Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Pff als alles goed gaat met het ontdooien (4 cryo's) hebben we 8/2 een tp in Barcelona. We gaan met de auto, want ik heb vliegangst en dat is ook niet goed voor nk-cellen. De keer dat we met de auto gingen was ik zwanger en de andere 2 keren niet. Toeval?!?!?! Het is een stukje maar ja, we hebben er wel wat voor over om het te proberen.

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Balen Henne wat een tijd- en geldverspilling! Heel irritant dit soort dingen/mensen...

Nou ze heeft de herkansing gehaald, als enige... ben ik toch wel weer trots maar je ziet wat een beetje oefenen kan doen. Heb nog even tegen de juf gezegd dat ik beter op zal letten wanneer iets huiswerk is en wat niet en dat ik haar dat zelf ook heb gezegd. Ben helemaal geen streber daar gaat het niet om maar wil niet de indruk geven dat we het laten versloffen...

Spannend Sylvia, succes! Meteen maar een leuk reisje van maken toch?

Geplaatst

Mooi Caro, mag je trots op zijn!

Sylvia spannend! Zita West is erg tegen vliegen na een tp, sowieso de eerste twaalf weken. Kan natuurlijk 99% van de gevallen niks uitmaken, maar jij zult die ene procent maar zijn.

Testr, ik hoop dat ik over een jaar ofzo die pleistertest krijg. Eerst zwanger en borstvoeding ;-)

Geplaatst

Syl, succes meid!!! rij voorzichtig!!!

Caro, nu al een toets, ik heb ook het idee dat kinderen helemaal niet meer kind kunnen/mogen zijn. Ze worden volgens mij al op de kleuterschool platgegooid met toetsen.

Maar fijn dat je dochter de herkansing gehaald heeft!

enne, succes vanmiddag met de controle!

Testr, alles weer in orde, mooi zo!!!

henne, wat een aanfluiting zeg. Dan had je je tijd beter kunnen besteden. Jammer en hopelijk hoeft ze je over 5 weken niet meer te testen omdat je gewoon zwanger bent!

nou, zojuist telefoontje van dr. S. gehad. Mijn DHEA-waarde zat inderdaad aan de lage kant, dus dit zou voor ons wel eens een uitkomst betekenen. Over 6 weken nog eens laten testen en dan gaan we ook bespreken hoe en wat met het starten en een evt. dosering. Dus medio maart nog eens een ritje naar DD maken.

Vit. D waarde was netjes. Dus dat ik dit nu al gebruik heeft blijkbaar wel al zijn effect. Aaahhhh. even een excited gilletje.

En met de embryoscope, bij 3 eicellen wordt inderdaad besproken of we wel of niet de embryoscope gaan gebruiken. Het voordeel is idd dat ze middels de embryoscope de stage/fase al voorbij zijn die normaal met AH bij dag 2 bereikt wordt en dus idd een betere kans op innesteling.

We moeten natuurlijk eerst eens kijken hoeveel eicellen we gaan produceren dit keer. Jeetje, ben weer een beetje overrompeld. en ik denk ook nu, waarom heb ik dit niet eerder laten onderzoeken??? Maar ja, dat is achteraf gel**l. Het zal wel een reden hebben.

ga nog even door met werken. Straks om 5 uur weer meet- en weegmoment.

Zit denk ik ook wel snor. Zie in de spiegel (als ik onder de douche sta) dat mijn lijf smaller aan het worden is, mn bij de heupen, buik en taille. Dus dat is mooi. Bij de buik ook wel, maar het lijkt toch nog alsof mijn navel in een dalletje zit verstopt, hihihi. of ik heb gewoon een hele diepe navel, dat kan natuurlijk ook, whoehahahaha

chicas, tot later!!!

Geplaatst

Zie je wel ik dacht al het kan niet goed zijn vliegen, maar iedereen zegt dat het niks uitmaakt. Ik ben zo bang dat ik wel een paas keer moet overgeven voor ik instap en mijn darmen doen ook goed hun best om ...... Wij gaan lekker met de auto. Zal Zita West een op google opzoeken en aan iedereen laten zien, want ze verklaren mij voor gek. Dank je wel!

Mooi Caro, mag je trots op zijn!

Sylvia spannend! Zita West is erg tegen vliegen na een tp, sowieso de eerste twaalf weken. Kan natuurlijk 99% van de gevallen niks uitmaken, maar jij zult die ene procent maar zijn.

Testr, ik hoop dat ik over een jaar ofzo die pleistertest krijg. Eerst zwanger en borstvoeding ;-)

Geplaatst

Henne, wat balen dat het zo lang moet duren in het zkh voordat ze wat gaan doen. Zoooo irri

Testr, naar jullie Binkie kunnen kijken, blijft zo iets moois!

Sylvia, alsvast heel veel succes.

Geplaatst

buongiorno ragazze :-)

ik heb geloof ik iets gemist, ken Silvia10 niet?! in ieder geval alvast een goede reis en heel veel succes met de tp.

Mik, weer effe naar binkie gekeken. Je hebt best wel veel echo's of lijkt dat maar zo?

Henne, wat een bureaucratische b*llshit zeg dat is toch je reinste tijdverspilling. Die make-up moet je trouwens niet in de winkel kopen joh online veel voordeliger.

Tool, welke dosering dhea moet je nu dagelijks gaan gebruiken en heb je ze besteld bij die link die ik heb gegeven?

Geplaatst

Makeup heb ik nog niet gehaald (alleen shampoo, deo en creme) dus tips voor een goede site zijn welkom :-)

Voordeel is dat ik eigenlijk toch allang nieuwe poeder/foundation oid moest hebben, liep te rommelen met een kapot en oud doosje. Dus dan nu maar van clinique, welja joh. Kan daar op zich niet zo mee zitten, erger me vooral aan die traagheid.

Sylvia: http://www.babyexpert.com/pregnancy/early/pregnancy-dos-and-donts-Zita-West?page=9 Zeer beknopt, maar alvast een begin ;-)

zo, ik heb twee uurtjes gewerkt en begin weer hoofdpijn te krijgen, dus duik lekker onder mn dekentje. Heb Pf gemaild en begin nu toch wel de zenuwen te krijgen of het op tijd binnen is. Ben echt bang van niet, het moet er vandaag zijn anders is het te laat....brrr....

Positief: hier schijnt een heerlijk zonnetje!

Geplaatst

Laten we hopen dat het alsnog optijd aankomt Henne. En hier ook die positieve zon!!! Heerlijk.

Zo naar de kapper, ik denk dat er een heel stuk af gaat .....

Geplaatst

Nou, mijn tandarts bezoek was net zo'n aanfluiting als de dermatoloog van henne: heb een week lang niet kunnen eten, maa nu geen pijn, dus hij wierp 1 blik in m'n mond en zei: daar blijf ik vanaf, kom maar terug na de bevalling. Grrrr!! Nou heb ik geen pijn nu, ok, maar die pijn kwam toch ergens vandaan?!?

Tool, goede berichten!

Geplaatst

Fren, nu maar hopen dat het tot die tijd niet weer pijn gaat doen.

Henne, bij parfumswinkel.nl kan je clinique make up scoren voor een zacht prijsje

Geplaatst

Lekker dan Fren! Hopen dat de kies zich voorlopig koest houdt.

Sen, wij hebben echo's om de 3 weken. Zeker vaak! Maar een medische oorzaak. Mijn antistoffen kunnen mogelijk het bloed afbreken van de kleine, iets wat ze op echo's en met bloedwaardes kunnen opsporen. Maar vooralsnog is dat niet aan de orde. Liever maar te vaak checken dan te weinig in dit geval.

Wanneer mag jij weer kijken? Daarna tijd voor een ticker? :-)

Geplaatst

ga eens op de pc/laptop/tablet, heb al een paar dagen een tikker hoor :-)

ik mag de 10e weer, vind het zooo lang duren steeds

Geplaatst

Jaaa, prachtige ticker. Ruim 10 weken alweer Sen, jeetje joh onvoorstelbaar soms he. Dank voor de link, ga morgen in de winkel even kleurtjes kijken en dan online bestellen. Eens kijken of mijn echtgenoot een donatie wil doen ;-)

Geplaatst

ja ik kan het soms zelf nog steeds niet helemaal bevatten dat ik echt zwanger ben, heel raar is dat... die MM doet heel wat met je wat dat betreft

Geplaatst

Henne ik gebruik zelf alles van clinique. Koop het altijd bij de ici parix. Ze hebben zo vaak acties met 20 % korting, ik sla dan altijd mijn slag. Net vorige week weer alle gezichtsverzorging (reining, drie stappen systeem, dag- en nachtcreme, oogcreme) gescoord. Kost een klap geld ineens maar met die 20 % korting scheelt het echt wel veel geld hoor. En je doet er ook vrij lang mee.

Geplaatst

Mooie ticker S€N :-)

Fren, voor Jan L*L naar de tandarts geweest dus! Laten we hopen dat de pijn niet meer terug komt.

Mijn haren zijn kort !!!!! Niet zo kort als Tool hoor, maar voor mijn doen kort :-) Foto staat op FB!

Geplaatst

he s€n, ik moet 50 mg per dag slikken. Heb ze toch via een andere link besteld, maar deze stond daar ook bij. Dr. S. had niet echt een voorkeur. Had hem beide links doorgestuurd en toen kreeg ik dat te horen.

Blijkt nu dat ze van FedEx al aan de deur geweest zijn om kwart voor 2 en toen lag vriend te pitten. een of ander vaag briefje in de bus, straks maar effe bellen, gelukkig hoef ik nergens naar toe.

enne, mooie ticker!!!

Henne, hoop dat het op tijd bij dr. pf aangekomen is.

Geplaatst

Nou dat was weer even gedoe vandaag... Echoscopiste haalde de kindjes weer door de war... die ene was nu net zo groot als 2 weken geleden? Nee, was dus de ander... Ze heeft het er maar moeilijk mee... Zijn nu ruim 5 en bijna 6 pond! Laat maar komen zei ze...

Loop ik de kamer van de gyn binnen, gaat mijn telefoon: school. Net te laat, ik terugbellen, op zoek naar de juf, zegt de gyn: zullen we terwijl je wacht even bloeddruk meten? Die was dus weer hoger vind je het gek! (Uiteindelijk bleek dat vriendinnetje waarmee ze naar huis zou gaan ziek was, dus hoe moest ze naar huis maar die moeder haalde haar gewoon op dus niks aan de hand, ze hadden niet meteen hoeven bellen?)

Anyway, weer bloed moeten prikken, plassen en zometeen de gyn bellen voor overleg... En donderdag weer bloeddruk meten. Op de kraamafdeling, dan kan ik meteen even kijken hoe het daar uit ziet. En: ik moet rust houden! Mag niet meer koken, boodschappen doen, de was etc. Mmmm misschien toch iets te veel gedaan de laatste tijd. Vriendlief staat nu te koken en hij zei meteen: oh, dan ga ik wel tot 2 uur werken de komende tijd.

Wordt vervolgd...

Geplaatst

Jeetje, dat is echt slim ja, om op zo'n moment je bloeddruk te meten. En is die rust dan vanwege de bloeddruk of ook voor het vocht enzo? Wel doen hè! Fijn dat je vriend gelijk actie onderneemt. Nog even volhouden meis!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden