Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ansje, welkom terug! Fijn om te lezen dat je een leuke, ontspannen vakantie hebt gehad met je mannetje.. Maagzuur heeft mij (niet) getroffen, misschien heb ik geluk dat de baby (nog?) niet zo hoog ligt omdat ik 1m90 ben? Altijd leuk om te horen dat je kleintje helemaal is goedgekeurd.

Sissy, wat leuk dat je zo uitgebreid op iedereen reageert, ik heb daar het geduld niet voor :-( Sorry meiden!! Ik werk nog steeds 2 uur per dag minder, een totale werkweek van 30 uur. Ja, ik ben al aan het aftellen, nog 52 dagen werken tot aan mijn verlof! H-E-E-R-L-I-J-K!

Medusa, wat leuk dat Ilona zo blij was met de slingers en de cadeautjes. Volgens mij is die blik van je eigen kind goud waard, zo tevreden en gelukkig. Is je erwtensoep en kwarktaart in de smaak gevallen? Mocht je nog een stukje taart over hebben, ik woon in Almere haha..

Caro, hoe was het in de Efteling? Hoop dat je een leuke dag hebt gehad, volgens mij had je wel aardig weer, niet?

Ik heb de Etos zwangerenbox, maar ik vind er niks aan (verwend?). Nu lieg ik, er zat een gele Zwitsal billendoekjes box in en een speentje, die ga ik wel gebruiken. En met 7 maanden dan de box van de Prenatal, ben erg benieuwd.

Zijn er eigenlijk nog meer meiden met een laag liggende placenta? Bij de 20 weken echo dachten ze dat hij laag achter lag, vandaar dat ik met 28 weken weer een echo krijg om te checken of hij met de groei van de baarmoeder omhoog is gegaan.

• Reacties 4,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ansje, welkom terug.

Caro, ik ben ook benieuwd hoe het in de efteling was.

Melis, flinke buik hoor.

Vandaag geshopt bij de prenatal. Mijn ouders waren mee. Het wordt toch de easywalker, past ook in de auto. En ik kwam tot de conclusie dat ik de bugaboo donkey toch niet iedere keer ga inklappen in de 1 kind wagen. Al met al hebben beide wagens hun voor-en nadelen. Wel gaf de prenatal 20% korting op de meeste van hun producten, waaronder de easywalker wel en de bugaboo donkey niet. In de middag zijn we nog naar de babydump geweest voor het textiel voor de bedjes. Daar hadden we nog een kadobon voor. De babyslaapkamer hebben we daar gekocht. De babydump is weer beter in de slaapkamers dan de prenatal.

Geplaatst

Hoi meiden, net een half uur thuis, was een erg leuke dag in de Efteling! Best wel druk maar te doen en mooi weer, eind van de middag/avond werd het wel erg koud. Maar wat was ik blij met mijn rolstoel! Anders had ik het niet gered. Af en toe moest ik 'm afstaan aan twee kleine meiden die er net samen in konden... Ik wilde ook wel stukjes lopen, anders word je zo stijf en koud ook van het stilzitten. Tis wel een uitvinding! Kreeg net een sms van mijn arme vriendin die moest duwen: ze was erg moe!

Wat wel grappig was: ik zag overal tweelingwagens! Soms met tweelingen of met baby en peuter. Kon mooi vergelijken en aan vriendin laten zien. ALs het goed is gaan we maandag die wagen van Marktplaats bekijken en kopen als ie er mooi uit ziet...

Ga nog even bankhangen, manlief komt zo thuis...

Geplaatst

Vandaag heeft mijn man de kledingkast voor de baby's en de commode al in elkaar gezet. En daarna kon ik in ieder geval alle kleertjes die ik al had gekocht netjes opbergen. Zelf slapen we nog wel op de toekomstige babykamer. Onze kledingkast staat al op zolder. We hebben verder de zolder opgeruimd en nu is het aftellen tot ons nieuwe bed er komt en op zolder geplaatst wordt. Het oude bed kan dan naar de kringloop. Dus toch weer een druk dagje gehad, maar met name voor mijn man. Hij doet het zware werk.

Verder heb ik zojuist een lijste gemaakt met de spullen die ik al heb en de spullen die ik nog moet hebben. Ik hoop dat ik niets vergeet.

Hoe was de dag bij jullie?

Geplaatst

Ansje, fijn dat jullie zo'n lekkere vakantie hebben gehad.

Sissy, laatste werkweek. Veel plezier nog hiermee en geniet daarna van je ziekteverlof.

Caroline, goed om te lezen dat jullie zo'n leuke dag hebben gehad in de efteling. Kan me voorstellen dat je toch wel erg blij was met de rolstoel.

ChrisH, jullie schieten al op met de voorbereidingen. lekker straks een nieuw bed.

Hier ook een heerlijk weekend gehad. Wessel is bij een oom gaan logeren en wij zijn heerlijk een nachtje weg geweest met z'n tweetjes. Zaterdagavond heerlijk uit-eten, daarna overnachten in een luxe suite, gisteren uitgebreid ontbijtbuffet en daarna nog lekker wezen shoppen. (voor de mannen).

's-middags Wessel weer opgehaald en rond 16 uur thuis. Toen was ik wel gebroken. Ik kon niet meer op of neer, zo'n pijn aan mijn rug/bekken. Ik lag dan ook om 20.30 uur in bed maar nu gaat het weer ietsjes beter. Heb nog wel last maar beter te handelen dan gisteren.

Komend weekend een lang weekend naar een huisje met mijn schoonfamilie. Erg gezellig, veel zin in. Helaas kan ik alleen niet meer zoveel doen (normaliter zijn wij best 'actief' tijdens dit jaarlijks terugkerende weekend. Beetje op de tennisbaan, squashen, midgetgolf, zwemmen etc etc) Deze keer houd ik het lekker op het zwembad en verder kijk ik wel wat ik wel / niet kan doen. Kortom, weer een lekker weekend in het verschiet.

Eerst echter nog ff een weekje werken.

Geplaatst

Hoi dames,

@Sissy: nog 1 weekje en dan heb je lekker rust!*

@Caro: Fijn dat je een leuke dag hebt gehad in de Efteling! Ben benieuwd hoe de tweelingwagen was van MP.

@Melis: Die zwangerschapsdozen stellen niet veel voor. Heb er vorig jaar 4 gehad en het is vooral veel reclame

Vanochtend mijn suikertest gehad en morgen wordt ik gebeld. Vind het goedje redelijk te doen, kreeg wel kokhalsneigingen.... Net lekker een boterhammetje gegeten en nu aan een kopje thee. Vandaag lekker een thuiswerkdagje. Gisteren naar de Beekse Bergen met vrienden (het safaripark) en 's middags sinterklaas bij mijn vader met neefjes en nichtjes. Was erg gezellig, maar vooral het lopen in de ochtend was zwaar. Heb last van mijn schaambotje en ook mijn rug, was helemaal klaar. Gisteravond lagen we om 20.30 uur in bed. Wordt ook nog verkouden (vol hoofd en keelpijn) dus het wordt de komende week wat rustig aan doen.*

Nou ik ga maar aan het werk!

Geplaatst

Chris: leuk dat de babykamer al vordert en dat je de kleertjes kan gaan opbergen. Is het lijstje helemaal gelukt? En ook lekker wezen shoppen. Heerlijk, dat schiet al op zo te horen.

Caro: fijn dat het dagje Efteling zo geslaagd was. Toch goede keuze dus geweest om de rolstoel te regelen. En grappig dat je dan juist overal tweelingwagens ziet. Ik zie ze ook steeds meer, zelfs toen we in Portugal op vakantie waren. Toen was daar ook een eeneeige tweeling die dezelfde wagen hadden als die wij gekocht hebben.

Simonja: lekker weekend gehad zo te lezen. Wel jammer dat je eind van de dag weer zoveel klachten had. En nu nog weer een leuk weekend in het verschiet, verstandig dat je dan wat minder actief doet. Ik ben normaal ook altijd erg actief, maar doe nu ook echt rustiger aan. Voel me soms wel echt zo'n bejaarde vrouw zeg, als ik mijn looptempo bijvoorbeeld zie. Normaal loop ik vrij snel, maar nu moet manlief echt zijn tempo verlagen om zich aan mij aan te passen haha.

Melis: goed dat je die 30-urige werkweek blijft hanteren. Is het op die manier vol te houden? En nog maar 52 dagen werken tot je verlof haha? Of eigenlijk 51 en een heel klein beetje inmiddels...

Moontje: jij ook suikertest dus gehad vanmorgen. Jij moet dus nog even afwachten wat de uitslag is. In het UMCG krijg je dat direct te horen zodra de bloeduitslag binnen is.

Vanmorgen weer controle gehad bij gyn. Echo was weer helemaal goed, nog genoeg vruchtwater, mooie kloppende hartjes weer gezien en ook gehoord van de beide meiden. Bloeddruk ook nog steeds mooi laag gelukkig. Gyn vond het verstandig dat ik ga stoppen met werken aangezien ik zoveel last van mijn buik heb. Over 3 weken weer controle.

Verder vanmorgen ook suikertest gehad en die was gelukkig ook helemaal goed. Suikerdrankje was idd niet echt lekker, maar ach, verstand op nul en rustig blijven zitten. Ben wel blij dat dit ook weer goed was.

liefs,

sissy

Geplaatst

Even het lijstje naar voren gehaald en weer even aangepast.

Afspraken/echo's/controles

14 november : Rican (GUO, uitgebreide echo)

16 November : Medusa ( uitgebreide echo zh vanwege onduidelijkheid bij de 20 weken echo )

16 november: Caroline (controle gyn)

17 november : Vlinder_1976 (controle VK)

18 November: Simonja (controle VK)

18 November: ChrisH (controle gyn)

22 November : Medusa (gyn echo + suikertest)

22 november: Moontje (gyn)

25 november : Melis25 4D-echo (dr. Papa)

29 November : Medusa (VK)

5 december : Melis25 (vk + bloedprikken ivm bloedgroep baby)

6 december : Sissy (controle gyn)

7 december : Sissy (gesprek verpleegkundige)

16 december : Melis25 (echo ivm ligging placenta)

22 december : ChrisH (GUO, uitgebreide echo)

Uitgerekend op...

4 Maart :
Moontje (verrassing)

6 Maart :
Ansje20 (een babyBOY!)

6 Maart :
Caroline 2ling (verrassing)

7 Maart :
Veer (verrassing)

7 Maart : Lynn

9 Maart :
Melis25
(een babyBOY!)

9 Maart :
Simonja (een babyGIRL
!)

11 Maart :
CrisH
2ling (een babyGIRL!
en
een babyBOY!
)

11 Maart :
Sissy 2ling (twee babyGIRLS!)

14 Maart :
Silvia83
(helaas geen hartje meer met 16 weken; vroeggeboorte van ons mannetje)

15 Maart : Pjessie (2ling)

21 Maart :
Sharon
(een babyBOY!)

26 Maart : Disi

28 Maart :
Vlinder_1976 (een Baby girl!)

29 Maart :
Medusa (een babyBOY!)

31 maart :
Rican (e
en babyBOY!)

31 maart : Wen78

Geplaatst

Dames, ik ben door het EMC benaderd om weer deel te nemen aan een studie. Dit is een vervolg op de predictstudie waar ik aan meegedaan heb tijdens mijn eerste 12 weken.

De in en outs weet ik nog niet precies maar het betekend wel dat ik 3x een 3D echo ga krijgen en de eerste is morgen al.. Vind het zo leuk.

Mogen we onverwachts morgen een kijkje nemen bij onze kleine meid en dan nog wel in 3d, ben zo benieuwd hoe ze er nu uitziet.

Morgen maar ff vragen wat ze nu precies onderzoeken.. haha

@Rican, hoe was je GUO vandaag?

@Sissy en Moontje de suikertest al gehad, fijn Sissy dat je het mee vond vallen en dat alles weer goed was met jullie twee meiden.

Heb mijn afspraken er tussen gezet:

15 november: Simonje (3d echo ivm studie EMC)

16 November : Medusa ( uitgebreide echo zh vanwege onduidelijkheid bij de 20 weken echo )

9 december: Simonja (3d echo ivm studie EMC)

6 januari: Simonja (3d echo ivm studie EMC)

Uitgerekend op...

4 Maart :
Moontje (verrassing)

6 Maart :
Ansje20 (een babyBOY!)

6 Maart :

7 Maart :
Veer (verrassing)

9 Maart :
Melis25
(een babyBOY!)

9 Maart :
Simonja (een babyGIRL
!)

11 Maart :
CrisH
2ling (een babyGIRL!
en
een babyBOY!
)

11 Maart :

14 Maart :
Silvia83

21 Maart :
Sharon
(een babyBOY!)

28 Maart :

29 Maart :
Medusa (een babyBOY!)

31 maart :
Rican (e
en babyBOY!)

Geplaatst

Simonja, wat leuk dat je een 3d echo krijgt. Dat is dan een leuke bijkomstigheid van zo'n onderzoek. Veel plezier volgende week met het familieweekend.

Sissy, altijd weer fijn als je een goede echo hebt gehad en kunt zien dat alles goed is.

Hier alles goed. Voor het eerst eindelijk minder gewerkt. Heerlijk.

Geplaatst

Ja, tweelingwagen gekocht! Blij mee, wel een hoop gedoe en nog uitvinden hoe die precies werkt maar binnen is binnen! Alleen een probleem: hij kan niet in de gang staan... mmm. Hoe gaan we dat doen, de garage kan ook niet, in de woonkamer? Nou ja, zien we wel.

Geplaatst

Zo de bouwvakkers zijn klaar nu kunnen we zelf aan de slag met de kwast. Jammer genoeg kan ik zelf nu niet zo veel doen.

Vraagje zijn jullie ook zo moe ben echt bekaf de laatste tijd.

Carolina leuk toch de tweelingwagen gekocht wel minder dat hij niet in de gang past inklappen evt.

Chris hoeveel ga je misser werken ben t even kwijt wel lekker dat je dan nu minder kan gaan werken hopelijk is het genoeg.

Simonja ja van die 3D echo had ik ook gehoord en ook aangegeven dat wij hier wel aan mee wilde doen alleen nu nog steeds niets van gehoord dus zal er nu wel niet meer inzitten zelf ook helmaal niet meer aan gedacht. Veel plezier morgen bij de echo.

Medusa fijn dat de 20wk echo goed was maar dus nog wel even spannend wat die vlek is hopelijk heb je woensdag meer duidelijkheid en is het niets sterkte. Kan me voorstellen dat je je een beetje zorgen maakt.

Geplaatst

Simonja, veel plezier bij de echo

Ik ben de afgelopen paar dagen erg moe geweest, 2 dagen verjaardag gevierd van Ilona, maar het was het waard, wat was onze kleine meid blij.

Toen we s'ochtends nog met zn 3tjes in pyjama zaten zat Ilona maar, mama wat een leuk feestje, gewoon vanwege de slingers en de ballonnen.

Kreeg steeds knuffels dat ze erg blij was.

Geplaatst

Even snel tussendoor, net de uitslagen van de suikertest binnen.

Nuchter was mijn suiker 4,3 Mag max zijn:6,1

Na twee uur en 300 ml suikerwater: 4,8 en mag max 7,8 zijn

Dus zeker geen zwangerschapssuiker, wat ik al dacht. Vorig jaar had ik ongeveer dezelfde waardes.

Sissy: jij had hem toch ook gehad? Heb je de uitslag al?

Geplaatst

Moontje, fijn dat de uitslag van de suikertest goed is.

Caro & Ansje, gefeliciteerd met jullie 24 weken mijlpaal.

Simonja, hoe was de 3D echo? Ik ben heel nieuwsgierig naar de foto's.. ;-)

Geplaatst

Simonja hoe was je echo??

Moontje fijn dat je suiker score goed was.

Ik word er niet goed van dat ik mn mannetje amper voel, de laatste 4 dagen of zo voel ik hem amper tot niet, zelfs geen plopjes ben bijna 21 weken mag toch wel een keertje.

Geplaatst

Maar Medusa, ik had het bij mijn dochter ook zoals ik al eerder vertelde en ik heb haar de hele zwangerschap door minder gevoeld dan gemiddeld.

Gek genoeg voel ik nu de bovenste baby die 'm ook aan de voorkant heeft wel goed en zie ik mijn buik zelfs bewegen regelmatig... Misschien omdat er minder plaats is?

Geplaatst

Nou... Mijn ochtend begon goed, NOT! Zat net in de auto en ineens werd ik me een partij misselijk, ik was net op tijd met mijn auto in de berm zetten... Jeetje mina, hele zwangerschap niet misselijk geweest en nu gigantisch over m'n nek gegaan..

Medusa, heel veel succes met de echo vandaag. Hopelijk is alles goed.

Caro, succes met de controle bij de gyn!

9 december: Simonja (3d echo ivm studie EMC)

6 januari: Simonja (3d echo ivm studie EMC)

Uitgerekend op...

4 Maart :
Moontje (verrassing)

6 Maart :
Ansje20 (een babyBOY!)

6 Maart :

7 Maart :
Veer (verrassing)

9 Maart :
Melis25
(een babyBOY!)

9 Maart :
Simonja (een babyGIRL
!)

11 Maart :
CrisH
2ling (een babyGIRL!
en
een babyBOY!
)

11 Maart :

14 Maart :
Silvia83

21 Maart :
Sharon
(een babyBOY!)

28 Maart :

29 Maart :
Medusa (een babyBOY!)

31 maart :
Rican (e
en babyBOY!)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden