Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hei. wordt n lange dag. wel weeen geen effect. nu weer een gel.twee nachten zonder slaap beginnen erin te hakken. en sta nog aan t begin. maar ik weet dat t de moeite waard is. sorrie maar t is moeilijk andere berichten te lezen.sab succes.

Geplaatst

oohhh Urs, wat rot voor je. Ik hoop toch zo dat het snel gaat doorzetten en dat jullie wonderboy in jullie armen hebben en lekker kunnen knuffelen.

Zet m op meisje!

We denken hier allemaal aan je.

Liefs Sab

Geplaatst

Leuk Fren en heel begrijpelijk hoor. Nog een paar weekjes en dan kunnen jullie zien wat het is!heoooee spannend he? Dan wordt het nog echter, je snapt me wel.

Geplaatst

hoi meiden

ohhh Ursela, wat zal het zwaar voor je zijn meid!!! ik hoop dat de gel zijn werk gaat doen want dit zal erg pittig zijn!!! sterkte en veel kracht toegewenst!!

Sylvino ik ben erg benieuwd naar je tattoo!! leuk dat je moeder ook zo enthousiast was, ga je er trouwens alleen heen?

Zara fijn iets van je te lezen, wat naar dat je je zo ellendig voelt, gooi alles eruit en het gesprek met de arbo-arts, ga je daar niet groot houden hoor, het is ook maar een arts he meid! sterkte, je hebt het nodig.

Sab, nog geen nieuws over de bevruchtingen? wat spannend, groot gelijk dat je je afgemeld hebt op het werk, succes!

Fren wat gaaf binnenkort de pretecho, zo bijzonder, ik kan je echt adviseren om het later in de zwangerschap, zo rond de 28 weken ook nogmaals te doen.

Caro ik weet niet of jullie ook nog van plan zijn om tzt een pretecho te laten maken maar als je dat wil gaan doen dan is het advies om niet te lang te wachten, als je na de 22 / 23 weken gaat dan krijgen ze ze niet meer samen op beeld en dat schijnt toch wel heel erg mooi te zijn....nadeel is alleen dat ze dan nog niet zo "vol" zijn als bij bv.28 of 30 weken.

Henne hoe gaat het nu met jou?

Eef nog gefeliciteerd!!! lekker samen uit eten geweest en genoten, heerlijk!

Ik mag vanmidag weer naar het ziekenhuis (morgen is eigenlijk de controle) maar gisteravond ontdekte ik een "wegescheet" , sorry, ik ken de nederlandse benaming niet, zo´n ontsteking op mijn (onder)ooglid. Ik ben er regelmatig een watje op gaan leggen met wat afgekoeld gekoookt water.

Vanochtend bloedverlies (en zodra ik dat had moest ik bellen), verder wakker geworden met enorme keelpijn.

Maar voordat ik ging melden dat ik bloedverlies had (weliswaar nog maar 1x tot op heden) ging ik toch even googelen mbt die wegescheet, schijnt veroorzaakt te worden door de stafylokokbacterie en die wordt ook weer in verband gebracht met de mrsa bacterie.

Nou de poli gebeld ivm dat bloedverlies en die infectie en nu willen ze me vanmiddag zien, eerst om 15,30 voor de ctg en rond 16,00 uur een afspraak bij de gyn. Ik ben benieuwd want ik vind met name die bacterie nu erg eng.....gelukkig voel ik de kleine meid wel goed maar toch.

zo actief dat ik gisteren nog was zo belabberd gaat het vandaag maar goed, dat is niet anders en we geven er aan toe. Verder niets meer van voorweën gehad....

liefs

Babeth

Geplaatst

Ursela wat een ellende! Ik dacht dat je nu toch wel bevallen was, je vliezen zijn toch gebroken? Is de regel er niet meer dat je dan binnen 36 uur moet bevallen? Sterkte!!

Babeth bedankt voor de tip maar ik denk niet dat we een pretecho gaan doen. We krijgen genoeg echo's denk ik om ze regelmatig te zien. Jij succes straks!!

Fren je hebt gelijk wat die kleren betreft: je draagt veel hetzelfde. Ik heb gister al mijn zomerbroeken gepast en neem er 5 mee denk ik, plus 2 jurken... Kreeg er net nog 1 binnen via Wehkamp (en 2 topjes en ik had vast wat positieonderbroeken besteld want die waren afgeprijsd: wat een tenten haha!), een maxidress, eigenlijk wil ik er een stuk af hebben want hij komt tot de grond en dat maakt 'm wat zwaar. Misschien wil mijn moeder er nog een stukje afhalen donderdagavond... Denk toch dat we maar bij hun gaan slapen vast, was het eerst niet van plan omdat we pas om half 4 vliegen vrijdag maar het is toch wel zo rustig als we al in de buurt van het vliegveld zijn. Merk dat ik toch een beetje een stresskip ben nu met dat vliegen, lijkt wel extra nu...

Geplaatst

Spannend Babeth, benieuwd of je nog naar huis mag!

Caro, gewoon doen hoor bij je moeder slapen, als jou dat rust geeft, maakt dat toch niet uit?

Geplaatst

Ursula, heel veel sterkte en succes. Hoop dat het niet meer al te lang gaat duren. dit is slopend!

Babeth, oei, wat eng, hoop niet dat het dat is wat je denkt. Gelukkig kun je al vanmiddag terecht! Sterkte en succes!

Fren, een pretecho, groot gelijk!

Caro, morgen echo. Moeten we je een sms sturen, zodat je het niet vergeet??

Syl, je ligt nu bij de acu. Geniet (voor zover dat mogelijk is met al die naalden in je lichaam) en dan vanmiddag door naar de tattooshop, spannend!

onze stillevens lijken idd veel op elkaar, hihihi

Sab, al iets gehoord? Kom regelmatig checken.

liefs,

Tool

Geplaatst

Net gebeld door San, ohhhh meiden we zijn zo blij! Er zijn er 9 bevrucht! En dat kunnen er nog meer worden zei de laborante, maar voor nu iig 9!, naja zeg...tranen met tuiten hier. Echt... die hormonen, is niet goed voor me hoor! Zelfs het lab was blij voor ons zei San, juist omdat het vorige keer zo'n vreselijke icsi was, rest horen we bij de tp.

De tp is donderdag, heeft met de planning te maken waarschijnlijk, maar ik ga later nog even bellen waarom dat is. San heeft t niet gevraagd, die was helemaal beduusd.

jeetjemineetje zeg...

Geplaatst

Wat fijn sab! Wat een ongelooflijk mooi aantal! Ik hoop zo voor jullie dat hier ook nog cryo's bij zitten (maar by the way...die ga je vooralsnog natuurlijk niet nodig hebben hoor!)!!!

Syl succes vanmiddag met het zetten van je tattoo! En voor nu geniet bij de accu.

Babeth wat een gedoe bij jou zeg! Dit wil je zeker niet tijdens de laatste loodjes...bahjakkie. Ik hoop voor jullie dat het loos alarm is en dat er niks aan de hand is.

Ursela wat ellendig dat de weeen niet doorzetten! Dit put je helemaal uit zo! Hoelang gaan ze je zo door laten modderen? Sterkte meid!

Zara jij ook heel veel sterkte vandaag...denk aan je!

Henne hoe is het met jou vandaag? Je bent w.s. druk aan het werk nu? Voel je je wat beter?

En hoe is het met San?

Ik lig op mijn bedje in de tuin. Nog even een uurtje genieten van het zonnetje en zo weer aan het werk. Het is idioot druk op het werk, ik werk nu vijf dagen, donderdag 1 dagje vrij en dan weer zes dagen...bleeggghhh!!! Zo geen zin in! Ik weet wel hoor, mag niet zeuren ik heb net heerlijk vakantie gehad maar zoveel dagen achter elkaar is gewoon NIET FIJN!

Meiden geniet van vandaag en tot morgen!

Geplaatst

SAb Super!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Caro, niet te veel stress he, is niet goed voor die 2 kleintjes.

Syl, succes bij de acu en de tattooshop. ooit wil ik er ook nog 1 laten zetten. Maar waar?

San, hoe ishet bij jullie?

Babeth, sterkte en wat een spanning weer met die infectie

ursula, denk aan je. De kleine jongen zou nu toch wel gauw op de wereld komen?

Tool, jij nog een maandje voor je op vakantie geaat?

Fren, vanavond genieten van de pretecho...

Voor wie ik ben vergeten sorry, Voor iedereen een dikke knuffel.

Geplaatst

JIPPIE SAB!!! Mooi hoor! Wat zul jij lekker slapen vannacht! Waarom zou de TP niet donderdag zijn?

Nee hoor Tool, je hoet me geen sms te sturen, ik denk er wel aan. Heb een speeldate afgesproken voor mijn dochter, die breng ik om kwart voor 11, we moeten er om 10 over 11 zijn. Ben teveel afgeleid door vakantieperikelen, moeten namelijk ook nog het hele huis soppen want mijn schoonouders komen hier een week in huis voor de kat en die zijn heel wat netter dan wij!! om zenuwachtig te zijn, zal vanavond in bed wel komen.

Update over het hondje: buurman heeft gister eindelijk etensbakken en een riempje gekocht, met het gevolg dat hondje nu in de tuin vast zit en zit te piepen de hele tijd, buurman is niet thuis. Gelukkig staan een bak eten en water en slaapplek naast 'm maar toch zielig. Hij wil graag naar ons toe natuurlijk, onze achterdeur staat natuurlijk open en mijn vriend is in de tuin bezig... Pfff ben echt wel blij dat we weg gaan, vind het zo moeilijk om aan te zien.

Geplaatst

Wat een gedoe met die hond caro. Asociaal zulke mensen!

Wb koffers pakken...wij hebben net 2,5 week mooi weer gehad in frankrijk...allebei een volle koffer maar uiteindelijk heb ik zelf een paar jurkjes continu aangehad en 1 lange broek en een trui voor s'avonds. Nou is het leven op een camping wel wat meer back to basic en eenvoudiger misschien dan in een hotel of appartement (denk dat ik dan iets meer aandacht zou besteden aan mijn uiterlijk...in de vakantie op de camping hoef ik niet op 'sjiek' van mezelf, dan is een leuk jurkje en haar in een staart en geen make up ook prima) maar toch...niet teveel meenemen hoor!

Wat een heerlijk voorutizicht voor jullie zeg!

Geplaatst

Caro in Voorburg is de tp meestal 2 dagen na de punctie tenzij t erg druk is. Vandaar...ik wil gewoon zeker weten dat het niet met de emmies te maken heeft ;-)

Geplaatst

Sab wat een goed bericht!!! 9 jeetje, en misschien nog meer, was bij Henne ook he? uiteindelijk eentje meer, super!!!

je hebt het over eventueel blijven, dat zal toch niet???? haha zal mijn man wel lekker slapen omdat ik momenteel snurk volgens hem, ik geloofde hem niet maar helaas heeft hij het opgenomen met de telefoon haha.

Geplaatst

Sab, wat een mooie score!!!

Sylvino, succes bij de acu en de tattooshop!

Ursela... Sanne kwam te vlot, maar jouw bink mag wel wat aanstalten maken..

Hier gaat het wel iets beter, maar ik ben er nog niet..

JW is vandaag vrij, maar moet morgen weer werken, dan komt mijn moeder helpen. We zitten er wat dat betreft allebei behoorlijk doorheen.

Dus..

[Geinmodus aan]

Huishoudster gezocht voor 1 avond. Salaris: koetelen met Sanne en een warme maaltijd.

[Geinmodus uit]

Vanochtend is de wijkverpleegkundige langs geweest voor de intake van het cb, ze was wel even onder de indruk van onze situatie, maar vond ons kanjers. En hup daar zat ilk weer te janken. Voel me zo kut. Kon ik eerst alleen maar zo'n beetje Sanne voeden, heb ik dat door de meds ook al moeten stoppen voor nu. Ben wel aan het kolven, en hoop het echt zo snel mogelijk weer op te kunnen pakken. Ik kan niet eens na 2 weken voor mijn eigen dochter zorgen....

Ze is nu wel weer boven haar geboorte gewicht... Al wel 10 gram. ;-) maar goed... Meer dan niets. En blijkbaar gaat het met mijn borstvoeding verder wel goed.

Vanmiddag op controle bij de uroloog en dan zien we wel weer even verder..

Dikke knuffel allemaal... Ik ga nog even pitten.

Geplaatst

Babeth, ik moest ook voor een ctg en ik kon meteen blijven :-)

Even snel een tas gehaald thuis, gedoucht, geschoren en ingesmeerd haha.

Dus ja je weet t niet...

San had trouwens maar 1 rustig nachtje omdat mijn vliezen meteen braken toen ik daar was, dus maak M maar niet te blij haha

ach leuk toch, des te eerder is ze er misschien.

Als je er nu nog niet klaar voor bent ;-)

Geplaatst

Simba, wat ontzetten klote jullie situatie. Ik weet niet of het nog mogelijk is, maar misschien kun je thuiszorg krijgen?

Heb ik ook gekregen omdat ik na 10 dagen ook nog niet alleen met Carolijn kon zijn (heel verhaal...) en toen heb ik voor een aantal dagen voor een paar cruciale momenten/uren nog wat extra zorg gekregen.

Heel veel sterkte meisje.

xx

Geplaatst

Simba, ach meissie toch,wat lastig en naar allemaal. Is je kleine meid er eindelijk, kun je niet voor haar zorgen zoals jij dat graag had willen doen. Misschien is het voorstel van Sab een ideetje? Sterkte meid!!

liefs,

Tool

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden