Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

ja zara dat herken ik heel erg. Gisteren op mijn werk heb ik een tijd op het toilet gezeten een potje huilen. Puur van angst.

Toen ik thuiskwam van het werk kwam ik ook huilend binnen.

Nu stromen de tranen en niet zo'n beetje weer en af en toe heb ik het gevoel dat ik ga hypterventileren. Dan heb ik ineens zo'n paniekaanval. Ik wordt gewoon niet goed van mezelf. Gelukkig is mijn man heel erg geduldig en die is er ook echt voor mij. Zo een schat. Hij heeft 2 kinderen uit een vorige relatie en die zijn dit weekend hier, dus we mogen niet teveel laten blijken. We vertellen het hun pas als we een kloppend hartje gezien hebben.

Ik ga nu ook naar bed zodat ook deze dag weer voorbij is. Morgen weer werken en dus vroeg op en dan maandag eindelijk een dagje vrij na 5 dagen werken.

• Reacties 3,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik heb het lijstje nog even aangepast.

Zwanger getest op:

Hope: 27 maart, eerste kindje

Yolande: 30 maart, eerste kindje

Kyra: 31 maart, derde kindje

Zara: bloedtest op 1 april, eerste kindje na 2 miskramen.

Eerste echo:

Hope: 5 april

Zara: 18 april

Yolande: 19 april

Kyra: 20 april

Tweede echo:

Hope: 7 april

Derde echo:

Hope: 18 april

Uitgerekend op:

Hope: 03 december

Yolande: 06 december

Zara: 08 december

Kyra: 09 december

Geplaatst

Zwanger getest op:

Hoopvol: 15 april, eerste kindje

Eerste echo:

Hoopvol: 9 mei

Tweede echo:

Derde echo:

Uitgerekend op:

Hoopvol: 22 december

Jessie ik werk ook in de zorg...bevalt me niks al die zware mensen tillen en dat vroege opstaan...

Geplaatst

Hoi allemaal, wat gezellig druk wordt het hier!!

Had vanavond visite en heb driegangen gekookt, erg gezellig maar nu ben ik uiteraard moe. Ik ga dus ook lekker mijn bedje in.

Die onzekerheid voert hier nu nog de boventoon bij vrijwel iedereen, herkenbaar hoor. Ik ben dan wel steeds flink misselijk maar ik voel mijn borsten amper maar de weken hiervoor ook niet. Ze zijn wel wat gegroeid en ik voel de tepels iets meer maar pijn heeft het nog niet gedaan.

Hope, wat een verhaal weer meid! Wel gaaf van die mooie echo met het hartje dat klopt, super hoor!

Ik ben nu helemaal gestopt met de utrogestan, doodeng.. Ik laat expres niks prikken en meten want daar zou ik te nerveus van worden. Ik merk het dinsdag wel bij de echo.

Ik heb me wel voor moeders voor moeders aangemeld maar ik hoor nog wanneer het is, in ieder geval na de eerste echo.

Sorry dat ik even niet persoonlijk op iedereen reageer, heb er even geen puf me voor maar ben wel bijgelezen hoor...

Slaap lekker allemaal!!

Geplaatst

Zwanger getest op:

Jessie: 10 april, eerste kindje

Eerste echo:

Jessie:29 april

Tweede echo:

Derde echo:

Uitgerekend op:

Jessie: 16 december

Geplaatst

Oei Jessie, jij was al vroeg op vandaag! Rustig aan op je werk he. Voor zover dat kan dan! Misschien kunnen Hoopvol en jij wel wat tips uitwisselen?

Meiden ik word helemaal blij van onze lijst! Hij wordt nu lekker vol en hopelijk komen er nog veel meer nieuwe data bij want dat is een teken dat het met ons allemaal goed gaat!

Kyra, fijn je weer te horen. Ik ben steeds blij met je tips. Zie dat jij al een ervaringsdeskundige bent en daar kan ik dan weer van leren.

Hoop dat je vandaag een beetje kan relaxen want dat heb je verdiend na je drukke week en de zorg om je man.

Yolande, een driegangendiner en zo laat naar bed? Hopelijk heb je een fijne avond gehad.

Jessie, jij voelt je echt wel heel beroerd meid. Is het een idee om er met je huisarts over te praten? Constant zo angstig zijn is niet fijn voor jou maar misschien dat de stress ook invloed heeft op je baby??? En gooi ook hier alles eruit want ik denk dat wij je heel goed kunnen begrijpen en invoelen.

Hope, hoe gaat het vandaag met jou? Als ik jou even niet zie, maak ik me gelijk zorgen. Ze zal toch niet weer.....

Suuske, lekker hier schrijven hoor meid. Misschien kunnen we van jou ook wel van die goede tips krijgen als van Kyra.

Hoopvol, hoe is het met jou? Ook aan het werk vandaag?

Noor, heb jij nog een beetje kunnen slapen of hield je zoontje je weer wakker?

Mis jou en Suuske trouwens nog op onze lijst dus als jullie willen!

Ik ben blij dat ik uit mijn bed ben. Gisteren was er hier een concert op het dorp en dat stopte pas om half 2 s nachts. Daarna nog vuurwerk. Was niet echt mijn muziek dus liggen meetrillen op mijn bed....

Verder was ik erg misselijk. Had gisteren bietjesstamppot gemaakt met rauwe ui en dat is op één of andere manier verkeerd gevallen. Voel het nu nog steeds. Gelukkig wel minder. Werd ook steeds wakker door pijnlijke borsten. Op den duur weet je dan niet meer goed hoe je moet liggen. Hebben jullie dat ook?

Nou, ik stap zo eens onder de douche (haar pas gewassen maar weer al vet...) en dan ga ik eens bedenken wat ik ga doen vandaag. Hebben jullie al plannen?

Morgen echo. Komt nu wel erg dichtbij.

Gaat die van jou niet meer door dan Hope?

Fijne dag meiden!

Geplaatst

Wow, veel geschreven hier, even kijken, waar ga ik beginnen, hahaha!

@ Hoopvol en Jessie: YEAAAAHHHHH!!!!!! You go girls!! Van harte gefeliciteerd!!!

@ Jessie: pfff, ik snap dat het niet goed voelt, al dat werken...zeker in de zorg, dat vind ik zo ongeveer het zwaarste wat er is! Kan je niet een leidinggevende in vertrouwen nemen, en kijken of je iets minder kan werken? Of even elke week 1 dag of en halve vakantiedag opnemen? Denk goed om jezelf hoor!

@ Zara: ons kindje loopt voor in de groei. Dat was zooo gaaf om te zien, kan niet wachten tot donderdag! En jij niet veel zorgen maken hoor, je bent hartstikke zwanger meis, ECHT!! Ik krijg dus donderdag nog een echo. Moet eerst bloedprikken voor die kalium. Als alles goed is met mijn bloed en ons kindje, mogen we door naar de verloskundige. Wij gaan naar het WKZ, wil ook perse in het ziekenhuis bevallen. Volgens mij is het beleid dat je een echo krijgt rond de 7 weken, daarna nog eentje rond de 9 weken, en dat je daarna naar de verloskundige mag, maar zeker weten doe ik het niet. En die pijnlijke borsten, ow meid, ik ken het ook! Au!! Eigenlijk moeten ze een matras uitvinden met 2 ronden gaten erin, hahaha! Hoe gaat het nu met je? Nog misselijk? Slokje cola wil wel hebben.

@ Suuske: idd, of het nou je eerste of je 10e kindje is, het maakt niet uit, het is net zo belangrijk!! Dus niet jezelf op de achtergrond zetten horen!! Nergens voor nodig!! Fijn om te horen dat het goed met je gaat!! Al hoewel, migraine? Lijkt me zo naar! Lig je dan ook echt een paar dagen ziek op bed, niet tegen licht kunnen en kotsmisselijk? Mag je daar wat voor slikken?

@ Yolande; niet bang zijn hoor, dat je gestopt bent met die bolletjes, dat ben ik al een aantal weken!! De baby neemt het over! Heb je lekker geslapen vannacht?

@ Kyra: fijn om te lezen dat je een goed gevoel hebt ove je zwangerschap! Ik heb dat ook, diep van binnen weet je dat het goed zit! Maar idd wat een hectische week heb je gehad, sowieso een druk leven! Echt respect voor je! HOE DOE JE DAT?? Hahaha!! En qua cola, koffie e.d. Tja, weet het ook niet zo goed. Ik heb trouwens nooit op het voedingscentrum gekeken. het was zo duidelijk gezegt, nou ja, doe dan maar wat me wordt gezegt.

@ Noor: tjee, wat een verhaal zeg over dat mvm, was er gewoon stil van! Nou meid, nu komt alles goed!! En trouwens, wat heeft dat moeten stinken zeg in de auto! Hoe gaat het verder met je, behalve slaapproblemen?

@ Poezebeest: hoe gaat het met jou?

@ Hoopvol: yep, die pijnlijke boobs en ongikrampjes heb ik ook, en volgens mij hoort het er helemaal bij!! Oja, de moeheid ook!! En op 22 dec uitgerekend. Echt een kerstkindje he? Wauw, wat gaaf! Oja, die kadootjes, was ik vergeten, ga ik wel doen, jij?

Met mij gaat het wel goed. Vannacht weer goed geslapen, alhoewel, ik ben vannacht een keer of 4 wakker gewirden half kokhalzend, en daarna slaap ik weer in. Kent iemand dat? Verder ook heeeeeel erg moe, geen energie. Nu gaat het prima, maar vanmiddag rond 15;00 uur stort ik weer helemaal in. Verder slik ik 3x daags emesafene op vaste tijdstippen. Als ik dat niet doe, ben ik de hele dag vreselijk misselijk, tot bijna kotsen toe. En misselijk zijn zijn vind ik het vreselijkste wat er is! Verder heb ik nergens zin in met eten, als ik eet echt met lange tanden, en na 3 happen zit ik helemaal vol! Peren en aardbeien vind ik erg lekker. En als ik al aan een aardappel denk, ga ik over mijn nek, gatver!! Oja, moet nog wat vertellen, hahahahahahaha! Ik wilde tegen mijn schoonmoeder zeggen dat we op eerste paasdag daar komen eten, weet je wat ik zei: " met Pasen kom ik 1e Kerstdag" !!! Whahahahaha! Lag helemaal in een deuk, en dit soort dingen zeg ik de hele dag! Kennen jullie dat ook? Verward zijn?

Nou meiden, fijne dag allemaal, lekker van het weertje genieten!!!!!!

Geplaatst

Haha Hope jij hebt toch wel de meeste gekke dingen hier he. Vrouwke toch! Echt niet leuk zo misselijk. En dan ook nog op 1e Kerstdag willen komen als het Pasen is. Maar... als het 1e Kerstdag 2011 is, zit jij in de miniluiertjes. Ha! Gelukkig ben je dan niet misselijk meer. En het stinkt ook niet echt zo lang ze alleen melk drinken hoor, best te doen!

Ik heb helemaal geen kwaaltjes. Dat is toch ook gek. Ik wil ook wel iets hebben maar nee helemaal niets. Vannacht heeft mijn hubbie een nachtje de honneurs waar genomen want ik heb nu al zo lang geen normale nachtrust gehad, dat is volgens mij niet gezond voor een mens. En zeker niet voor een mama-in-spe! Woensdag weer bloedprikken. Best spannend!

Zara....... morgen echo........ wat heerlijk voor je. Ik heb over je gedroomd vannacht. Ik ken je niet eens maar we zaten te puzzelen met HCG waardes. Dat komt denk ik omdat ik gisteren een tabel op internet vond waaruit bleek dat hoe hoger je HCG is, hoe langer het duurt tot het verdubbelt. Op een gegeven moment is het per 96 uur. Het lukte me niet die te kopiëren en toen ben ik maar gaan slapen. Hihi je kreeg een meisje en je had zo'n bloemenketting om je hoofd van die kleine witte bloemetjes. Een beetje hippieachtig zeg maar. Suf he! Kan je nagaan hoe je er bewust maar ook onbewust mee bezig bent.

Hier het lijstje. Ik heb nog geen datum voor een echo. Het zal denk ik op 2 mei mogen maar dan ben ik een weekje weg. Dus ik probeer de 27e (6 weken 3 dagen) en anders wordt het 9 mei.

Zwanger getest op:

Jessie: 10 april, eerste kindje

Noor: 13 april, 2e kindje na 1 miskraam

Eerste echo:

Jessie:29 april

Noor:

Tweede echo:

Derde echo:

Uitgerekend op:

Jessie: 16 december

Noor: 18 december

Groetjes en fijne dag allemaal!

Noor

Geplaatst

ZARA, wen er maar aan, aan dat emotioneel zijn. Ik was het voor mijn zwangerschappen ook wel, maar dat viel ook nog mee, maar het is nooit meer goed gekomen hahahaha. Kan ook om de kleine dingetjes lekker tranen in mijn ogen krijgen.

JESSIE, meid dat klinkt niet erg leuk dat je zo angstig bent. Wel ontzettend fijn dat je man zo begripvol is. Schrijf hier ook maar lekker van je af hoor. Enne werken in de zorg is idd erg zwaar. Hopelijk is het vandaag meegevallen en kun je genieten van een lekkere vrije dag morgen. Het wordt in ieder geval mooi weer zag ik net op buienradar.

YOLANDE, lekker een driegangenmenu gekookt. Ik kan daar ook zo van genieten om dat te maken en zeker als de mensen het nog lekker vinden ook.

ZARA, leuk zo'n concert tot laat in de nacht als je al moe bent en het dan ook nog je smaak niet is. Dank je wel trouwens voor het compliment. Ik had gisteren nog een stukje geschreven over eten en drinken, maar toen dacht ik: wat als ze me nu een bemoeial vinden? Ik schrijf hier tenslotte nog niet zo lang mee. Dus heb ik het maar niet geplaatst.

Oh bah misselijk van het avondeten. Hopelijk voel je je vandaag weer beter. Pijnlijke borsten heb ik af en toe. Gelukkig kan ik er nog gewoon op slapen.

Nog 1 nachtje slapen en dan eindelijk de eerste echo. Ik duim voor een mooi kloppend hartje.

HOPE, dank je wel voor het compliment. Hoe ik dat doe met zoveel kinderen en een man die veel in het buitenland zit voor zijn werk? Gewoon alles nemen zoals het komt. Ik plan wel bepaalde dingen in, zoals het huishouden doen, maar als het niet lukt, dan lukt het niet. Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik altijd al veel kinderen heb willen krijgen (vroeger wilde ik er 6 hahahaha, maar dat gaat gezien mijn leeftijd en de stevige NEE van mijn man echt niet meer lukken.) en daarom ga ik er misschien ook heel relaxed mee om.

Ach bah, vervelend zeg zo'n last van misselijkheid. Gelukkig helpen de pillen wel, want ik vind misselijk zijn ook het ergste dat er is (na spugen, maar goed daarbij ben je natuurlijk ook misselijk).

Ik moest trouwens smakelijk lachen om je verspreking met Pasen.

Ik voel me eindelijk weer een beetje ontspannen. Zit nu lekker te tikken, terwijl dochter en man liggen te slapen en zoon een DVD zit te kijken. Ga zo verder lezen in Sonny Boy. Mooi boek, maar niet zo mooi als: Haar naam was Sarah, wat ik vorige week heb gelezen.

Ik begin trouwens ook lekker vergeetachtig te worden. Ben ik het brood voor tussen de middag aan het maken, sla ik een boterham van manlief over en met het inschenken van de Yokidrink schenk ik de beker van dochter vol en zet het pak weer terug in de koelkast en wilde bijna mijn zoon geen drinken geven. Dat beloofd nog wat de komende maanden hahahaha.

Groetjes Kyra

Geplaatst

ik begin ook al dingen te vergeten....mn telefoon in de koelkast en zo haha

noor 9 mei heb ik m ook dan ben jij 8 weken en 1 dag toch?

hope, wat rot dat je zo misselijk bent, maar tis natuurlijk wel een mooi teken dat je echt zwanger bent

ik ben niet echt misselijk, of is dat pas vanaf 5,6 weken?

Jessie Ik zou het wel vroeg tegen je werkgever zeggen hoor, misschien dat een collega je kan helpen met tillen? en zo min mogelijk bukken, en doe de sokken van mensen alvast liggend in bed aan, scheelt je omhoog duwen... verder wat niet gaat gaat niet, dan maar naar de bedrijfsarts en leg je t uit...je hebt zon moeilijke weg moeten doorstaan...

iedereen een fijne zondag aaf x

Geplaatst

Ik heb weer visite maar wil alvast even Zara een hele goede echo wensen morgen, ik duim voor je!!!!!

Hoe laat is de echo? Hope, die echo van jou gaat toch ook door ondanks de eerdere echo? Ook jij heel veel succes en plezier!

Verder reageer ik morgenavond wat uitgebreider.

Alles verder goed met mij, lekker gezellig en druk weekend maar wel prima.

Fiijne avond!

Geplaatst

Ja Zara, ik weet dat je bang bent, maar morgen gaat het voor jou hopelijk echt beginnen. Ik denk aan je!! En zal een gebedje voor je doen straks.

Succes!!!

Noor

Geplaatst

Ah meiden! Ik ben echt helemaal ontroerd door wat er allemaal weer is geschreven. En dat komt niet door de hormonen maar door jullie! Echt zo fijn dat je elkaar in het echt niet kent maar hier toch zoveel met elkaar deelt dat je het gevoel hebt elkaar heel goed te kennen. En we zijn nu nog maar in de beginfase dus dat belooft wat!

Hope, bedankt voor je uitleg! En mocht je ergens dat matras vinden met die twee gaten erin, laat het me dan weten! Haha, ik zie het echt al helemaal voor me.

Gelukkig ben ik na vanmorgen helemaal niet meer misselijk geweest. Alleen moe.

Noor, jeetje wat bijzonder die droom van jou! Kreeg er kippenvel van... Heb je dat soort dromen wel vaker?

Weet je trouwens ook nog waar je die lijst van dat HCG gezien hebt?

Voor jou woensdag dus bloedprikken. Ben benieuwd hoeveel het gestegen is want jouw HCG was bij de start al hoog.

Hoop verder dat je lekker kan slapen en dat je man misschien nog wel een nachtje de honneurs wil waarnemen. Goed op jezelf passen!

Kyra, blijft die emotionaliteit??? Oeps, dan kunnen ze me wel opdweilen...

Ben trouwens benieuwd hoor naar je stukje over eten en drinken! Weet volgens mij een hele hoop niet en moet steeds erop letten dat ik iets van melk neem. Melk, kaas e.d is niet zo mijn ding en vind het op het moment ook vies ruiken.

Groente en fruit let ik echt op maar aan bijv. 6 volkoren boterhammen kom ik ook echt niet.

Vond jij "Haar naam was Sarah" ook zo'n mooi boek? Ik ben ook echt een lezer. Heerlijk!

Hoopvol, sommige mensen zijn helemaal niet misselijk. Ik ben ook amper misselijk geweest. Hopelijk horen wij bij de gelukkigen.

Yolande, wat heb je het druk met je visite. Maar wel gezellig! Zijn ondertussen al meer mensen op de hoogte?

Ik zie je morgen weer wel verschijnen!

Lieve meiden alvast bedankt dat jullie aan me denken! Dat doet me erg goed. Op dit moment voel ik me ook wel positief. Dat is dan ook weer wel een beetje eng want dan is de klap nog groter als het weer niet goed is. Maar voorlopig houd ik lekker het positieve gevoel vast.

Ik heb de echo eind van de morgen maar het zal al snel eind van de middag zijn dat ik weer thuis ben. Ik laat het jullie gelijk weten!

En Noor je gebedje ontroert me!

Verder zag ik deze week mijn fruitsalade op de aanrecht staan en daar snapte ik dus niks van. Moest ik later in de koelkast zijn, lag mijn pasje erin... Waarschijnlijk dus in plaats van fruitsalade, pasje in de koelkast gelegd.

Ook nog een aantal dagen de boter kwijt geweest en die vond ik terug in de groentela...

Geplaatst

ZARA, wat ik wilde schrijven over eten en drinken had te maken met jullie stukje over kaneel en thee/koffie/cola drinken. Op het voedingscentrum staat een heel uitgebreid stuk over wat je wel en beter niet kunt eten tijdens de zwangerschap. Kaneel wordt niet afgeraden, maar je dient het beperkt te eten, dus volgens mij kan een stroopwafel of eens een keer een stukje appeltaart helemaal geen kwaad. Ik heb tijdens mijn vorige zwangerschappen dit ook gewoon gegeten. Er zijn namelijk heel veel producten waar een klein beetje kaneel in zit en zolang je er niet TEveel van eet kan het echt geen kwaad.

Verder geven ze advies over koffie/thee en cola dat je dit wel mag drinken, maar in beperkte mate. Enne 6 boterhammen eet ik ook niet hoor. Hooguit 4 en heel soms 5 en dan zit ik echt bomvol.

Hier nog even de link mocht je het zelf na willen lezen: http://www.voedingscentrum.nl/nl/mijn-kind-en-ik/zwanger/eten-en-drinken-tijdens-de-zwangerschap.aspx Ook hier kun je veel info vinden over eten tijdens de zwangerschap: http://baby-op-komst.nl/112/wat-moet-je-laten-staan.html

Laat je niet gek maken door alle verhalen die je op internet leest.

Groetjes Kyra

PS ik hoop dat je een beetje kunt slapen vannacht. Mijn duimen draaien voor je.

Geplaatst

Dank je wel Kyra! De lijst van het voedingscentrum heb ik al onder mijn favorieten opgeslagen. Je andere lijst kende ik nog niet. Die ga ik zeker eens bekijken!

Geplaatst

Meiden, heb alles bijgelezen maar kan niet op iedereen reageren, zit op gsm en kan niet onthouden wat bij wie hoort.

Ben momenteel niet echt een trouwe poster. Heb ontzettend veel last van lichamelijke kwaaltjes, ben de hele dag misselijk en heel erg moe waardoor ik eigenlijk tot niks kom. Ik heb ook nergens zin in en als ik wel iets ga doen dan ben ik vervolgens helemaal kapot. Ik wil niet klagen, maar ik moet er wel ontzettend aan wennen dat ik me niet fit en lekker voel. Daarnaast ook last van emotionele buien, geurtjes en pijnlijke borsten, vooral in bed 's avonds.

Ik lees dus wel mee en leef met jullie mee en hoop dat ik me snel beter voel en wat meer kom posten!

Iedereen met de komende echo's, veel succes!

Geplaatst

Poezebeest, wat vervelend dat je je zo rot voelt. Hoop ook voor jou dat dat snel over gaat en dat je hier lekker kan komen posten.

Sterkte meid!

Hoopvol, bedankt!

Geplaatst

POEZEBEEST, jakkie, vervelend dat je je zo beroerd voelt. Hopelijk voel je je snel wat beter. Doe rustig aan.

HOOPVOL, mooie ticker. Zo is het helemaal echt hè?

ZARA, succes straks.

Was vanmorgen voor het eerst echt misselijk. Hopelijk blijft het bij deze ene keer.

Groetjes Kyra

Geplaatst

Zara. ik ben zo benieuwd naar je. Heel veel succes meid.

Hoopvol, ech teen leuke ticker.

Poezebeest, echt vervelend dat je je zo ellendig voelt. Ik heb gelukkig helemaal nergens last van .

Ik ben vandaag naar de huisarts geweest voor bloed te laten prikken. Zei de assistente dat de dokter had gezegd dat ik daar ook wel gewoon een plastest kon doen. Ja hoor, alsof ik die nog niet gedaan had. Nee ik wilde die bloedtest. Uiteindelijk na veel gezeur kon het toch.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden