Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2011

Aanbevolen Berichten

• Reacties 3,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

het is midden in de nacht en ik kan niet slapen. Ik heb nog geen oog dicht gedaan.

Over een paar uur heb ik de echo en wat vind ik dat eng. Ik hoop zo dat ze een kloppend hartje zien.

Ik heb er 4 jaar over gedaan om dit te kunnen bereiken. Ik wordt nu echt even gek van mezelf.

Geplaatst

Jessie, wat herkenbaar! Ik kan ook niet slapen!

Ik lig wakker van mijn werk. ik werk 36 uur in de week, een baan met behoorlijk wat stress.

Ik heb gisteren aan mijn teamleider aangegeven dat ik het zwaar vindt nu.

Lichamelijk ben ik echt heel moe, maar dat maakt me niet eens uit, maar deze zwangerschap is geen roze wolk.

Ik merk nu dat we de laatste jaren bezig zijn geweest met zwanger worden, maar het zwanger zijn is weer een andere fase.

ik wil helemaal niet klagen maar er speelt nu wel heel veel door mijn hoofd, ben alles met de vorige zwangerschap aan het vergelijken.

Normaal is mijn teamleider echt een prima man, maar nu gaf hij aan dat hij het te vroeg in de zwangerschap vond om wat gas terug te nemen.

Een collega van mij vorig jaar heeft nog fulltime gewerkt tot 34 weken, en de andere is bij 15 weken minder gaan werken.

Ik ben er eigenlijk wel verdrietig van dat hij mijn zwangerschap en situatie vergelijkt met onbezorgde zwangerschappen. Iedere situatie is anders toch?

Wat vinden jullie hiervan, ben ik me aan het aanstellen, of moet ik er iets mee doen?

Weltrusten nog...

Francis

Geplaatst

Oh Jessie! Je zal wel doodmoe zijn! Maar hopelijk krijg je goede energie door de echo vandaag! Keep us posted, ik duim met je mee!

Francis, jouw situatie is met niemand te vergelijken. Naast dat het lichamelijk gewoon een aanslag op je lijf doet, doet het bij ons allen (ivfmoeders) een flinke aanslag op je emoties. En in jouw geval, nog een extra slag er bovenop door hoe verschrikkelijk jouw vorige zwangerschap is afgelopen.

Jammer zeg, dat je baas dit niet goed begrijpt en het vergelijkt. Het zou ook jammer zijn om je relatie met hem te verpesten, maar als je je echt niet goed voelt, dan moet je je daar niets van aantrekken. Je baby is natuurlijk belangrijker! Als hij niet instemt maar je redt het niet, dan raad ik je aan om met een arbo arts te praten van je werk. Die zal geheimhoudingsplicht hebben en hopelijk kan hij je helpen.

En als het echt niet relaxed gaat, nou dan gewoon ziekmelden! Je probeert het aan te geven, misschien zou 1 uurtje per dag minder werken al genoeg zijn, maar als niemand mee werkt, dan zit er niet zo veel op. Tuurlijk kan je soms een uurtje opnemen van overuren of vakantie ofzo, maar als dat kan ook maar een paar keer, en dan is je gezondheid het belangrijkste! Ja toch! You go for it Francis! Doe gewoon wat je hart je ingeeft hoor!

Geplaatst

Jessie, heel veel succes vandaag met je echo. Hoop dat je snel met een mooi resultaat komt en je dan heel wat beter voelt!

Francis, ik sluit me helemaal aan bij Armanda's woorden. Jouw zwangerschap is niet te vergelijken met een gewone zwangerschap en ik vind absoluut dat je je gevoel moet volgen. Zou ook proberen het via de Arbo te spelen.

Armanda, hoe is het met jouw bloedverlies? Ga je de huisarts nog bellen?

Yolande, beterschap!

Kyra, fijn dat je zo'n goede intake hebt gehad!

Geplaatst

caro-lin geweldig dat er toch nog wonderen bestaan

voor de anderen trouwens ook hoor

mijn dochtertje is afgelopen december geboren na 3x icsi

francis ik heb vorig jaar ook zoveel onbegrip gehad op mijn werk

mijn werkgever vond dat het niet kon dat ik al zoveel klachten had zo vroeg in mijn zwangerschap

heb zelf het gevoel gehad dat ze dacht dat ik me aanstelde

uiteindelijk na veel gezeur en afspraken bij de arbo toch mijn gelijk gehaald, maar heb me de hele zwangerschap hier extra beroerd om gevoeld

als je je uren eigenlijk wilt houden moet je niks inleveren maar voor een aantal procent ziek melden

jij hebt hier recht op en word volledig vergoed na goedkeuring van het uwv

en het uwv doet niet moeilijk

snap ook niet waarom die werkgevers zo moeilijk doen als je 100% vergoed word het kost hun dus geen cent

Geplaatst

Jaaaaaaa, yes, joepie, we hebben 1 kloppend hartje gezien.

Hij verstopte zich wat en het was iets onduidelijk maar we hebben het hartje wel kunnen zien kloppen.

Zo'n klein knipperlichtje. Ook was het goed gegroeid namelijk 10.8 mm.

Over 2 weken nog een echo om te kijken of die iets duidelijker zal zijn.

Wij zijn zo blij.

Geplaatst

Oh Jessie, gefeliciteerd!!!!

Ik heb net bezoek gehad van moeders voor moeders en ga vanaf vandaag mee doen :D Ik doe precies 10 weken mee... das best lang, maar heb het er zeker voor over.

Ze heeft oom gevraagd of ik misschien mee wil werken aan een intervieuw. Ik wil dit graag doen, maar dan moet ik wel vrij zien te krijgen.

Ik moest ook een test doen en de streep stond er echt letterlijk binnen 10 seconden!! De mevrouw zei ook dat het een hele goede en duidelijke test voor iemand die 6 weken zwanger is.

[ATTACH=CONFIG]1296[/ATTACH]

Liefs Elke

Geplaatst

Jessie; wat fijn, een kloppend hartje, geniet er maar van!

Yolande; beterschap, neem de rust die je nodig hebt!

Elke; ik doe ook vanaf 6 weken mee met moeders voor moeders, het valt me tot nu toe best tegen, niet zo zeer dat plassen op die beker, maar meer die stank die uit doe flessen komt, pfffff. Maar het is voor een goed doel, dus ik ga stug door. Maar ik ben heel blij als ik er klaar mee ben.

Francis; wat vervelend dat je werkgever zo moeilijk doet. Ik voel me ontzettend beroerd en het liefste hang ik de hele dag op de bank en slaap ik, want dan voel ik me het minst beroerd. Werken is een hele opgave en ik heb dan ook aangegeven dat hele dagen teveel is op dit moment waarna we hebben afgesproken dat ik halve dagen werk. Ik voelde me best bezwaard, ben helemaal nog niet zo lang zwanger en dan kan ik nu al niet werken. Maar het is nu eenmaal zo, ik heb gewoon heel veel last van de hormonen. Gelukkig krijg ik wel begrip op mijn werk en dat geeft wel rust. De halve dagen gaan goed, ik kan mijn werk goed doen en als ik thuis kom ga ik eerst even 1,5 uur slapen en dan kan ik het tot een uur of 21 volhouden. Ik hoop dat ik over een aantal weken me beter voel en ook weer volledig aan het werk kan.

Geplaatst

Hoi allemaal,

Hoe gaat het met iedereen? Nog wat leuks doen vanavond of morgen?

Hier alles op zich goed maar net als kyra ben ik de laatse paar dagen ook echt even teruggefloten door mijn lichaam. 's avonds om 21 uur lig ik in diepe slaap op bed...

En na het avondeten word ik vaak misselijk met gisteren als extreem. Verder voel ik me de gehele dag prima als ik werk gelukkig. Maar fulltime is nu best pittig vind ik, maar het is nog net te doen. Mijn man doet nu wat meer, zoals het huishouden en boodschappen als het mij niet lukt.

Vanavond toch proberen met wat vrienden even de sfeer in hartje Jordaan te proeven, maar ik vermoed dat het geen latertje worden zal haha...

@ Zara, jij voelt je dus iets minder sinds je die utrogestan weer neemt? Toen ik er mee stopte was mijn gevoel hetzelfde, merkte geen verschil. Vervelend dat je er last van hebt.

@kyra, ja die moeheid is echt erg hè? Hoe laat lig jij meestal te slapen? Heb je verder geen klachten? Mijn tuin is redelijk oké maar niet helemaal klaar, Het was toen te lekker weer.....hihi.

@Francis: zoals anderen al schreven, ik zou het gesprek nog eenmaal aangaan en hem goed uitleggen dat dit niet zomaar een zwangerschap is en als hij er dan niets meedoet zou ik ook een afspraak bij de arboretum arts maken. Goed om jezelf en je kleintje denken gaat voor!!!

@ Armanda, kun je al eerder de hcg uitslag krijgen?? hoop zo dat je vandaag nog iets te weten komt en dat dat bloedverlies niets betekent.

@Elke, mvm valt mij best zwaarder dan ik had verwacht. Overdag ben ik er nooit en ' 's avondspits voel ik me het minst goed dus dan voelt het wel een. Beetje als een opgave maar ook ik doe het heel graag!

@poezebeest, zo ellendig hoe jij de dag moet doorkomen, poeh hoop dat het snel beter voor je wordt! Wel heel fijn dat je nu halve dagen kan werken. Die 12 weken grens levert jou hopelijk ook lichamelijk een positiever gevoel op!

@ Jessie: meid wat heerlijk voor je een kloppend hartje en goed gegroeid!!!!! Na je onrustige weken hoop ik dat je hieredoor ook wat meer rust in je krijgt en dat het je opvrolijkt!!

@ hope, bij jou is het inderdaad alles of niets! Vandaag weer een betere dag? Jij leeft ook weer naar de echo van volgende week toe lees ik, ik ook over een week.

Alle anderen, hoe gaat het met jullie?

Ik denk dat ik pas zondag weer online ben na al het koninginnedag feestgebruis!

Liefs Yolande

@

Geplaatst

Hoi Hope, super gefeliciteerd! Hoe voel je je verder? Ik ben 8 weken en 4 dagen zwanger, uitgerekend op 5 december. We hebben met 7 weken ook een kloppend hartje gezien en zijn super blij. Ik ben alleen zo bang dat t mis gaat maar die kans is nu toch heel klein als je een kloppend hartje gezien hebt? Met hoeveel weken kreeg jij bij de 1e een miskraam? Was er toen een kloppend hartje gezien? Ik kan niet wachten tot we in de 9e maand zitten hi hi. ´T moét goedkomen!!

Geplaatst

Jessie wat geweldig joh! Nou, die kan je in je zak steken en pakt niemand je meer af! Lijkt me onbeschrijvelijk om dat mee te maken!

Elke jij was er al snel bij bij mvm. Ik denk dat ik me ook maar ga inschrijven. Maar ik wou eigenlijk wachten tot na de 7 wkn echo. Je moest ineens een testje doen? Lijkt me toch altijd weer eng om te doen... haha, yep, ik durf nog steeds niet te geloven bij mij dat het echt zo is ;-)

Amélie, jij ook zo bang he? Ik heb idd gehoord dat het echt weinig voorkomt dat je na het kloppende hartje nog een mk hebt.

Yolande, have fun in de Jordaan! Gezellig joh!

Hope, Francis en Poezebeest, jullie hebben het echt zwaar, je werk moet hier idd maar op inspelen, jij kan er zelf natuurlijk ook niets aan doen!

Hier gaat het goed. Ik wou het zhs bellen maar was te laat, tel.spreekuur al voorbij. Maar ik krijg aan alle kanten bemoedigingen dat het helemaal niet erg is, dat bruine bloed. Dus ik negeer het nu gewoon en schrik niet meer zo. Maar het broekloeren blijft hoor, want ik wil liever niet dat het rood wordt! Heb ook hoofdpijn vandaag maar na een paracetamol is dat ook wel weer te dragen. Ben wel erg blij want normaal heb ik vaak last van migraine maar dat heb ik nu al bijna 2 weken niet meer! Dat hoor je wel vaker he, tijdens een zwangerschap geen migraine. Let's hope so want ik heb het normaal elke week wel!

Nou fijne dagen meiden!

Geplaatst

@ Jessie wat geweldig een kloppend hartej. Ik hoop zo dat ik dat dinsdag ook mee mag maken.

@Elke goed dat je je al hebt aangemeld bij MvM. Ik durf niet. Ik had mij een keer aangemeld en op de avond voor de afspraak ging het mis. Zat ik met die pijn en moest ik dit ook nog afbellen. Dus ik neem het zekere voor het onzekere en wacht dinsdag de echo af!

Verder gaat het allemaal wel goed. Geen bruine afscheiding meer maar vanmiddag op mijn werk een onwijze krampen. Ik zat net in een werkgroepje en kon onmogelijk weg want ik was de coach. Kiezen op elkaar en even snel naar het toillet. Gelukkig geen bloed. Na ongeveer 45 min was het weggetrokken. Maar het was zo angstig want het leek heel veel op de kramp bij de miskraam. Ik ben dan zooooo bang. Maar bij die kramp trok het ook helemaal door naar mijn vagina. Met steken.

Herkent iemand dit??

Geplaatst

JESSIE, YES!!! meid wat heerlijk dat de echo goed was en je een mooi kloppend hartje hebt gezien. Hopelijk slaap je vannacht een stuk beter.

YOLANDE, ach jee jij ook al teruggefloten door je lichaam. Vervelend dat je zo ontzettend misselijk was. Hopelijk heb je er vandaag en morgen minder last van en kun je lekker genieten van koninginnedag in de Jordaan. Behalve vermoeidheid moet ik op tijd eten, anders word ik wat misselijk en hoe laat ik naar bed ga??? Veel te laat. Probeer wel om 22.30 te liggen, maar vaak lukt dat niet. Ik slaap wel een flinke tijd op de bank 's avonds.

FRANCIS, ook ik sluit me aan bij het advies van Armanda en Zara. Gewoon contact opnemen met de Arbo-arts en de situatie uitleggen. Je hebt al genoeg meegemaakt en het is volgens mij helemaal niet raar dat je nu even niet 100% bij je werk bent. Jouw baby is op dit moment het allerbelangrijkste.

ELKE, wat lekker dat de test van MvM zo snel al positief uitsloeg. Ik heb ze vandaag voor de zekerheid nog maar een keer gebeld, maar helaas... ik mag echt niet meedoen.

CARO-LIN, ik heb er helaas geen ervaring mee. Ik hoop dat het niet weer gebeurd en je dinsdag een hele mooie echo hebt. Veel sterkte ermee.

Wat ik gisteren nog vergat te vertellen, het babykamertje is alweer bijna af. En voor jullie denken, die is gek geworden, ze is net 8 weken zwanger ;-) hahahaha. Dochterlief sliep nog gewoon in de babykamer en is vorige week verhuisd naar een groot bed, dus hebben we het bedje weer omhoog gedaan en het babybadje neergezet. Nu alleen het hemeltje nog van zolder halen en dan is het helemaal klaar. Het is wel apart om het kamertje in te lopen en het weer als babykamer te zien.

Gaan jullie nog wat leuks doen morgen met koninginnedag?

Groetjes Kyra

Geplaatst

Heej Kyra,

Waarom mag je niet aan Mvm mee doen?? Ik heb nog nooit gehoord dat iemand daar niet aan mee mag doen.

Liefs Elke

Geplaatst

ELKE, Je mag niet meedoen als je ooit een bloedtransfusie hebt gehad. Die regel is ingegaan na 2006, want toen mocht ik nog wel meedoen. En ik heb dus een bloedtransfusie gehad in 1990. Vind het niet leuk, maar er is niets aan te doen. (Zo mag ik bijvoorbeeld ook geen bloeddonor meer zijn. Heeft te maken met allerlei ziektes die ik zou kunnen hebben.)

Geplaatst

Jessie, wat een supergoed nieuws! Bijzonder he?

Voel je je nu ook beter? Bij mij was het gelijk een wereld van verschil. Niet dat ik nu niet meer bang ben, maar het is echt wel anders.

Yolande, mijn dagen worden ook heel erg bepaald door moeheid en misselijkheid. Bij mij is dat door de Utro juist veel erger geworden. Ik weet niet of het daardoor komt of doordat je verder in de zwangerschap komt maar ik heb het idee dat het met de Utro te maken heeft.

Hier nog geen plannen voor morgen. Eerst maar eens kijken hoe ik opsta.

Geplaatst
ELKE, Je mag niet meedoen als je ooit een bloedtransfusie hebt gehad. Die regel is ingegaan na 2006, want toen mocht ik nog wel meedoen. En ik heb dus een bloedtransfusie gehad in 1990. Vind het niet leuk, maar er is niets aan te doen. (Zo mag ik bijvoorbeeld ook geen bloeddonor meer zijn. Heeft te maken met allerlei ziektes die ik zou kunnen hebben.)

Goh, dat wist ik helemaal niet... Ik kan me voorstellen dat je dat niet leuk vind!

Bedankt voor je uitleg :)

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik meld me hier nu toch ook maar, het is hier al zo gezellig druk!

Vind het nog wel een beetje eng, want verbaasd dat ik zwanger ben en is nog maar pril. Maar "gelukkig" voelen we allemaal die spanningen.

Ik wens jullie allemaal een gezellig weekend, hopelijk zonder misselijkheid, krampen etc.

Groetjes, Liek

Geplaatst

Liek gefeliciteerd!!

Spontaan zwanger!!! Je bent de 2 dame die hier spontaan zwanger is geworden. Wat geweldig!! Wanneer ben je uitgerekend?

Liefs Elke

Geplaatst

Ha Elke,

Als ik het goed heb berekend 25 december. Wat een feestmaand he!

Zal mezelf ook ff op het lijstje zetten.

Geplaatst

Ik heb mezelf op de lijst gezet.

Zwanger getest op:

Hope: 27 maart, eerste kindje

Yolande: 30 maart, eerste kindje

Kyra: 31 maart, derde kindje

Zara: bloedtest op 1 april, eerste kindje na 2 miskramen

Francis: Bloedtest 6 april, tweede kindje, eerste kindje is doodgeboren

Poezebeest: 8 april, 1e kindje

Jessie: 10 april, eerste kindje

Noor: 13 april, 2e kindje na 1 miskraam

Hoopvol: 15 april, eerste kindje

Elke: 18 april, 2de kindje

Caro- Lin: 18 april, 1e kindje na 3 miskramen

Angelique: 18 april, 1e kindje

Armanda: 22 april, 1e kindje

Eerste echo:

Hope: 5 april

Zara: 18 april

Yolande: 19 april

Kyra: 20 april

Francis: 27 april

Jessie:29 april

Noor:

Elke: 3 mei

Caro- Lin: 3 mei

Poezebeest: 5 mei

Hoopvol: 9 mei

Angelique: 9 mei

Armanda: 11 mei

Tweede echo:

Hope: 7 april

Zara: 26 april

Yolande: 6 mei

Kyra: 9 mei

Derde echo:

Hope: 21 april

Vierde echo:

Hope: 2 mei

datum 12 weken grens:

Hope: 22 mei

Uitgerekend op:

Hope: 03 december

Yolande: 06 december

Zara: 08 december

Kyra: 09 december

Francis: 13 december

Poezebeest: 13 december

Jessie: 16 december

Noor: 18 december

Hoopvol: 22 december

Elke: 23 december

Caro- Lin: 24 december

Angelique: 25 december

Armanda: 26 december

Geplaatst

@ Liek en Amelie: gefeliciteeeeeeerd meiden!!

@ Amelie: wat heerlijk he om een kloppend hartje te zien he! Met mij gaat het vandaag weer okay! En hoe gaat het met jou? Al kwaaltjes? Ik heb idd ook begrepen dat als je eenmaal een kloppend hartje hebt gezien dat de kans dat het misgaat nog maar 3% is. Dus 97% dat het wel goed gaat! Ik had met mijn miskraam geen kloppend hartje gezien, het was een vroege miskraam..

@ Yolande: alles weer goed met je? Idioot he, dat je lichaam je terug fluit als je veel te veel doet. En dan moet je het ook gelijk bekopen met flink beroerd voelen! Waarschijnlijk lees je dit berichtje pas morgen, dus heb je lekker gefeest?

@ Francis: pffff ik kan me goed voorstellen dat je steeds vergelijkt met je vorige zwangerschap, maar hoe moeilijk het ook is, en hoe makkelijk van mij dat ik het zeg. Probeer een heeeeel klein beetje er aan te denken dat deze zwangerschap niets met de vorige te maken heeft, en dat elke zwangerschap totaal anders is. En dat alles nu goed gaat. Qua werk, ik zou zeker een stappie terug doen. Zoveel ellende en verdriet meegemaakt, en nu na al die jaren eindelijk weer zwanger! Ik zou alles met jezelf en jouw kind voorop zetten. Dan maar de arbo, by the way, als jij ziek bent, krijgt jouw werkgever jouw salaris vergoed via het UWV. Pas goed op jezelf meis!

@ Jessie: oooooow wat heerlijk voor je, een kloppend hartje! Bijzonder he? En een onbeschrijfelijk gevoel, geniet ervan!! Heb je ook foto's meegekregen?

@ Poezebeest: echt zoooo rot voor je dat jij je zo k*t voelt! Hoe gaat het vandaag met je? Is de misselijkheid al wel wat minder? Wel heeeeel fijn dat je werkgever begrip heeft, geeft idd rust! Ik hoop ook zo voor je dat het na 12 weken beter met je gaat meis! Ik weet wat je voelt...Maarja, het is voor een goed doel. Ga je nog wel vandaag koninginnendag vieren? ik hoop dat je een fijne dag hebt!

@ Armanda: bruin verlies is no big deal! Tenzij je idd helder rood gaat verliezen iin combi met erge krampen. Maar hey, dat is niet het geval, dusssss chill meid! Haha, komt goed hoor! Fijn dat de migraine wat afgenomen is!! gek is dat he? Hoe gaat het verder met je?

@ Kyra: wat heerlijkd dat het babykamertje helemaal af is, lijkt me zooo bijzonder omdat je altijd langs loopt, en dat je weet dat daar weer een hummeltje in komt te liggen, geweldig! Fijne dag nog!

@ Caro lin: pff vervelend die krampen, ik zou ook de bibbers krijgen hoor, maar gelukkig goed afgelopen, heb je vandaag nog last gehad? Trouwens steken tot in mijn vagina herken ik ook. Ook in mijn liezen en baarmoeder. Anders als jij je er onzeker onder voelt, gewoon naar zh bellen voor een echo tussendoor?

@ Zara: hoe gaat ie met jou?

Hier gaat het weer. Was ook echt van dinsdagmiddag tot donderdagavond zo ziek als een hond! Niet grappig, was ook niet waar ik het moest zoeken. Woensdag en donderdag de hele dag het gevoel en het onderdrukken van kokhalzen, bah! Heb echt het idee dat het HCG weer verdubbelde, en ik er weer aan moest wennen. Want gisteren en vandaag gaat het weer okay. Ik durf het nu niet hardop te roepen, hahaha!

En verder ook nog leuk nieuws. Ik kon echt helemaal niets meer van mijn eigen kleding aan. En zeker geen spijkerbroeken en truitjes meer. Mijn borsten zijn iig 1 cupmaat groter geworden, en mijn buik vreselijk opgezet. Mensen vragen aan me of ik al 4 maanden zwanger ben! Ene kant compliment, andere kant best moeite mee hoor. Vind het even moeilijk te accepteren dat mijn lijf zoooooo veranderd. Anyway, heb gisteren allemaal zwangerschapskleding gekocht, en dat zit toch lekker! Wow! Het ging wel tegen mijn principes in, maar hey, kon echt op 3 kleding setjes niets meer aan....Heb ik spijkerbroek gekocht en spijkerrokje, 3 truitjes, 3 leggins, 2 topjes, 1 tuniekje gekocht, met mijn mamsje! Ooooow wat straalde ze, hahaha! En ze wilde ook al elke donderdag oppas oma zijn, yoepie! En mijn andere schoonmamsje elke maandag! Dus ons kindje hoeft nu nog maar 1xin de week naar het kdv! Fijn idee. Nou, ik ga maar even douchen, loop een beetje te hangen, haha! Zo heel even de stad in, vanaaf lekker met z'n tweetjes bbq-en. Gemarineerde garnalenspies hmmmm!

Iedereen nog een hele fijne koninginnendag gewenst, en lekker genieten vh mooie weer! Ciao!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden