Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Jeetje mina meid... wat een vreselijk nieuws hebben jullie weer gehad... en dan moeten ze ook nog hun huis uit...

Ach vrouwke toch wat een droevenis.

Ik hoop maar dat het goed verkocht wordt dan, dat is dan nog het beste uit het slechtste..

Getver, wou dat het anders was meis.

Liefs en sterkte

Noor

• Reacties 3,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ach meiske toch, wat een verschrikkelijk verdrietig nieuws. Ondanks de eerdere slechte berichten hoop je toch dat de chemo zijn werk goed doet. En dan ook nog hun huis moeten verkopen. Brrrr, ik heb gewoon kippenvel van je berichtje.

Ik wil je een hele dikke knuffel geven en ik wou dat ik een toverstok had om alles weer goed voor je te maken.

Heel veel liefs van Kyra

Geplaatst

Oh Armanda, Wat een verschrikkelijk nieuws van je vader! Ik ga zo hard duimen dat hij zijn kleinkind zal kunnen zien.

Wel fijn dat het zwemmen leuk was. Ik heb dit ook gedaan toen ik zwanger was van Tess, lekker dobberen :-)

@Alle dames, geniet vandaag van het mooie weer. Wij gaan vanmiddag lekker naar de kermis! Daar is het lekker weer voor :-D

Liefs Elke

Geplaatst

Noor, Kyra en Elke, thanks voor jullie lieve berichtjes en medeleven.

Momenteel liggen mijn ouders boven te slapen. Ik stort even helemaal in. Kan me niet herinneren dat ik echt een flink potje gejankt hebt, maar men, de tranen blijven nu even stromen.

Mijn arme moeder blijft straks alleen achter. Ik hoop zo dat ze wat dichter bij komt wonen! En mijn pap, elke keer als ik hem zie is hij weer achteruit gegaan!

Hij neemt nu minder morphine zodat zijn geest helderder is, we hebben daardoor net wel goede gesprekken gehad. Ook over God, en de dood, en het leven.

Ik snap niet waarom God niet ingrijpt, waarom Hij geen wonder doet. Ik geloof er wel echt in. Ik heb ook wel 's een genezing meegemaakt. Maar waarom soms wel en soms niet, I don't know. Wordt er soms heel boos van. Wat een onbegrip en machteloosheid in deze situatie. Mijn kindje schopt nu hard in mijn buik. Ze zal het vast niet leuk vinden dat ik zo overstuur ben. Maar ja, ik kan echt even niet meer sterk zijn. Ben heel blij dat mijn ouders hier zijn dit weekend. Mijn man is op het Flevo festival en ik heb echt wel wat tijd met ze nu. Zal niet snel meer voorkomen.

Ik heb net vast gekookt zodat als pap beneden komt, het niet zo ruikt naar eten (hij verdraagt slecht geuren). En ik hoop dat niet de hele buurt gaat bbq-en vanavond, want dat ruik je ook echt goed en dat hoor je soms ook nog tot laat, als mijn ouders misschien al op bed liggen.

Pfff, nou ik word iets rustiger. Ik heb geen zin om iemand te bellen. Wie snapt nou echt hoe dit voelt. Hoe kan ik dat nou uitleggen.

Ik ga even lekker buiten in de zon zitten met een tijdschriftje totdat mijn ouders wakker worden.

Ik hoop dat jullie allemaal van de zon aan het genieten zijn.

xx

Geplaatst

armanda, even een hele dikke knuffel voor jou..! wij zijn er natuurlijk niet alleen om de leuke dingen te delen, ook de minder en nog mindere dingen.. de andere forum dames zijn het er vast mee eens. alle knuffels die digitaal komen zijn net zo gemeend!!

liefsss

Geplaatst

Armanda, ik krijg gewoon kippenvel en tranen in mijn ogen van je berichtje... Ik weet niet hoe je je voelt, maar ik kan me het misschien een klein beetje in denken.

Ik vind het knap dat je z'n gesprek met je vader hebt gehad. Ik zou niet weten of ik het zou kunnen, vind het z'n moeilijk onderwerp. Echt petje af.

Vanuit hier ook een hele dikke knuffel en geniet van iedere seconde die je met je vader doorbrengt!

Liefs Elke

Geplaatst

Lieve Armanda

Toen ik op het strand lag, en jouw verhaal las, moest ik bijna huilen...Voel zo met je mee!! Och lieve schat, wat gaat dit hard he? I know, I've been there...Wel heeeeel fijn dat je een goed gesprek hebt gehad met jouw papa, en fijn dat ze bij jou logeren!! Geniet van elk moment met jouw ouders! En huilen? Gewoon doen, is ook een stukje verwerking, niets opkroppen, en alles vragen en zeggen tegen jouw papa wat jij wil. En lekker knuffelen! Ik hoop met heel mijn hart, en duim voor je, dat jouw papa jullie prachtige kindje ziet na de geboorte! Meestal lukt dat wel, omdat ze er naar toe leven, na een belangrijke gebeurtenis, zoals een geboorte, bruiloft, feest, kerst enz. Lieverd, ik denk aan je!!! En probeer ook te genieten van het kleine leventje in jou, samen met jouw man en jouw ouders! Dat geeft ook jouw vader kracht!

Kus voor jou!!

:positive energie:

Geplaatst

Jeetje zeg Armanda. Ik schrik van je berichtje. Wat een vreselijke situatie. Je wordt zo heen en weer geslingerd tussen het leven en de dood. Heel veel sterkte en onthoudt goed, we zijn er voor je.

Geplaatst

Dees, Jessie, Hope, Elke, wat een onwijs lieve en meelevende reacties. Thanks a lot, it means a lot to me. Soms zit ik er echt even doorheen.

Ik schreef zaterdag dat ik een flinke huilbui had (al duurt dat bij mij 5-10 minuten, maar toch, was heel intens). Dit had ik zondag en vandaag ook!

Dat past niet echt bij me, maar ik besef dat het nu alleen nog maar zwaarder gaat worden.

Ik denk en verwacht niet dat mijn pap er nog zal zijn met kerst/geboorte van mijn meisje.

Eerder dat hij eind sept of oktober ofzo zal overlijden... Hij geeft zelf ook aan dat hij tegen die tijd toch zichzelf niet echt meer is. En dat ben ik wel met hem eens.

De man die dan mijn dochtertje zou vasthouden, is dan een overgebleven restje lichaam, die waarschlijnlijk niets meer zelfstandig kan vast houden, misschien niet eens zal beseffen.

Beiden voelen we alsof dat 'het' dan ook niet is. Dan zou er een foto gemaakt worden, zodat we altijd nog kunnen zeggen 'opa heeft jou nog vastgehouden' maar wat is het waard dan eigenlijk, als het niet echt meer papa is.

Maar ja, natuurlijk wil ik gewoon dat hij opa wordt en nog meer kleinkinderen gaat ontmoeten op den duur...

oh ik moet snel even weg. liefs armanda

Geplaatst

Armanda, onze reacties zijn niet meer dan normaal hoor!! Pffff, meid, wat een ellendige rollercoaster he? Ik wens je zoveel kracht toe!! Een knuffel voor jou!!!!!!!

Geplaatst

Hoe gaat het verder met iedereen?

Hier gaat het okay...Heb geen last van maagzuur meer, yeaahhh! Hmmm, maar mijn schoenen en ringen zijn gekrompen, ( of alles is gezwollen, hahaha). Vanavond voor de 1e keer naar zwangerschapsyoga. Pfff, vind het best eng....Hopelijk hebben we een leuke groep....hopelijk is het wat voor mij....en hopelijk krijg ik geen nare opmerkingen naar mijn hoofd over mijn buik...Dagelijks wordt er aan mij gevraagd of ik volgende maand al moet bevallen, en of ik zeker weet dat het er maar eentje is, enz enz enz....Ik voel me zo'n bezienswaardigheid, en ik krijg zo wat een minderwaardigheidscomplex over mezelf. Pffff, dit heb ik nog nooit zo in mijn leven gevoeld, of dat ik ineens zo onzeker ben. Maar waarom is iedereen zo bevooroordeeld?? Of waren zeiken mensen je zo af?? Eerst moet iedereen aan je buik zitten, nu vinden ze mijn buik veeeeeeeel te dik! terwijl dat opzich meevalt. Ik ben gewoon klein en draag naar voren, en placenta aan de voor kant. Ben nu 6,5 kilo aangekomen....Pffff... waar heb ik ineens last van hahahaha! Anyway, hopelijk is het leuk vanaaf!

Geplaatst

ARMANDA, ik sluit me helemaal aan bij de woorden van Hope. Veel plezier bij de VK vandaag.

HOPE, hier gaat het goed. Kan wel merken dat de buik af en toe even opspeelt. Zoals afgelopen zondag zijn we druk in de tuin bezig geweest en dan voel ik het wel. Moet dan ook echt maandag even een stapje terug doen. Lekker zeg dat je geen last meer hebt van maagzuur. Hier heel af en toe dat ik wat voel branden, maar nog niet heel erg. Dat komt vast nog wel als de bm nog hoger komt. Probeer je niks aan te trekken van alle opmerkingen (makkelijker gezegd dan gedaan, ik weet het, zeker met alle hormoontjes in onze lichamen.) de ene zwangere buik is de andere niet. En 6,5 kg is helemaal niet slecht.

Hebben jullie dat ook dat jullie uitkijken naar allerlei mijlpalen? Eerst de eerste echo, dan de termijnecho, daarna de 12 weken grens en de nekplooimeting, dan de 20 weken echo en nu kijk ik uit naar de 28 weken grens. Of doen jullie dat niet?

Verder vorige week nog 2 leuke pakjes gescoord voor de kleine met 25% korting. Heeft hij/zij toch iets nieuws en niet alles van broer of zus.

Geplaatst

@Armanda, ik vind het ook niet meer dan normaal dat je je verhaal hier kan doen en steun krijgt. Het is niet niets wat je nu doormaakt. Het zou een leuke tijd moeten zijn, maar er hangt bij jou een donder wolk boven.

@Hope, fijn dat JIJ van je maagzuur af bent! Ikk nog lang niet beng ik bang. Ik heb daar bij mijn dochter 20 weken last van gehad... bah bah.

@Kyra, ik heb dat zeker! Ik heb 3 wekene gelden de 20 weken echo gehad en nu kijk ik al uit naar de 3D/4D pretecho!! leuk, leuk, leuk!!

Liefs Elke

Geplaatst

Girls ik kan niet slapen

Ik zal jullie even wat leuks vertellen dan maar ;-)

Maandagavond hebben we via MP een witte box (met la!) gekocht, super leuk! En voor een mooi prijsje hebben we hun Quinny kinderwagenset ook oveegekocht! Alles er op en er aan.

Gister heb ik mijn nieuwe leaseauto gekregen, een prachtige zwarte Volkswagen Jetta. Rijdt echt heerlijk!

We zijn ermee naar Huizen gereden waar we een mooie babykamer overgenomen hebben! Ook via MP.

Yep, zo koop je de eerste 20 weken echt werkelijk niks, en dan koop je in week 22 ineens alles! Haha!

Na de echo kreeg ik gewoon echt zin om haar kamertje voor te bereiden.

Gister nog een goede VK controle gehad. Moet wel stoppen met drop eten. En voor de zekerheid even op suiker laten prikken.

En dat mijn borsten maar doorgroeien (heb ik toch effe gevraagd) is gewoon zo en kunnen we nix aan doen. Haha Mn buik is nog steeds niet zo groot, in tegenstelling tot die bollen erboven! Maar 7 kg was prima zei de VK. Ben tenslotte al over de helft!

Nou mn mans wekker gaat ondertussen. Ik probeer nog even te slapen.

Geplaatst

Jipppiiiieeeeee!!! De kinderkamer, bugaboo, maxicosi, matras, aerosleep, flessenset, babyfoon, klamboe, voetenzak zijn net binngekomen!! Ze zijn nu alles aan het monteren, vanaaf doet mijn man de laatste dingen ophangen, morgen effe schoonmaken, en dan.....inruimen! Ooooowww, het is nog zoveel echter nu! Wauw, heb even een gelukzalig gevoel! Zo van: yeaaahh we did it! We hoeven alleen nog een reiswiegdeken en hoeslaken en een winterjasje te kopen, evt nog kleertjes, maar voor de rest hebben we alles! Heerlijk gevoel!

Armanda, ook dat van jou klinkt ook leuk leuk leuk! Fijn meis, effe leuke dingen aan je hoofd en doen! Geniet van het kamertje voorbereiden!

Kyra wij gaan ook van mijlpaal naar mijlpaal hoor! Nu ben ik 26,5 week, als hij geboren zou worden heeft hij iig een kleine overlevingskans. Nu op naar de 28 weken, daarna 32. Dan maakt het met niet meer uit. Alhoewel, mijn ouders gaan in oktober tot 15 november naar Bali. Hmmmm, na 15 november mag hij komen, wil zooooo graag dat mijn mamsje erbij is!

Nou, ik ga ff checken boven, ben helemaal hyper hahaha!!

Geplaatst

Ik ben vandaag naar de verloskundige geweest.

Alles is goed. Suiker goed, bloeddruk goed en nog eens bloedprikken binnenkort omdat mijn bloedgrope resus negatief is.

Als dat van ukkie resus positief is moet ik een spuit laten zetten tegen antistoffen of zoiets.

Verder is mijn baarmoeder ontzettend hard gegroeid. Iets te hard. Ik zit in een flinke groeispurt. Vorige keer een baarmoeder van 18 cm en nu al van 26 cm. Als dit de volgende keer ook zo is moet ik een extra groeiecho laten maken.

Even nog naar het dorp geweest en meteen leuke speeldingetjes gekocht en wat rompertjes.

Wij hebben ook al heel wat spullen maar moeten nog wel wat o.a. een babyphone, maar die wil ik met camera, flesjes, sterilisator voor de flesjes, slabbers, spuugdoekjes enz enz. Ook halen we af en toe een pak luiers.

Ik kijk nu uit naar de pretecho die is op 14 sept. Misschien dat we dan wel een geslacht kunnen gaan zien.

Geplaatst

wij zijn vandaag ook met het kamertje bezig geweest. het bedje en de commode staan.. heerlijk. wel vroeg maar goed beter dan te laat.

We willen nog graag een duo wagen, alleen heb ik net een nieuwe stokke reiswieg (paars) gekocht. dus die probeer ik nu weer te verkopen via marktplaats.

voor dat geld kunnen we een duo wagen aanschaffen, en nog iets erbij leggen. (heb al 1 gezien de firstwheels duo)

ik heb even foto's van mijn buikje en het kamertje!

[ATTACH=CONFIG]2103[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2104[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2105[/ATTACH]

de baby zit erg hoog nu en dat merk ik met ademhalen, en mijn man ook die zegt wat puf je ja heb je het warm nou nee, krijg iets minder adem.

leuk hope dat alles binnen is, dan wordt het echter he?? super leuk zeg.

jessie, gelukkig dat alles goed was bij de vk.

nou ik ga lekker met me beentjes omhoog aangezien we de hele dag met de kamer bezig waren.

liefss

Geplaatst

Wauw Dees, jij ziet er goed uit! Leuke kamer!!!!! Gaaf behang!

Jessie, wat heerlijk dat bij jou ook alles goed is! Enne, shoppen rules hahahaha! Is 14 sept je 1e 3D echo? Leuk leuk leuk!

Gisteren de babykamer enz bezorgd, wauw wat is het mooi! De hele middag tot gisteravond 10 u in de weer geweest met schoonmaken en ophangen enz. Vanaf gistermiddag half 4 kreeg ik ineens harde buiken joh! Heeft tot vannacht geduurd! Maar ik negeerde het gewoon de hele dag haha, ik was te druk, maar daardoor komt het dus ook. Binnekort zal ik foto's plaatsen.

Vanmorgen een groei echo gehad. Ik ben nu 26w4dgn zwanger. Het hoofdje was qua omtrek 26w1d, dus prima! En het buikje 27wkn4dgn, dus loopt 1 week voor in de groei. Maar de beentjes zijn heel kort, namelijk 24wkn3dgn....Ik schrok daarvan....Maar de echoscopiste zei: gezien vanaf de 20 wekenecho is je kindje prima in de curve gegroeid. Hoofdje is prima, buikje loop wat voor, en de beentjes zitten op de ondergrens, maar NIET onder de ondergrens, en gewoon goed. En het gewicht van het kindje is 956 gram, bijna 1 kilo, wat overeenkomt met 26-27 weken zwangerschap. Dus ook dat is prima! Maar waarom maak ik me dan nog steeds ontzettend druk over de lengte van de beentjes??? Over 3 weken weer terug naar de vk, op het consult besluit ze of ik nog een groei echo krijg. Ik ga daar wel op aandringen! Sowieso omdat mijn broertje en ik veel te vroeg geboren zijn, en ik wil weten of de beentjes zijn gegroeid...dus.....Wat denken jullie?? Moet ik me ongerust maken?? Kijk, hoofdje en buikje en gewicht zijn prima, alleen hij heeft kleine beentjes......Pfffff wat kan een mens zich druk maken!!

Geplaatst

Heej Hope,

Ik kreeg bij mijn dochter te horen dat ze een klein hoofdje had, een dikke buik en lange benen (er zat ook een aantal weken verschil in). Ik dacht echt dat ik aan alien zou krijgen, maar dat viel allemaal reuze mee!!

Ene met dat kleine hoofdje was ik erg blij!! Geen hechtingen :)

Liefs Elke

Geplaatst

Hahaha Elke, ja geen hechtingen! Ik weet het, ik maak me geloof ik te druk! Alles gaat met jou? Lekker van de laatste mooie zomerdag aan het genieten? Ik ga zo babykleertjes enz inruimen, leuk leuk leuk!

Geplaatst

Echo's, afspraken e.d:

Elke: 7 september (5de x bij de vk)

Kyra73: 12 september 3/4D pretecho

Yolande: 14 september: controle bij gyn

Hope: 15 september controle vk

Hope: 26 sept controle vk en 3 studenten ivm hun opleiding

Uitgerekend op:

Hope: 27 november, eerste kindje, en we krijgen een ZOON!!!

Yolande: 06 december, eerste kindje en we krijgen een ZOON!!!

Kyra: 09 december, 3e kindje, verrassing

Karin: 09 december, 1e kindje, verrassing

Francis: 13 december

Poezebeest: 13 december

Sandra: 13 december, 2e kindje en we krijgen er nog een Meisje bij

Jessie: 16 december

Elke: 21 december, 2de kindje en we krijgen een ZOON!! :-D

Armanda: 27 december, 1e kindje en we krijgen een MEISJE

Kelebek: 29 december, 2e kindje

Diaan39: 30 december, 3e kindje

Dees: 31 december, 2e kindje wij krijgen een 2de ZOON!

Effe het lijstje aangepast

Geplaatst

Echo's, afspraken e.d:

Elke: 7 september (5de x bij de vk)

Kyra73: 12 september 3/4D pretecho

Yolande: 14 september: controle bij gyn

Hope: 15 september controle vk

Dees:15 sept controle vk 5dex

Hope: 26 sept controle vk en 3 studenten ivm hun opleiding

Dees: gesprek verpleegkundige over bevallen ziekenhuis.

Uitgerekend op:

Hope: 27 november, eerste kindje, en we krijgen een ZOON!!!

Yolande: 06 december, eerste kindje en we krijgen een ZOON!!!

Kyra: 09 december, 3e kindje, verrassing

Karin: 09 december, 1e kindje, verrassing

Francis: 13 december

Poezebeest: 13 december

Sandra: 13 december, 2e kindje en we krijgen er nog een Meisje bij

Jessie: 16 december

Elke: 21 december, 2de kindje en we krijgen een ZOON!! :-D

Armanda: 27 december, 1e kindje en we krijgen een MEISJE

Kelebek: 29 december, 2e kindje

Diaan39: 30 december, 3e kindje

Dees: 31 december, 2e kindje wij krijgen een 2de ZOON!

Geplaatst

Hope, bij de 20 weken echo lag er ook een verschil van bijna 1 week in de beentjes.

Dat kon verder geen kwaad. Vandaag eindelijk begonnen met het schilderen van de ukkiekamer.

Ik ben er ineens zo aan toe om de kamer in te gaan richten.

Dees, leuk kamertje hoor. Inderdaad erg leuk behang. En jij ziet er ook erg goed uit.

Geplaatst
Hahaha Elke, ja geen hechtingen! Ik weet het, ik maak me geloof ik te druk! Alles gaat met jou? Lekker van de laatste mooie zomerdag aan het genieten? Ik ga zo babykleertjes enz inruimen, leuk leuk leuk!

Nee, ik was aan het werk. Had ff pauze....

Zo, leuk om in de babykamer te rommelen!!!

Liefs Elke

Geplaatst

hope bij amy werd er ook gezegd dat ze hele lange benen had, het zou een groot zwaar kind zijn

toen ze geboren was bij 40 weken en 4 dagen was ze 52 cm en 2970 gram dus helemaal geen reuzenkind

nu ook gewoon nog een slank hummeltje

dees leuke kamer hoor ben best wel jaloers wij hebben nog helemaal niets gedaan

de kamer staat nog vol met rommel

wat betreft de kinderwagen ik heb mijn gewone kinderwagen van amy dat is een combi van mutsy en daarnaast heb ik een

2e hands tandemwagen van topmark via marktplaats gekocht voor 25 euro

kwam een klein beetje benzine kosten bij want moest hem halen in stadskanaal maar was anders van plan om bij gardo te kijken

dan was ik nog meer benzine kwijt geweest

wij hebben alle bekleding in de wasmachine gehad en nu is ie weer schoon en fris

is die trouwens al gesloten???? gardo

zo nu lekker weekend heb vorig weekend gewerkt en deze week 3 avonddiensten gehad

ben blij nu ff vrij te zijn

hopelijk blijft het vandaag lekker weer want er word ook weer met regen en onweer gedreigd

kijken wat we straks gaan doen heb nog geen idee

amy ligt nog lekker te slapen en ik zit nog in mijn nachtpon

doe het lekker rustig aan

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden