Ga naar inhoud

Uitgerekend in augustus 2011...?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Pfff heftig zeg de dames die zo vroeg zijn bevallen...

Krijg het toch wel een beetje benauwd van, zal onze kleine man nog even wachten?? Pf staat ons ook zo'n zwaar traject te wachten??

Weet dat ik hier eigenlijk niet aan moet denken, maar klein beetje angstig is het wel de gedachte.

Ik heb gelukkig nu al wel de 28 weken grens bereikt!! En daar zijn we heel blij mee..

• Reacties 2,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ mbm gefeliciteerd met jullie mooie meisje! hoop dat alles goed mag blijven gaan! al zal het nog een lange weg worden!

heel veel sterkte gewenst!

meid ik ben weer terug van vakantie! we hebben heerlijk genoten! volgende keer met ons meisje erbij!

op de terug weg hebben we de laatste dingetjes gekocht voor der kamertje

dus we zijn nu er klaarvoor al mag je zeker nog 2 maandjes blijven zitten

liefs sky

Geplaatst

Heerlijk Sky lekker uitgerust en bijgetankt. De laatste spulletjes gekocht, dus alles is er klaar voor. Nu alleen nog maar genieten tot het zover is over een maandje of 2......

Geplaatst

Mamma mia MBM wat een heftig verhaal.

Wens jullie veel sterkte en een kus voor de kleine meid!!

Wat een hummeltje zeg.

Lfs Moto

Geplaatst

Moto heb je al wat gevonden wat tegen je maagzuuraanvallen werkt????

Ja echt een hummeltje he? die kleine van MBM. Ongelooflijk.

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]1462[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1461[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1460[/ATTACH]hej meiden!!

wil even de 3d echo van ons meisje met jullie delen!

we zijn zo trots!

[ATTACH=CONFIG]1458[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1459[/ATTACH]

Geplaatst

@ babeth ze heeft trekjes van mij ligt met der voetjes over elkaar en beentje opgetrokken

en 1 keer keek ze boos precies als der vader en ik denk dat der neusje ook op die van papa lijkt

alleen is de ruimte tussen der mondje en neusje wat groter dan bij der papa dus dat heeft ze weer van mij.

Geplaatst

Bedankt voor de leuke reacties meiden, en ja het zijn prachtige, de mooiste kindjes van het LUMC natuurlijk!! Onze Xam doet t zo goed dat hij is gepromoveerd naar de High care. Zijn cpap is sinds gisterenochtend af en hij houdt zich kranig. Ook is hij vandaag eens aangekomen!! Jippie, eindelijk weer een paar grammetjes erbij ipv eraf! Lise heeft sinds gisterenavond om 5 uur de cpap niet meer op, ook dit gaat goed, heeft vanmiddag nog een dipje gehad dat ze haar moesten kietelen, maar verder gaat t goed. We zijn zo trots op haar en op Xammetje!!

En als er in de loop vd week zo'n schot in de zaak blijft en er komt plek vrij dan mogen ze naar Breda, daar is een post-ic en kunnen ze goe zorgen voor onze tweeling. Perfect aan de ene kant want dan kan ik weer lekker naar huis toe en het zal 30 minuten rijde zijn bij ons vandaan. Aande ander kant ook angstig omdat je zo gewed ben hier en bang blijft voor die terugslag...mmargoed vandaag was weer een topdag! Liefs Marloes

MBM, Wat een belevenis zeg! Ik hoop dat het met jouw meisje ook goed gaat.

Geplaatst

Loes, zo te lezen leef je echt bij de dag. Meer kan je natuurlijk ook niet doen, dag voor dag nemen. Fijn dat ze het zo goed doen zonder cpap. Gaat het eigenlijk ok met borstvoeding? Krijgen ze daar al iets van? Of is dat te zwaar?

Nor-sky, bijzondere foto's, wat een wonder he in je buik?! (waarom eigenlijk norwegian-sky? Iets met noorwegen te maken?)

Ga dadelijk aankelden, zit nog in mijn pyama. merel heeft tot 7 uur geslapen!!! Heerlijk, normaal is het 5.30 dus die extra tijd is erg welkom. Vooral omdat ik avonddiensten werk en pas om 12 uur in mijn bed duik. Nog eventjes en dan verlof, ik laat het 9 juli ingaan. En dan neem ik het op tot maart 2012. Dan heb ik nog een maand of zo over, weet nog niet hoe ik die ga opnemen, misschien een extra lange zomervakantie als ze dat op mijn werk zien zitten? Mijn man gaat weer 1 dag in de week opnemen, hij krijgt 12 weken, verdeelt over 1 dag betekend dat iets meer dan een jaar vier dagen werken ipv 5. Hoe gaan jullie het doen met verlof?

Geplaatst

Loes wat fijn dat de kindjes het zo goed doen!!! Terecht dat je trots bent op die 2 kanjertjes!

MBM ook jij al bevallen! Jeetje wat heftig maar wat een schitterend meisje! Veel geluk en sterkte samen!

Sky super die foto's! Ze zijn echt duidelijk, leuk dat jullie al dingen herkennen!

Ursula jeetje wat een verlof! Tot maart 2012.....heerlijk. En ook je man zo'n goede regeling! Fijn hoor. De man krijgt hier 2 dagen vrij als íe geluk heeft, echt slecht maar ja...

Ik dacht dat ik het al goed voor elkaar had! haha Maar ik wist al dat de regelingen in Noorwegen echt heel goed zijn. Ik heb verlof van 15 juli t/m 3 januari. Dat zijn dan 16 weken standaard verlof + nog 8 weken extra aan vakantie en overuren van mezelf. Mijn vriend heeft gelukkig nog veel vakantie staan dus als die kleine geboren is neemt hij 6 weken op!

Ik spiek trouwens regelmatig even naar de kleine op mijn werk met de echo...Voordeel van in het ziekenhuis werken hihi

Het wordt nu alleen te groot om helemaal te zien maar het blijft genieten! Moet alleen opassen dat ik niet per ongeluk het geslacht in beeld neem!

Weet niet meer wie het zei over 'ons meisje' , maar wij weten dus niet wat het wordt! Lijkt me zo bijzonder om te horen als het geboren is....

Liefs Miekske

Geplaatst

Jullie hebben het idd lekker geregeld met het verlof. Ik moet na mijn standaard 16 weken weer doen bij de baas. Alhoewel ik eerst tot eind december 3x6 uur ga werken per week en dan nog 20 weken 24 uur voor ik pas weer mijn volledige 28 uur ga werken.

Heb zojuist 2e hands een medela electronische dubbele borstkolf gekocht voor 155 euries!!!! Nieuw is hij bijna het dubbele. Dus ik vind het een goede koop. Weet zo zeker dat ik borstvoeding ga geven en als het aanleggen niet lukt dan afkolven en geven. Op alles voorbereid zeg maar hihi. Nu even antwoord afwachten wanneer we hem op kunnen halen.

Geplaatst

Sandra wij hebben ook al een medela electronische borstkolf overgenomen van mijn collega! Scheelt een stuk in de prijs want die dingen zijn normaal hartstikke duur....

Alleen toen wij op de 9 maanden beurs waren en een verkoopster van medela borstkolven sprak, zei ze dat je eigenlijk nooit een 2e hands borstkolf moet nemen omdat er toch melk en bacterien in het motortje kunnen zitten, en als dat kindje dan spruw gehad heeft je zo dus je eigen kindje besmet.

Weet niet of het een verkooppraatje is, maar misschien toch iets om over na te denken....Ik weet van mijn collega dat ze de kolf maar enkele keren gebruikt heeft, en dat kindje geen spruw of iets dergelijks heeft gehad, dus met een nieuwe slangenset erop durf ik het wel aan. Maar via marktplaats of zo is dat misschien wat lastiger te checken?

Geplaatst

Dat is waar, ken verschillende vriendinnen en collega's die een 2e hands kolf gekocht en gebruikt hebben en heb er nog nooit van gehoord, geen van hun kindjes heeft spruw gehad. Kan natuurlijk wel waar zijn hoor, ik hou het in ieder geval in mijn achterhoofd. Nieuwe slangenset wordt volgens mij zowiezo geadviseerd. Ik waag het er op. Nog luxer, ze komen hem brengen!!!!! morgen avond. Ze zijn hier dan in de buurt.

ben er in ieder geval nu al mee in mijn nopjes!!!!!!!!

Geplaatst

hoi dames

Loes wat fijn om te lezen dat het zo goed gaat met de kleintjes, en wat zou het heerlijk zijn als ze binnenkort dichter bij huis zullen zijn, super!!!

Mbm, ik hoop dat het met jullie kleine meisje ook erg goed gaat!

Ursela, heerlijk dat verlof bij jullie, wat een periode zeg, ik weet dat ze in Polen ook een mega lang verlof kennen....Miekske jij hebt ook een erg lekkere periode voor de boeg en fijn met je man zijn dagen erbij.

Ik heb gewoon mijn 16weken en er vanuitgaande dat ik na mijn verlof gewoon kan gaan werken ga ik dan over op 24 uur per week, met die uren kan ik gewoon mijn functie behouden, in november en december neem ik dan op dagen dat ik niet werk verlof op, mede om mijn werkgever tegemoet te komen, ik ben al zo lang thuis, en in december ben ik ook nog 2 weken vrij.

Wat de electrische kolf beterft, wij wachten er juist bewust mee, eerst maar eens kijken of het lukt, als het lekker gaat dan kijk ik voor een hand of een electrische kolf.

Op de borstvoedingsbijeenkomst is het kolven ook uitvoerig aan bod gekomen.

Wat de besmetting betreft, dit is geen verkooppraatje!! dat werd ons door de lactatiedeskundigen ook uitgelegd.

Het is zaak dat de kolf voorzien is van aparte membramen en dat de moedermelk niet bij de motor komt, als je dan de menbramen en slangen vernieuwd, en de melk komt inderdaad niet bij de motor dan is besmetting of het overbrengen van bacterien e.d. niet mogelijk.

De tip was ook (bij aanschaf nieuw) om in de winkel het apparaat te laten demonstreren, er zijn erbij (electrische kolven) die nogal wat lawaai maken en blijkbaar kan dat belemmerend werken, omdat dan de vrouw die gaat kolven het idee kan hebben dat alle collega´s kunnen meegenieten ;-))

Geplaatst

Heb even gesurft op internet en kwam een artikel tegen van 2004 waarin stond dat de nieuwere versies van Medela pump in style niet meer het risico hebben van melk die in de motor terecht kan komen??? Iets recenters kon ik niet echt vinden. Ja dat alles goed gesteriliseerd moet worden, maar dat lijkt me een beetje logisch. Kan niet vinden of als je eigen kindje spruw heeft je de kolf ook maar weg moet doen. Lijkt me eigenlijk beetje raar, die dingen zijn zo ontzettend duur en dan zou je het na een spruwbesmetting niet meer kunnen gebruiken dus. Maar goed ik ken die pomp al, mijn vriendin heeft en gebruikt hem en is er erg over te spreken, geluid valt hiervan heel erg mee, wel goede tip trouwens. Mijn vriendin is mijn demonstratrische hihi.

Geplaatst

Hoi Meiden.

Loes, wat geweldig dat het zo goed gaat met je mooie tweeling! Hopelijk sterken ze snel aan.

En MBM jij ook veel sterkte meis met je prachtige dochter.

Hier zit de verhuizing er zo goed als op, morgen gaan we samen nog wat laatste dingetjes aanschaffen en dan eindelijk de babykamer! Yes, mijn nichtje komt maandag het wiegje brengen en de commode staat al. Heb ik via marktplaats gescoord, mooi oud kasje helamaal opgeknapt en wit geverfd, echt heel leuk en niet zo standaard. Hou ik van.

En we hebben een assistent bedrijfsleider gevonden! Hij is al begonnen, dus ik kan het nu al wat rustigr aan doen, wat zo fijn is, want werken wordt voor mij steeds zwaarder. Horeca is gewoon zwaar werk, dat merk ik nu echt wel! Dus wat betreft verlof, dat gaat wel lukken, maar echt helemaal weg blijven bij de zaak dat lukt natuurlijk niet! Maar in ieder geval wordt er nu al veel werk uit mijn handen genomen.

Vrijdag moeten wij weer naar het AMC, voor een echo, ik ben zo zenuwachtig, hoop niet dat het erger is geworden. Maar goed, er zal een kindercardioloog bij zijn en we horen dan wel het vervolg. Heel raar, maar op een een of andere manier heb ik er geen rotgevoel bij.........

Laten we hopen dat mijn gevoel juist is.

Geplaatst

Kim dat ziet er dus allemaal goed uit. Mooi dat de verhuizing erop zit en bijna alles in huis. Dan kan je je richten op de babykamer!!!!!! Is zo leuk, veel plezier alvast.

Spannend hoor vrijdag, fijn dat je er geen rotgevoel over hebt. Ze zeggen dat moedergevoelens er niet vaak naastzitten. En dan na de uitslag alleen nog maar genieten.

Lekker dat er een hoop werk uit handen wordt genomen nu, kun je lekker een stap terug doen. Kan me voorstellen dat de horeca zwaar is.

Geplaatst

@Loes, wat fijn dat het goed gaat met de tweeling! Ik hoop dat ze snel goed aansterken zodat je weer naar huis kan en de kleintjes in het ziekenhuis terecht kunnen meer bij jullie in de buurt. Bijzonder hoor je verhalen over die twee kleintjes.

@MBM, wow heftig verhaal! Ik ben blij dat de kleine meid het gered heeft, hopelijk zal ze snel aansterken, mooie foto!

@Kim, wat fijn dat je een assistent bedrijfsleider gevonden hebt, scheelt jou weer veel werk. Succes vrijdag met de echo, is al een goed teken dat je er geen rotgevoel bij hebt.

@Sandra, wat goed dat je een babykolf hebt kunnen kopen.

Ik wil ook borstvoeding gaan geven, nu helemaal sinds die infoavond die ik gehad heb. Ze raadde aan om de symphony te nemen voor de kraamtijd van Medela. Ik heb ook een 2e hands kolf van iemand overgenomen die ik ken, de advanced van Medela. Ze had hem niet veel gebruikt zij kreeg borstontsteking. Alleen is die tas wel erg zwaar! De vrouw van de info avond adviseerde inderdaad om een nieuw setje te kopen bij de pomp en misschien ook wel de flesjes.

@Ursela, wow wat heerlijk zeg zo lang verlof!

@Miekske wat leuk dat je af en toe naar de kleine kunt kijken op je werk!

@sky wat een mooie foto's! Leuk zeg dat jullie al allerlei dingen van jullie zelf herkennen. Wij hebben ook een 3D echo foto van de 20 weken echo, erg lief plaatje maar we hebben nog niet iets herkenbaars ofzo gezien.

@Babeth, wat fijn dat je een goed compromi hebt met je baas, zodat je je baan kunt behouden.

Hier gaat alles goed, druk weekend gehad maar wel leuk. Heb gisteren een paar spulletjes gekocht om de gordijnen te kunnen naaien en een schilderij af te maken, dan is alles klaar voor de aankleding van de kamer. Heb ook een lijst gemaakt met wat we nog moeten en willen kopen. We hebben zaterdag nog een poging gedaan om naar babypark te gaan, maar helaas niet gelukt. We kwamen in een file terecht bij Zaandam waar we eerst even langs een nichtje moesten. uiteindelijk maar doorgereden naar Amsterdam waar we met vrienden hadden afgesproken voor de dag van de bouw. Er komen wel meer aanbiedingen. Ik kan nu niet wachten om de gordijnen en het schilderij af te maken, hopelijk lukt het deze week allemaal! Ik wil het in ieder geval af hebben voordat de kraamverzorgster komt op 22 juni.

Liefs Roossie

Geplaatst

Hee meiden,

Hier 1 van de dames die niet zo veel meeschrijft (maar wel meeleest, hoor!). En voor mij geldt inderdaad: geen bericht is goed bericht. Ben gezegend met weinig klachten en ben elke dag dolgelukkig vanwege het wonder dat ons overkomt!

MBM: gefeliciteerd met jullie kleine meisje. Ik duim dat ze goed mag groeien zonder al te veel complicaties.

Loes, ook jullie van harte met de tweeling! Ze waren de eerste wondertjes van ons topic die ter wereld kwamen. Jullie zitten in een hectische tijd en kijken uit naar het moment dat jullie allemaal samen kunnen zijn als gezin, lekker thuis. Ik duim dat jullie de komende tijd in het ziekenhuis goed doorkomen en dat het snel zo ver is!

Esmee, Lise en Xam, welkom lieve kleine wereldwondertjes!!

Geplaatst

Doug gelukkig geen bericht is goed bericht. Geniet er maar lekker van hoor. Voor we het weten is de zwagerschap weer voorbij. Hebben jullie alles al op orde??

Gister is de borstkolf gebracht. Ik heb ook een Medela advanced pump in style. De pomp en de tas, koeltasje en koelelement zijn nog prima. Maar bij nadere bestudering vond ik de flesjes die er bij zaten en de borstschelpen te beschadigt om nog te gebruiken. Deze heb ik dan ook met nog een set slangen en vacuumset bij www.prettymum.nl besteld. Hij is dus als de spulletjes binnen zijn en gesterilliseerd klaar voor gebruik. Koste me nog eens 50 euro, maar wil niet het risico lopen dat er "vuile" spullen tussen zitten. Ik bewaar nog wel de dingen die wel goed zijn als reserve.

Weer slecht slapen vanacht. Hebben jullie daar geen last van??? Zo ja wat doen jullie er mee? Ik ga er dan uit en kijk wat tv en zit achter de laptop te wachten tot ik weer moe ben en kruip weer terug in bed.

Straks om 9 uur weer controle bij de gyn, daarna bloedprikken. Nog even wat in de stad halen en de rest van de dag maar weer op het gemakje doen. Nog even en ik ga er aan wennen om niet meer te werken.....

Mijn afspraak voor intake kraamzorg staat op 24 juni!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden