Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2011

Aanbevolen Berichten

• Reacties 3,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Het is gewoon ff stil Armanda, niets mis met de site, hahaha.

Ivfsh is idd verdacht stil... Ben je bezig??? Of heb je je kleintje al in je armen?

Wij hebben besloten om de puckababy niet te kopen. Onze Bram heeft de meeste symptomen niet en hij slaapt 's-nachts goed. Hij heeft afgelopen nacht zelfs van half 12 tot half 7 geslapen!! En dat voor een baby van 2 weken :D

Hij heeft alleen zijn wakkere uurtjes tussen 19 uur en 23 uur en dan leggen we hem juist op bed. Als we dat niet doen, dan zijn we bang dat hij na zijn laatste fles niet gaat slapen.

Het voeden om de 4 uur gaat goed, maar meestal komt hij een half uurtje eerder. We gaan hem dan nog ff een half uurtje knuffelen en dan houdt hij wel vol.

Morgen krijgen we eindelijk weer eens kraamvisite. We hebben afgelopen woensdag visite gehad en daarna niet meer.

Hebben jullie ook zo weinig visite?

Liefs Elke

Geplaatst

Ivfsh is sinds gisteravond in het zh, heeft gel gekregen, dus wij (dik en dun meisjes) gaan er van uit dat ze aan t bevallen is, of dat Catootje al in haa armen ligt!

Spannend!

Geplaatst

Oh gelukkig Elke, haha

Wij hebben afgelopen twee maanden heeeeel veel kraamvisite gehad! Ik denk dat t extra veel is doordat mensen meeleven door de situatie met mijn pa en dat ik nog geen week na zijn begrafenis in t zhs belandde. We hebben meer dan 200 kaartjes gehad! En dus ook tig mensen ontvangen.

Soms hebben wij ze in groepen verdeeld.

Dus Sanders ooms en tantes op een avond, en de mijne op een avond. De buurt, mensen uit mn kerk, mijn jaargroeo, allemaal op verschillende avonden (anderhalf uur) uitgenodigd. En dan 'losse' mensen apart.

Wat heerlijk Elke, tjonge wat geweldig dat hij zo lang slaapt!

Ik heb ook geen puck. Mijn man gebruikt soms de draagdoek en ik de baby bjorn, als ze strak ingewikkeld wil en bij ons wil zijn.

Geplaatst

Fren, bedankt voor je update!!! Wat spannend voor je Ivfsh!!

Ik hoop ook dat je Catootje al in je armen hebt!!

Wat super dat je zoveel steun krijgt van iedereen en zoveel kaartjes. Dat zal je een goed gevoel hebben gegeven :-D

Hoe gaat het nu tussen jou en je man?

Liefs Elke

Geplaatst

Ik lig in het ziekenhuis met naast me een prachtig meisje!! E.v.i.e is haar naam! Prachtig moppie, 3600 gram en een bos zwarte krulletjes!! Hoe schattig is dat!

Bevalling was erg pittig, maar het resultaat is er!! Even heel in het kort: donderdagavond gestart met gel om ontsluiting op te wekken. Snachts geen resultaat, dus nog een keer. Vandaag kwam er heel klein beetje verandering, toen werd ik infuus gezet om weeen op te wekken. Die kwamen behoorlijk op gang! Veel pijnlijke weeen snel achter elkaar, maar rond drie uur nog maar 4-5 cm ontsluiting, toen was ik dus al 17 uur bezig... Toen werd hard aangedrongen op ruggeprik, ik was echt wel moe aan het worden. Om zes uur nog geen vooruitgang (5 cm) en ze begonnen zich beetje zorgen te maken over ons moppie. Toen dus besloten tot keizersnede. Als klap op de vuurpijl werkte de ruggeprik niet goed voor de keizersnede, maar ze moesten op gegeven moment wel echt starten. Keuze tussen narcose of wakker blijven en pijn voelen. Wilde absoluut niet de geboorte van ons meisje missen, dus wakker gebleven. PIJN! Maar, ik eb haar wel gezien, meteen vastgehouden en geknuffeld. Voor hechten ed ben ik wel even onder narcose gebracht en heeft ze heerlijk tegen ar aangelegen.

Nou, toch nog een heel verhaal... :-). Ben zo ontzettend gelukkig! Later dit weekend zal ik n fotootje plaatsen.

Ps: wil eigenlijk niet haar echte naam hier gebruiken, dus denk dat ik haar hier Catootje blijf noemen.

Geplaatst

Wow Ivfsh! Tjonge joh, dat valt niet mee!

Jammer zeg, dat ondanks Catootje goed lag en je al uren aan t puffen was, je toch een ks moest.

But you made it! Je hebt een dochter! Wat geweldig meis!

En wat een cute naam zeg! En krulletjes? Wauw! Heeft Ar ook krullen?

Nou, herstellen van een ks kan vrij heftig zijn, zeker de eerste week. Zet m op. Maar vooral... Genietse!

Meiden, we zijn compleet!

Allen van ons topic hebben een gezond kind in de armen!

Geweldig zeg!

Fijn weekend!

Ik ga straks high tea-en in Rdam met een vriendin.

Geplaatst

Nou, ik las het net even over en ik breng het te stoer:-). Ruggeprik werkte niet goed. Je voelt blijkbaar wel vaak getrek enzo ruggeprik, maar ik voelde echt pijn bij snijden ed, maar uiteraard wel stuk minder fel dan zonder verdoving!

Lig hier nu weer naar haar te kijken, heb weinig geslapen vannacht :-). Doe ik vandaag wel als ar er is. Poeh, wat is dat een nadeel van ziekenhuis hier, de papa moet gewoon naar huis....

Geplaatst

Van harte gefeliciteerd met jullie dochter!

Een ontzettend pittige bevalling......

Hoop op een spoedig herstel en geniet van jullie mooie meisje!

Geplaatst

IVFSH en man,

Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie prachtige dochter E. Jeetje wat een pittig verhaal, maar het grote genieten kan nu lekker beginnen.

Ik wens je een spoedig herstel toe en een hele fijne kraamtijd.

Liefs van Kyra

Geplaatst

GEBOREN!!!!!!

Armanda, mama van Sera :girl: op 09 november 2011

Poezebeest, mama van J. :boy: op 10 november 2011

Jessie, mama van Nanne :girl: op 13 november 2011

Yolande, mama van Thijs :boy: op 18 november 2011

Francis, mama van C.atoo D.oortje :girl: op 24 november 2011

Karin, mama van een zoon :boy: op 04 december 2011

Hope, mama van Desley :boy: op 05 december 2011

Kyra, mama van een zoon :boy: op 11 december 2011

Sandra, mama van Lynn :girl: op 13 december 2011

Kelebek, mama van een dochter :girl: op 17 december 2011

Dees, mama van Milan :boy: op 24 december 2011

Diaan, mama van Brayden:boy: op 26 december 2011

Elke, mama van Bram :boy: op 29 december 2011

IVFSH, mama van E. :girl: op 13 januari 2012

Geplaatst

Zo de eerste week alleen met de kinderen, terwijl ze weer naar school en de peuterspeelzaal moesten, zit er weer op. Het is me redelijk meegevallen. Ik heb zelfs de tijd gehad om eens lekker te gaan winkelen met mijn dochter en jongste zoon, terwijl de oudste op school zat.

Donderdag zijn we naar het CB geweest en zoonlief doet het helemaal prima. Ruim 5100 gram en 57 cm en dat terwijl hij een maand oud is. Hij zit net als zijn broer en zus bij de bovenste lijn, maar wel helemaal in verhouding. Verder was alles prima in orde. Ik ben zo trots op mijn knulletje. Ook het slapen in de nacht gaat steeds beter. Hij slaapt nu over het algemeen van 22.30 tot 5.00 uur. Nog een uurtje erbij en hij slaapt een hele nacht door en kan ik terug naar 5 voedingen. Ook lijkt hij door te hebben dat het nacht is. Komt misschien ook omdat ik zijn kamer goed donker maak. Nu huilt hij midden in de nacht niet meer en 's avonds bijna niet meer. Ook hij heeft zijn wakkere uurtjes aan het eind van de middag en in de avond. Kortom ik ben helemaal verliefd op mijn jongste (en ik vind het nog steeds mooi om te merken dat je op alledrie je kinderen zo verliefd kunt zijn).

ARMANDA, WAUW wat een hoop kaarten en visite. Wat ontzettend fijn voor jullie dat er zoveel aan jullie gedacht wordt. Hopelijk geeft het jullie veel steun. Wat een leuke foto's van Sera zag ik weer voorbij komen. En wat is ze nog klein idd. Dan is zoon toch echt wel een reusje bij als we ze naast elkaar zouden leggen.

ELKE, tja, ik kan er over meespreken over minder kraamvisite. Het lijkt erop hoe meer kinderen je krijgt hoe minder mensen erin geïnteresseerd zijn. Ik heb voor alle kinderen een zwangerschapsalbum gemaakt met alle echo's kaartjes en andere dingen die met de zwangerschap te maken hadden. Bij mijn oudste zoon hebben we voor de zwangerschap wel 10 of meer kaartjes gehad om ons te feliciteren. Bij onze dochter waren het er zo'n 5 tot 7 stuks en bij de jongste waren het er 3 tot 4. We hebben wel van iedereen een felicitatiekaart voor de geboorte gehad, maar het merendeel moet nog steeds op kraamvisite komen. Nou ja hun verlies hoor dat ze ons moppie nog niet gezien hebben. (Maar ergens doet het wel pijn, want je bent zo trots en wilt jouw geluk met iedereen delen).

Geplaatst

IVFSH, gefeliciteerd met geboorte van jullie dochtertje, wat een heftige bevalling zo maar wat heeeerlijk dat de kleine meid er is.

liefs Medusa

Geplaatst

Ivfsh wat een super nieuws!!! Jullie meisje eindelijk geboren! Niet een bevalling om over naar huis te schrijven, maar ze is gezond! En ren super mooie naam!

Doe maar lekker rustig aan. En goed herstellen en vooral genieten!!!

Liefs Elke

Geplaatst

Ivfsh en man : wouw zeg een dochter voor jullie. Wat geweldig. Van harte gefeliciteerd. Wat een zware bevalling. Gelukkig heb je wel meegemaakt dat ze geboren werd, want ik weet hoe vreselijk het is als dat niet kan.

Ik had denk ik dezelfde keuze gemaakt als dat kon. Geniet samen van deze mooie eerste dagen. Inderdaad erg vervelend als je partner niet mag blijven. Gelukkkig mocht mijn man de eerste nacht blijven omdat het ik die nacht nog alleen op de kamer lag. Maar ons meisje lag toen in de couveuse, dus heerlijk dat je haar wel bij je hebt liggen. Geniet ervan, en blijf lekker naar haar kijken want het is een echt wondertje.

Geplaatst

IVFSH, Van harte gefeliciteerd met jullie dochtertje, heel veel geluk toegewenst met z'n drietjes....

Zal ik haar ook Catootje blijven noemen?

Is wel een hele populaire naam hier dan!

Liefs

Francis

Geplaatst

IVFSH, hartelijk gefeliciteerd met jullie dochter. Prachtige naam maar ik ben bevooroordeeld ;-)

Fijn dat je nu eindelijk kunt genieten van jullie eigen grote wonder!! Ik hoop dat het herstel goed zal verlopen!

Geplaatst

ivfsh, van harte gefeliciteerd met jullie dochter, eindelijk is ze daar!!

Elke, onze milan slaapt ook van 12 tot 6 en daarna weer tot 9 half 10, julian ook dus heerlijk.

hij is wel wat onrustig na de fles van half 10.. dan zit hij ook meestal bij mij op schoot of doe hem in bad en geef hem nog 30cc drinken en dan slaapt hij wel.

Julian kan ook heel goed spelen en hij wordt ook al echt groot, hij doet steeds meer zelf. heerlijk hoor maar ook wel jammer, hij is nog altijd mijn babytje hahaha..

Jessie,hoe is het met nanne?helpt de puckababy?

sandra:Hoe is het met Lynn, vind Amy het ook leuk of begrijpt ze het niet zo?

nog even een andere vraag, hoe lang hebben jullie gebloed? ik bloed nog steeds af en toe en heb ook kramp erbij.. en hoe lang bleven je borsten lekken? voor de dames die geen borstvoeding geven dan.. Mijn borsten lekken enorm, en vooral als milan bij me ligt (bij julian heb ik hier maar een week last van gehad)

lekker genieten van jullie kleintjes dames!

liefss

Geplaatst

IVFSH van harte gefeliciteeeeeeeeeeeeeeerd!!!!!! Lekker genieten nu!!!!!!

Geplaatst

IVFSH en man, van harte gefeliciteerd met de kleine mooie meid!! Heerlijk dat ze er is en hopelijk herstel je snel van de zware bevalling.

Ik kon ook niet slapen die eerste nacht van alle vreugde/geluk/adrenaline...

Hier alles super! Thijs slaapt krijgt laatste fles om 23 uur en slaapt dan tot 5 of 6 uur en dan na die fles weer tot 10 uur dus dan slapen we uiteindelijk best lang.

Overdag slaapt hij helemaal niet of echt heel kort, als we hem in de wieg leggen overdag dan kijkt hij vrolijk rond maar valt niet in slaap.... Best lastig want hij moet toch af en toe slapen? Hij is dan niet aan het huielen maar kijkt vrolijk rond.

Slapen jullie kleintjes wel veel overdag?

Geplaatst

Ivfsh; daar is ze dan, onze hekkesluiter! Proficiat met de geboorte van jullie kleine meisje en wat een leuke naam. Wat ontzettend vervelend dat je uiteindelijk ook een ks hebt gehad en dan de ruggeprik die het niet goed deed, naar hoor! Sterkte met het herstel en laat je maar goed verwennen. Geniet ervan met z'n drietjes.

Dees; het vloeien stopte bij mij na 4 weken. Inmiddels lijkt er iets van een

cyclus te komen, drie weken geleden dacht ik ongesteld te zijn, dit duurde 2 dagen, vervolgens niks meer en vandaag weer iets wat op menstruatie lijkt. Zal wel even de de tijd nodig hebben voordat het weer normaal werkt. En wat niemand mij verteld heeft is dat de eerste paar keer tampons gebruiken niet fijn is en dan heb ik nog wel een ks gehad. Nu gaat het weer goed gelukkig.

Yolande; ik heb een klein slaapkopje die overdag rondom de voedingen max 2 uur wakker is.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden