Ga naar inhoud

Uitgerekend in November 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hoi allemaal

die voetafdrukjes zijn idd voor strakjes met klei en gips hihi en dan met 3d effect.

ik ga ook na de forum dag.

mutske hoe was je echo??

liefs

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Goede morgen meiden, hoe gaat het met iedereen vandaag? Hier gaat het op dit moment prima. Eventjes niet echt msiselijk pfjewww wat een opluchting haha...Gisteren had ik wel de hele middag het gevoel vlinders in me buik te hebben. Was net alsof ik van binnen geschoppt word haha...Was wel een leuk gevoel.

Is weer heerlijk weer vandaag. Vanmiddag wel van genieten hoop ik.

Groetjes

Sylvia

Geplaatst

hoi sylvia

nou gelukkig voel je vandaag wat beter,hoop dat het zo blijft voor je.

wat grappig van die vlinders. ze zeggen wel als je al kinderen heb. dan zou je het eerder herkennen.

hier nog niks hoor haha.

heb allleen wat pijn onder in me buik.

en mutske zal het zeker wel wat druk hebben.

vorige x als ik me goed kan herinneren was ze ook iets later met reageren.

liefs

Geplaatst

Oh angel dat is minder met de pijn. Hoop dat het snel weer weg is. Misschien de baarmoeder dat ze trekt? Ik heb vaak pijn links of rechts van me buik. Maar niet altijd en niet iedere dag.

Wens je nog een fijne dag en dat je niet de hele dag daarvan last hebt.

Liefs

Geplaatst

Hee meiden

gisteravond op t werk voelde ik ineens ook twee keer achter elkaar heel licht 'iets' in mn buik!

Het waren zeker niet mn darmen, ik werd er heel blij van! Herken het ook van de vorige zwangerschap, toen

voelde ik de baby ook voor t eerst met 14 weken, en vervolgens met 18 weken overduidelijk!

Oh zo'n heerlijk gevoel !!!

Kom net terug van hond uitlaten en ineens hele erge pijn rechts onderin mn stuit, rechterbil en rechterbovenbeen.

Kon haast niet meer normaal lopen. Hm, lijkt wel of t elke dag erger wordt..

Geplaatst

zal zeker wel me baarmoeder zijn die aan het rekken is. het voelt ook niet echt als buikpijn meer een trekkend gevoel

en is ook niet de hele dag..

ben ook een beetje aan het neuzen voor verf maar ow wat is dat moeilijk zeg.

volgende week weten we als het goed is het geslacht maar wil niet een muur roze of blauw.

dat wil ik een beetje met de aankleding zelf doen. hou het gewoon wat voor allebij kan.

maar hoe het nu is. dat is zeker niet mooi alle muren zijn wit en de meubels ook dus dat gaat hem zeker niet worden.

miss iets van lichte bruin tinten.

we hebben nog ff he hahhaha.

ben ook al aan het kijken geweest voor een tekst voor het geboorte kaartje.

is miss allemaal wat aan de vroege kant. maar kan maar gedaan zijn toch hahha

ben niet iemand die alles nog op het laaste moment nog moet uitzoeken of regelen.

daar word ik juist gestrest van.

zaterdag gaan we ff kijken voor de opvang hier in de buurt want ze hebben dan een open dag.

hoe gaan jullie het straks allemaal doen?

helemaal stoppen met werken of voor een paar dagen werken?

en met de opvang als je weer gaat werken hoe gaan jullie dat doen?

zo beetje veel vragen allemaal haha

liefs

Geplaatst

jij ook al dana wat leuk dat het begin er is.

nu kan ik toch ook niet achterblijven hahha.

ja jullie weten precies wat je moet voelen..

ik zal het is in de gaten houden.

liefs

Geplaatst

Mutske lag sinds zondagavond met migraine in haar bed........ sorry meiden, ik wilde jullie niet ongerust maken (wel heel lief overigens xxxx) Het gaat met mij ff niet zo lekker, ik denk dat de stress van het huis (sleutels op 28 januari gehad en nóg niet verhuisd) me naar de keel grijpt. Tel daar de zorgen over de zwangerschap bij op en een flinke portie misselijkheid en voila, je stort een beetje in.... Bij mij resulteert het denk ik in die migraine aanvallen waarop ik echt gerekend had geen last meer van te hebben als ik zwangers zou zijn. Afgelopen zondag moederdag gevierd en was mijn moeder uit Tilburg naar Barneveld gekomen; mijn zoon had voor ons een heerlijk ontbijt op bed gemaakt. Mijn liefste vriend zat 5 dagen in Italie, was vorig jaar al afgesproken en ik gunde hem dat uitstapje heel erg! Ik denk dat ik zondag teveel hooi op mijn vork heb genomen door op en neer naar Tilburg te rijden (2x 115 km) want op de terugweg kreeg ik ineens een migraine aura en moest ik de auto aan de kant zetten want ik zag niks meer. Thuis aangekomen plat gegaan, ziek gemeld maandag maar wel naar het ziekenhuis gegaan voor een geweldige gave echo.

Ons kindje ga ik opgeven voor So you think you can dance! Hahahaha het lag gewoon nie stil en maar draaien en zwaaien, geweldig, wat heb ik genoten. De dokter zei ook dat ik maar eens op mijn roze wolk moest gaan zitten en me over de baby niet te druk meer moet maken, het ziet er allemaal heel goed uit.

Helaas gaat de hoofdpijn en daarbij horende misselijkheid maar niet weg. Ben gisterenmiddag gaan werken maar gaf het na 2 uurtjes weer op, ik was zo beroerd. Nu dus thuis op de bank. Ik moet van mezelf meer eten en vooral veel meer drinken, begin te vermoeden dat ik me ook mede daaardoor zo beroerd voel en mijn hoofdpijn niet weggaat. Dus eerst een bord brinta op net en al jullie berichten gelezen..... en dan vandaag mijn best doen weer op te knappen.

Aanstaande maandag heb ik de combitest. Ik zal de lijst even aanpassen. En op 31 mei heb ik de eerste afspraak bij de gynaecoloog. Ik ben dus afg maandag de laatste keer bij het ivf team geweest... gelukkig zitten ze vlak naast elkaar dus ik ga ze vast nog vaker zien want ik heb niets als lof over deze vrouwen! Ik mag dus op het zkh blijven gedurende de zwangerschap, voor mij een geruststelling omdat de eerste zw van mijn zoon een ramp was, vooral de bevalling. Ik voel me dus beter als ik meteen daar blijf, en daar werd goed naar geluisterd.

Maar ja ik hou me dus ff rustig, hoop dat ik na de 12 weken grens wat energie heb en minder misselijk ben, dan moet ik nog ff verhuizen hahahahaha en dan eindelijk een babykamer maken. Wat overigens weer wel handig is want dat kamertje blijft nu gewoon leeg, scheelt ook weer hè.

Geplaatst

Angel; heb af en toe ook een stekerig/trekkerig menstruatie-achtig gevoel in m'n buik, niet elke dag, zo maar is 1 x per week ofzo.

k denk dat het van t groeien is, links en rechts ook wel eens, maar dat zijn overduidelijk m'n banden!! vooral als ik té veel gelopen heb, of getild.

Ik blijf denk ik ook nog wel 1 of 2 ochtenden werken, maar dat weet ik nog niet zeker (eerst eens kijken hoe het met m'n rug gaat lopen zeg maar)

m'n schoonmoeder gaat ws oppassen (dat weet ze nog niet, maar dat doet ze wel ;-) ) k ga t kindje in ieder geval niet naar n dag opvang brengen ofzo.

maar als je dat wel wil moet je dat zeker op tijd regelen!!

Heerlijk he? om n beetje te oriénteren wat je wil met het kamertje. Ik heb gisteren behang gescheurd en alles vast lichtjes geschuurd, hoeft alleen maar

ff opgelakt te worden, zodat het er weer fris uitziet. Muren worden lichtgrijs, meubeltjes wit. Gordijnen antraciet......jaja.... k weet al helemaal hoe het moet worden ;-)

Sylvia; wat leuk dat je al wat voelt. Ik ook nog niks hoor, k weet ook niet wat ik moet voelen, dat scheelt ook wel, als je eerder zwanger bent geweest herken je het

toch wel sneller denk ik!!

Fijn dat je je vandaag beter voeld!!

K heb vandaag de papieren vant kraamcentrum binnen gekregen. Had van de week gebeld....

Geplaatst

UITGEREKEND:

1 november -pippe (lena) * sterrenkindje

2 november - Angel

3 november - Sas27

3 november - Tonka

4 november - Nathalie

7 november - Danaa (tweeling!)

7 november - Debbie 79

7 november - Poohbeer (Tweeling!)

11 november - Zjoediezzz

11 november- Ang3l

11 november- Tweety83

19 november - Nella

20 november - Jose

21 november - Ilon@

24 november - lisa

26 november - mutske

25 november - Sammy

29 november - Mees

ECHO:

12 mei- lisa 12w (4e)

13 mei - Jose intake vk

16 mei - Ilse combitest (12 w 2d)

17 mei - Dana 15w 1d (5e)

20 Mei - Angel geslachtsbepaling 16w 2d (6e)

24 Mei - Debbie 16 wkn, 1 dgn (4e)

16 juni - Angel 20 weken echo 20w 1d (7e)

21 juni - Zjoediezzz, uitgebreide 20 weken echo (4e)

27 Juni - Ang3l SEO Echo 20 + 3

8 augustus -Angel pretecho 27w 5d (8e)

Geplaatst

Mutske; we zaten tegelijk te typen!!

Fijn dat in ieder geval je echo weer super was.

Maar wat onwijs beroerd dat je je eigen zo voeld zeg!! k weet wat het is; migraine, heb er gelukkig het laatste jaar weinig last meer van gehad, maar ooo wat kan je daar ziek van zijn!!

Rustig aan doen (heel bellangrijk) en ik hoop dat je snel weer opknapt!!

Geplaatst

@mutske wat fijn dat je een mooie echo had. en wat balen dat je je zo voelt. Ik hoop echt dat je je gauw weer beter voelt.

ik heb morgen sinds 3 wkn weer een echo en ben heel benieuwd natuurlijk naar de baby, altijd spannend. maar ook naar mn cyste en aanverwante artikelen ;) hopelijk vlg week misschien weer een keer wat werken, zou leuk zijn.

Geplaatst

Super dat alles goed is met de kleine, mutske!

Net als jij heb ik ook last van migraine (vorige week na zh bezoek met heel veel concentratie door gereden met aura's en snel thuis in bed). Bij mij is drinken en eten ook nog n probleem. Vooral drinken maar krijg het er haast niet in.

Hoop dat je je snel weer beter voelt!!! En super, die dansende uk. Dat deed/doet mijn ukkie ook. Zo bijzonder!!

Xxx

Geplaatst

@Mees, toch op een rare manier fijn dan dat we allebei begrijpen hoe het voelt..... Ik merk dat mijn omgeving snel iets heeft van, jij moest toch zo nodig zwanger worden, dan ook niet zo flauw doen... ik vind het ook niet leuk voor mijn collega's dat ze extra moeten komen werken, maar ik ben nu ff heel egoïstisch. Hou me deze week nog heel rustig.....

Hoop dat jij er ook snel van af bent, knap dat je met die aura doorreed, ik reed op de snelweg met ondergaande zon en mijn zoon naast me, dus durfde het risico niet te nemen. Ach en hij had zin in een broodje bal hahahaa, dus hij was blij met een tussenstop bij een benzinepomp!

Ik heb vanavond een klein bordje zelfgemaakte nasi op, vond eigenlijk alleen de zilveruitjes lekker. Ben helemaal verkikkert op zuur en fris; karnemelk, grapefruitsap, aardbeien, yoghurt en ga zo maar door. En mijn oude verslaving chocola... ik geef er niks meer om. Zo raar..

Morgen ga ik nar de AH daar verkopen ze hangop, kennen jullie dat? En dan zonder toevoeging, dus heel zuur en lekker dik en romig. Die eet ik dan met een beetje honing en fruit, aardbeien of vorige week hadden ze hele rijpe perziken... zoooooooo lekker!

Geplaatst

Mutske! Wat fijn dat alles goed is... stiekumpies maakte ik me toch een ieniemienie klein beetje zorgen! Fijn dat dat voor niets was.

Meiden, balen dat er nog misselijkheid en migraine is... lijkt me erg vervelend en vermoeiend.

Na het verlof ga ik hooguit 2 volle dagen werken en dan doen mijn ouders 1 vaste dag (woensdag) oppassen (die bedelen er bijna om) en Pat wil wel een papa dag, maar die heeft een eigen bedrijf, dus ik weet niet zo goed of dat gaat lukken. Maar hij wil streven naar maandag om de week en dan de andere week ook naar mijn ouders. Ons kindje zal dus ook niet naar een creche gaan zoals het er nu uit ziet...

Nu kreeg ik al van die irritante reacties van: Gaat die van jullie niet naar een creche??? NOU, DAT MOET JE ECHT WEL DOEN HOOR, DAS VEEL BETER VOOR JE KIND.... Watt??? dat bepaal ik zelf wel! Heb er zo lang op moeten wachten, dat ik de opvoeding erg graag zelf wil doen!!!

Superirritant zulke reacties... Laat iedereen dat toch lekker voor zichzelf bepalen toch?

Ik zal nog ff het lijstje aanpassen, heb 23 mei controle bij de Gyn. Mijn collega vertelde trouwens dat je bij ICSI een medische indicatie hebt en dus helemaal niet bij een vk zal komen?? (iig in Voorburg?) Volgende x toch maar ff vragen...

Geplaatst

Hahaha mutske, je eet echt rare dingen hihihi...Mooi dat je echo er zo goed was. :)

Ik eet op dit moment heeeeeeel graag alles wat met slaagroom te maken heeft hahahaha....

Zuur lus ik helemaal niet ofwel ik dat vroeger wel lekker vondt.

Migraene heb ik ook vaker, dus weet ik precies wat je bedoelt. Maar heb het niet door de zwangerschap maar ook al van daar vooren gehad dus. Is echt wel vervelend. Ik hoop dat je je snel weer beter voelt en dan kan genieten van de zwangerschap.

Liefs

Sylvia

Geplaatst

UITGEREKEND:

1 november -pippe (lena) * sterrenkindje

2 november - Angel

3 november - Sas27

3 november - Tonka

4 november - Nathalie

7 november - Danaa (tweeling!)

7 november - Debbie 79

7 november - Poohbeer (Tweeling!)

11 november - Zjoediezzz

11 november- Ang3l

11 november- Tweety83

19 november - Nella

20 november - Jose

21 november - Ilon@

24 november - lisa

26 november - mutske

25 november - Sammy

29 november - Mees

ECHO:

12 mei- lisa 12w (4e)

13 mei - Jose intake vk

16 mei - Ilse combitest (12 w 2d)

17 mei - Dana 15w 1d (5e)

20 Mei - Angel geslachtsbepaling 16w 2d (6e)

23 mei - Zjoediezzz controle gyn

24 Mei - Debbie 16 wkn, 1 dgn (4e)

16 juni - Angel 20 weken echo 20w 1d (7e)

21 juni - Zjoediezzz, uitgebreide 20 weken echo (4e)

27 Juni - Ang3l SEO Echo 20 + 3

8 augustus -Angel pretecho 27w 5d (8e)

Lisa, fijn morgen weer even naar je beeb kijken!!!

Geplaatst

jeetje juut je heeft in ieder geval gelijk, iedereen beslisst zelfs wat ie doet met zijn bebe. pah wat ik deze mensen haat die altijd alles willen beslissen voor iemand anders. ik ga de eerste 3 jaar helemaal niet werken . misschien wat vanaf thuis maar mijn man en ik willen helemaal niet dat het kindje naar freemde mensen gaat en dan misschien daar papa en mama tegen zegt...nee nee nee echt niet. en als er iemand iets tegen zegt nou laat ik hem / haar praten, is gewoon niet zijn/haar leven toch? ;)

dus juut, we laten ons niets voorschrijfen door stomme mensen :D

Liefs

Geplaatst

Dankjewel Lisa!!

Ja mutske, ik moet doorrijden want als ik eenmaal stop en wacht tot de aura's weg zijn kom ik nooit meer zelf thuis. Dan ben ik te beroerd.

Maar soms kan je gewoon echt niets meer zien. Goed dat er n tankstation was met broodje bal. Knap hoor, want ik weet hoe ziek je kunt worden. Ben nu ook naar bed gegaan want zag scheel vd hoofdpijn. Werk maar ff afgebeld.

Grappig vd choco. Ik ben normaal zoooooon chocofan en nu ook niet meer. Heb überhaupt nergens trek in. Maar zurige dingen zijn nog het meest ok. (zei het zh ook als tip)

Hangop vind ik trouwens normaliter heel lekker. Ben hier ook aan de pap (rijste en griesmeel) voor de calorieën en verteerbaarheid. Hoop dat het snel beter wordt voor je.

Ja, zeker je eigen keuze wb dagopvang/crèche ed. Al die bemoei-mensen..!

Liefs, mees

Geplaatst

Hee mutske wat vervelend van de migraine en de misselijkheid. Groot gelijk dat je je ziek hebt gemeld hoor! Super dat de echo goed was!

Ben normaal ook helemaal verslaafd aan chocola maar nu helmaal niet. En nu ook verzot op zuur, vooral sinaasappelsap mmmm.

En werken straks met 3 kindjes... ben er heel hard over na t denken om te stoppen, maar ja dan hebben we wel een salaris minder.

En ik ben mn goeie baan dan kwijt want ik krijg geen terugkeergarantie.

We gaan de komende maanden proberen om van één salaris rond te komen. Het zal wel krap gaan worden maar het lijkt me wel heel erg fijn om 'huismoeder' te zijn

en de kindjes niet te hoeven onderbrengen! Daan gaat nu 1 x per week naar mn moeder maar 3 kinderen tegelijk vind ze te veel.

Moeilijke beslissing maar we hebben nog even.

Beterschap voor Mutske en Mees!

Geplaatst

Goedemorgen , ik was weer te vroeg blij. Gisteren avond begon al de misselijkheid weer en weer over de toilette gehangen en vanochtend staa ik gewoon weer met spugen op en misselijkheid...Oh neeeee wanneer gaat dit stoppen :(

Wil toch ook gewoon kunnen genieten ....

Ik hoop jullie zijn allemaal ok?

Liefs

Sylvia

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden