Ga naar inhoud

Uitgerekend in November 2011

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ja cool he jose, ik voelde gister ook ineens vab die harde dingen door mijn buik heen... Volgens mij zijn hielen of ellebogen ofzo! Hihihi...Mijn beide broers waren bij mij en die hebben het allebei gevoeld en waren helemaal onder de indruk... Zo lief! Ik kreeg van allebei een dikke kus en ze keken helemaal trots naar me!!!Cool he?

Geplaatst

Goede middag meiden,

wilde jullie ff laten weten, ik moest de latste nacht in het ziekenhuis blijfen. Ik heb weeën. Heb een blasenonsteking van die ik niets voel . Heel veel bacterien in mijn urine waardoor weeën opgewekt zijn. 1cm ontsluiting. Nu net pas weer thuis. Maar mag helemaal niets meer doen. CTG was vanochtend wel goed, maar toen ik net thuis kwam zag ik in eens veel bruin bloed in mijn onderbroek. Meteen weer ziekenhuis gebelt en gevraagt wat ik moet doen. Ze zeiden het komt door dat ze aan de baarmoeder waren gisteren met de echo en ook met de vingers om naar de ontsluiting te kijken. Alleen als het echt licht rod dus vers bloed wordt, moet ik meteen weer bellen en terug maar dan moet ik naar een akademisch ziekenhuis. Omdat als het kindje geboren wordt hebben ze hier geen Intensive care afdeling. Dus dan moet ik naar Leiden, Amsterdam of Rotterdam toe. Ik heb nu een Antibiotika kuur gekregen en daardoor moeten de weeën gestoppt werden als de blasenonsteking maar terug gaat.

Ik hoop echt dat alles goed komt. Is nog veel te vroeg allemaal.

Fijne dag meiden

Groetjes

Sylvia

Geplaatst

Sow dan, Sylvia, dat is heftig, daar waren ze bij mij ook zo bang voor, alleen was bij 'mij m'n blaasontsteking dus wel

super pijnlijk (gelukkig.....want zo zie je maar.......)

k hoop dat je kuur gelijk aanslaat (bij mij dezelfde dag nog) en dat het dan beter gaat!!!

Zou lekker zijn als de kleine man nog even blijft zitten!!

Jose; plumo aan je kont lijkt me leuker staan, soort van staart.....haha....

enne...zo vies is t nie bij mij hor..... al zie ik natuurlijk zelf wel van alles!!

wel leuke workshop opzich; titel; 'nesteldrang' haha....

Over vieze mensen gesproken, nou , ik kan je vertellen, mensen die zo makkelijk en slordig zijn,

hebben geen nesteldrang..... k heb best met regelmaat hele vieze gezinnen gehad, zoooo vies

dat ik bijna heel de dag met latex handschoenen aanliep zeg maar, en zodra ik thuis kwam gelijk

douchen..... dat zijn mensen die zich totaal niet schamen...ze zien het zelf ook helemaal niet!!!

En dan waren t soms ook nog mensen die dan wel verwachten dat ik als kraamverzorgster heel

netjes moest werken zeg maar!!! jaja...aso's ja!!

Gaaf Juut, dat ze dat gevoeld hebben.

Ik voel ook voeten en handen gaan zeg maar, soms voel ik het ook soort van glijden....klinkt raar,

dan glijt die voet helemaal van links naar rechts in m'n baarmoeder!! heel apart, kriebelt bijna zeg maar!!

k moest vandaag nog ter controle weer urine inleveren, en hij was nu schoon..... hopelijk blijft tie schoon!!

we zien twel, k weet nou hoe t voeld, dus ben er wel op tijd bij!!

Zaten gelukkig geen B streptocokken in m'n kweek van urine, daar ben ik al heel bij om!!

Geplaatst

Jeetje Sylvia, weeen!!! Dat is schrikken! Ukkie mag echt nog niet komen,

die moet eerst nog flink groeien ! Hopelijk blijft het verder rustig in je buik...

Heel veel sterkte!

Tweety gelukkig is je blaas weer helemaal schoon!

He bah, wat smerig als je in een vies gezin komt.. En ik dacht toch echt dat

elke vrouw rond de bevalling een super schoon huis heeft!

Gister hier ook in gevecht gegaan met de spinnenraggen.

Heerlijk! Nu maar hopen dat ze de komende maanden weg blijven..

Ook nog een bbq gehad waardoor ik pas rond middernacht in bed lag,

en vanmorgen helaas om 7 uur al weer op want Daan werd huilend wakker..

Nu dus helemaal gaar, straks maar weer even liggen..

Geplaatst

Jeetje Sylvia, het zit je ook niet mee he? Hoe gaat het nu? Beter de nacht doorgekomen?

Tweety: Dat geloof ik graag... je hebt echt rare lui hoor! Mag jij lekker alle vuiligheid opruimen terwijl je daar niet eens voor komt...

Ik hoor meer mensen over een voetje dat je van links naar rechts voelt gaan... Maar dat voel ik niet. Zal wel komen door die placenta aan de voorkant.

Wat goed trouwens dat je urine schoon was!

29 weken idd alweer!! Wat gaat het sneeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeellll...... hihihi!

Geplaatst

Ja Judith en Tweety 29 weken !! Ik vind het ook zooooooo super snel gaan...

Mijn hemel, over een week of 7 kunnen ze gewoon al komen (of zijn ze er al!!)

Ohhhhhh dat is nog maar heel kort! Kan het me nog niet zo goed voorstellen.

Ik ben ook zo benieuwd wie wanneer gaat bevallen !

Trouwens ik voel en zie ook voetjes, beentjes, knietjes of wat dan ook helemaal van

links naar rechts / boven of beneden gaan.. Echt zo bizar! hihi

gister schrok mn moeder zich wezenloos toen ze haar hand op mn buik legde.

Ze gilde gewoon van schrik!

Oja wie wilde adressen uitwisselen zodat we geboortekaartjes naar elkaar kunnen sturen?

Stuur me even in een PB je adres dan doe ik dat ook!

kan ik de adressenlijst helemaal compleet maken.

Geplaatst

Sylvia, jeetje wat een schrik zeg... idd kleine knul moet nog wel even blijven zitten. Ben het even kwijt, maar had je controle? Of had je door dat je in de weeën zat?

Hopelijk zet het niet door!!

Joepie Tweety en Judith, de 29 weken gehaald.... heerlijk zeg! Het eind komt nu echt in zicht ;)

Danaa, wat leuk dat je moeder het gevoeld heeft... kan me voorstellen dat ze gilde hihi... voelt ook zo raar.

Hier gisteren feest gehad, man...ik was kapot... veel harde buiken gehad..maar gewoon doorgaan, zo eigenwijs dat ik ben!

Gelukkig is het niet laat geworden, dat scheelt weer. Maar goed, de hele dag in de weer hakt er behoorlijk in.

En dan nu ook nog eens schijtweer, bah.. ik wil in de SPA!

Geplaatst

Even snel n berichtje.... we zijn heel de dag bezig geweest, baby kamer ingericht.....soow leuk geworden,

k ben er helemaal verliefd op!!

En zo'n raar idee dat daar straks écht een kindje ligt op dat aankleedkussen, en in bedje, kan me er

ergens nog geen voorstelling van maken, al verlang ik er wel naar hoor!!

NOu, k ga weer, we hebben n bbq vanavond (zitten binnen in n schuur hor) moet nog ff de gasfles bij

m'n ouders halen en nog douchen....dus heb nog haast!!

Fijne aaf en fijne zondag alvast.

liefs.

Geplaatst

Heerlijk hè dat fantaseren Tweety, met het idee dat die fantasie straks werkelijkheid wordt :)

Hoe was het gisteravond? Heb je het gezellig gehad?

Ang3l, hoe is het met jou en je beeb? Is het rustig gebleven?

Geplaatst

HOi meiden, Tweety, wat leuk dat de Babykamer al ingericht is. Hier helaas nog niet buahhhh.....

Nou Jose, de weeën zijn nog niet echt gestoppt. Heb er nog steeds last van. Maar bloeding is geloof ik wel gestoppt.

Morgen moet ik weer naar de kontrole. Ik hoop wel, dat de urine dan niet meer zo erg er uitziet.

Als ik zit is alles prima...Soms wel een weeë. Maar zodra ik opsta is de buik weer steenhard en pijnlijk.

Dus alleen maar zitten of liggen .....

Zoon is gisteren weer naar huis gegaan. Zijn vader heeft hem gehaald.

Verder alles rustig hier.

Vor jullie het beste allemaal

Liefs

Geplaatst

Super Jose; 28 weken!!

Ja, dat is echt heerlijk om in die kamer te fantaseren hoe het zal zijn!! t gekke is dat je er nu eigenlijk

nog geen voorstelling van kan maken, en straks, als we ons kindje hebben kan je niet meer indenken

dat het er niet was zeg maar!!

k heb gisteren nacht zo stom gedroomd...haha......k zag ineens, door m'n buik heen een voetje.....

m'n vriendin, die er net was zag dat ook, en vond het maar eng!! k heb gelijk naar t koppie gekeken,

dat was net als bij zo'n 3D echo.....haha.... t had mijn gezicht, maar Jaco z'n grote neus.......whahaha....

bellachelijk hoe je kan dromen he?!!

Was gezellig zaterdag avond, maar k was wel heeeeeeel moe, heel de dag bezig geweest, had smidd.

wel ff gelegen, maar niet geslapen. m'n schoonzus zei ook dat ik er moe uitzag!!

Sylvia; wat vervelend dat je nog weeén hebt. Lijkt me heel eng om mee te maken!!

k hoop dat je urine goed is, dat de kuur werkt!!

k heb nu last van schimmelinfectie, wat te verwachten was na al die antibiotica....

k had al n kuur mee gekregen van de dokter, maar omdat ik het idee heb dat het meer

aan de buitenkant zit, heb ik net nog ff gebeld of k uitwendig zalfje mag (heb nu inwendige tabletten)

dus vanmiddag ff terug bellen!!

Geplaatst

Veel succes vandaag Sylvia !!!! Hopelijk gaat alles goed met jou en je kindje.

Ik ga voor jullie duimen!

Joehoeoeoeoe vandaag 30 weken !! Mamamia... Wat komt het dichtbij..

Het wordt echt met de week zwaarder. Het huishouden kost me zo veel energie.

en mn bekken heb ik ook steeds vaker last van, vooral als ik heb gezeten of gelegen.

Maar ja hoort er allemaal bij !

Ik hoop dat het verder met iedereen goed gaat!

Fijne dag vandaag xx

Geplaatst

Dank jullie wel. Ik ga zo rijden naar het ziekenhuis en ik geef jullie bericht of alles goed is. Voor jullie ook allemaal het beste meiden.

Liefs

Geplaatst (aangepast)

Tweety, moet wel lachen om jou hoor... die dromen.. zo grappig!

Danaa, weer een mijlpaal bereikt, je kleintjes doen het hartstikke goed. Zitten nog lekker warm bij hun mama..... maar het eind komt in zicht voor jou. Heb je ook het gevoel dat ze eerder gaan komen?

Sylvia, succes vanmiddag meid... ik houd het topic in de gaten. Hopelijk lijkt het allemaal goed.

Mutske, hoe is het met jou gegaan? Je had toch weer zo'n test? Heb je daarvan al de uitslag binnen? ( Of was het nu Mees, sorry meiden)

Hier laatste dagje vakantie, morgen moet ik er weer aan gaan geloven. Aan de ene kant wel zin ( omdat het verlof in het verschiet ligt) en aan de andere kant...vakantie bevalt deze dame wel :)

Gisteren heeft het kleintje niet geslapen naar mijn idee, heb het de hele dag gevoeld....druktemaker, belooft nog wat haha...

aangepast door J0se
verkeerde naam
Geplaatst

Slapen jullie eigenlijk ook met een voedingskussen? Ik kreeg het als tip, stond er vandaag voor in de winkel, maar toch weer laten liggen.

Vandaag het geboortekaartje definitief gemaakt. We zijn even langs gegaan, een stuk makkelijker.

Nu is het goed, alleen het gedichtje treft nog wat aanpassingen. Moet binnen de lijnen vallen, kwamen we achter. Dus daar nog even op wachten en dan kunnen we het echt gaan afstrepen.

Geplaatst

Super Danaa, 30 weken...nu word het écht aftellen he?!!nog n weekje of 8 voor jouw?

Jose; ow ja joh!!ik droom altijd van die achtelijke dingen.... xD hoort bij bij denk ik!!

Die van mij heeft dat ook soms, dat hij/zij heel de dag in de weer is, slapen??ho maar!!

gisteren midd. gingen wij ff n dutje doen, Leg Jaco achter mij, met z'n arm om mij heen,

zittie ineens met z'n arm te schokken, ik dacht dat tie stuiptrekkingen in z'n slaap had....

haha.... maar hij bleeft het maar doen...bleek nou, de beeb zat steeds tegen z'n arm aan

te schoppen/duwen... zeg Jaco heel zielig 'ik wil slapen, maar hij zit me te pesten' ....haha..

So, vandaag hard gewerkt in m'n huissie, m'n vriendin kwam helpen ondersteunen bij

m'n nesteldrang, dus we hebben samen m'n keuken gedaan, alle kastjes aan de binnenkant....

k heb n vrij grote keuken (met 12 kastjes en 3 lades) dus dat was n hele klus.....

heb ff gelegen toen ze weg ging, ben nu nog niet helemaal fit!!

maar goed, vind t heerlijk dat t gedaan is, en volgende week komt ze weer, gaan we de

bijkeuken doen!! Ben super blij met d'r!!

ben benieuwd hoe t met Sylvia is!!

Geplaatst

@Jose, voedingskussen..jaaahaaaa heerlijk!!! Kan niet zonder. Lekker onder mijn buik en tussen mijn benen. heerlijk!

Echt een aanrader hoor. Als je eenmaal met slaapt, wil je niet meer zonder. Hoor zelfs dat mannen m inpikken hahaha.

Tis dat ik nu niet zonder kan anders zou ik m ff lenen.

Geplaatst

Haha, tnx Mik.... meen je... dus als ik m aanschaf, zoveel mogelijk met mijn rug richting mijn man, anders ben ik hem kwijt ;)

Klinkt ook wel erg lekker, misschien toch maar zo'n ding aanschaffen.

Want je kunt hem ook gebruiken voor de kleine in de box enz? En is die van de Hema prima?

Tweety, wat een gouden vriendin heb jij zeg, echt een toppertje!! Heerlijk zo'n iemand die de handen voor je uit de mouwen wil steken.

Geplaatst

Meiden, hebben jullie wel eens foto's via pb verstuurd? Ik wilde Ilona graag de foto's van de babykamer sturen.

Maar als ik op image klik, kan ik alleen een url aangeven? ( Bij privéberichten).

Als ik hier ( dus bij reageren op discussie) op image klik kan ik wel zowel computer als url aangeven.....vaag!

Geplaatst

Voedingskussen; ik slaap (altijd al) met n speciaal kniekussen en nu heb ik n klein

kussentje wat ik onder m'n buik duw zeg maar!! heerlijk!!

voedingskussen is altijd handig, ook als je FV gaat geven is het fijn om zo'n kussen

te hebben voor t voeden!!

Die van de Hema is goed trouwens!!!

Nog nooit geprobeerd om via PB n mail met foto te sturen, dus helaas kan ik je daar

niet bij helpen!!

Geplaatst

Tnx Tweety, zo'n kussentje werkt niet bij mij. Dat had ik al geprobeerd ;)

Sylvia, hoe is het gegaan? Had al wel een berichtje van je verwacht/gehoopt.... hoop dat alles goed is.

Zojuist een babymutsje besteld met naam via internet...zo leuk! En niet duur, geborduurd incl. verzenden 7,45 euro. Als je de site wilt weten, pb me maar ;)

Wilde graag een ander mutsje, maar die was overal al uitverkocht... dus dan deze maar. Ook altijd leuk om te bewaren voor later.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden