Ga naar inhoud

Start ICSI Juni 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Hoi Melissa,Ik zit ook in een rollercoaster hahaha denk dezelfde, deze is best eng ;)Het ene moment ben ik verdrietig en bang dat het weer niet lukt en het andere moment ben ik opgetogen.... erg verwarrend!Morgen weer lekker werken, zo heb ik lekker veel afleiding en gaan de dagen lekker snel :)@Pgd1986: welkom op het forum! Kom jij ook uit 86? Het is inderdaad erg spannend allemaal maar als je vragen hebt of zin hebt om even te klagen dan ben je uiteraard welkom!Liefs Sabine!
Hoi Sabine, Dank je! Vanmorgen de zenuwen niet meer kunnen bedwingen... En een test gedaan van de apotheek! Helaas negatief... Ik voelde ook al wat pijntjes van de menstruatie! Vandaag nog 2x 2 bolletjes inbrengen... Je hebt nu toch nog een beetje hoop! Ik verwacht alleen dat deze poging mislukt is... Groetjes
  • Reacties 426
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hallo allemaal

van de 4 zijn er twee bevrucht, nu krijgen we nog schriftelijk bericht of die ander ingevroren kan worden

grt

Geplaatst

@Melissa: LEuk! doe haar maar de groetjes terug :)

Ik mag maandag 4 juli in het Flevo bloed laten prikken. Maar ga thuis al eerder een test doen, dan schrik ik niet zo als het negatief is of als ik ongi wordt....

Ga jij ook eerder testen?

Liefs!

Geplaatst

@Sabine, wanneer ga je testen? Welke datum zou je volgens je cyclus ongesteld moeten worden ( wat we natuurlijk niet hopen )?Mijn testdatum is cyclusdag 28 en normaliter heb ik een cyclus van 26 dagen. Ik denk dat ik a.s. donderdag ga testen (hopelijk word ik niet ongesteld). Hoe is het met je? Voel je je zwanger?

Geplaatst

@Melissa: ik denk dat ik donderdag ga testen, vrijdag is mijn NOD. Met de cryo's ging ik altijd nog eerder testen maar nu hebben we waarschijnlijk nog dat hormoon in ons bloed (Pregnyl volgens mij?). Eigenlijk heb ik niet zo'n goed gevoel, jij?

@Raba: Wat gezellig! Ook half 9?

Liefs!

Geplaatst

@ Sabine, oh loopt onze cyclus dit keer ook nog gelijk. Hoop zo dat ik niet ongesteld wordt, maar ben sinds gisteren erg onzeker. Borsten lijken minder zeer te doen, maar nog wel erg moe en donkere kringen om mijn tepels. Ik heb geen idee, ga donderdag thuis testen!@ Raba, hoe is het met jou? Ik ga naar mijn werk, spreek jullie later! Xx

Geplaatst

Hormonen:

Melis25: 23 mei decapeptyl, 5 juni gonal-f

Raba: 4 juni gonal-f

Sabine: 4 juni Menopur

Propje: 15 juni decapeptyl

Jessi79: 20 juni decapeptyl

Piekje: 23 juni decapeptyl

Follikelmeting(en)

Melis25: 1e FM 12 juni, 2e FM 15 juni

Raba: 1e FM 12 juni, 2e FM 14 juni

Sabine: 1e FM 10 juni, 2e FM 14 juni, 3e FM 15 juni

Punctie

Raba: 16 juni

Melis25: 17 juni

Sabine: 17 juni

Terugplaatsing

Raba: 19 juni 2 Emmy's

Melis25: 20 juni

Sabine: 20 juni

Testen

Melis25: 1 juli (bloedtest)

Pgd1986: 2 juli thuistest

raba: 4 juli thuistest maar ga voor bloedtest

Sabine86: 4 juli (bloedtest)

Geplaatst

Hallo Meiden,

Ik lees hier en daar wat onzekerheid wat natuurlijk te begrijpen is. Je word van al dat wachten van links naar rechts geslingerd en ziet door de bomen het bos niet meer. Laten we hopen dat bij jullie allemaal het lange wachten beloond word.

Hier zo juist de startecho gehad, alles zag er prima uit, meteen puregon gespoten op advies van de arts. Konden gelijk beginnen ermee. Volgende week maandag terug voor controle en dan ergens eind volgende of na het weekend de punctie. Al met al komt het nu wel een stuk dichterbij. Deze poging overgestapt op de puregonpen ipv de toedieningssetjes en wat een verschil. De nald glijdt er zo in zonder problemen. Dat is dan gelukkig weer een meevaller naast de deca spuiten die zo bot zijn.

Hoe ik me verder voel? Eigenlijk heb ik weinig te klagen, het lijkt alsof mijn lijf de deca herkende en daarmee minder klachten gaf, weliswaar een aantal dagen hoofdpijn gehad maar een stuk korter als de eerste poging. Nu is het natuurlijk afwachten met de puregon, deze gaf ook migraine en daarbij als de follikels gaan groeien gaat zitten en bukken ook niet meer zo lekker. Bij heel erg gevoelig als er 15 follikels zitten. We zullen het afwachten wat het geeft, maar hoop natuurlijk dat het allesinds gaat mee vallen.

Liefs propje en veel succes meiden met wachten

Geplaatst

Propje fijn zeg dat die naald van de puregon ook zo er in gaat. Gelukkig is dit ook het geval met de gonal F. Fijn dat je niet veel te klagen heb. Nou maar hopen dat je geen migraine krijgt. En op naar een goede oogst

Ik heb het lijstje maar weer even naar voren gehaald. Dus nieuwe meiden als je wilt kan je het in vullen.

Hoe voel ik me ja de ene keer denk ik het is gelukt de andere keer geen idee. Maar echt nee dat denk ik gelukkig nog niet.

Mijn borsten zijn inmiddels ook minder gevoelig daar maak ik me wel zorgen over. En de misselijkheid is ook weg.

Ik hoop dat deze week voorbij vliegt en we allemaal een positieve test in ons handen hebben.

Geplaatst

@Melis, raba en sabine: spannende week voor jullie! Ik hoop dat de week voorbij vliegt, en dat jullie eind van de week positief testen! Duim duim duim...

@Propje: Fijn dat de startecho goed was! Wanneer heb je de eerste fm?

Ik heb morgenochtend de startecho. De eerste week deca spuiten zit erop, het lijkt wel of die rotdingen er elke dag lastiger in gaan. Mijn ongi is in aantocht, zal lekkere smeerboel worden morgen, bah. De hoofdpijn van de deca is weg, dat had ik gelukkig alleen de eerste drie dagen. Ben wel vreselijk moe, ik ga zelfs een uurtje slapen als ik uit mijn werk kom (schaam...). Heb gelukkig helemaal geen last van stemmingswisselingen of rare emoties. Alleen nu kan ik wel janken...Ik belde vriendlief, die is vanmorgen ziek thuis gebleven met een flinke verkoudheid. Hij voelde zich vanmorgen heel beroerd, keelpijn, hoofdpijn. En net vertelde hij dus dat hij 38,5 graden koorts heeft en zich heel grieperig voelt. Ik vrees dat deze behandeling stopgezet moet worden, de man mag namelijk drie maanden voor de bevruchting geen koorts hebben gehad, dat is heel slecht voor de zaadkwaliteit. Vorige week had hij een ontsteking aan zijn voet (jicht), en toen heb ik voor de zekerheid de IVF-verpleegkundige gebeld om te vragen of vriendlief de ontstekingsremmers wel mocht hebben. Dat was geen probleem, zolang hij maar geen koorts krijgt zei ze. Helaas wel dus. Zit ik me gewoon GVD helemaal lek te spuiten, en dan gaat die koorts/griep ineens roet in het eten gooien. Ben zo onzeker nu. Stel dat ik nu moet stoppen, en dan pas na de vakantie opnieuw mag beginnen, dan heb je toch ook geen garantie dat je in die periode geen koorts krijgt? Wie heeft dit wel eens meegemaakt? En ging de ICSI toen wel door?

Geplaatst

@ Jessi79; jeetje meid, wat vervelend dat je partner koorts heeft en nog wel in deze belangrijke periode. Ik heb er zelf geen ervaring, maar als ik de verhalen mag geloven is het niet verstandig om een behandeling voort te zetten nadat de man koorts heeft gehad i.v.m. de (mogelijke) slechte kwaliteit van het zaad. Sterkte in deze moeilijke beslissingstijd..

Hebben jullie het ook zo warm, pffffff......

Geplaatst

Sorry, maar is voor bij het lijstje haha!

Hoe gaat het met jullie? Hier gaat het wel weer een beetje. Nog niet ongesteld geworden dus ben nog steeds aan het hopen dat het toch nog goed is... Misschien wel tegen beter weten in!

Liefs

Geplaatst

@pgd1986: niet opgeven hoor, geen bloed = goed. Je mag zaterdag pas testen dus het is nu nog veel te vroeg om conclusies te trekken. Ik duim dat je ongi wegblijft!

@melis: ik hoop echt dat we door mogen gaan met de behandeling. Het zaad was toch al slecht ;-) Als we nu moeten stoppen kan ik pas in oktober weer met de pil beginnen, en dan op z'n vroegst in november de punctie. En de garantie dat vriendlief in het najaar niet weer een verkoudheid of griepje oploopt is er niet. Zo kun je natuurlijk jaren de boel uitstellen, en dat wil ik niet. Ik wil een baby!

Geplaatst

@jessi: Wij zijn laatst ook helaas ziek geweest maar no way dat ik de behandeling uitstel. Er bestaat een vermoeden dat vriendlief koorts heeft gehad maar dat is niet zeker, niet gemeten namelijk. Wij hebben al een ruime break gehad van sinds vorig jaar en aangezien wij icsi doen hebben ze maar een paar zaadjes nodig. Zo denk ik dan. Ging het nou om ivf dan was het een ander verhaal dan nam ik het risico niet net zoals bij iui niet. Daarbij komt dat vriendlief best wel een leeftijd heeft waardoor de jaren nu beginnen te tellen. Nog meer uitstellen betekent op den duur ervoor kiezen niet meer aan een kind te beginnen. Als je zelf nog jong bent en je partner ook dan zou ik zelf op safe spelen.

Bekijk wat je zelf het beste vind ervoor gaan of het afblazen. Weet niet hoe het ziekenhuis werkt maar als je door wilt gaan terwijl zij het protocol hanteren dat bij koorts e.e.a word uitgesteld lijkt me duidelijk dat je hun dan niet wijzer gaat maken.

Veel succes ermee.

Liefs Propje

Geplaatst

Meiden,

had net ontzettende steken in mijn onderbuik. Is het mogelijk dat de innesteling (7 dgn na tp) nu plaatsvindt? Voelt namelijk niet als ongi buikpijn, meer zoals de napijn van de punctie destijds.

Help, ik word geeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeek.... ;-)

Geplaatst

@jessi79 bedankt voor je bericht! Als ik het goed begrijp willen ze bij jullie de behandeling uitstellen omdat je man koorts gehad heeft... Wanneer weet je meer?

Liefs

Geplaatst

oh jeetje melis digi knuf en blijf moed houden. Jammer genoeg zijn er geen boekje die zeggen wat je lichaam doet want helaas doet ieder lichaam anders.

Jessie ik merk zelf al hoe snel je door de behandelingen gaat ik ben al in een jaar tijd al mijn 3 pogingen kwijt. Ik begrijp dat je verder wil maar laat je goed informeren of dit kan. Zonde als het je een poging kost.

Sterkte met deze beslissing

Geplaatst

@Melis: hoe gaat het nu, nog buikpijn? Innesteling op dag 7 na tp kan volgens mij heel goed hoor. Hou moed!

@allen: goed nieuws hier! De gyn schrok vanmorgen niet eens toen ik zei dat vriendlief griep en koorts had. Zo lang hij het met paracetamol onder controle weet te houden is er geen reden tot zorg zei de gyn. Gisteravond rond 23uur was zijn temp 39.2, en vanmorgen 37.3. Vriendlief voelt zich vandaag ook al minder koortsig. Ik ben zóóó opgelucht, had echt verwacht dat de gyn moeilijk ging doen. Heb er best onrustig door geslapen. Verder was de gyn (deze man had ik nog niet eerder gehad) heel aardig en rustig. En de uitgangsecho was goed! Baarmoeder en eierstokken waren helemaal schoon, dus ik mag op 1 juli starten met de gonal-f, en heb op 8 juli weer een echo.

Geplaatst

@ Jessi79; wat fijn om te horen dat alles van binnen er goed uit ziet en dat je 1 juli mag starten met de Gonal-F. Spannnnnnnend! :-)

Heb nu nog een zeurend gevoel in mijn onderbuik, alsof ik te lang met een volle blaas heb gelopen. Ik gok/hoop op een innesteling, aangezien ik deze zeurende buikpijn niet ken als ongikrampen.. We zullen zien of mijn geduld beloond wordt met een baby, i hope so!

@ Raba & Sabine; trekken jullie het nog een beetje? Ik word gek van het wachten, wil weten of ik mama wordt!

Meiden, denk aan jullie! :-)

Geplaatst

Hallo allemaal,

Helaas ben ik vanochtend ongesteld geworden. Ik was behoorlijk overstuur... Terwijl je eigenlijk weet dat de kans groot is dat het niet lukt.

Morgen wordt ik gebeld door de PGD arts. Ik hoop dat ons cryotje snel teruggeplaatst kan worden!

Jullie succes!!

Xxx

Geplaatst

@pgd, wat ellendig om te lezen dat het niet gelukt is. Ik wil je bij deze dan ook veel sterkte wensen en hopen maar dat je gauw weer mag beginnen.

Veel liefs Propje

Geplaatst

Yesssss!Zojuist een brief van het zkh ontvangen;Alle 5 de embryo's (8-cellig) zijn allemaal ingevroren en verdeeld over 3 rietjes. Toch weer fijn nieuws in deze onzekere dagen.Toevallig al iemand die stiekem eerder heeft getest?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden