Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Jessie dat doe ik precies zo als jou, een borst per keer. Alleen kolf ik alleen als mijn man een flesje moet geven. Dat is als ik soms s weg ga, of als hij in het weekend s snachts een flesje geeft.

Heb jij wel vaste tijden met voeden? En wat doe jij met de melk die je kolft?

• Reacties 3,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Armanda: Ik gebruik niet echt vast tijden. Als ze zich s'morgens rond 8 uur meld dat ga ik van daar af iedere 3 uur voeden en als ze zich rond 9 uur meld dat reken ik weer van daar af iedere 3 uur.

De melk die ik kolf vries ik in. Al wil ik nu haar wel iedere dag 1 keer een flesje te geven zodat ze dit gewend blijft. Ik had haar een week geen flesje gegeven en gisteren weer wel en toen welde ze weer niet.

Maar ik maak eerst de melk op die al langer in mijn vriezer staat. Er staat best veel in. Ik gebruik geen tepelhoedje en heb ook nog nooit last gehad van mijn tepels gelukkig.

Fren: De fotograaf is een collega van mijn man en in zijn vrije tijd maakt hij foto's.

Hij komt uit Venray. Hij maakt echt hele mooie foto's en heeft die van Nanne ook gefotoshopt omdat ze een roode vlek boven haar neus en oog (ooievaarsvlek noemen ze dat) heeft. Dat heeft hij weggewerkt. Ik ben ook heel blij met het reseltaat.

Geplaatst

Ik heb ook nooit last van mijn tepels gelukkig.

Maar misschien wel dankzij de tepelhoedjes?

Ik heb niet zulke grote tepels en dit maakt het makkelijker voor Sera om aan te leggen.

Soms laat ze alleen los, omdat ze zich verslikt ofzo, maar dan wil ze soms niet nog een keer. Lastig is dat want als ze echt niet meer wil drinken, dan blijft ze soms hangerig en wil ze eerder, dan drie uur later, weer.

Dan is het ritme er uit en valt t echt lastig te plannen.

Gister waren we naar het afscheid van mijn schoonvader (hij gaat met pensioen) en ze was superzoet ! Maar juist toen opa zijn speech deed, meldde ze zich. Ik moest een kamertje zoeken om bv te geven. Jammer is dat maar niets aan te doen he.

Dat wordt straks makkelijker met de fles denk ik ;-)

Geplaatst

Met nanne hetzelfde probleem. Gisteren melde ze zich ook steeds eerder. Daardoor was ze weer hongerig toen de fysio kwam. Zo dadelijk komt er bezoek en Nanne is ook vandaag weer van haar tijden af omdat ze zich eerder melde. Gelukkig heb ik nog wat melk in de koelkast staan als ze zich dan meld dan ik haar dat geven, tenminste als ze het flesje dan aanpakt. Wil jij dan over naar flesvoeding?

Geplaatst

Oh das wel handig Jessie.

Als ik tussendoor een x kolf of een flesje geef, zijn mijn borsten gelijk weer van t padje en bomvol, dus dat schiet bij mij niet op.

Nou eigenlijk zou ik per 1 maart weer moeten werken en dan wil ik daar denk ik niet kolven. Maar ik weet niet of ik dan wel al een nwe opdracht heb (ik werk in de detachering)

En heel misschien vraag ik een maand extra verlof aan omdat ik zo'n bizarre situatie heb meegemaakt met t ziektebed v mn pap tijdens mijn zwschap en het overlijden en de hoge bloeddruk, de vroeggeboorte en de ks. Ik ben nog steeds niet aan rouwen en verwerken toegekomen.

Maar ik kijk nog even hoe het loopt.

Geplaatst

ja dat heb ik ook wel dat mijn borsten dan meteen helemaal van slag zijn. Als ik een voeding mis dan lopen ze zo vol en worden ze zo gepannen dat ik ga lekken. Dus als bezoek dat weg is dan moet ik wel even de borst afkolven die eigenlijk aan de beurt was om te voeden. Maar Nanne vond het flesje vandaag weer maar niks. Met moeite wat gedronken dus dit keer toen het bezoek weg was heb ik haar nog wat bijgevoed met de borst. Ik ga wel kolven op het werk.

Ik moet ook per 1 maart weer beginnen. Ik zie er ook enorm tegenop omdat we nog niet volop van haar hebben kunnen genieten omdat ze steeds nog die huilbuien heeft en regelmatig pijn. We genieten wel, maar het is zo zwaar om te zien dat ons meisje zo'n zware start van haar leventje heeft. Ik ben ervan overtuigd dat dit komt door de vroeggeboorte en volgens de ostheopaat is zo'n geboorte, met keizersnede, en stuit en algehele narcose ook erg traumatisch voor een kind. Maar dat is het ook voor mij geweest.

Ik kan met zo goed voorstellen dat jij nog even wat tijd nodig hebt om alles te kunnen vewerken, want jij hebt zoveel moeten doorstaan afgelopen maanden. Ik vind je zo sterk zoals jij je er nu zo doorheen slaat.

Bij mij zijn mijn diensten al bekend die ik moet gaan werken.

Geplaatst

Hè meiden, ik breek weer ff in, jullie zijn een beetje m'n vraagbaak...

Vraagje: hoe herken je vruchtwater? Ik heb al een paar dagen het gevoel wat meer vocht dan voorheen te verliezen, maar of dat urine, waterige afscheiding of dus vruchtwater is, ik zou het niet weten.... mijn inlegkruisje lijkt wat sneller 'vol' te raken. Sorry voor het gevraag!

Geplaatst

Hee fren,

Ik had hetzelfde gevoel als jij en het dat ik inderdaad mijn vruchtwater op een gegeven moment kwijt was. Nu je toch regelmatig gecontroleerd wordt: je kunt vragen of ze het vruchtwater opmeten op de echo. Dan meten ze de diepte van vier 'poeltjes' vruchtwater. Het totaal moet boven een bepaalde waarde liggen. Bij mij is dat vrij snel teruggelopen. Ik had niet veel verlies, dus kan ook niet zo goed omschrijven hoe vruchtwater eruit ziet/ruikt.

Geplaatst

fren toen ik vorig jaar dacht vruchtwater te verliesen was dit niet zo

maar voelde wel zo

toen mijn vliezen uiteindelijk in het ziekenhuis kunstmatig zijn gebroken kwam het als een enorme plons veel meer dan wanneer je je in de broek zou plassen

ook voelde het lekker warm aan en bij elke wee gutste er weer een dikke plons uit

leek of er geen eind aan kwam

voelde als liters warm water

Geplaatst

jessie mooie foto's hoor vind vooral die op het schapenvachtje mooi

ook de letters aan de muur vind ik mooi

ga zo nog ff bijlezen, dit is de eerste avond in een week dat ik eindelijk thuis ben

mijn moeder ligt nog steeds in het ziekenhuis

zal nog wel een paar dagen duren zijn nog losse eindjes die opgelost moeten worden volgens de arts

ze heeft iig longontstoking pleuritis en fibrose

Geplaatst

Thanks meiden! Heb voor de zekerheid even de verloskundige gebeld, maar omdat kindeke nog niet ingedaald is, zou het een enorme plons moeten zijn als ik inderdaad vruchtwater zou verliezen. Dus niks aan de hand!

Geplaatst

Fren, bij mij kwam het er met bakken uitgelopen. Als ik even ging staan leek het alsof ik in mijn broek plastte en het niet wilde stoppen. vruchtwater is in principe helder en wat zoetig van geur vertelde de verloskundige. Als de kleine in het vruchtwater heeft gepoept dan is het troebel, en dat is niet goed. Maar bij mij stopte het ook niet met eruit lopen omdat Nanne in een stuit lag en er dus niks was, zoals het hoofdje, dat het vruchtwater tegen moest houden dus dat bleef er constant uitlopen, dus moest ik plat op bed. Ik had echt grote matjes in mijn onderbroek die steeds helemaal volliepen.

Maar ik hoor ook weleens dat mensen maar een beetje verliezen.

Geplaatst

Yolande, grappig dat je dat nu vraagt. Ik heb namelijk net een mail naar het cb gestuurd om te vragen of ze verborgen reflux kan hebben. Ben benieuwd. Ik dacht daar ook al aan.

Geplaatst

Sandra: beterschap voor je moeder!! Drukke tijden voor jou zeg! Trek jij het allemaal nog een beetje?

Jessie: ben benieuwd wat ze zeggen bij cb.

Ik ben net echt geschrokken, heb echt een zeer week moederhart geloof ik. Net ons meisje de borst gegeven maar de voeding kwam er met een hele grote boog direct weer uit nadat ik haar van de borst haalde. Ook meteen dunne luiers erachteraan. Ze heeft nu net weer wat gedronken en ligt nu te slapen. Bah, vind het maar niets. Ze heeft in elk geval geen koorts.

Mijn ouders zijn weer weg, zijn vanavond teruggevlogen. Was echt wel fijn ze hier te hebben, hadden moeite met afscheid nemen.

Geplaatst

Ivfsh ik schrok ook zo, net als jij. Maar het is normaal dat babies soms s spugen. Soms zelfs projectiel spugen. Dat is echt niet leuk nee!

Als sera dat doet, verschoon ik haar (en mezelf) en voed haar soms nog wat bij als ze wil.

Jessie het klinkt alsof jij bij het uwv verlenging van je verlof kan aanvragen. Is dat een idee? Ook jij hebt zoveel meegemaakt. En je mini is er misschien nog niet klaar voor om naar een opvang te gaan..? Je kan t altijd proberen.

Mijn vollega deed dat ook, omdat ze een huilbaby had en kreeg er een mnd bij.

Sandra jeetje, je ma is flink ziek he?!

Veel sterkte hoor, is niet makkelijk in combie met je kersverse gezinnetje

Hope, Diaan, Francis, Kyra, Kelebek, Dees, en de andere meiden, hoe is t met jullie?

Geplaatst

Fren vruchtwater ruikt zoetig en is een beetje plakkerig... echt anders dan afscheiding vond ik.

IVFSH: mijn dochter gaf regelmatig 'een mondje terug' zoals dat heet (of toen in ieder geval) en ik vond dat altijd zo zonde van mijn kostbare melk! Maar volgens mij is dat normaal, de ene keer valt het beter dan de andere en de ene keer is ze misschien wat gulziger geweest en heeft ze eigenlijk iets teveel op, het nadeel van bv he, dat je niet kan zien wat ze binnenkrijgen. Het hoeft echt niet te betekenen dat ze ziek is hoor, don't worry, slaap lekker straks!

Geplaatst

Hee meiden, dank voor jullie reacties. Dit was idd wat armanda zegt:: projectiel spugen. Alles zat onder: zij, ik en deels de bank. Ar zag het en schrok ook. We zijn een stelletje watjes :-)

Armanda en jessie: zeker goed om met jullie werkgevers te gaan praten. Het is in jullie beiderbelang dat jullie straks weer volop aan het werk kunnen. Werkgevers hebben er niets aan als je later alsnog uitvalt. Dan kun je beter de tijd nemen om op te bouwen.

Ik ben nog even aan het voeden, zo hopelijk een goede nacht :-)

Geplaatst

En, was t een goede nacht ivfsh?

Sera heeft voor t eerst doorgeslapen vannacht!

Ze is nu 'eigenlijk' vier weken dus best vroeg volgens mij!

Moet er wel bij zeggen dat ze savonds onwijs aan t spoken was (als elke avond!) en pas om 0100 uur bij me in slaap viel. Om 01.15u kon ik haar terugleggen.

Geplaatst

Goede nacht gehad gelukkig! Hier is het ook altijd spoken aan begin Vd nacht, ook vaak tot een uur of 1. Daarna heeft ze precies vier uur tussen de voedingen gelaten. Heel netjes dus. Ze is nu ook weer lekker alert, dus ben niet meer bezorgd :-)

Wat heerlijk dat sera doorgeslapen heeft!!

Geplaatst

Post hier niet zo vaak meer omdat hier alles eigenlijk wel zijn gangetje gaat, dus ook weinig te vertellen. Vrijdag moeten we wel terug naar de kinderarts omdat deze de vorige controle vond dat de kleine man te weinig aan was gekomen. Ben heel benieuwd hoe zwaar hij dan is. Ik heb er verder geen zorgen over, hij ontwikkelt zich goed, tilt al echt goed zijn hoofdje op en kijkt heel nieuwsgierig om zich heen. Hij reageert ook op geluid door die kant op te kijken, zo leuk om te zien. We wachten wel nog steeds op de eerste big smile, maar de kleine lachjes zijn al gesignaleerd.

Geen idee of jullie het weten, vooral voor de mama's met te vroeg geboren kindjes, maar Dokument heeft een reportage over prematuurtjes, Kwetsbaar Begin heet het. Het gaat wel over kindjes

Geplaatst

Armanda: moet ik dan contact opnemen met het uwv of met de werkgever? Ik durf Nanne zoals ze nu is echt niet naar de opvang te sturen. Die hebben daar geen tijd om de hele dag met haar bezig te zijn. Die gedachte vind ik nu zo moeilijk. En als ze huilt en ik laat haar liggen raakt ze zo overstuurd dat ze zo hard begint te huilen dat ze gewoonweg even geen lucht krijgt tot ik haar in haar gezicht blaas. En daarna snikt ze dan nog uren na. Gisteren had ze weer een hele moeilijke dag.

Geplaatst

Jessie; wat ontzettend vervelend dat Nanne zo overstuur kan raken, kan me heel goed voorstellen dat je haar dan niet op de opvang wilt achter laten. Is er een oorzaak dat ze zo overstuur kan raken?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden