Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
*Huishoudelijke mededeling*

Consumentenbondgids deze maand staat in dat azijn in de wasmachine sterk wordt afgeraden door fabrikanten. Het kan een slecht effect hebben op de rubbers en daarmee ook slangen!

*Einde bericht*

En calgon of hoe heet het mag dan wel? Dat is volgens mij ook gebaseerd op azijn? Nou ja, zal wel hihi. Ik hou het nog even op 'oma's huismiddeltjes'. Fabrikanten vertrouw ik in deze ook niet altijd.

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Henne,

Even bemoeien: nee calgon is zeoliet en polycarboxylaat, niet gebaseerd op azijn! Calgon heb je ook helemaal niet nodig trouwens, omdat het water hier zo zacht is. Maar goed, jij gebruikt azijn als verfrisser en niet als ontkalker dus daar heb je weinig aan... Inderdaad is azijn niet goed voor rubber(en slangen), maar het is ook weer niet zo dat je wasmachine er spontaan van uit elkaar valt. Een scheutje op een hele was is natuurlijk sterk verdund, en mensen die azijn gebruiken om te ontkalken doen er misschien veel meer azijn in. Bovendien kunnen rubbers en slangen makkelijk vervangen worden, dus als het jouw was lekker fris maakt zou ik er gewoon mee doorgaan!

Ik heb een keer een proefpakje neutral gebruikt, en ik vond het niks omdat het inderdaad niet 'lekker fris ruikt'. Als ik nog een keer zo'n proefpakje krijg probeer ik het met azijn ;-)

Je hebt wel gelijk om fabrikanten niet zomaar te vertrouwen. Calgon zegt dat wasmachinefabrikanten wassen met calgon aanraden, maar dat doen ze niet echt: ze raden het niet af, maar het is ook niet nodig, zeggen ze als je het rechtstreeks vraagt. Maar als calgon op zijn verpakking zegt dat BOSCH, AEG en BAUKNECHT toch echt calgon aanraden vinden die fabrikanten dat prima want die zijn blij dat hun naam weer genoemd wordt. En wij maar betalen :-)

Groetjes,

Barbara

Geplaatst

Sluit ik me bij aan. Maar wil wel dat iedereen dit beseft voordat ze de machine volgooien ermee!

Overigens is de trommeldeur openhouden, indien er geen was draait, ook wel een goed advies. Trommel van broer was onlangs rot en daardoor de machine moeten vervangen. Monteur gaf aan dat bij de deur dicht houden het vocht geen kant op kan en dat open laten voortaan wel aan te raden is.

Geplaatst

Bij ons staat de deur van de wasmachine altijd op een kier. Enkelt moeten we wel uitkijken dat de katten er niet inkruipen. Gelukkig nog niet gedaan, maar je weet natuurlijk nooit.

Ga vanmiddag alle documenten inscannen voor de rechtsbijstand. Dan vanavond alles verzenden.

Dus heb het nog lekker druk.

Geplaatst

Hahahahaha,

En hoe zit het met een droger? Of met een vaatwasser LOL

Haha meiden, wat zijn we lekker aan t mutsen allemaal ;-)
Geplaatst

lol...die katten van mij kruipen altijd in de droger...dus die deur is wel altijd dicht. in de wasmachine hebben ze nog niet gezeten, terwijl die deur wel op een kiertje staat.

Ben nu naar huis, meld me later weer, of mss niet, want we hadden een smiley vanochtend op de ovutest, whoehahahaha.Er gaat dus weer geknuffeld worden in ons huisje

Geplaatst

Go Tool!!! ;-)

Hier bekaf. Vanochtend darmen weer van slag, word er zoooo gaar van. En dan wel rommelende maag hebben. Geen wonder, want er zit niks in. In ieder geval eerst maar wat gewerkt. Toen kwam een vriendin die begin maart gaat trouwen en dan 31 weken zwanger is. We zouden gaan winkelen op zoek naar een jurk, maar met mijn buikgriepje en de kou leek dat niet zo'n strak plan. Uiteindelijk besloten één winkel in R'dam te doen die op woensdag ook een soort Outlet sale heeft. Pffff.....ik ben gewoon meer dan een uur in een winkel met alleen maar positiemode geweest. Vind mezelf eigenlijk best een held ;-) Moet zeggen dat ik het ergens ook wel interessant vond als voorbereiding haha. Maar eenmaal thuis waren we beiden stuk. En toen moest ik nog ff aan de slag voor werk ook....bleeeghhh.

Nu bedenken wat te gaan eten. Durf niet veel, terwijl het volgens mij geen bal meer uitmaakt wat ik eet....het komt er toch niet goed uit uiteindelijk (laten we het gezellig houden zo tegen etenstijd ;-)). Van Pf nog niks gehoord, dus vrees dat het niet goed is gegaan en gewoon even helemaal geen zin om dat na te vragen. Stuisvogel rules vandaag.

Nog nieuws verder hier? Caro? Fren zag ik op facebook voorbij rennen met witte chocoladetaart ;-)

Oh en in het kader van open wasmachines ed: afwasmachine moet je pas openzetten als ie is afgekoeld, anders maakt de damp/stoom dus weer je keukenkastjes stuk ;-p

Geplaatst

Thanks Martha Stewart!

Hier geen nieuws, vanmorgen ex-collega op bezoek gehad, was gezellig maar heb hem na anderhalf uur weggestuurd, was moe. Hij heeft overigens een tweeling van 16 jaar en kan zich levendig herinneren hoe zwaar het was... maar ook leuk. Zijn jongens zijn 1-eiig en doen nog steeds alles samen... momenteel vooral gamen :-).

Vervelend dat ziekzijn Henne, zou toch een keer een remedie voor moeten komen, dit kan toch niet lang doorgaan zo? Vind het heel dapper dat je een uur in die winkel bent geweest trouwens...

Vanavond eten wij pasta uit de vriezer, dochter heeft een schaatsfeestje dus die komt straks met een buik vol frietjes thuis...

Geplaatst

Hoi meiden,

Leuk zeg, fren is niet druk bezig met wassen van kleertjes ed maar bakt overheerlijke taarten!

caro voor jou even makkelijk met eten, goed geregeld, zal je zwaar vallen om echt veel rust te houden maar je hoeft nog maar eventjes, zou toch heerlijk zijn als je de 37 weken haalt en niet in het zkh hoeft te blijven!

heb net proberen bij te lezen maar er is niets blijven hangeneigenlijk, ow ja, de knuffelavond bij Tool ;)

Syl, door de gedachte aan sex denk ik aan jou (sorry) en niet te letterlijk hè? gaat het bij jullie een beetje?

Henne wat ontzettend klote van je darmen, grote kans dat het een virus is, Imke had het normoverschrijdend, aandraag voor het eerst wat normale luiers.heeft 6 dagen aangehouden.

Morgen nog een dagje werken en weekend, morgenavond blijven mijn schoonouders eten, ik maak mosselen klaar, simpel, snel en lekker gezellig.

Geplaatst

Hee meiden,

We worden hier nog eens super huisvrouwen met al die tips. Grappig hoor! Barbara: hoe kom jij aan al die wijsheid? :-)

Henne: lief dat je met je vriendin mee bent gegaan! Hoop dat je je snel beter voelt!

Caroline: lekker rustig aandoen idd! Laat maar even goed voor je zorgen!

Tool: have fun :-)

Even wat grappigs: onze Catootje maakt stevige vuisten als ze boos is. Soms maakte vuisten naast haar hoofd en dan grijpt ze haar eigen haar vast, wat ze uiteraard niet door heeft. Ze wordt dan kwader en kwader en trekt echt heel hard en de sirene gaat nog een tandje harder. Haha, en wij maar proberen die hand los te wringen. Ik zal er eens proberen een foto van te maken.

Geplaatst

ivfsh, hihih, ik zie het al voor me.

knuffelen was gezellig en fijn en lekker, hihihi.

Henne, echt heel vervelend dat je zo lang met die darmen loopt. Hoop dat je eten er wel lang genoeg in is gebleven.

Caro, lekker makkelijk met eten, wij hebben zelfgemaakte frietjes gehad. mmm, had ik echt zin in/op. En idd goed en voldoende rust nemen (maar dat hoor je natuurlijk regelmatig nu, lol). hoe heeft je dochter het gehad op het schaatsfeestje??

de dhea is binnen, dus daar ga ik dadelijk al twee van nemen (moet 50mg per dag nemen, maar dit zijn tabletjes van 25, dus moet ik er twee nemen, even logisch gerekend). dus nog effe een bakje yoghurt naar binnen werken met gelukkig twee kleine tabletjes, niet die joekels van de omega 3 en vit. d en q10. die zijn me toch een partij groot, pfff.

en morgen naar de kapper. zal een foto plaatsen, op fb.

ga nu verder lezen in mijn boek. heb hier vanavond zin in.

liefs,

Tool

Fren, lekker aan het taartenbakken geslagen. kunnen we een bestelling plaatsen?

Geplaatst

Sorry voor de verwarring. Ik schrijf met een ander forum (over alan beer) mee en af en lees ik ook met jullie mee, wel zo gezellig. Hoop dat de verwarring opgelost is. Haha.

jij bent ook de enige echte syl!!! :alright:
Geplaatst

Tool, wat doe je nog hier, na die positieve ovulatietest? LOL :) Go for it. haha,

Henne, wat vervelend van je darmen. Hoop dat het snel wat beter gaat. Ook balen dat je nog niets van dr. Pf hebt gehoord. Vrees ook dat het mischien nog niet binnen is.

Fren, aan het bakken? Kom maar op met een heerlijk recept.

All: kan helaas geen handige tips meer toevoegen over wassen, vaatwasser (nog bedankt henne, want ik doe hem vrijwel altijd direct open) etc.

Lees trouwens regelmatig dat er foto's ed geplaatst zijn op fb. Hebben jullie een eigen site met elkaar (soort ivf moeders account ofzol) of doen jullie dit via jullie eigen prive account. Had mij nl toen ook ooit toegevoegd op het afgelsoten hyves account opgezet door een aantal meiden van dit forum, specifiek bedoeld voor alle inf moeders leden. Deze is echter niet heel actief. Vandaar dat ik het mij afvroeg.

Slaap lekker allemaal

Geplaatst

Sylvia, geeft niets hoor, ik moet jou gewoon Sylvia noemen en Sylvino is bij mij al eigenlijk vanaf het begin Syl, hihihi.

Blijf gezellig meeschrijven!!!

Wen, we hebben elkaar via ons eigen privé fb account. We hebben ook al een paar meetings gehad (heeeeel uitgebreide lunchafspraken,hihihi). we kennen elkaar dan ook persoonlijk. Heel leuk in elk geval!

vriend is nu tanken en dan door naar werk, heeft nachtdienst, dus de knuffelerij is voor nu even afgelopen, morgen gewoon nog een paar keer, hahahahaha

als we het dan toch over tips hebben en over wel/niet open: met dit weer is het verstandig om een dikker stokje tussen de klep van de kliko/container voor restafval en/of gft te plaatsen, zodat de deksel niet vastvriest en niet meer open gaat als de kliko of container wordt leeggemaakt. heeft niet veel te maken met schoonmaken, maar je kunt wel je huis schoonhouden, omdat je al je vuil weg kunt doen en met een vastgevroren deksel gaat dat zo moeilijk, hahahaha,

sorry begin een beetje melig te worden.

en ook moe van mezelf.

weltrusten meiden, ik ga afsluiten!

mwah!!! (=dikke zoen)

Tool

Geplaatst

Hee wen,

Tis geen speciale groep, gewoon persoonlijk toegevoegd. Stuur me anders ff je Facebook naam in pb, dan voeg ik je toe en dan zie je in m'n vriendenlijst veel van de andere meiden.

Geplaatst

Meiden ffsnel, net gehoord dat de moeder van m'n beste vriendinnetje vrijdag euthenasie gaat plegen... Bijzarre avond gehad dus. Heerlijk gegeten, maar zware gesprekken, afgewisseld me luchtige onderwerpen en gelach... En daar zit je dan met je dikke buik...

Dus hou t ff hierbij, morgen meer.

Geplaatst

Veel sterkte gewenst voor je vriendin Fren.

En Caro en Fren succes met de laatste loodjes, hier hebben jullie lang naar toe geleefd met veel tegenslagen tussendoor.

Tool :-()

Voor de rest een knuf!

Geplaatst

Fren, heftig nieuws!!! een leven voor een leven moet ik aan denken. Ook sterkte voor je vriendin en haar familie!

nou, vanochtend geen smiley meer, snik. maar we gaan toch weer knuffelen straks, hahahahaha.

als jullie naar buiten gaan, doen jullie je dan goed en warm aan?? Want t is freezing cold buiten, brrrr:Animatedfrozensmily

Geplaatst

IK BEN DIT ZAAAAAT!!! Zo, hehe......dat moest eruit. Jullie raden het al: diaree. Ik word hier echt knetter van. Voel me slap en gammel en ben ook weer afgevallen (toch op weegschaal gestaan, oeps). Ga vanmiddag vast bellen, misschien zijn er al uitslagen. Maar als er niks is gevonden moeten ze maar verder kijken, want dit gaat zo echt niet. Los van een evt tp is dit gewoon niet goed. Syl hoe is het toen bij jou overgegaan? Of heb jij er ook nog last van?

Fren wat een naar bericht. Sterkte ook voor je vriendin.

Tool was het nog gezellig gisteravond? ;-)

Ivfsh als jij zo over Evie schrijft moet ik vanzelf glimlachen, er spreekt zoveel liefde, genieten, geluk uit jouw berichtjes.

Ik duik zo de kou in. Eerst haptonomie en dan acupunctuur.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden