Ga naar inhoud

Uitgerekend in augustus 2011...?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Zo dat was dan achteraf best heftig van die ks. Gelukkig alles goed gekomen ;). Wist niet dat een navelstreng ook poreus kon worden. We leren elke dag weer bij....

Geen kruiken bij jullie?? Niet te volgen toch. Hier zijn ze er zo spastisch over af en toe. Gelukkig heb ik die kunnen lenen. Tegenwoordig heb je die ook niet lang meer nodig, soms helemaal niet of maar paar dagen. Die dingen zijn toch best duur vind ik. Goedkoopste heb ik gezien van net boven de 15 euries geloof ik en je moet er 2 hebben. En ook nog 2 kruikenzakken. Dus ze jagen je hier (misschien voor niks) op kosten hihi.

Van het weekend bij mijn ouders geweest. Was gezellig, te weinig gerust en dat voel ik toch best wel. Ga straks wel even naar het werk, een bestelling maken. En koffie drinken natuurlijk hihi. Ga het toch terugschroeven naar 2x2 uur. Moet verstandig zijn...... maar goed ik krijg die gelegenheid en ben er ook heel blij mee moet ik zeggen. Wil na het bevallingsverlof weer aan het werk dus moet mezelf ook niet overzetten natuurlijk nu.

• Reacties 2,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Babeth, wat een mooie echo foto's, heerlijk zeg die lekkere dikke wangetjes.

Jammer dat babypark zo tegenvalt qua voorraad tijdens hun actieperiode. Misschien is het dan beter om via internet te gaan bestellen, ze bezorgen ook gratis. We komen pas a.s. zaterdag in de buurt van babypark en dat is dan gelijk ook de laatste actiedag dan zullen we wel snel mis grijpen.

@Miekske mooie buik hoor, je kan toch goed zien dat je zwanger bent! En is alleen maar makkelijk kun je nog je eigen schoenen aandoen e.d.

Wat een leuke spullen hebben jullie gekocht, ziet er erg leuk uit!

@Sandra, mooie foto's van je buik en ook samen met je man!

Ik ben weer terug van weekend weg. Heb het toch aardig volgehouden, heb in de middag wel iedere keer ruim 1,5 uur geslapen en dat scheelt toch wel. Heb gisteren zelfs 2 km gelopen, goed voor mijn conditie alleen wel pijn aan mijn rug verder ging het goed. Ben maar niet gaan fietsen, ik ree met iemand mee in de auto. Was erg gezellig! Straks de 30 weken echo, spannend weer! En vanavond info avond over borstvoeding. Ik heb vandaag ook gebeld voor een afspraak met de kraamverzorgster voor een intakegesprek. Ze komt 22 juni in de ochtend. Ze wil dan de babykamer en onze slaapkamer zien en de uitzetlijst doornemen.

Hebben jullie trouwens een uitzetlijst van de verloskundige gehad? Ik ga vanmiddag vragen of ze die hebben, je ziet op internet wel allerlei uitzetlijstjes maar die zijn van winkels en die willen natuurlijk dat je van alles bij ze koopt.

Liefs Roossie

Geplaatst

hoi dames

Roossie toen je het had over de 30 weken echo dacht ik jeetje, maar ja......hier schiet het ook al op.

Jammer inderdaad van babypark, ik vind het ook een vreemde gang van zaken, niet echt goede reclame zeg maar....

Ik heb een lijstje in het boekje dat ik heb gekregen van de kraamzorg, alleen ipv. 2 kruiken heb ik er een gedaan. er is er gauw genoeg een bijgehaald indien nodig.veel plezier bij de 30w echo!

is dat dan in principe de laatste?

Jeetje Ursela wat een verhaal van jou keizersnede, maar met name wat die poreuzieteit (ziet er vreemd uit zo) van de navelsreng, je moet er toch niet aan denken wat er gebeurd was als je ze, zoals ze in NL vrij makkelijk doen, lieten doorlopen tot 42 weken.....

Heftig hoor, ik ben benieuwd hoe je deze keer mag gaan bevallen, ach wie weet gewoon natuurlijk en wordt jullie zoontje met 38 weken ongeduldig....

Hier gaat het op en af, 2 gevoelsstromen naast elkaar zeg maar, een van op en top geluk met ons meisje dat op komst is, net of na deze bijzondere echo de band en het verlangen nog sterker geworden is, maar inderdaad ook het enorme gemis, ik zit nu ruim 6 weken in een fase die ik met Nick* en Lars* niet meegemaakt heb en het voelt nog steeds enorm oneerlijk dat hun gezonde leventje abrubt eindigde, moeilijk te verwoorden. Ik weet dat ons meisje 2 bijzondere beschermengeltjes om haar heen heeft maar verdorie, de jongens had ik naast de komst van ...... natuurlijk ook groot willen brengen.

Toevallig dat mijn man tijdens de zwangerschap zo rond de 18 weken nog tegen me zei, ik denk dat je tzt als onze tweeling geboren is en we hebben ons ritme dat het bij jou wel gaat kriebelen voor een 3de kindje....ik gaf toen aan, daar nog niet mee bezig te zijn, eerst maar eens afwachten hoe het zou gaan met onze bijzondere tweeling, wie weet zo enorm druk? Maar goed, deze afloop hadden we totaal niet voor ogen gehad....

Een worsteling zal het blijven, we zullen ons bij alle momenten, hoogtepunten blijven afvragen hoe onze jongens zich ontwikkeld zouden hebben, ik weet nog niet goed hoe daar mee om te gaan maar we laten het op ons afkomen, weten het anders ook niet.

liefs

Babeth

Geplaatst

@Uresla, ik las net je verhaal over de poreuze navelstreng! Ik had daar nooit van gehoord, gelukkig is alles goed gekomen met Merel en hebben ze op tijd ingegrepen.

@Babeth, bedankt voor je tip over de slechte organisatie van babypark, dan ga ik het gewoon online bestellen, zal er nog met manlief over hebben. We willen de tripp trap stoel van stokke en een badset.

Lijkt me soms heel dubbel voor je hoe je nu voelt, bijzonder gevoel dat je nu zo ver bent in je zwangerschap en dat je dat niet met de jongens had. Ze zijn nu idd de beschermengeltjes van je dochter, al had je dat liever natuurlijk anders gehad. Ik ben super blij voor je dat het nu wel goed gaat, al moet je wel veel rust houden, maar die kleine gaat het redden en daar gaat het om!

De verloskundige zei idd dat ik de lijst van de kraamzorg moet krijgen, ik zal mijn papieren eens goed nakijken misschien ligt het wel gewoon boven hahaha....... ik heb nu wel een lijst gehad met de spullen die je moet hebben voor thuis of ziekenhuisbevalling. Wat wel jammer is dat de verloskundige geen goede ervaringen heeft met het ziekenhuis waar ik wil bevallen. Het is het ziekenhuis waar we bijna alle behandelingen hebben gehad. Maar ze zei het ligt er ook aan wie je treft en ik moet gewoon naar een ziekenhuis gaan waar ik een goed gevoel bij heb. 4 juni gaan we naar een rondleiding, daarna kunnen we altijd nog eens zien.

We hebben net de 30 weken echo gehad, was weer erg leuk al wordt het wel steeds minder duidelijk omdat ze steeds groter wordt.

Alles gaat goed, ze weegt nu 1617 gram wat een goed gewicht is met 30 weken en ze ligt al met haar hoofdje naar beneden.

Kleine kans dat ze zich nog helemaal om gaat draaien, al kan ze tot 37 weken nog draaien. Waarschijnlijk zou ze meer alleen nog heen en weer draaien.

Met mijn suikerwaardes gaat het nu ook goed, ik had driemaal mijn bloed laten prikken vorige week maandag. Om 8.00 uur 4.3, om 11.00 uur 4.3 en om 15.00 uur 5.1, heel netjes want het moet tussen de 4.0 en 6.7 zitten.

Ik moet wel dit dieet vol blijven houden tot na de bevalling, dan kan ik het weer rustig aan opbouwen.

Mijn ijzergehalte is ook weer nagekeken en die is ook in orde.

De verloskundige vindt ook dat ik er goed uit zie, het scheelt ook enorm dat ik overwegend thuis werk en mijn rust kan nemen wanneer dat nodig is.

Ik heb gisteren zelfs 2 km gelopen, dus conditioneel gaat het ook goed, alleen wel pijn in mijn rug, maar de verloskundige zei ook dat is ook niet gek het wordt nu ook steeds zwaarder.

Het gaat nu allemaal zo snel, voor je het weet............! :-)

Liefs Roossie

Geplaatst

Roosie wat fijn dat alles weer goedgekeurd is!!!!! Het gaat idd heel snel voor we het weten is het zover. Zolang julllie maar een goed gevoel hebben bij het zh waar je wilt gaan bevallen is het goed. Wel jammer dat ze gezegt heeft dat zij daar geen goede ervaringen mee heeft.

Mijn lijstje wat in het boekje van de kraamzorg zit is zo ontzettend karig, of ik moet er nog een krijgen bij huisbezoek dat ik op internet een voor mij mooi lijstje gevonden heb. Alleen weet ik de site niet meer. Wat ik dacht dat het was werkt voorlopig niet helaas. Als ik het vind horen jullie het nog.

Babeth kan me jullie dubbele gevoel indenken, dit zal volgens mij ook bij elke stap zo zijn die jullie meisje maakt. Heel begrijpelijk en hoort er ook bij denk ik. Als je dat niet denkt zo regelmatig ben je ze vergeten en dat zullen jullie volgens mij niet doen. Het zal met de tijd misschien wat minder verdrietig maken als je er aan denkt. Die gevoelens horen er nu eenmaal bij. Het zijn niet voor niets jullie zoontjes!!

Geplaatst

Hoi dames

Roosie wat een mooie controle weer, en al ruim 1600 gram, wat een gewicht al he! fijn dat je je suiker ook onder controle kan houden met het dieet dat je volgt, top!

Wij hebben vandaag ook weer een controle gehad, de baarmoederhals was nog steeds mooi lang 4,8 cm, ik was er erg blij mee uiteraard maar helemaal omdat ik afgelopen 2 weken meer ondernomen heb in de vorm van meer lopen en doen (muv. dingen die belastned zijn voor de baarmoeder/buik)

Helemaal tevreden!!!! de kleine ag mooi op schema, het hoofdje en buikje waren qua grootte 28w2d en d´r benen 30w3d?? nou geloof me, die heeft ze niet van mij haha.

Haar gewicht is nu geschat op 1330 gram.

Verder ga ik voor de zekerheid volgende week nog een keer ene glucosetest doen en wordt mijn hb weer gemeten, de fragmin blijf ik voor de zekerheid nog even doorspuiten (2 weken).

Met 37 weken wordt de cerclage verwijderd, dat wordt ingepland met de gyn die hem ook geplaatst heeft, bij het verwijderen zijn meerder handjes nodig (brrrrrr) ik heb bewust niet doorgevraagd!

Verder zal ik binnenkort nog een gesprek hebben over de bevaliling, niet vanwege pijn ofzo maar meer om mij gerust te stellen, wie ons gaat begeleiden, hoe het plan wordt etc.

Mocht de placenta met de geboorte goed liggen dan gaan we in eerste instantie voor een vaginale bevalling maar blijkbaar loop je bij overgewicht een verhoogd risico op een keizersnede; blijkbaar zijn de kindjes vaak groter en het komt schijnbaar ook meer voor dat je na 6cm ontsluiting geen verder ontsluiting krijgt.... hier stond ik wel van te kijken.Maar goed, we zullen het moeten afwachten. Op zich geen problemen met een keizersnede uiteraard maar ik hoop dan wel als het zover komt dat het dan met een ruggenprik gaat zodat mijn man er ook bij kan zijn....

In ieder geval weer helemaal goedgekeurd en dat is nu het belangrijkste!!! Gyn zei al, ga bij 32 weken lekker uit eten om die termijn te vieren; mocht ze die termijn halen dan hoeft ze iig niet op de nicu afdeling.

Jeetje, ik weet nog dat we zo uitkeken van 22 naar 24 weken en nu......tranen in mijn ogen!!!!

Marloes hoe gaat het bij jou met de 2 superkindjes???

liefs

Babeth

Geplaatst

1291011311-580.jpg

Dough (29) 01-08-2011 - 1ste kindje - 6x icsi in natuurlijke cyclus

Roossie (39) 01-08-2011 - 1ste kindje - 6 IUI 1 ivf 1 icsi

Ursela (37) 01-08-2011 - 2de kindje (na 11 jaar) spontaan!

Emm (31) 06-08-2011 - 1ste kindje - 6x iui 1xivf

Kaykay (32) 06-08-2011 - 1ste kindje - 2e ivf, 5e tp

Norwegian-sky (23) 08-08-2011 - 1ste kindje - 2x icsi

Loes1975 (35) 09-08-2011 -3e en 4e kindjes - 3 x icsi De tweeling is geboren op 18-5-2011!!

Mutsy_4 (29) 09-08-2011 - 1e kindje -2x IUI 1x IVF

Balu01 (31) 11-08-2011 - 1ste kindje - 2x IVF

Fiona (40) 11-08-2011 - 1ste kindje - 2x IUI

Meiske74 (35) 15-08-2011 - 3de kindje - 2x icsi 3e tp

MBM (31) 16-08-2011 - 1ste kindje - 1x ICSI, 3e TP

Bianca (26) 19-08-2011 - 1e kindje - 9xiui 2xivf

Witje (34) 20-08-2011 - 1e kindje - 4x icsi, 10e tp

Miekske (30) 20-08-2011 - 1e kindje - 1x Tese-ICSI-PGD

Kim (35) 21-08-2011 - 1e kindje -1x icsi 2e tp

Nano (39) 25-08-2011 - 1e kindje - 1x IVF, 2e tp (cryo) miskraam 10-01-2011

Moto (44) 26-08-2011 - 1e kindje - 3x IVF

Irma (42) 30-08-2011 - 2e kindje - 1 x ivf gelijk raak

Afspraken:

Witje: 31 mei controle gyn. (28w3dg)

Meiske74: 7 juni controle gyn. (30w1dg)

Meiske74: 22 juni controle gyn. (32w2dgn)

Meiske74: 11 juli controle gyn. (35w)

Ik denk dat het ........:

Emm:

Ursela....en het is een jongen!

Babeth....en het is een meisje!

norwegian-sky --- NUB & echo zeggen meisje

Miekske maar voor ons blijft het een verrassing!

Loes75 gevoel was goed! Het word een jongen en een meisje!!

Roossie....gevoel was goed het is een meisje

Balu01 maar de 20 weken echo zegt toch echt een MEISJE!!

Dough --- NUB zegt jongen! En het is......een JONGEN!

Miss MBM --- NUB zegt een jongen

Witje Gevoel bleek te kloppen!!!!

Moto

Mutsy_4---volgens echo bij 18,1 wk een meisje!!!

Geplaatst

Babeth,

Wat een goed nieuws!! Die cervix houdt zichzelf goed zeg, lekker lang en dicht, wat wil je nog meer!

Ik ben heel blij voor jullie! Elke week een stap de goede richting op! Voelt vast geweldig!

Kissie Mia

Geplaatst

Babeth super hoor, controle weer geweldig.

Nog nooit van gehoord ook dat je eerder kans hebt op een keizersnede bij overgewicht en geen verdere ontsluiting na de 6 cm. In mijn omgeving zijn het juist de slanke dames die een keizersnede kregen en de dames met overgewicht een normale. We zullen het zien of de arts gelijk krijgt.

Sinds vanmiddag een heel vervelende aambei, dat doet zeer!!!!! Morgen de ha maar even bellen voor een zalfje..

Geplaatst

Mia inderdaad, hier zijn we erg blij mee, de kleine lag nu ook ( voor het eerst ) met haar hoofdje naar beneden....ipv dwars.

Sandra ik was ook verbaasd, bij ons gaan ze het iig natuurlijk proberen, in Nijmegen standaard geplande keizersnede..... Ach we zien wel, ellendig en pijnlijk van die aambei!

Geplaatst

ja erg pijnlijk ben er wakker van geworden en er nu dus maar weer alvast uit. Hopelijk snel 8 uur kan ik ha bellen. Wel raar heb niet geperst en heb geen harde ontlasting dus hoe ik er aan kom geen idee maar weet ik ook eens hoe het voelt, moet alles een keer meegemaakt hebben toch?? Maar nu op dit moment ff geen bekkenpijn dus dat momentje heb ik alvast in de pocket.

Geplaatst

@Sandra, wat naar zeg van je aambei! Hopelijk heeft de huisarts wat voor je kunnen betekenen!

@Babeth wat super dat je controle zo goed was! Wat een opluchting hé, het gaat allemaal goed komen met deze kleine, vindt het zo geweldig voor je na alles wat je hebt meegemaakt!

Vandaag kwam een vriendin op bezoek, zij is zo blij dat ik zwanger ben ze wist ook dat we al lang bezig zijn geweest. Ze heeft ons verwend met een bos roze bloemen en 2 setjes met babykleertjes, echt verwennerij maar super leuk! Ze zei, als je eerder zwanger geweest was dan was ik het geld toch kwijt geweest aan 3 verjaardagen hahaha.......daar heeft ze wel gelijk in.

Ohja vandaag hebben we met de post de hanglamp, stof voor gordijnen en een schilderijtje ontvangen voor de babykamer! En we kregen zelfs nog een felicitasdoos die ik al had. Lijk wel jarig vandaag met al die pakjes uitpakken.

Liefs Roossie

Geplaatst

icon1.png

1291011311-580.jpg

Loes1975 (35) 09-08-2011 -3e en 4e kindjes - 3 x icsi
De tweeling is geb
oren op 18-5-2011!!

Afspraken:

Roossie: 10 juni controle gyn (33w4dg)

Emm:

Ursela
...
.
en het is een jongen!

norwegian-sky
---
NUB & echo zeggen meisje

Miekske
maar voor ons blijft het een verrassing!

Loes
75 gevoel was goed! Het word een jongen
en een meisje!!

Balu01
maar de 20 weken echo zegt toch echt een MEISJE!!

Do
ugh
---
NUB zegt jongen!
En het is......
een JONGEN
!

Witje
Gevoel bleek te kloppen!!!!

Moto

Geplaatst

Roosie wat leuk dat je vriendin dat allemaal meegenomen heeft!!!!

En nog een doos van felicitas, alles wat je gratis krijgt is mooi meegenomen nietwaar. En de spulletjes die binnen zijn, kan je aan je gordijntjes beginnen en de kamer oppimpen hihi.

Ja ja dokter heeft zalf voorgeschreven tegen de pijn en jeuk, iets anders mag ik niet hebben. En het advies om goed te spoelen met water na toiletgang indien mogelijk en koelen van dat ding. Hij is trouwens behoorlijk groot. Arts zei dat het de moeite was, dus niet voor niks geweest. Gaat vandaag al redelijk hoor. Ik heb goede moet dat ik maandag niet terug hoef naar de dokter om weer zo charmant voor zijn neus mijn kadetten te spreiden hihi.

Geplaatst

Roossie thanks meid!

wat leuk om zo enorm verwend te worden, en leuk gebracht van je vriendin!, nu kun jij weer helemaal los gaan met de gordijnen.....

Jij was toch ook naar een bijeenkomst over borstvoeding geweest nietwaar? weet jij al wat je gaat doen?

Ik was er al voorstander voor en na de bijeenkomst is dat niet veranderd, ik hoop dat het allemaal goed zal gaan,lijkt me zo bijzonder!

Sandra goed bericht dat het al weer beter met je gaat!!

zijn hier overigens meer mensen die bv willen gaan geven?

Morgen komt een oud klasgenootje op visite, ze is nu zo´n 29 weken zwanger van de tweede. Ze neemt haar dochtertje mee die wordt in aug. 2 jaar en is destijds plotseling geboren met 30 weken....voor haar wel een spannende tijd weer maar gelukkig ziet alles er goed uit.Verder komen ze morgen hier ook de babaykamer plaatsen en wordt de kinderwagen + campingbed geleverd, we zijn zo benieuwd!! wat een fase weer zeg, jeetje.

Net even nagekeken, de gordijnen zullen nog een week of 2,5 duren

Gisteren bij die bijeenkomst was het echt enorm water, ik had al een flesje water op maar was zo moe (en de bijeenkomst duurde 3 uur! halverwege nam ik maar een flesje cola light in de hoop dat dat met wat wakkerder zou houden, nou wakker bleef ik wel, die kleine meid werd me toch een partij actief, ik weet niet of dat door de cola zou kunnen komen (drink al vanaf de stimulatie geen cafeinne-houdende dranken meer) maar wat een gestommel zeg. Ook wat flinke trappen tegen mijn ribben en ze lag bij de controle met haar hoofdje naar beneden maar gisteren voelde het alsof ze echt ineens draaide, heel bizar.....

dames, het is erg rustig hier, ik hoop dat alles met iedereen erg goed gaat, van sommigen al lang niets vernomen...ik hoop maar geen bericht is goed bericht!

Marloes, ik moet ook zoveel aan jou en je mooie kindjes denken, gaat het allemaal goed?

liefs

Babeth

Geplaatst

Hoi Babeth,

Wat een goed nieuws heb je toch allemaal, ik ben zo blij voor jou en je meid. Echt leuk die 3 D foto hoor.

Ik ga ook bv proberen maar zit daarvoor niet in een klasje ofzo wel ga ik sinds deze week naar een erg wazige, zweverige yoga les en ik voel me sterk wanneer de yogamevrouw fluistert dat de oerkracht van moeder natuur ons komt bijstaan. Ik adem me duizelig en moet daar dus nodig iets mee gaan doen.

Loes heeft me laten schrikken met haar vroegtijdige bevalling waardoor ik nu maar alvast mijn koffertje heb klaarstaan. Het geeft wel meer rust en ik had toch al veel kleertjes voor de kleine dus die zitten al leuk in de koffer. Ben zo nieuwsgierig hoe de tweeling en moeders het maakt.

Ondertussen is Sandra gelukkig weer pijnvrij en is mijn brandend maagzuur iets gehalveerd maar nog steeds aanwezig. Ik ga vandaag toch maar even een drankje scoren daarvoor want onze jongen groeit nog steeds en ik smeer me suf om mijn huid soepeltjes te houden want ik geloof dat ie soms niet verder mee kan groeien.

Fijn weekend

Geplaatst

Moto Gaviscon wordt goed aanbevolen en schijnt nogal goed te helpen. Tipje misschien?? Gelukkig is het al wel gehalveerd.

Ben ook van plan om bv te geven. Kan altijd nog overstappen op flesvoeding als bv niet echt lukt of te vermeoiend is.

Hier nog niet van de pijn af hoor. Lijkt wel erger te worden. Ben bang dat het misschien toch een reisje naar de dokter worden. bah bah bah. Klote aardbeien..... Door die aardbei rust ik wel vaker omdat lopen daardoor ook niet prettig is, dus nog steeds minder last van bekken. Terwijl je met een aardbei toch ook goed moet bewegen. Pff zoek daar eens een balans tussen.

Het weer hier valt ook niet mee, alleen maar regen. Moet vanmiddag naar de fysio en heb geen auto tot mijn beschikking. Oh zo bang voor het ritje op de fiets. Misschien het hele stuk maar staan op de pedalen om niet te hoeven zitten.

Geplaatst

Dag meiden!

Sorry dat ik een tijdje niets van me heb laten horen maar het is hier ook zo'n gekkenhuis!

Je wordt geleefd, en alles moet eigenlijk op uur en tijd.

Ik zit sinds vorige vrijdag in het RonaldmcDonaldhuis hier in Leiden. Dit is echt een uitkomst hoor, je hebt de huiselijke sfeer toch wel en je bent dicht bij je kinderen in het LUMC, het is kleine 10 min lopen. Mijn man en kinderen komen dan in de weekenden en woensdagmiddagen naar hier toe. Ze mogen ook blijven slapen, geen probleem. Toch mis ik thuis heel erg, gewoon opstaan zobder zorgen wat deze dag weer brengt, het geblaf vd hond, de geur van huis, mijn kinderen met hun verwarde koppies als ze uit bed rollen. Tja heimwee denk ik. Als ik voldoende melk produceer om wat in te gaan vriezen ga ik een weekendje naar huis en zal mijn man hier zijn bij Xam en Lis.

Het zijn twee vechtertjes hoor! Xam had vorig weekend erg zwaar, ze hadden hem al zonder cpap laten proberen maar dat as het niet, op de derde dag(zondag) grote dip gehad met constant a-pneus(ademstilstand) dat hij weer geprikkeld moest worden om het zelf te doen. Nu af en toe onder het buidelen zonder en dat gaat erg goed, hij geniet ook zichtbaar van het buidelen en is dan helemaal ontspannen.Gisteren pakte hij mijn borst! De zuster dacht, kom hij is zo wakker, laten we eens kijken wattie doet. Nou, super toch? Maar een paar keer gezogen toen werd hij weer moe, maar ik was zo trots op mijn mannetje. Xam woog gisteren 1122en hij is nu weer aan t aankomen. Lise heeft begin vd week een infectie opgelopen door de arterielijn die in haar naveltje zat, ze was erg ziek en had zoveel abc's (a-pneu,bradycardie en cyanose) dat ze twijfelde om haar aan de beademing te gaan leggen in plaats van cpap. Dit kan natuurlijk weer schade brengen aan hersentjes en longen dus liever niet. Ze is twee dagen echt ziek geweest, lag als een dood vogeltje in de couv en liet alles toe, dit waren angstige momenten voor ons en de doomscenario's dat je kleine meisje je afgenomen wordt gaat toch door je gedachten. Gelukkig keerde het tij op woendasgavond en kregen we weer een klein beetje de Lise te zien die we in het begin hadden gezien. En gisteren was een heerkijke dag. Met beiden gebuideld en nauwelijks een dipje of iets gehad, gewoon twee heerlijk stabiele kindjes meegemaakt. Super. Ik gaer straks weer heen, en toch ben ik weer erg nerveus als ik er heen ga. Wat tref je aan? Ze zijn nog zo klein!! Lise woog gisteren 1084 dus ik hoop nu het ergste voorbij lijkt te zijn dat ze haar energie kan gaan gebruiken om wat aan te komen. Ik hoop dat het met iedereen allemaal goed gaat, en ik wil jullie echt op je harty drukken, als je het niet vertrouwt of een gevoel heb dat de baby wel eens eerder gaat komen, laat je niet zomaar wegsturen hoor! Je intuitie is vaak de juiste gedachte! Neem aub rust!!!Na de bevalling is dat voorbij! Ik heb van onderen niet te lijden gehad, dus geen scheur of knip, ze flopete er met twee persen uit. Hierdoor ben ik me nu van bewust te weinig rust te hebben genomen. Ik beviel woensdagochtend en vrijdagochtend werd ik ontslagen en vrijdagavond liep ik al naar het ziekenhuis toe. Maandag was ik even ingestort zeg maar, ik was zo moe en labiel en zwaar gevoel van onderen dat de verloskundige die dienst had mij echt rust oplegde. Nu loop ik vier x per dag naar LUMC en terug en dat gaat goed. Ook doe ik al boodschappen bij een super hier in de buurt. Je moet wel, boodschappen komen niet zomaar aangewaaid. Mijn man doet ook veel maar die is nu veel thuis voor de jongens.Gaat volgd week weer werken en dat zal tegenvallen. Nu reed hij op de dagen dat het kon op en neer zo'n twee uur per heenreis en twee uur terug. Dat kan niet meer dan. Een weekendrelatie hebben we dan! Ik mis mijn andere kids vreselijk en dat maakt het soms wel moeilijk. Maar goed, gelukkig doet de tweeling het goed nu!!!

Ik schrijf binnenkort weer hoor! Ik probeer nog ff een fotoo te plaatsen.[ATTACH=CONFIG]1451[/ATTACH] LIse lekker wakker

Liefs Marloes

[ATTACH=CONFIG]1450[/ATTACH]Xam buidelend zonder cpap. Blauwe ogen van de bevalling!

Geplaatst

Loes ik heb het met tranen in mijn ogen gelezen. Wat een sterke kindjes zeg. Wat een kleine poppetjes nog maar ze doen het top!!!!

fijn dat je zo dichtbij bent en logisch dat je je thuisfront mist, is ook een goed teken. Ik hoop dat je kindjes alleen nog maar vooruit gaan en groter groeien en aansterken en daarna weer met zijn 3-tjes naar huis. Dat duurt vast nog even, let goed op jezelf en heel veel sterkte voor jou, de nieuwe wereldwondertjes en de rest van het gezinnetje!!!!

Dikke Knuffel voor jullie!!

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik ben al een tijd niet meer op het forum geweest. Maar dat had zo zijn redenen. Het ging niet echt héél goed met mij. Ik voelde me wel goed, maar lichamelijk was ik niet 100%. Steeds een beetje een te hoge bloeddruk, testjes gedaan voor urine. Dan weer niets en dan weer +1 en daarna weer goed. Het schommelde steeds.

Tot 18 mei, toen waren we aan het shoppen voor een bloeddrukmeter. Die wilden we voor de zekerheid aanschaffen, voor als we na 1 juni (onze trouwdag) op huwelijksreis zouden gaan. We wilden toch wel goed voorbereid weggaan. Maar mijn 'man' zei tegen mij, je ziet er niet goed uit, je gezicht is helemaal opgezet. En zo voelde ik het ook. We hebben eerst de infolijn van UMCG gebeld, maar we kwamen er niet door. We waren nu toevallig toch in de buurt dus zijn we er maar langs gereden. Toevallig zouden we ook die dag de uitslag van 24 uurs urine krijgen. Ik werd gelijk goed opgevangen in een kamertje en daar werd besproken dat er +3 eiwitten in de urine zaten, niet goed dus. En mijn bloeddruk was gestegen van 150/104. Ik werd aan de CTG-scan gezet en daarna een echo om de groei van het kindje te bekijken. En toen werd er gezegd, dat ik kon blijven. Ik werd per direct opgenomen met een zwangerschapsvergiftiging. En dat met nog maar 27 + 1 dagen zwangerschap.

De paar dagen erna bleef mijn bloeddruk maar stijgen en de waarde van eiwitten in mijn urine ook. Ik heb het nog kunnen rekken tot 27 week en 6 dagen. Toen werd het voor mij te gevaarlijk en de laatste medicaties hielpen ook niet meer. Op 23 mei tegen 11.30 uur zeiden ze tegen mij dat het tijd werd voor een keizersnee. Ze gingen mij vast zo ver klaar maken voor de OK en dan wachten tot we er naar toe konden.

Het was een hele lange, nare weg, voor ons allemaal ... voor vader, moeder en kind. Maar tegen 12.26 is onze lieve meid geboren. Onze lieve Esmee Angelina is veilig op de wereld gekomen met nog een hele lange weg te gaan. We genieten nu elke dag van haar. Veel zal ik niet op het forum zijn, maar ik wilde het jullie toch even laten weten. En dit is haar dan, onze lieve dochter ... ...

[ATTACH=CONFIG]1452[/ATTACH]

Liefs,

MBM

Geplaatst

MBM, ooooh, ze is er al. Welkom Esmee.

MBM, wat een zware tijd heb je achter de rug. Hoop dat jullie meisje het goed blijft doen. Geniet van elkaar.

En loes, ook twee ienieminie kleintjes, die heel hard aan het vechten en groeien zijn. gelukkig dat ze het vandaag goed doen. Hopelijk krijgen ze niet al te veel dipjes meer.

Bijzondere verhalen, ben er van onder de indruk!

Geplaatst

jeetje meiden!!!

MBM wat een schrik ineens een keizersnede en bij die termijn, wat ben ik blij te lezen dat het goed gaat met je meisje Esmee Angelina, mooie naam hoor!!! Goh zeg, ik heb je bericht echt even 2x gelezen.....ik moet nu ook wel aan je nickname denken....die doet haar naam echt eer aan!!!

Jeetje zeg, ik kan niet zeggen hoe blij ik ben om te lezen dat het goed gaat.....jullie huwelijksdag hadden jullie je ook heel anders voorgesteld natuurlijk....

Van harte gefeliciteerd met de kleine meid, nu allebei op krachten komen, een goed herstel gewenst en veel kracht voor de kleine Esmee!!

liefs

Babeth

Geplaatst

Loes wat enorm fijn om iets van je te horen, voel je niet schuldig als je laat reageert hoor, jij en je kinderen gaan boven alles!!!!!

songe meid wat zal het afzien zijn, ook vooral dat je man en andere 2 kinderen zo ver weg zitten, maar iedere dag die voorbij is ben je weer een dagje dichter bij het moment dat jullie allemaal lekker bij elkaar zijn.

Het lezen van je bericht was erg heftig, dat je zo hulpeloos erbij bent en overgeleverd aan....maar wat houd je je goed en wat doen je kleintjes het toch geweldig!!!

Goed lichamelijk herstellen is zeker ook voor jou belangrijk en de mentale belasting moet je ook niet uitvlakken...maar het gaast gelukkig erg goed, top!!

ik denk ergelmatig aan jullie

liefs

Babeth

Geplaatst

1291011311-580.jpg

Loes1975 (35) 09-08-2011 -3e en 4e kindjes - 3 x icsi

18-05-2011 Lise en Xam geboren met 28w1d

23-05-2011 Esmee Angelina geboren met 27w6d

Afspraken:

Roossie: 10 juni controle gyn (33w4dg)

Emm:

Ursela....en het is een jongen!

norwegian-sky --- NUB & echo zeggen meisje

Miekske maar voor ons blijft het een verrassing!

Loes75 gevoel was goed! Het word een jongen en een meisje!!

Balu01 maar de 20 weken echo zegt toch echt een MEISJE!!

Dough --- NUB zegt jongen! En het is......een JONGEN!

Witje Gevoel bleek te kloppen!!!!

Moto

Geplaatst

MBM van harte gefeliciteerd en wat een mooie namen voor zo'n mooi meisje. Jullie kleine meid kon ook al niet wachten om kennis met papa en mama te maken. Heftige tijd achter de rug en nog een lange weg te gaan. Heel veel kracht toegewenst....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden