Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Fren mijn tante heeft het ook gedaan, heftig hoor... sterkte voor je vriendin!

Henne wat een ellende toch bij jou!

Gisteravond deed ik mijn sokken uit en ik schrok enorm... dikke voeten en enkels, met een diepe groef van die sokken, zoiets had ik nog nooit gezien! Vriend zei al: leuke nieuwe profielfoto voor FB! Pfff... jeetje, geen sokken meer voor mij.

Zometeen kraamafdeling bellen of ik terecht kan. Manlief is vandaag vrij, is alweer bezig geweest met stofzuigen en soppen, voel me beetje schuldig maar moet ik maar niet doen he.

Fijne - koude - dag allemaal!

Geplaatst

goedemorgen dames,

Fren, wat heftig.. krijg er kippevel van...

Henne, niet op de weegschaal staan. Zegt toch niets, waarschijnlijk groot gedeelte vochtverlies

Guusje, vind je haar super staan!

Caro, lekker rustig aan doen nu hè.

Ivfsh, zie het al helemaal voor me hhihihihi...

Sylvino, knuffel

Wen, geen speciale facebook page ofzo. Gewoon via eigen account. Als je wilt toevoegen moet je even pb-en.

Het is lekker koud buiten hè... ach als de zon maar schijnt! ga nu weer aan het werk

Geplaatst

oja, nog even snel. Gisteren naar de tandarts geweest voor noodvulling. Tandarts wil nl. geen verdoving geven in de eerste 3mnd zwangerschap. Ze is spaanse en "in haar land" doen ze dat dus niet, dus zij ook niet. Ze zei ook dat ze in Spanje bij zwangere vrouwen standaard elke 2 maanden een fluorbehandeling doen omdat de hormonen al het calcium uit je speeksel trekken en daardoor je gebit zwakker kan worden. Ga ik dus ook doen.

Geplaatst

Grr, niet mijn dag! Heel stuk getikt, foetsie! Heb heel slecht geslapen door nieuws v vriendinnetje. Haar moeder is 64 en de kanker zit in haar hele lichaam... Niet eerlijk dus. Ik hoop dat kindeke nog even blijft zitten zodat ik volgende week wel naar de crematie kan.

Sen, zie je wel, tabdartsbeziek Us idd heel belangrijk. Klinkt als een goede tandarts!

Caro, straks weer controle? Ga jd met of zonder koffer?

IVF, lekker even een dage rust. Is de visite nu naar huis, of stilte voor de storm? Ik zie de boze catootje trouwens ook helemaal voor me, haha!

Hier is kindeke can links naast rechts gedraaid: zie af en toe een voet uit m'n linkerzij komen :-)

Oja, iemand vroeg naar t recept van de - overigens heerlijke - taart: http://www.ah.nl/recepten/recept?id=597452

Henne, kan me zo goed voorstellen dat je er helemaal gestoord van wordt! Zou t idd goed uit laten zoeken. Bloed al bij dr pf gearriveerd?

Verder weet ik t ff niet meer. Iedereen die t nodig heeft een knuffel!

Geplaatst

Henne, knuffel meid, ik hoop dat er iets gevonden wordt zodat er iets aan gedaan kan worden, want dit is gewoonweg niet meer leuk. hoop ook dat het bloed al is aangekomen bij dr. P.

en, twas heel gezellig gisteren, lol

Fren, thanx!!! gaan we eens uitproberen!!

S€n, goeie tandarts! gebit onderhoud tijdens zwangerschap is volgens mij idd een goed idee!

Caro, mss anders sokken aan met een losse bovenrand? (dus eigenlijk waar de rek een beetje uit is?) succes dadelijk met de controle!

en idd, je niet schuldig voelen. je hebt de rust op dit moment nodig.

Geplaatst

Ik heb enkelsokjes aan, waar ik altijd mee ging wandelen... helemaal zonder sokken leek me een beetje te gek.

En ik ga zonder koffer, vriend is vandaag thuis dus komt goed als het nodig is. Ben een beetje zenuwachtig omdat mijn eigen relaxte gyn er niet is maar dat is juist niet goed voor mijn bloeddruk natuurlijk, stom he... Ga zo eens bellen of ik terecht kan.

Geplaatst

Caro succes.

Henne ik weet het niet, maanden heb ik last gehad van alleen diarree in de weekenden, stress die eruit komt dacht de huisarts. Daarna dagelijks tot wel 8x per dag, alles was opgezwollen daar beneden, vreselijk :-(. Toen het faces onderzoek waar niets uitkwam en geleidelijk ging het beter en opeens geen last meer??? Denk wel dat ik er 6 tot 7 maanden last van heb gehad, alles wat ik at kwam er meteen weer uit leek wel. Wat misschien nog zou kunnen een nawerking van de hormonen. Ben benieuwd als ik dadelijk weer ga spuiten maar jij gebruikt niets. Zou willen dat ik je kon helpen want het is niet leuk.

Sterkte meid.

Geplaatst

Bij mijn vader hebben ze ook euthanasie gedaan maar dat was 1986 en moeizaam. Uiteindelijk wisten er maar een paar mensen vanaf totdat het werd besproken in de klas en ik zei dat pappa was gestorven aan een spuitje, oeps!

Geplaatst

Syl, wat is nu "de status" voor je schoonvader?

Caro, succes zo.

Henne, knuffel.

Fren, rustig aan. Heftige emoties maar even los proberen te schudden.

Hier dochter van zus opgenomen in ziekenhuis na ongelukje gym.

Raar dagje.

Geplaatst

Dat was weer een ervaring bij haptonomie.... Ik zat er zo doorheen dat ik het ook niet meer weg kon lachen, wat ik vaak doe. Was zo klaar met alles. Het is voor mij overduidelijk dat angst op dit moment alles bepaalt en misschien zelfs wel die buikloop veroorzaakt. Wat heb ik dan nodig om die angst weg te krijgen? Vertrouwen....zekerheid...rust... Vanuit idee van rust 'op de bank gaan werken'. Toen lag ik lekker warm ingepakt in een dekentje....en voelde ik me eigenlijk nog niet beter...Wegkruipen in mijn coconnetje helpt duidelijk niet. En dat is wel wat ik op het moment doe. Moest goed voelen waar ik dan wel behoefte aan had.... Iets stuk slaan? Nou dat kan hoor, dan gaan we slaan. Wil je slaan of schoppen.... Euh.. Ik heb dus vervolgens vijf minuten als een gek tegen een stootkussen staan schoppen en slaan, kwam heel veel boosheid uit, maar ook de vechtlust kwam daardoor terug. Wat nou we hebben 'nog maar één embryo', we hebben een kans en als deze het niet wordt, dan maken we wel nieuwe. Ik merkte echt dat stoppen voor mij nu zeker de juiste richting nog niet is. En die darmen....tja, als er uit de onderzoeken niks komt, dan is het waarschijnlijk idd wel stress. Zo heftig als nu heb ik het nog nooit gehad, maar zo onzeker en bang als nu ben ik ook niet eerder geweest... Dus proberen dat vertrouwen terug te krijgen en hopen dat mijn buik dan ook rustiger wordt.

Syl, gek he, dat het dan ineens over is. Hormonen? Kan bij mij ook nog wel, laatste icsi was juli/augustus. En het is vaak wel erger rond mijn menstruatie. Bij jou maakte het ook weinig uit wat je at he?

Caro mag je vanmiddag dan ook naar je eigen gyn? Wel balen dat je dan nu de verloskamers niet kunt zien.

Fren, het is heftig nieuws. Toch nog jong en dan deze keuze. De schoonmoeder van een vriendinnetje had alzheimer en heeft voor het heel erg was euthenasie laten doen. Op de kaart stond 'herinner me zoals ik was'...dat raakte me echt enorm. Dat is de kern van een keuze als dit. Nogmaals sterkte.

Tool een smiley is er in principe maar kort, maar de 48 uur daarna ben je het meest vruchtbaar dus nog tijd zat.

Geplaatst

Dus je hebt eigenlijk wel de knoop doorgehakt: doorgaan! Buiten hoe ellendig je je lichamelijk voelt is dat toch mooi, hou dat vast nu!

Nee, mijn eigen gyn is er vandaag niet. Ze hebben een maatschap met een ander ziekenhuis dus hij is er helaas niet elke dag. Ik zorg alleen altijd dat ik met hem een afspraak kan krijgen en dat is tot nu toe gelukt en ik hoop zo dat hij de bevalling ook gaat doen. Maar om dat zeker te weten is inleiden de enige oplossing, anders ben ik natuurlijk afhankelijk van wie er dienst heeft. Las laatst dat dat een van de grootste veroorzakers van stress bij de bevalling is: een andere gyn krijgen dan die je verwacht had/wilde... Nou ja, eerst straks maar eens afwachten...

Geplaatst

Meiden,

Wat zijn er toch veel moeilijke dingen gaande bij jullie.

ik moet zeggen dat wij helemaal er niet zo mee bezig zijn. Vind het soms zo vervelend voor jullie om te lezen dat het niet lukt, of niet goed gaat.

Maar ja wij hebben andere problemen. Jawel de badkamer. Nog geen vorderingen.

Heel veel sterkte allemaal dmes. Lees mee en denk aan jullie.

knuffel van ons.

Geplaatst

Wat een heftige emoties momenteel!

Henne ik vind het zo mooi om te lezen hoe jij ergens toch elke keer (o.a. met hulp die je zelf inschakelt) jezelf weer weet te 'herpakken' of in elk geval recht doet aan je emoties en bereid bent om de diepte in te gaan zonder ze steeds weg te stoppen. Heftig om te lezen dat je zo diep moet gaan nu. Ik wilde dat we op de een of andere manier wat voor je zouden kunnen doen maar dat gaat niet hé?!

Wat me opvalt is dat je uiteindelijk in staat bent om de keuzes te maken waarbij je recht doet aan wat je voelt. Dan is het toch goed? Dan verdien je een pluim hoor! Wat ik echt hoop voor jou is dat je je snel weer beter gaat voelen, je lijf mee gaat werken en je diepste gevoel in harmonie komt met alle emoties die er in je borrelen. Knuffel meis!

Fren wat zwaar en moeilijk om dit van dichtbij mee te maken. Om te zien dat een vriendin hier samen met haar dierbaren door heen moeten gaan. Sterkte! Denk je wel aan jezelf en jullie muppert?

Rubby het houdt maar niet op met die idiote badkamer van jullie hé! Ik zou helemaal krankjorem worden! Sterkte! En fijn om te lezen dat het lichamelijk gezien iets beter gaat toch?

Syl meis hoe gaat het met jou? Je hebt idd aangegeven bewust je even wat terug te trekken. Helemaal goed hoor maar hoe is de stand van zaken nu? En hoe is het met je schoonvader?

Ik lees tussen de verhalen door dat het met de zwangeren onder ons goed gaat? Caro de laatste loodjes, spannende dagen, moeilijk om je rust te moeten gaan pakken (verplicht). Succes vanmiddag!

Tool de komende twee weken heb ik toch nog niet zoveel om handen, ik zal duimen voor jullie om een wonder!!!

Geplaatst

Nou niks gevonden, geen ontstekingen, geen bacteriën oid in ontlasting. Assistente benadrukte nog eens dat er van alles heerst en dat het best twee weken kan duren. Heb nu wel een telefonische afspraak met de huisarts voor maandag. Morgen kon niet meer, maar maandag is nog wel op tijd om een definitieve knoop door te hakken. Blijft moeilijk, ondanks de sessie van vanochtend.

Geplaatst

Henne, ondanks goede sessie hapto blijft dit heel lastig. Zeker nu er geen concrete uitslag is. Bij mij was ontlastingonderzoek ook "goed", maar door vele diarree toen de cryo wel een maand uitgesteld. Opvallend: in de "diarree maand" groeide follikel heel traag, gaf me weinig vertrouwen. Maand erop was alles weer rustig en ging ei als een speer. Ik gun jullie dit ook zo! Hopelijk nu snel kopen doorhakken, want te lang getwijfel komt herstel niet ten goede. Xx

Geplaatst

Esther hoe gaat met jou en enkels?

Caro hoe was het?

Dochter zus moet nachtje blijven in ziekenhuis, oog wordt verder onderzocht op beschadigingen.

Geplaatst

Lastig Henne...Wat zegt je gevoel nu dan? Mijn credo is toch wel "bij twijfel niet inhalen" hoor!

Wat heeft je nichtje gedaan testr? Wat is er aan de hand?

Gisteren slechte dag wb enkel. Dag bij zusje doorgebracht en die heeft zo'n druk gezinnetje, ik kan dan moeilijk mijn rust nemen hoor. Eind van de dag prut met peren die enkel!

Ik merk ook dat ik echt moe ben, slaap slecht vanwege enkel. Vaak wakker, gips ligt lastig, draaien doet pijn.

Maar vandaag een goeie dag. Ik merk dat ik ook elke dag makkelijker loop! Dus af en toe loop ik een rondje met krukken en zodra ik zit enkel omhoog.

Geplaatst

Sterkte Es, fijn dat lopen beter gaat. Maar wel eerder je rust pakken hoor!

Nichtje is gevallen met gym, eigen knie in oog. Afgevoerd met ambulance. Ziet dubbel en reageert traag. Valt waarsch mee, maar ligt nu onder ct scan en wordt 24u geobserveerd. Buitenkant lijkt niets beschadigd, hopelijk binnenkant ook. Dan zal wel hersenschudding zijn, toen zag ik ook (lang!) dubbel.

Geplaatst

Net terug, wachten wachten, maar... bloeddruk is lange tijd niet zo mooi geweest: 120-90! Zonder zwanger te zijn heb ik al 130-90 dus dat is mooi! We hadden eigenlijk afgesproken de dienstdoende gyn te laten beslissen wanneer ik weer zou komen maar ik had geen zin om weer de wachtkamer in te gaan dus heb gezegd dat ik had afgesproken om dinsdag terug te komen als bloeddruk goed was... Dus dinsdag weer naar mijn eigen gyn... Ben wel opgelucht.

Geplaatst

Gelukkig Caro! Goed nieuws dus!

Esther, heb je geen tafeltje, of 'olifantje' (zo'n klein krukje) dat je onder de deken kunt zetten zodat het gewicht van de deken niet op je enkel steunt?

Geplaatst

Fijn caro! Op naar dinsdag dus!

Oei dat klinkt vervelend testr! Hopen dat het allemaal meevalt! hersenschudding is trouwens ook al vervelend genoeg, vooral voor zo'n klein meiske!

Fren nee, heb ik niet! Op het werk hebben we daar dekenbogen voor...:) Maar die kan ik moeilijk meenemen!

Geplaatst

Die kun je dan toch gewoon bij de zorgwinkel halen of hoe heet dat? Toen ik ooit aan mijn voeten was geopereerd had mijn moeder voor thuis ook een dekenboog gehaald. Zou er gelijk even achteraan gaan, scheelt een hoop.

Testr als de eerste echo tegenvalt kunnen we alsnog terug, maar tegelijk denk ik dat wachten niet direct de oplossing is als dit vooral door stress komt. Want dat is stress door de angst voor niet ontdooien, prednison, miskramen etc. Dus in dit geval komt de twijfel door angst en dat is echt een slechte raadgever. Maar goed, we kijken het t weekend nog even aan. Hoef pas dinsdag te beslissen. Probeer ook met eten nog even m'n darmen tot rust te brengen. Net kippenbouillon op met rijst erin, dalijk gepofte aardappels (uiteraard zonder room oid), worteltjes en gegrilde kalkoenfilet. geen vet, geen prikkelende dingen, even kijken of dat effect heeft.

Caro fijn dat het goed was, netjes hoor! Nog wel blijven rusten hè!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden