Ga naar inhoud

Wachtbankje februari 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

T.K,

Tegenover wie voel jij je schuldig?

Dat je bang bent dat het niet gelukt is kan ik me wel voorstellen.

Je gaat van dipdagen naar positieve dagen en je emoties worden heen en weer geslingerd.

Heel veel sterkte en probeer die positieve dagen de overhand te laten nemen!!

Ik heb vanaf de punctie ook niet veel gedaan. Moet van mijn vriend in de buurt van de bank blijven en hierop gaan zitten of liggen.

Hij wil juist dat ik helemaal niks doe. De vaatwasser in en uit ruimen mag ik niet eens. Haha!

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Akakra gefeliciteerd meid, wel rustig aan nu!

Wish ook super nieuws en een cryo, jij ook een beetje verplichte bankrust.

Esther heerlijk vooruitzicht tussendoor even paar daagjes weg, ben jaloers, moet ook eens iets gaan plannen.

Laika laat je nog niet uit het veld slaan. Iedereen voelt iets anders of juist niets, maar snappen doen we het wel allemaal.

Hier alles rustig en nog steeds geen stress.

Geplaatst

Akara wat geweldig!Gefeliciteerd!!!!En doe het rustig aan!

Wish wat mooi 2 embryo's aan bord!En toch super dat er 1 cryootje de vriezer in gaat!Ik hoop dat ie ook daar blijft ;)

P.S:geniet maar er van,lekker door je man verwenen :)

Ik ben net gebeld door het zh,er komt een tp dinsdag als alles goed gaat met de ontdooing maandag!

Heel spannend!Maandag word ik gebeld!Ik hoop dat het goed gaat maandag en dat mijn embryo lekker door gaat dellen!

Groetjes,Violeta

Geplaatst

hey lieve meiden, ik wilde wish een beetje feliciteren en akara sterkte en gefeliciteerd, ik ga onverwacht lekker uit eten dus heb geen tijd om uitgebreid te reageren

meisjes bedankt voor de reacties hihi ik moet er wel om lachen hoor lekker fel hihihih ik kom morgen weer liefs

Geplaatst

Hoopvol, smakelijk eten.

En de rest natuurlijk ook!

Sylvie,

Jij ook verplichte rust gekregen door je man?

Hij heeft me vandaag nog in de gaten kunnen houden ook. Hahaha! (heeft vanuit thuis zitten werken)

Violeta,

Het telefoontje van het lab. is zeker spannend.

Als wij een cryo tp verwachten ben ik net zo zenuwachtig als dat we moeten bellen of er na een punctie en bevruchting embryo's zijn ontstaan.

Hoe was je Fm? Groeit je bms ook goed?

Succes!!

Geplaatst

Breden: doordat ik met heel veel vocht in m'n buik zit (zal meer dan 1,5l zijn) was het iets moeilijker, ik heb toch een vermoeden dat ik iets zag.

Maandag moet ik dus terug bloed laten nemen ivm m'n overstimulatie en de 14de is m'n eerste echo. 10 dagen af te tellen dus.

TK: ik had net hetzelfde gevoel deze keer, pijn zoals van m'n maandstonden en ook een trekkerig gevoel in m'n onderbuik. Dacht echt dat het niet gelukt was... Dus zeker en vast te moed niet opgeven!!

Wish, gefeliciteerd met jullie goed nieuws!

Bedankt voor de wensen dames, hoop dat het snel aan jullie mag zijn. Ik ga het zeker kalm aan doen. M'n man is nu lekker voor me aan het koken terwijl ik hier met een glas water voor de pc zit. Ik heb morgen wel een examen en dus moet ik er vroeg uit. (ben ontslagen door m'n werkgever dus ben ook volop bezig met solliciteren) Vanaf dat ik morgen terug thuis ben ga'k mij languit in de zetel leggen en denk niet dat ik er nog ga uitkomen...

Geplaatst

Akara!! Gefeliciteerd met het goede nieuws! Inderdaad lekker laten vertroetelen.

Ik ga mijn man vergezellen in het waken bij mijn schoonmoeder.

Voel me schuldig dat ik me zorgen maak of deze stress invloed heeft op de 2 cryootjes die ik aan boord heb...

Zo vreselijk dubbel. Het enige (maar dan ook enige ) voordeel is dat deze wachtdagen aan me voorbij vliegen.

Heb van de spanning al heel de dag buikpijn....

Ze ligt echt slecht....

Wie weet tot later vanavond meiden

X J

Geplaatst

Hoi Joleasa,

Goh, wat erg voor jullie... probeer je niet al te schuldig te voelen hoor...

weet ook niet goed wat ik nog kan zeggen...

Sterkte

Geplaatst

@ Akara: van harte gefeliciteerd met je zwangerschap en doe het rustig aan he?

@ Joleasa: heel veel sterkte probeer je niet al te schuldig te voelen alhoewel dat makkelijker gezegd is dan gedaan.

@ Wish: doe maar lekker rustig aan en broeden maar en ik duim voor je dat ze allebei blijven plakken.

Gr. Corina.

Geplaatst

Joleasa,

Heel veel sterkte!

Je hoeft je niet schuldig te voelen, de cryo's voelen vast en zeker ook de warmte die er is als jullie bij je schoonmoeder zijn.

Akara,

Succes morgen met je examen en daarna de hele dag rusten en je laten vertroetelen!

Corina,

Hoe voel jij jezelf?

Ik heb vanavond een etentje gehad met oud-collega's en ben net thuis.

Dit doen we elk jaar, gezellig met 9 personen eten en kletsen.

Geplaatst

Goedemorgen meiden,

@Akara: wat een SUPERnieuws! Ik denk dat iedereen hier blij wordt van zulke mooie berichten!

@Joleasa: heeel, heel veel sterkte met je schoonmoeder. En je moet je niet schuldig voelen. Grote zaken gebeuren nooit los van elkaar.

Ikzelf gisteren tp van 1 emmie gehad. Waren alle 6 bevrucht, en ik hoor later per post of er ook nog cryo zijn. Is dat normaal, of een slecht teken?

Knuffels,

Keet

Geplaatst

Keet je bedoelt dat het per post komt of dat een slecht teken is?

Nee dit is van sommige zkh de manier van werken, hadden wij ook. Nadeel is dat je best lang moet wachten op de uitslag.

Bij MC Kinderwens krijg je het op de dag zelf te horen , daar zijn we nu onder behandeling.

Succes met broeden.

Geplaatst

Keet,

Bij het CZE laten ze ook via een brief (per post) weten of er cryo's zijn. De eerste 2 pogingen hebben we bij het CZE gedaan en op de dag dat ik ongesteld werd kregen we een brief dat er 3 cryo's waren.

Terwijl op de site van hun staat vermeld dat de embryo's die zijn ontstaan op dag 4 na punctie ingevroren worden.

http://www.catharina-ziekenhuis.nl/default.aspx?themaset=ae005b4b-2558-437e-82fa-d15f252c7ace

En dan 2 weken later pas bericht hiervan ontvangen vind ik om het maar recht uit te zeggen belachelijk.

Nu krijgen we op de dag van tp te horen of er cryo's zijn. (zijn onder behandeling bij Geertgen Elsendorp en de tp is in Genk)

Geplaatst

Heeee wat is het druk hier op het wachtbankje voor februari!

Ik zit in de groep van januari, vele bekenden hier zie ik.

Ik heb donderdag een escape IUI gehad omdat de 4e icsi met menopur niet aansloeg.

Toch ontzettend veel hoop, ondanks dat de kans veel kleiner is.

Dus ik zit op het wachtbankje van feb. Volgens mij mag ik 17 feb testen.

Succes hier meiden!

En meiden die ondertussen al positief getest hebben: wauauauaww! congrats!!!

xx Armanda

Geplaatst

Ha Armanda,

Spring er maar bij op de bank!!!

Terugplaatsing embryo's/cryo's;

Karin: 18 januari 2 embryo's

Esther: 21 januari 2 cryo's

Akara: 21 januari 1 embryo

r00sje: 23 janurari 2 embryo's

Maureen: 24 januari 1 embryo

Doortje: 26 januari 2 embryo's

Luck: 24 januari 3 embryo's

Breden: 24 januari 2 embryo's

Sylvie: 26 januari IUI

Anneka: 28 januari 2 embryo's

Imar: 28 januari 2 embryo's

Laika: 28 januari, 1 embryo

Sumi: 29 januri 2 embryo's

Ellentrik: 30 januari, 2 embryo's

Corina : 31 januari 1 embryo

Joleasa: 31 januari 2 cyo's

Joke: 1 februari 1 embryo

Annemarie84: 1 februari 1embryo

Hoopvol07: 2 februari (IUI)

Ellie: 3 februari 1 embryo

Wish: 4 februari 2 embryo's

Elke: 7 februari 1 cryo

Testen;

Karin: 2 februari

Esther: 3 februari

Akara: 4 februari

Maureen: 4 februari

r00sje: 6 februari

Luck: 7 februari

Breden: 7 februari

Sylvie: 9 februari

Laika: 9 februari

Doortje: 10 februari

Ellentrik: 11 februari

Sumi: 11 februari

Anneka: 12 februari

Corina : 12/13 februari ( in de brief stond 16dgn na punctie nog niet officieel gehoord)

Imar: 12 februari

Joleasa: 14 februari

Joke: 14 februari

Annemarie84: 14 februari

Ellie: 15 februari

Wish: 16 februari

Hoopvol07: 20 februari

Elke: 21 februari

Geplaatst

R00sje,

Jij gaat zondag testen, of heb je er al een test tegenaan gegooid?

Heel veel succes en ik hoop dat het deze keer wel gelukt is!!!!!

Geplaatst

Joleasa, niet makkelijk voor je, dat het nu zo slecht gaat met je schoonmoeder. Schuldgevoel is echt niet nodig! Ik kan me wel voorstellen dat je je zorgen maakt. Ik hoop dat je af en toe nog een beetje tijd voor jezelf kunt vinden. Inderdaad heel dubbel. In ieder geval Veel sterkte!

Akara, gefeliciteerd! Wat moet dat fantastisch voelen.

Keet, ik hoor ook per post of er een cryo is, maar daar reken ik niet op. Hebben ze al iets aangegeven over de kwaliteit?

Wanneer beginnen jullie de wachtdagen te tellen? Is dag van de tp wd1 of de dag erna?

Geplaatst

Thx Wish, ik voeg mezelf even toe:

Terugplaatsing embryo's/cryo's:

Karin: 18 januari 2 embryo's

Esther: 21 januari 2 cryo's

Akara: 21 januari 1 embryo

r00sje: 23 janurari 2 embryo's

Maureen: 24 januari 1 embryo

Doortje: 26 januari 2 embryo's

Luck: 24 januari 3 embryo's

Breden: 24 januari 2 embryo's

Sylvie: 26 januari IUI

Anneka: 28 januari 2 embryo's

Imar: 28 januari 2 embryo's

Laika: 28 januari, 1 embryo

Sumi: 29 januri 2 embryo's

Ellentrik: 30 januari, 2 embryo's

Corina : 31 januari 1 embryo

Joleasa: 31 januari 2 cyo's

Joke: 1 februari 1 embryo

Annemarie84: 1 februari 1embryo

Hoopvol07: 2 februari (IUI)

Armanda: 3 februari (IUI)

Ellie: 3 februari 1 embryo

Wish: 4 februari 2 embryo's

Elke: 7 februari 1 cryo

Testen:

Karin: 2 februari

Esther: 3 februari

Akara: 4 februari

Maureen: 4 februari

r00sje: 6 februari

Luck: 7 februari

Breden: 7 februari

Sylvie: 9 februari

Laika: 9 februari

Doortje: 10 februari

Ellentrik: 11 februari

Sumi: 11 februari

Anneka: 12 februari

Corina : 12/13 februari ( in de brief stond 16dgn na punctie nog niet officieel gehoord)

Imar: 12 februari

Joleasa: 14 februari

Joke: 14 februari

Annemarie84: 14 februari

Ellie: 15 februari

Wish: 16 februari

Armanda: 17 februari

Hoopvol07: 20 februari

Elke: 21 februari

Geplaatst

Ellie,

Dag van tp is dag 0.

Ik zelf tel vanaf de dag van de punctie. Weet inmiddels (helaas) dat ik op dag 14 na punctie (punctie dag 0) ongesteld kan worden.

Geplaatst

Hee hallo, kom voorzichtig al even kijken hier :-)

als alles goed gaat hebben we eind deze week een cryo teruplaatsing en mag ik hier hopelijk ook aanschuiven. Spannend weer!

Zie al twee "groenen" gefeliciteerd hoor! Hopelijk gaat deze maand meer opleveren dan januari...

Wens jullie in ieder geval allemaal al heel veel succes!

Geplaatst

@ Keet, zoals al gezegd denk ik ook dat het met procedures per ziekenhuis te maken heeft, zit nogal veel verschil in. Maar per post en zo laat pas, is niet heel prettig. Wij hadden op vrijdag de TP en moesten maandags bellen of de embryo was doorgedeeld.

@ Armanda, welkom op dit bankje en succes, hopelijk lukt de volgende poging!

@ Ellie, ik doe het precies zoals Wish, maar officieel begint wachtdag bij dag O = dag TP

Hoe is het verder met iedereen? Hebben jullie al tekenen ontdekt??

Hier vreselijke hoofdpijn al twee dagen, ga ermee naar bed en sta ermee op, paracetamol helpt ook niet. Niet heel fijn.

Herkent hier iemand dit misschien?

Geplaatst

Imar,

Heb je de vorige keren dat je zwanger bleek te zijn ook hoofdpijn gehad?

Het kan ook zijn dat je jezelf 'druk' maakt en dat je hierdoor hoofdpijn krijgt?

Beterschap!

Sylvie,

Gadverdamme, nu al weer de eerste tekenen van een komende menstruatie.......

Meid, heel veel sterkte!

:hug:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden