Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Melis, ik hoest ook. Volgens mij kan het geen kwaad. Zelf heb ik last gehad van keelpijn de afgelopen dagen. Ik heb wat kamillethee gedronken, werkt ontstekingsremmend. En anders kun je morgen je huisarts bellen. Beterschap.

• Reacties 4,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lieve meiden,

Graag zou ik me bij jullie willen voegen als jullie dit goed vinden. Jullie kennen elkaar al een tijdje en hebben al heel wat met elkaar gedeeld.

Hier mijn verhaal... ik ben zelf nog niet helemaal bijgekomen...

Deze zomer voelde ik me totaal niet in conditie, was steeds maar moe en kwam totaal niet van mijn zwangerschapsbuikje af.

Bij de huisarts geweest en die gaf aan dat het waarschijnlijk de overgang zou zijn, maar we konden wel even bloed prikken...

Ach, dat leek me niet nodig, het klonk heel plausibel, en had geen behoefte aan de bevestiging, want ons zoontje was na 3 jaar zelf proberen

en 3 jaar dokteren, vorig jaar augustus geboren. Dus wij helemaal tevreden en we gingen ons noodlot niet tarten, onszelf de gang naar het ziekenhuis besparend, hadden er vrede mee dat we het grote geluk hebben gehad dat hij er is gekomen. Mijn klachten hielden maar aan, en ook anderen maakten opmerkingen over mijn buikje. Er werd zo hier en daar wel eens gevraagd of ik misschien zwanger was, wat ik resoluut van tafel veegde, want dat ging bij ons niet zomaar. Dan was ik daarna nog een beetje beledigd ook, want ik zat flink aan de sla, worteltjes en lette goed op wat ik verder at.

Totdat mijn man vroeg of ik niet eens een testje wilde doen. Onzin natuurlijk, ik schatte de kans 99.9% op een enkele streep, kocht een test en druppelde de urine erop. Hij werd meteen pimpelpaars, snel las ik de gebruiksaanwijzing en las: "over precies 5 minuten aflezen". Met de schik om mijn hart bedacht ik me dat die streep waarschijnlijk over 5 minuten wel weg zou zijn want... wij zwanger, nee echt niet zomaar!! Na de 5 minuten nog steeds een streep, mijn man gebeld, de huisarts, de verloskundige. Mijn man was in een half uur thuis, helemaal vol van het nieuws, maar ook net als ik een beetje overvallen. De verloskundige was er een uurtje later en constateerde een zwangerschap van 18 weken. De volgende dag had ik de eerste echo en bleek het 20 weken te zijn. De dag daarna een afspraak in het vu ziekenhuis voor het print gesprek en nu morgen de vruchtwaterpunctie...

Het verhaal in een notendop... We hebben ons dit weekend even wat tijd gegund om ons dit geluk te realiseren. Ook ben ik erg onder de indruk van de sterkte van mijn ratio, ik heb iedereen, zelfs de huisarts met argumenten van tafel geveegd dat zwanger worden niet zomaar voor ons was weggelegd en dat dat dus niet aan de hand kon zijn.

Vandaar dat ik me dus nu pas bij jullie zou willen aansluiten... niet te geloven toch?

liefs

jeegeetje

Geplaatst

Welkom jeegeetje, wat een verhaal! Werd je niet ongesteld dan of wel? Nou ja, wat een wonder in ieder geval, hoe vind je het dat je al meteen op de helft bent?

Ik ben het hele weekend weg geweest, bij vriendin gelogeerd, daarna naar mijn ouders die een nieuwe hond hebben, pfff...moe nu. Wat heel leuk was net: mijn vriend heeft voor het eerst een baby gevoeld! De bovenste was vrij druk, hij legde zijn hand er op en kreeg meteen een flinke schop. Hij doet altijd vrij koel maar ik zag dat hij ontroerd was...

Ga nog even bijlezen en dan lekker in mijn eigen bedje, welterusten!

Geplaatst

Tjemig Jeegeetje, wat een wonder zeg.

Ik kan me heel goed voorstellen dat je het eerst van tafel veegde dat je zwanger zou kunnen zijn. Na zoveel jaren ziekenhuis in en uit is het natuurlijk ook nauwelijks voor te stellen.

Maar wat een prachtig nieuws dat jullie nog een tweede wondertje mogen krijgen en dan meteen al op / over de helft. Vandaag dus de vruchtwaterpunctie, spannend moment. Heel veel succes hierbij.

En willen jullie weten wat het geslacht is van dit kindje?

Ik heb je in elk geval aan ons lijstje toegevoegd bij de afspraken. Wanneer ben je precies uitgerekend, dan kunnen we dit er ook bijzetten?

@Medusa en Veer, veel plezier bij de vk vandaag.

@Veer, schiet de verbouwing al op?

@Sharon, was alles goed bij de 20-weken echo?

7 November : Medusa (vk in zh)

7 november : Veer (vk)

7 november: Jeegeetje (vruchtwaterpunctie)

9 november : Melis25 (controle vk)

9 november : Vlinder_1976 (GUO 20 weken)

10 November : Medusa (20 weken echo)

14 november : Rican (GUO, uitgebreide echo)

14 november: Moontje (suikertest)

14 november: Sissy (controle gyn + suikertest)

16 november: Caroline (controle gyn)

17 november : Vlinder_1976 (controle VK)

18 November: Simonja (controle VK)

18 November: ChrisH (controle gyn)

22 November : Medusa (gyn echo + suikertest)

22 november: Moontje (gyn)

25 november : Melis25 4D-echo (dr. Papa)

29 November : Medusa ( VK )

7 december: Sissy (gesprek verpleegkundige)

16 december : Melis25 (echo ivm ligging placenta)

22 december : ChrisH (GUO, uitgebreide echo)

Uitgerekend op...

4 Maart : Moontje (verrassing)

6 Maart : Ansje20 (een babyBOY!)

6 Maart : Caroline 2ling (verrassing)

7 Maart : Veer (verrassing)

7 Maart : Lynn

9 Maart : Melis25 (een babyBOY!)

9 Maart : Simonja (een babyGIRL!)

11 Maart : CrisH 2ling (een babyGirl en een babyBoy)

11 Maart : Sissy 2ling (twee babyGIRLS!)

14 Maart : Silvia83 (helaas geen hartje meer met 16 weken; vroeggeboorte van ons mannetje)

15 Maart : Pjessie (2ling)

21 Maart : Sharon (een babyBOY!)

26 Maart : Disi

28 Maart : Vlinder_1976

29 Maart : Medusa (een babyBOY!)

31 maart : Rican (een babyBOY!)

31 maart : Wen78

Dames, werk ze of geniet van jullie vrije dag.

Geplaatst

Chris, voel je je al wat beter? Wat een ellende hé als je je zo voelt tijdens je zwangerschap, blehg!

Jeegeetje, welkom bij ons in maart! Wat een bijzonder verhaal zeg, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Wij 'kennen' elkaar idd al een poosje, maar weet zeker dat de meiden het hier leuk vinden als je met ons komt meekletsen. We houden een lijstje bij met wie/wanneer een afspraak heeft en wanneer is uitgerekend en eventueel het geslacht indien bekend, wellicht dat je het ook leuk vindt om dit met ons te delen?

Caro, leuk & druk weekend achter de rug zo te lezen. Wat voor hond hebben je ouders? Mooie momenten zijn dat hé, als je partner de baby(s) voor het eerst voelt. Die van mij was ook helemaal ontroerd :)

Veer & Medusa (uit m'n hoofd) veel plezier vandaag bij de vk..

Ik zit ff in een dip (denk ik)... Ik voel me zo ellendig! Die (klote, sorry) blaasontsteking waar ik geen ene ruk van heb gemerkt, harde buiken die daardoor komen, mijn bmm voor 1/4 verweekt is. Sinds ik die antibiotica gebruik voel ik me zo vreselijk rot, maag/darmkanaal helemaal van streek, moe, hoofdpijn en last but not least 'borrelende' longen. Ik hoest me een ongeluk, lijk wel of ik een slof sigaretten per dag wegpaf.. Ga zo om 9.30 uur naar de huisarts, ben er klaar mee..

Het ergste is nog dat ik zo ontzettend bang ben dat die kleine hier last van heeft :( Er schieten allerlei rampscenario's door mijn hoofd waar geen einde aan lijkt te komen; zwangerschapsvergiftiging, vroeggeboorte, ontsluiting, ziekenhuisopname! Aaaaaaaaaaaaaaaaaah, vraag me niet waarom ik hieraan denk, geen idee...

Kortom, onzekerheid om alles!

Thank God mag ik a.s. woensdag weer naar de vk, ga vragen of ze elke controle mijn bmm wil checken..

Meiden,sorry sorry sorry... Maar moest 't ff kwijt, jullie zijn top!

Geplaatst

Melis, goed dat je naar de huisarts gaat. Ik heb wel eens gehoord dat de baby er geen last van heeft, het bekende verhaal van zit goed beschermd etc... Maar kan me voorstellen dat het niet leuk is. Sterkte!

Mijn ouders hebben een hond meegenomen van Kreta, dus ras is niet bekend. Het is een zwart met bruine lieverd, beetje schichtig nog maar dat is logisch. Wat heel leuk was, was dat ze meteen gek was op mijn dochter! Ze ging steeds bij haar zitten en wilde likjes geven etc. Misschien omdat dat een 'mensenpup' is en niet bedreigend? Was erg leuk in ieder geval.

Geplaatst

Caro, wat bijzonder een hond vanaf Kreta meegenomen. Heeft het je ouders veel moeite gekost om hem/haar mee te krijgen naar NL? Leuk dat hij/zij meteen bij je dochter kwam, veel dieren trekken volgens mij naar (kleine) kinderen toe. Hoe is het verder met jou en de baby's? En met je bloeddruk? Morgen alweer 23 weken hé, wat gaa het toch hard zeg.. Weet nog heel goed dat ik heel fanatiek met 3,5 week al een ticker had gemaakt en jij heel voorzichtig was; 'ik wacht wel tot de eerste echo'.. En kijk hoever we nu alweer zijn, geweldig nietwaar?

Ik kom net bij de huisarts vandaan, heb er twee uur gezeten/gelegen. Ze vond m'n bloeddruk te hoog, die was 138/80.. Moest toen drie kwartier plat en daarna was ie 128/72. Goed genoeg om naar huis te gaan. HB was trouwens bewonderingswaardig goed, 7.2 :):) Daar ben ik wel blij mee, want op ijzertabletten zit ik niet te wachten.

Geplaatst

Jeegeetje: jemig wat een verhaal zeg. Onverwacht al 20 weken zwanger van een wondertje! Dat bedenk je toch niet? Spannend, nog een vruchtwaterpunctie. Hoop dat alles goed is. Leuk dat je in elk geval hier gaat meekletsen.

Melis: vervelend meis dat je je zo beroerd even voelt van alles. Kan me goed voorstellen hoor, al die dingen bij elkaar is ook niet leuk. Wel goed dat je even naar je ha bent geweest. Fijn dat de bloeddruk uiteindelijk toch laag genoeg bleek en je weer naar huis kon. En inderdaad een mooi HB zeg! IJzertabletten is inderdaad niks, ik slik ze al vanaf week 10 omdat ze bij een tweelingzwangerschap standaard worden voorgeschreven.

Caro: wat leuk dat je vriend één van je ukkies nu ook goed heeft gevoeld. Bijzonder gevoel is dat voor die mannen dan he? Die van mij heeft ze nu ook al een paar gevoeld en dit weekend echt een paar hele duidelijke schopjes. Hij was helemaal aan het stralen toen hij dat voelde. Wordt het voor hen ook wat echter.

Ik ben vandaag dagje thuis gebleven. Gisteren nog naar een verjaardag geweest en was helemaal gesloopt toen ik thuis was. Dan weet ik dat ik vandaag echt rustig aan moet doen, dus ja, probeer dus maar verstandig te zijn. Donderdag ga ik wel met de bedrijfsarts praten over mijn aantal uren, want 20 is nu eigenlijk al te veel. Kijken wat hij ervan vindt.

Meiden: fijne dag vandaag!

Geplaatst

"IJzertabletten is inderdaad niks, ik slik ze al vanaf week 10 omdat ze bij een tweelingzwangerschap standaard worden voorgeschreven. "

Sissy ik heb niks voorgeschreven gekregen hoor! Ik slik alleen een multi met visolie elke dag. Heb gevraagd of ik er, in de eerste maanden, meer moest slikken maar was niet nodig volgens de gyn. Ook hierbij is het dus overal anders...

Melis dat is toch een prima bloeddruk? Nou ja, voor mij zou het prima zijn, ze kijken natuurlijk naar je hele geschiedenis. Ja, ik weet dat uiteraard nog van die ticker... Het gaat echt supersnel nu...

Mijn ouders hebben voor de hond van tevoren contact gehad met een organisatie en de hond is ook twee weken na hun naar Nederland gekomen, ze hebben haar niet letterlijk zelf meegenomen. Mijn moeder wilde graag een zielige hond redden, vandaar en aangezien ze in Griekenland niet zo best met huisdieren om gaan... (Wij zijn grote Griekenlandfans maar dat is een groot minpunt...)

Geplaatst

Caro: dat verschilt dus blijkbaar per ziekenhuis. Ik krijg standaard ijzertabletten en foliumzuur voorgeschreven en moet dat de hele zwangerschap blijven slikken. Terwijl mijn HB toen ik 9 weken zwanger was, een waarde van 8,4 had. Dus hartstikke mooi. Eigenlijk wel apart dat dit toch nog weer verschilt per ziekenhuis.

Leuk dat je ouders een hond uit Griekenland hebben gehaald. Althans, een hond die in Griekenland aan het zwerven was. Mijn zusje heeft ooit eens een hond uit Spanje gehad via een organisatie die Spaanse zwerfhonden naar Nederland haalde.

Geplaatst

Jeegeetje, welkom in dit topic, gefeliciteerd met je zwangerschap, en wat een bijzonder verhaal.

Klets maar gezellig mee.

Melsi, wat een "gedoe" zeg bij jou, hopelijk trekt het hoesten snel bij en valt het voor de rest mee, maar voor nu zit je er maar mee.

Caro, wat leuk van die hond, hebben ze al een naam???

Bij de vk was prima, een gewone vk afspraak maar dan in zh,dat had ik de vorige keer, dus is wel dubbel nu maar ja geeft niet.

Geplaatst

Jeegeetje, gefeliciteerd. Bijzonder verhaal. Welkom hier.

Melis, wat een vervelende situatie. Hopelijk ga je je snel wat beter voelen.

Vandaag rommelende darmen en volgens mij wat darmkrampen. Mijn buik maakte aardig wat geluid. Daardoor wat minder plopjes gevoeld. Ik ga nu even lekker op de bank liggen totdat mijn man komt. Dan mag hij gaan koken.

Geplaatst

Wat een bijzonder verhaal Jeegeetje! Maar wat een geluk, lijkt me wel heel erg schrikken. Je bent van harte welkom hier!

Melis: je hebt wel echt pech, kan me voorstellen dat je echt beroerd bent. Hoe was het bij de huisarts? HB was goed en wat zie hij verder?

Caro:leuk een griekse hond!

Sissy: let je wel een beetje op jezelf?

Ik heb al de hele dag knallend hoofdpijn, komt van de meds. Niets aan te doen. Volgende week maandag suikertest doen, vind dat zo'n smerig goedje en dan dat wachten. Heel verevelend. Neem maar wat werk mee dan kan ik me daarmee vermaken.

Vanavond vroeg naar bed en lekker Grey's kijken.

Geplaatst

Meiden, goeiemorgen. Hoop dat jullie allemaal lekker hebben geslapen!

Chris, hoe is het je rommelende darmen?

Ik werk vandaag vanuit huis, heerlijk!

Afspraken/echo's/controles

Uitgerekend op...

14 Maart : Silvia83 (helaas geen hartje meer met 16 weken; vroeggeboorte van ons mannetje)

Geplaatst

he mieden heb weer even tijd om te reageren. Gelukkig was ik na t weekend weer aardig opgeknapt voelde me echt beroerd en heel erg slap eten en drinken ging dan ook pas weer beter sinds gisteren.

Gisteren bij de vk geweest en ook nog naar de therapie. Bij de vk was op zich alles wel goed, maar ik gaf aan nog steeds flink last te hebben van mn buik en rug en dat het wel iets hielp door thuis minder te doen. Maar op de dagen dat ik werk ik helemaal kapot ben en blij ben als ik mn dochter op bed heb liggen en zelf ook kan gaan liggen. Ze gaf aan dat het dan toch verstandiger is om minder te gaan werken. Dat mijn lichaam toch echt aangeeft dat het teveel is. Verder heb ik een hoge smalle baarmoeder wat verder helemaal goed was. Mijn bd was heel erg laag 100/55 dus dat verklaard ook weer dat ik af en toe wat duizelig ben, lekker aan de dropjes dus af en toe.

Bij de therapie gin het ook redelijk ze kon zien dat ik wel wat scheef sta. Dus dat wil je gaan oprekken om te voorkomen dat ik daar nog meer last van krijg. Dat doen ze daan met stikstof lekker koud en dan rekken ze je spieren op. Was helemaal gebroken gisteren wat had ik daar een last van zeg. Gelukkig goed geslapen en merk het nnu ook nog wel een beetje, maar dat kon vandaag ook nog goed.

De verbouwing schiet ook al aardig op misschien al eind deze week klaar dus dan kunnen we gaan poetsen, verven, behangen enzo heb er al zin in al zal ik niet zoveel kunnen doen jammer genoeg.

Caroline leuk dat je ouders een hond mee hebben genomen vanuit griekenland en dat die al gelijk zo naar je dochter toe trekt

melis kunnen ze je niet andere medicijnen geven voor je blaasontsteking zodat je niet zoveel last heb van de bijwerkingen? Maar op zich was die bd toch niet zo heel hoog, weet niet vanaf wanneer ze zeggen dat je een hoge bd hebt. En die ijzer tabletten ik moet standaard 10mg innemen al vanaf het begin van de zwangerschap is een nieuw protocol in Nederland zei mijn vk. Nu lekker thuis aan het werk heerlijk kun je lekker stoppen op de momenten dat het niet meer gaat.

Sissy en lekker uit gerust van je dagje rust ben benieuwd wat de bedrijfsarts gaat zeggen

medusa mooi dat ook bij jou alles weer goed was moet jij omstebeurt naar de gyn en vk in het zkh?

jeegeetje welkom hier en wat een verhaar zeg en dan nu al lekker op/ over de helft. veel succes bij de vruchtwaterpunctie. en schrijf maar gezellig mee hier.

Zal ook nog even het lijstje aanpassen met mn nieuwe afspraak bij de vk en dan even lekker met mn dochter spelen en dan vanmiddag nog naar verjaardag van mn schoonvader. Fijne dag iedereen

Geplaatst

Afspraken/echo's/controles

28 november : Veer (vk)

Uitgerekend op...

Geplaatst

Veer, fijn om te horen dat het goed was bij de vk en hopelijk heb je straks minder last van je rug/bekken. Ik herken wel wat jij zegt, dat je echt blij bent als je dochter (in mijn geval zoon) op bed ligt zodat je zelf ook rust kunt nemen. Bij mij is dit exact hetzelfde. Wel heb ik meer last van m'n bekken op de dagen dat ik met Wessel thuis ben.

Ik til hem dan toch net te vaak of moet meer bukken/opstaan dan op andere dagen. Einde van die dagen heb ik ook veel meer pijn dan na mijn werkdagen.

Op woensdag ga ik ook altijd naar de peutergym en dat is echt mijn pijndag maar ik kan het niet opgeven. Ik heb nu al vaak het gevoel dat ik hem 'tekort' doe doordat ik nu niet meer alles kan. Ik kan het niet over m'n hart verkrijgen om de peutergym dan ook nog op te zeggen dus dan maar tandenbijten voor zolang het kan.

En jullie al bijna klaar met de verbouwing. Oh... ik ben jaloers. Bij ons moeten ze nog steeds beginnen en we hopen nu dat het voor het einde van het jaar klaar is. Ik wil zo graag in de week tussen kerst en oud&nieuw de kamer van Wessel klaarmaken zodat hij naar de grote kamer kan. Daarna alleen de baby-kamer aanpassen op meisjeskleuren maar dat is minder werk dan de volledige kamer voor Wessel maken.

Hopelijk gaat het qua planning allemaal lukken.

Ik voel me de laatste dagen ook niet top. Heb constant hoofdpijn, heel vervelend. Ook merk ik dat ik steeds moeier word maar dat komt ook doordat ik zo inmens vroeg moet opstaan. Ik wilde graag tot 36 weken werken maar ben benieuwd of ik dat ga redden...

Geplaatst

Melis, fijn dat je kunt thuiswerken.Veer, fijn dat alles weer goed was bij je controleSimonja, hopelijk kun je snel de verbouwing laten beginnen.Van rommelende, prikkelbare darmen vandaag geen last meer. Een kopje kamillethee doet wonderen. Wel heb ik weer eens last van een ontstoken talgklier onder mijn linkeroksel. Donderochtend even naar de huisarts. Ik denk dat ik nu geen antibioticum mag... Maar dat hoor ik donderdag wel. Verder bleek dat het advies van de bedrijfsarts van twee weken geleden niet is aangekomen. Dat gaat per email en fout ligt bij het systeem van de HR afdeling. Op advies van HR heb ik een afschrift van het advies zelf naar mijn manager gestuurd. De bedrijfsarts mijn manager laten bellen duurt nog weer langer. Mijn werkgever heeft het proces in deze niet op orde, pfff. Ik hoop nu dat het in orde komt. Ben benieuwd hoe mijn manager het allemaal opneemt... Dus het advies ingescand en vandaag gemaild naar mijn manager. Morgen hoor ik vast meer.

Geplaatst

he meiden net terug van verjaardag en ik voel me toch niet lekker. Daar vis gegeten niets bijzonders en ik ben nog niet thuis of het is er alweer uit zo lekker even onder de douche en dan lekker mn bedje in

simonja ik heb juist minder last als ik thuis ben pak mn dochtertje dan ook bijna niet op en doe ook bijna niets in het huishouden. Vervelend dat jij zo'n last hebt van hoofdpijn. Hoop dat jullie ook snel kunnen gaan verbouwen

chris succes donderdag bij de huisarts hoop voor je dat je wel iets krijgt kan van mn zus herinnering dat het echt geen pretje is zo'n ontsteking. lekker rommelig allemaal met die bedrijfsarts hoop dat het snel is opgelost

melis succes morgen bij de vk dat alles maar weer goed is.

vlinder succes en veel plezier met het guo onderzoek en je 20 weken echo of heb je die nog niet?

Geplaatst

Simonja en Veer: vervelend dat jullie ook echt merken dat het snel teveel is en snel pijn hebben.

Simonja: kan me voorstellen dat doorwerken tot 36 weken wel zwaar gaat worden voor je, zeker door die lange dagen die jij maakt.

Veer: je blijft ook misselijk, dat is helemaal niks.

Moontje: dus we hebben maandag allebei suikertest. Ben echt benieuwd, hoor de verhalen dat het echt een smerig goedje is en je er echt misselijk door voelt. Ik zie het wel. Neem wel leesvoer mee om de tijd door te komen.

Chris: vervelend dat het advies van de bedrijfsarts dus nog niet was doorgespeeld naar je manager. Hoop dat er nu snel wat mee gedaan wordt.

Morgen heb ik gesprek bij de bedrijfsarts. Ben benieuwd hoe hij het oppakt, want merk echt dat werken teveel energie kost.

Geplaatst

Is die suikertest standaard of is er een aanleiding voor bij jullie? (Sorry als ik dat gemist heb). Ik heb er nl niks over gehoord bij mijn gyn en ik kom er vaak genoeg.

Geplaatst

Caro: in het UMCG is het standaard bij tweelingzwangerschappen. Moet dan tussen 22 en 26e week gebeuren. Glucose is in het begin van de zwangerschap als eens geprikt in het bloed. Maar suikertest is inderdaad wat anders: je moet nuchter 's morgens naar het zh komen en dan wordt je bloed geprikt. Dan krijg je een suikerdrankje te drinken (schijnt heel smerig te zijn). Dan moet je 2 uur wachten en dan wordt er weer bloed geprikt. Ik heb daarna dan een gesprek met de arts om het resultaat te bespreken, dus dat hoor ik direct.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden