Ga naar inhoud

Uitgerekend in augustus 2011...?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Goedemorgen, witje, jij was er ook vroeg bij. Ik slaap ook enorm slecht, wordt om vier uur wakker en opnieuw inslapen lukt me niet helaas. Ik blijf liggen tot merel wakker wordt (meestal rond half zes-zes). Het nadeel si dat ik vaak pas laat op bed lig, avonddiensten. Ik probeer nu bij te slapen in de uurtjes dat merel ook slaapt overdag. Helaas is ze niet zo'n schone slaapster en meer dan een uur zit er niet in. Ik kan me nog goed herinneren dat ik dit vorige keer ook had tijdens mijn zwangerschap. Alsof je ritme zich alvast aanpast aan nachtvoedingen. Ik ga vanavond proberen sterke sleepy time tea te zetten voor het slapen gaan. Misschien dat dit mij helpt?

Zo, weer veel geleerd over kolven en kolfapparaten. Ik had een tweedehands handpomp gekocht maar dat lukte me niet. Op het noorse cb kan je een hele goede electrische lenen en daar krijg je dan gratis nieuwe slangetjes en zo mee. Maar dat was ook geen groot succes. Maar dit lag ook aan dat ik gewoon niet heel veel melk had en de productie niet toenam. Maak me inmiddels niet meer druk hierover, dan maar geen voorraad in de vriezer, krijgt hij kunstmelk mocht het ooit een x voorkomen dat ik geen bv kan geven. Maar wie weet, misschien heb ik deze x wel meer productie.

Kim, heel veel succes vrijdag. Zal, ondanks je goede gevoel, erg spannend zijn. Ik snap helemaal dat het werk zwaar wordt. Zeker met een hele verhuizing erbij. Gelukkig heb je nu hulp.

Hier geen kraamzorg. Ze komen na 1 week op thuisbezoek om je kindje te wegen. Wel heb je tot twee jaar na de geboorte een maandelijkse bijeenkomst van moeders met kindjes die in ongeveer dezelfde tijd geboren zijn. Na 9 maanden wordt dit tweemaandelijks. Dat is op het cb. Wordt je kindje gelijk gewogen en gemeten en praat je onder begeleiding over verschillende onderwerpen. Vaak is er nog iemand bij, bv een fysiotherapeute of laatst een kindertandarts. Ik vind deze bijeenkomsten erg waardevol. Vooral vanwege de ontmoeting en het uitwisselen van ervaringen met de andere moeders. Lijkt me wel raar om nu bij een neiuwe te gaan.

Dough en Roossie, fijn dat het zo goed gaat!

• Reacties 2,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ursula wat leuk die bijeenkomsten. Lijkt me wel wat, tips en trucs van ervaringsdeskundigen en profs in groepsverband.

Ik weet ook niet hoe het gaat lopen met de bv hoor. Het wel van alles in mijn hoofd maar wie weet hoe anders het gaat. Ik ben gewoon heel graag van te voren op alles voorbereid. Gebruik ik hem niet verkoop ik hem weer door. Maar wil er alles aan doen om het wel te laten slagen.

Geplaatst

Zo ben weer terug.

Wij zijn weer helemaal goedgekeurd en mogen over 3 weken weer terugkomen. 5 buisjes bloed zijn er weer geprikt. Tegenwoordig sturen ze het op naar A'dam voor de bloedgroepbepaling van de kleine, zo hoeft niet iedereen een spuit te krijgen als de resusfactor afwijkt van de moeder. Hopelijk hoef ik er geen een.

Ons knulletje ligt nu in onvolkomen stuit wat ook verklaard dat ik alleen beneden in mijn buik beweging voel en dat de placenta van voren ligt werkt daar ook niet aan mee. Maar who cares???? Hij doet het goed en dat is het belangrijkste. Weegt nu ongeveer 1200 gram al. Netjes volgens de boekjes begreep ik.

Duik nog maar even mijn bed in, zo gaar na de gebroken nacht en vrij snel op hebben moeten staan nadat de wekker me wakker maakte. Maar eerst even lekker een bordje custartvla maken, heb ik trek in.

Geplaatst

Hoi dames

Kim, fijn dat de verhuizing achter de rug is, er een extra werknemer aangenomen is en dan morgen een spannende dag voor jullie!!! Vertrouw op je moederinstinct meid, al zal dat niet altijd even makkelijk zijn.....succes!!

Hier staat de babykamer maar toen we het ledikantje anders gezet hebben toen zagen we een beschadiging aan de kopse kant zeg maar, als die nu aan de andere kant zou zitten zou het niet zo erg zijn maar nu echt in het zicht. We hebben het met een foto gemeld aan de zaak en we krijgen via de fabrikant en nieuw voeteneinde geleverd, kan alleen nog een paar weken duren maar ja, dat is niet erg: het bedje staat en het is dan een kestie van omwisselen.

Alles is inmiddels gewassen maar het strijken stel ik nog even uit; mijn schoonvader gaat morgen de plinten en raamkozijn verven en dan wil ik de kleertjes ed. nog niet in de kast hebben liggen. Als het goed is is dit schilderwerk zaterdag gereed, dan goed luchten en ergens volgende week beginnen met de strijk. Mijn schoonmoeder had al aangeboden om het te doen amar ja, zitten ook lakentjes ed bij met haar naam.... haha.

Geplaatst

Hoi meiden,

Kim fijn dat jullie nu versterking hebben op het werk! Kun je lekker wat rustiger aan doen nu! Ik merk ook dat het fulltime werken me steeds zwaarder valt, dus kan me voorstellen (zeker in de horeca!) dat het fijn is dat dat geregeld is.

Babeth balen van die beschadiging! Maar gelukkig wordt het wel netjes opgelost. Toch wel fijn dat jullie het kamertje hebben laten neerzetten door de winkel, anders zouden ze nog kunnen beweren dat jullie zelf de boel beschadigd hebben....!

Wij hebben vandaag ook weer flink geshopt! Een mooi rood vloerkleed voor in de babykamer, 3 schilderijtjes voor aan de muur en een hele mooie fotocamera. We hadden nog een oude die niet helemaal meer voldoet, en we willen natuurlijk wel mooie plaatjes van de kleine kunnen maken straks!

Verder van de week bij de verloskundige geweest en alles op zich goed. Hb was nu na de staaltabletten 7.3 dus ik mag ermee stoppen. Ze denkt alleen omdat mijn baarmoeder vrij hoog ligt dat de kleine ongeveer 2,5 week voor ligt qua groei! Kom ik aan met mijn bescheiden buikje! pfff snap er niets van... Met de 20 weken echo was het qua groei precies op de termijn dus dan zou dat in 8 weken tijd gebeurd zijn? Ben nou doorgestuurd naar de gynaecoloog voor een extra groeiecho (wat ik helemaal niet erg vind!) en ook moet ik nu een uitgebreidere suikertest doen. Dus om 8.00 uur nuchter prikken, dan een glucosedrankje drinken, 2 uur niets doen en dan weer prikken...Volgens mij waren er al meerdere hier die dat onderzoek hebben gedaan toch?

Krijg a.s. maandag de echo dus moet ik vrijdag (morgen) de suikertest doen zodat de uitslag maandag al bekend is. Kreeg alleen een iets minder fijne reaktie op het werk.... Ik had dit gisteren bij mijn leidinggevende aangegeven dat ik dus vriijdag pas om 10.30 uur kan beginnen na de test. Ze deed erg moeilijk want druk, geen personeel bla bla bla...Maar goed ze zou het even bekijken. Komt ze s'middags naar me toe in de koffiekamer dat het met veel moeite geregeld was, maar dat we wel eens een gesprekje moesten hebben over de manier van plannen!???

Heb even niet echt gereageerd hierop maar daar kan ik toch niets aan doen? De VK plant de afspraken bij de gyn en die is maandag, daar heb ik geen zeggenschap in. En omdat die test vantevoren moet is die vrijdag nou eenmaal... Kan daar zo pissig om worden!! Ben je verdorie nog fulltime aan het werk, klaag je nooit en doe je alles nog, krijg je dit!!!

Terwijl mijn collega die 8 weken zwanger is al volledig thuis zit, 2 uurtjes therapeutisch werkt, en bij elk steekje belt dat ze die 2 uur ook niet komt.... Heb daar niks op tegen, maar begrijp deze reaktie tegen mij nu gewoon niet! Er kan ook iemand ziek worden vrijdag...is toch overmacht?

Zo blijkt maar weer op het werk, het is allemaal stank voor dank. Ik had ook allang halve dagen kunnen gaan werken. Dit heeft de fysio al geadviseerd toen ik 20 weken was, maar ik heel plichtsgetrouw, dacht dat het allemaal nog wel gaat....Ik ga de komende tijd meer aan mezelf en die kleine denken! Maar ik zal ophouden met zeuren, moest het gewoon ff kwijt!

Geplaatst

Hai Miekske

Ik heb die uitgebreide glucosetest afgelopen dinsdag gedaan, ik kan je adviseren om iets te eten mee te nemen voor naderhad ( ik heb altijd een evergreen in mijn tas) en iets te lezen, is een lange zit!!

Wat een eg vreemde reactie van je leidinggevende zeg, ze ziet denk ik ook niet in hoe belangrijk dezectest is, want stel je hebt zw.diabetes dan moet daar wel direct op ingespeeld worden., maar voor hetzelfde geld is er niets aan de hand....daarom ben ik juist erg blij met de controles in het zkh, iedere 2 weken meten ze haar hoofdje, beentje en buik en die maten worden in een curve uitgezet. De vk moet het natuurlijk gewoon inschatten.

Nou dat gesprekje met je leidinggevende komt vast wel goed en meid, als je het niet trekt met ft werken dan echt een stapje terugdoen hoor!

Liefs Babeth

Geplaatst

Miekske wat een rare reactie van je leidinggevende zeg. Volgens mij begrijpt ze idd niet hoe het allemaal in elkaar steekt. Zeker omdat je al aangeraden was minder te gaan werken door de fysio zou ik als ik jou was meer aan jezelf denken. Werken dan na de bevalling ook nog en je kleintje gaat nu voor alles natuurlijk. Sterkte hoor.

Hopelijk sla je jezelf goed door de test vandaag en maandag een extra groeiecho. Mooi dat ze het zo goed in de gaten houden!!!!!!

Babeth wat balen zeg van die beschadiging maar mooi dat ze het netjes opgelost hebben. Dus Bij jullie is op de kastinrichting na het weekend ook alles klaar???? Strijken kan je ook zittend doen en het is echt leuk om al die kleine dingetjes te strijken!!!

Wij hebben gister een hele boel spullen meegekregen bij een collega en zijn daar blijven bbq-en. Was heel gezellig en het is nogal laat geworden. We waren pas om 12 uur terug thuis vanacht en over een half uurtje vertrekken we richting Ikea in Breda....... Voor onze wandkast boven de commode....

Geplaatst

San, inderdaad, het strijken doe ik zittend maar wel pas als het schilderwerk echt af is en een beetje weer gelucht is, anders komen die schone gestreken spullen direct in de dampen ....

overigens erg lang geleden dat ik de strijk gedaan heb, mijn schoonmoeder strijkt altijd voor ons, zijn vooral de vele vele overhemden van mijn man, erg fijn dat zij dat (graag!) doet.

Nou verder moet er nog wel wat aan de aankleding gebeuren: rolgordijn nog ophangen, gordijnrails (gordijnen zijn in bestelling) en verder nog wat voor aan de muren, de schommelstoel moet nog in elkaar maar dat komt allemaal wel in orde, komende week is mijn man ook nog vrij.

Ikea moet ik eigenlijk ook nog naartoe, die hebben van die fijne stoffen bakjes voor in lades te zetten

Geplaatst

Meiden wat een bedrijvigheid hier allemaal.

Zal ik jullie eens vertellen wat ik ga doen vandaag en morgen.

Echt een heerlijkheid hoor, we gaan naar de plas en mijn vriendje maakt een grote kuil in het zand.

Daarna leg ik mijn buik er in en mmmmmmmmmmm ik slaap weer eens op mijn buik, ZALIG!!!

Daarna met mijn opgeblazen voetjes in het ijskoude water....

Fijn weekend

Geplaatst

hej meiden,

woensdag een bruiloft gehad en vanavond weer een feest

beetje teveel van het goede maar als ik het niet meer red word ik

thuis gebracht wat een luxe he als je zwanger bent hihi!

@ moto moest zo lachen om je berichtje zie het al helemaal voor me

die dikke buik in die kuil hahaha

ik slaap ook graag op me buik maar nu op me zij met een voedingskussen

tussen me benen en buik

Liefs Sky

Geplaatst

Vandaag naar het AMC geweest voor controle van het hartje.

En zoals het er nu uit ziet gaat het goed, het lijkt erop dat een gaatje wat eerder gezien was dicht is gegroeid en nu zit er nog 1 klein gaatje van ca. 1mm. dat is heel klein en niet heel erg verontrustend. Schijnt 1 vande meest voorkomende hartafwijkingen te zijn en je kan er oud mee worden. Het zou ook nog kunnen dat deze nog dicht gaat groeien, groter wordt 'ie in ieder geval niet. Ik ben zooo opgelucht. Dat is toch het nadeel van al die echo's ze kunnen je helemaal gek maken! In ieder geval hoeven we niet meer onder controle. Als onze bink geboren is dan moeten we nog een keer naar de kinder cardioloog voor controle na 2 weken.

Verder is er natuurlijk gekeken naar de groei, en dat ziet er allemaal goed uit! Hij ligt zelfs voor op schema, en dat met 2 aders in die navelstreng!

Met mij gaat het alleen lichamelijk wat minder, ben snel uitgput en heb nogal last van m'n onderrug/bekken. Maar liever dat het met mij wat minder gaat dan andersom.

Fijn om te lezen dat het met iedereen lekker gaat! Nog eventjes en dan krijgen we zo iets moois! Ik kan niet wachten.......

Geplaatst

Kim wat superfijn dat het allemaal goed was!! Hele opluchting! En idd met de duidelijke echo's van tegenwoordig kunnen ze je ook gek maken... Toen mijn moeder zwanger was van mij heeft ze amper een echo gehad. Bij de geboorte hoorde de kinderarts een 'ruisje' bij het hartje en dat was dan ook een klein gaatje. Niets ernstigs en vanzelf dichtgegroeid....

Getverdemme wat was dat drankje voor die suikertest vies zeg!! De 1e beker ging nog wel, maar het werd steeds smeriger! Bij de 2e beker zat ik echt te kokhalzen....heerlijk op nuchtere maag!

Maar goed het is allemaal gelukt en nu maar de uitslag afwachten. Maandag de echo ben echt benieuwd of ons schatje echt zo groot is als de VK denkt!

Geplaatst

Kim wat fijn dat de echo goed was. Idd nadeel van zulke goede controles. Kijk wel uit met je onderrug en bekken. Als je die nu te veel belast heb je er na de bevalling ook langer last van voor je weer helemaal hersteld ben. Het is vervelend maar als ik jou was goed naar je lichaam luisteren. Neem aan dat je na de verlof weer aan de slag wil in je restaurant?

Fijn he dat iedereen rekening met je houdt en je gewoon naar huis gebracht wordt hihi.

Miekske ik ben zo blij dat ik die suikertest niet hoef te doen, hopelijk komt die ook niet mee nu. Gelukkig heb je je er doorheen geslagen. Spannend nog even wachten tot de echo maandag.

Wij zijn gister dus naar Ikea geweest. Dat wat ik in mijn hoofd had was erg klein, maar hebben nu wat anders gevonden. Hebben die kinderstoel waar je de poten onder vandaan kan halen meegenomen, dus die hebben we ook al. Is geen stoel op de groei, maar dat geeft niet. Kunnnen we tegen die tijd nog even op ons gemak rondkijken wat we als meegroeistoel willen.

Zo nog even naar het werk voor 2 uurtjes, hebben we dat ook maar gehad. Oh kan niet wachten tot mijn verlof ingaat op 10 juli, heb zo geen zin meer in en dat terwijl ik echt niet veel doe daar, maar wil gewoon heel graag thuis zijn.

Geplaatst

goedemorgen meiden

Kim wat een erg goed nieuws!!!!! je instinct klopt mejd, erg fijn, er valt denk ik toch wel een last van je schouders nietwaar?

goed op je lichaam letten inderdaad maar ik moet eerlijk zeggen de bekkenklachten zijn er in vele gradaties, en veel pijn wil niet altijd zeggen een lange nasleep.

Toen ik zwanger was van de jongens had ik er veel last van, mijn vriendin (die 2 kinderen heeft) die gaf me wat tips en zei nog, de kans is erg groot dat zodra je bevallen bent de klachten weg zijn en ik moet zeggen dat was inderdaad het geval.....

Maar goed, er zijn ook ergere varianten. Oppassen kan nooit kwaad en het kost je zo enorm veel energie.

Miekske, ik heb met je te doen, ik heb afgelopen dinsdag ook nog dit lekkere goedje achterover gegoten ;-) de eerste keer dat ik het deed ( met 12 weken) nou toen dacht ik het komt mijn neusgaten uit, dit houdt ik niet binnen, nu is het inderdaad nog erg smerig, en na een beker denk je, wat nog zo een?????

Goed gedaan, op naar de echo

Wij gaan even de hort op; afspraak voor het geboortekaartje en een lamp scoren,

Geplaatst

Kijk dat is een kwaaltje waar ik (nog) geen last van heb, dikke enkels. Ik houd wel vocht vast en kan mijn ringen al 2 weken niet meer om, maar mijn enkels die zijn nog zichtbaar!!!!

Na een paar rotdagen, omdat ik veel te veel gedaan heb en te weinig gerust hoop ik voor de laatste loodjes toch wel mijn lesje geleerd te hebben. Kan zo niet van mijn zw genieten en daar wordt ik dan ook weer boos over de bekende circel. Dus nu echt pas op de plaats, elke keer dat ik denk de balans gevonden te hebben maak ik er een potje van lijkt het wel. Vind het wel een heel fijn idee dat eind deze week alles op zijn plek staat en het alleen nog maar wachten is op ons manneke. Geeft ook weer heel veel rust.

Hoe gaat het met de geboren kleintjes??????

Geplaatst

@Dough, fijn te lezen dat het goed met je gaat!

@Sandra, bedankt voor je tip van die site voor het setje bij de borstkolf. Ik heb ook op die site gekeken, maar hoe weet je welke maat je moet hebben? Het is sowieso goed dat je het nieuw gekocht hebt, ze hebben dat zelfs tijdens de info avond over borstvoeding met nadruk aangeraden. Ik heb ook de Medela advanced, wel een zware pomp hé! Ga jij daarmee straks naar je werk?

Fijn dat je intakegesprek met de kraamzorg ook ingepland staat.

@Ursela wat leuk die bijeenkomsten, lijkt mij ook wel wat.

@Babeth, wat fijn dat de babykamer er is, wel jammer zeg van die beschadiging. Ik heb ook van die olifanten poten, gek gezicht hé. Mijn man zei al nu zou je eigenlijk laarzen moeten gaan passen hahaha......normaal heb ik hele smalle platte voeten en zijn de laarzen mijn altijd te wijd op de wreef.

@Miekske, vies drankje hé van die GTT, ik vond het ook erg vies en heb het snel achterover geslagen. Hopelijk heb je goede resultaten. Hoe was de echo? Vervelend dat ze zo reageren op je werk, je kunt er ook niets aan doen dat je moet bloedprikken. Heel goed dat je jezelf en de kleine op nr. 1 zet, je kleine is te kostbaar! Hoe ging je echo vandaag?

@Moto, en lekker op je buik in het zand gelegen? Ik ben gelukkig geen buik slaper, dat scheelt toch wel denk ik. Mijn yoga docente vertelde precies zo´n verhaal.

@Kim, wat dat de echo goed was! Toch een hele opluchting.

Hier gaat alles goed, we zijn druk geweest met de 4 vrije dagen.

Donderdag lekker wezen shoppen, allerlei spullen voor de kleine gekocht.

Eindelijk de badset en tripp trapp stoel en nog meer spulletjes. Nu hoeven we niet perse meer naar babypark.

Daarna door naar de verjaardag van mijn schoonzusje en we vierden ook dat mijn neefje 1 jaar wordt.

Vrijdags hebben we de tuin opgeknapt, allemaal planten gekocht en boodschappen gedaan. Was helemaal moe aan het einde van de dag, kreeg ook op mijn donder van emmy, mijn hele buik trilde mijn man zag het ook hahaha......hij vond het wel grappig. Soms kijk ik een tijdje naar mijn buik, dan zie ik mijn buik soms om hoog gaan. Erg apart wat je hebt er zelf geen controle over.

Zaterdag hebben we rondleiding gehad in het ziekenhuis over de kraamafdeling. Was erg leuk, we hebben de verloskamer en de kraamkamer gezien, ziet er goed en luxe uit. Er is ook een bad en van die skippy ballen. We hebben er een goed gevoel bij. Er was ook een vrouw bij met haar man die heel ongeinteresseerd deed, dat lijkt me zo erg. Mijn man doet met alles mee en stelt ook vragen.

Ik heb ook eindelijk de gordijnen genaaid voor de babykamer, is erg leuk geworden. Met het schilderij ben ik ook verder gekomen maar is nog niet helemaal af, verf is op. We zijn ook naar de Makro geweest, we hebben daar eindelijk een canon digitale spiegelreflex camera gekocht die we al zo lang wilden. Kunnen we mooie foto´s van Emmy maken. Maar nu was er dan ook een goede aanbieding. Ook nog een printer gekocht want die we hadden is kapot. Gisteren gordijnen afgemaakt en met schilderij verder bezig geweest en rustig aan gedaan.

We zijn ook aan het neuzen voor een geboortekaartje, vind het best moeilijk. Er is nog geen kaartje waar we allebei erg enthousiast over zijn. Onze trouwkaart hadden we zelf gemaakt in piramide vorm, hebben wel leuke reacties opgehad. Maarja nu zou het allemaal op manlief neer komen, dus toch maar via een drukkerij een kaartje. Of we moeten toch iets zelf gaan ontwerpen en laten drukken.............

In bed liggen valt nu ook soms niet mee, draaien gaat echt steeds moeilijker vooral omdat je buikspieren zo min mogelijk moet gebruiken. Ik slaap met het voedingskussen tussen mijn benen, dat is wel lekker dat verlicht de heup die boven ligt als ik op mijn zij lig, maar de zij waar ik dan op lig doet op gegeven moment pijn. Dus ik draai wat af in bed hahaha en sleep het voedingskussen met me mee. Moet dan oppassen dat ik niet het hele dekbed meeneem, dan ligt manlief bloot. Achja het hoort erbij, je bekken en alles worden ook zachter, waardoor het allemaal veel gevoeliger is. Ons matras is pas nieuw een m-line matras dus daar ligt het niet aan.

Nog maar 8 weken te gaan en dan is het al zover, echt apart idee!

Liefs Roossie

Geplaatst

hoi Roossie

jeetje jij bent echt flink bezig geweest zeg de afgelopen dagen, maar dan ook eigenlijk wel klaar nu als ik het goed begrijp....

Wij hebben gisteren bij Ikea nog even snel van die inzetbakjes gehaald om in de lades van de commode te doen, erg handig, ik heb ze ook in de ladekast die bij ons op de overloop staat.

Verder bij Prenatal nog een speelding voor in de wandelwagen of autostoel en wat extra kleerhangertjes, hydrofielspuugdoekjes en nog een setje andere. Merkte bij het wassen hoe fijn deze waren dus nog even wat extra gehaald. Met een kinderstoel wachten wij juist nog even, duurt toch nog een tijdje voordat ze er in kan.

Fijn dat je een goede indruk hebt gekregen van het zkh, de verloskamers enzo, jammer zeg zo´n ongeinteresseerde vent....Mijn man gaat ook met alles mee, ook toen naar de bijeenkomst van de borstvoeding.

Alleen mogen als ik op controle moet kan hij er nu een keer niet bij zijn, maar goed, alles gaat goed we hebben er allebei geen moeite mee. Daarna ga ik met een vriendin in het dopr lunchen, even lekker bijbeppen.....

Ik weet natuurlijk niet waar je woont maar wij zijn geslaagd voor kaartjes bij www.angeliquelemmens.nl, ik had op haar site al iets moois gezien maar eenmaal daar is het toch wat anders geworden, ze had zoveel meer mogelijkheden, ze gaf al aan dat ze niet alles op de site zet omdat het alleen maar gejat wordt.

Mocht je zelf iets gaan maken dan kun je eens kijken bij www.kaartje2go.nl, je kunt zelf veel doen maar ook gebruik maken van het eea. De werkwijze is erg makkelijk, heel snel heb je een proefdruk in huis en indien je voor 12,00 uur je bestelling plaatst heb je deze de volgende dag binnen. Wij hebben toen via die site de kaartjes voor Lars* en Nick* gemaakt, we waren niet in de omstandigheden om de deur uit te gaan maar dit was een uitkomst!.

Geplaatst

Roosie ook weer lekker druk bezig geweest. En ook al van die olifanten pootjes. Fijn dat het ziekenhuis zo'n goede indruk heeft achtergelaten bij jullie, is ook een geruststelling. Wij gaan 19 juli voor een rondleiding. Lijkt me ook niet leuk voor die vrouw dat haar man zo ongeïtereseert was. Gelukkig doet de mijne ook met alles mee.

Wij hebben ook al een kinderstoel voor de eerste tijd, die van ikea. Voor 20 euro helemaal compleet. Als onze kleine man eruit gegroeid is dan kopen we ook zo'n trip trap stoel, die kan nog jaren mee dan.

Slapen is ook een crime hier. Niet zozeer het slapen, ja met dagen, maar meer dat ik tijdens mijn slaap niet meer draai, waarschijnlijk omdat het zo zeer doet. Soms lig ik dus uren op 1 zijde, op mijn rug kan ik zowiezo al weken niet meer liggen door mijn bekken. Slaap ook met dun kussentje tussen mijn benen, voedingskussen is mij te dik, maar wie weet komt er straks een tijd dat ik het wel lekker vind liggen.

Geplaatst

Joehoe meiden ook hier olifanten pootjes en slecht slapen! Draaien, draaien, draaien.....Voedingskussen vind ik ook te lomp/groot om mee in bed te sleuren maar misschien toch nog maar eens proberen. FF snel een up-date want moet zo weg. De uitslag van de suikertest was helemaal goed gelukkig! Nuchter 4.8 en na dat ranzige drankje en 2 uur later was 'ie 5.6. Hij mag niet boven de 7.3 komen dus helemaal prima! Mag dus lekker aan de taartjes en chocola blijven...;-) haha

Ook de echo bij de gyn vandaag was goed. De kleine lag qua hoofdje en beentjes precies op schema, alleen het buikje lag een paar dagen voor op groei maar dat is niet erg. Dus helemaal niet 2,5 week voor op groei! Mijn moedergevoelens waren dus weer juist. Mag nu nog voor een uitgebreide groeiecho terugkomen bij de biometrie over 2 weekjes ivm de apparatuur die daar veel beter is. Helemaal niet erg! Lekker weer naar ons kleine moppie kijken!

Geplaatst

hoi Miekske

dat is fijn om te horen!!!!

de vk zitten er wel vaker langs hoor, bij onze buren was het paniek omdat het zo´n kleintje was...neits aan de hand uiteindelijk.

Bij ons heeft de kleine meid regelmatig met het buikje 1 tot 2 weken voorgelegen en met 28weken lag ze met de beentjes 2 weken voor en het hoofdje en buikje 2 dagen.....ook in de barmoeder plaatselijke "groeistuipen" haha

Geplaatst

O Miekske ik wil ook mijn beeb weer eens zien maar moet geloof ik nog wachten tot week 35.

Grappig dat we allemaal liggen te draaien terwijl iedereen weer andere kwaaltjes heeft.

Vandaag bij de vlos kreeg ik een compleet nieuw kwaaltje er gratis en voor niks bij...lage bloeddruk. Nou lekker is dat, heerlijk aan de drop denk je dan maar ondertussen is dat weer niet goed voor de vochthuishouding. Maar nu moet ik dus wel gaan opletten dat ik niet tegen de vlakte val. Terwijl dat mijn zoontje is gaan duikelen met zijn hoofdje naar beneden (wat ik al had gemerkt aan het maagtrappelen afgelopen week) ligt hij wel goed op groei. Voor het maagzuur loop ik bij acupunctuur sinds kort, dus even afwachten nog.

Het kamertje is bijna klaar, ik wacht nog op het wiegmatras. Kaartje zijn we nog niet uit. Box komt deze week binnen en tripp trapp staat nog in de doos op zolder. De quinny zapp xtra heb ik nog niet onder controle en verder wacht ik met het aanschaffen van borstvoedingafkolfzuigflessetje. De melkfabriek moet eerst op gang komen en anders gaan we aan de fles ;-)

Jammer dat we niet meer meeten en dat kan ook niet want we hebben al drie babies. Maar wellicht nadien een keertje.

Meiden doe rustigjes aan...

Geplaatst

Roossie, wat fijn dat je man zo meeleefd en meedenkt. Maar het kan nog meevallen nadat het kindje geboren is. Heb vaker vaders gezien die in wording weinig belangstelling toonden maar nadat de kleine geboren is langzaam omslaan als een blad aan de boom. Andersom eigenlijk niet gelukkig.

Moto ook al bijna klaar met het kamertje. Zo te lezen zijn we allemaal met de laatste spulletjes en inrichten bezig. Bijzondere fase. Wij hebben 1 wipstoel (een stom onhandig ding, wil eigenlijk liever een babybjørn maja, heb deze nog maar 1 jaar geleden gekocht...) en een tripptrapp. Tweedehands gekocht, twee laagjes nieuwe lak erover en een nieuw kussentje gekocht. Ik ben er erg enthousiast over. Merel klimt er in ieder geval niet uit en hij neemt weinig plaats in. Als het goed is krijg ik er nog eentje viavia, een blauwe.

Babeth, ik heb ook veel last van olifantenbenen. Moet steunkousen dragen van de huisarts maar daar heb ik zo'n enorme hekel aan dat ik het alleen doe op een dag dat ik werk of veel wandel.

Voor degenen die misschien ook de kilo's eraan zien vliegen, hier al 18 kilo erbij!!! Veel is vocht maar veel is ook vet. En vorige zwangerschap kwam ik uiteindelijk op 18 kilo, nu ga ik daar dus overheen, de laatste twee maanden kwam er toen een kilo per week erbij, ongeacht wat ik deed of eet. Helaas was het niet zo dat die kilo's eraf vlogen na de bevalling. Zit nu op 30 kilo meer dan voor merel. Daar baal ik van, ik neem het graag voor lief maar mezelf in een spiegel bewonderen zit er niet in het laatste jaar. Ach, daar ga ik na de borstvoeding aan werken. Kan er nu toch niets aan doen.

Gisteren beoordeling gehad in ziekenhuis. Ik mag een natuurlijke bevalling gaan proberen. Maar krijg 20 juli een groeiecho, als hij groter dan gemiddeld is mag het niet meer.

Geplaatst

Ursula je bent weer goedgekeurd dus. En 20 juli nog een groeiecho zodat jullie weten of het een natuurlijke bevalling gaat worden. spannend hoor. Het schiet lekker op voor jullie.

Die kilo's, het is jammer maar je kan er weinig aan doen dus. Ik ben tot nu toe 11 1/2 kilo aangekomen (net gewogen) dus valt nog redelijk mee vind ik. Ik snoep de laatste 2 weken enorm veel en eet daarbij niet altijd even gezond. Heb gemerkt als ik echt alleen maar "de schijf van 5" aanhoud ik juist last krijg van verstoppingen i.p.v. dat het de stoelgang optimaliseerd. Ik eet dus met regelmaat een frietje en hamburger. Ik eet wel te weinig groente en probeer dagelijks fruit te eten, maar vind niet zo veel echt lekker dus laat ik dat snel liggen.

Na de bv ga ik ook wel eens kijken hoe ik het met mijn gewicht ga aanpakken. Mag dan weer terug naar de dietist als ik daar behoefte aan heb. Stiekum hoop ik dat ik weer slank wordt van geven van bv, maar dat zal wel een droom blijven. Heb meestal het idee dat slanke dames weer sneller strak in het vel zitten dan volslanke dames zoals ik. Ach heb dan wel een mooi knulletje natuurlijk hihi.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden