Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dat was ik Tool, met de Ganglion :s Hij zit er nog, maar is minder pijnlijk nu. Als het zo blijft vind ik het wel prima zo. Ik kan alleen mijn hand niet zo ver naar achter doen, dus alleen wat last als ik op mijn hand wil steunen, maar het valt nu mee.

Leuk, jullie een pak sneeuw :)

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

he meiden,

hier in Zuid-west Nederland geen sneeuw en ook geen poedersuiker

Ursela, nice pic!

Mik, ga nu even naar je buikfoto kijken

Geplaatst

Geen sneeuw, gelukkig. Wel weer in de lappenmand. Huisarts vanochtend kon me niet echt helpen met prikken voor Pf omdat zij zelf ook een buizen hebben enzo, moet ik dus bij het lab zelf nog een keer proberen. ZUCHT.

Maar omdat ik me vanochtend echt weer beroerd voelde dat ook maar gelijk op tafel gegooid. Klachten passen bij buikgriep, kan dat die weer is opgevlamd, zou dan nu wel met dag of drie weg moeten zijn. Anders kan het komen door m'n PDS, maar daar past verhoging eigenlijk niet bij. Hij vind met prednisolon starten als ik zo kwakkelig ben ook niet zo slim, tenminste niet zolang we niet zeker weten of er niet iets sluimert. Dus morgen bloed prikken op ontstelingen, ontlasting inleveren om te checken op bacteriën en urine om blaasontsteking uit te sluiten want daar kun je ook zo van kwakkelen zonder per dat je het merkt. Als alles goed is, dan komt het waarschijnlijk door stress, waardoor mn prikkelbare darm getriggerd wordt en dan kan ik op zich wel starten. Wel goed meegedacht dus.

Aanmelden is er vanochtend bij in geschoten en ik blijf toch twijfelen, maar afmelden kan natuurlijk altijd nog volgende week. Ik hoef niks te prikken dus geen man overboord zolang er niks uit de vriezer is gehaald.

Eenmaal op werk of steeds beroerd, koud, misselijk...dus met lunch toch maar weer ziekgemeld en nu in bed proberen niet na te denken... Miki ik krijg overigens wel een enorm deja vu gevoel hier, jij ook?

Geplaatst

Ja ik ook. Wat iedereen ook zegt. Als jij je niet top voelt, is het geen lekkere periode om nieuw leven te ontvangen. Deze cryo is kostbaar, je enige directe route om zwanger te kunnen worden zonder prikken etc. Het is geen proefrondje prednisolon (toch?). Dus als ik jou was... dan weet je het he. Maar goed, jij bent jij en jij kiest jouw weg!

Overigens had ik mij ook aangemeld en na de 2e follikelmeting (met moeite) er uit weten te wurmen. Ziekenhuis laat liever doorgaan, beetje ziek in hun ogen niet erg (maar ja zij zijn ook niet bezig met immuun). Ze willen liever geen plekken onbezet houden.

Dus je kunt jezelf de tijd geven en aanmelden, of jezelf rust en focus voor beter worden. Ik denk laatste, want je twijfelt al even en dat kost ook energie!

Aanmelden is er vanochtend bij in geschoten en ik blijf toch twijfelen, maar afmelden kan natuurlijk altijd nog volgende week. Ik hoef niks te prikken dus geen man overboord zolang er niks uit de vriezer is gehaald.

Eenmaal op werk of steeds beroerd, koud, misselijk...dus met lunch toch maar weer ziekgemeld en nu in bed proberen niet na te denken... Miki ik krijg overigens wel een enorm deja vu gevoel hier, jij ook?

Geplaatst

Oh Henne wat klote voor je! Het zit je ook niet mee, sterkte weer! Ik zou denk ik toch ook maar even wachten maar ja, helaas moet je dit soort dingen helemaal zelf beslissen...

Miki gave foto zeg! Dacht eerst dat je op het strand lag, huh? In bad dus, haha...

Geplaatst

Thanks Caro! Het origineel ook al heel gaaf en tikje freakyq qua kleuren en licht enzo. Maar voelt wel heel bloot, dus dan maar zo. ;-))

Geplaatst

Meiden wat een topteam is het toch in Voorburg. Gebeld en wilde vragen of ik me evt nog af kon melden als ik me volgende week toch niet niet fit voel. Ten eerste gaf ze me helemaal gelijk dat je je lekker moet voelen, ten tweede hoef ik me voor een cryo niet perse op dag 1 aan te melden omdat je toch pas op dag 12 ofzo een echo hoeft. Je hebt nog een weekje om het aan te zien, zei ze. Wat een opluchting. Kan nu de onderzoeken van de huisarts en als het lukt Pf afwachten en dan beslissen. Moet ik alleen even uitrekenen wanneer ik precies met prednisolon zou moeten starten, want dat is dan m'n 'deadline'. Voel me gelijk een stuk beter......misschien dus toch stress?

Geplaatst

Weten jullie wat jullie oestradiol waarden waren voor terugplaatsing? In mijn eerste zwangerschap was het 1100. De vorige keer 550, leek mij weinig maar de arts vertelde mij dat het boven de 400 moest zijn dan was het goed, ik was niet zwanger helaas. Nu weer bepaald en was 520, maar me er wel een beetje druk om. Weten jullie nog wat jullie waardes waren voor terugplaatsing?

Dat is fijn Henne! Geeft weer wat lucht. Sterkte en beterschap.

Gr S

Geplaatst

Henne, heerlijk dat het zkh op deze manier meedenkt. Geeft je blijkbaar wat meer rust.

Geplaatst

Geen idee Sylvia, werd bij mij nooit gecheckt!

Miki gave foto.. Hoe gaat het met afbouwen prednisolon?

Ruby fijn dat de nuvaring wat lijkt te helpen, zou echt wel tijd worden dat je je beter gaat voelen!

Fren erg mooie box!

Caro lastig met kaartjes en namen en ook nog een een second opinion van je dochter :-) Misschien moetje gewoon net als met kerstkaarten meerdere varianten nemen, dat iedereen een verschillend kaartje/kleur krijgt. En wij willen anders ook wel even meekijken hier hoor ;- p

Kaartje lekker vakantie gevierd. Ik herken wat je zegt, mijn lijf geeft aan dat het er genoeg van heeft. We gaan nog wel een keer prikken als deze cryo niet lukt, maar dat is zeker de laatste keer hormonen. ik roep nu al geregeld ik stop ermee en krabbel dan och weer terug, lijkt me toch teken aan de wand.

Ik verhuis maar eens van bed naar bank, even wat soep opwarmen. Heb voor vanavond boerenkool, niet echt het meest geschikt voor rommelende darmen maar ja...

Geplaatst

Guusje zeker. Dat de huisarts en het ziekenhuis meedenken en het niet afdoen als onbelangrijk en gewoon doorgaan, dat speelt wel. Dan voel ik me ook niet meer zo'n onzekere tut.

Geplaatst

he dames,

hier een paar foto's van onze sneeuwrijke omgeving. Eerste is aan de voorkant, tweede is bij ons achterom (en ja, wij hadden het tuinmeubilair nog buiten staan)

[ATTACH=CONFIG]3461[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3460[/ATTACH]

Henne, fijn dat je je ook weer mag 'afmelden' als het niet helemaal goed zit.

Volg je gevoel. als het gevoel van 'niet starten' nu groter is, dan zou ik het niet doen.

Ga me nu klaarmaken voor de muziekwaterbedtherapie.

tot later!!!

x

Geplaatst

ow Henne wat een getwijfel weer maar terecht hoor! ik hoop dat je wat wijzer wordt uit die bloedonderzoeken. Maar wat als er niets uitkomt en het dus blijkbaar stress is? volgens mij doe je al heel veel om te (proberen te) relaxen toch? of misschien gewoon toch vrij nemen van werk zodat je die zorg tenminste niet aan je hoofd hebt? ik noem ook maar wat hoor.

Mik, gave foto. Moest ook even goed kijken hoe of wat maar valt toch wel mee met bloot. Of valt dat nu juist minder op door de bewerking... zal best wel.

ik ga weer pasta eten, pasta al pomodoro en jullie?

Geplaatst

'S€N, ga je nog naar de tandarts? Ik moet morgen, maar sinds vandaag is m'n kiespijn ineens als sneeuw voor de zon verdwenen. Vaag! Ik heb een week lang links niet kunnen kauwen!

Henne, heerlijk dat voorburg zo meedenkt! En ik ben het met je eens hoor (e geloof dat mik ook zoiets schreef), de cryo is te waardevol om als proefrondje te gebruiken, dus als het niet goed voelt, is er geen man overboord om alles een week door te schuiven.

Tool, dat is serieus veel sneeuw inderdaad! Bij ons een laagje poedersuiker, maar het blijft wel al de hele dag liggen. Heb m'n sneeuw laarzen dus maar uit de kast getrokken, heb geen zin om hoogzwanger uit te glijden...

Geplaatst

hey Fren, ik heb vandaag gebeld. Kan woensdag terecht. Maar ze gaat een noodvulling plaatsen want ze verdooft voor de 3 maanden zwangerschap pertinent niet. Dus hoef niet te boren *fiuuuuu*

Geplaatst

Tool, zo he: lekkere dikke poeder bij jou! Hoe was muziekwaterbedtherapie (lekker scrabble woord :-))?

Sen, lekker dat eten. Hopelijk blijft het beetje binnen? Ja het valt op zich ook nog mee. Je ziet buik en benen (tegen elkaar) van boven.

Henne, Voorburg rules. Succes morgen bij de dermatoloog. Hopelijk lukt afstemmen met bloedlab ook goed. Kleine stappen, maar je komt dichterbij naar de "beste formule" (die soms verdacht veel op een cocktail lijkt he? :)

Fren, was gezellig net!!! Fijn dat kies meevalt. Dan misschien morgen ook niet in de mangel? Maar liever wel gefixt voor jullie Dday. :)

Hier lekker vis met brocolli gehad. Geen pasta, rijst of aardappelen. Dus straks mogen we een chippie! Nu al zin in.

Prednisolon afbouwen gaat prima! Doe het wel in zes stappen ipv 2 zoals vorige keer (wat pfeiffer en huisarts adviseerde). Verder geen wol op de huid maar hier en neutral afwasmiddel ingeslagen. Man schrikt wel van uitgavepatroon, maar wil wel warm gekleed zijn nu (en beetje leuk ook graag). Heeft ie ook weer profijt van. :)

Geplaatst

muziekwaterbedtherapie was weer geslaagd. Voel het nu steeds meer en vaker doorgaan tot in mijn benen én zelfs tot in mijn voeten, wat wil zeggen dat ik steeds meer kan aarden.

Over 2 weken weer (doe het afwisselend met de acu, dan wordt het niet te veel in een week). Waarschijnlijk kan ik dan al overal de trillingen voelen.

Veel gesproken ook vandaag, mn over het terugvinden van de intimiteit en seksualiteit. Na al die jaren proberen en de ivf is het gewoon heel moeilijk merk ik om bijv. spontaan sex te hebben. Min of meer 'plannen' we het toch nog. en vaak genoeg zeggen we 's ochtends, zullen we vanavond? en dan komt er uiteindelijk niets van (te moe, toch geen zin).

we knuffelen wel vaak, omarmen elkaar wel genoeg (denk ik), dus dat zit denk ik wel goed, het hele intieme moet weer terugkomen. Maar dat komt wel.

ze begon dit keer met 'babymuziek'. Hele subtiele muziek die licht voelbaar was, heel apart om te ervaren en ik voelde m ook redelijk snel in mijn benen en voeten. Goed teken, want dat betekende ook weer dat ik open sta voor gevoeligheden en me bewust ben van alles wat ik aan het doen ben om zwanger te worden.

We hebben trouwens speklappen met sperziebonen gegeten en vriend heeft frietjes erbij gehad.

Henne, wanneer krijg je de uitslagen van alle onderzoeken? Hoop dat de dermatoloog je nog wat wijzer kan maken mbt de uitslag en de darmen. Lastig gewoon als je het in deze mate hebt.

buiten wordt het er niet veel beter op. blijft maar sneeuwen en als het ook nog gaat vriezen straks, dan zal het wel weer een puinhoop worden bij ons in de straat. vorig jaar was het ongeveer een ijsbaan op de banen waar de auto's gereden hadden en toen lag het idd nog hoger dan nu. kwam je gewoon vast te zitten. hoop niet dat het nu ook zo gaat worden.

ga me nu klaarmaken om te gaan sporten.

tot later meiden!

liefs,

Tool

Geplaatst

he Tool, klinkt heerlijk die waterbedmuziektherapie! wat je zegt over sex en intimiteit dat herken ik wel. Ik denk de meesten hier wel(?) Is ook niet gek toch als je al zoveel hebt meegemaakt in die MM. Nu ik zwanger ben wil ik dus ook geen sex (lees: penetratie, sorry voor de directheid haha) Ze zeggen dat het geen kwaad kan maar ik begin er niet aan hoor! mn vriend zegt ook voorlopig even niet (blij toe hahaha) maar verder doen we wel fiezelefozelen hoor ;-)

Geplaatst

Mki lach me rot, lekker shoppen voor een goed doel. Tip voor de neutral: ik vind zelf de was wat minder 'fris' dan met ander wasmiddel. kreeg van mijn zus als tip om dan in het bakje van de wasverzachter een scheut azijn te doen, dat maak het wat frisser en haalt ook de laatste zeeposten weg dus goed voor allergische types :-) Bovendien goed tegen kalk in je wasmachine en zwarte was blijft er mooi zwart door. Wondermiddel dus haha.

Tool fijn dat de therapie weer positief was! Ik heb als alles goed gaat eind deze week alle uitslagen. Dat is ruim op tijd want moe ergens volende week donderdag denk ik met prednisolon starten. Ben een dag later ongesteld geworden en kwam erachter dat tp vier dagen na pos test is en geen drie. Dus ik heb echt nog een week om om te knappen en een beslissing te nemen.

Sen die pasta zag er erg goed uit!

Babeth met Imke mog steeds niet lekker lees ik op Facebook? Klinkt bekend en dat dan voor zo'n klein hummeltje.... Geef haar maar een extra dikke knuffel van mij.

Geplaatst

Mijn moeder deed het vroeger ook al, zij was geen wasverzachter fan. Spijkerbroeken blijven er ook mooier door.

Wat een topic toch hè, van bloedonderzoeken, naar waterbedmuziektherapie en wasverzachter. Geweldig.

Geplaatst

Ik gebruik nooit wasverzachter, maar vind de azijn tip wel een goede. Ook behoud vd machine denk ik. Ruikt de was dan niet heel zuur? En kan t in combi met alle wasmiddelen?

Geplaatst

Ik ga ook morgen azijn halen! Was al eeuwen in neutral, maar idd niet echt mega fris erna. Had het nu over neutral afwasmiddel, maar hoe dan ook bedankt!

Tool, klinkt goed. En net als Sen, herkenbaar. Hier ook nog huiverig, nog steeds. :)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden