hoop van harte dat het loos alarm is, hoe moeijk het ook is, dat wel voor ogen proberen te houden. Sterkte!

liefs

Babeth

Geplaatst

Dee: wat naar!! Ik snap heel goed dat je nu echt even de bevestiging van een echo nodig hebt, ook vreemd dat ze dat niet doen hoor! Heb je alweer zelf een test gedaan? Bloedverlies komt wel veel voor lees ik maar toch zou ik er ook nerveus van worden hoor. Ik hoop dat het allemaal goed gaat en dat het 'gewoon' vals alarm was.

Babeth: goed dat je naar je doc bent gegaan! Ook al is het voor je gemoedsrust, onrustig worden van zoiets kan ook nooit goed zijn, dus het zekere voor het onzekere..

Hier gaat alles prima; nog steeds geen 'kwaaltjes' behalve dan dat ik sommige nachten klaarwakker lig terwijl ik toch echt moe ben hahaha. Ow ja, en sommige dagen ECHT zin in VEEL melk whahaha.

Morgen de 1e echo! Ben zo benieuwd: ze hebben maar 1 emmy teruggeplaatst maar toch bracht de dame van MvM me aan het twijfelen..... wat als ze aan het gek zijn gaan delen en er toch 2 zijn geworden? Ach ja, we zullen zien morgen. Het is allemaal een beetje op de achtergrond geraakt doordat ik deze week iedere dag (echt iedere dag...) een sollicitatie heb... pfff, word er wel moe van hoor maar ja, tis voor een goed doel. En beter nu dan over een paar maand hahaha, dan is de buik wel aanwezig en is het net de olifant in de kamer die niemand wil benoemen hahaha.

Ik hoop dat alles met iedereen goed gaat! Ik lees iedere dag even bij in dit topic maar heb door de drukte deze week geen tijd om altijd te reageren. Maar ik denk wel aan jullie hoor!!!!

:aaaflowersmiley:

Geplaatst

Wat is er weer veel geschreven!

@Sky, wat bijzonder zeg je 1e echo van jullie emmy! Ik kijk ook uit naar onze 1e echo, moet nog even geduld hebben tot de 27ste.

wij hebben ook een kat, maar de vieze lucht heb ik nog niet geroken.

@Kim, zoals Meiske zegt maak je maar niet druk om MvM, ze zullen wel veel meemaken met die zwangeren!

@Dee, ahneeee je droom gaat toch niet echt uitkomen!!! Meis als het bruin blijft dan is het nog goed! Mijn acupuncturiste heeft ook een bloeding gehad tijdens haar vakantie, was iets van een adertje ofzo weet niet meer precies, maar ondertussen is ze 29 weken zwanger!

En tjee MvM komt ook nog gelijk langs! Balen dat je niet naar het ziekenhuis mag komen. Veel sterkte meissie!!!! Dikke knuffel!!!!

@Meiske, fijn dat alles goed was na je h.a. bezoek! Beterschap nog!

@Bianca, valt mee hoor wanneer je de 1e echo krijgt, dan ben je toch 7 weken ongeveer? Ik krijg mijn 1e echo pas met 9 weken, had het ook eerder gewild maar dat doet het ziekenhuis niet. Heb me er maar bij neergelegd en dacht ach, het is zover voor je het weet.

@Dough ik heb net als jij 2 testen gedaan, 1 kruidvattest op de testdag en dag erna met de digitale clear blue om het woord zwanger te kunnen zien staan.

@Miekske, succes maandag met bloedprikken!

@Emm, wat spannend morgen je 1e echo!!! Succes met je sollicitaties, hopelijk heb je een baan voordat je een enorme buik hebt!

Nou dames ik mag gaan plassen voor MvM.

Net is een mevr. langs geweest, was een leuk gesprek.

De test was super positief. De test blijft ook goed dus kan hem bewaren.

Ze vroeg hoe lang het nu bij elkaar gekost heeft eer ik zwanger was, ik zei totaal 4,5 jaar, begon bijna te huilen toen ik het zei hahaha.....achja de hormonen.

Zij heeft zelf ook moeite gehad met zwanger worden, 3,5 jaar. Bij haar stierven de zaadjes snel af als het bij haar in de baarmoeder kwam en ze had ook een onregelmatige cyclus.

Als cadeautje mocht ik kiezen tussen een ketting of een armband, heb voor de ketting gekozen.

Vanaf vandaag kan ik al beginnen met plassen, heb 8 flessen gekregen, voor iedere dag 1 fles.

Iedere woensdag komt er een chauffeur langs om de flessen op te halen, dan kunnen we ze bij de deur zetten of hij belt aan.

Ik heb ook nog een tijdschrift over zwanger zijn gekregen.

Voel me verder ook goed, niet meer zo misselijk sinds ik bij de acupunctuur geweest ben.

Gisteren een dagje gewerkt, was wel weer super moe toen ik thuis kwam.

Komende 2 weken hoef ik niet te werken bij het freelance bedrijf, manlief heeft dan ook vakantie wel lekker zo 2 weken saampjes.

Vanavond gaan we bij een vriendin eten, zaterdag bruiloft van 25 jarig trouwen van een nicht van mijn man schijnt dat er dan veel gerookt wordt, baal ik wel van maarja en zondag bij vriendin eten.

Liefs Roosie

Geplaatst

Dank jullie wel voor het meeleven, fijn!

Ik had het ook nog eens gedroomd hè, gisternacht, en nu was het echt zo. Maar goed, het lijkt er nu in ieder geval op dat het minder is (alleen nog ietsje bruin als ik inwendig check met een wc-papiertje) dus ik hoop zzzoooooo dat het hierbij blijft. De schrik zit er aardig in! Ben wel al wat rustiger dan vanmorgen. Ik belde net m'n vriend nog even om te vertellen dat ik geen nieuw bloed gezien had en die reageerde ook opgelucht, hij zei dat hij de hele ochtend een gevoel had gehad in z'n maag alsof ie moest overgeven....de schat.

MvM is langs geweest, test gedaan en die was positief (streep knalde er niet zo vanaf als ik had gewild maar goed, positief is positief zullen we maar zeggen). Maar, het was wel een 'gewone' test, met een gevoeligheid van 25mlU/ml. Helemaal geen laag-gevoelige test dus! Raar dat je daar verschillende dingen over leest. Ze heeft wel nog heel aardig 2 testjes voor me achtergelaten zodat ik over een paar dagen nog een keer kan checken en vergelijken, om misschien wat meer duidelijkheid te krijgen.

Verder probeer ik maar een beetje rustig aan te doen. Vanavond niet uit eten met een vriendin (eind rijden) en morgenochtend niet sporten. Ik zal jullie op de hoogte houden. Hopelijk gaat het met jullie allemaal goed!!

En Isa, lief trouwens dat je hier gister nog even langs kwam en reageerde nav Sky's echo! Hoe is het nu met je?

Geplaatst

@Dee, kan me super goed voorstellen dat de schrik er aardig in zit als je dat op je wc papiertje ziet. Gelukkig wordt het al minder en is het bruin gebleven, dan is het nog oud bloed.

Fijn dat de test positief was van MvM. Ja ik had me ook wat anders voorgesteld bij de test van MvM hahaha........ Aardig dat ze je wat testjes nog heeft gegeven!

Wat een schat is je man dat hij ook zo met een knoop in de maag zat over je bruine verlies.

Hopelijk neemt het snel helemaal af en op naar een wit papiertje!!!

Veel sterkte meis dikke knuffel!!!!

Liefs Roossie

Geplaatst

Dank je wel lieve Roossie!!!!!!

Enneh, kijk uit met die ketting hè, als je 'm nu al gaat dragen kunnen mensen die bekend zijn met MvM zien dat je zwanger bent! haha ;-)

Geplaatst

@Dee hahaha ja ik weet het, besefte dat ook toen ik hem om deed. Doe hem alleen om als ik naar mensen ga die weten dat we zwanger zijn hahaha........

Geplaatst

Hey Dee,

Jeetje dat is schrikken he. Ik heb het zelf ook gehad vorige week zaterdag en toen niks meer. Mijn ziekenhuis zei precies hetzelfde wat ze tegen jou hebben gezegd. Echt slopend. Heb vanochtend ook gebeld om te vragen of ik mijn HCG kon laten prikken maar ook daar werkte ze niet in mee. Heb het wel voor elkaar gekregen dat de echo vervroegd word naar maandag maar ja nog wel een slopend weekend voor de boeg. Ik ben echt heel benieuwd. Maar als je zegt dat het minder wordt is dat toch ook wel weer geruststellend. Heel veel sterkte.

Liefs en een dikke knuffel,

Nathalie

Geplaatst

Dee: wat zal je geschrokken zijn zeg. Ik hoop dat het loos alarm is voor je en

dat die maar lekker bij je blijft de komende maanden.

Hier alles goed. Gister door mvm gebeld om een afspraak te maken en ze kon dus

gelijk diezelfde avond al. Test gedaan en die was binnen een paar seconden

al super goed te zien, dat is in ieder geval weer een hele geruststelling. Heb ook

gelijk de flessen gekregen en ben al druk bezig met verzamelen ;-)...

Liefs Gaby

Geplaatst

hai meiden

Dee, fijn te lezen dat het weer beter met je gaat! en nu lekker 2 weken rust dat ik niet verkeerd. Mijn man hen ik hebben ook tot 3-1 vakantie.

MvM heb ik gesproken, wij hebben de afspraak op 27-12 gehouden, de maandag na de eerste echo. Ik laat de flessen dan ook hier ophalen, zien de(over)buren het wel meteen maar daar kan ik me niet echt druk om maken

Emm, veel plezier en succes met de echo morgen en met al je sollicitaties!!!

Nathalie, je mag maandag dus al komen, ik dacht morgen. Gelukkig geen bloedverlies meer!

Wij vertellen het 2de kerstdag ook gewoon aan de familie (van mijn man), we gaan alijd allemaal naar de kerk, het kerkhof en van daaruit bij een van de ooms en tantes lekker eten en spelletjes doen, altijd erg gezellig. Toch zie ik er als een huis tegenop, vorig jaar het blijde nieuws verteld van Lars en Nick, nu weer goed nieuws maar anders. Vorig jaar werd er niet gerookt, was erg prettig, nu bij een ander familielid en daar wordt wel gerookt.... los van het feit dat het niet goed is kan ik er ook echt niet tegen nu. We zien wel, blijven anders niet te lang of zo.

Geplaatst

O, Dee (en ook Balu!) bloedverlies is zoooo akelig. Zolang het geen stolsels zijn en geen buikkrampen, raak je het minikindje nog niet kwijt. En inderdaad het komt heel veel voor. Maar het levert zooooveel stress op! Ik had het ook vorige week. We zaten helemaal te genieten elke dag en ineens wat bloedverlies en PAF! van de roze wolk gekletterd! Het is zenuwslopend! Bij stopte het snel en nadat ik het hartje had gezien was ik helemaal gerust gesteld. Wilde dat jullie ook snel mochten komen voor een echo. Want een kloppend hartje geeft echt veel vertrouwen. Baal voor jullie beide mee dat je nog even moet wachten op een echo!

Emm, pfff, hele week sollicitaties!! Je zegt er dus niet bij dat je zwanger bent? spannend hoor! Veel succes! En zin in melk? Haha. Hier af en toe vleeszin, hihi.

En morgen met je echo!

Jullie vertellen het met kerst, Meiske? Onze ouders weten het al en we zien de ooms en tantes en neven en nichten op nieuwjaarsdag. Dan ben ik ongeveer 10 weken zwanger. Dan ga ik het wel vertellen.

Roossie, ik vond het gesprek met MvM ook wel emotioneel. Je hoort jezelf hardop weer je verhaal vertellen aan iemand en nu ineens vanaf de andere kant: vanaf de 'het is gelukt'-kant!

Geplaatst

Hoi Meiden,

Dee,Wat verschrikkelijk eng lijkt me dat!!Hopelijk is het nu helemaal gestopt en gaat het gewoon allemaal goed komen!!

Dough,Dat is grappig ik hou helemaal niet van vlees waren maar heb daar nu zon trek in!!Gister liep ik in de supermarkt had ik een pakje gesneden paling worst gekocht eenmaal thuis aangekomen

was die al leeg haha te erg van woorden!!

Babeth,Wel een dubbel gevoel moet dat wezen om het met de kerst te vertellen.Maar wel zo fijn dat je weer in verwachting bent!Vandaag precies 5 weken :D!!

Roossie,Woonde jij nou bij mij in de buurt??Ja toch?Misschien komt dezelfde vrouw dan ook wel bij mij ;)

Woensdag avond om half 8 komen ze :D!!Spannend hoor!!!Vind het best eng wat als de test negatief is!!

Maar dat kan niet voel me hartstikke zwanger geloof ik ;)

Dus jij bent nu lekker aan het verzamelen!!Goed bezig meid!!

Jij ook nog bijna 2 weekjes voor de echo he!!Wat duren de dagen dan lang he!

Of valt dat bij jou wel mee?

Emm,Voor jou morgen een spannende dag!!Laat je ons gelijk weten hoe de echo was:D!!

Dus je bent volop aan het solliciteren?Ga je ze vertellen dat je zwanger bent?

Ik was ook opzoek naar een andere baan omdat ik het hier niet naar mijn zin heb maar ik durf het eigenlijk niet zo goed aan.

Hopelijk vind je snel een leuke baan!!

Liefs Bianca

Geplaatst

O Dee wat schrikken is dat zeg! Je weet wel dat zoiets kan gebeuren, maar als je het dan ook ineens zelf hebt kun je haast niet meer helder denken! Want veel vrouwen hebben bloedverlies tijdens de zwangerschap (maar dat weet je vast wel...).

Hopelijk stopt het snel en heb je binnenkort een mooie echo!

Liefs Miekske

Geplaatst

Dee wat een angstige momenten zeg. Kan me voorstellen dat je heel onzeker bent. Blijf voor je duimen dat het weggaat en vooral wegblijft.

Dames plassen maar!!!!!!!! Dinsdag ben ik aan de beurt voor de MvM mevrouw. Heb er gewoon zin in. Je krijgt toch ook een poster om op je raam te plakken??? als je dat wil geloof ik??

Bianca wij zijn morgen 5 weekjes onderweg!!!!!! Nog maar 7 weekjes tot de 12!!!! gaat opschieten he?? hihi

Hier alleen wat gevoelige tepels en vooral erg moe maar ook niet kunnen slapen. Gek he???

Geplaatst

Lieve meiden, dank jullie wel....

Even een kort ego-berichtje want heb weinig puf om uitgebreid te reageren, wil ff samen met m'n vriend op de bank.....

Vanmiddag nog contact gehad met ziekenhuis en omdat ik gisteravond en vandaag buikpijn had rond m'n navel willen ze toch dat ik morgenochtend even langs kom. Volgens mij om uit te sluiten dat er geen bloed in m'n buikholte zit.

Gelukkig de hele dag geen pijn gehad onderin m'n buik (ja soms een steek maar dat had ik afgelopen weken ook, dus hopelijk een goed teken) en bloed valt mee, vanmiddag zag ik weer even iets maar nu ist weer zo goed als weg, alleen een beetje bruinig.

Ik kom morgen snel weer langs.....

Fijne avond allemaal.

x Dee

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden