Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Joehoe.......!!! Ik mag me hier aanmelden!!!

18 december is de uitgerekende datum! Jippie!!!

Wat leuk om eens af te spreken over een tijdje. Maar inderdaad eerst ff een hartje zien en de 12 weken gepasseerd zijn. Ik vind het nog heel spannend nu. Al ben ik natuurlijk hartstikke blij met een positieve uitslag!

Hihi Hope ik moet steeds zo lachen om jouw berichten. Het is niet gek hoor, sommige van mijn vriendinnen hebben het ook gehad. Maar dan bleef het niet alleen bij dromen zeg maar. Normaal moesten ze het in de agenda schrijven en nu konden ze er geen genoeg van krijgen. Maar het kan in jouw geval ook zijn, omdat je het in het dagelijks leven niet doet en dat je lichaam er toch om vraagt. Ofzoiets. Nou ja. Het kan in elk geval geen kwaad hoor, dat heb ik wel eens opgezocht. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik het ook niet wil doen. Slaat nergens op hoor, maar gewoon voor de zekerheid. hihi streskipjes

Ik moet weer snel door, maar ik kom zeker nog terug hoor! Het is hier heeeeeeeerlijk!!!!

Groetjes

Noor

• Reacties 3,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Welkom Noor, van harte nogmaals!

Dus je bevalt hopelijk een week voor de kerst!!

Hope, haha ik moest tot gisteren ook lachen om jouw verhaal maar....... vannacht heb ik er ook over gedroomd..... ik werd er van wakker....

Maar ook ik wil juist nu niks op dat gebied want dat vind ik nu nog een beetje eng....

Wat raar he, ik had daarna ook een beetje kramperig gevoel in de onderbuik....

Nou ja, beter zulke dromen dan nachtmerries....

Grappig dat jij ook redelijk in de buurt woont. Ik zet mijn plaatsnaam inderdaad ook niet hier neer, ivm privacy en bijna niemand weet dat ik zwanger ben op dit moment.

Nou ik ga weer aan het werk, tot spreeks!

Geplaatst

He Kyra wat een vervelend nieuws van je man en ook zo pijnlijk een gebroken enkel. Laat hem maar goed rust houden! Maar dat betekent niet dat jij nu veel harder moet gaan werken he? Ook op jezelf passen hoor!

Heeft je zoontje lekker geslapen in zijn nieuwe kamer?

Hope, je stuitert helemaal! Ik moet steeds wel erg lachen om je berichten maar voor jou is het natuurlijk minder.

Je seksdromen herken ik niet maar ik kon vannacht ook weer eens niet slapen en toen ben ik beneden een cracker met appelstroop gaan eten. Kreeg ik opeens zin in. Later vond ik mezelf wel heel raar want wie gaat er midden in de nacht een cracker eten? Beker warme melk met honing is nog tot daar aan toe.

Dacht dat je beter vlak na een tp geen orgasme kan hebben maar nu zal het toch geen kwaad meer kunnen?

Noor, welkom! Waar bleef je nou?

Heb trouwens in zo'n zwangerschapsboek gelezen dat het het tweede trimester erg gaat worden met het in toepassing brengen van die dromen. Haha, nou ja wat de mannen nu allemaal te kort komen, wordt dan weer ingehaald.

Yolande, jij ook al!

Nou ja, ga ik me alvast ook maar voorbereiden.

Ik houd ook graag mijn privacy hoor. Je weet nooit wie er hier allemaal meeleest. Vind dat je in dit hele proces toch al zo weinig privacy hebt dus wat we aan privacy kunnen houden, moeten we zeker doen. Te zijner tijd regelen we alles wel via pb.

Nou, ben benieuwd wat jullie vannacht weer allemaal gaan dromen. Ik ben al blij als ik slaap...

Geplaatst

Zo, pfff weer weekend! even goed bijslapen...

Slaap vaak niet zo goed, veel plassen midden in de nacht.

Ben overdag nog wel veel misselijk helaas, gelukkig wel te doen maar ik word er af en toe even een beetje sjaggie van. Zou me graag even een dagje niet misselijk willen voelen maar ja,....

Maadag al de echo voor hope en Zara en dinsdag ikzelf. Spannend vind ik het wel enorm.

Heb trouwens sinds twee dagen beetje last van darmen, zal er wel bij horen hoop ik?

En wat steekjes in de liezen en dat trekt soms een beetje door naar de vagina, herkent iemand dit?

Alle dames, een heel fijn weekend!!!!

Geplaatst

Zo, eindelijk de computer in handen. Manlief wilde hem vandaag ook eens graag gebruiken. Hihi, zit ik zoveel op de computer dan?

Yolande, dat (niet) slapen herken ik erg. Kwestie van teveel denken en dan inderdaad weer moeten plassen terwijl ik dat s nachts normaal nooit moet.

Heb jij trouwens in het weekend ook last van misselijkheid? Ik zit nu namelijk tijdelijk thuis en merk als ik een drukke dag heb dat ik ook vlagen van misselijkheid heb terwijl als ik het thuis rustig aan doe, niet misselijk ben.

Die echo vind ik ook enorm spannend. Vandaag nog maar even het ziekenhuis gebeld ter geruststelling. Echt lieve mensen daar!

Hoop zo op een goede echo met kloppend hartje. Het zou eigenlijk net moeten kloppen met 6 weken en 3 dagen maar anders moet ik 2 of 3 dagen later terug komen. Maar jullie krijgen hem dus wel allemaal later valt me op. Want jullie zijn verder.

Ik heb af en toe ook flinke steken in mijn zij. Of dat nu mijn liezen of eierstokken zijn, weet ik niet goed.

Heb jij je HCG nog laten prikken?

Geplaatst

Hoi Zara,

Tja ik vind het ook erg spannend die echo dinsdag....

Heb geen hcg meer laten prikken, ik denk dat ik mezelf dan toch gek maak....

Irritant van dat slapen, al heeft het bij mij ook met werkstress te maken denk ik maar nu in het weekend slaap ik meestal dieper en rustiger.

Die steken in de zij en onderin voel ik soms ook, heb jij ook last van darmen zo nu en dan?

En over die misselijkheid, het maakt wel iets of ik druk of rustig ben maar alsnog voel ik het wel bijna de hele dag door, als ik net iets gegeten heb dan is het even weg.

Fijn dat ze zo goed voor je zijn in het ziekenhuis!!

Ik hoop inderdaad zo voor je dat je al een hartactie kunt zien. Als ik ga ben ik precies 7 weken dus ik weet niet of het dan helemaal zeker is dat je een hartje kunt zien?

Geplaatst

Met 7 weken moet er wel een hartje te horen zijn, is mij verteld. Probleem kan alleen zijn dat het vruchtje nog zo klein is dat het hartje wat moeilijk te vinden is. Zou gewoon van te voren even vragen wat je kan verwachten. En natuurlijk breng ik hier maandag verslag uit. Hopelijk positief. Stresskip die ik ben...

Mijn darmen rommelen inderdaad ook. Begin nu ook meer problemen met mijn stoelgang te krijgen ondanks veel drinken en het eten van vezels. Helaas ook nog steeds winderigheid. Heb nu al ongeveer een uur flinke steken in mijn linkerzij.

Eigenlijk ook wel slim om je HCG niet te laten prikken. Ik moest gisteren weer en was gelijk in de stress omdat het niet per 49 uur verdubbeld was. Kreeg het ziekenhuis natuurlijk ook niet te pakken en toen ik ze eindelijk wel te pakken kreeg, bleek je HCG in week 6 tot 8 niet meer te hoeven verdubbelen. Weer stress voor niks dus.

Mens kan ook moe van zichzelf worden...

Geplaatst

Oh wat een stress voor niets inderdaad zeg!!!

Ik heb nu door die darmen ook iets meer last van winderigheid, maar niet vreselijk erg.

Ik hoop toch zo dat maandag en dinsdag hele goede echo's worden, please!!!!

Kun je je nog wel een beetje ontspannen? Ik leg soms zo'n kersenpitkussen in mijn rug om lekker in te kunnen slapen.

In bad doe ik niet, jij wel.

Ik las trouwens dat alles met kaneel ook niet goed is....heb ik gisteren twee stroopwafels gegeten en daar zit kaneel in... Nou ja maar niet meer over nadenken haha.

Heel stiekem denken af en toe aan namen, jongensnamen vinden we het lastigst...

Geplaatst

Ja, die kaneel kwam ik ook pas achter. Heb al paar keer appelmoes gegeten en omdat ik nu geen caffeïne meer drink, dronk ik steeds die Morocco Minty thee van Lipton. Las ik gisteren opeens dat daar ook kaneel in zit. Jeetje, welke thee drinken jullie dan?

Verder ga ik niet in bad maar ik hou wel van lang en warm douchen.

Zo'n kersenpitkussen is wel een idee! Mag dat wel qua warmte?

Namen poe, ben benieuwd of manlief en ik op één lijn komen. Hij heeft daar nl. heel andere ideeën over dan ik.

Geplaatst

Kennen jullie trouwens de website berichtje uit je buik.nl? Die is van Moeders voor Moeders. Krijg je per week leuke informatie en een mooi filmpje. Ik bekijk ze nu zonder me in te schrijven. Als ik meer zekerheid heb, ga ik me misschien weer inschrijven. Vond het vorige keer zo erg dat ik alles moest afbellen.

Verder lees ik per week ook op babybytes. Je kan daar ook lezen wat er per week gebeurd.

Doen jullie dat ook?

Geplaatst

Ik drink bijna enkel nog rooibosthee...

Zo'n kussen doe ik ook zeker maar eventjes en alleen bij de benen of rug puur om even te ontspannen

Ik voel me af en toe nl best wel gespannen...en sommige dagen ook weer niet.

Geplaatst

Hallo lieve collega's!

Hier ook slaapproblemen, nog afgezien van zoonlief die tandjes krijgt en nog steeds een fles wil 's nachts... De gedachten schieten in mijn hoofd, is de ene weg, hup gelijk weer een volgende, niet eens zo zeer over baby's hoor. Echt de meest onbelangrijke dingen.. word er helemaal gek van. Lig rustig van half 4 tot de wekker om half 7 gaat wakker. Ellende! Of het nu spanning is die er snachts uitkomt, of dat t door de hormonen komt... geen idee.

Ik durf moeders voor moeders ook niet te bellen. bij mijn miskraam heb ik toen huilend de laatste volle flessen naar het inleverpunt gebracht, het regende pijpestelen. En toen ik daar aankwam was zo'n hele grote volle 2,5 liter fles open gegaan en alles lag in de kofferbak. Oh wat voelde ik me toen zielig en zwaar ellendig. ik heb er echt een trauma over gehouden en ben bang dat het nu weer mis gaat als ik zo vroeg aan mvm begin. Hoezo bijgelovig... haha. Eerst hartje zien hoor!!

Ik drink sterrenmunt en camille honing en paar kopjes decafee per dag. Smaat idd sinds een paar dagen niet meer, dus ik ga er mee stoppen denk ik.

Geplaatst

oh ik was nog niet klaar, die knopjes van de ipad zijn ook zo klein en ik heb vrij grote handen..

Ik heb ook wel eens gehoord dat het niet constant blijft verdubbelen hoor Zara. Hoe hoog was het? fijn dat je zo een fijn ziekenhuis hebt in elk geval.

Tot later!

Groetjes

noor

Geplaatst

Goodmorning!!

Hier ook slaapproblemen, en.......voor de verandering gisteren weer daggie ziekenhuis gehad. Woensdag op donderdag kon ik totaal niet slapen. Was klaarwakker. En vervolgens kots en kots en kotsmisselijk geworden. Heeeeel naar, maar wel te handelen. Maar toen viel ik steeds bijna flauw, bloeddruk dropte steeds omlaag, enorm duizelig en koude rillingen. Het UMC gebeld, namen geen risico, gelijk controles. Bloed prikken, urine, en.......echo's! Bij bloedprikken ging ik echt bijna onderuit, met een rolstoel naar boven gereden. Naar de echokamer. We kregen gelijk een echo. Mijn man en ik dachten dat ze naar mijn eierstok en baarmoeder en vocht zouden kijken. Toen zei ze: hier is je kindje. Wij: HUH?? WOW!!!! Ze zei: HET HARTJE KLOPT!!!!! Oooooohhhhh, wat geweldig, zat echt te huilen van blijdschap, mijn man had ook de tranen in zijn ogen. Je zag echt iets knipperen / fladderen. Met regelmaat! En ze ze: dat er een hele mooie vruchtzak zat, met dooierzak, en je zag het kindje aan de dooierzak zitten, en het hartje knipperen. FANTASTISCH!! En, ik ben zondag pas 7 weken zwanger, maar de arts zei dat ik nu al 7 weken zwanger ben!!!!! Yeah!! Loop dus 3 dagen voor in de zwangerschap, pffffff.....

Maargoed, wat was er met mij aan de hand? De overstimulatie is in rustig vaarwater, eierstok nog erg vergroot, maar daar heb ik geen last meer van. Urine en bloedwaarde zijn goed. Geen stroperig bloed. Wat dan wel? Mijn kaliumgehalte was weer gedropt. Maar net niet erg genoeg voor opname. Doordat de kalium zakt, heb ik die hartkloppingen, duizelig en flauwvallen en rillingen. Ik moet nu heeeeeel veel vruchtensappen drinken. En verder groeit het kindje als een speer! Dus ook weer het HCG hormoon wat opspeelt. Dus was gisteren erg ziek van de kalium en HCG. Vannacht heerlijk geslapen, nu voel ik meer weer een beetje de oude. Moe, maar okay en niet meer misselijk! Oja, heb a.s donderdag mijn 4e echo! Als het dan goed gaat met de baby en mij word ik volgens mij overgedragen aan de verloskundige in het WKZ.

Ooooow Zara, Yolande, ik duim voor jullie maandag en dinsdag! Vertrouw op jullie gevoel!!!! Qua thee drinken was me gisteren idd door de arts nog eens benadrukt dat je echt maar max 3 koppen thee of koffie mag. En als je een glas cola drinkt, mag je daarnaast geen thee of koffie drinken omdat er in cola mega veel caffeine in zit.

@ Zara: pffff weer stress om niets zeg! Konden ze dat niet eerder zeggen, hahaha. Maar, ik dacht dat je HCG verdubbelt tot aan de 12 weken. En dat de placenta het daarna overneemt, en je HCG steeds meer gaat afnemen?

@ Noor: jemig wat een verhaal over dat mvm. Ik kan me voorstellen dat je daar een trauma van hebt!! Maar nu komt alles goed, hoe gaat het verder? Wanneer heb jij je echo?

@ Kyra: hoe gaat het met je man? Hou je het een beetje vol

@ Poezebeest: hoe gaat het met jou?

Oja, nog iets. als ik idd in mijn zwangerschap een paar dagen voor loop, ben ik net op 1 december uitgerekend, of net niet, maar dan in november. Maar, dat weet ik pas volgende week. Ik hoop zelf december, vinda dat zo'n leuke maand!! Hoe dan ook, blijf lekker hier in deze maand mee schrijven!

Fijne dag iedereen, no worries!! Alles komt goed!!!

Geplaatst

Zara geen stres om dat hcg hoor, verdubbeling is per 48 à 72 uur en de piek is meestal bij 9 weken... Don't worry ! Op naar een mooie echo Meid

Liefs Babeth

Geplaatst

Hee Noor, jij ook al van het niet slapen? Ik vraag me ook af hoe het komt inderdaad. Zoiezo word je natuurlijk wakker omdat je naar de wc moet maar of het verder door de hormonen komt of door het zorgen maken? Over een tijdje zien we er als zombies uit als het zo door gaat!

Was vanmorgen gewoon chagrijnig van het moe zijn...

Jij ook al zo'n verdrietig verhaal van MvM! Ik ga nu ook wachten tot er meer zekerheid is. Wat ik wel ontzettend lief vond, was dat ze een bloementegoedkaart stuurden toen ik me liet uitschrijven voor hun nieuwsbrief!

Vorige week was mijn HCG exact op 1 week tijd van 280 naar 3400 gegaan dus meer dan vertienvoudigd en nu was het in 6 dagen tijd van 3400 naar 20.000 gegaan. Ik had dus gedacht dat het 27.200 moest zijn. Verder was mijn progesteron gedaald van 50 naar 35. Weten jullie die van jullie?

Van zulk nieuws schiet ik dan dus gelijk nog meer in de stress. Niet dat dat wat helpt maar toch...

Hope, jeetje, wat maak jij weer allemaal mee? Vond het ook al zo rustig hier gisteren.

Fantastisch nieuws van jullie kindje en wat moet het geweldig zijn om voor het eerst een hartje te zien kloppen! Gefeliciteerd!

Maar ik snap niet zo goed dat je langer dan 7 weken zwanger bent of bedoelen ze dat je kindje voorloopt in groei? Weten ze ook hoe dat komt?

Rustig aan meid, goed op jezelf passen en veel vruchtensappen drinken!

Hoopvol, welkom hier en schrijf maar lekker mee!

Dringt het al tot je door dat je zwanger bent? En hoe voel je je?

Babeth, dank je wel voor je geruststellende woorden weer!

Hoe gaat het vandaag met jou?

Yolande, hoe was jouw dag? Weer zo moe en hoe ging het met de misselijkheid vandaag?

Kyra, houd jij het nog een beetje vol met de zorg voor je man en kinderen en dan ook nog zwanger zijn?

Poezebeest, ben ook benieuwd naar jou. Hoe gaat het?

Suuske, mis jou ook! Hoe gaat het?

Vandaag echt mijn best moeten doen om geen koffie te drinken. Was zo moe dus wat langer op bed blijven liggen maar dan word je zo suf wakker. En eigenlijk gaat dat dan de rest van de dag niet meer weg. Geloof niet dat ik vandaag heel laat op bed zal liggen. Geen energie meer gehad om thee te gaan kopen maar daar ga ik volgende week achteraan. Als jullie nog meer theetips hebben, hoor ik ze graag!

Geplaatst

Hallo meiden,

ik ben er wel hoor,maar ik reageer niet zo vaak.Kijk geregeld tussen de bedrijven door op het forum,maar kom er niet echt aan toe om te reageren.Werk drie dagen in de week op een kinderdagverblijf,babygroep.Erg drukke dagen,en dan kom ik thuis en dan willen mijn twee schatjes van drie ook hun aandacht.En als ze dan op bed liggen,is er rust.Verder gaat het wel goed met mij.Sinds afgelopen donderdag ben ik sneller moe,steken in mijn baarmoeder,en migraine.Dus volgens mij zit het wel goed,want dat had ik ook bij de vorige zwangerschap.Maar ik voel me niet altijd geroepen om hier mijn zenuwen neer te schrijven,omdat ik voel dat ik daar niet echt recht op heb.Ik heb al twee mooie wondertjes rond lopen.Het enige wat ik kan zeggen is dat ik hoop dat elke vrouw die zo'n grote kinderwens heeft,het mag gaan mee maken!Ik wens echt iedereen dat toe!

Geplaatst

hallo dames,

Ik durfde steeds maar niet, maar wil me nu wel aanmelden.

Ik heb vorige week zondag positief getest. Eindelijk bij de vierde icsi zwanger.

Maar net zoals jullie ben ik doodsbang. Iedere keer als ik naar het toilet ga vind ik het spannend. Klinkt stom maar soms voel ik met een vinger net even iets dieper om te kijken of er echt geen bloed zit.

Volgend de berekening op babybyte zou ik 16 dec. uitgerekend zijn. Ik ben nu 5 weken en 2 dagen zwanger.

Ik heb zondag, dinsdag en donderdag positief getest, maar omdat ik het zo eng vind mag ik maandag even naar de huisarts om toch even bloed te komen prikken. De echo heb ik op 29 april. Wat duurt dat nog lang. pffff.

ik werk in de zorg en dat is best lichamelijk zwaar werk. Ik wil erg graag aan het werk zijn zodat de tijd sneller gaat, maar tegelijk vind ik het heel eng omdat ik geregeld steken voel bijv. als ik een tillift moet duwen enz. Ik moet op het moment ook veel werken. Ik heb alleen maandag 1 dag. vrij. Dit voelt niet echt goed. Hoe doen jullie dat met het werk?

Geplaatst

Hoi Suuske, fijn wat van je te horen! Moet fijn zijn om het gevoel te hebben dat het goed zit. Wel lastig om migraine te hebben en dan nog te moeten werken en de zorg te hebben voor twee kleintjes.

Verder vind ik dat je alle recht hebt om hier alles te schrijven! Dus gewoon doen als je daar tijd voor hebt en zin natuurlijk.

Geplaatst

Hee Jessie! Fijn dat jij hier nu ook bent! Welkom!

Alles wat je omschrijft, is voor mij in ieder geval erg herkenbaar. Hopelijk kan de bloedtest maandag je gerust stellen.

Op dit moment werk ik niet in verband met een burn out maar als ik thuis druk bezig ben (vandaag bijvoorbeeld in de tuin) dan voel ik ook gelijk steken. Wilde vandaag ook nog een plant uitspitten maar dat voelde echt niet goed dus daar ben ik mee gestopt.

Is er op je werk iemand die je in vertrouwen kan nemen en die je misschien aangepast werk kan geven of met hulpmiddelen kan laten werken? Zou het zeker even vragen.

Misschien kun je het maandag gelijk ook even navragen bij je ziekenhuis of je huisarts?

Sterkte hoor en schrijf al je zorgen maar van je af! Misschien lucht het je wat op.

Geplaatst

Hoi meiden

ik zag dat jullie ook al zo moe zijn, jemig normaal lig ik niet voor 01;00 in mn nest maar ik ben kapot!!

heel langzaam begint t een beetje door te dringen, maar tis nog niet helemaal haha als ik zag ik ben zwanger klinkt t zo onwerkelijk...

en idd de angst van nu is zoo erg, ik heb wel af en toe beetje ongi gevoel herkennen jullie dat? en mn(.)(.) doen ook zeer, verder (nog) niet misselijk...

morgen doe ik weeer een test om te kijken of het streepje donkerder is geworden, hebben jullie je al aangemeld voor die gratis kadootjes enzo?

verder heb ik 9 mei de 1e echo, dan ben ik 7 wkn en 4 dgn

Suuske, of t nu je 1e 2e of 5e kindje is, je hebt echt t recht hiet te schrijven over je zenuwen hoor

Zara, ik neem caffeine vrije koffie van senseo die smaakt goed

Hope fantastisch dat t hartje klopt, damn wat een geluk he\

Noor wat een horror mvm verhaal....ik wilde eigenlijk vrijdag aanmelden, ik wacht toch maar even tot mn echo denk ik

oh je moet oppassen met kaneel thee en winter thee en venkel thee xx

Geplaatst

Hoi Hoopvol, volgens mij hebben we allemaal wel in meerdere of mindere mate last van angst. Je wilt dit zo graag en als je dan eenmaal zwanger bent, ben je ook zo bang om het weer kwijt te raken.

Mijn borsten lijken iets minder gevoelig te zijn. Verder af en toe "gerommel" in mijn buik of steken in mijn zij. Tot nu toe nog maar een keer of 3 echt misselijk geweest. Wel soms duizelig en inderdaad dus moe...

Ik heb me nog voor niets aangemeld. Ook net als Noor nog steeds dat verhaal van MvM in mijn hoofd van de vorige keer en dat wil ik nu graag voorkomen. Op dit moment denk ik dat ik twee goede echo's wil afwachten.

Maar ik weet eigenlijk ook niet hoe het nu verder gaat met echo's. Is daar tegen jullie al iets over gezegd?

Geplaatst

Heb trouwens net nog iets bedacht. Sinds ik zwanger ben, ben ik veel emotioneler. Nu ben ik normaal al wel emotioneel maar nu kan ik echt huilen om het minste of geringste.

Geplaatst

Hoi allemaal,

Hier ben ik eindelijk weer eens.

HOPE, jeetje meid, wat rot dat je weer een dagje ziekenhuis achter de rug hebt, maar WAUW, gefeliciteerd met het kloppende hartje. Mooi om te zien hè? Ik moest wel even lachen om je dromen van de afgelopen dagen. Het is namelijk zo herkenbaar en idd kan het een orgasme zijn geweest. Dat is trouwens helemaal niet schadelijk voor de baby. Wat apart trouwens dat jouw arts een heel ander advies geeft als het voedingscentrum en baby-info over thee, koffie en cola drinken.

NOOR, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap. Wat leuk dat je zwanger bent van de tweede (en misschien derde). Ach gossie, wat vervelend dat je zoontje zo'n last heeft van zijn tandjes. Hopelijk zijn ze snel door.

YOLANDE, die steekjes, krampjes en andere dingen die je voelt zijn je banden die aan het groeien zijn en kunnen dus geen kwaad. Ik heb er ook regelmatig last van. Ook je darmen gaan zich 'verplaatsen' om ruimte te maken voor de baarmoeder en dat voel je soms en soms kun je last hebben van winderigheid, obstipatie of juist een snellere werking van de darmen.

ZARA, ach jee, zo stressen om je HCG. Gelukkig is het wel enorm mooi gestegen zeg. Met 7 weken zie je idd een hartje kloppen en het is erg mooi om te zien hoor. Ik heb mezelf weer opgegeven voor babyopkomst. Dan krijg je iedere twee weken een mail over de zwangerschap en ook bij babyinfo, zodat ik de Wij jonge ouders weer krijg. Ook de berichtjes van MvM krijg ik per mail binnen. MvM kan ik helaas niet aan meedoen omdat ze de regels hebben gewijzigd na mijn eerste zwangerschap (heb toen de volle 10 weken voor je geplast). Ik vind het wel jammer hoor (alhoewel ik de geur van de flessen niet echt kon waarderen. Bleegh wat een lucht was dat zeg).

HOOPVOL, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap. Herkenbaar het ongygevoel. Ik heb er ook regelmatig last van.

SUUSKE, ik weet niet of ik je al gefeliciteerd had en anders bij deze. Leuk om te lezen dat je ook zwanger bent van een derde wondertje.

JESSIE, jij ook van harte gefeliciteerd. Die angst is heel herkenbaar hoor. Ook ik ben iedere keer aan het kijken of er geen bloed te zien is.

MEETING, het lijkt me erg leuk om elkaar eens in het echt te ontmoeten. Ik woon zelf ook in de buurt van Amsterdam.

Het is hier echt een hele hectische week geweest met manlief thuis (die een klein beetje uit de voeten kan met de krukken en vandaag voor het eerst een tijd beneden is), een dwarse kleuter en eigenwijze peuter, een stagiaire, een dwars gastkindje van 2 en een extra gastkindje. Maar het is gelukkig weekend en voor morgen staat er niet zo veel op het programma, behalve lekker relaxen.

Mijn dochter heeft heerlijk geslapen in haar nieuwe grote bed op de kamer van haar broer. Het samen slapen gaat prima en het kamertje is bijna klaar. Vandaag de kast ingeruimd (die ik gisteren in elkaar heb gezet) en morgen nog even de laatste dingen erin doen. Dan nog wat leuke dingen op de muur hangen en ze kunnen daar voorlopig lekker samen slapen.

Met de dag krijg ik een beter gevoel over deze zwangerschap. Ik ben bijna niet misselijk geweest, terwijl ik dat met mijn miskraam al vanaf week 5 elke dag, de hele dag wel was, en ook heb ik nog geen bloed gezien. Ik ben erg benieuwd woensdag. Dan hebben we eindelijk de eerste echo.

Groetjes Kyra

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden