Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dees gefeliiii! Wat een mooi weer had je! Zondag wordt t ook mooi gelukkig, gezien je t dan viert.

Ben moe. Heb alles gelezen maar heb even geen puf om vanaf mn iPhone lange reacties te typen met een duimpje, haha

Hoop dat iedereen een goede nacht heeft vannacht! Moi incluis! Xx

• Reacties 3,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Jessie

Ik las je berichtje over kleertjes.... de eerste tig weken komt het er eigenlijk op neer dat je alleen van de pakjes met voetjes eraan aan wil trekken. Lekker zacht en zit het lekkerst voor de baby... Ik heb zo veel kleertjes gekregen maar een zacht babytje wil je toch gewoon geen moeilijke kleertjes als bloesjes of stugge spijkerbroeken etc aan doen? Koop alsjeblieft alleen wat van die zachte pakjes; de rest gebruik je bijna niet; hooguit als je je eens op wil doffen en visite krijgt. Ik vond die van nijntje bij de prenatal super. Daarnaast: Je krijgt ook heel veel van je babybezoek hoor dus kleertjes kopen: niet doen.

En mocht je een jongetje krijgen dan meld je je maar bij mij.... die van mij zit inmiddels in maat 86 dus heb nog veel mooie kleertjes liggen in kleinere maten. Mocht ik weer zwanger raken is het maar de vraag of het een hij of een zij is en of hij in hetzelfde seizoen geboren wordt.

Maak er graag iemand blij mee.

Liefs

Noor

Geplaatst

@ noor.. helemaal mee eens! ik heb wel maatje 56 spijkerbroek.. enne ik ga me zoon ook niet een pyama aan doen.. want ze vinden het omkleden ook niet fijn.. pas later na een maand of 3/4 heb ik julian spijkerbroekjes gekocht. en dan ook van die soepele.. Ik slaap ook niet graag met een spijkerbroek:) zowiezo niet met een broek aan.

hier veel bovenbuikpijn.. en zwaar gevoel onder in de buik.. voel de kleine wel erg goed bewegen.

mijn verjaardag was lekker rustig.. zondag vast meer jarig gevoel. alhoewel ik veel felicitaties heb mogen ontvangen.

gaan straks lekker boodschappen doen, allemaal lekkere dingen in huis halen.. zin in. haha

Hoe is het dames, ook al meer kwalen?? en de kamertjes en namen al klaar??

liefss

Geplaatst

ivfsh: dank je voor de tip. Daar ga is zeker even op kijken.

Noor: Wat lief van je. En ik zal je tip zeker meenemen. En dank je voor het aanbod, maar ik krijg een meisje.

Ik ga ook niet teveel kopen, maar inderdaad makkelijke pakjes voor het begin. Ik heb er ook een paar gekregen van mijn zusje.

Die heeft een tweeling een jongen en een meisje.

Dees: Naam hebben we al zolang klaar. Nu mogen we het ook eindelijk gaan gebruiken.

Kamertje is al ver klaar. eigenlijk bijna helemaal. Wel erg leuk geworden. We hoeven alleen nog wat accesoires erbij te doen en dan is die klaar.

Geplaatst

Hallo dames,

Ben er weer fftjes, ben weer opgeknapt en al twee dagen aan het werk :):) straks weer weekend heerlijk.

Dees las ff snel dat je jarig bent, van harte meid. Hoop dat je een leuke verjaardag hebt gehad.

En iedereen is nu lekker bezig met kleertjes kopen en kamer inrichting, heerlijk he?

Ga dit weekend ff kijken naar de babykleren van mijn dochter en ga beginnen met de eerste wasjes draaien, leuk leukkkk

Voor de rest wens ik iedereen een fijn weekend en genieten maar van het mooie weer, want dit kunnen voorlopig de laatste zonnige dagen wel zijn :(:(:(

Geplaatst

ff kijken wat er op de afsprakenlijstje staat :):)

Echo's, afspraken e.d:

Elke: 3 oktober, krijg een groei echo (6de x bij de vk)

Dees:13 oktober (vk) meting baby+ bloedprikken

Diaan 39: 11 oktober controle.

Kelebek: 12 oktober VK

Uitgerekend op:

Hope: 27 november, eerste kindje, en we krijgen een ZOON!!!

Yolande: 06 december, eerste kindje en we krijgen een ZOON!!!

Kyra: 09 december, 3e kindje, verrassing

Karin: 09 december, 1e kindje, verrassing

Francis: 13 december

Poezebeest: 13 december, eerste kindje en wij krijgen een ZOON

Sandra: 13 december, 2e kindje en we krijgen er nog een Meisje bij

Jessie: 16 december

Elke: 21 december, 2de kindje en we krijgen een ZOON!! :-D

Armanda: 27 december, 1e kindje en we krijgen een MEISJE

Kelebek: 29 december, 2e kindje en we krijgen een tweede Meisje

Diaan39: 30 december, 3e kindje Wij krijgen een ZOON

Dees: 31 december, 2e kindje wij krijgen een 2de ZOON
!

IVFS: 7 januari, eerste kindje,verrassing

Elke wat vervelend dat de 3d echo niet naar wens was, of het ik het verkeerd gelezen? Jullie hebben zoveel geschreven dat ik het niet meer kan bijhouden hahahah

Geplaatst

Echo's, afspraken e.d:

Elke: 3 oktober, krijg een groei echo (6de x bij de vk)

Dees:13 oktober (vk) meting baby+ bloedprikken

Diaan 39: 11 oktober controle.

Kelebek: 12 oktober VK

Sandra: 17 oktober VK

Uitgerekend op:

Hope: 27 november, eerste kindje, en we krijgen een ZOON!!!

Yolande: 06 december, eerste kindje en we krijgen een ZOON!!!

Kyra: 09 december, 3e kindje, verrassing

Karin: 09 december, 1e kindje, verrassing

Francis: 13 december

Poezebeest: 13 december, eerste kindje en wij krijgen een ZOON

Sandra: 13 december, 2e kindje en we krijgen er nog een Meisje bij

Jessie: 16 december

Elke: 21 december, 2de kindje en we krijgen een ZOON!! :-D

Armanda: 27 december, 1e kindje en we krijgen een MEISJE

Kelebek: 29 december, 2e kindje en we krijgen een tweede Meisje

Diaan39: 30 december, 3e kindje Wij krijgen een ZOON

Dees: 31 december, 2e kindje wij krijgen een 2de ZOON
!

IVFS: 7 januari, eerste kindje,verrassing

Heb mijn nieuwe afspraak er ook maar ff weer bijgezet

jessie ik ben het wel met noor en dees eens

gewoon makkelijke kleertjes aan doen en snachts aan laten

wel ff uitkijken met de broekjes met voetjes want mijn meisje had de benen te lang waardoor ik ze voor niks had gekocht

ze was en is nog steeds een lange dunne

bij de geboorte 5 pond en 52 cm

nu 7,5 kilo en 73 cm

morgen flink boodschappen doen en het halve huis verbouwen want mijn man is zondag jarig

vanavond vroeg op bed en the voice bekijken

verder geen nieuws of byzonderheden

Geplaatst

Ik zat ook te bedenken wat fijne kleertjes zijn voor aan het begin, dus thx voor de tips!

Hebben de meeste kindjes die rond de 38-41 weken geboren worden nog maat 50 of vaker al maat 56?

Vandaag lekker lang mijn haar laten doen bij de kapper, beetje Jennifer anniston model ( naar binnen getangd) dus voel me helemaal lekker..! Had nl de afgelopen twee weken bijna alleen maar slome kleding aan en vrijwel geen make up dus ik wilde mezelf weer even wat aantrekkelijker maken haha.

Verder vanmiddag thee met de buurvrouw in mijn achtertuin gedronken en net even de oven op een rustig tempo schoongemaakt.

Morgen ook een feest bij ons thuis, circa 45 vrienden nog voor onze beide verjaardagen. Mijn man regelt het huishouden en boodschappen hebben we via Albert besteld dus ideaal.

Wat een weertje hè? Echt nog een bonus na die rotzoner met regen.

Ivsh, is het gezellig met je schoonouders?

Ik heb alles gelezen maar mijn geheugen is te slecht om via de iPhone uit mijn hoofd op iedereen te reageren, sorry....

Dan maar ff een fijn weekend hug voor alle december dames en ook een dikke knuffel voor Noortje!

Liefs yolande

Geplaatst

Ik heb helemaal niet goed bijgelezen, dat doe ik nog wel, maar heb ff een kwestie die ik hier voor wil leggen. Het gaat er nl om dat ik ongeveer een uur rijden van mijn ouders woon. Ik heb super lieve ouders en het contact is verder goed. Ze zijn betrokken en juist dat zorgt bij mij voor innerlijke strijd. Mijn moeder heeft vandaag gevraagd wat ik van het idee vind als de baby er is dat ze dan een hotel in de buurt pakken en dan een aantal dagen voor ons komen zorgen. Ik moet daar eerlijk gezegd niet aan denken, als er naast de kraamzorg ook nog mijn ouders dagelijks een paar uur over de vloer komen. Ik heb gezegd dat we kraamzorg krijgen de eerste week en extra hulp echt overbodig is. Ook willen ze het kindje graag leren kennen, wat ik kan begrijpen en regelmatig zien. Nu zie ik mijn ouders ongeveer 1x per maand/6 weken. Ook daarin denk ik, zolang ik verlof heb is dat best te regelen, naar zodra ik weer aan het werk moet wordt het gewoon lastiger, vooral omdat mijn man ongeveer om het weekend werkt. Kan me voorstellen dat we in zijn vrije weekenden met z'n drietjes willen zijn. Pfff, geen idee of er nog een touw aan mijn verhaal vast te knopen is, maar ik vind het maar lastig allemaal. Best leuk zo'n kind krijgen, maar dat ik dan ook rekening moet gaan houden met de familie heeft nooit iemand mij verteld :-sHier iemand die ouders/schoonouders verder weg heeft wonen en hoe doen jullie dat?

Geplaatst

Poezebeest,

Mijn schoonouders wonen anderhalf uur van ons vandaan en een schoonzus een uur de andere kant op.

Ik heb hetzelfde als jij, maar daarbij niet zo'n band met mijn schoonouders en heel eerlijk gezegd een hekel aan mijn schoonzus.

Mijn man en ik gaan naar verjaardagen en de standaard verplichtingen met feestdagen enzo.

We zijn niet van plan om dat te gaan veranderen. Ik snap dat ze in het begin wat meer langs zullen komen, maar heb al aangegeven dat dat korte bezoekjes zullen zijn. Op dat moment zitten we niet te wachten op hele dagen bezoek.

Je moet niets aanpassen he, het blijft jullie leven, je mag het bepalen!

Ik schrijf niet veel op dit forum maar lees wel mee hoor!

Ik lees dat velen klachten hebben, voor mij zijn een aantal herekenbaar. Ik voel me een wrak, puur op mijn bekken, lopen doet gruwelijk pijn, zitten gaat wel.

Kan niet meer tillen van de rugpijn. De bekkentherapie werkt helaas ook niet zo, verbetering is lastig voor elkaar te krijgen. Daarnaast verstoorde suikers, ik kom de GTT niet door, de waarde na 2 uur is 10,1, echt heel hoog, maar verder geen enkel signaal van zwangerschapsdiabetes, ben tot nu toe 4,6 kilo aangekomen, normale hoeveelheid vruchtwater, normale suikerwaardes. Sta dus nu onder nog stengere wekelijkse controle van de Gyn, internist en heb twee wekelijks een groeiecho en dopplertest. Ben er wel achter dat als er iets is, ook meteen alles in gang wordt gezet, dat geeft wel een iets geruster gevoel.

Daarnaast begint de spanning ook te komen, er komt weer een hele hoop naar boven. Zeker nu de verjaardag van Mathijs in de buurt komt. Het is dan bijna drie jaar jaar geleden dat we hem verloren maar het verdriet kan af en toe nog heel hevig zijn.

Maar het einde is in zicht. Eind november wordt ons kleine meisje gehaald.

Wel raar ik kan vandaag zeggen dat we onze kleine volgende maand in onze armen hebben!

Ik beloof dat ik regelmatiger zal posten!

Veel liefs Francis

Geplaatst

yolande, Julian had maatje 44.. hij was en is nog steeds smal en lang. hij is met 38 weken geboren.

pff ik ben er vandaag ook wel zat van hoor, ik heb constant harde buiken, bovenbuik pijn en eigenlijk wil ik nog heel veel doen maar het komt er maar niet van.

ik ga weer liggen.. op de laptop doet erg pijn als ik zit..

liefss

Geplaatst

Dees, dat is een kleintje geweest, maatje 44!!

Dus maatje 50 meenemen naar zkh is wel zo handig..

Lig ook met harde buik op bed, toch iets teveel gedaan voor ons feestje van vanavond. Nu nog even relaxen.

Jij ook maar rustig aan Dees? Morgen weer een dag....

Geniet van de zwoele zomeravond dames!

Geplaatst

Hee meiden!

Even vanaf weekendje weg met schoonouders. We zijn vanavond lekker oprijd naar et b@b gegaan, net in bad gelegen en nu even forummen :-)

Francis: ik lees dat je zoontje is gestorven: vreselijk... Fijn dat het goed gaat met je kleine meisje in je buik!

Poezebeest: tja.... Heel lastig... Ik zit zelf met een soort van vergelijkbare situatie. Wij wonen dus in het buitenland, dus mensen komen natuurlijk niet voor een uurtje op bezoek :-). Wij hadden al bedacht een goede deal te sluiten met b@b bij ons in de buurt, zodat we ouders en directe familie daar kunnen laten slapen (om de beurt). Nu gaf mijn moeder aan toch wel te verwachten en het heel erg leuk vinden bij ons in huis te slapen. Ik weet om eerlijk te zijn niet of ik dat zo fijn zal vinden... Ze zullen zsm komen als Catootje is geboren, ook om te komen helpen (kraamzorg bestaat hier niet), maar ik en heel bang dat ar en ik dan niet genoeg de tijd en de rust hebben om zelf onze draai te vinden als we met z'n drietjes zijn... Vind het lastig, wil mijn ouders niet kwetsen, want ze bedoelen het allemaal goed en we zullen blij zijn met hulp, maar ik ben bang dat het too much zal zijn... Ben erg benieuwd naar de adviezen van anderen.

Hier trouwens echt alleen maar reen! Bizar: in heel

Europa schijnt de zon, maar boven Ierland hangt een enorme regenwolk. Het plenst hier werkelijk bijna de hela dag... Beetje gemeen :-).

Armands: hoe is het met jou meid? En met je vader?

Slaap lekker meiden!

Geplaatst

poezebeest das best lastig meid. Kan je niet voorstellen dat ze bijvoorbeeld na de week komen dat de kraamzorg weg is. En dat ze in die ene week gewoon ff komen voor de gezelschap??

In het begin zal het misschien lastig zijn maar je vind je draai er wel in meid ::):)

Yolande mijn dochter was precies op de uitgerekende datum geboren en ik had maat 50/56 in huis en dat was perfect voor haar ze paste er goed in ze is ook 3425 gram en 51 cm geboren. Dus zal nu ook in deze richting iets gaan kopen.

Gisteren hebben we de kinderwagen gekocht, een Mutsy Slider paars joepieeeeeee, ze komen het begin november brengen. In de tussentijd hebben we vandaag de schuur opgeruimd dat ziet er weer netjes uit, en heb de baby kleertjes van mijn dochter uitgezocht. Nou, moet nog wel wat dingen bijkopen maar dat vind ik niet erg :):):)

Zal ze van de week lekker wassen, een voor een kan ik dingen van mijn lijstje afstrepen het gaat de goede kant op. Ik wil eind november gewoon klaar zijn met alles, kinderkamer, huis van top tot teen schoonmaken, dan kan ik in ieder geval nog genieten van mijn verlof :):) en stel je voor dat de kleine eerder komt:eek_yello::eek_yello::eek_yello:

Nou, we gaan zo ff pannekoeken eten en daarna gaan we bij vrienden op bezoek en dan is mijn weekend weer voorbij morgen weer werken en dat nog 8 weken :yawn::yawn::yawn:

Geplaatst

Heej liever dames,

Gisteren hebben we de verjaardagen van mijn opa en oma gevierd en hier zijn z'n leuke foto's gemaakt die ik ff met jullie wil delen :-D

[ATTACH=CONFIG]2410[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2412[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2413[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2411[/ATTACH]

Liefs Elke

Geplaatst

ja bij ons hadden ze gezegd dat we een kleine mannetje kregen.. niet te klein ofzo hoor. maar hij was wel echt klein.. tenzij hij nu heel lang is.

wat een mooie foto's elke..en wat een knappe dochter. ! ik heb een mooie zoon..(hint hint)

visite is weer weg, leuke gezellig verjaardag had. Ben wel moe nu hoor!! we lekker verwent, allemaal cadeau bonnen gekregen. (wil nieuw servies kopen)

nu lekker slapen..

liefsss

Geplaatst

hi meiden!

kelebek: mooi dat je je kinderwagen hebt! Goede planning heb je :-) Ik wil ook alles ruim op tijd afhebben, stel je voor idd.... Lijkt me wel zo relaxt als je weet dat alles klaar staat.

Elke: prachtdochter heb je! Leuk ook om een foto van jou te zien!

Dees: mooi dat je goed bent verwend met cadeaubonnen: leuk hoor, nu lekker uit gaan zoeken.

Wij zijn weer terug van ons weekendje weg met ouders van ar, was gezellig, maar we zijn wel echt helemaal verregend... tja, isniet anders. Morgen ga ik ze nog 1 dagje entertainen en dan weer op het vliegveld zetten. Effe paar avondjes rustig met z'n tweetjes en dan staat vrijdag het volgende bezoek weer op het vliegveld. Wel heel gezellig hoor, maar dan geniet ik in de tussentijd even extra van de avondjes met z'n tweetjes. Hoewel, tweetjes..... drietjes natuurlijk, haha.

Slaap lekker!

IVFSH

Geplaatst

Yolande; fijn dat de bloeddruk nu goed is, houden zo! Was het leuk bij Hans Teeuwen? Je nieuwe kapsel klinkt leuk! Heerlijk om even tijd en aandacht aan jezelf te besteden. Ik moet nog even wachten met de kapper aangezien ik over een paar weken een bruiloft heb en er dan toch wel goed gekapt uit wil zien :-)

Sandra; ben je inmiddels een beetje opgeknapt? Hopelijk wel en anders veel beterschap.

Elke; Boxtel ken ik zeker wel, ik woon daar waar jij de echo hebt laten maken :-) Mooie foto's van je kleine meisje trouwens, wat een schatje!

Dees; hoe is het nu met je?

Francis; even een dikke knuffel voor jou. Kan me helemaal voorstellen dat er vanalles weer boven komt, zeker nu je alweer zo ver bent in de zwangerschap én de verjaardag van Mathijs dichterbij komt. En wat ontzettend spannend dat jullie kleine meisje eind volgende maand al gehaald wordt! Het gaat echt hard nu.

Ivfsh; ik snap helemaal wat je bedoelt. Van de ene kant is het fijn om je ouders in de buurt te hebben, maar van de andere kant wil je ook gewoon met z'n drietjes zijn en zelf bepalen wie er wanneer komt. Dat is lastig als je ouders bij je in huis zijn. Ik ben iig blij te lezen dat ik niet de enige ben met familieperikelen. Ik vind het erg lastig om nee te zeggen tegen mijn eigen familie, maar van de andere kant krijg ik het gevoel dat mijn leven wordt bepaald door hun en als ik ergens een hekel aan heb is dat mensen zeggen hoe ik het moet doen. Heb het er inmiddels met mijn man over gehad en volgende week komt mijn moeder op bezoek en dan ga ik in ieder geval zeggen dat wij het niet zien zitten dat ze dagelijks over de vloer komen. Ze mogen best langskomen, maar het is zo afhankelijk van de situatie dan en waar wij behoefte aan hebben. Daarnaast is het natuurlijk ook zo dat als wij de deur niet open doen, niemand het huis in komt, haha. Ik heb dus niet echt adviezen, maar wellicht is het het beste om duidelijk te zijn dat je niet wil dat mensen bij jullie in huis komen slapen en dat er een b&b is waar ze terecht kunnen. Willen ze dat niet is dat hun probleem, zeg ik heel stoer :-s

Vanochtend weer op controle geweest en groeiecho gehad. De kleine man ligt mooi op groei en is gewoon gemiddeld, dus dat was goed om te horen. Het verwijde nierbekken wat bij de 20-weken echo was gezien werd ook gecontroleerd en daar was niets meer aan de hand, dus heel fijn! Mijn bloeddruk is helaas toch weer stijgende, nu weer een onderdruk van 100. Dus de medicatie is opgehoogd en urine gecontroleerd op eiwitten, die er gelukkig nog steeds niet in zitten. Donderdag moet ik weer terug. Ben heel benieuwd hoe zich dit verder gaat ontwikkelen, voelt wel een beetje als een tijdbom waar ik mee rondloop, maar gelukkig word ik wel goed in de gaten gehouden en kan ik altijd bellen als ik het niet vertrouw.

Vandaag de proefdruk van het geboortekaartje gekregen en ik ben er helemaal blij mee. Het is gewoon een geweldig kaartje! Als onze kleine man er is zal ik laten weten welk geboortekaartje het is geworden.

Geplaatst

Ik heb trouwens afgelopen weekend het eerste commentaar gehad over mijn buik. Eerst werd ik voor blok beton uitgemaakt, maar dat ging makkelijk ene oor in en andere oor uit. Een dag later zei iemand dat het wel hard ging en ik flink aangekomen was. Ik zou ook vooral in de breedte dragen terwijl zijn vrouw vooral vooruit droeg. Als laatste opmerking zei hij nog, dat het flink sporten wordt na de bevalling. Ik heb toen heel kortaf gezegd dat ik dat dan wel zie. Nadien was ik wel echt pissed en heb ik ff hard uitgehuild bij mijn man. Waar bemoeien mensen zich ook mee. Ik weet dat ik me niet moet laten opjutten, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Ik snap nu dus ook helemaal hoe diegene zich voelen die eerder van die opmerkingen kregen!

Geplaatst

@Poezebeest: wat grappig! Die plaats ken ik ook wel, hahaha.

Fijn om te lezen dat er van de verwijde nierbekken niets meer te zien is. Is toch een fijner gevoel, toch?!

We zijn net bij de VK weest en hebben ook een groei echo gehad en alles was goed. Hij ligt hartstikke dwars, hahaha. Van links naar rechts :-D

De groei is goed. Zijn buikje zat op ruim 29 weken en het beentje en hoofdje lig mooi op schema met 28 weken :-) Ook nog even bloed geprikt voor het HB en mag over 3 weken weer terug.

Liefs Elke

Geplaatst

Francis, jeetje Francis wat heftig van jullie Mathijs. Wat zal dat zwaar zijn geweest en natuurlijk nog steeds.

Elke en poezebeest, wat fijn dat alles bij jullie ukkie er goed uitzag.

Elke, wat heb je een knappe meid. Leuk hoor.

Iedereen nog lekker genoten van het mooie weer? Ik vandaag nog wel want er komt niet veel goeds aan volgens mij.

Afgelopen weekend heb ik helaas moeten werken dus niet echt kunnen genieten.

Wel hebben we de verjaardag van mijn stiefdochter gevierd. Iedereen heeft nu ook de babykamer gezien en ze vonden hem super. Mijn oma was zo trots op ons. Ze vond het zo mooi. Echt lief.

Ik heb nu weer iedere nacht last van vreselijke krampen in mijn linkerbeen en voet. Dit doet zoveel pijn. Ik had het weer vannacht en vanmorgen. Ik schreeuwde het echt uit en gewoon uit wanhoop riep ik haal die baby er maar uit ik hou dit niet meer vol.

Mijn man heeft de vk gebeld vandaag en ik kan er verder helemaal niks tegen doen. Ik wordt gewoon bang om zo de nacht in te gaan.

Verder begin ik last te krijgen van mijn schaamstreek. Meer de botten of zo daar. Volgens mij is het mijn bekken.

Herkent iemand dat?

Geplaatst

HOPE, hoe is het met je meis? Gaat alles nog een beetje? Je hebt al een paar dagen niets geschreven zag ik.

YOLANDE, en hoe is het met jou? Lukt het een beetje om rustig aan te doen? Leuke verjaardag gehad?

FRANCIS, meid heel veel sterkte de komende periode. Het lijkt me echt zo ontzettend moeilijk voor jullie.

Daarnaast vervelend dat jij ook de GTT test niet door kwam. Hier hetzelfde geval, terwijl er bij mij ook niets op wijst dat ik suiker heb. Volgens mij ligt het gewoon aan de glucose die je moet drinken en kan je lichaam daar niet tegen. En daarbij ook nog eens rugpijn, bah niet leuk. Wel leuk dat je in ieder geval weet dat jullie meisje er volgende maand al is.

JESSIE, oh wat erg zeg die krampen. Ik heb wel eens gelezen dat een stukje zeep onder je hoeslaken bij je voeten wil helpen, maar of het ook echt helpt??? Iemand die ik ken heeft het geprobeerd en bij haar hielp het.

ELKE, wat een leuke foto's en wat een lekker ding is je dochter. Fijn dat alles met ukje goed was en met jou ook.

POEZEBEEST, fijn dat alles goed is met ukje en dat hij mooi op schema ligt. Wat is dat toch met mensen die denken dat ze alles maar mogen zeggen over zwangere buiken? Rare gasten hoor. Lastig met je ouders. Ik weet nog dat ik het fijn vond dat mijn moeder er was (vader werkte), maar ook weer blij als ze na een uurtje weer weg ging. Nu wonen zij in de buurt, dus kunnen zo bij ons zijn als ze willen, maar ik weet dat ik heel erg genoot van de tijd die we alleen waren met ons gezinnetje, zonder kraamzorg en visite. Misschien idd vragen of ze de week nadat de kraamzorg weg is een paar daagjes langs kunnen komen. Ik weet verder niet hoe jouw man dat geregeld heeft, want de tweede week is best wel even pittig.

IVFSH, en genoten van het weekend met de schoonouders? Kan me voorstellen dat je het lastig vind dat je moeder de hele dag bij jullie is als de kleine geboren is. Ik vind mijn moeder ook een lieverd, maar ik weet dat ik het ook erg fijn vond dat ze weer naar huis ging na een uurtje (ze woont hier vlakbij), zodat wij weer konden genieten van de kleine en ons gezinnetje.

DEES, wauw Julian was echt een kleintje zeg. Mijn zoon had met 38+5 maatje 50 aan en mijn dochter had met 39+5 50/56, maar zij was ook erg lang.

KELEBEK, gefeliciteerd met de kinderwagen. Leuk om al die dingen te kopen en alles uit te zoeken. Ik heb nu diverse dozen met kinderkleding klaarstaan. Zodra de kleine er is gaat de kleding van het andere geslacht weg en kan ik kijken wat ik nog eventueel bij moet kopen (hoewel ik denk dat het wel mee gaat vallen.). Ik ben ook begonnen met de grote schoonmaak. Wil net als jij over een paar weken het huis helemaal klaar hebben en dan gaan genieten van mijn verlof.

Zo ik ben ook weer bijgelezen. Heb het de afgelopen week lekker druk gehad. Afgelopen weekend de verjaardag van mijn zoontje en mezelf gevierd. Lekker in de tuin en erg gezellig. Daarnaast de gang een grote schoonmaakbeurt gegeven en een deel van de kamer. Ook de tuin is bijna winterklaar nu. (Nog wat plantjes kopen en planten en dan bijhouden dat de afgevallen bladeren opgeruimd worden). Vandaag de slaapkamer van de kinderen eens goed onder handen nemen, want dat lijkt nu wel een ontploft speelgoedparadijs. Kan ik gelijk weer eens wat speelgoed wisselen met beneden. Verder lekker aan de schoonmaak en natuurlijk de gewone dagelijkse dingen.

Straks weer naar de VK, morgen naar de internist en overmorgen naar de gyn. Lekker druk dus nog deze week.

Geplaatst

Ik krijg altijd gelijk pijn in mijn buik als ik je niet hoor hope... Vrouwke gaat het nog een beetje?

Ik vind dat jij meldingsplicht hier moet krijgen hoor ;-)

Liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden