Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Kom op Henne *geeft schop onder kont* :-)

Oha mik, vergat helemaal je nichtje. Tjee arm kind. Hoop dat ze snel opknapt

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ha meiden...

Hier gelukkig geen huidklachten door de kou. Wel heel brak, vriendlief heeft weer een bos omgeploegd vannacht, hoorde het gesnurk zelfs door m'n oordoppen heen!! Pff, zo eerst maar eens aanklede en dan naar buiten. Zou dolgraag een lange wandeling maken, maar dat hou ik helaas niet meer vol...

Vriendinnetje liet gisteravond weten da haar moeder ingeslapen was en dat zij en haar Fam. Er vrede mee hadden. Moeder zelf was tot op het laatst vastberaden en helder geweeest, dus ze hebben mooi afscheid kunnen nemen. Gelukkig!

Gisteravond is ook eindelijk het ledikant naar tevredenheid gerepareerd. Arme bezorger stond pas om half 8 voor de deur en moest, nadat hij klaar was, nog terug naar kesteren ploegen door de sneeuw...

Geplaatst

Sen, wat raar! Ik zou op z'n minst iets laten horen als ik zoveel meds zou krijgen.

Fren, moeilijke tijd voor je vriendin. Ik heb het zelf van dicht bij mee gemaakt met een hele goede vriend. Toch is het in sommige situaties "fijn" dat het op deze manier kan.

Testr, war sneu voor de kleine meid. hoop dat er geen gevolgen aan zitten, en dat ze snel weer opknapt.

Henne, ik heb onlangs DE oplossing gevonden voor groge lippen. Ik had, door de zw anorme droge tepels, daar ben ik voor naar de apotheek gegaan, en gaf me Purelan mee. Dit is 100% Lanoline, en kan je ook heel goed voor je lippen gebruiken. werkt super! beter dan lippen creme of vaseline.

Geplaatst

Lanoline komt uit wol dacht ik...herinner me zoiets van vroeger...Weet niet of dat nu verstandig is hihi. Mijn zus adviseerde me een of andere vaseline crème van de apotheek. Heeft ze voor mijn neefje die dus ook eczeem ed heeft. Maandag maar even achteraan.

Inmiddels uit bed hoor. Nog even liggen praten met m'n mannetje over alles en hoe we ons voelen enzo. Ook nodig. Nu boodschappen brrrrrr en daarna schoonmaak.

Geplaatst

Bepantene is ook goed

Vraagje aan de zwangere dames: welke vleeswaren mag je nu wel/niet? Hoorde dat je ook geen leverkaas en salami mag???

Geplaatst

Hoi,

Ben ik weer, er wordt naar productsamenstellingen gevraagd;) Het is niet dat ik voor de lol etiketten uit mijn hoofd leer, maar ik lees ze altijd wel en vaak blijft het hangen :-)

Inderdaad Henne, lanoline en bepanthen is beide wolvet. Het is geweldig spul, maar niet voor jou dan waarschijnlijk... mijn man heeft Elocon vet tegen eczeem en extreem droge huid, maar dat is volgens mij alleen op recept.

Groetjes,Barbara

Geplaatst

Sen, leverkaas is (net als pate en leverworst) orgaan vlees en daar moet je mee oppassen. Af en toe een keer kan best, maar niet elke dag ivm een te grote inname van vitamine A. Salami is nieuw voor mij. Gerookte en gedroogde vleeswaren kunnen prima, maar geen fricandeau, rosbief etc. Op de site van het voedingscentrum staat een duidelijke lijst van wat wel en niet mag.

Boodschappen zijn in huis. Kennelijk was ik nogal te keer gegaan tegen vin, want die stond ineens achter me in de supermarkt... Schuldgevoel denk ik, nadat ik hem om hal een voor de zoveelste Keer wakker probeerde te krijgen en dus ontplofte. Oeps ;-)

Dadelijk komt mams koffie drinken, gaan we ff lopen me de hond. Heb haar wel gewaarschuwd da Ika m'n laarzen nog wel aankrijg, maar niet meer uit...

Geplaatst

Sen ik weet alleen lever, paté, leverkaas, leverworst ed. Dat mag met mate, anders teveel vit A. En dat terwijl ik merk dat ik zwanger ben doordat ik dan zin in paté heb LOL. Tip van mijn schoonzusje was vegetarische paté van AH. Salami was ook wat mee, maar weet niet meer wat. En uiteraard geen rauwe dingen, filet americain e.d.

Barbara leuke hobby;-) bedankt voor de tip.

Net lopend boodschappen gedaan, was eigenlijk heerlijk....zo zie je maar weer dat wegkruipen gewoon echt niet goed is.

Geplaatst

Ohh ja Sen,

Leverkaas wordt afgeraden net als alle leverprodukten zoals pate, omdat er veel vitamine k in lever zit. Overdosis daarvan is slecht voor de baby (ik geloof dat het slecht is voor ontwikkeling van hersenen en zenuwstelsel). Af en toe een plakje is niet erg.

En de salami: alleen de echte droge worsten die rauw gerookt zijn worden afgeraden omdat roken niet alle bacterieen doodt. Het is dan in feite rauw vlees met de bekende risico's. Maar omdat die worst erg droog is groeit er niet veel in. Van die hollandse broodbeleg-salami is gekookt vlees met rook-aroma, en dus geen probleem!

groetjes, barbara

Geplaatst

Hoi hoi,

Fren moet lachen om het waarschuwen van je moeder. Ze zal je met liefde helpen hoor. mooi om te horen dat ze ik je vriendinnetje allemaal mooi afscheid hebben kunnen nemen, blijft wel erg verdrietig uiteraard.

Henne goed dat je toch boodschappen bent gaan halen en en te voet! Top.hier geen last van eczeem, hen er ook geen tips voor.

Syl, zo schunnig als jij ze plaatst haha. Echt erg die spelling haha. Je ent erg goed bezig met sporten en lijnen, net als Tool overigens, super!

Sen ik vind het ook raar dat ze niets laat weten, erg onfatsoenlijk moet ik zeggen...

Guusje fijn dat alles weer bijgelegd is!!

Ursela moest og even aan e denken nu wij zo ontregeld zijn door de kou en sneeuw, jij zal vast denken stelt niets voor haha.

Hier een zieke man , erg vervelend, echt maar zoooooooo zielig, praat ook zielig haha

Testr wat heftig van je nichtje, arm ding!

Geplaatst

hoi meiden, de afgelopen dagen te druk gehad om te reageren. Nu dus aan het bijlezen.

Sen, ik hoorde van een zwangere collega dat er nu ook iets is met sla ofzo. Geen kant en klaar maaltijdslade omdat dit weleens niet goed gewassen zou kunnen zijn. Het fijne weet ik er zelf niet van. Het is mij bijgebleven omdat die waarschuwing in "mijn tijd" er nog niet was, maar mischien weten Fren en Caro er meer van.

verder hier erg koud. Wonen dicht bij de kust, maar weeronline gaf toch echt -15 aan. Brrr....

Moest vandaag werken en zelfs in mijn autootje was het koud.

Kom later weer even buurten (en ga verder bijlezen).

Geplaatst

Hoi hoi, nou toch nog best een actief dagje. Ik heb weer last van premature nesteldrang, wel vaker voor een poging, dan wil ik voor de tp het huis schoon hebben. Vandaag de eettafel in de olie gezet en de stoelen (leer) behandeld met een verzorgingsspulletje. Dat was er van het zomer bij ingeschoten door m'n rug en nu moest het dus opeens. Wil ook de oven, afwasmachine ed morgen nog doen, kijken of het lukt.

Buik rommelt ondertussen gewoon door, ondanks m'n rustige eetpatroon. Wil maandag huisarts vragen te prikken op glutenintolerantie. Eet wel tarwevrij op eigen initiatief, maar begin te vrezen dat dit niet voldoende is.

Testr wat grappig van het pianospelen! Mijn broertje viel vroeger in slaap van een bepaalde lp van Mozart, al voor de geboorte werd hij daar uiting van. Zelf probeer ik in de wachtweken meer piano te spelen. Debiel, want dan hoort of voelt een kindje ech nog niks, maar gewoon voor het idee :-) Wat is favoriet bij Binkie?

Sen moet nog even zeggen dat je echt onwijs straalt op die foto op Facebook. Ik blijf het frappant vinden hoe onze gezichten veranderen als we zwanger zijn. Ik heb je natuurlijk ook gezien voor die tijd en met name de ogen..., een wereld van verschil. Vond dat bij Fren ook al zo duidelijk en bij Sandra en ivfsh....allemaal eigenlijk. We hadden het er zelf vanochtend ook nog even over, hoe anders alles opeens was toen ik zwanger was. Ondanks alle onzekerheden en angsten.

Hoop dat iedereen genoegen heeft van het zonnetje!

Geplaatst

Hi meiden,

Sen, eens dat je wel bericht zou verwachten van iemand aan wie je voor zoveel geld medicijnen hebt gegeven. Toen ik aan Eef wat medicijnen gaf, kwam ze het persoonlijk halen en had ze ook nog een kadootje mee. Zo superlief! Maar Eef is sowieso lief, Eef dank voor je lieve kaartje (over onze 'toestanden' met Jim)!

Henne, begin al weer plaatsvervangend zenuwachtig te worden voor je, ik hoop zo zo zo dat het nu eens definitief blijft goed gaan. Ik herken wel wat je zegt over de ogen van onze zwangeren hier, ik heb weleens de opmerking gekregen dat mijn ogen droevig stonden (voordat ik zwanger was), dat vond ik toen heel stom omdat ik mij juist zo vrolijk aan het voordoen was. maar blijkbaar verraden je ogen je toch...

Met Jim gaat het met ups and downs. Hij is gelukkig weer thuis maar gisteren hebben we echt een drama dag met hem gehad. Hij bleef maar krijsen. Vandaag hebben we dan weer een hele goede dag met hem, hij was heel vrolijk, knuffelig en gezellig en op dagen als deze geniet ik zo van hem!

Geplaatst

Ohhhh Laika wat zwaar, ik vond het al moeilijk als Imke huilde vanwege krampjes, was maar weinig hor moet dat dan voor jullie zijn! Fijn dat er goede dagen zijn, dat die maar snel de overhand gaan krijgen. Hoe lang verwachten e dat het zal duren voordat zijn slokdarm hersteld is?

Geplaatst

Ha Laika, fijn weer even wat van je te horen! Ja ogen zijn de spiegels van de ziel hè, dat blijkt dan maar weer. Fijn dat Jim weer thuis is, maar nog steeds niet helemaal oké dus. Moet het nu tijd hebben met de medicatie? Of werkt dat niet zo? Ja, zoveel als ik weet van zwanger worden, van kindjes weet ik dan weer weinig. Alleen dat het hartverscheurend is als ze blijven huilen en je niks kunt doen. Met oppassen kon ik daar echt wanhopig van worden. En als het dan op je eigen mannetje is...pfff.... Lijkt me moeilijk. Gelukkig ook genieten!!!

Enne...als jij op zenuwachtig wordt, hoef ik het niet te zijn ;-) scheelt weer stress hihi

Hmmm, ik lul wel weer erg veel over mezelf. Ter compensatie dan een welgemeende knuffel voor alle lieve meiden hier, vooral ook degenen die het nu wat moeilijker hebben, Syl met alle nare omstandigheden, Ruby met de badkamer, Esther met je enkel, Eef met de moeilijke dagen, Guusje met soms dipjes en wie ik dan allemaal vergeten ben.... Dikke kus!

Geplaatst

Laika graag gedaan meissie, wat een toestanden met jullie jim, fijn dat jullie vandaag een goeie dag hadden,

hier lange dag achter de rug in utrecht, fijn door manlief gehaald en gebracht :-) /anders zat ik er nu nog... hopelijk morgen beetje genieten van t winterweer

knuffel voor iedereen die t kan gebruiken xx

Geplaatst

Laika, het lijkt wel alsof de goede momenten langzaam in de meerderheid komen de afgelopen dagen? Dat hoop ik zo voor jullie!!

Net terug van schoonmams en een tas vol kleertjes meegekregen. Valt me reuze mee, 95% had ik zelf gekozen kunnen hebben, bijkomend voordeel dat ik nu in de kleinste maatjes zeker genoeg heb ;-)

Op de terugweg nog wel even een benauwd momentje... Daar in de straat wordt niet geveegd of gestrooid, terwijl het een straat met meerdere haakse bochten is. In een van die bochten ging de auto glijden, nog net voor een tuinhek tot stilstand gekomen! Ik vind sneeuw heerlijk, vooral om in te lopen, maar in de auto vind ik t helemaal niks.

Enne, verder moe, kindeke doet aan breakdance dus ik ga lekker slapen.

Geplaatst

"Caro hoe was het afzwemmen? Heb je erbij kunnen zijn en heeft ze het gehaald?"

Ja hoor, ze hebben het allemaal gehaald! Die diploma's liggen al klaar, voor A slaag je altijd, anders mag je niet eens afzwemmen... Het was wel erg warm en druk en duurde net iets te lang, ze hadden er een hele show van gemaakt met muziek en alles...

Ze had nog wel een benauwd momentje: de vloer aan het einde van het zwembad is normaal hoog genoeg om op te staan en uit te rusten na een heel baantje zwemmen maar die hadden ze nu naar beneden gedaan, 2 meter maar liefst. Ze dacht dus te kunnen staan en ging koppie onder en schrok daar zo van dat ze misselijk werd, ook nog van de opgebouwde spanning en zelfs even moest huilen. Gelukkig was er een lieve zwemmeester, waar ze ook les van heeft gehad, die haar er even doorheen sleepte. Je mag met een van je ouders zwemmen, drie kwart doet dat ook, maar dat wilde ze niet. Papa zei later dat ie er bijna ter plekke alsnog ingesprongen was, toen ie zag dat ze het moeilijk had... Was wel een ontroerend moment...

In ieder geval heb ik dit bereikt en de wieg is bekleed door moeders dus... Nee hoor, ik heb nog steeds liever dat ze nog even een weekje ofzo blijven zitten...

Geplaatst

Hoi meiden even een korte update mijn kant.

De zaak "draait" nog maar moeizaam.

Verder zorg ik dit weekend voor schoonvader, wel met weinig slaap helaas. Bijzonder zijn de gesprekken die we hebben. Lichamelijk gaat het dus slecht met hem maar geestelijk is hij sterk momenteel.

Verder ook nog geknuffeld met een baby, heel leuk.

Denk veel aan iedereen vooral Caro en Fren die binnenkort mamma worden.

SeN fijn dat alles nog goed gaat behalve dat overgeven.

Miki vindt het nog altijd zo bijzonder dat je zover bent gekomen.

Henne ik gun het je zo dat jij de volgende bent op het zw lijstje.

Geplaatst

he dames!

les vrijdag is doorgegaan. twee minuten voor aanvang kwamen er nog twee binnen.

supplementenmix bevalt prima.

syl sterkte met je schoonvader en 'geniet' van de bijzondere gesprekken met hem zal toch heel moeilijk zijn. hou jullie taai! je snapt wel hoe k t bedoel.

sŠn ik had ook wel n berichtje verwacht. zelfs als t om een klein bedragje gaat is t wel zo fijn/netjes om ietste laten horen.

laika hoop dat de betere dagen de overhand krijgen maar wat is t moeilijk.

henne aan de poets you go girl!

caro super dat je dochter a heeft! wamneer voor b?

guus fijn dat ruzie is bijgelegd! hier overigens ook jeuk en hele benen openkrabnen door de kou. smeer ze in met een olie. maar merk dat dit dteeds minder werkt. zucht. wil warmte!

dadelijk damenzietsung. dus k denk dat ik er morgen weer ben!

fijne zondag allemaal!

liefs tool

Geplaatst

Syl veel sterkte.... Lijkt me heel moeiijk. Maar ook wel heel mooi dat je nog goede gesprekken kunt hebben. Daar zul je later veel aan terugdenken en veel aan hebben. Lief dat je aan ons denkt, maar denk ook vooral aan jezelf lieverd.

Geplaatst

Lieve Syl, wat ben je ook een schat dat je altijd ruimte vindt voor een ander.. voor ons. Veel kracht, sterkte en geluk de komende tijd. Bijzonder (maar ook moeilijk) weekend eerst nu.

Hier allebei ziek. Ik zwaar verkouden, voor het eerst in 5 maanden en zonder prednisolon, dus ga zeker niet klagen! Kleine gelukkig druk, dus mama tevree. Man overgeven en al, maar gaat weer beter dus gelukkig waarsch een voedselding en geen buikgriep.

Ik hou het wel ff kort hierom! Even goed zorgen voor onszelf. Kus voor iedereen, xxx

Geplaatst

Hoi dames,

Syl wat fijn dat je zoveel kan Betekenen voor je schoonvader!! Moeilijk, zwaar maar ook waardevol.

Wat de zaak betreft, ook moeilijk, maar op een andere manier natuurlijk, heb echt ewondering hoe jullie door kunnen blijven gaan, wat een kracht!

Fren waar ik lag me vanacht ineens af tevreden hoever je nu ent, toch al zeker 38 w?

Cao ikben zo blij te lezen dat het zo goed gaat, tuurlijk zwaar maar geen enge dingen!!stuur je tzt nog speciaal een kaartje naar die dame in het zkh die destijds nogal lomp was over je leeftijd en kansen ? ;)

hier nog een zieke man, ben zelf flink verkouden maar gelukkig sliep Imke vannacht door en ook gewoon in haar eigen bed, weet niet of het toeval is maar sinds ze naar het kdv gaat is ze veel aan het snotteren.

Kaartje hoe gaat het met jou?

Simba slaapt Sanne nog steeds lekker in haar eigen ledikantje?

Henne moest wel lachen om je vroege nesteldrang, kijk je wel uit met de ammoniak!?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden