Ga naar inhoud

uitgerekend in februari 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

caro,. op de babykamer stond nog een extra kledingkast van ons, met winter-/zomerkleding, skikleding, winterdekbedden, dat soort spul. Maar die kast hebben we weggedaan. Aangezien een babykamerkastje ongeveer net zo duur is als 2.5 meter bij de ikea, hebben we ervoor gekozen 1 wand helemaal kast te maken, waarvan 1 deur voor kindeke en 4 deuren voor ons :-)

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hoi, vanmorgen voor de 3d echo geweest, helaas lag ons manneke er weer niet goed voor dus volgende week herkanssing! We hebben 1 foto kunnen maken....

1440768992_6_ifw_.jpeg

Geplaatst

ja, en als ze groter wordt en op haar ouders lijkt qua kleding, dan gaat het groete gevecht om de kastruimte beginnen :-)

Bikkel, mooi hoor!

Wij hebben op 3 dec bij wijze van sintcadeau de oma's uitgenodigd voor een echo. Vooralsnog een gewone 2D, maar vriend twijfelt nu toch of we dat niet in 3D moeten doen. Vind het alleen zo duur (40 euro voor 2d tov 125 euro voor 3d!)

Geplaatst

Heeft Vin ook zoveel kleding dan? Die van mij heeft een halve stang met polo's en overhemden, 1 plank t-shirts en onderin zijn spijkerbroeken en korte broeken en that's it... Oh ja en natuurlijk onderbroeken en sokken maar das een ander kastje. Grappig.

Even iets anders: zijn jullie al definitief uit de naam voor dochterlief?

Geplaatst

Caro, wij hebben voor de tweeling ook ongeveer 2m kastruimte. Hebben zelf een inbouwkast gemaakt. Voor eerst hebben ze niet veel ruimte nodig qua kleding, maar denk dat dit later wel het geval zal zijn. Ook hebben wij nog een grote commode, verwacht dus dat ik ruimte genoeg zal hebben :)

Wij wisselen bijna wekelijks nog van namen.... ik denk dat we er nu echt sinds gister definitief uit zijn. Je hebt nog even de tijd dus..

Bikkel wel een super foto hoor! Je kunt wel duidelijk het gezichtje gezien vind ik. Maar nooit verkeerd wanneer je volgende week weer een mooie echo hebt!

Benbri, wat crea zeg! Ziet er leuk uit. Ga je dit ook maken voor je verkoop of bewaar je het voor jezelf?

Jnr, je loopt inderdaad ongeveer 2 weekjes achter op mij. Ben morgen 29 weken. Volgens mij groei ik niet echt meer in buikomvang nu. Hij verandert alleen van vorm. Hij gaat nu al zakken, zit niet meer heel hoog. Daardoor wel het gevoel dat de buik onderin zwaarder aan het worden is. Ben wel benieuwd naar jou buikje :)

Morgen komt het kraambureau voor een intakegesprek. Ik ben benieuwd! Zullen ze dan ook al kijken of je alles compleet hebt? Of is het meer een kennismakingsgesprek?

Geplaatst

Ja, vin heeft veel kleding, maar draagt misschien maar een kwart. Mag alleen niks weggooien en hij koopt wel nieuw iede seizoen. Zo af en toe laat ik iets de verdwijntruc ondergaan ;-)

Geloof da we toch weer terug zijn bij de eerste naam, want vin geeft niet veel sjoege met alternatieven

Geplaatst

wij hebben al tijden 2 namen, waren we eigenlijk snel uit :) en lianne...tis voor beide. vind het gewoon superleuk om te doen en als andere daar blij van word vind ik dat ook natuurlijk leuk, maar ga het niet doen als pure verkoop, want ben er zeker wel een dag mee bezig en dat haal ik financieel dan er echt niet uit, dus voor de leuk om erbij te doen is het leuk, maar als meissie zo geboren is, dan is het denk ik niet te doen en stel dat ik er 10 per dag binnenkrijg dan heb ik geen leven meer, hahaha..alhoewel het best mee zal vallen, maar als iemand een verzoekje heeft dan doe ik dat wel...tis gewoon superverslavend :). vandaag bijna door de was heen, en daarna ga ik eindelijk beginnen aan de babykleertjes en morgen moet ik even matrashoesjes halen...we hebben eigenlijk bijna alles, behalve dat *hoe dom kan je wezen om dat te vergeten, rijmt ook nog, haha*

Bikkel, erg leuk hoor...ik zou bijna gaan twijfelen of ik dat ook wil, maar doe het toch maar niet. verder is er helemaal niets een verrassing, dus wil dat toch even als verrassing houden, bovendien is het nog zo kort geduld hebben :). Intake gesprek is meestal meer wat je graag wilt enzo en hoe je het wilt, uitleg over hoe ze te werk gaan, etc..etc...maar niet een gesprek of alles in orde is. meestal is dat rond de 34ste week geloof ik, maar dat was vroeger, geloof dat ze dat tegenwoordig niet meer doen omdat alles wel klaar is zoals het hoort.

denk overigens lianne dat je je vergist met dat je buik niet meer groeit...sterker nog. vanaf nu tot ca 34 geloof ik groeit je buik (en baby dus) het hardst. Baby ligt nu rond de 40 cm (in week 30) dus baby moet nog minstens 10 cm groeien en dat in 10 weken en ik geloof de laatste 3 weken groeit frummel niet zo hard meer. zoiets in die richting.

en oooooooh ja....janis is afgelopen donderdag getrouwd, ze heeft het super naar haar zin gehad, maar met foto's maken was het wel koud. EN nog veel erger....ze durft niet meer hier te komen omdat ze al een tijdje even "afwezig" was....dus als jullie haar virtueel even op haar donder geeft hoe ze dat durft te denken en dat ze vooral haar trouwdag (en foto ;)) mag vertellen en showen...dan zeg ik haar dat ze toch even een blikje moet werpen, zover ze dat al niet doet, hahaha.

heb vandaag bij de xenos 2 leuke foto lijstjes gemaakt die op de muur komen (manlief wilde niet behangen en is gaan verven op een gipsen muur die al eeuwen staat, dus niet echt egaal hahaha) zitten 6 mooie gaten in de muur, wel opgevuld, maar blijf je zien uiteraard. en ik had nog 4 mooie schilderijtjes van winnie de pooh en dus 2 fotolijstjes, echt heel leuk...morgen is de kamer af (had manlief beloofd, dus we moeten nog maar even kijken, haha) en dan ga ik foto's maken :).

Geloof dat ik nu wel een lang verhaal heb verteld, dus weer even wat leesvoer :) fijne avond dames...

ps...ik heb steeds meer last van de bekken en die verdomde maagzuur word ik echt helemaal gek....alleen bij denken krijg ik al spontane maagzuur, waardoor ik ook geen trek heb om te eten, want krijg het echt letterlijk overal van...en word weer lichtelijk misselijk. hou ontzettend veel vocht vast en supermoe....oftewel...laatste loodjes dus...MAAR...bijna 30 weken, dus hoef nog maar maximaal 12 weken, leuk om af te tellen ;)

Geplaatst

Sja, opbergruimte....

Hoeveel kleding kopen jullie? En in welke maten?

Ik begreep van n paar mensen dat je vaak met van kraamvisite maatjes 68 en groter krijgt, dus dat je maat 56 en 62 wel nodig hebt, maar dat ze vooral uit 56 zo gegroeid zijn. Dus met hoeveel setjes heb je dan genoeg? Stuk of 6 ofzo? Of zeg ik nu wat geks?

Qua namen hebben we een top 4. We zeggen er telkens 1 beiden hardop om er aan te wennen, maar soms gooi ik 1 van de andere namen er door heen om te kijken hoe het klinkt en dan merk ik dat we er toch nog niet helemaal over uit zijn... Nou ja, we hebben ook nog even, dus dat komt vanzelf denk ik dan.

Mannetje begint wel lekker druk te worden in ieder geval. En je ziet het ook zo goed van de buitenkant! Soms zie je m'n hele buik golven als tie zich omdraait, of soms een hele harde trap waar ik dan zelf van schrik als het bijv tegen m'n arm aan komt ofzo! Zooo bijzonder en heerlijk vind ik om mee te maken!

Mooie foto hoor Bikkel! Jammer dat hij zich niet beter liet zien, maar wel leuk dat je dan nog een keer mag, toch?

Morgen 1e dag zwangerschapsgymnastiek (op basis van Cesar therapie). Heb er zin in! Ben wel benieuwd naar de andere meiden - wie het zijn, of ik ze ken, hoe ver ze zijn (en hoe rond ;-) - lekker buikjes vergelijken)....

Melis - je vroeg voor a.s. zaterdag nog wat te drinken, maar zoals Bri al zei is Lelystad inderdaad wel een beetje ver voor mij. Ik moet om 16:00 beginnen aan mijn slaap. Als we die high tea hadden gehad in Utrecht had ik al met iemand afgesproken dat ik om 18:00 hoefde te beginnen, maar das krap voor Lelystad :-(...

Jammer hoor - was wel benieuwd naar iedereen...

Geplaatst

Ink, volgens mij moet je ook wel wat mt 50 hebben, schijnt qua grote wel te verschillen. I'm hoorde dat noppies en mexx heel klein vallen, maar Hema weer ok. Ik ga binnenkort wel eens kijken, heb zelf pas 1 setje en wat rompertjes gekocht aangeZien ik de babyspullwn nu nog nit kwijt kan

Geplaatst

Haha, ja, zo'n klein maatje heb ik eerlijk gezeg helemaal niet bij stil gestaan hihi! Omdat wij zo lang zijn en ze al hadden gezien dat hij een groot hoofd en lange benen had, ging ik eigenlijk al gelijk uit van de grotere maatjes ;-)... En hoeveel koop je dan van alle maten?

Geplaatst

ik ben ook lang, en mn vriend ook, maar we waren allebei zo'n 2700 gram bij geboorte! Heb dus geen idee wat te verwachten...

Ik weet niet goed hoeveel te kopen. Ik denk dat ik nog 3 rompertje 50 koop, dan heb ik van 50 en 56 allebei 3. Kleertjes moet ik echt nog gaan uitzoeken, heb zelf een setje in 56 gekocht en een setje in 50 (dacht ik) gekregen. Verder inderdaad alleen groter gekregen. Ach, tijd genoeg en kleertjes zijn snel genoeg gekocht als je toch te weinig mocht hebben.

Geplaatst

Ink, dit staat op de site van mijn kraambureau:

De standaard kledingmaten voor pasgeboren baby's met een gewicht van 3100 tot 3900 gram is maat 50/56. Denk je dat je baby'tje bij de geboorte onder of rond de 3000 gram is, zorg dan ook voor wat kleinere kleertjes maat 46/50. Weet je zeker dat jouw baby'tje bij de geboorte boven de 4000 gram zal zijn, koop dan alles vanaf maat 56/62.

• • De standaard babyuitzet bestaat uit:• 1 pak luiers voor "newborn" baby's of 25 katoenen luiers
    • 6 rompertjes of (bij gebruik van katoenen luiers) omslaghemdjes
    • 6 truitjes met lange mouwen
    • 3 babypakjes of broekjes met voetjes
    • 2 paar sokjes
    • 2 mutsjes
    • 1 of 2 omslagdoeken katoen/wol of falies
    • 6 à 8 hydrofiele luiers
  • (deze worden o.a. gebruikt om de baby af te drogen)• 4 flanellen molton doeken
    • 6 hydrofiele washandjes
    • 1 badcape badstof
    • 6 spuugdoekjes
    • 1 wieg of babybedje met stevig matras
    • 4 lakentjes
    • 2 dekentjes, bij voorkeur één wol en één katoen
  • (vliesdeken alleen met TNO keurmerk, het gebruik van dekbed wordt sterk afgeraden).
  • • 2 metalen kruiken met kruikenzak
    • 1 aankleedkussen met 2 badstofhoezen
    • 1 babybad met badstandaard of "Tummytub"
    • Baby toiletartikelen (borstel, kammetje, nagelsetje, billendoekjes)
    • Baby huidverzorgingsproducten
    • Digitale koortsthermometer voor rectaal gebruik

Geplaatst

Fren, dat is handig om te weten! Ach, dan heb ik nu vast de wat grotere maatjes - hebben ze zowiezo een keer nodig- en dan tegen de tijd van de bevalling hoor ik misschien wel of ik nog wat kleinere maatjes ook moet halen dan of anders heeft manlief dan wat te doen ;-)...

Ik had een lijstje waar maar 2 rompertjes / setjes kleding op stonden. Dat vond ik al zo raar, want als je ze op 1 dag al een keer om moet kleden vanwege spugen o.i.d. dan ben je al door je kleding heen. En aangezien we geen droger hebben, zal het ook wat langer duren voor iets weer schoon voor gebruik is...

Ik heb n heleboel kleertjes online besteld via die site die ik hier geloof ik van t weekend geplaatst had. Ga er van uit dat er nog wel paar dingen weer terug moeten, dus heb toen alles besteld waar ik ook over twijfelde en dan kan ik t allemaal hier thuis laten zien, zodat m'n man niet mee hoeft om te shoppen ofzo, maar tegelijk toch wel nog wat te zeggen heeft er over. Ben nu al benieuwd hoe ze er in t echt uit zien - als je zoiets over de post besteld voelt het net of je een cadeautje krijgt ofzo haha, ondanks dat je er gewoon zelf voor betaalt, maar toch...

Geplaatst

Waar zullen die 4 flanellen molton doeken voor zijn? Jeetje en 4 lakentjes en 2 dekentjes? Ik dacht dat ik al aardig wat had, maar als ik dat zo lees moet er nog veel meer bij... Pff, en de dure maanden moeten nog beginnen...

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]2926[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2927[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2928[/ATTACH]

Even wat fotootjes van de kamer. Nog niet helemaal af dus, maar geeft n idee...

En hieronder eens een ander "buikfotootje" :-)...

[ATTACH=CONFIG]2929[/ATTACH]

Geplaatst

"Waar zullen die 4 flanellen molton doeken voor zijn?"

Ink, ik weet niet eens wat het zijn! Je gebruikt die hydrofiel luiers om af te drogen (sterker, mijn dochter van 7 gebruikt ze nog steeds voor haar gezicht 's morgens en haar haar 's avonds, topdingen) maar molton doeken heb ik nooit gehad. Of ze moeten bedoelen voor in het bedje? Leuke foto's!!

Geplaatst

Hee meiden,

Lees telkens met jullie mee, leuk om over jullie voorbereidingen te lezen. Ben zelf in januari uitgerekend.

Benbri: ik heb antagel tegen maagzuur. Werkt echt super goed! Vind ik zelf fijner dan de rennies. Hoewel rennies weer zo heerlijk makkelijk mee te nemen zijn.

Fren: handig lijstje! Maar wat is een vliesdeken?

Volgens mij gebruiken ze molton luiers voor veel dezelfde dingen als de hydrofiel luiers. Molton luiers zijn alleen dikker en voelen warmer aan. Zou wel lekker kunnen zijn voor onze winter baby's.

Ink: geniale buikfoto :-). En leuk kamertje!

Groetjes!

Ivfsh

Geplaatst

jeetje...zo is het stil hier en zo moet ik zowaar bij lezen, hahahaha...ja. ik slik mij momenteel ook helemaal ziek aan rennies en antagel zou ik idd even aan de verloskundige kunnen vragen, maar ben bang dat ik er misselijk van ga worden, dus hou het wel op rennies ;)

ink...wat een leuk kamertje. hou je er alleen rekening mee dat het bedje laag opgemaakt moet worden (nu ligt het hoog opgemaakt en is leuk voor nu, maar mag niet als de kleine geboren is, even een tipje mop. en qua kleding...jullie willen niet weten wat ik heb liggen allemaal, kan het niet laten om te kopen en te krijgen, hahahaha.....hopelijk komt de kinderkamer af vandaag en zal ik foto's plaatsen (zonder naam) en buikfoto's eindelijk. die van jou was idd (correctie : is) erg mooi ink :)

en molton doeken ken ik alleen maar als gebruik voor het bedje en dat schijnt weer niet meer te mogen. Ik deed bij de kinderen altijd een hydrofiele handdoek onder het hoofdje met slapen en idd molton doek op het matras en onder het hoeslakentje, maar hydrofiele handoeken is idd voor het afdrogen en zo'n badcape...maar das meer om het kindje warm te houden na het douchen en dergelijke....

ben even vergeten wat ik nog meer wilde zeggen..dus ik ga even stoppen en praat vanmiddag wel weer verder, hahaha...

Geplaatst

Hallo meiden,

Heb een tijd niks van me laten horen, ik ben namelijk afgelopen donderdag getrouwd, en daar had ik het echt enorm druk mee, ben al zo'n regeltante die alle touwtjes in handen wil hebben.

Hieronder het verhaal wat ik op een andere topic heb geschreven.

Nou ik ben weer back to earth haha.

Vandaag is het "gewone" leven weer begonnen, nu snap ik waarom mensen op huwelijksreis gaan.

Wij waren donderdag enorm zenuwachtig, en ik wilde niet dat mijn man me van te voren zou zien in de jurk, dus net zolang boven gebleven totdat de fotograaf er was. Ik naar beneden en man o man wat was mijn man blij mij te zien.

Mijn broer reed ons en hij had als verassing een prachtig boeket op de auto laten maken, ik voelde me de hele dag een prinses.

Toen we bij het gemeentehuis kwamen stonden de familie en vrienden al op ons te wachten, enorm bijzonder. In het gemeentehuis waren mijn man en ik bloed nerveus, en dat kon je ook zien haha, maar we hebben elkaar trouw beloofd, zoals jullie op mijn hyves hebben kunnen zien hebben we geen ringen gedaan, maar jullie weten wel wat.

Met de fotoreportage was het soms erg koud buiten brrrrrrr, maar de zon scheen in ons hart!

Het feest was super! alle lieve mensen die deze dag met ons wilden beleven, zo man was mooi!

Ik heb 's nachts kort geslapen en vrijdag was ik mede door de hormonen enorm emotioneel, we waren de vorige dag gewoon aan het nabeleven in ons gedachten. Zaterdag en zondag was ik heel erg moe, en nu ben ik er weer.

Wij kunnen terugkijken op een zeer geslaagde dag, en een prachtige bruiloft! Hou zoveel van mijn man!

Nu donderdag hebben we de intake van de kraamhulp, denk dat ik van haar wel een lijst zal krijgen met wat ik nog moet hebben. Heb al heel veel spulletjes want mijn schoonzusje heeft me geholpen die is in september bevallen namelijk.

Ga niet op iedereen reageren, dan ben ik volgende week nog bezig, maar ga proberen om nu weer gewoon mee te kleppen.

Liefs Janis

Geplaatst

Hè janus, van harte!

Wbt de lijst: ik heb hem gewoon van hun website geplukt. Heb ook geen idee wat molton doeken zijn.

Ik heb voor de wieg 1 dekentje en 2 lakentjes, plus nog een lakentje voor de wagen. Maar dat is hetzelfde formaat, dus eigenlijk heb ik er gewoon 3. Voor het

Geplaatst

Goed... En door!

Voor het ledikantje heb ik nog niks, ook geen matrasje ofzo, alleen de aerosleep. Hoor wel wat ik daarvoor moet hebben. Que kleding kom ik om in de mutsjes en sokjes ( ongeveer van iedereen gekregen, net als slabbetjes), maar verder moet ik no ff aanvullen. Hydro luiers, washandjes en badcapes heb ik ook, net als 2 hoezen voor het aankleedkussen. Ach, komt allemaal we goed denk ik zo ;-)

Geplaatst

Janis van harte gefeliciteerd met je huwelijk!!! en fijn dat jullie een leuke dag hebben gehad!!

leuk ook dat je weer " terug" bent, we zijn even ver meen ik dus leuk om je ervaringen te lezen.

Bikkel wat een gave foto!!!!!!

Ink jij ook leuke foto's vooral die van je buik hahaha, leuk kamertje ook!! lekker knus!

nou ik heb bijna alles al, van het weekend al wat gewassen wat nog op zolder lag, niet alles hoor.

flanellen luiers/doeken toevallig ook, had ik nog van mijn zoontje, zoals heel veel kleding.

die was heel klein dus veel maatje 50/56 liggen dat koop ik ook niet meer.

moet nog een paar dingetjes hebben.

gister ben ik bij de tandarts geweest en die heeft mijn tand weer mooigemaakt dus ik kan weer lachen:)

Mijn zoontje is nu ziek thuis, de griep, dus lekker bij mama.

ik ben zelf wel erg moe aldoor en elke avond maagzuur.

antagel heb ik niet gedaan omdat dat maar beperkt houdbaar is na openen en als je er niet altijd last van hebt dan gebruik je het ook minder, ik gebruik ook rennies maar wel als ik het echt niet meer uithou.

probeer eerst een beker melk wat vaak helpt of iets hoger gaan liggen.

de kleine is erg actief, en ook hier zie het aan mijn buik als ie draaid ofzo.

gister bij de tandarts ook, zelfs de tandarts moest lachen toen hij het zag vanuit zijn ooghoek:)

nou meiden ik ga even met de hond uit en dan even op de bank een uurtjes mijn oogjes dicht, ben ook niet al te fit.

wij zijn al uit de naam trouwens, al een paar weken.

en nog even over dat urine nakijken, ik vroeg laatst aan degene die de controles doet bij de gyn dat ze naar de eiwitten kijken en het suiker.

heb nog geen hb hoeven prikken ofzo.

groetjes marjan

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden