Ga naar inhoud

Uitgerekend in November 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Trusten meid, je hebt weer goede dingen gedaan vandaag :icon_flower:

Was trouwens Lisa niet, zij is nog steeds zwanger, schrijft ook wel actief mee hier op het forum, behalve in dit topic.

Gaat allemaal nog steeds goed met haar, gelukkig maar!

Hier ga ik ook mijn bedje opzoeken, I'm bored en morgenochtend hele ochtend naar het ziekenhuis...trusten allemaal.

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

nou joepie.... m'n blaasontsteking komt weer terug :-(

afgelopen maandag m'n laatste tablet van de kuur op, en sinds vanmorgen weer

gruwelijk pijn bij plassen, en als m'n blaas weer volloopt.

m'n vriendin gebeld, die doktersassistente is, die zei dat ik gelijk m'n urine weer

weg moest brengen.....

Dus zometeen weer ff potje met pies weg brengen.......auwauwauw.....

Geplaatst

Hoera voor Judith! Vandaag 28 weken !!!

Sylvia en Jose veel succes vandaag!

Manlief en Daan zijn allebei ziek, dus ik heb mn handen weer eens vol. pff...

Dat wordt wat als ik straks 4 zieken te verzorgen heb !

Die pillen werken echt super, heb helemaal geen maagzuur meer!

Had echt veel eerder de huisarts moeten bellen.

Vandaag een sombere dag, maar t weekend schijnt heeerlijk te worden!

Fijne dag meiden

Geplaatst

Hey meiden, oh tweety wat verveelend zeg. ik hoop voor je dat je gauw beter wordt meid.

Vandaag weer het kleine mannetje gezien en wow hij is heel erg goed mee gegroeid. Ze was er erg tevreden over. Hij ligt nu niet meer onder de lijn te klein, hij ligt nu op de gemiddelde lijn. 1000 gr. zwar. Yippeeeeeeee

Nu mag ik over 2 weken na der verloskundige en dan over 2 weken daarna weer voor de grooie echo.

Mijn bloeddruk was wel bij de eerste meting ietsje te hoog eerst bij de tweede meting was ie beter maar heb wel een beetje eiwit in het urine. maar ze willen het eerst nog bekijken.

als me handen en enkels te veel water vasthouden, wat ze nu ook al doen, dan moet ik in ieder geval weer erder terug komen. dus moet ik in de gaaten houden.

Verder zijn we helemaal tevreden. Ook de doctor zelfs.

Fijn daggie allemaal

Liefs

Sylvia

Oh en Danaa, beterschap voor je man en je zoon meid. Hou je tai

Geplaatst

@ Tweety – Gefeliciteerd met de geboorte van Daan! En idd leuke naam Danaa! ;-)

Ik had mn kraampakket 2 weken geleden al binnen. Ik heb even snel naar de inhoud gekeken en heb het toen maar vlug weggelegd… Haha!

En wat onwijs balen dat je blaasontsteking terug komt! Beterschap!!

@ Jose – Hoe was de suikertest vandaag? En de echo? Lekker van jullie kleine uk kunnen genieten?

En wat heerlijk dat de proefdruk binnen is! Kan je weer wat van je lijstje afstrepen!

@ Zjoediezzz – Ik herken je onzekerheid, want ik kan mezelf ook behoorlijk gek maken als ik onze kleine meid een tijdje niet voel!

Waarschijnlijk zal dat wel zo blijven tot ze mee naar huis mag..

En dan heb je vast weer 100 andere dingen waar je je zorgen over maakt….

Leuk hoor kinderen! Haha!! ;-)

@ Danaa – Wat een verademing dat de pillen zo goed werken!! SUPER!!!

Alleen een beetje jammer dat je mannen nu ziek zijn! Beterschap voor hen!

@ Ang3l – Fijn dat jullie zo genieten van jullie zoon en dat alles zo goed is met de kleine man in je buik!! Geniet ervan!!!

Hier weinig bijzonders; ik moest gisterochtend weer spugen en ben eigenlijk de hele dag misselijk gebleven…

Dus ik heb gister weinig gedaan… En vanochtend hetzelfde liedje, maar gelukkig voel ik me nu wel weer wat beter.

En vwb de DBB; Lau is elke maand 2 weken varen vanwege zijn werk en de weekenden dat hij thuis is zijn dan vaak al behoorlij druk.

Dus ik kan helaas alleen 3 september, 24 september en 1 oktober.

Maar nogmaals, er is altijd wel iemand die niet kan. Dus dan heb ik deze keer gewoon pech en volgende keer beter!!

Fijne dag allemaal!! Hier schijnt het zonnetje!!!

Geplaatst

Ik heb trouwens nog even een vraagje.

Ik wil na de bevalling graag borstvoeding gaan geven (Oh jee, waar begin ik aan?? Want mn borsten zijn nu al MEGA HUGE!!!)

Ter voorbereiding daarvan gaan we 8 september naar een borstvoedings informatieavond.

Maar weten jullie hoe het zit met de aanschaf van een kolf??

Er zijn mensen die zeggen dat ik eerst moet wachten om te kijken of de borstvoeding wel op gang komt en of het wel wil lukken...

Maar er zijn ook mensen die zeggen dat ze van te voren al een kolf hadden gekocht.

Ik weet dat ik vanuit de kraamzorg een kolf kan huren (je moet dan alleen het 'opzet'setje kopen), maar dat vind ik dan weer zonde van het geld.

Want dat geld (huur is 17,50 per week en het opzetsetje kost 35 euro) kan ik dan mooi gebruiken voor een eigen kolf, want anders is het dubbel op....

En hoe weet ik eigenlijk wat een goede kolf is? Want er is zo veel keus (handmatig, elektrisch, enkele, dubbele enz)!!

Iemand ervaring of een idee? Ik hoop van wel!!

Geplaatst

Jaja, daar ben ik weer na een tripje ziekenhuis haha!

Tweety, balen zeg dat het weer zover is waarschijnlijk... heb je de uitslag al binnen?

Sylvia, fijn dat alles goed gaat met de kleine knul en dat hij nu volgens de gemiddelde loopt.

Hier vanmorgen 2x bloedgeprikt, nuchter was de waarde goed. De uitslag van 10 uur kan ik vanmiddag over bellen.

Het is nl. zo dat er suiker in mijn urine zat en ook eiwitten. De eiwitten waren voor nu niet verontrustend. Maar als de uitslag vanmiddag van het suiker positief is, dan is de suiker in de urine ook niet goed.

Is mijn bloedsuiker wel goed, dan is ook de suiker in mijn urine niet verontrustend. Volgen jullie het nog?

Met de kleine alles goed, volgens de berekening ben ik nu tussen de 28-29 zwanger. Maar we houden het gewoon bij 26 w en 5 dagen. Hij/zij woog nu 1250 gram, dus al een behoorlijk gewicht.

Verder alles goed.

Vanmiddag dus even bellen en dan naar bed. Vannacht erg slecht geslapen en de hele avond moet ik nog, hebben een feest... en ja... dat kan wel tot in de late uurtjes doorgaan. Dus ff bijtanken vanmiddag ;)

Geplaatst

Uitslag is binnen, huisarts belde net. M'n urine is niet schoon!!Shit zooi....krijg nu n zwaardere kuur en moet alsnog volgende week weer laten testen oft

dan wel weg is.Het had nl. met de vorige kuur al weg moeten zijn. K moet m'n temp. in de gaten houden.... mag absoluut geen koorts krijgen, als dat wel

zo is, moet ik gelijk bellen...(moet k dus naar t ziekenhuis) Kan zo meteen beginnen met m'n kuur, hopen dat het dan afzakt!!

Ilona; k Zal m'n eigen ervaring (vanuit de kraam vertellen) ik had als kraamverzorgster altijd zelf n handkolf bij me. Mocht het nodig zijn, kon ik mensen

gelijk laten starten met kolven. Soms hadden mensen zelf n handset van Avent of van Medela (is nog beter) in huis geleend of gekocht.... zodat, als het nodig ze

konden starten met kolven. Het is fijn als je wat achter de hand hebt, maar het is niet persé noodzakelijk. En zeker niet om'zo'n duur set aan te schaffen. Mocht

het nodig zijn dat het jij veel moet kolven, is dat meestal zo geregeld en aangeschaft!!

Jose; okay, dus t is nog ff spannend wat de uitslag is vanmiddag. k snap het verhaal, hebben ze ook gezegd wat ze doen als het allemaal te hoog is?? extra controle

en eerder bevallen?? Bizar he?!! dat je gewoon qua groei enzo al zo voor loopt!!

Geplaatst

Jeej, wat ongelooflijk shit zeg Tweety.... hopelijk slaat deze kuur wel aan. Zo blijven kwakkelen is ook niet fijn, ik weet wat het is ( blaasontsteking).

Gelukkig houden ze het nu wel iets beter in de gaten. Succes en sterkte ermee meid!

Ik zal zo bellen, weet niet wat een evt. verdere behandeling is. Waarschijnlijk herhalen? Ik hoor het wel, maar zoek straks eerst mijn bed op. Weet niet of ik vandaag nog online kom, maar jullie horen nog van me.

Geplaatst
Ik heb trouwens nog even een vraagje.

Ik wil na de bevalling graag borstvoeding gaan geven (Oh jee, waar begin ik aan?? Want mn borsten zijn nu al MEGA HUGE!!!)

Ter voorbereiding daarvan gaan we 8 september naar een borstvoedings informatieavond.

Maar weten jullie hoe het zit met de aanschaf van een kolf??

Er zijn mensen die zeggen dat ik eerst moet wachten om te kijken of de borstvoeding wel op gang komt en of het wel wil lukken...

Maar er zijn ook mensen die zeggen dat ze van te voren al een kolf hadden gekocht.

Ik weet dat ik vanuit de kraamzorg een kolf kan huren (je moet dan alleen het 'opzet'setje kopen), maar dat vind ik dan weer zonde van het geld.

Want dat geld (huur is 17,50 per week en het opzetsetje kost 35 euro) kan ik dan mooi gebruiken voor een eigen kolf, want anders is het dubbel op....

En hoe weet ik eigenlijk wat een goede kolf is? Want er is zo veel keus (handmatig, elektrisch, enkele, dubbele enz)!!

Iemand ervaring of een idee? Ik hoop van wel!!

Hoi Ilon,

Toevallig lees ik net jouw vraag.

Persoonlijk zou ik wachten tot je bevallen bent en je borstvoeding op gang is. Je merkt toch wel binnen een paar weken of het lekker gaat.

Bij mijn zoontje heb ik dat ook gedaan, na een paar weekjes 3-4 een dubbele electrische gekocht (de bv liep lekker en spoot er regelmatig uit). Zo'n medela ding met alles erop en eraan, is een hele investering maar zeker waard. Vooral omdat ik na mijn verlof op het werk 3 keer per dag ging kolven. Dus een soort koeltasje erbij met elementjes enz.

Uiteindelijk heb ik maanden op het werk 2 keer per dag gekolfd.

Mijn vriendin had er ook eentje gehuurd en dat kost ook een hoop geld inderdaad. Alleen de kolf al 17 eur en dan nog alle losse opzet dingen.

Ik zou gewoon wachten en wanneer het lekker loopt, hup dan een goede aanschaffen.

Succes!

Geplaatst
Ow ja! Gister nog bij Mik0705 op visite geweest (uit het september topic) Nou, was echt lollig... Net alsof we elkaar al heel lang kenden, zoveel te kletsen! De tijd vloog voorbij.

Zal ook wel zo zijn bij de DBB... Hopelijk alleen wel voor oktober, want ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat die van ons eerder komt...

xx

Heeel gezellig ja...

en maandag ff zwemmen he!

Bloedprikken, je krijgt hier een formulier bij 30-31 weken van de VK.

@Jose, hier loopt ze al de hele tijd 7 dagen voor. Zoals ik het begrepen heb, gaat het erom dat het constant is. Dus niet de benen 4 weken achter, hoofdje voor enzo, dat zou kunnen tekenen op gebrek aan voeding e.d.

Geplaatst

Hi Ilon,

Ik lees net jou berichtje en ik liep met dezelfde vragen rond. Op advies van verschillende moeders die borstvoeding gegeven hebben, wacht ik nu toch met het aanschaffen van een kolf. Zij zeiden eigenlijk precies hetzelfde als Mik. Een kolf is namelijk zo aangeschaft als je er één nodig hebt en de kraamzorg heeft er altijd standaard één bij zich mocht het de eerste dagen gelijk nodig zijn. Ze hebben mij ook allen geadviseerd om uit te proberen wat je daarna prettig vind qua kolf door tijdelijk even te huren. Als je dan weet hoe jou borsten reageren op kolven kun je de beste beslissing nemen voor de aanschaf.

Ik vind het soms nog wel lastig om het toch niet al vast te halen omdat ik alles gewoon graag klaar wil hebben, maar ik volg toch maar het advies van ervaringsdeskundigen op. Het is immers zo gekocht/gehaald als het nodig is na de bevalling. In principe gaan ze er namelijk toch vanuit dat je de eerste tijd toch volledig borstvoeding geeft en pas later gaat kolven als dat nodig is.

Groetjes, Doortje (oktober topic)

Geplaatst

Sorry, borstvoeding kan ik niks over vertellen. Zelf ga ik kv geven.

Mik, bedankt! Het was zo dat het buikje steeds 2 weken voorliep, de rest op schema... Nu loopt alles voor, dus ook het hoofdje!

Heb de uitslag binnen : 7,8 Dus net op de bovengrens. Hier doen ze verder niets mee. Ach ik kan altijd even extra mijn suiker laten prikken, er zijn genoeg mensen om me heen die diabetes zijn en thuis zo'n apparaatje hebben. Maar ik verwacht ook wel dat het ziekenhuis nog een keer test, als er over 3 weken nog steeds suiker in mijn urine zit. Heb ik eigenlijk niet naar gevraagd.

7 september heb ik in ieder geval weer controle bij de gyn.

Geplaatst

Hallo allemaal!

Ik zag jose haar vraag hoe het toch is met de andere dames die uitgerekend zijn in november en dacht ik reageer even. Ben niet zo'n forum schrijver, maar heb jullie wel gevolgd hoor. Ben elke keer blij te lezen dat het met de baby's allemaal goed lijkt te gaan. Met mij gaat het op dit moment ook prima, 20 wkn echo was ook goed. Nog 8 wkn werken en dan verlof heerlijk! Tenminste dat lijkt me ;) Ik hoop voor ons allemaal dat het goed gaat tot het einde en dat we een mooie zwangerschap houden/hebben en op naar dat bijzondere moment dat de baby geboren wordt. Dat lijkt me echt heel gaaf! Bij ons is de babykamer ook al zo goed als af en de kinderwagen vandaag bezorgd, leuk :)

Ik blijf jullie volgen en zal in november even wat laten horen als ik de bevalling achter de rug heb.

Geplaatst

Fijn Lisa, om te lezen dat met jouw ook alles goed gaat!! heerlijk dat je kamertje klaar is, en je spulletjes binnenkomen!!

we horen het wel van je, wanneer jij je wondertje in je armen mag houden!!

Jose; okay, dus voor nu nog niets verontrustends begrijp ik?!! na...afwachten dan maar he!!

k heb vanmiddag m'n kuurtje opgehaald, en moest gelijk bij de dok naar binnen komen, hij wilde toch ff controleren of

alles okay was...m'n buik voelen (blaas streek) en m'n nieren...waar ik dus vanaf vanmidd. ook last van heb, rechtse kant,

Zodra ik koorts heb gelijk bellen. En gelijk n kuur mee gekregen voor (vaginale) schimmel infectie. Omdat ik dat int verleden

vaker heb gehad, bestaat er n zeer grote kans dat ik dát met deze kuur dus weer ga krijgen... joepie.... maar goed, k heb

de kuur in huis voor alst zo is!!

Plassen gaat gelukkig sinds n uur minder zeer doen, dus k heb goede hoop dat ik het ergste gedeelte weer achter de rug heb!!

Morgen midd. komt m'n paps behangen, (als er niks tegenzit, want hij moest eerst nog bij m'n broer schilderen)

heb daar zo'n zin in, dat het af komt...k wil ook in gaan richten!!

Fijne avond allemaal.

Geplaatst

Hallo meiden... Ik wilde eigenlijk een heel bericht schrijven en even overal op reageren.... maar ik krijg mijn hersens er even niet omheen!! Dr komt niets uit!!

Misschien later vandaag dan maar?

xx, Juut

Geplaatst

Shit zeg Tweety, ik ga voor je duimen dat deze kuur wél aan slaat !!!

Je moet er niet aan denken dat je koorts krijgt..

Ilona ik heb een Medela kolf geleend van een collega. Deze had ik bij Daan ook gebruikt.

Handmatig en electrisch, heb ze allebei gebruikt. Ik vond het alleen té veel gedoe, dat kolven,

ik kreeg er nooit echt veel uit, en heb de kolf dus niet vaak gebruikt.

Ik zou het ook niet op voorhand aanschaffen, voor t zelfde geld lukt t niet om bv te geven

of besluit je na een korte tijd ermee te stoppen, om wat voor een reden dan ook.

Ik kan echt niet veel meer. Aankleden en bukken gaat lastig. Vooral lopen gaat moeizaam.

200 meter is gewoon al te veel, dan doet mn buik echt zeer! Moet er echt aan gaan geloven dat

ik heel rustig aan moet doen. Ga nu ook stoppen, pijn aan mn rug van t zitten..

fijne avond xxx

Geplaatst

Goedemorgen meiden,

Tweety, voel je je al wat beter? Meid je krijgt het wel voor je kiezen zeg...

Hoe is het behang geworden?

Danaa: Ik heb ook de medela kolf (een dubbele) van een collega geleend. Ik kan er alleen nog niets over zeggen natuurlijk! Er liggen iig nieuwe slangetjes enzo klaar en dan zie ik wel of ik hem zal gebruiken.

Lisa: wat goed om te horen dat het goed gaat met je! Ik denk dat er tegen eind oktober/begin november wel meer meiden zich zullen melden die afstand hadden genomen.

Jose: Toch balen lijkt me... Maar ze zullen je vast scherp in de gaten houden lijkt me. En af en toe zelf testen zou ik ook doen. In mijn familie komt het aan mijn vaders kant wel voor, maar wel allemaal type 2. Ik ben ook benieuwd hoe het bij mij is! Laatste keer 4.2, maar dat kan natuurlijk zo veranderd zijn.

Gister echt een hele rare dag gehad... Ik voelde me zo dik en lelijk! Kwam op als poepen toen ik me ging aankleden en ik in de spiegel keek... Ik voelde me echt een walvis!

Mijn man was de hele dag aan het werk, dus die kon me er niet uit trekken en ik bleef er dus de hele dag in hangen. Toen hij thuis kwam heb ik echt keihard gejankt en moest ik ook eigenlijk tegelijk om mezelf lachen omdat ik me zo'n aansteller voelde... Pieste ik ook nog eens bijna in mijn broek van het huilen en het lachen tegelijk dat ik nog harder moest huilen..... sjonge.... wat kun je je toch raar voelen soms!

Toen zijn we naar mijn BFF gegaan (Pat zijn compagnon) en die is bijna uitgerekend, dus we hebben de hele avond zitten lullen over dikke buiken, kwaaltjes, bevallingen en baby's.... Heerlijk!!! Had ik net even nodig! hihihi....

Ben nog steeds een beetje emo...

Ik heb ook het idee dat de baby nu superhard groeit, ben ook ineens een stuk ronder geworden. Als ik me vandaag een beetje op tut maak ik wel even een buikfoto.

Fijne dag vandaag!!!

Geplaatst

Goede morgen meiden,

Tweety, ik hoop voor je dat deze kuur nu beter werkt en dat je de rest van je zwangerschap weer kan genieten.

Ilona, helaas kan ik daarop geen aantwoord geven.

Jose, ik hoop dat de volgende suikertest wel goed is. Houdt het goed in de gaten meid

Danaa, houdt je nog tai meid. Ik snap wel wat je bedoelt. Heb tijdens het loopen ook heel veel last van pijn in mijn buik, terwijl ik niet eens een tweeling in me buik heb zitten....

Juutje, dat zijn zeker de hormonen dat je je zo voelt. Ik heb ook wel dagen waar ik denk laat me allemaal met rust en dan wil ik echt gewoon niets horen niets zien....Is mooielijk maar goed. Zo lang is het nu niet meer toch ;)

Hier al 1 week met mijn zoon om. Dus nog 1 week te gaan. Gisteren had mijn dochter Korfball tournoie gehad. Dus we waren de hele dag op het veld. Nu dacht ik er niet aan, dat de zon zo sterk zou zijn. Omdat er ook nog bewolking was. En nu? Nu ben ik heel erg verbrand.

Voor al me armen en het ergste is, mijn gezicht. Het ziet er niet uit. Heb een zonbril op me neus gehad en heb nu rond de ogen alles wit en de rest is verbrand. Lijkt dat ik nog steeds me zonbril op mijn neus heb. Pffffff...

Voor de rest had ik net zoiets van, wanneer stoppt eindelijk het overgeven. Ik heb er zo genoeg van ....Het doet echt zeer in mijn buik. Alles wat me aangeraden was heb ik probeerd maar niets werkt.

Ik wens jullie allemaal een fijne zondag

Groetjes

Sylvia

Geplaatst

Net heel bericht getypt en bij het 'plaatsen' is het verdwenen.

Nu maar ff kort dan.

Ilona, ja, is heel lang om kleintje niet te zien. Maar gelukkig heb ik wel ong. 1x per maand een afspraak bij gyn of vlk maar vaak is dan niet met een echo. En juist dat vind ik zo leuk om te zien. Maar goed, ukje beweegt veel, dus dat is prima en ook geruststellend.

Ik heb intake gehad vd kraamzorg en over paar dagen voor de 1e keer zwangerschapsgym. Benieuwd hoe het is.

Alles helemaal prima met mij. Nergens last van en heerlijk slapen 's nachts. Echt genieten!

Iedereen met kwalen, zoals misselijk/blaasontsteking/etc, hopelijk gaat het snel over!!!

Geplaatst

@ Jose – Fijn te horen dat de kleine het goed doet!

En die 7.8 hoeft idd niets te betekenen, maar wel verstandig als je het goed in de gaten houdt!

En weer lekker bijgetankt en een leuk feestje gehad? Ik hoop van wel!

@ Tweety – Ik hoop dat dit kuurtje wel werkt en je geen koorts of een schimmelinfectie krijgt!

En is het gelukt met behangen? Ik hoop het voor je, zodat je ook lekker kunt gaan inrichten!!

@ Mik0705, Doortje, Tweety, Danaa & Zjoediezzz – Thanx voor jullie adviezen!!

Aan de hand hiervan heb ik besloten om nog geen kolf te kopen totdat ik zeker weet dat de bv goed gaat!

@ Lisa – Fijn weer wat van je te horen! En super dat de kleine het zo goed doet!

@ Danaa – Goed naar je lichaam luisteren hoor!! Het is niet nix, twee van die ukkies in je buik!!

@ Zjoediezzz – Wat vervelend dat je gisteren zo’n ‘off day’ had!! Tsja, die hormen hè?!

Gelukkig kon je er later op de dag om lachen (zonder in je broek te piesen; hihi J) en hebben jullie een fijne avond met je BFF gehad!

@ Ang3l – Fijn dat jullie zo genieten van de vakantie met je zoon!

En ik hoop echt van harte dat het overgeven snel stopt!!

Ik heb er ‘gelukkig’ nog maar 1x per week last van en vind dat al vreselijk!! Sterkte!!

@ Mees – Balen dat de controle steeds zonder echo is, want dat is idd het hoogtepunt!!

Maar gelukkig voel je de kleine uk regelmatig! En super dat je zo lekker aan het genieten bent!!!

Na het zien van verschillende boeken vol geboortekaartjes hebben we toch ook nog even op internet gekeken.

Via geboortekaartje.nl hebben we er nu 1 gemaakt en zijn zo goed als klaar (dus de proefdruk kan besteld worden!)

Ik ben wel behoorlijk lang bezig geweest, omdat ik steeds net weer even iets veranderde aan de tekst of de lay-out.

Tsja, ik kan altijd al een beetje besluiteloos zijn, maar sinds ik zwanger ben lijkt het met de dag erger te worden!!

En Lau moest natuurlijk elke keer zijn mening geven, dus die werd helemaal gek van me!! Haha, de arme schat!!

Verder hebben we onze tweelingnichtjes van bijna 3 vannacht te logeren gehad, dus we hebben lekker getut en geknuffeld!!

En nu zitten we samen op de bank te relaxen!!

Lau gaat dinsdag weer voor 2 weken varen na 7 weken thuis te zijn geweest, dus dat zal wel weer even wennen zijn...

Nou meiden, fijne avond nog!!

Geplaatst

Danaa, doe maar lekker rustig aan hoor... je hebt 2 ukkies in je buik... daar moet je zuinig op zijn. Je hebt straks na de bevalling genoeg tijd om druk te zijn ;)

Mees, fijn dat het met jou ook goed gaat en dat je je goed voelt. Dan kun je echt genieten van het zwanger zijn!

Tweety, meid... hè... gaat het alweer wat beter? Ennuh... fotootje? Ben niet nieuwsgierig hoor haha, alleen benieuwd!

Judith, meid gooi het eruit allemaal, dat mag hier. En die momenten, vol met hormonen.... het mag ook gewoon. Als je je zo voelt, dan voel je je ook echt zo. En dan kan de halve wereld zeggen dat je mooi bent, maar dat geloof je dan toch niet.

Je lijf verandert, je wordt voller/dikker.... maar uiteindelijk weet je waarvoor het allemaal waard geweest is.

Gelukkig kon je er uiteindelijk zelf om lachen, dat maakt het dan weer goed.... je blijft er in ieder geval niet in hangen!

Hier een druk weekend gehad, gezellig en veel gefeest. Niks meer gewend, dus ik ben nu echt kapoooottttt haha. En dan dat iedereen om je heen staat te zuipen en ik als nuchtere Bertha ertussen.

Bertha? Ja, heb het idee dat de koeien staan te loeien en de melkfabriek op gang komt. Heb zo nu en dan van die korstjes op mijn nippels ( :$)... jullie ook al?

Oh ja, is het een idee om de DBB bij deze 1 oktober te doen? Volgens mij kunnen de meesten dan, ja toch?

En andere meiden, voelen jullie hier ook wat voor?

Sylvia, meisje pas je op...ook al schijnt de zon niet, insmeren die hap! Nu helemaal hihi..... nu ben je echt een tomaat. Rond ( met een mooie buik) en de rode kleur.

Ilona, wat een gezelligheid met je nichtjes! en het geboortekaartje uitgezocht, helemaal super! Ben benieuwd :) Balen dat je mannetje weer moet varen, lijkt me vreselijk hoor. Maar ja, hij is nu dan ook 7 weken echt thuis geweest? Dat is ook wel weer lekker.

Nou fijne avond!

Geplaatst

Sylvia; fijn joh!!DAt je lekker van je zoon kan genieten. Enne..idd. insmeren, want het kan hard gaan!!hopelijk krijg je geen zwangerschapsmasker in je gezicht.

Heb ik overigens geen last van...k heb het op m'n schouders...haha...daar ben ik op vakantie zo op verbrand, en daar zitten nu allemaal wit/bruine plekken op!!

na...schouders is niet zo erg!!

Juut; Oow meid, wat kan je je eigen rot voelen dan he?!!ik had het vorige week!!Soms heb je gewoon ff zulke dagen, zolang je er later maar om kan lachen is het

niet zo erg!! maar t hoort er gewoon helemaal bij!!

Met zulke dagen vind je niks, maar dan ook niks mooi aan jezelf hoor, dat herken ik wel...haren zitten stom, gezicht is veeeeeeeeeeeels te wit, moe je die stomme wallen

nou zien zitten onder die ogen? en die memmen.....vreselijk, zo koeielijk!! die buik....mooi!!maarre...gaat dat er straks wel weer af??

en dan..het ergste....die kont!!!!!!!!!!!!!!!

haha....

Mees; wat leuk dat je gaat starten met de gym...we horen het wel hoe je het vind!!

wij hebben trouwens ook niet veel echo's hoor!!met 21 weken de laatste gehad, en volgens mij krijg k er nog 1 begin van de 30 weken

maar verders ook niet. Zolang het allemaal maar goed is, en goed beweegd, is het prima!!

t zou leuk zijn, maar ja, niks aan te doen!!

Danaa; Rustig aan doen meis, je lijf geeft niet voor niks aan dat het niet lukt!!Al is het wel lastig met n kleine man rondlopen!!

Ilona; Slim, om te wachten met die kolf, vraag wel ff her en der aan collega's/vriendinnen of die er 1 hebben die je evt. kan lenen, dan

heb je altijd iets achter de hand om te starten in je kraamweek (mocht dat nodig zijn) en anders istie ook zo weer gekocht, zo'n handding

van Avent is rond de 35 Euro.

Leuk dat jullie ook je kaartje hebben!!

Bertha; eeeeeeehmm...ik bedoel Jose ;-)

Sinds gisteren behoor ik dan tot Bertha2 zeg maar...had ook vocht uit m'n tepels.........

Leuk dat je zo gefeest heb!!Enne...toch ist ergens wel saai he?als je niks mag drinken?!! had ik op vakantie wel n beetje, tulek drink ik dan niks,

maar t is wel saaier zeg maar!!

1 Okt. is mij helemaal prima.

Foto komt pas als t helemaal klaar en ingericht is, maar dan heb je m misschien al int echt gezien (1Okt).

Met m'n blaas (wat n dom woord zeg) gaat het goed gelukkig. Weet je, als die kuur maar weer gelijk aanslaat kan ik iedereen wel kussen!!

's avonds (vrijdags) zakte de ergste pijn alweer, moest nog wel vaak plassen, maar t deed niet meer zo veel pijn, en nu gaat t gewoon weer

goed, t is alleen dan de vraag of deze kuur wel de dierentuin kan vernietigen die zich heeft verzameld in m'n blaas.

vrijdag voor de zekerheid nog n plasje brengen,dan controleren ze oft nu wel écht schoon is!!

Geplaatst

Gek is dat he, Jose: Lekker een feestje en dan sta jij als enige nuchtere dr tussen... Is toch anders! ihihihi...

Ik heb van de week ook een klein beetje melk uit mijn tepels gehad, dus dat komt ook wel goed denk ik.

Een aantal jaren geleden (volgens mij heb ik toendertijd een vroege MK gehad, heel verhaal, was tijdens mijn eerste huwelijk) heb ik een hele tijd melk gehad, dan spoot het er soms gewoon uit! (gek praatje) Dat heeft een aantal jaren geduurd en sinds een jaar of 5 is dat weer gestopt, geen een dokter die het kon verklaren waarom ik dat had. Technisch gezien kon het ook niet omdat ik nog geen kind had gehad.

1 oktober kan ik volgens mij ook wel...

Sylvia: Is je rode kleurtje al weer een beetje weggetrokken? Veel plezier nog met je zoon...

Ilona: Gek lijkt me dat: je man zo lang thuis en dan zo lang weer weg...

Leuk dat je een kaartje hebt gemaakt! Pat gaat er ook zelf 1 ontwerpen.

Mees: Je zal nu toch wel vvaker naar de vk gaan? Dat is bij mij nu om de 3 weken ipv om de 4.

Zometeen weer lekker zwemmen, donderdag kan ik niet vanwege mijn moeders verjaardag. Ik heb trouwens een leuk cadeau voor haar: Een jaar abonnement op de OOK (tijdschrift voor opa's en oma's) met een cadeau erbij. Een fietsstoeltje voor voor op de fiets.... Gaat ze helemaal leuk vinden!!

Ik zei gister al dat ik het idee heb dat ik echt een stuk ronder weer ben geworden, nou... de kleine man is ook heel bewegelijk geweest van het weekend! Het is gewoon het contrast tussen hoe druk hij dus soms is en dan weer zooooo rustig dat ik mij zorgen begin te maken... Het ene moment is mijn buik het golfslagbad in scheveningen en het volgende moment een paar hele stille dagen.... echt niet cool! pppffff....

Toch maar ff aan de vk voorleggen morgen.

Fijne dag allemaal!

Geplaatst

Hihihi... Tweet.../ tegelijk!

Je legt de vinger op exact de juiste plek... precies beschreven wat ik zaterdag voelde!! hahaha

Ik had altijd van die mooie borsten, perfecte cup (80D) en nu met een volle cup 85 F (die eigenlijk al weer te klein is) voel ik me ook een behoorlijke clarabella..... waaaaaaaaaaaahhhhhh..... Mij zal je nooit horen klagen dat ik grotere borsten wil... IK WIL DAT ZE WEER TERUG KRIMPEN NAAR WAT HET WAS!!!!! De potloodtest hoef ik nu niet meer te doen... die raakt de grond niet hoor, blijft gewoon mooi hangen waar ik het niet wil.

Ik hoop echt ZO voor je dat je blaas schoon is... vreselijk als je je zo rot blijft voelen!

xx

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden