Ga naar inhoud

Uitgerekend in November 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Fijn Angel, zo'n mooie uitslag!!

Danaa; dat is knap beroerd ja, er is zalf voor, die je mag als je zwanger bent....even aan de gyn/Vlos vragen!!

Zara;vanaf 8 weken liep ik met tricot rokjes aan, en vorige week ben ik officieel positikleding wezen shoppen....meest gekocht bij de Miss Etam en H&M.... t is leuk om te doen, maar ook erg duur, vandaar dat ik toch t meest bij deze winkels blijf hangen!!

Als je moeite met groente hebt, eet in ieder geval veel fruit overdag!! En wat bij mij hielp was aant einde van de middag n appel te eten.... juist dan word je vaak te leeg, met het gevolg dat je misselijk word!!

Mees; vervelend dat je zo misselijk bent!En je hebt gelijk, als je t zo erg hebt, helpt er maar weinig tegen!!

Fijn he?weer zo'n mooie echo!!heerlijk!!

Judith; Veel suc6 alvast!!

K ga over n uurtje naar cesar therapie, ben benieuwd wat ze zegt, en wat ik mag met sporten enz.

Fijne dag verder!!

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

mees gaaf dat je zo'n mooie echo had!

tweety succes bij de cesar therapie. Ik wil ook zo graag weer sporten, maar met die maffe eierstok zie ik het nog niet zo zitten, nog effe geduld dus.

Geplaatst

Soo, weer terug van de Cesar....

Was wel fijn om er heen te gaan!!

m'n grootste probleem is m'n hyper-mobiliteit, in combinatie met m'n onderrug die weer super vast zit...... heel krom....

kheb oefeningen gekregen, mag wel sporten, maar krachttraining moet ik laten zitten dat is écht te zwaar!!

Ze vond dat ik wel hele sterke buik spieren had, dus dat is een goed teken!!

Ik mag wel fitniss doen, maar dan onder begeleiding (bij hun zit medisch fitniss...) of anders heel rustig aan doen...bij n 'gewone' sportschool!!

K zie t nog wel.... eerst m'n oefeningen bijhouden!!

k schijn ook erg met m'n heupen te 'schommelen' als ik loop, die bewegen heel hard mee, dat kan een probleem gaan worden als m'n bekken straks gaan verweken, dan kan ik daar veel last van krijgen!!

Juut; hoe wastie vanmiddag??

Geplaatst

Angel wat fijn dat de uitslagen goed zijn! Weer een geruststelling.

Tweety ik hoop niet voor je dat je straks last gaat krijgen van je bekken.. Kunnen ze daar niets tegen doen, zodat ze niet verweken?

Heb een zalfje van de apotheek voor aambeien, werkt gelukkig meteen verzachtend.

En Judith dat van brinta wist ik niet, maar dat vind ik juist heel lekker dus ga ik vanaf morgen elke dag eten.

Hoe is het gegaan?.....

Leuk he Mees om een écht mensje in je buik te zien trappelen! Blijft elke keer zo bijzonder!

En idd leuk om te filmen! Heb ik bij de 12 weken echo ook gedaan, ik zal de link hieronder zetten, weet niet of t gaat werken.

http://youtu.be/jLfd7_pIRCw

Geplaatst

Danaa; Nee voorkomen dat het gaat verweken kan niet, anders zou je nooit kunnen bevallen, het verweken van het bekken is nodig om straks het kindje doorheen te laten komen met de bevalling.

Maar ik kan wel sporten (wat ik altijd al deed) en oefeningen doen om te zorgen dat m'n spieren sterk blijven, zodat die n groot deel op zich nemen zeg maar!!

Geplaatst

Even snel van bij mijn schoonouders vandaan: Alles was helemaal goed! Beebje stond rechtop toen de echo begon hihihi echt lollig om te zien!

Verder maag, blaas, handjes en voetjes, hersentjes en 3 aders in de navelstreng goed te zien. Nekplooimeting ging ook erg goed, 1.9 geloof ik (als ik het goed heb gehoord en onthouden) en dat in combi met de bloeduitslagen was de kans op down 1: 5560 en nog twee andere chromosomale afwijkingen 1 met kans van 1: 13000 (+/-) en 1 met kans van 1:43000 (+/-)

Dus dat is echt fantastisch! beeb bewoog ook erg mooi en ik heb 6 foto's meegekregen, ik zal ze nog wel ff scannen als ik thuis ben.

Ook afscheid genomen op de ivf afdeling en nu zijn wij weer bij Dr. Jansen van de gyn. afdeling in Voorburg. Die zal ons doorverwijzen naar evt een verlosk. over 4 weken. Dus 6 juni een afspraak bij hem, 21 juni de uitgebreide 20 weken echo en dan misschien naar een verlosk.

Had eigenlijk wel verwacht dat dat nu zou zijn... maar vanwege de ICSI mag dat niet!

We hebben gevraagd of we ook mochten filmen, maar dat mag niet in het ziekenhuis volgens de echografiste... Ik ga nu ff het filmpje van Danaa kijken!

Tot later!! xx

Geplaatst

Hey Tweety,

Fijn dat het je goed gedaan heeft... en vanaf nu ben je in ieder geval op je hoede. Je weet wat je kunt en wat je moet laten. Nu nog een kwestie van eraan houden.

Hoop dat het niet al te erg gaat worden!

Geplaatst

Oh Judith, wat super dat alles goed was met het beebje.. bijzonder hoor!

Hij/zij ging gewoon al voor jullie staan, zo van...kijk eens wat ik al kan :P

Fijn dat de uitslagen ook goed waren, toen weer een zorg minder lijkt me!

Nou meiden, hier net thuis, zal zo ff een hapje eten.

Geplaatst

heeel mooi dana echt super mooi om te zien he 2 prachtige wondertjes.

kan onze dvd ook iedere x kijken echt zo gaaf om toch ff terug te zien.

tweety doe maar lekker rustig aan en hoop dat je er straks niet al te veel last van ga hebben.

ik krijg nu massage voor me rug maar is natuurlijk heel iets anders als bij jou. waarschijnlijk heb ik met het ongeluk een klap op me bekken gehad zei de vrouw van de fysio.

dus ben benieuwd.

ga ff verder met me eten lekker bloemkool mmmm

en heb nog sla gemaakt voor vanavond vind het lekker om dat tussen door te eten haha..

liefs

Geplaatst

ohhhh judith ik vergeet je gewoon.

gelukkig dat je een mooie echo heb gehad idd weer een zorg minder he.

leuk dat je 6 foto's mee kreeg

ja wij hadden ook 3 uitslagen

lekker genieten meid.

liefs

Geplaatst

Jaja, ik heb een Angelsounds doppler gekocht, ga hem morgen ophalen!

Ben benieuwd, iemand nog tips voor gebruik?

Geplaatst

Hallo buurtjes,

Heel erg bedankt voor jullie kledingtips! Zal er toch echt achteraan moeten. Zeker s avonds knelt mijn gewone kleding. Niet echt lekker.

Mees, wat geweldig zo'n mooie echo en nog wel met bewegend kindje! Dat moet echt heel bijzonder zijn.

Geniet ervan ondanks je misselijkheid.

Jose, veel plezier met je nieuwe aankoop. Ben benieuwd of het verslavend werkt.

Ga nu weer terug naar mijn "eigen huisje".

Geplaatst

Danaa: ik heb je prachtige filmpje bewonderd!! Wat mooi om te zien hoor... mijn man heeft ook even meegespiekt en die vond t ook helemaal geweldig!

Jose, wat lollig dat je er een hebt gekocht! Gewoon lekker op je rug gaan liggen en rustig gaan zoeken. Je weet waar ze met de uitwendige echokop zoeken, dus begin daar! Het kan zijn dat je een beetje moet duwen, maar dat wordt steeds minder. Ik hoef nu eigenlijk vrijwel niet te duwen en dan horen we het al...

Tweety: sterkte met je rug & bekken & zo... luister goed naar je lichaam hoor! (ik heb zelf een verleden van rug en nekklachten, dus ik weet hoe vervelend het is)

Ik heb de uitslag gescand en wat echo foto's... ik ga ff kijken of ik ze kan plaatsen hier.

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]1309[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1308[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1307[/ATTACH]

@ Zara: Ik ben al heel erg vroeg aan de positiebroeken gegaan by the way... Ik kon het met mijn werk niet velen aan mijn buik en ik had ook redelijk veel follikels die me een dikke buik bezorgden. Ook heb ik een hekel aan knellende kleding, dus vandaar!

Ik heb kleding van queen mum (niet heel erg goedkoop) en love to wait en H&M

Gewoon doen waar je je lekker bij voelt! Ik dacht als ik er dan toch aan moet, waarom dan niet nu al als het zo lekker zit...

Ik heb trouwens toch nog twee goede stevige (mega grote) bh's gekocht... Ik had zo'n last van mijn boobs en van mijn nek! Ik voelde me net een oma en moest echt verschrikkelijk lachen (gelukkig begreep die vrouw in de winkel mij wel), heb dus maar voor 2 leuke kleurtjes gekozen... hihihi! Ik droeg altijd cup d flutjes van H&M, maar dat was niet meer toereikend, zit nu op 80F.... WAAAAATTTT??? ik schrok me een hoedje in dat pashokje.... ppfff!!!

Fijne avond allemaal!!

Geplaatst

ow... de 3e is een beetje onduidelijk en gedraaid en op het formulier is de dikgedrukte waarde mijn waarde en die daarboven de marge waar je boven moet zitten...

Geplaatst

Wauw Judith, wat een mooie, duidelijke foto's zeg!

Wie wil hier weten wat het wordt? Zullen we het lijstje aanvullen met het gevoel dat we hebben?

Wij willen wel weten wat het wordt, maar houden het wel stil. Alleen onze ouders, broers, zussen, paar familieleden en goede vriendin.

Voor de rest.... Our lips are sealed haha...

Geplaatst

hihihi... nou, ik wil het wel weten hoor! Mijn man zou het wel geheim kunnen houden zegt ie, maar dat zie ik niet zitten hoor! Ik kan dat toch niet voor me houden... Ik zal het zeker zeggen!

Een vermoeden vind ik lastig om uit te spreken, ik heb het bij anderen namelijk ALTIJD fout... hahahaha! ik wacht gewoon rustig tot 21 juni...

xx

Geplaatst

Ik kom even inbreken.

Judith wat fijn dat de echo en nekplooimeting goed was!

En al lekker de 12 weken voorbij,jippie,fijn gevoel he?

En wat gaaf dat je beeb rechtop stond,die wou jullie vast even laten zien wat hij/zij al allemaal kan haha.

Hoe is het verder met je,voel je je goed?

Ohja wat ik vragen wou,lees net dat jij pas laat naar de verloskundige mag,waarom is dat?

Ik heb ook icsi gedaan in Voorburg en mocht met 14,1 weken al "weg" uit het ziekenhuis om een afspraak te maken bij de verloskundige.

Jose hoe gaat het met jouw?

Liefs Frann

Geplaatst

Hi Frann,

Wat lief dat je een berichtje stuurt! Ik voel me helemaal top, moeheid is een stuk minder gelukkig. Ik mag echt niet klagen als ik sommige meiden over misselijkheid hoor...

Ik weet trwns ook niet echt waarom dat zo lang moet duren... Ik weet wel dat dr. Jansen het heel erg druk heeft en ook nog op vakantie gaat en dat ik bij dr. Kapitein (nooit geweest) pas 6 juni terecht kon. Dr. vink wilde ons daar over 4 weken hebben, maar het kon alleen of over 3 weken of over 5 weken.... Lastig hoor!

Krijg jij geen uitgebreide 20 weken echo dan in Voorburg? Krijg jij die bij je VK? Ze gaven de ICSI daar ook voor als reden... vreemd hoor!

Geplaatst

Hi Judith

fijn dat je jezelf zo goed voelt.

Ik mag ook niet klagen hoor,de moeheid gaat idd over en misslijk ben ik gelukkig niet geweest,wat een geluksvogels zijn we toch eigenlijk he haha.

Ik zou ook eerst bij dr Kapiteyn gaan maar ze heeft het idd zo druk dat ik pas 5 weken late kon en dr van Os wou dat ik 2 weken na de 12 weken echo een afspraak had.

ik heb toen maar een afspraak gemaakt bij dr Nieuwenhyzen.

Daar was ik met 14,1 weken en zij zei dat ik naar de verloskundige door mocht.

Over de uitgebreide 20 weken echo hebben ze het niet gehad,niet bij de ivf afdeling en niet bij dr Nieuwenhuyzen,9 Mei moet ik bij de verloskundige komen en dan ga ik het daar aankaarten hoe dat nou zit want bijna iedereen heeft de 20 weken echo al vast staan behalve ik(lijkt het wel haha)

De verloskundige waar ik naartoe gaat werkt gelukkig wel samen met de Reinier de Graaf dus dat scheelt,hoop ik.

Ze hebben mij niks vertelt dat ik vanwege icsi een uitgebreidere echo krijg met 20 weken,vaag hoor,denk dat ik morgen er maar eens een telefoontje tegenaan ga gooien ben toch wel nieuwsgierig hoe dit nu zit.

Liefs Frann

Geplaatst

Frann, bedankt voor je berichtje :)

Ik mag trouwens ook pas laat naar de vk, sowieso voorbij de 12 weken pas. Ik blijf overigens wel in het ziekenhuis bij de vk, misschien is dat de reden?

Judith, heb je ook niet een gevoel? Ik heb al een gevoel vanaf de tp...namelijk een meisje. Ik weet niet waarom, een gevoel dus haha....

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden