Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey Liek wat leuk; spontaan zwanger. ik ook! En ik zat ook net te wachten tot de 3e icsi in zou gaan.

Pfff wat een toeval zeg op het laatste moment spontaan zwanger.

@Hope; gelukkig geen krampen meer. Ik weet dat het voorkomt en erbij hoort maar als het op miskraamkrampen gaat lijken is het echt eng.

Wat leuk dat je al zwnagerschapskleding hebt gekocht. Ik las ergens (weet niet of dat hier was) dat iemand dat bij 6 weken al had gedaan haha.

Zelf ben ik van 68 kilo naar bijna 71 kilo gegaan maar dat merk ik niet met mijn kleding. Ik hoop dat het dikker worden nog wel even op zich laat wachten hoor!

Dinsdag heb ik mijn eerste echo (bij 6 weken en 3 dagen). Het is super spannend want het is bij mij in de 6e week al 3 keer misgegaan.

Maar ik hou goede hoop. Vooral omdat het een decemberkindje is, dat is toch speciaal!

Fijne koninginnedag allemaal

• Reacties 3,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oh Caro voor jou is t idd een spannende week, logisch! Zit vast goed, ik hoop met je mee.

Hope, verder gaat t wel goed, geen kwaaltjes, maar blijf bang. Vanochtend naast bruin bloed ook slijmpies verloren. Schrok er echt van. Sorry hoor maar echt bruin slijm.. En giga ongi pijn. Maar ja. Zal wel.

He fijne oranje dag allemaal!

Geplaatst

Jee Armanda wat naar. Dat is zeker schrikken. Maar als de pijn weer wegtrekt lijkt er toch niets aan de hand te zijn.

Ik kreeg bij mijn miskraam ook vreselijke kramp maar dit hield aan en toen kwam het bloed.

Gister had ik dus ook last van krampen die leken hetzelfde maar het hield op. Ik had de dagen ervoor ook bruine afscheiding maar niets slijmerigs.

Hoop dat het goed blijft gaan.

Ik duim voor ons!

Geplaatst

Hallo lieve meiden,

Zijn jullie ook zo emo? Poe, kan op het moment echt huilen om alles. Ben ook zo moe van het s nachts steeds maar wakker worden.

Zo dankbaar dat ik zwanger mag zijn maar toch ook nog steeds die angst. Deze week gelukkig wel een gesprek in het ziekenhuis hier. Hoop stiekem ook op een echo. Anders vraag ik het gewoon.

Zit te twijfelen of ik eind deze week mijn ouders op de hoogte zal stellen of toch wachten tot de 12 weken.

Volgens mij hebben jullie het allemaal al verteld toch?

Carolin en Armanda, ik ben nog steeds aan het duimen voor jullie hoor. Ik kan jullie spanningen gewoon voelen en herken ze ook nog van de vorige keren.

Hope, van jouw berichten word ik altijd wel vrolijk hoor. Volgens mij ben jij een enorm positief mens.

Wel echt nu met je zwangerschapskleding! Ik kan bijna ook niks meer aan. Dus als je nog tips hebt waar je leuke zwangerschapskleding kan kopen, graag!

Lieke, welkom hier en wat bijzonder om spontaan zwanger te mogen worden. Schrijf maar lekker mee hier.

Kyra, je babykamertje helemaal af? Snap het gezien jullie situatie maar wauw!

Heb hier nog echt helemaal niks. Dat is wel het fijne als je het kan gaan vertellen. Krijg je misschien wel van die leuke cadeautjes die je dan vol trots kan uitstallen.

Yolande, ben je in de hoofdstad aan het feesten? Rustig aan he?

Jessie, het goede nieuws al doorgedrongen en voel je je al beter?

Noor, hoe is het bij jou? Nog voorspellende dromen gehad?

Elke, is bij jou het bloeden nu helemaal gestopt?

Nou meiden, als jullie nog positief nieuws hebben of iets waar ik van kan aan het lachen wordt gebracht, kom maar op. Anders ga ik straks weer een potje huilen...

Geplaatst

Zwanger getest op:

Hope: 27 maart, eerste kindje

Yolande: 30 maart, eerste kindje

Kyra: 31 maart, derde kindje

Zara: bloedtest op 1 april, eerste kindje na 2 miskramen

Francis: Bloedtest 6 april, tweede kindje, eerste kindje is doodgeboren

Poezebeest: 8 april, 1e kindje

Jessie: 10 april, eerste kindje

Noor: 13 april, 2e kindje na 1 miskraam

Hoopvol: 15 april, eerste kindje

Elke: 18 april, 2de kindje

Caro- Lin: 18 april, 1e kindje na 3 miskramen

Angelique: 18 april, 1e kindje

Armanda: 22 april, 1e kindje

Eerste echo:

Hope: 5 april

Zara: 18 april

Yolande: 19 april

Kyra: 20 april

Francis: 27 april

Jessie:29 april

Noor:

Elke: 3 mei

Caro- Lin: 3 mei

Poezebeest: 5 mei

Hoopvol: 9 mei

Angelique: 9 mei

Armanda: 11 mei

Tweede echo:

Hope: 7 april

Zara: 26 april

Yolande: 6 mei

Kyra: 9 mei

Jessie: 13 Mei.

Derde echo:

Hope: 21 april

Vierde echo:

Hope: 2 mei

datum 12 weken grens:

Hope: 22 mei

Uitgerekend op:

Hope: 03 december

Yolande: 06 december

Zara: 08 december

Kyra: 09 december

Francis: 13 december

Poezebeest: 13 december

Jessie: 16 december

Noor: 18 december

Hoopvol: 22 december

Elke: 23 december

Caro- Lin: 24 december

Angelique: 25 december

Armanda: 26 december

Geplaatst

Liek wat bijzonder spontaan zwanger terwijl je wacht op je derde behandeling. gefeliciteerd.

Armanda: ik kan me heel erg voorstellen ja dat je ontzettend geschrokken bent. Hoe is het nu?

Caro: heb je genoeg afleiding deze week? Want dit is wel een hele enge week voor jou. Maar het moet nu gewoon goed gaan.

Kyra: wat lijkt me dat heerlijk om al door de babykamer te kunnen lopen. Dat maakt het echter.

Zara: ik ben op het moment niet zo heel erg moe. Dat valt wel mee.

Vandaag een BBQ gegeven voor ouders en zussen en aanhang en kids. Dit om het kloppend hartje te vieren. Tegelijk vond ik het heel erg eng om te doen. Zo vroeg al. Ik kreeg 2 van die kettninkjes met zo'n belletje eraan. Op een staat proud mama. En van mijn man een Nijntje knuffel. Er leuk en lief, maar eigenlijk wil ik nog geen kadootjes. Dat wil ik pas na de 12 weken. Maar we hebben het gezellig gehad en iedereen zegt ook dat ik eens meer moet gaan genieten en minder bang moet zijn. Maar ja dat is gemakkelijker gezegd dat gedaan. Ik probeer het wel, maar de angst blijft nog wel.

Geplaatst

Begrijpelijk hoor Jessie, maar wel heel stoer van je. Jij hebt het al verteld. Ik zit nog steeds te wachten tot???

Geplaatst

Jessie vrouwke!! Gefeliciteerd! Wat een opluchting. je was zo gespannen als een veer, en nu.... is het zo maar goed nieuws! Joepie!!!! Ben heel erg blij voor je!!! En geniet idd van je kadootjes en de aandacht, voor je het weet is het voorbij!!

Carolin: jeetje voor jou is het nog even doorbijten tot dinsdag he. Oh ik snap zo goed hoe je je voelt.. Maar houd moed, de ene zwangerschap is niet perse de andere. Even tandjes op elkaar en dan hoop ik dinsdag een virtueel dansje voor je te mogen doen.

Zara... meiske toch. Waarom de waterlanders? Ben je ineens weer bang dat het niet goed gaat? Of zijn het de hormonen? Of toch last van je burnout? Als ik weet waar ik het moet zoeken, beloof ik dat ik je probeer op te fleuren!

Hope....... wil jij onze personal shopper worden?! Je bent goe-hoed!!! Ik kan zoooo slecht slagen in de mama-in-spe kleding.... voel me zo'n tientonner in veel dingen. voel me echt het best in mijn trainingspak haha dat rekt gewoon een beetje mee (nee geen fluoriscerend roze hoor!). Iedereen denkt dat ik heel vaak naar de sportschool ga, maar de waarheid is dat ik daar de eerste 12 weken liever even niet kom. Terwijl ik een abnormaal dikke buik heb voor 7 weken. Als je 4 maanden zegt, geloof je het ook. Mijn man zei zelfs dat ik bij mijn vorige zwangerschap bij 6 maanden nog niet zo'n dikke buik had. Ahum. Jij bent zeker heel slank dat het jou wel goed staat?

Nou alle andere dames: ik kan even alleen deze pagina teruglezen want ik typ het nu rechtstreeks en niet eerst in Word... keep up the good work en tot later!!

Groetjes

Noor

Geplaatst

Zwanger getest op:

Hope: 27 maart, eerste kindje

Yolande: 30 maart, eerste kindje

Kyra: 31 maart, derde kindje

Zara: bloedtest op 1 april, eerste kindje na 2 miskramen

Francis: Bloedtest 6 april, tweede kindje, eerste kindje is doodgeboren

Poezebeest: 8 april, 1e kindje

Jessie: 10 april, eerste kindje

Noor: 13 april, 2e kindje na 1 miskraam

Hoopvol: 15 april, eerste kindje

Elke: 18 april, 2de kindje

Caro- Lin: 18 april, 1e kindje na 3 miskramen

Angelique: 18 april, 1e kindje

Armanda: 22 april, 1e kindje

Dees: 25 april, 2de kindje

Eerste echo:

Hope: 5 april

Zara: 18 april

Yolande: 19 april

Kyra: 20 april

Francis: 27 april

Jessie:29 april

Noor:

Elke: 3 mei

Caro- Lin: 3 mei

Poezebeest: 5 mei

Hoopvol: 9 mei

Angelique: 9 mei

Armanda: 11 mei

Dees:17 mei

Tweede echo:

Hope: 7 april

Zara: 26 april

Yolande: 6 mei

Kyra: 9 mei

Jessie: 13 Mei.

Derde echo:

Hope: 21 april

Vierde echo:

Hope: 2 mei

datum 12 weken grens:

Hope: 22 mei

Uitgerekend op:

Hope: 03 december

Yolande: 06 december

Zara: 08 december

Kyra: 09 december

Francis: 13 december

Poezebeest: 13 december

Jessie: 16 december

Noor: 18 december

Hoopvol: 22 december

Elke: 23 december

Caro- Lin: 24 december

Angelique: 25 december

Armanda: 26 december

Dees: 30 december

Ik heb even het lijstje aangevuld..

wij hebben pas 17 mei een echo.. pff dat duurt nog lang zeg..

ik voel me ziek, moe en heel erg chagarijnig.. mijn man is blij dat ik even op bed ga. hahaha

liefs

Geplaatst

Hi girls,

Hebben jullie een leuke Koninginnedag gehad?

Ik heb niets bijzonders gedaan, hele week ziek geweest, dus dit weekend rustig aan weer wat energie opdoen.

Heb verder weinig klachten, behalve moeheid en af en toe krampjes, een pijnlijke vagina en hoofdpijn.

Ik heb het nieuws nog aan niemand vertelt, we moeten het eerst samen nog even laten bezinken en ik vind het ook nog wel vroeg. Maar aan de andere kant wil ik het onze ouders graag laten weten, lijkt me zo leuk om op moederdag te doen, maar heb de dag erna pas mijn 1e echo. In welke week hebben jullie het vertelt of wil je het gaan vertellen?

@Hope: Wow, wat ben jij al helemaal in je zwangerschaps "mood"! Je kan er dus ook letterlijk en figuurlijk niet meer omheen, snap dat het heel dubbel voelt. Ga maar gewoon lekker genieten van je nieuwe kleding!

Jij hebt morgen ook al je 4e echo zie ik. Moet je nog lang onder controle in het ziekenhuis blijven?

@Yolande: Heb je nog lekker gefeest of toch te misselijk? Rustig aan meid.

@Kyra: Fijn dat je een goed gevoel hebt bij de verloskundige. En begrijpelijk dat de babykamer al bijna klaar is, als je alles nog hebt en de kamer al vrij is. Kan je er extra lang van genieten.

@Zara: Wat balen zeg dat je zo slecht slaapt, hoop dat je steeds zekerder wordt en je daardoor beter gaat voelen. Tuurlijk ben je dankbaar, maar het blijft ook angstig, zeker die eerste weken. Duim voor je!

@Francis: Hoop dat je beetje bij beetje wat meer van je zwangerschap kan gaan genieten, lijkt me erg heftig na alles wat je hebt meegemaakt. Heb je al besloten om met met de ARBO te gaan praten? Toi toi toi!

@Poezebeest: Voel jij je inmiddels al wat beter? Goed dat je aan jezelf denkt, blijven doen!

@Jessie: Gefeliciteerd met je mooie echo! Dat lucht weer een beetje op. Ook dat je je gevoelens hebt gedeeld met je familie. You go girl!

@Noor: Hoe is het met jou nu?

@Hoopvol: Meissie, meissie, woorden schieten te kort... Ik wens je heel veel sterkte!!!!

@Elke: Ik ga me ook opgeven voor MVM, ben benieuwd!

@Caro- Lin: Echt bizar he dat het toch ook zo kan. We lopen gelijk op. Heel spannend voor jou deze periode. Dit keer moet het toch echt goed gaan hoor, gun ik je zo!

@Armanda: heb je nog steeds last van bloedverlies in slijm? Arrgghhh, maakt je zo onzeker! Mijn duimen draaien ook voor jou!!

@Dees: Ha Dees, jij bent (voorlopig) de hekkensluiter van deze maand. Wat lijkt zo’n 1e echo nog ver weg, ken het gevoel. Hoop dat je je een beetje bij komt. Tja, die mannen hebben ook best wat te verduren zo met ons haha!

@Amelie, ik zie jou niet in het lijstje, kom je liever alleen af en toe buurten?

Ik ga weer ff verder met de was en mijn mannetje helpen met het eten koken.

Succes iedereen met de komende echo’s en sterkte met al die vervelende klachten en spanningen!

Gast Hope30
Geplaatst

@ Noor en Zara: Nee hoor, ben HELEMAAL niet slank! Okay, 4 jaar geleden woog ik netjes 65 kilo met een lengte van 1,62. Tja, nog iets te zwaar. Nu weeg ik 72,5 kilo, ben in totaal 7,5 kilo aangekomen. En mijn boobs, van een cup C/D, nu naar een F. Okay, heb gelukkig geen hangborsten, ze zijn stevig, maar toch.....Dussss, kon echt geen eigen kleding meer aan. Noor, ik voel mij een twintigtonner hoor! Maar ben ook wel weer trots op mijn zwangere buikje. Je ziet het echt al. En tja, kan er toch niets aan doen, kan moeilijk in hele grote xxxxxxxl truien en bloesen lopen in de zomer, of een jutenzak, hahahaha. Maar Noor, je hebt hele leuke leggings en tuniekjes die heel mooi zitten. Ik droeg zelf altijd Levi's, vind dat heerlijk zitten. Maar die zwangerschapsbroek die ik heb gekocht zit nog lekkerder!!

@ Zara: emokipjes gevoel ken ik ook, hihi! Geef je er maar lekker aan toe meid! Positief mens, tja.....Eigenlijk ben ik altijd wel positief ingesteld. Heb ook wel het eea meegemaakt, waardoor je positiviteit je enige drijfveer is. Ik probeer altijd van de kleinste dingetjes te genieten. Mijn mamsje zegt altijd tegen me: probeer de lichtpuntjes om je heen te zien, bijv: het zonnetje schijnt, je man houdt zielsveel van je, of die prachtige bloemen in de woonkamer. Zoiets. You snap? Nou, genoeg van dit zweverige gedoe, hahaha!

@ Liek: vervelend dat je zo ziek bent geweest, echt kwaaltjes? Wij hebben het trouwens gelijk aan onze ouders en broers verteld. Omdat zij oo zooo vreselijk betrokken waren bij het hele ivf gedoe, kon het ook niet voor me houden, haha!

Hmmmm ik zit met een heel andere dilemma, mijn mamsje wordt over 3 weken 60 jaar, wil haar iets heeeeeel speciaals geven, maar wat? Iemand een ideetje?

Oja, heb morgen de laatste echo op de ivf afdeling, als alles goed gaat met de baby, en mijn bloedwaardes zijn goed, worden we officieel ontslagen uit de ivf afdeling, yeaaahhh! Maar heb wel een beetje de bibbers voor morgen, zo erg dat ik niet meer weet hoe laat we de echo hebben, pfffff, over zwangerschapsdementie gesproken, hahahahaha!

Fijne avond iedereen!

Geplaatst

Liek en Elke, jullie ook een kerstkindje he?! Lachen zeg. Me too. Tweede kerstdag lijkt het …

Maar ik moet mijn eerste echo nog krijgen, ’s kijken hoe ver ik écht ben :-D

Hope, ben idd onwijs blij dat ik geen migraine meer heb (afkloppen?). Ik begin zo langzamerhand steeds meer te geloven dat ik zwanger ben. Was je gemarineerde garnalenspies nog lekker? Haha!

Wat relaxed dat je moeder en schoonmoeder kunnen oppassen! Gewoon bij jullie thuis of moet je je babietje dan even langsbrengen? Wel fijn iig zeg!

Wat een lieve tips aan Zara trouwens. Die ga ik onthouden.

Morgen je laatste echo daar? Spannend joh! Maar gaat vast goed en dan val je in het ‘normale’ circuit! Yeah!

Postitiekleding… lijkt me idd leuk om te kopen!

Is bij mij nog niet nodig. Ben wel dikker geworden maar dat komt vooral omdat ik 5 icsi’s in 1,5 jaar heb gedaan. Dus veel hormonen en weinig bewegen enzo. Ook veel gegeten, haha, ik zal eerlijk zijn.

Maar na mijn eerste echo zou ik ook wel naar zulke kleding willen kijken. Naar broeken dan vooral.

Want nu heb ik al wat hemdjes en shirtjes die bol staan bij je buik, die zo blousen, zeg maar. Relaxed want dan is je buik nog niet zo te zien. Maar als ik 12 weken ben, ga ik m flink laten zien! :-D

Caro-lin, kan me voorstellen dat je echt bang wordt als jij weer die krampen krijgt door je historie. Ik heb op en af voortdurend die krampen. En die slijmpies kom ik alleen tegen als ik me goed was bij het douchen. Maar goed, ik heb er nog wel een goed gevoel bij. Hoop dat dat terecht is.

Ik kreeg een PB van een paar meiden die precies dezelfde klachten als ik hadden gehad, en zij hebben tweelingen gekregen! Haha… zou het bij mij ook…? Don’t know. Eerst maar ’s de 7 wkn echo over 10 dagen.

Zara, ik heb het beide ouders wel verteld hoor! Ze wisten toch van de behandeling en als ’t mis was gegaan (zoals altijd) dan hadden ze het wel al gehoord, dus zou toch opvallen. Mijn zus en collega en een vriendin weten het ook. Maar daar blijft het bij. Al vind ik dat wel super moeilijk.

Ik had een minikaartje geschreven voor mijn ouders met ‘je ziet me niet maar ik ben er wel…’. Toen snapten ze het gelijk, hihi! Op de achterkant schreef ik ‘gefelici, jullie worden opa en oma!’. Leuk he?!

Laat trouwens die tranen maar lekker komen hoor! Dat is volgens mij vooral zo nu en dan een dag of moment. Als je weer gaat werken heb je weer lekker afleiding. Geloof het nu maar: je bent zwanger! (hoor wie het zegt, haha).

Jessie, het gaat verder heel goed met me. Wordt alleen een beetje bang van de meiden die mijn aanhoudende krampen herkennen van hun eerdere miskramen… Hoop zo dat het bij mij niet zo zal zijn! Heb er ondanks dat toch een goed gevoel bij. Weet alleen niet wat het is en ik ga morgen wel even het zhs bellen.

Wat leuk die bbq en lieve presentjes van je loved-ones! Maar ik snap dat het nog eng is! Zelfs na de 7 wkn echo blijkbaar dus… Probeer toch te genieten meis, je hebt een kloppend hartje gezien.

Noor, hahaa tientonner, yeah right! Maar zo’n dike buik? Zat er niet stiekem nog een tweede hartje verstopt? Hihi.

Ik zie trouwens dat jij ook op 11 mei weer een echo hebt. Kelebek en ik hebben dan onze 1e!

Dees, ook zo moe? Veel meiden hebben hier last van. Bij mij valt het wel mee.

Gewoon lekker een dutje doen hier en daar, haha!

Liek wat vervelend dat je de hele week ziek bent geweest joh. Ben je nu weer de ‘oude’? Alleen wel met gezeldschap in je buik he, hihi.

Fijne avond iedereen, xx

Geplaatst

Heej dames,

Ik ben een dag niet geweest en de berichten vliegen me om mij oren!!! Hahaha

Ga proberen (lukt me toch niet...) om zoveel mogenlijk te reageren:

@Armanda: Ja, ik krijg (mss) een kerstkindje :-D Ik geef er niets om, als ie maar komt!

Is er bij jou twijfel over hoe ver je bent?

@Hope, volgen mij ben je ook niet dik hoor :-) ik ben 171cm en weeg 83 kilo. En weetje: we gaan nog veel diker worden!!! Hahahaha

Ik kan je niet helpen met een cadeau voor je moeder, sorry... Ik ben niet creatief wat dat betreft, hahaha

@Weet niet meer wie: Ik kan ook niet wachten totdat ik mijn positiekleding weer aan mag!! En antuurlijk nieuwe erbij kopen, want ben nu in een ander seisoen zwanger..

@Ik weet de rest al niet meer!!! :-S

Ik bloed niet meer, ook geen bruin bloed :-D Ben er natuurlijk erg blij mee!

Gisteren op stap geweest en niet aan de alcohol! Ik heb ff moeten bedenken hoe ik dat aan mijn vrienden ging verklaren! Hmmmm, nee, ik mag geen alcohol, heb een blasontsteking en zit aan de antibiotica. En ze trapte er allemaal ik!!!

Ik had aan het einde van de avond (03:00 uur) buikpijn van mijn buik in houden en dan nog niet over mijn rug gesproken.

Het was wel een super geslaagde avond, daar heb ik geen alcohol voor nodig!

Ik heb as dinsdag de eerste echo! Zo spannend! Ik maak me er eigenlijk helemaal niet druk om. Mijn gevoel zegt dat het wel goed zit. Is dat raar?

Wie van de dames hier gaan ook naar de forumdag op 11 juni?

Liefs Elke

Geplaatst

pfff. ja het verhaal van de kleding. Ik vind het zo moeilijk.

Ik ben ong 8 kg bijgekomen van de behandelingen en weeg nu 85 kg. Dat vind ik nu zo erg omdat ik 35 kg was afgevallen voor de behandelingen. Ik ben nu weken niet meer gaan sporten en vooral mijn tweede rol, mijn bovenbuik is zeer zichtbaar geworden en dat ziet er echt niet uit als iemand die zwanger is maar gewoon als iemand die weer dik aan het worden is.

Daar heb ik het nu heel erg moeilijk mee. Al mijn t-shirts zitten te strak om die rol. Maar als ik iets anders ga kopen voel ik met net een bal.

Ik heb wel een positiebroek vandaag gekocht, maar ik denk dat die om mijn benen binnen de kortste keren te strak zal gaan zitten en die was belachelijk duur ook nog 60 euro maar ik voelde me wanhopig. Ik deed altijd van die figuurcorrigerende broekjes onder strakkere shirts aan maar dat zit nu helemaal niet lekker meer. En ik weet ook niet of dat kwaad kan.

Ik zit er vandaag wat dat betreft even doorheen. Waarom kan ik gewoon niet genieten van zwanger zijn. Nou ja dat zou ik wel kunnnen als ik er ook zwanger uit zou zien.

Ik zal een paar dagen niet meer reageren omdat ik met mijn mannetje en stiefkinderen naar Groningen een paar dagen op vakantie ga.

Ik hoop als ik terugkom vele goede berichten te kunnen lezen.

Geplaatst

Hey Jessie,

Nou ik herken dat wel hoor, die onzekerheid rondom je lichaam enzo. Zodra die buik echt lekker zichtbaar wordt en ik rond de 12 weken ben, zal ik er denk ik pas van gaan genieten... Tot die tijd... verbergen die rollen! Ik weeg nu 71 kg en ben 1.67 dus ben ook niet super slank. Sterker nog, ik hoop dat mijn 2 buikrollen wel gewoon 1 mooie ronde buik gaan worden straks en niet in 2 delen gedeeld blijven, haha!

Maaaaaaaar jessie, rollen of geen rollen, je bent zwanger! En ik ook! We moeten er eigenlijk schijt aan hebben en van gaan genieten.

Ga ik proberen iig. Hey veel plezier in Groningen joh, er lekker even tussenuit! Enjoy!

Gast Hope30
Geplaatst

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!! We hebben zo'n goed nieuw!!!!!! Vandaag mijn laatste echo gehad op de ivf afdeling, we hebben weer het hartje horen kloppen, maar ook voor de 1e keer ons kindje zien bewegen!!!!!!!! Het was zoooooo emotioneel, zoooooo vreselijk mooi, zoooooo gaaf!! Geen woorden voor!! Je zag echt al mini armpjes en beentjes, het hoofdje kon je goed onderscheiden van het lichaampje, wauw!! Zooooo mooi! Ik was vreselijk zenuwachtig vanmorgen, zo van: zou alles goed zijn, is dit dan echt de laatse keer voor ons op de ivf afdeling.

Toen we werden binnen geroepen, en de arts de echostok ding naar binnen ging, vroeg ik gelijk; en ziet u het hartje al kloppen? Klopt het hartje?? Toen zei de arts: nou, die hoef ik niet eens zien te kloppen, want je kindje beweegt, moet je kijken!! Ooooohh, tranen in onze ogen. En dan daarna het hartje perfect zien kloppen! Ik mocht me aankleden, en daarna kreeg ik allemaal informatie mee, en ook ontslagbrief, foto's natuurlijk, een receptje voor emesafene, en we zijn ontslagen! Eindelijk na 4 jaar! En nu kan het amper nog mis gaan zei de arts. Kindje lag mooi op de groei, is 2,4 cm. Dus loopt net 2 dagen voor in de groei!! We zijn echt dankbaar!

Geplaatst

Caro-lin, morgen je eerste echo. Spannend! Hoop zo voor je op goed nieuws. Hoe laat mag je? Laat je ons de uitslag weten? Ik ga voor je duimen hoor.

Noor, dank je wel weer voor je lieve woorden! Als Hope onze personal shopper wordt, kan jij wel onze personal coach worden. Heb veel aan je woorden.

Denk dat het een combi is van toch nog wat onzekerheid, hormonen, burnout, stress om werk waar ik eigenlijk niet meer naar terug wil maar wat dan?, en de vermoeidheid en misselijkheid die me beginnen op te breken.

Overigens vind ik ook echt dat ik een dikke buik heb. Kan hem met fatsoen niet meer verbergen.

Liek, ik heb het ook nog niemand verteld. Zit te twijfelen of ik het op moederdag zal doen. Lijkt me wel een symbolische dag. Weet alleen nog niet zo goed hoe.

Hebben jullie daar al over nagedacht?

Hope, jij morgen ook al een echo en de laatste op de IVF? Vond ik best spannend. Morgen zal vast alles goed zijn. Jij ging hierna naar de verloskundige toch?

Een goede zwangerschapsbroek vinden, is mij nog niet gelukt. Ben ook alleen nog maar bij de C&A geweest maar die zaten toch raar.... Kan echt geen gewone broek meer aan en eigenlijk zitten leggings zeker aan het einde van de dag ook niet meer zo lekker.

Cadeautje voor je mams? Misschien een mooie foto van jou met zwangere buik?

Weet je al hoe laat je morgen moet?

Elke, ik ga ook naar de forumdag! Jij ook? Leuk, ken ik alvast iemand...

Jessie, herken je gevoel heel erg! Ook bij mij zitten de hormonenkilo's er al bijna een jaar aan en ik krijg ze er niet af. Was sinds 3 maanden begonnen met hardlopen. Voelde me er goed bij maar IVFziekenhuis wilde liever dat ik er mee stopte. Zelf heb ik nooit een rol gehad maar nu dus ook en dat is best lastig met kleding idd...

Het voordeel is dat we straks met onze buiken mogen pronken en dat ga ik ook zeker wel doen!

Veel plezier in Groningen. Hopelijk doet het je goed er even uit te zijn.

Zal nu toch echt eens moeten gaan douchen maar zit nog steeds zo lekker....

Geplaatst

Hooooppppeeee! WAUW! Dat is echt geweldig! En nog 2 dagen voor ook! Tjonge zeg, dat is allemaal nog beter dan je ooit had durven dromen!

Al die angst en misselijkheid afgelopen weken, MEN it's worth it! Ja toch! Hoop dat ook mee te maken, hihi.

Wat gaaf dat je nu fotootjes hebt en dat je echt mag ZEKER WETEN dat er een babietje in je buik aan het BEWEGEN is! Wauw he, ik kan er haast niet bij... geloof nog steeds niet dat dat bij mij ook gaat gebeuren... Maar ben blij voor je joh! Geniet lekker, je hoeft er na al die 4 jaar nooit meer heen!

xx

Zara en Elke, ik wou eigenlijk ook naar de Forumdag gaan, maar ik vier die avond (verlaat) mijn verjaardag en mijn man's verjaardag. Die avond gaan we aan iedereen vertellen dat we 12 weken zijn! Dus is moet boodschappen doen enzo op die dag. Jammer zeg!! Wou jullie ook wel ontmoeten!!

Tegen die tijd vogel ik nog wel uit hoelaat jullie precies gaan, misschien kan ik wel heeeel even aanschuiven, ik woon tenslotte bij Utrecht en dat is vlakbij.

Ik was vanochtend echt heel misselijk, hihi, het beging bij mij nu ook. Ik moest een Feestelijke Kick Off presenteren en van al die taarten werd ik kotsmisselijk. Niet overgeven ofzo, maar men, nu voel ik me ook echt super moe! Ik voer verder echt geen flinkker uit op mijn werk, haha. Nog 4 uurtjes werken vandaag.

Geplaatst

Wauw Hope, gelijk met jou gepost met jou dus je bericht niet gelezen en dacht dat je pas morgen moest. Wat een supernieuws! Ben er helemaal door ontroerd! Gefeliciteerd joh!

Vind je het eng ontslagen te zijn? Ik vond het best een beetje eng maar dat is meer misschien omdat ik nog niet weet waar ik naar toe ga...

Genieten meid!

Geplaatst

Super nieuws Hope! Een betere afsluiting in het ziekenhuis kan je niet hebben! Geeft mij weer power, dit willen we straks allemaal meemaken!

Geniet ervan!!

Geplaatst

Hope, jouw enthousiasme spat altijd van het scherm af. Oh meid wat een heerlijk nieuws!! Gefeliciteerd!!! Niet te geloven, en dat na 4 jaar tobben. Hoera!!!!

Zara, probeer alle ellende in elk geval 1 keer per dag even te parkeren en alleen te denken aan de mini jou in je buik. Hoe leuk het straks is als je achter de kinderwagen loopt. En je ziet dat ze jouw lach heeft en zijn teentjes. En die blik in de ogen.... net jij toen je klein was.. Echt het is zo leuk, probeer daar ook aan te denken. Aan die rotdingen kun je met heel veel denken niet altijd meteen wat veranderen, maar weet wel dat niemand heel zijn leven werkloos blijft, bijna niemand nooit geneest van een burnout en dat die hormonen met 12 weken een stuk minder worden en de onzekerheid ook. Ze zeggen altijd het tweede trimester is het mooiste, nou dat is ook zo. Dan ben je op zijn mooist, een prachtige buik, iedereen is lief voor je, de zorgen verdwijnen naar de achtergrond en je loopt alleen maar te dromen hoe het straks is.

Nog even doorbijten dus maar vergeet niet aan je kindje te laten voelen hoe blij je bent en dat jullie het ook zonder veel centjes een goed warm en liefdevol nestje voor haar of hem zullen hebben. Een baby heeft met name heel veel liefde nodig, dure spulletjes geeft hij nog niets om. Dat komt pas later en nou dan hebben jullie allebei allang een leuke baan hoor!!

Dat is nog zo ver weg!

Groetjes en sterkte.

Noor

Geplaatst

Hope wat een goed nieuws. Wat zal je blij zijn zeg.

Ik hoop dat ik je morgen mag volgen, maar ik ben zooo bang.

Ik heb alle scenarió's al de revue laten passeren. Morgen kan het in 1 klap weer voorbij zijn of het begin van iets heel moois.:happy3:

Geplaatst

Hallo Dames,

Ik kom stiekem even bij jullie kijken :):) ALs het goed is ben ik eind december uitgerekend :):)

heb ff snel eerste pagina gelezen, zal beetje bij beetje de rest een beetje lezen.

En hope vond je stukje heel fijn om te lezen, ikzelf zat gisteravond ook te denken was ik zal schrijven in het boekje op de ivf afdeling. Ze zijn allemaal zo aardig en behulpzaam.

Geplaatst

Caro-lin, wat een spanning voor jou! Ik kan helaas niks anders voor je doen dan duimen en met je mee hopen (is dat wel Nederlands?). Het moet nu echt goed gaan hoor. Succes meid!!!!!!

Geplaatst

Elke, ook heel benieuwd naar jouw 1e echo!

En ik ga ook naar de forum dag, leuk jou en Zara daar te ontmoeten. Met een buikje; fingers crossed!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden