Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hier gaat het redelijk, de kleine man zit nog aan de beademing omdat hij zijn zuurstofgehalte niet goed zelf op peil kan houden, hij trekt steeds het slangetje uit zijn neus en wordt heel boos als het terug moet. Verder gaat het best goed met hem en heb ik al met hem gebuideld en ben zooooo trots op de kleine.man!

Met mij gaat het ook beter, ontzettend emo vandaag, jank echt om alles. Maar catheter is eruit en ben al uit bed geweest vandaag. Bloeddruk zakt een inieminie beetje steeds dus hoop dat ook dat snel beter gaat.

Bv lijkt een beetje op gang te komen, maar het kolfapparaat is idd een draak van een ding.

• Reacties 3,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]2835[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2836[/ATTACH]

nog even 2 buikfoto's!

groeit lekker hier.. en beweegt hard en soms wel pijnlijk..

andere dames nog meer buikfoto's ben nieuwsgierig..

liefss

Dees

Geplaatst

Mn migraine lijkt over Vandaag!

Ik krijg een andere kamer vanmiddag. Vvlak bij Sera.

Als ik beter kan lopen kan ik er zelff heen gaan. F

Het is weekend! Enjoy iedereen!

Geplaatst

Hey Armanda, super gefeliciteerd met jullie lieve dochtertje. Ik las je verhaal over kolven / bv. Door de keizersnee kwam dit bij mij ook niet op gang. Sowieso niet in het zkh, pas thuis na 2 dagen proberen. Op dag 6 na zijn geboorte kwam het door stuwing pas echt op gang, met heeeel veel hulp van de kraamhulp. Het kan dus echt even duren hè. Ik had ook nog een superkolf gehuurd, de Medela Symphony en dat ging veel beter dan de ziekenhuiskolf. Ik wil alleen maar zeggen, als je graag bv wilt gaan geven, dat het echt wel gaat komen maar dat het begin gewoon supermoeilijk is. Heel veel succes, en hoop dat je snel opknapt!

Geplaatst

*breek even in*

Ik heb de borstkolf van Avent, vind deze kolf echt een super apparaat.

Het zal per persoon verschillen en niet elke kolf werkt bij iedereen hetzelfde.

Misschien dat je bijv. 2 verschillende kan uitproberen door ze te huren bij een thuiszorgwinkel?

Succes!

*breek weer uit.....*

Geplaatst

soms word een borstpomp ook vergoed door het ziekenfonds dus mss ff navragen bij de zorgverzekering voordat je een dure aanschaft

dees mooie foto's kon ik zo zijn als ik dat zie heb alleen ander ondergoed aan hihi

nee heb de buik ongeveer net zo

en we hebben jullie nageaapt met het pip behang

bij onze "kees" hangt dat nu ook aan de muur

Geplaatst

even een update. om 15.15 u vanmiddag zijn mijn vliezen gebroken! ik verlies ontzettend veel vocht. vk heeft me direct naar het ziekenhuis gestuurd. alles ziet er verder goed uit moet wel in het ziekenhuis blijven tot kleintje geboren wordt. moet nu echt de keuze maken ks of stuitbevalling maar het kindje zit nog goed dus tenzij ik weeen ha krijgen mag het nog even blijven zitten. wordt bij ons dus ook spannend nu.

Geplaatst

Jessie dat meen je niet!!! Wat SPANNEND!

Zet m op meis! ook met je beslissing.

Meiden thx voor kolftips!

Hier in zhs hebben ze ook medela symphony

Vanmiddag had ik een paar druppels waar ze wat mee konden: opgezogen in pipetje en was bijna 1 cc, mocht mijn man zo in Sera's mondje doen.

Vanavond kwam er weer nix uit. Hopelijk morgen weer meer!

Geplaatst

Jemig even kort maar jessie poeh wat onverwachts al! Wat adviseert het zkh stuitbevalling of ks? Hoeveel weken ben je nu precies? Succes en sterkte met de keuze!!

Armanda, fijn dat er melk kwam! Het is een begin moet je maar denken!!

Geplaatst

Aaaaah!! Jessie! Wat een spanning!!! Zet 'em op! Je kan het!!

Nu "moet" ik weer 20 keer per dag op het forum kijken :-D

Op naar het volgende baby!!

Liefs Elke

Geplaatst

Jessie, ik moet wel aan je denken hoor!

Ik heb ondertussen 'stuwing'. En om eerlijk te zijn meiden...

Wat doet dat pijn! Niet dat ik ineens giga veel melk heb, maar men, die borsten zijn keihard! Ze barsten uit elkaar joh voor mn gevoel. En iedereen weet vast nog hoe ik klaagde over dir giga tits van mij, van B/C naar F!! Nou sereieus, die stuwing kan er ook nog wel bij! Haha

Ik schrijf steeds maar neer wat me overkomt, in de hoop dat jullie er ook wat aan hebben (aangezien ik de eerste ben). Sla het gerust over hoor, als t effe niet boeit ofzo ;-)

Het is voor mij ook allemaal nieuw.

Poezebeest, ik vraag me steeds af hoe t met de kleine J is.

Gaat t al beter met hem? En herstel jij een beetje?

Yolande, misschien heb ik er overheen gelezen, maar hoe is de draaiing geweest?

Hoe is t met de andere meiden?

Ivfsh, nog bedankt dat je dat topic hebt aangemaakt. Super leuk al die reacties op Sera!

Hoe ligt Catootje nu?

Hope, zwemt de baby nog los rond, en gaat t nog?

Ik dacht altijd dat jij de eerste zou zijn, maar ondanks alles wat jij meemaakt ben je een bikkel (dat mag zeker gezegd worden) en ik vind dat je t lang en goed volhoudt!

Diaan, hoe is het nu? Ook jij had t even zwaar...

Francis, Sandra, ben jullie niet vergeten, het gaat steeds goed met jullie, super fijn, is dat nog steeds zo?

Elke, thx voor lieve woorden over mijn mama... Lief!

Nou ik stop effe, t wordt weer veel te lang ;-(

X Armanda

Geplaatst

Hi armanda, oef die stuwing.... Klinkt niet fijn!! Is dat wel een teken dat het op gang gaat komen nu?

De draaing gaat maandag plaatsvinden althans een poging daartoe... We willen dat ze het heel zachtjes proberen want onsgevoel zegt dat hij niet voor niks zo ligt al die tijd en we willen geen geduw en getrek maar een licht Zetje tegen de billetjes en als hij dan zelf niet koppeltjeduikt dan laten we hem liever zo liggen.

Heb af en toe lichte menstruatiepijn sinds twee dagen, gyn zegt dat je dat lichte voorweeenkunt voelen die soms weken kunnen duren, begint toch best spannend te worden!

Poezebeest, hoop alles Oké met jou en kleine man?!

Jessie, ben benieuwd hoe jouw nacht is verlopen?!

Andere dames, hebben jullie al voortekenen of is alles rustig?

Mooie buikfoto's! Mijn buik is wel vergelijkbaar, draag wel duidelijk naar voren en heb trouwens wel vaak druppels dikkere melk mijn borsten dus dat belooft wat..

Trouwens armanda, ik vind het juist goed dat je alles opschrijft hier zowel voor jezelf maar ook omdat ik het reuze interessant vind en meeleef hoor!

Geplaatst

Oh maandag dus Yolande. Spannend. Klinkt alsof jullie er goed overnagedacht hebben. Komt goed dan.

Lichte mens.pijn? Wie weet komt t bij jou een op gang, maar kan natuurlijk ook nog even duren.

Fijn dat je wat hebt aan mn ervaringen. Ik las ook wel s bij Oktober mee om te kijken wat allemaal te verwachten.

Al druppels vanzelf? Wauw! Ik moet t echt oproepen met kolfapp. Maar Sera heeft er al wat druppels van gehad. Hoop dat t snel meer wordt.

X

Geplaatst

Armanda wat fijn dat het goed gaat met jullie Sera! Over een bikkel gesproken!!! Precies haar moeder! Krachtig en sterk!! Wauw!! Hoe gaat het? Heb je veel last vd wond? Enne, elke druppel borstvoeding telt! En het komt heus wel op gang hoor, het duurt gewoon eventjes. Auw, stuwing, lijkt me niet grappig, moet het nog ervaren haha! Ga je veel naar Sera? En hoe gaat het met jouw man en natuurlijk je moeder? Ik las ook dat je naar een andere kamer gaat zodat je dichter bij jullie dochter bent, echt fijn! En oja, ik vind het erg leuk jouw berichtjes te lezen hoor, lekker blijven schrijven!

Jessie, tjeeeeeeeeeeeee!! Vliezen gebroken, spannend hoor!! Dus binnen nu en een paar dagen ben je ook mammieeeee! Leuk leuk leuk! Hoeveel weken ben je nu? En hoe gaat het vandaag? Net wat Elke schreef, nu moet ik 100x p/d gaan kijken hahaha!

Poezebeest, hoe gaat het met jullie? Is je bloeddruk al wat lager, en herstel je goed? Hoe is het met jullie ukkie? Geef je ook borstvoeding?

Yolande, morgen dus proberen te draaien! Spannend! Ik snap ook je gevoel hoor! Menstruatiepijn herken ik hoo. Zijn zeker voorweeen, ik heb het als indalingsweeen en voorweeen. Verlies jij ook nu meer afscheiding? Sorry voor de vraag haha!

Dees, wat een prachtige buik!!! Ben jaloers! ik heb ook zo'n buik, maar vol met striemen, ik maak ook geen buikfoto's meer, vind mijn buik zo lelijk geworden...Maar anyway, je ziet er goed uit!!

Fijn dat het met de rest allemaal goed gaat! Ivfsh mooie controles weer gehad, toppie!

Ik heb donderdag op vrijdag idd thuisgeslapen, verplicht met paracetamol en een slaaptablet. Ik heb geslapen van elf tot 10 uur in de morgen. Maar poeehhh wat was ik vrijdag beroerd van die slaapmiddel. De hele dag een dronken misselijk duizelig wazig gevoel, bah! 's Avonds ging het weer beter. En of ik nou uitgerust was? Nee, niet bepaald! Dusss, nooit meer die troep voor mij! Dit was de 2e en laastse keer. Vrijdag op zaterdag 6 uurtjes geslapen en gisteren echt een fijne dag gehad. Nog even in de stad geweest, poffertjes gegeten en zwangerschapspanty's gekocht en versiering voor als de baby er is. En vannacht heeeeeeeerlijk geslapen op eigen kracht! 1x Eruit geweest om te plassen, heb gewoon 8,5 u non stop geslapen! Ik ik voel me vandaag toppie!!! Verder is die urineweginfectie weg! Heb nog amper harde buiken/weeen! Ik kan me niet meer herinneren hoe dat voelt, een zachte buik, maar wat fijn is dat zeg!! En ik voel mijn kindje nu ook zo goed weer. We genieten saampjes echt volop nu, maar mag ook wel een keer. Vandaag 38 weken! Af en toe een voorwee, veel afscheiding verlies, en mijn buik hangt erg laag. Denk dat de kleine weer is ingedaald! Verder baarmoedermond volledig verweekt en verstreken! Maarja, het kan ook zo nog 2 weken duren vrees ik. Ik hoop het niet, ben er zoooooooooooo klaar voor! Kom nou baby'tje! Maar ik zie het al gebeuren dat ik tot 41 weken doorloop! Hoop het niet, wordt ie rond Sinterklaasavond geboren, vind ik ietsje minder. Maarja, ce'st la vie! Je kan de natuur niet beinvloeden...

Nou meiden, geniet lekker van jullie (geboren) kindjes, Jessie ik denk aan je! En oja, wat een heerlijk weer buiten he? Ik ga nu douchen. Tot later! x

Geplaatst

Hope, wat heerlijk dat je je zoveel beter voelt en zelfs geniet!!, dat gun ik jou extra na die moeilijke zwangerschap! Heerlijk.

Ik heb sinds 2 weken veel meer afscheiding zoals jij ook schrijft ( beetje slijmeriger en meer) sorry voor de fijne details haha....De gyn zei dat het een mooi teken is dat de basrmoederhals zich voorbereidt maar het kan nog wel weken duren dus ik hou dat in gedachte want stiekem hoop ik nog ergens eind nov te bevallen.

ben wel benieuwd naar morgen...

Armanda, sera is idd een heel sterk meisje, net als haar moeder!

Geplaatst

Hey meiden,

even een update van mij, mannetje is nu helemaal ingedaald weeën blijven lekker komen en sinds gister ook mijn slijmprop kwijt geraakt.

Ik ben gelukkig nog steeds thuis, maar als ik eerlijk ben mag hij van mij wel komen, mijn olifanten voetjes zijn er ook nog steeds en het slapen.....

zou niet meer weten wat dat is.

lekker ego berichtje :)

Nou dames had het met mijn hubbie erover december is wel de maand van vroeggeboorte geloof ik.

Dinsdag moet ik weer voor de hele ratteplan naar het ziekenhuis dus dan horen jullie meer van me.

Heerlijk Armanda dat Sera het zo goed doet en idd het is een sterke dame net zoals mama.

Jessie spannend hoor.

Geplaatst

dames, wat gaat het allemaal snel hier!!

ik sinds paar dagen ook steeds menstuatie kramp, en veel meer afscheiding.. voelt soms net alsof ik in me broek heb geplast(dus maar vaker inlegkruisje verschonen)

Ik heb ook veel kramp ik mijn benen, vreselijk pijn!!

@Jessie spannend!! hebben we het lijstje nog van waneer iedereen is uitgerekend? want volgensmij is iedereen eerder bevallen.

@hope Ik had bij julian ook geen streepje gelukkig, maar als je het wel hebt, niks aan te doen. Je hebt wel een mooi wondertje in je buik dus ik zou me er niet druk over maken.

@diaan.. wow bij jou ook al spannend.. nu blijft me laptop zeker aan hahaha.

@de kersverse mama's.. gaat het allemaal een beetje? (armanda) de stuwing doet inderdaad vreselijk veel pijn, ik had er zelfs koorts van.

@sandra, hoe is het bij jou? gewoon zijn gangetje? en @elke? hoe is het daar?

Geplaatst

ons dochtertje is vanmorgen rond half 6 geboren. ze heet nanne josine lenders. ze is 5 pond. vannacht kreeg ik wat krampen die snel wat sterker werden en sneller kwamen. ze is met de keizersnede geboren. het was erg heftig want hoe vaak ze hetvprobeerde de ruggeprik lukte niet. toen moest ik wel onder volledige narcose. dus zowel mijn man als ik waren niet bij de geboorte? ik hen nu even veel moeite om alles te verwerken. maar onze nanne had evem een moeilijke start maar nu doet ze het goed. logt in de couveuse want ze is pas 35 weken

Geplaatst

Lieve Jessie en man,

Gefeliciteerd met de geboorte van Nanne! Wat is het dan snel gegaan!

Sterkte met verwerken en geniet van die kleine meid!

Ik hoop dat je snel weer op de been bent.

Dikke kus

Francis

Geplaatst

Heh??! Jessie!!! ik schrik ervan!

Zo he! GEFELICITEERD!

Nanne wat een leuke naam!!

Tjonge het is ook niet niks he.

En zo'n ks... Pfff. Zwaar he!

Nou tot nu toe idd vroeggeboortes vh dec topic en allen met ks!

Ben benieuwd wat de rest van nov brengt met al die voorweeen en afscheidingsverhalen van jullie (haha).

Thx voor compliment over Sera en sterk als haar mama meiden. Lief om te horen...

Heb trouwens 8 cc gekolfd! Is bijna twee voedingen voor kleine Sera. Maar men, wat een zere tietuh!

Kanonnen wat een harde joekels! Pas geen een BH en ze zijn nu afgebonden, dat verlicht de pijn iets.

(fijn dat er nog zusters vd oude stempels zijn, toen er nog geen voedings bh's waren!)

Geplaatst

Dit is toch het december-topic? Al drie baby's geboren en het is nog geen half november.

Jessie; proficiat met de geboorte van Nanne! Wat heftig, ook een ks en onder volledige verdoving. Neem alle tijd en rust om te herstellen en te verwerken!

Ik kan op mijn gsm niet goed op iedereen reageren, sorry!

Hier gaat het goed, ik herstel goed, mijn bloeddruk zakt mooi en ik voel me goed. Merk wel dat ik nog veel moet verwerken en nog niet teveel terug moet denken want dan blijf ik huilen. Met de kleine man gaat het ook goed, vandaag voor het eerst echt een rustig tevreden kindje wat nauwelijks huilt. Hij heeft volgens mij erg veel last gehad van de bevalling. Hij verhuist vandaag ook van het zaaltje.naar een kamer alleen en dan mag ik 24 uur per dag bij hem zijn. Rooming-in wordt het genoemd. Ik ben heel blij maar vind het ook super spannend! Bv begint op gang te komen en vanmorgen heeft hij voor het eerst bij mij gedronken, bijzonder hoor!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden