Ga naar inhoud

Uitgerekend in November 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Jose graag gedaan.

Hoe gaat het met je?

Ik vond het een beetje vaag omdat Judith en ik in hetzelfde ziekenuis lopen en dezelfde behandeling hebben gehad(icsi) vandaar eigenlijk dat ik vreemd opkeek.

Zo zie je maar weer ondanks hetzelfde ziekenhuis toch een andere benadering,misschien komt het door welke arts we hadden,zij had laatst dr Vink en ik heb dr van Oss gehad.

Overigens mocht ik ook pas met 14,1 weken naar de vk hoor dus ook na de 12 weken pas.

Liefs Frann

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

jose ik gebruik de angelsound met een beetje olie heb ik van een vriendin waar ik hem van geleend heb.

judith mooi foto's hoor. heb jij het formulier mee na huis gekregen??

ga zo maar lekker slapen denk..

weltruste allemaal

Geplaatst

angel wat gaaf dat je uitslag zo goed was. Is weer een opluchting hè , Judith jij ook heel fijn, en de fotos echt mooi hoor . Ik zou ook graag willen weten wat het wordt. Mijn gevoel is niet echt zeker, soms denk ik meisje, maar soms ook jongen dus weet het echt niet.

Vandaag bellen voor de bloed uitslag van de combi test. Ben nervoes zeg. Had naamelijk een echt raare droom dat het niet goed was ....

Liefs

Sylvia

Geplaatst

ang3l succes vandaag. Judith mooie foto's hoor!! Ik heb werkelijk geen idee of het een jongen of een meisje wordt. heb altijd gezegd dat ik het wilde weten, leek me wel praktisch en nu opeens twijfel ik of ik het wel wil weten. Maar aangezien ik kei nieuwsgierig ben aangelegd weet ik niet of ik het ga volhouden. Ik mag trouwens wrs binnenkort naar de vk, maar moet mijn 20 wkn echo in enschede laten doen, loop nu in hengelo, dit ivm icsi. meiden fijne dag!

Geplaatst

Oh wat een mooie foto's Judith ! Enneh, cupje F?.. mama mia ! hihi

van mijn borsten was na een half jaar voeden niet veel over gebleven en ben blij dat ik weer eindelijk een volle C heb!

Sylvia heel veel succes vandaag met bellen... duim duim duim !!

Geplaatst

Heb de uitslaag gekreegen. Alles prima :D hoef geen vruchtwaterpunktie of flokkentest te doen. Yippeeeee...Wat ben ik blij zeg.

Liefs

Geplaatst

Slapen jullie trouwens ook met de konijnen los in het net?

Ik nl. wel en heb er 's nachts goed last van. Lig voornamelijk op mijn rug en als ik dan moet plassen, heeft de zwaartekracht ze weer te pakken en dan is het aaauuuwwwwww en branderig!

Overdag valt het wel mee, alleen zo tegen het eind van de middag beginnen ze weer pijnlijk te worden. Maar 's nachts is het toppunt ;)

Geplaatst

oh jaaa Jose, ik heb er ook last van hoor. Is echt verveelend maar daar moeten we nu nog met leven en dat doen we toch zeker alles voor ons bebe toch? ;)

Geplaatst

hahaha Jose; de konijnen los.... wat een vergelijking.... die van mij missen anders best de oren..... :-D

Maar idd. ik herken het, k heb er een hekel aan om met het 'net' om te slapen, maar het doet wel zeer ja

als je dan uit bed komt, zwaar, prikken, branden.... net of je huid uitgerekt raakt ofzo.

Nu jij t zegt, 's avonds heb ik er ook meer last van!!! dan staat ook heel m'n beugel in m'n lijf getatoeerd zeg maar.

Super Sylvia...wat mooi, dat de uitslagen zo positief zijn!! Weer een pak van je hart!!

kga nog ff terug lezen... kweet niet meer waar en op wie ik nog moet reageren!!

Geplaatst

Judith; super meid, mooie uitslag!!

Sjonge..... cuppie F.... wat n gewicht eej....... dat zijn t van mij nog maar hamstertjes (ja...Jose begon over konijnen...haha)

Ik was blij dat ik van cup B nu eindelijk een C heb.... dat het er zonder Push Up BH ook gewoon 'normaal' uitziet zeg maar!!

Wij willen het niet weten wat het word. K wil voor mezelf écht dat het een verrassing blijft!! Wat ik wel vervelend vind, is dat je je tegenwoordig gewoon moet verdedigen

waarom je t niet wil weten.... Ik kan best begrijpen waarom anderen het wel willen weten, maar ik snap niet dat ik het altijd uit moet leggen..... mensen vinden het gewoon

raar als je t niet wil weten!!!

Grappig Jose; je gevoel dat het een meisje word... dat heb ik ook al vanaf de TP heel apart..... gerust klopt er geen worst van.... maar bij de vorige TP had ik juist het gevoel dat het een

jongen was.....hihi......

Heeft er iemand nog voorkeur van geslacht?

K vind het allebei super gaaf!! Ik ben denk ik wel écht een 'meisjes-moeder' k hou van tutten, leuke jurkjes, strikjes, haarbandjes.... maar n jongen daar entegen vind ik weer super stoer!!

Dat zie ik ook wel helemaal zitten, zo'n klein mannetje van mezelf ;-)

Ach.... we zient wel.

Geplaatst

Nou Tweety waarom moet je uitleggen dat je het niet wil weten? Dat is toch aan jou of je dat wil of niet. Als je zegt je wil het niet dan moet er iedereen toch begrijp voor hebben. Maar ja zo zijn de mensen ...Altijd moet je iets uit leggen....Ik heb met me borsten nog niet echt veel last. Dat komt later pas ...Had ik met me dochter ook. De 1de dag naar de bevalling keek ik in de spiegel en dacht ik oh my god, zijn die van mij ? *HAHAHAHA* Was echt schrikken *lach*

Maar ze zijn later weer precies zo geworden als ze waren. Wat jammer *hihi*

Zeg, zijn jullie 's middags ook altijd zo moe? Ik moet echt bijnaar iedere dag fftjes n uurtje gaan liggen. Anders ben ik zooooo moe...

Vandaag was er in de boederij een schaapscheerfeestje, was er net met mijn dochter geweest. Was wel ff gezellig. Nu zijn we weer thuis en ik denk dat ik zo meteen ff ga uit rusten

Liefs

Sylvia

Geplaatst

Ja, die uitrustmomentjes herken ik hihi... gewoon aan toegeven hoor! 's Avonds lig ik ook uiterlijk 22 uur in bed.

Tweety, het is toch jullie keuze? Echt belachelijk dat sommige mensen zich er zo in durven te mengen, laat mensen gewoon in hun waarde. Als ze ernaar vragen, zouik ook gewoon zeggen.... dat is ONZE keuze. Dus geen verantwoording af leggen. Want tja, waarom zijn bananen krom ( oké, daar weten we dan wel het antwoord op ;))

Borstvoeding ook zo'n issue... laat mensen toch. Ik kan er ook niet bij hoor, maar ja... er lopen helaas nogal wat bemoeials op deze aardbol.

Nog een uurtje, dan heb ik de doppler, ben echt zoooo benieuwd hihi...Als we thuiskomen, ga ik meteen proberen!

Geplaatst

Jaaa, de doppler in huis en meteen testen natuurlijk. Maarrrrr, ik heb hem/haar gehoord :) Oh wat geweldig, weer even een bevestiging.

Nu al blij dat ik hem toch gekocht heb hihi... zal nu eten koken.

Geplaatst

Ooo Super Jose, k voel me ontroerd dat je hem/haar gehoord heb.... mmmmm begin toch ook te twijfelen.... hoe duur is zo'n ding??

En zou twat voor mij zijn?? ben zo snel onzeker denk ik dan??

Ja écht achtelijk dat mensen zo zijn...idd. met BV net zo... khad het wel eens in gezinnen, dan lukte de BV van geen meter, na praten bleek dat mw. het maar gedaan had omdat de fam. het toch wel verwachte....

nou dan was ik toch meestal de gene die zei dat ze er beter maar mee konden stoppen!! Terwijl ik BV heel mooi vind, als het ten koste gaat van jezelf moet je er mee kappen!! mensen verbaasden er zich wel eens over dat dé kraamverzorgster dan zei dat ze moesten stoppen!! maar ik vind het bellachelijk hoe mensen kunden dwingen daarin.Tuurlijk, als het lukt; Super!!!GA er dan voor....Wil je niet?? Begin er dan alstjeblieft niet aan, want het verpest heel je kraamtijd!!

Ik heb het net so Sylvia, smiddags ook liggen...ben zo moe, en heb weinig energie om wat te doen!!

Toevallig werd ik om 17.15u. wakker van m'n man die thuis kwam....lekker weer n uurtje geslapen!! kan ik vanavond mee klussen bij m'n broertje in z'n huis!!

Fijne avond mensjes.

Geplaatst

Bv, ik begin er niet... heb mijn beweegredenen al eens eerder gezegd. Meiden die het wel doen, respect hoor, echt waar!

De meiden in mijn omgeving hebben er allemaal moeite mee gehad, of het lag aan de tiet/moeder, of het kunt bleef niet aanleggen.

Ik ga er niet aan beginnen en kies bij voorbaat voor flesvoeding, in mijn ogen net zo goed ;)

Tweety, heb zo'n ding gescoord op mp voor 20 euro. Doet het prima!!! Was heerlijk even bevestiging. Ben nl. ook zo onzeker! De dagen kruipen voorbij.

Nog wel een vraagje, hoe vaak gebruiken jullie dat ding? Want toen ik hem verschoof over mijn buik..........auuuwwwww, .... wat een piep, mijn oren. Zou het kindje dat ook zo horen denk ik dan? Want het is alles behalve een prettig geluid.

Geplaatst

Goedemorgen meiden!

@Frann: Heb je nog gebeld naar het ziekenhuis? Ik heb mijn afspr. bij dr. Kapiteijn verplaatst naar 23 mei ipv 6 juni... duurde mij te lang! Nu dus met 15,3 weken... Hopelijk dan naar de VK, m.u.v. de 20 weken echo.

@Ang3l: gefeliciteerd met de goede uitslagen! Wat een opluchting zal dat zijn he?

De moeheid is bij mij al een stuk minder, na een dag werken lig ik wel megavroeg op bed, maar ik slaap al niet meer op de bank na mijn werk hihihihihi.... echt totaal niets voor mij!

@Lisa: Ik wil het zeker wel weten... Ik droom elke keer over een meisje en de meeste mensen om mij heen denken ook een meisje, maar het blijft toch 50/50 kans! Hahaha, ik zie het wel en als ik het verkeerd heb dan doe ik echt nooooooit meer uitspraken over dit soort dingen, heb t meestal fout nl! hihihi

@Jose: hahahaha.... konijnen!! ja, wel los in het net, maar t is wel lastig hoor, ik heb nog nooit zulke zware gehad en ze jeuken ook de hele tijd! Mijn (net bevallen) vriendin heeft nu echt loden borsten... dus dat belooft nog wat. Ik wil wel heel graag BV geven, ik droom daar ook al heel lang over. Raar eigenlijk he? Sommige meiden moeten er niet aan denken en anderen zouden niets liever willen!

Ik vind toch echt dat iedereen dat lekker voor zich moet weten, waarom tegen heug en meug gaan lopen klooien? Daar word je ook niet gelukkiger van worden en je baby dus ook nie. Ik wil het wel heel graag en zou het erg jammer vinden als het niet zou lukken. Aan de andere kant weet ik niet hoe ik het in werkelijkheid ga vinden, misschien vind ik het wel afschuwelijk??

We'll see what happens...

@ Tweety: zelfde verhaal als de BV... laat iedereen lekker doen waar hij of zij zich het beste bij voelt (dan zouden er ook minder oorlogen en aanslagen zijn denk ik altijd maar) het is zo makkelijk om overal een mening over te hebben en te oordelen, maar anderen in hun waarde laten schijnt erg lastig te zijn...

Ik ken meerdere mensen hoor, die het lekker niet vertellen! Van de week sprak ik nog iemand die het zelf pas bij de geboorte wist.

Ow jah, Jose: Wat ontzettend fijn dat het lukte met je doppler! Bijzonder om te horen he?? en absoluut die 2 tientjes waard.... geniet er van. Wel rustig bewegen met dat ding idd en als je veel gaat bewegen dan zet ik m ff zachter, hij kan erge herrie maken he? bbrrr

Hier gister een beetje een rare avond gehad: Onze ouwe hond begon smiddags ineens te bloeden uit haar pipi, een beetje druppelen, dus wij een afspr. bij de dierenarts gemaakt. Maar tegen 6 uur was het ineens wel een hele plas!!

Baarmoederontsteking! Ze is dus met spoed geopereerd en na een hele zielige nacht met veel pijn en piepen is ze nu weer wat rustiger.... arm beest... en arme baasjes: 550 euries lichter.... waaahhh!!!

Geplaatst

Tjee Judith, dat komt even rauw op je dak, arm beestje.... tuurlijk heb je het ervoor over. Maar zulke dingen komen nooit gelegen. Hopelijk knapt je beestje gauw weer op en is hij gauw weer de oude.

Super dat je bv gaat geven hoor, heb ik echt respect voor, hoop voor je dat het gaat lukken. Vind het nl. wel heeeel bijzonder ;)

Wat (.)(.) betreft, ik heb ook niet te klagen.... laatst werd mij ook 80F aangesmeerd, nou ik vond dat zo'n oncharmant visnet, dat ik hem mooi heb laten hangen.

Ik heb niet het idee dat ze nu zo aan het groeien zijn, maar ja.... ik heb van mezelf nogal wat meegekregen ;)

Geplaatst

Hihihi... ja, meestal wordt er wel lollig over gedaan: een flink bos hout, totdat ze pijn gaan doen! bij mij was het nog nooit lastig geweest, maar ik heb nu zelfs pijn in mijn ribben en nek van het gewicht! Nooit gedacht dat dat zou gebeuren...ze zitten me nu toch wel in de weg!

Zometeen even met mijn vriendin naar de Hema: ze heeft te weinig newborn pakjes en ze wil heeeel graag even de deur uit, ze kan alleen nog niet rechtopzitten om auto te rijden, dus dat doe ik maar ffies! hihihi Gelijk even mijn zwanger box bij etos ophalen, ben benieuwd wat er in zit!

Pat wilde eigenlijk niet dat ik aan die dingen mee zou doen, maar nu ben ik eindelijk zwanger en dan wil ik ook al die rotzooi hebben! hihihihi

Geplaatst

Kun je zo'n doos nu al ophalen bij de Etos? Dat wist ik niet, dacht pas met een half jaar of zo.... hmmm... misschien ook een idee!

Die vriendin van je Judith, help haar maar een handje.... er komt straks een tijd dat de rollen zijn omgedraaid ;) Dan kun jij niet meer rechtop zitten :P

Shopse en een fijne middag.

Geplaatst

Idd. Judith; Iedereen moet ook altijd z'n mening luidkeels verkondigen tegenwoordig!! Nee hoor, ik wil het ook pas weten als het geboren is.... lijkt me geweldig!!

En zoals Jose zegt; help je vriendin maar n handje, want ant end van t jaar loop jij wijdbeens in de HEMA!!hihi....

Leuk zo'n doos, die wil ik ook hebben ;-) ik dacht altijd dat ik er zelf niet aan mee zou doen, maar oooooowww.... ik ben gek op baby dingen........ dus alles wat gratis is wil ik hebben ;-)

Ik ga ook BV geven..... als het lukt dan natuurlijk!! Lijkt me helemaal geweldig, en k heb hét grote voordeel dat k door de ervaring van m'n werk helemaal weet hoe het werkt....... dat wil uiteraard niet zeggen dat het dan ook gaat lukken, maar k ben niet onzeker daarin zeg maar!!!

Maar we zien wel hoor...... als ik stuwing, tepelkloven en n beginnende borstontsteking krijg piep ik vast weer anders ;-)

haha Jose; jouw benamingen moeten we echt wel op gaan schrijven hoor; visnet, hok, konijnen...... ik moet steeds zo lachen als jij er iets over zeg!!!

Ik zat meer aan krentebollen te denken, die dan netjes in n zakkie gaan zeg maar :-p

Geplaatst

Ja, heb de zwangerbox opgehaald! Wil je weten wat dr in zit? zwitsal billendoekjes met zo'n plastic coverdoos, een difrax speentje, een aventi philips drinkfles, 2 pampertjes, allerlei kortingsbonnen, buikbalsem, zinkzalf voor billetjes van zwitsal en 2 tijdschriften... best handig allemaal!

Was echt ff heel gezellig met mijn vriendin, babykaartjes naar het postkantoor gebracht en nog wat newborn kleertjes gekocht (ook een pakje van mij gekregen) en ff naar appie geweest, nou toen zat ze wel aan haar tax! hebben wel onwijs gelachen zoals ze in mijn peugeotje 106 stapte en hing... hihihi... was echt geen gezicht!!

Ik zei ook al tegen haar: over 6 mnd omgedraaid... gek idee hoor!

Geplaatst

judith ben kei benieuwd of het inderdaad een meisje gaat worden! we zullen zien

jose je hebt morgen toch weer een echo?

Geplaatst

Wat leuk dat je er al de box gekregen hebt. Ik ben ook ingeschreven maar heb nog geen berichtje gekregen dat ik die box al kan halen. Maar vandaag was ik bij de Verloskundige die naar de bevalling bij mij thuis komt voor verdere controles en van haar heb ik ook al veel dingen mee gekregen. Zoals zwitsal zinkzalf , babyolie voor het bad, billenzalfe heel veel tijdschriften een badeentje en een knuffeldoekje voor het baby....

Ze is heel ardig en heeft ook naar het hartje nog ff geluistert. Zo leuk is dat... :D

Wens jullie nog een fijn avondje

Liefs

Sylvia

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden