Ga naar inhoud

Uitgerekend in November 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wauw wat leuk zeg Ang3l... nu al voetafdrukjes? HOe bijzonder is dat? Jouw dag kan niet meer stuk :)

Hier vandaag de 12 weken bereikt, ook een fijn cadeau vind ik zelf. Nu hopelijk gaan genieten.

Fijne dag!

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

ja echt super leuk ben benieuwd straks, hoe ze gaan worden hihihi

word met gips gedaan

12 weken jose is zeker al een mooi cadeau. genieten he meid. heb je nu ook wel verdient.

liefs

Geplaatst

Wauw jose, 12 weken op moederdag!! Hoe cool?!?! Vwb de kazen, vrijwel alle kazen uit de supermarkt zijn van gepasteuriseerde melk, daardoor zijn ze nl langer houdbaar! Bij de kaasboer moet je t wel checken.

Meiden die misselijk zijn sterkte! Best wel oneerlijk, ik ben nagenoeg niet misselijk geweest... Ik hoop voor jullie dat het snel over is!

Danaa: al aan t verbouwen? Lekker hoor om alvast plaats te gaan maken! Met een tweeling mag dat zeker wel...

Wij hebben gister de linnenkast verplaatst van de ene kamer naar de andere: wat een hel met die warmte!! Hij staat nu in de warmste kamer, want die wil ik niet als babykamer... Net een sauna, pal op t zuiden met plat dak!

Wel lekker om alvast een begin te maken, het wordt steeds echter zo.

Fijne moederdag allemaal! Mijn bff smste me een fijne bijna moederdag, superlief maar heb tegen pat gezegd dat ik geen cadeautje wilde, ben tenslotte nog geen moeder... Eerst een baby in mijn armen! Mijn laatste niet moeder- moederdag... Als ik 36 ben is het echt!! Hihihi

Met het hondje trwns allemaal weer goed hoor! Na twee onrustige dagen heeft ze weer al haar praatjes terug... Hahaha

Geplaatst

jose gefeliciteerd!

judith fijn dat het beter gaat met de hond!

angel leuk kado, hoe doe je dat in godsnaam een afdruk van de voetjes, ik weet dat er veel mogelijk is in de medische wereld maar dit ;)

Geplaatst

Lisa, ik denk dat angel zo'n blikje heeft gekregen met gips waar ze na de geboorte voetafdrukjes mee kan maken!

Onze hond heet trwns Angel... :-))

Geplaatst

Ik heb van me dochter een foto gekreegen wat ze op school zelfs in een zelfs gemaakte fotolijst hebben geplakt. Heel erg leuk en lief. En nog een briefje van haar waar op stond dat ze me de liefste mammie van de hele wereld vindt hihi....

Verder was het een gewoone dag voor mij...Niets bijzonder ook niet van me man, niet eens een moederdag groet

Pffffffff Maar dat was weer typisch voor hem

Liefs

Sylvia

Geplaatst

Goede morgen allemaal...Hoe gaat het met jullie? Dus vakantie is voorbij nu Kinderen weer op school en ik begin dus ook weer vandaag met werken. Hopelijk dat ik niet te misselijk word hihi.... Ik heb een vraag, hebben jullie ook vaak maag pijn , rond de buiknavel en dan de maag zelfs. Soms is het een steeken soms ook een branden gevoel maar wel verveelend.

Liefs

Sylvia

Geplaatst

Hee Sylvia

Maagpijn heb ik niet, althans niet zoals jij omschrijft. Tja het zal er wel allemaal mee te malen hebben dat je maag nu alle kanten wordt opgeduwd! Maar vervelend is het zeker.

Ik heb nog steeds last van obstipatie (maar gelukkig niet meer van de aambeien!).

Vorige zwangerschap ook 9 mnd last van gehad.

Gister een heerlijke eerste moederdag gehad! -> cadeautjes op bed, heerlijk ontbijtje in de tuin en

smiddags met man, zoontje én hond picknicken in een zonovergoten Goffertpark Nijmegen. Super genoten!

Ben nu weer aan t werk. fijne dag meiden!

Geplaatst

Ik wil en mag niet klagen van mezelf, maar ik moet het even kwijt...

Herkennen jullie dit?

Ik heb al een aantal dagen last van mijn bilpartij zeg maar... als ik loop, zit en sta. Heel laag in de onderrug, meer billen aan beide kanten.

Hoe is het verder, niemand echo's vandaag?

Heb het vandaag al mijn collega's verteld. Altijd leuk die reacties, maar toch een aantal hadden al een vermoeden ;) Wat fijn dat je het dan echt met de hele wereld mag delen dat het eindelijk zover is.

Zal even eten koken, heb zo'n trek in andijvie :)

Geplaatst

Hey Jose! Ik herken t niet, maar klinkt het niet als iets van bekkenpijn? Enneh... tuurlijk mag je hier ff klagen!!

Leuk hoor, dat je t op je werk hebt verteld... kun je dr gewoon lekker over kletsen. Op mijn werk weet iedereen t vanaf t begin ivm die rontgenfoto's.

Volgens mij is t nu ff een beetje rustig met de echo's hier. Ik heb zelf 23 mei weer een afspr. bij de gyn, maar ik weet niet of ik dan een echo krijg. Ik krijg dan wel te horen of ik naar de VK mag. 21 juni iig weer een echo (20 wkn)

Gister even met mijn ouders gaan wandelen in de buurt van mijn ouderlijk huis en daar een buurvrouw van toen tegengekomen: ze zag gewoon dat ik zwanger ben! en later een huidige buur van mijn ouders die bij de lift ook een opmerking maakte... Je begint het dus toch al overduidelijk te zien! Niet meer zo dat mensen twijfelen en dus niets zeggen!! hihihi Lachen toch? Vond ik wel bijzonder, ik stameled een beetje van uhh... uhh... ja... ik ben zwanger! hihihii

ik ga even het lijstje opzoeken...

Geplaatst

UITGEREKEND:

1 november -pippe (lena) * sterrenkindje

2 november - Angel

3 november - Sas27

3 november - Tonka

4 november - Nathalie

7 november - Danaa (tweeling!)

7 november - Debbie 79

7 november - Poohbeer (Tweeling!)

11 november - Zjoediezzz

11 november- Ang3l

11 november- Tweety83

19 november - Nella

20 november - Jose

21 november - Ilon@

24 november - lisa

27 november - mutske

25 november - Sammy

29 november - Mees

ECHO:

09 mei - Mutske 11 wkn 2 dgn (2e)

10 mei - Dana 15w 1d (5e)

12 mei- lisa 12w (4e)

20 Mei - Angel geslachtsbepaling 16w 2d (6e)

24 Mei - Debbie 16 wkn, 1 dgn (4e)

16 juni - Angel 20 weken echo 20w 1d (7e)

21 juni - Zjoediezzz, uitgebreide 20 weken echo (4e)

27 Juni - Ang3l SEO Echo 20 + 3

8 augustus -Angel pretecho 27w 5d (8e)

Ja! Wel een echo vandaag!! Mutske: alles goed gegaan?

Geplaatst

Hey Judith,

Nou, ik houd het wel even in de gaten... vooral als ik ga zitten of opstaan dan is het nóg erger...pfff...

Wat grappig dat mensen het al zien hè? Echt heel leuk... niet meer dat het van die genante ongepaste opmerkingen zijn.

Hier begin je het ook te zien, krijg al wel een buikje. Maar goed, het zijn natuurlijk de organen, want beebje is met beentjes misschien 7 à 8 cm.

Mutske, hoe is het gegaan vandaag? Mooie echo gehad?

Hier vrijdag trouwens naar de vk, heb het er nog niet bij gezet zie ik, zal ik even doen...

UITGEREKEND:

2 november - Angel

3 november - Sas27

3 november - Tonka

4 november - Nathalie

7 november - Debbie 79

11 november - Zjoediezzz

11 november- Ang3l

11 november- Tweety83

19 november - Nella

20 november - Jose

21 november - Ilon@

24 november - lisa

27 november - mutske

25 november - Sammy

29 november - Mees

ECHO:

10 mei - Dana 15w 1d (5e)

12 mei- lisa 12w (4e)

13 mei - Jose intake vk

Geplaatst

he jose nee die klachten ken ik nog niet, je kan het vast aan de vk vragen, leuk joh dat je het je collega's hebt verteld. Ik mag do weer voor een echo en ben dan ook 12 wkn, wel weer effe spannend, maar we blijven positief. Leuk judith dat mensen het aan je zien, wordt het nog echter!

Geplaatst

Ja das eigenlijk best gek he? Beebje nog zo klein en je buik wordt al wel dikker! Het schijnt dat je baarmoeder an een stukje omhoog groeit en ruimte gaat maken. Dus komen ook je darmen omhoog die ook al voller zitten, resultaat: dikkere buik die wat harder aanvoelt dan gewoon een paar kilotjes aankomen!

Het zal nu wel harder gaan de komende weken, leuk allemaal hoor! Volgens de site van babybytes gaat je baby deze komende weken iedere week wel 30 gram groeien!! Echt geweldig!

Trouwens: wie van het november topic gaat er eigenlijk naar de forumdag?

Geplaatst

Hee Jose

Ik heb sinds een paar weken af en toe steken in mn stuitje, en vandaag ook in mn linker bil.

Heb vrijdag naar de gyn. gebeld en die zei dat het zeer waarschijnlijk te maken heeft met bekkeninstabiliteit.

Ze raadde me fysio aan, maar daar zie ik het nut (nog) niet van in.

Heb ook eens geraadpleegd op internet en t blijkt dat bij bekkeninst. ergens rond het hele gebied van de bekken pijnlijk kan zijn.

Hopelijk wordt t niet erger!

Heb t lijstje even aangepast want ik heb pas volgende week weer een echo en niet morgen!

Mutske hoe wat het????

UITGEREKEND:

2 november - Angel

3 november - Sas27

3 november - Tonka

4 november - Nathalie

7 november - Debbie 79

11 november - Zjoediezzz

11 november- Ang3l

11 november- Tweety83

19 november - Nella

20 november - Jose

21 november - Ilon@

24 november - lisa

27 november - mutske

25 november - Sammy

29 november - Mees

ECHO:

12 mei- lisa 12w (4e)

13 mei - Jose intake vk

17 mei - Dana 15w 1d (5e)

Geplaatst

Danaa, oh jee... dat is nu precies waar ik last van heb, alleen van beide billen en niet van m'n stuitje.

Vrijdag maar eens aan de vk vragen ;) Hopelijk zijn het gewoon mijn spieren, weet alleen niet waarvan haha...

Met ikkkkkkkkkkkkkkkkkkk bedoel ik IK!

Geplaatst

Halloooow lieve meisjes!!

Jaaaaaaa ikkkkkkkkkkk ook ;-) Naar de forum dag dan!!

Mmmmm die billen.....ja herken het helemaal, maar gezien m'n rugklachten klopt dat wel bij mij..... t heb wel met je bekken te maken.... maar je kan in je zwangerschap ook te maken krijgen met isias (weet ik hoe je zoiets schrijf??????) maar dat straalt geloof ik weer 1 kant uit, en ook naar je been!!

FF vragen hoor bij je gyn. want als het toch je bekken is ben je er op tijd bij met therapie/oefeningen!!

Die buik ja, leuk he?!! zaterdag op de braderie onwijs veel reacties gehad...... mensen begrepen niet dat ik 'nog' maar 13 weken was, omdat ik al zo'n buik heb, en dat voor n eerste zwangerschap!!

We hebben zaterdag op de rommelmarkt ons ledikantje gekocht..hihi... voor 5 Euries.... nou, kenne we nie voor tobben toch?!!

wel opknappen uiteraard, maar t word vast leuk!!

En vanmiddag/vanavond hebben we dé logeerkamer leeg getrokken (shit waarom bewaren we zóveel??) en t logeerbed naar zolder enzo... dus het kamertje is leeg om opgeknapt te kunnen worden....

moet wel zeggen dat ik het best nog wel heel spannend vind!!

Het liefst zou ik wachten tot na de 20 weken echo, maar ja, er moet n hoop geschildert worden, of opnieuw geschildert worden (overloop,trap,hal, na 4 jaar is het zo geel als n banaan geworden)

Zijn er al meer mensen bezig met kamertje opknappen??

Ehm.. waar moest ik nog meer op antw. k weet t amper meer.......sorry, vergiet!!

O ja, echo? k geloof pas weer met 20 weken bij ons. In ieder geval mag ik donderdag ff komen, gaan ze hartje luisteren (dat is gewoon een tussendoor afspraak als extra zeg maar) en volgende week n gewone controle!!

De ergste moeheid lijkt toch wel meer weg te trekken nu, k heb nu al 3 dagen achter elkaar dat ik me goed voel, terwijl het de afgelopen weken hooguit 1 dag was.

Hopelijk ist ergste voorbij, kan ik met wat meer energie gaan klussen in m'n huis!!

Nou heel verhaal geworden. K ga zo m'n bed opzoeken.....

liefs

Geplaatst

Goede morgen meiden, ja Jose, ik heb daar ook last van. Maar boven de billen precies. Niet elke dag dat ik het heb, maar soms wel. En dan is het ook zo, dat ik niet eens meer recht op kan gaan. Doet echt pijn. Maar omdat ik het niet iedere dag heb, heb ik er nog niet echt iemand om gevraagt. Maar een andere vraag heb ik wel aan jullie...Zijn jullie ook soms in een slechte bui (hoe schrijf je dat?)

Soms is het echt so dat ik dan mijn man aanvall *haha* Nee is niet echt leuk maar dan zegt ie iets en dan ik geef niet echt lief aantwoordt. *zucht*. En dan word ie boos met mij en vraagt wat ie gedaan hebt. Maar ja ik bedoel het helemaal niet boos ofzo dan.

Gisteren de 1 werkdag weer goed overstaan. Was wel leuk weer onder de mensen te komen en niet alleen maar op de bank te hangen met zo veel klachten *haha*

Ik moet me dochtertje nu wakker maken, bijna tijd voor school

Later

Liefs

Sylvia

Geplaatst

Hee Sylvia! fijn dat je weer een 'goede' werkdag hebt gehad!

Nou, dat kattige gedoe herken ik helaas wel... Ik reageer echt heel vervelend op mn man

terwijl ik dat helemaal niet wil! Moet soms gewoon niks van m hebben. Erg he?

Gister was voor hem de maat zelfs vol en hebben we flinke ruzie gehad.

Heb m proberen uit te leggen dat t echt aan de (dubbele !!) hormonen ligt en dat

het echt wel allemaal goed komt. Vind t echt vreselijk van mezelf dat ik zo kattig op hem kan reageren..

xx Dana

Geplaatst

Ja Dana idd. Ik heb daar door ook veel ruzie met mijn man. Hij zegt altijd dat ik niet meer van hem houd enzo omdat ik zo ben. Maar dat is echt niet zo. Ik kan er niets aan doen hoor. Ik probeer al zo weinig mogelijk te zeggen, maar dat is ook weer niet goed pfffff...Maar met mijn man is het echt erg omdat, als we ruzie hebben, er dan echt gewoon heel erg triest reageert op me zoals bijvoorbeeld zegt ie dan pak je spulle maar en ga terug naar duitsland enzo. Ja dat is mijn man. Hij kan er niet echt tegen en, soms praat ik echt helemaal normaal maar hij denkt ik wil ruzie en zegt dan: Wil je weer ruzie ? Waar slaat het op blabla....Ik zit hier dan en denk gewoon, wat wil je nu van me? Ik doe helemaal niets....

Ja dat zo dingen....Echt verveelend .....

Liefs

Geplaatst

Ang3l; ja dat heb ik ook wel hoor, maar ik heb alleen het 'geluk' en hele rustige, nuchtere man te hebben.... dus als hij wat zegt en ik er gelijk boven op duik door te katten, zegt hij gewoon ... ' rustig, je hoeft jezelf niet te verdedigen, ik ben nog helemaal niet uitgepraat.....' mmmm schiet ik toch weer in de lach zeg maar.

Van mezelf ben ik absoluut niet kattig, ben juist erg gevoelig, en kan mezelf heel erg terug trekken, maar nu ik zwanger ben ga ik overal fel tegen in....hihi..... M'n man gaat me gerust ook alleen maar aan zitten te kijken als ik zo doet, en dan zegt hij niks.... na... dan moetje ook zo weer lachen, want dan hoor ik wat ik zelf aan t doen ben!!

k denk dat het wijs is om het goed uit te leggen op een moment als het 'goed' zit, dus niet als je in zo'n stemming bent!!

Vraag om heel veel geduld, want dat hebben wij zwangeren wel nodig!!

Geplaatst

Ow meiden, ik ben dus 'normaal' het lijkt wel of ik overal wat over moet zeggen! Gelukkig heeft mijn man erg veel geduld met mij! We hebben nog geen ruzie gehad, maar nu hebben wij dat toch niet zo snel. Alleen tussen de behandelingen in wel een aantal keren flink, maar dat kwam doordat ik erg gefrustreerd was.

Hij heeft wel ineens dat hij dingen op rare plaatsen laat slingeren en dan vind ik die en dan raak ik wel zwaar gepikeerd omdat dat dus betekent (in mijn hoofd) dat hij er dus op rekent dat ik dat voor hem moet opruimen... Zoals gister: staat er ineens een koffiekopje in de badkamer???? Waarom??? en als je dat doet: ruim het f*cking zelf op zeg, doe ff normaal!!!! (zo snap je mijn reactie! hihi)

En ineens zit de dop van de tandpastatube iedere dag los???? (eerst nooit)

En als ik thuis kom (we hebben een woonkeuken beneden en de huiskamer boven) liggern er overal dingen verspreid: hondenriem, jas, tassen, laptop etc... leg t gewoon waar het hoort!

Ik heb volgens mij gewoon erge last van nesteldrang, want ik wil gewoon de hele tijd dat alles ligt waar het hoort te liggen en ik erger me groen en geel aan dingen die anders gaan! Echt zo erg...

Van t weekend was ik zelfs zwaar geirriteerd door de buurman: Onze hele voortuin was weer heerlijk netjes (nieuwe aarde gestort) en onkruidvrij, gaat hij zijn heg snoeien en ook aan onze kant: Blijven er allemaal blaadjes liggen in mijn perkje met nieuwe aarde... aaarrrgghh..... EIKEL!!! Ik dus met een bak op mijn knieen de volgende dag de blaadjes uit het perkje plukken en wat doet mijn man?? Die kwam naast mij zitten en ging me helpen...

Is dat lief dan?? Hihihihi... ik ben echt een rotmeid soms denk ik en dan hebben we nog 6 mnd te gaan! Want waar gaat het nou helemaal over?? :-))

Meiden, sterkte met de bekkenklachten! Voor zo ver ik weet is het belangrijk om zsm met therapie te beginnen...

Lfs, Juut

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden