Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2012

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Om gek van te worden...!!!!! Dit is al de 3e nacht op rij dat ik 's nachts wakker wordt en klaarwakker ben... Wat een drama! Heel het forum doorgelezen.. Oh ja, vandaag wel 23 weken, joepie!! Nou, ga maar 's een gok wagen om weer te slapen.. Slaap lekker nog ff meiden!

Geplaatst

WHAHAHAHAHAHA, nu pas??? ik ben al vanaf het begin snachts wakker...echt heeeeeel irritant. maar ja...begin er aan gewend te raken en aan de andere kant...zometeen is babygirlie toch ook wakker snachts, dus komt wel goed schatje...hahaha

Geplaatst

Melis, ik ben ook best veel wakker 's-nachts.

Mijn kleine meid is dan ook heel druk dus ik heb me maar voorgenomen van die momenten te genieten. Dan heb ik wel alle tijd voor haar.. hahaha

SIssy, veel plezier met je laatste werkweek volgende week. Kan me goed voorstellen dat het dubbel voelt maar als het beter is voor je kleintjes zul jij je er ongetwijfeld ook beter bij voelen.

Medusa, sorry, had niet goed gelezen :-)

Geplaatst

Als je elke dag moet werken is het best irritant om elke nacht wakker te worden kan ik je vertellen.

Simonja, gefeliciteerd met je 23 weken!

Nog een half uurtje en dan heb ik weekend, yeah!

Geplaatst

Gelukkig, ik ben blaasontsteking-vrij.. Wel urine op kweek gezet to be sure dat er niks qua bacteriën aan het groeien is, volgende week bellen!

Meiden, hoe was jullie dag?

Geplaatst

Nou... van hot naar her voor een rolstoel! Ik heb zo lang zitten draaikonten dat ze bij de Efteling allemaal gereserveerd waren dus naar de Thuiszorg want ineens zag ik het niet meer zitten zonder... Is ook terecht denk ik want ik liep een half uurtje in de stad (Zwangerdoos bij de Etos ophalen, wat is die achteruit gegaan zeg, vergeleken 7 jaar geleden) en had al flink last van mijn buik...

Uiteindelijk heb ik een goeie en mag 'm 3 maanden houden. Dat doe ik dan maar, je weet maar nooit of ik 'm nog een keer wil gebruiken...

Morgen dus naar de Efteling!

Geplaatst

veel plezier morgen bij de efteling

Ik ben vandaag ook van hot naar her geweest boodschappen doen, ben nu erwtensoep aan het maken, morgen en zondag verjaardag Ilona.

vanavond de boel versieren en kadootjes inpakken

Geplaatst

Succes en veel plezier Medusa!

Merk wel dat ik vandaag geen tijd heb genomen om even te gaan liggen: harde buiken! Net nog gekookt, nu hoef ik gelukkig bijna niks meer, bankhangen! Zag ineens dat ik weer dikke enkels heb... charmant... Heb maar een kussen op tafel gelegd, voetjes er op...

Oh ja, ik had een bod gedaan op een tweelingwagen en dat is geaccepteerd! Gek hoor, dat ik straks mijn eerste grote aanschaf heb gedaan, ben nog zo voorzichtig op de een of andere manier... Moet nog wel gaan kijken want ze hadden foto's van de website van de fabrikant er op gezet, dus even kijken of ie wel zo netjes onderhouden is als ze hebben gezegd...

Geplaatst

Leuk hoor een wagen gekocht, welk model??? met nestjes of reiswiegjes??

thanx Caro

Mn erwtensoep is net af, nu nog een citroenkwartaat maken en dan ben ik klaar voor vandaag, ben kapot op en moet nog 2 dagen maar heb er wel zin in.

Geplaatst

Heb 'm nog niet gekocht hoor, ga eerst kijken. Een Koelstra flexxo twin, die heb ik al eens uitgeprobeerd in een winkel, met reiswiegjes haha! Geen nestjes. Maar deze is compleet en als ik een beetje netjes ermee doe, kan ik 'm voor niet veel minder weer verkopen over een paar jaar...

Geplaatst

caro....de boxen vallen idd allemaal tegen, behalve de prenatal...die is nog steeds erg leuk :) half pakje luiers zitten er nog steeds in...dus ach...heb nu wel alle dozen in huis geloof ik...en het meeste is folders en reclame....

en melis, nee, als je wakker word terwijl je nog moet werken is dat idd minder. moet er ook wel uit om 7 uur en ik ga ook niet terug mijn bedje in, maar ik heb natuurlijk niet die werkdruk en ik hoef de deur niet altijd altijd uit..sterkte en blij dat je blaasontsteking over is, hopelijk blijft dat zo tot einde :)

Geplaatst

Medusa, veel plezier met het vieren van Ilona haar verjaardag. Leuk dat je zelf erwtensoep gemaakt hebt. Is de kwarktaart al klaar? Have fun!Caro, ben je al wezen kijken naar de potentiële kinderwagen? Ik hoop voor jullie dat ie nog netjes is en jullie 'm voor een leuk prijsje kunnen overnemen! Nogmaals veel plezier vandaag in de Efteling! Benbri, bij mij zit de baby (nog) niet zo hoog, maar jij bent ook 5 weken verder hé?! Wel heb ik ontzettende moeite met warm avondeten, ik krijg het niet weg :(... Hoe is het verder met je? Nog iets van Ink vernomen? Volgens mij zijn we dan met z'n vieren; Medusa, Ink, jij en ik......

Geplaatst

ja, zoiets had ik ook ja...tenzij janis nog reageert, ze heeft heel kort gereageerd, maar weet eigenlijk niet hoe het met haar gaat. ink die komt rond de 15e weer terug in nederland, ze heeft er weinig last van overstromingen gehad, dus dat is goed :) avond eten is bij mij ook wel crisis, maar ik heb zoiezo in de avond al last van mijn buik/maag...kan niet eens meer normaal op de bank of stoel zitten, dus ga ik maar op bed liggen om 8 uur...*zucht* geen leven meer dus...verder soms erg eenzaam, gespannen en gestresst door allerlei prive omstandigheden, maar niets waar ik wat aan kan doen, maakt het extra frustrerend....mss moeten we gewoon maar een keer afspreken (maar moet je wel wat van je laten terug horen, hahaha) verder wel oke hier hoor :) we horen het wel...maakt mij niet zo heel veel uit..

knuffel van ikkes

Geplaatst

Hoi meiden,

Zo daar ben ik weer na een weekje vakantie. We hebben het heerlijk gehad. Lekker rustig aan gedaan. Lange afstanden lopen lukte niet zo goed meer, maar met een beetje rust toch goed te doen. Bij te lang lopen veel last van bekken en harde buiken.

Klein mannetje was trouwens ook weer helemaal goedgekeurd door de verloskundige.

Hebben jullie ook zo'n last van brandend maagzuur? Bij mij gaan er heel wat rennies doorheen.

Medusa, gefeliciteerd met Ilona en een fijn weekend!

Melis, hoe is het nu met de harde buiken? Gaat het al weer beter?

Veer hoe is het met jou?

Sissy, nog een weekje werken en dan met ziekteverlof. Ik ben blij dat je goed naar jezelf luistert.

Hoe is het met de andere meiden?

Geplaatst

Melsi, mooi buikje hoor :-) en wat nog de bedoeling is met date hoor ik wel.

Ik maak altijd de erwtensoep zelf, dit is wel weer de 1e keer voor dit najaar/winter, 10 liter soep hahaha errrg lekker.

Ja de kwarktaart is af, en ruikt errrg lekker, de kwark wat in de kom over was ook al lekker.

Ilona heeft vanmorgen dr kadootjes uitgepakt ( 7 stuks ) was toevallig zo hoor zoveel, heb een compleet kinderkeukentje met pannetjes en zo over gekocht. ze vond het erg leuk en alle slingers vind ze super.

Ik ga zo verder met de voorbereidingen.

Ansje, welkom terug van vakantie , lekker uitgerust dus, ook al niet veel kunnen lopen.

Geplaatst

Medusa, Fijne verjaardag van je dochter.

Melis, je hebt al een hele buik.

* Het pakket van de Plus is na de geboorte ook altijd nog een leuk pakket, hiervoor moet je een geboortekaartje inleveren.

* Ik heb het Etos / felicitas. pakket opgehaald, maar het viel inderdaad erg tegen, zat heel veel reclame in.

Dit heb ik gelijk bij het oud papier gegooid, wat er over bleef waren 2 luiers, een speentje en een blauw knuffeldoekje van difrax.

Ik heb Etos nog gemaild, daar er een bon in zat voor 6 mnd voedingpotjes en zwemluiers, hierop krijg je 50% korting, maar dan moet je ze wel kopen voor 31/12/2011

Absurt, direct bij het oud papier. Ik kreeg de reactie van heeft u wel het juiste pakket ontvangen.

* Bij de babydump krijg je toch ook nog een pakket, iemand dit al opgehaald.

* Nog andere leuke tips voor een leuk pakket?

Geplaatst

ja, idd...dat viel mij ook op met die kortingsbonnen...allemaal opmaken voor het einde van het jaar....wat stom dat ze dan ook nog het lef hebben om te vragen of je het goede pakket hebt...duuuuh...iedereen krijgt het zelfde en bovendien hoe moet jij dat weten? hahaha...en voor moeders met jongetjes is het nog leuk dat knuffeltje idd...maar ik heb er met een meissie in de buik geen donder aan, dus ik hou hetzelfde over, minus knuffeltje.

ja, heb hem opgehaald bij de babydump...leuk pakket, maar niets bijzonders, vond die van de prenatal het leukste en het volst...en hoe zit het met de plus?? die ken ik niet, supermarkt de plus? (mss ben ik dom hoor, maar wist dat niet eens)

verder geen tips voor een ander pakket, behalve dat ze allemaal erg tegen vallen (afgezien van de prenatal dan) dump zaten trouwens leuke plastice lepeltjes in...errug leuk, maar dat was het wel zo ongeveer :)

Geplaatst

Hey dames,

Ansje: mooi dat je een lekkere vakantie hebt gehad en dat jullie kleine man weer helemaal is goedgekeurd bij de vk. Wel vervelend dat je zo'n last hebt van maagzuur. Ik heb er (nog) geen last van, even afkloppen...

Caro: vandaag dagje Efteling. Verstandig dat je toch een rolstoel hebt geleend, dan houd je de dag vast beter vol. Die suikertest doen ze trouwens in het UMCG standaard bij tweelingzwangerschappen omdat je dan een verhoogde kans hebt op zwangerschapsdiabetes. Moet tussen 22 en 26e week gebeuren. Hoop dat de duowagen er mooi uitziet en je er een mooi prijsje voor hoeft te betalen.

Chris: goed dat het advies van de bedrijfsarts nu eindelijk is besproken op je werk en opgevolgd wordt. Fijn dat je nu nog maar dagen van 6 uur hoeft te maken. Is je thuiswerkdag van 6 uur goed bevallen? En hoe is de babykamer? Moet ie nog helemaal in elkaar gezet worden?

Vervelend trouwens zeg dat dat die talgklier ontstoken is en er nu eigenlijk niets aan gedaan kan worden. Hoop dat het snel vermindert en de pijn verdwijnt.

Vlinder: wat leuk, weer een meisje erbij op het lijstje. En ook al wat roze dingetjes gekocht. Echt leuk is dat!

Medusa: fijn dat de 20 weken echo goed was, wel nog onzekerheid dus over de plek naast de blaas. Hoop dat je daar woensdag over geruststeld kan worden. Wel jammer dat je man daar dan niet bij kan zijn. Leuk dat Ilona haar cadeautjes allemaal mooi vond. Zo'n keukentje is ook echt een heel mooi cadeau. Dat zie ik bij ons ook nog wel in huis verschijnen haha.

Melis: fijn dat je blaasontsteking weer verdwenen is. Nou zou houden tot het einde toe! Wel vervelend dat je 's nachts zo veel wakker bent, terwijl je de volgende morgen weer aan het werk moet. Dat gaat je op een gegeven moment wel opbreken denk ik. Werk je nu nog wel kortere dagen?

Dank voor jullie berichtjes over mijn laatste werkweek komende week. Begin aan het idee te wennen dat ik nog maar een paar dagen hoef te werken. Wel gek nog, maar ook wel goed. Heb vandaag direct gemerkt dat ik weer veel last van mijn buik had en echt weinig energie door de afgelopen dagen werken. Als ik meer rust heb, voel ik mijn meisjes ook echt veel meer. Dus zij vinden rust denk ik ook een stuk fijner.

Maandag dus weer controle en de suikertest. Kan ik weer even kijken naar de dames.

Oh ja, wat die dozen betreft. Ik heb die van de Etos en de Babydump in huis. Die van de Etos zit idd niet heel veel in, leuk één blauw knuffeltje als je 2 meisjes krijgt haha. Nou ja, het is gratis denk ik dan maar. Die van Babydump zit in elk geval geen reclame in, dat is wel fijn. Zitten alleen maar wat spulletjes van de Babydump in. De doos van Prenatal heb ik nog niet kunnen ophalen, kan pas in de 7e maand ofzo las ik ergens. Dan krijg je bericht dat je dat dingen kan halen ofzo?

Morgen nog op kraamvisite bij vriendin van me, heeft in september dochtertje gekregen, dus erg leuk om ze even te zien. Zal wel lang dagje worden, want moet zo'n 2 uur rijden en combineren het ook nog met andere vrienden die daar in de buurt wonen. Nou ja, is niet anders. Ach, manlief rijdt wel.

liefs,

sissy

Geplaatst

klopt idd...de prenatal doos kan je in je 7e maand ophalen (dat ben ik natuurlijk ook, jullie lopen net ietsjes achter mij, alhoewel de tweelingmama's met een beetje pech nog eerder gaan bevallen dan ik, stom eigenlijk dat ze daar geen rekening mee houden met die pakketten idd...1 blauw knuffeltje als je 2 meiden draagt...duuuuh, hahaha...nou ja, ik heb 2 blauwe knuffels en met 1 meid schiet dat ook niet op, dus als ik iemand blij met die knuffels kan maken...dan hoor ik het wel.

veel liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden