Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Afwasmiddel, las er even overheen... Ik ben overgestapt op babyshampoo van de week, maar bevalt niet echt. Zou dat ook met azijn kunnen, haar wassen? LOL!

Geplaatst

Lange dag en weinig energie dus even korte reaktie ; -) ga ook azijn proberen ; -) en vond de foto van testr erg schattig, facebook waardig ; -)))

xxx

Geplaatst

Dan wel natuurazijn gebruiken meiden, geen schoonmaak azijn :-)

Geplaatst

de tips mbt de was gaat iets aan mij voorbij want manlief doet eigenlijk altijd de was, maar ik zal hem de tip doorgeven...ha,ha.

Henne, wat fijn dat Voorburg blijft meedenken en dat je je ook nog volgende week kan aanmelden. Wanneer krijg je de uitlagen van de huisarts?

Tool, waterbedmuziektherapie??? Nooit van gehoord. Wat is dat precies?

Laika, fijn dat het ietsje beter gaat met Jim. Het is altijd hartverscheurend als zo'n klein hummeltje ziek is. Dat zou je dan zo graag als ouder willen overnemen van je kindje, zolang zij dan maar nergens last van hebben. Sterkte en beterschap!

Ruby, hier ook de paxkast als inloopkast. Geplaatst in de kleinste slaapkamer (meer zo'n bijkamer). Ook geen deuren er in. De kamer is nu gewoon daardoor een inloopkast geworden.

Elinorac, Jeertje nog even dus namen en geboortekaartjes "stress". Succes met de keuzen. Ik begrijp uit je verhaal dat jullie nog niet weten wat de tweeling gaat worden en dat jullie je laten verassen?

Sen, ben je al iets minder moe en misselijk?

Voor alle andere dames, die ik vergeten was: sorry.

Oja, voor de statistieken: hier zelfgemakte groentesoep gegeten. Probeer wat minder koolhydraten te eten. De laatste hormoonkilo's moeten er nl van af. (tja, en ik hou normaal gesproken echt van lekker eten en snoepen....zucht).

Slaap lekker voor straks

Geplaatst

hoi meiden

hier even snel..... met lachen om alle was perikelen, zie Henne al bij de kapper zitten nadat ze haar haar gewassen heeft met azijn...ben benieuwd hoe het dan met je kleurtje gaat.....

Henne Imke heeft nog steeds last van spuitluiers, op het kdh hoorde ze haar gepruttel, maar ze hadden haar neit snel genoeg uit de wipstoen en je raad het al, die kon ook in de was....ik had 3 setjes kleding achtergelaten dus kwam wel goed maar toch. Ze oogt niet ziek, is vrolijk, levendig heeft eetlust etc.

Ik hoorde overigens van de assistente van de huisarts dat het Norovirus heerst, wie weet ben jij er ook enigszins door aangestoken? Balen maar ontzettend fijn dat Voorburg zo meedenkt en flexibel is!

Morgenvroeg dus op verzoen van de huisarts even met Imke langs, ik ben benieuwd!Volgens mij is ze zelfs wat afgevallen...

Fren julie weer goedgekeurd, ben benieuwd of een eventueel andere nieuwe gyneacoloog weer iets anders uit de hoed weet te toveren...maar goed, je wordt gelukkig op alle maniere goed in de gaten gehouden.

Hier ook niet veel sneeuw, hond wilde buiten liggen, ik had niet in de gaten dat het was gaan sneeuwen en hij kwam later binnen met een witte (natte) waas op haar vacht.

voor de liefhebbers, ik heb wat foto´s in het topic aug.2011 geplaatst

http://www.ivfmoeders.nl/showthread.php?13388-Uitgerekend-in-augustus-2011&p=521308&posted=1#post521308

Testr ik ga jouw foto even opsnorren!!!

Ursela wat een mooi (in de sneeuw) popje!!!

Geplaatst

Babeth, wat een geweldige foto's weer van jullie prinses!!! En war sneu van die dunn ontladting. Goed dat er extra gecheckt wordt. Gelukkig oogt verder wel goed!

Guusje, goeie tip. Ik was denk ik wel de mist in gegaan. :)

Geplaatst

ladies, als jullie een natuurlijk product zoeken om te wassen: frosch of frosti (groene verpakking met een kikker, zeker verkrijgbaar bij Jan Linders). Helemaal natuurlijk. Je hebt hier ook schoonmaakmiddelen van. kost wel iets meer dan gemiddeld, maar je hebt er niet zoveel van nodig. en ik doe het dan ook zonder wasverzachter.

Geweldig topic, we kunnen over alles praten en ideetjes uitwisselen, hihih

Wen, ik ben op deze therapie gestuit tijdenshet kennismakingsgesprek met de haptotherapeute. Zij biedt dit naast de haptotherapie aan en je ligt op een waterbed en naast het bed is een stereo-installatie, aangesloten op het bed. d.m.v de trillingen die ontstaan door de muziek worden jouw energiebanen weer open en kunnen er ook emoties loskomen. Mij helpt het nu om weer in balans te komen met mijn lichaam en weer vertrouwen/geloof erin te krijgen. moeilijk uit te leggen, meer iets om een keer te ervaren.

les was gezellig van zojuist, niet veel deelnemers (4), maar dat kwam door de sneeuwval. hopelijk valt het donderdag en vrijdag mee.

Henne, nog een ruime week om op te knappen. Kijken idd hoe het gaat en hoe je je voelt. Wat Testr al zei/schreef, deze cryo is te waardevol om als proefronde te doen.

Babeth, Imke nog niet beter, zielig!!! en dan die spuitluiers, hihihi. denk ook wel dat ik ze ga meemaken. Ben benieuwd hoe vriend hierop gaat reageren.

Morgen trouwens telefonisch overleg met dr. S. krijg dan de uitslagen door van vit. D en DHEA gehalte en als het goed is, krijg ik ook morgen mijn bestelling DHEA binnen. Lekker snel en kan ik dus ook al meteen mee beginnen. Mooi. Nu nog een goed meetmoment en dan is mijn dag ook weer geslaagd, hahahaha.

dames, ik ga naar bedje toe.

Weltrusten en slaap lekker!!!

liefs,

Tool

Geplaatst

of hebben jullie het niet over wasmiddel??? ennieweeijs, ook afwasmiddel hebben ze hiervan en schoonmaakmiddel.

babet, lieve leuke foto's van imke, lief hoe ze zo ingepakt in de kinderwagen zit, net alleen met haar snoetje eruit kijkend, hihihi.

nu ben ik echt naar bedje toe!

Geplaatst

Goeie morgen meisjes, even een positief lichtpunten hier, als het goed is (hou nog even wat slagen om de arm) gaat er vandaag bloed van mij naar Pf. Hier in de wijk zit een buitenpoli met priklab. De verpleegkundige had daar geen verzendmateriaal, maar wilde me wel helpen dus heeft de hoofdlocatie gebeld. en die vroegen of zij het dan niet konden versturen. Ik heb er nog wel een hard hoofd in of het er binnen 24 uur zal zijn, maar het is het proberen waard. Zo even Pf mailen dat het in principe onderweg is. Fingers crossed....

Verder urine en ontlasting ingeleverd en ook bloed geprikt voor de huisarts. Nu maar hopen dat er eind vd week meer duidelijkheid is.

Babeth de huisarts had het ook over Noro of rota. Als het dat is moet het nu met een paar dagen beter gaan. De check is voor bacteriële toestanden. Wat zei de huisarts van Imke?

Geplaatst

Mooi Henne! Ontlasting duurde bij mij een week de ronde dat ik de cryo afblies. Geloof dat dit niet sneller kon. Maar wel super dat bloed opgestuurd kan worden! Scheelt hoop gezeik. Huisarts nog om verwijzing immuunarts ivm allergie gevraagd? Kan echt vergoed worden hoor!

Geplaatst

Twee tot drie dagen werd gisteren gezegd. Zien wel, maandag is ook nog op tijd. Ik verwacht 14/15 feb een posi ovu test, dan is 18/19 feb de tp, dus ik wil woensdag de 8e aanhouden voor de prednisolon. Dinsdag knoop doorhakken. Verwijzing moet ik nog regelen.

Geplaatst

Henne, weer een stapje dichter bij! Fijn dat het bloed opgestuurd kan worden. Hopelijk heeft dr. Pf een snelle reactie!

Syl, trek je het nog een beetje???

Guus, idd lastig als je niet volledige druk op je hand kunt zetten met die ganglion, weet er alles van. Heb ik bijv. ook als ik de triceps dips moet doen of gewone pushups. mijn rechterhand staat toch altijd net iets anders dan de linker, hihi

Geplaatst

Hi meisjes, ik meld me braaf hoor!

Lig nog in bed, ben lui vandaag ;-) straks even naar de tandarts, maar heb geen kiespijn meer. Handig. Verder geen plannen vandaag, misschien straks even de bodem van de box schilderen, maar dat kan ook morgen ;-)

Henne, duim voor je dat t met t bloed goed gaat!

Geplaatst

Echo was weer top!!! Alles zo voorbeeldig, zo bijzonder fijn.

Lekker rustig aan vandaag Fren. Maar dat gaat goed komen zo te lezen.

Geplaatst

Fren ik moet pas vanmiddag om kwart voor 3... nog geen nieuws hier dus.

Behalve dat ik me even een slechte moeder voelde gister... dochter had de toets van de tafel van 8 niet gehaald. Het was namelijk volledig langs me heen gegaan dat ze huiswerk hadden gekregen vorige week, ze heeft er zelf ook niks over gezegd en dat ze gister een toets hadden. Het ging om een snelheidstoets: binnen 3 seconden antwoorden, wel een beetje belachelijk weinig tijd, maar goed. Ik kwam dus net het huiswerk tegen... heeft ze vorige week hetzelfde gehad met de tafel van 4... Kennelijk heeft ze die wel gehaald want niks gehoord. De tafel van 8 mag ze vandaag overdoen dus gister tegen haar zin geoefend. Ben bang dat ze op mij lijkt: slim maar lui...

Ga het vanaf nu goed in de gaten houden maar ze krijgt altijd zoveel papier mee, dat het nu serieus wordt is nieuw...

Geplaatst

Ohw jee caro, dat is wel even schrikken toch?

vindt dat de kinderen nu al zoveel te doen krijgen op school. volgens mij was dat in mijn tijd anders. Weet het niet zo goed meer.

Voel je niet schuldig lijkt mij. Iedereen kan wel eens wat vergeten toch?

Hier misschien een vordering wat betreft de badkamer. maar wil nog niet te vroeg juichen.

Geplaatst

Jeetje Caro een toets 'niet gehaald' voor een kind van 8 :-S Ik zat overigens gelijk te bedenken of ik zelf nog binnen drie seconden antwoord zou kunnen geven haha.

Hier net terug van de dermatoloog. Een complete aanfluiting, echt tijdverspilling. Ben vijf minuten binnen geweest, ze heeft me drie vragen gesteld en een vragenlijst meegeven. Die moet ik invullen en dan over vijf weken terugkomen. Alsof ik daar zo lang voor nodig heb. En had ik die niet mee kunnen krijgen toen ik de afspraak maakte??? Dan waren we nu een stap verder geweest. Enige concrete 'advies' was om alle cosmetica van Neutral, Roc of Clinique te kiezen. Gebruik al tien jaar dezelfde creme maar 'allergie kun je ook opbouwen'. Ja mevrouw, goed mevrouw. Oh en als ik een dikke tong krijg of het benauwd krijg, dan moet ik toch echt wel Tavegil nemen hoor, ook al heb ik een kinderwens. Nee mevrouw, dan stik ik er liever in mevrouw. Wat me ook vreselijk irriteert is dat in alle folders ed die ik meekrijg staat dat galbulten opgezette bultje zijn die jeuken. Bij mij zijn het geen bulten maar vlekken en het brandt, het jeukt niet. Dus straks zitten ze nog naar het hele verkeerde te zoeken ook. Oh ja, het eerste wat ze zei is dat ze meestal geen oorzaak vinden. Nee, als zij het vijf weken op z'n beloop laat niet nee.. tsss...

Oke, dat was mijn klaagminuut. Nu lunchen en proberen wat voor werk te doen, buik is wat beter dan gisteren gelukkig. Hopen dat het nu echt de goede kant op gaat.

Ruby ik duim voor je dat je zo echt kunt juichen!

Geplaatst

He bah wat een teleurstelling!

Mijn allergien waren er vroeger ook niet, inderdaad opgebouwd in de loop der tijd.

Gaan ze over 5 weken (niet want dan ben je "gewoon" zwanger?) wel een test doen op je rug met diverse probeersels? Daar heb ik na -jaren van speuren- antwoorden uit gekregen. Het was een heel grote pleister, met allemaal verschillende watjes. Ieder zijn eigen stof erin. Dus als jij die direct kan doen: aanrader!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden