Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dank je wel Liek!! Ja, wij gaan elkaar gezellig ontmoeten :-D

Ik begin nu toch best zenuwachtig te worden!!!

Caro-lin,

Jij ook heel veel succes :-D

Liefs Elke

• Reacties 3,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hoi dames

na een poosje mee gelezen te hebben kom ik me toch maar aanmelden

moet het echt geloven

ben spontaan zwanger

na 6 jaar 12 iui's 3 icsi's hebben we vorig jaar in december een prachtige dochter gekregen

omdat wij maar 3% kans hadden om spontaan zwanger te raken hebben we besloten om niet aan de pil te gaan

want 3% is nu niet dan niet nooit niet dachten we

tot ik vorige maand niet ongesteld werd

eigenlijk een paar dagen voor ik ongi moest worden zei ik tegen me man, zullen we eens gaan testen

ik had het gevoel zwanger te zijn

hoe en waarom weet ik niet maar dacht het gewoon

dus 1 dag overtijd gelijk getest en ja hoor positief

wist niet wat ik er mee moest

kon het niet geloven

dit kon toch niet, het was bijna onmogelijk en een paar jaar geleden hadden ze in het ziekenhuis gezegd dat zelfs icsi waarschijnlijk niet zou aanslaan

omdat ik nu spontaan zwanger ben moet ik extra lang wachten

mag pas 10 mei naar de verloskundige

16 mei naar de gynaecoloog

en 6 juni pas de 1e officieele echo

wel zal er 16 mei ff gekeken worden als er wel wat zin ed

aan de ene kant voel ik me hardstikke zwanger door de misselijkheid braken en buikpijn

ook ben ik erg vermoeid

maar aan de andere kant kan ik het nog steeds niet geloven

heb geen zere borsten

geen dikkere buik zoals de vorige keer

kan dus niet afwachten tot ik het zelf heb gezien op het scherm bij de gyn.

voor de dames die moeite hebben met positiemode

ik heb bijna alles bij de h&m gekocht

dit is niet zo duur en is voor mij iig perfect

ben maar een kleintje dus kan bij de miss etam en c&a niet terrecht

Geplaatst

CARO-LIN en ELKE, meiden heel veel succes met de echo vandaag. Ik hoop dat jullie een beetje hebben kunnen slapen. Veel kijkplezier en mijn duimen draaien voor een mooi kloppend hartje.

Groetjes Kyra

Gast Hope30
Geplaatst

@ Caro-lin & Elke: veel succes vandaag!! Het zit wel goed hoor!!

@ Sandra: Wauw!!! Wat geweldig meid!!!!! Wat een superwonder he? Van harte gefeliciteeeeeeerd! En van harte welkom hier!!

@ Kelebek: Superrrrr! Jij ook van harte en geniet ervan! Kan je het al een beetje beseffen?

@ Iedereen: dank jullie wel voor jullie berichtjes en felicitaties! Ik weet 100% zeker dat dit ook zo bij jullie zal zijn! No worries!

Afgelopen vrijdag, zaterdag en zondag waren we vrij druk geweest, en dan de zenuwen voor de echo van gisteren, het fantastische nieuws daarna, en 's avonds naar de verjaardag van mijn broetje, heb ik toch weer een rotnacht gehad. Eerst kon ik niet slapen vanwege de adrenaline, daarna had ik het vreselijk koud en lag te klappertanden in bed. Een extra dekbed over me heen gelegd maar dat was weer te zwaar en kreeg ik pijn in mijn maag. Eruit gegaan voor een paracetamol zetpil. En toen 2 uurtjes geslapen met elk half uur wakker. En daarna kotsmisselijk geworden, fijn! Oja, ik word ook nog verkouden, heb het steenkoud en rillerig, brrrrr. Topdag vandaag! Kan niet wachten tot de 14 weken voorbij zijn! Gaan we met z'n alle een stuk beter voelen, met veel meer energie!

Geplaatst

Elke en Carolin succes met jullie echo vandaag. Hoop en duim voor goed nieuws!

Kelebek, leuk je nu hier ook te zien!

Sandra, welkom hier! Leuk dat je meeschrijft en wat bijzonder, de derde spontane zwangerschap hier. Het zal je toch gebeuren.....

Bedankt trouwens voor je tip wat positiekleding betreft.

Noor, wat een ontzettend lief bericht van je. Heb nu weer de tranen maar dan positief! Als ik ergens kom waar een printer is, ga ik het printen en iedere dag even opnieuw lezen.

Zoals jij het beschrijft, kijk ik nu al uit naar het tweede trimester.

Nog even een vraagje. Ben sinds vorige week eigenlijk wel de hele dag misselijk. Aan het begin van de dag krijg ik wel eten binnen als ik heel rustig eet. Steeds een hapje. Vanaf een uur of 4 ben ik echter op zijn misselijkst en avondeten krijg ik dan ook bijna niks binnen. Dat is dan natuurlijk net je groente.

Heeft iemand van jullie dat ook en hoe hebben jullie dat opgelost? Zal het morgen ook even in het ziekenhuis vragen. Heb wel s middags geprobeerd om bijvoorbeeld rauwkost op mijn brood te doen maar dat valt ook niet echt lekker.

Andere meiden, hoe gaat het met jullie?

Geplaatst

Succes met je echo Elke!!!!!!!

En ook Carolin natuurlijk :-)

Sandra, wat een verhaal zeg! Alsof je lichaam nu plots weet hoe zwanger te raken sinds jullie kleine Amy. Dikke proficiat!

De andere meiden: geniet van het zwanger wezen, want het is de mooiste tijd van je leven. Ookal voel je dat niet altijd zo aan, wat ook mag natuurlijk, zeker met onze iui-icsi-ivf achtergronden. Maar de momenten van genieten zijn er! En die moet je grijpen met beide handen! Je kindje zal nooit meer zo dichtbij zijn als nu. Ben heel erg blij als ik zie van hoever sommigen komen, en het toch nog gelukt is. Het enthousiasme is heel erg ontroerend!

liefs en geniet van het zonnetje!

Ellen

Geplaatst

heb het probleem met de misselijkheid en slecht eten in de vorige zwangerschap ook heel erg gehad

at toen alleen maar waarvan ik dacht dat het goed zou gaan

heb vanaf dag 1 tot de laatste gespuugd

nam veel brood en rauwkost en fruit

heb toen ernstige vitamine en ijzer tekort gehad en 3 keer aan het infuus gelegen

er was helaas geen andere oplossing

ben nu ook wel weer misselijk maar nog lang niet zo erg als de vorige keer

eet nu ook weer brood fruit en rauwkost

en probeer s'avonds wel een klein aardappeltje maar vlees wil ook niet

wel lichte vleeswaren op brood

een half glas melk en ijs

Geplaatst

Hey lieve meiden!!

Heb eindelijk even de rust om even te reageren, wilde het gisteren doen maar zo druk en chaotische dag en toen 's avonds na het eten lag ik alweer om 21 uur te pitten haha!

@Caro-Lin en Elke: meiden echt heeeeelll veel succes met de echo vandaag, hoop dat jullie ook zo'n mooi kloppend hartje mogen zien!!

@ Liek en Kelebek, leuk dat jullie je hier hebben aangesloten, gezellig! Voelen jullie er al iets van of nog niet veel? Ik zie al even geen lijstje meer, staat iedereen er al op? Hoop dat jullie ook snel een mooi kloppend hartje zullen zien want deze verlengde wachtweken zijn ook erg he, tot die eerste echo?

@Zara, Fijn dat je ontslagen bent uit het zkh maar wel onzeker dus waar je nu naar toe gaat? Ik kan me voorstellen dat je wel binnen een half uur daar wil kunnen zijn.

En je voelt je dus ook nog erg misselijk? Over die stress mbt je werk, probeer daar maar even niet teveel aan te denken want stress is het laatste wat je nu moet hebben!!! Dat is natuurlijk makkelijk gezegd door mij maar het is voor je beebje niet goed als je veel stress hebt hoor Zaar! Beloofd?! Desnoods blijf je de gehele zwangerschap in de ziektewet en zie je het daarna wel weer.

@Armanda, hoop dat je het nog een beetje trekt want met dat bruine verlies is het toch extra spannend maar zolang het daar bij blijft heb ik goede hoop voor je!! Het moet gewoon goed zijn!! Trek je het wachten nog wel of slaap je er slechter door? Dat had ik wel voor de eerste echo. Daarna viel er pas een last van me af maar nu een paar dagen voor mijn tweede echo ben ik opnieuw weer een beetje nerveus...

@Hope: Jippie jippie jippie yeh! Wat een heerlijk verhaal over je echo en je beebje dat het zo goed doet! heerlijk zeg, je hebt niet voor niets die pijn doorstaan de eerste weken!! Super hoor!!

@Jessie: Ik ben ook aangekomen hoor, je bent echt niet de enige....haha... Ik voel me ook opgeblazen en mijn buik is opgezet en dat kan helaas echt nog niet van de zwangerschap komen... Heb al wel die linnen broeken van miss etam besteld, die heerlijk zitten!!

Hoop dat ik niemand vergeten ben want het is hier nu zo druk dat ik het amper kan bijhouden!

Maar wel positief dat het hier nu zo druk is, veel zwangeren erbij!

Met mij gaat het prima, in de jordaan op koninginnenacht tot 2 uur volgehouden (knap toch...?!)

De dag erna met vrienden de hele dag in onze tuin gelegen en spelletjes gedaan, gelezen etc heerlijk.

Ik voel me goed, helemaal niet meer misselijk of amper maar wel elke avond rond 21 uur in bed want dan is mijn energie echt weg. Hoop dat dit over een paar weken weer wat beter wordt maar mag niet klagen met alleen moeheid.

Ik heb vrijdag a.s. de 2de echo en vindt het toch weer opnieuw erg spannend. Als het dan goed is gaan we het openbaar maken, kan het moeilijk voor me houden. Onze ouders en broers en goede vrienden weten het al wel sinds ik zwanger ben, knap dat sommigen dat nog voor zich kunnen houden!

Duimen vandaag voor Caro-lin en Elke! :gekruiste vingers 2

Geplaatst

SAndra, ik was aan het typen toen jij je berichtje erop zette.

Maar wat een wonder hoe je nu opnieuw zwanger bent geraakt, zo zie je dus maar!

En wat heerlijk zonder die medische molen! Geniet ervan en op naar je eerste echo!

Liefs Yolande

Geplaatst

Heej meiden!

Wat moesten we toch lang wachten!! Echt niet grappig, maar het resultaat mag er zeker zijn. We hebben een prachtig mooi hartje zien kloppen!!! Onze Harrie is nu 5,1mm.

Over 2 weken weer een echo.

Mijn dag kan niet meer stuk. Ga nu naar mijn werk.

Dank jullie wel voor jullie lieve woorden!

Liefs Elke

Geplaatst

Even inbreken;

Sandra wat een mooi, groot wonder dat je nu spontaan zwanger mag zijn!!Wouw, geniet ervan en van harte gefeliciteerd!!

Elke; Super joh!!zo'n mooie echo!!t voelt gelijk veel 'echter' he?!!

Konden ze nog zien waar het vloeien van is geweest??

Geplaatst

Helaas geen goed nieuws.

Op de echo was NIETS te zien.

Omdat er toch HCG in mijn bloed zit zou er dus kans zijn op een BBZ. Ik moet de bloedtesten afwachten vanmiddag en dan wil de gyn het met medicatie bestrijden. Dus met medicatie de zwangerschap afbreken. Ik ben een beetje bang omdat bbz gevaarlijk kan zijn en ik verhalen heb gelezen van vrouwen die hun eierstok ervan verliezen!

Ik had alle scenario's door mijn hoofd laten gaan voor deze echo, maar dit was weer een totale verrassing.

Vreemd genoeg heb ik niet hoeven huilen. Ik weet niet of ik nu steeds harder word of nuchterder. Gek genoeg denk ik nu dat de volgende keer het zeker gaat lukken. Ik laat de moed niet zakken. De aanhouder wint zeggen ze toch? Na 4 mislukte zwangerschappen is het geluk toch eens aan onze kant...

Geplaatst

elke wat een fantastisch nieuws van je goede echo

caro-lin k*t kunnen ze een bbz niet zien op de echo dan?

maken ze eerst voor de zekerheid nog een 2e echo dan voordat je die medicijnen krijgt?

hier ben ik ook zo bang voor

Geplaatst

Oh nee Caro-Lin, oh, wat erg en wat schrijf je er nog beheerst over!

Oh, ik ben helemaal van slag door je bericht. Na 3 miskramen is het jou extra gegund dat het wel goed mag gaan! Verdomme, wat een kl%%^&tezooi.

Hoop dat je het inderdaad met medicatie kunt doen en dat je eerst zelf er helemaal gezond bovenop komt en dan ga ik vanaf nu met je meelezen dat het alsnog snel goedkomt met de volgende poging verdorie!

Heel veel sterkte en een dikke digitale knuffel voor jou:hug:

Geplaatst

CARO-LIN, ach meid wat een vreselijk verdrietig nieuws voor jullie. En dan misschien ook nog een BBZ. Ik wil jou en je man heel veel sterkte toewensen met dit verlies.

En harder worden? Misschien is dit op dit moment de manier waarop je met dit nieuws om kunt gaan en komen de tranen later alsnog.

Nogmaals heel veel sterkte gewenst en een digiknuffff voor jou.

Geplaatst

Dag dames,

Jeetje wat een tegengestelde berichten hier zeg.

Caro-lin wat een enorme teleurstelling, alsof je nog niet genoeg hebt doorgemaakt. Denk dat je wat in shock bent nu maar het verdriet zal nog wel hard aankomen, en dat is volkomen logisch natuurlijk.

Elke, jij heel erg gefeliciteerd met je mooie echo!

Sandra, welkom hier bij de club. Wat een geweldig wonderverhaal, een sprookje en daar geloven wij hier allemaal graag in! Heb je het al aan je omgeving verteld? Wat zullen ze in shock zijn, je hebt nog maar amper de kraamvisite achter de rug!

Hier nog alles prima, niet echt misselijk maar wel wat weeig, heb wat last van geurtjes. Ben een beetje vies van de hond geworden. En ik zit verstopt terwijl ik maar door kan eten, groei dus wel maar dat zijn toch echt de darmen!

Geplaatst

karin81

ik heb het alleen aan mijn moeder, schoonouders, zussen en een paar vriendinnen verteld

verder hou ik het nog even geheim

heb ook nog niks op hyves staan

zolang ik me redelijk goed voel wil ik iig nog niks op het werk vertellen

want vorig jaar heb ik veel gezeur gehad tijdens mijn vorige zwangerschap

was toen veel ziek en mijn werkgever gaf me het gevoel me niet te (willen) begrijpen

en deed net alsof ik me aanstelde

naar veel gedoe over en weer en een paar keer naar de arbo-arts geweest te zijn

en gedreig met de rechtbijstand mocht ik ziek thuis blijven terwijl ik 100% vergoed werd door de uwv die niet moeilijk deed

zie er daarom tegenop om het mijn baas te vertellen

dit doe ik pas als het echt niet anders kan of na de echo

Geplaatst

Arrgghhh, hier hele ochtend al kramp en buikpijn en net bruin bloed verloren.

Shit, wat is dit frustrerend....:mad:

Geplaatst

Oh Caro-Lin, tis niet waar!!! Ik wens je dit mooie wonder je zó gegund...

Heel veel sterkte.

Liek,

Vor jou ook al z'n schrik moment!! Als je het niet vetrouwd, dan het ziekenhuis bellen hoor!

Liefs Elke

Geplaatst

Wat is dit voor een vreselijke dag zeg, behalve het mooie nieuws van Elke lees ik rotnieuws.

Eerst CAro-Lin, toen Henne op het 12 wekenbankje en nu jij Liek.

Verdorie zeg. Liek, het is bij jou bruin bloed dus dat hoeft nog niets naars te betekenen en krampen had ik ook wel wat aan het begin.

Zijn het hevige krampen of meer rommelend?

Ik hoop zo voor je dat het vals alarm is, sterkte!!

Geplaatst

Meiden, zie nu pas dat er vanochtend flink gepost is!

Slecht en positief nieuws wisselen elkaar af.

@Caro-Lin; wat een vreselijk bericht, dat dit jullie nu ook nog moet overkomen. Wens jullie heel veel sterkte!!

@Elke; joepie, gefeliciteerd! Ga er maar lekker van genieten, is een speciaal moment!

@Sandra, welkom en jij ook gefeliciteerd, dat is verrassend zeg.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden