Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2012

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dank je wel voor het meeleven. Ik ben even niet zo actief, daar wij in een grote verbouwing zitten van het huis.

Ik lees wel mee, maar heb weinig tijd om te reageren.

De GUO is een uitgebreide 20 weken echo, voor de mensen die dit nog niet weten.

Ik ben zwanger geraakt via ICSI en kom hierdoor in aanmerking voor deze test.

We krijgen een meisje, leuk hoor.

Onze dame is goedgekeurd door de arts vanuit het ziekenhuis.

We hebben een foto meegekregen en krijgen vervolgens het gehele rapport thuis gestuurt.

Ik heb een 1 uur en 15 minuten op een bed gelegen, daar onze dame niet wilde meewerken.

Ze lag met haar rug naar de echo kop, we hebben aardig wat moeten doen om haar te laten draaien.

Maar het is gelukt.

Ik hoop dat iedereen die ziek is weer een beetje opgeknapt is.

Tot snel.

10 November : Medusa (20 weken echo)

14 november : Rican (GUO, uitgebreide echo)

14 november: Moontje (suikertest)

14 november: Sissy (controle gyn + suikertest)

16 november: Caroline (controle gyn)

17 november : Vlinder_1976 (controle VK)

18 November: Simonja (controle VK)

18 November: ChrisH (controle gyn)

22 November : Medusa (gyn echo + suikertest)

22 november: Moontje (gyn)

25 november : Melis25 4D-echo (dr. Papa)

29 November : Medusa ( VK )

7 december: Sissy (gesprek verpleegkundige)

16 december : Melis25 (echo ivm ligging placenta)

22 december : ChrisH (GUO, uitgebreide echo)

Uitgerekend op...

4 Maart : Moontje (verrassing)

6 Maart : Ansje20 (een babyBOY!)

6 Maart : Caroline 2ling (verrassing)

7 Maart : Veer (verrassing)

7 Maart : Lynn

9 Maart : Melis25 (een babyBOY!)

9 Maart : Simonja (een babyGIRL!)

11 Maart : CrisH 2ling (een babyGirl en een babyBoy)

11 Maart : Sissy 2ling (twee babyGIRLS!)

14 Maart : Silvia83 (helaas geen hartje meer met 16 weken; vroeggeboorte van ons mannetje)

15 Maart : Pjessie (2ling)

21 Maart : Sharon (een babyBOY!)

26 Maart : Disi

28 Maart : Vlinder_1976 (een Baby girl)

29 Maart : Medusa (een babyBOY!)

31 maart : Rican (een babyBOY!)

31 maart : Wen78

Geplaatst

Hoe het nu precies zit met de glucose test weet ik ook niet.

Maar dit is wat ik ervan weet.

Mijn vriendin nu 38 jaar, nu 30 weken zwanger heeft deze test ook 2x ondergaan.

Ze vond het geen pretje, vooral de twee uur wachten.

Het doel is zwangerschaps suiker in een vroeg stadium op te sporen.

Geplaatst

Vlinder wat leuk een meisje, en fijn dat de 20 weken echo goed was.

Ik hoef dus niet nuchter naar het zh te komen, ik moet smiddags, naar het lab dat goedje drinken half uurtje stil zitten naar mn afspraak met de gyn half uurtje later weer naar het lab bloed prikken.

Is inderdaad om zwangerschapssuiker op te sporen.

Geplaatst

Mijn manager heeft het advies van de bedrijfsarts nu gelezen (welke ik gisteren zelf maar naar haar heb toegezonden). Ze gaat het advies per direct opvolgen. Eindelijk. Vandaag hoorde ik van de HR-afdeling dat het elektronische berichtensysteem wat zij heeft met de bedrijfsarts nu ook weer werkt en HR heeft nu vandaag ook mijn advies ontvangen. Dat werd tijd.

Verder ben ik blij dat ik morgen naar de huisarts kan. Ongetwijfeld gaat zij bevestigen dat mijn talgklier ontstoken is. Het voelt net als de vorige keren en zo ziet het er ook uit. Ik ga er maar vanuit dat het niets anders kan zijn. Hopelijk kan er iets gedaan worden, want die ontsteking irriteert behoorlijk. Op die plek heb ik twee keer eerder zo'n ontsteking gehad. Een keer ging het weg met antibioticum en een andere keer ging het vanzelf weer weg. Ook kan er voor gekozen worden om hem met een kleine ingreep in het ziekenhuis weg te halen. Ik ben benieuwd wat mijn opties zijn nu ik zwanger ben....

Morgen lekker dagje thuiswerken, want de babykamer wordt morgenmiddag geleverd. :happy: En dan vrijdag lekker roostervrij. Ik ga vanaf nu ook nog maar 6 uur werken. Daar begin ik morgen dus mee op mijn thuiswerkdag. :happy:

Geplaatst

Nog even voor de dames die een test doen voor zwangerschapssuiker?

Is dit een standaardtest voor iedere zwangere of hebben jullie een indicatie daarvoor?

Geplaatst

Vlinder leuk een meisje weer wat meer roze hier

Over die test voor zwangerschapssuiker ik weet dat ze hier bij mij ook naar gekeken hebben maar dan gewoon via bloed en ik moet later in de zwangerschap nog een keer via bloed hierna laten kijken. Is bij onze vk een standaard test als je gewicht te hoog is maar kan me niet herinneren van de vorige zwangerschap dat ik hier iets voor moest drinken vlg mij alleen een vinderprikje

Geplaatst

Sissy, wil je ff succes wensen voor je gesprek morgen bij de bedrijfsarts. Bedenk je van tevoren wat je met het gesprek wilt bereiken, wellicht dat je er dan meer uit kunt halen voor jezelf.

Vlinder, wat fijn om te lezen dat de 20 weken echo goed was. Enne, wat gaaf, een meisje!

Medusa, jij ook morgen 20 weken, alvast gefeliciteerd. Wanneer moet manlief weer weg? Volgens mij blijft er btw niemand over van de dikke buiken date, hoe kijk jij er tegenaan?

Veel plezier/succes mrogen met de 20 weken echo.

Chris, fijn dat je nu 6 uur per dag kan gaan werken. Succes morgen bij de huisarts, hoop dat het allemaal meevalt.

Caro, hoe is het met jou? Fijn gevoel dat je de 22 weken voorbij bent?

Ik ben net weer goedgekeurd door de verloskundige, buik opgemeten en die is 24 cm vanaf m'n schaambotje. Baarmoeder komt boven mijn navel uit. Hartje klonk ook weer prima, zelfs de nevalstreng gehoord, hij was ermee aan het spelen. Bloeddruk was 130/72. Ze heeft alvast een aantal dingen met ons doorgenomen m.b.t. de bevalling en gevraagd of ik er tegenop zie; nee... Met 26w3d moet ik weer terugkomen op controle en wordt er bloed geprikt om de bloedgroep van de kleine te bepalen, ik ben nl. rhesus negatief.

Verder niets te melden, lekker op de bank hangen!

Fijne avond meiden!

Afspraken/echo's/controles

10 November : Medusa (20 weken echo)

29 November : Medusa (VK)

5 december : Melis25 (vk + bloedprikken ivm bloedgroep baby)

7 december : Sissy (gesprek verpleegkundige)

Uitgerekend op...

11 Maart : CrisH2ling (een babyGIRL! en een babyBOY!)

14 Maart : Silvia83 (helaas geen hartje meer met 16 weken; vroeggeboorte van ons mannetje)

28 Maart : Vlinder_1976 (een Baby girl!)

Geplaatst

Ja die vingerprik heb ik ook gehad bij de vorige zwangerschap, nou weet ik het weer! Geen vies goedje... Ben nu toch wel benieuwd... als het om gewicht gaat, ik heb zeker overgewicht dus zou ik ervoor in aanmerking komen? Mmm zit te denken of ik het zal vragen volgende week of niet.

Fijn dat alles goed is Melis!Ja, ben blij dat die enigszins beladen 22 weken voorbij zijn gegaan... leef nu toe naar 26... Maar eigenlijk naar 38, dat lijkt me het mooiste haha!

Geplaatst

Bij mij is de suikertest vanwege mijn BMI, ik heb ook overgewicht en dan doen ze de test. Vorige keer heb ik hem ook gehad en mijn glucose zat helemaal tegen de ondergrens, dus niets aan de hand. Vind het goedje erg zoet en wil graag water drinken erna maar dat mag weer niet en dan twee uur wachten........irritant vooral!

Geplaatst

Ben erg benieuwd... dat zal dan nieuw zijn want 8 jaar geleden was het een vingerprik. Kan me wel iets herinneren van dat ik 2 keer moest komen: nuchter en 's middags terug ofzo? Nou ja, ik zie het wel volgende week wat de gyn zegt. Jullie in ieder geval vast succes met het vieze goedje...

Geplaatst

De lijst kleurt nu wat meer rose.

Ik ben vandaag een rose knuffeldoekje en een buggy boekje wezen halen bij Intertoys.

http://www.intertoys.nl/speelgoed/bunny-knuffeldoekje-roze-579034.html

Medusa, veel plezier morgen bij de 20 weken echo.

Melis, je moet al een aardige buik hebben, de mijne komt net boven mijn navel.

Chrish, Morgen rustig aan hoor, dan je geen reistijd heb scheelt ook.

Sissy, ik ben benieuwd hoe je gesprek is geweest bij de bedrijfsarts, maar dat gaan we wel lezen.

Morgen salariscongres in Rotterdam, ik heb er zin in. Gezellig een dagje weg met mijn collega's.

Geplaatst

Er is mij ook niks verteld/gevraagd over een suikertest, vreemd.. Mijn glucose was 5,8 toen ik een week of 8 zwanger was.

Medusa, hoe laat heb je de 20 weken echo?

Vlinder, men zegt dat ik idd een flinke buik heb voor 23 weken.. Ondanks dat ik nog maar weinig ben aangekomen. Ik draag mijn buik naar voren, misschien komt het daardoor??

Geplaatst

Als ik zo kijk wie hier de test krijgen hebben ze volgens mij of overgewicht (niet lullig bedoeld maar dat zeggen jullie zelf? :-)) of een tweeling?

Ik heb allebei, jij allebei niet Melis dus misschien krijg jij het ook niet.

Geplaatst

Bij ons krijg je die suikertest standaart als je onder controlle ben van de gyn, en Melis is alleen bij de vk.

Bij ons krijgen ook de slanke meisjes de suikertest die bij de gyn lopen ;-)

Vanmorgen de 20 weken echo gehad, en inprincipe was alles goed, hartje bloedvaten, organen en zo.

Maar er zit een vlek bij de blaas ongeveer 1,5 keer de maat van de blaas wat ze niet kan plaatsen, ik moet woensdagmiddag naar het zh voor uitgebreide echo om te kijken of het wat is en wat het dan is.

Het is nog wel steeds een jongetje, hij liet af en toe duidelijk zn piemeltje zien :-)

Geplaatst

Afspraken/echo's/controles

16 November : Medusa ( uitgebreide echo zh vanwege onduidelijkheid bij de 20 weken echo )

29 November : Medusa (VK)

5 december : Melis25 (vk + bloedprikken ivm bloedgroep baby)

7 december : Sissy (gesprek verpleegkundige)

Uitgerekend op...

11 Maart : CrisH2ling (een babyGIRL! en een babyBOY!)

28 Maart : Vlinder_1976 (een Baby girl!)

Geplaatst

Hi Medusa,

Fijn dat alles goed lijkt en dat je zo snel naar het ziekenhuis kan voor de onduidelijkheid mbt de blaas. Hopelijk wordt deze onzekerheid snel weggenomen.

Geplaatst

Medusa, fijn dat alles goed lijkt. In ieder geval kun je snel terecht voor een vervolgecho.

Vlinder, gefeliciteerd met het feit dat jullie een dochter krijgen. Ik had er gisteren even overheen gelezen, sorry.

Aan mijn ontstoken talgklier is niet veel te doen. Een paar keer per dag afsproeien met de douchekop, en dan zou die wat weker moeten worden, waardoor hij mogelijk vanzelf knapt.

Aan de antibioticum mag ik niet. Er is wel een creme, maar daar zit ook wat antibioticum in. De huisarts wilde die vooralsnog niet geven. Hoewel de creme plaatselijk wordt aangebracht, kan er toch nog wat van de antibioticum verder in mijn lichaam komen. Alleen als het erger zou worden, dan zou ze er nog eens naar kijken. Een een poliklinische ingreep in het ziekenhuis is ook geen optie. Ook al is het een plaatselijke verdoving, het spul komt toch je lichaam in. En uit deze ingreep ontstaat een wond die ook weer zou kunnen infecteren. Conclusie is dat ik na mijn bevalling naar de chirurg mag om dit alles te laten verwijderen. Nu maar hopen dat dit voorlopig even weer uit zichzelf verdwijnt... De huisarts heeft mij wel bevestigt dat dit echt een ontstoken talgklier was en niets anders. Het kan geen kwaad voor mijn baby´s. Ik heb er alleen zelf dus wat pijn van. Die pijn is vandaag gelukkig wel wat minder geworden.

Geplaatst

balen dat er nu niets aan gedaan kan worden Crish, hopleijk helpt het sproeien.

Ik probeer ook niet ongerust te zijn, maar ben het wel een beetje, zal blij zijn als de echo woensdag geweest is, helaas is manlief dan alweer weg, moet dus zonder hem, mn zus gaat wel mee.

Simonja, er is niets met de blaas, het zit vlakbij de blaas, echt los van iets.

Geplaatst

Caro, al lijkt het bij mij misschien niet zo omdat ik 1m90 ben, maar ook ik ben te zwaar hoor..

Medusa, fijn om te lezen dat alles in orde is/lijkt met jullie kleine man. Snap dat je je druk maakt om hetgeen ze bij z'n blaas hebben gezien, maar het is vast niks..

ChrisH, vervelend dat ze voor nu ff niks aan je ontstoken talgklier kunnen doen, zeker omdat het zeer bij je doet. Ik hoop dat het snel overgaat.

Hier verder niet zoveel te melden, behalve dat ik me wat beter voel. Hoest e.d. wordt gelukkig minder. Morgen ff m'n urine laten nakijken om te kijken of de kuur heeft geholpen.

Zijn er nog meer meiden die rhesus negatief zijn en met 27 weken bloed laten prikken?

Geplaatst

hee melis...ja, ik ben negatief. kreeg met de eerste 2 kiddies ook standaard met 30 weken een antiD prik en na de bevalling kreeg je een prik, maar dat hoeft nu dus niet meer per definitie omdat je idd met 27 weken een bloedtest krijgt om te kijken wat je kindje is en nu krijg je dus alleen een prik als je kindje positief is (met 30 weken dus) en dan daarna na de bevalling nog een keer. maar is het kindje negatief dan hoeft het niet...op zich niet zoveel bijzonders dus :) nog 2 weken...dan krijg ik wel of niet de prik in mijn bil tegenwoordig

(vroeger was het bovenbeen) hahaha....

fijn dat alles op zich goed gaat naar behoren meiden, knuff

Geplaatst

Hé meiden,

even een kort berichtje. Morgen probeer ik even rustig terug te lezen en reageren op iedereen.

Ik heb vanmorgen gesprek gehad bij de bedrijfsarts en conclusie is dat ik nog 1 week ga werken. Volgende week kan ik die uurtjes dan gebruiken om de boel af te ronden en over te dragen en dan ga ik officieel vanaf de week erop volledig de ziektewet in. Voelt wel nogal dubbel, juist omdat het op mijn werk erg druk is maar het is niet anders. Mijn lijf houdt het gewoon niet vol en dat kan nooit goed zijn voor mijn ukkies. En die zijn het belangrijkste. Het zal me vast straks echt een heleboel rust geven als ik thuis kan zijn en alle rust kan nemen.

Fijne avond meiden!

Geplaatst

Sissy, fijn dat je vanaf volgende week niet meer hoeft te werken.Met welke klachten ben je naar de bedrijfsarts gegaan? Was hij/zij meegaand met je? Neem lekker alle rust die je nodig hebt!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden