Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo lieve meiden, breek even in.

Jullie nog lang niet vergeten en gisteren veel aan jullie gedacht! Hoop er op een andere keer weer bij te zijn. Was nu nog te snel en te confronterend.

Veel liefs voor jullie allemaal!

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Volgens mij hebben jullie een topmiddag gehad, als ik de foto's bekijk;) even kort ego: dinsdag punctie van hopenlijk ca 14 follikels. Rechts verstopt zich en zal lastig te prikken zijn. Gelukkig onder narcose én ervaren arts;) En nu hopen op het gouden ei!! Fijne avond meiden!

X

Ceeke

Geplaatst

Ceeke, wat een mooi aantal follikels! Alvast heel veel succes en ik hoop dat je er gezellig bij kan zijn bij de volgende meeting (maar dan wel het liefst als zwangere ceeke). De duimen gaan hier alweer beginnen te draaien,

Hoe laat zijn jullie dinsdag aan de beurt?

Geplaatst

ceeke mooi aantal! veel succes dinsdag!

bedankt voor de foto's errug leuk.

zara wat leuk om wat van je te horen. hoe is t verder?

ben t verder een beetje kwijt. zojuist terug vzn de verjaardag van mn schoommoeder. halverwege had ik t even zwaar (lees zware ogen). wel heeft ieder kind een leuk extraatje gekregen. kunnen we mooi voor de bruiloft gebruiken.of mss toch n beetje voor vakantie. A. is nog steeds niet overtuigd..lig er vandaag wel vroeg in. morgen weer om 7 uur beginnen

fijne avond

Geplaatst

He Allemaal..

Ja Kaartje, dat bakje is inderdaad van ons. In augustus kamperen we op Den Treek, dan komen we het wel halen.

Zara, wat fijn om eveniets van je te lezen. Ik hoop dat je je er goed doorheen slaat!! Ook wij denken aan je....

Wij zijn vlak voor San en Ruby vertrokken.

Sanne bijna slapend de auto in gedragen en in de auto was ze aan het einde van de straat al vertrokken. JW is bij het hotel snel vooruit gelopen met het bedje. Ik heb Sanne uit de auto getild, gelukkig liepen er net mensen het hotel uit, die ik kon vragen om de auto op slot te doen.. Met een half slapend kind in je armen gaat dat niet zo makkelijk ;-)

Dat ik in de kamer kwam, (andere kant van het hoteel) was Sanne redelijk wakker, dus ik zag mijn geest al dwalen. Ik heb haar in bed gelegd, en terwijl JW de rest van de spullen ging halen heb ik heeeeeeel stil in eht pikkedonker op bed gezeten. Sanne was aan het studderen in bed, en viel vrij snel in slaap. Helaas maakte onze deur onwijs geluid en zat ze direct weer rechtop toen de tweede lading spullen kwam. Daarna is ze echt in slaap gevallen.

Vamocht om 5.30 wilde ze drinken, en om 7.30 was ze wakker... NOU.... IK NIET!!!!

Heb haar bij me genomen en ze viel met haar hoofdje op mijn schouder en 1 been over mijn buik in slaap... *SMELT*

Regelmatig wakker geweest en dan ging ze even zitten om daarna weer een nieuwe houding te vinden op mij.... ik heb alleen wat gedoezeld. Om 9.30 zijn we opgestaan. Eindelijk kon ik Sanne toen heel voorzichtig van me afrollen... Eerdere pogingen waren mislukt.

We hebben ons aangekleed, en toen werd ze wakker.

Voor het ontbijt gaven we haar een broodje. JW nam alleen een bakje yoghurt. En ze ziet die yoghurt, en ik zag de blik.... Papa eet mijn toetje op!!! Nou, de kaken gingen op slot, en er ging geen broodje meer naar binnen..... wel de yoghurt van papa.....

In de auto heeft ze heerlijk geslapen en bij thuiskomst, We moesten eerst even de auto van mijn moeder ophalen die is nu met vakantie. heeft ze nog 2,5 uur geslapen. en ben ik ook nog even plat gegaan. Niet echt geslapen, maar wel even lekker gelegen.

Ik heb een fijne dag gehad gisteren...

Geplaatst

Leuk om nu een live beeld te hebben van de kindjes. Dat maakt jullie verhalen nog leuker :-)

Heerlijk bord groente weggewerkt met dank aan de groentespiesjes van Wen :-) . Ook erg lekker na roerbakken in wat olie en ketjap :-)

Geplaatst

Ik heb maar een paar foto´s en eigenlijk alleen sanne aan het begin van de middag.

Wel een paar leuke filmpjes. Ben ze nu aan het uploaden, en dan stuur ik wel een link. Zonder link zijn ze niet zichtbaar.

Geplaatst

Niet bijgelezen, net thuis uit het ziekenhuis. Om een lang verhaal zo kort mogelijk te maken: buikpijn die in de loop van de middag erger werd,paracetamol hielp niet. Ik twijfelde zelf tussen darmen en blaasontsteking. Zekere voor onzekere en toen het erger werd huisartsenpost gebeld. Urine inleveren. Geen blaasontsteking, wel ketonen in urine (moet meer eten en drinken). Huisarts dacht ook aan darmen maar vanwege onze geschiedenis met bbz wilde ze overleggen met gyn. Delft gebeld omdat ik daar onder behandeling ben, bbz leek ze onwaarschijnlijk maar wilden me toch zien. Dus van capelle naar delft.

En toen had ik opeens op zondagavond een echo. Kloppend hartje, maar de meting kwam uit op ca. 7 weken, terwijl ik nu op 7w4d zit. Gyn vond dat niet verontrustend, komt vaker voor, maar ik ben opnieuw totaal niet gerustgesteld. Het liep al achter en volgens mij nu nog meer, ben bang dat het van langzaam groeien straks ophoudt met groeien.

Eierstokken ed zagen er goed uit, pijn is inmiddels ook minder (toch darmen dus) maar ik ben na dit avontuur alleen maar ellendiger :-( Hoe vaak zo'n arts dan ook zegt me geen zorgen te maken, zet dat knopje in je hoofd maar eens om.... Ben nu kapot, probeer nog wat te eten en hoop dat ik dan slaap en het er morgen allemaal weer wat zonniger uitziet. Wat een zwangerschap met hobbels is dit zeg....

Geplaatst

Oh Henne, wat is het toch een weg met enorme hobbels voor jullie :-( . Gelukkig wel een duidelijk hartje, maar snap goed dat die groeiachterstand je niet lekker zit. Nu vrijdag weer echo? Dat worden weer vijf lange dagen...

Geplaatst

Poe henne, das nie fijn! Wel fijn da ze je serieus nemen en je gelijk kon komen. En het is inderdaad zo dat kindjes af en toe sneller en dan wat langzamer groeien, maar hou ook in gedachten dat de meting mensenwerk is en als ze een tiende mm anders meten, kan dat zo een paar dagen verschil uit maken. Ik heb al vanaf hè begin vertrouwen in jullie guppie, die laat zich niet zomaar uit het veld slaan. Gelukkig heb je vrijdag weer een echo.

One day at à time meid...

Geplaatst

Jeetje henne, t zit jullie niet mee. Ondanks een mooi kloppend hartje toch nog onzekerheid over hoe ver. Kan je alleen een virtuele knuffel voor nu geven. Sterkte meid:hugs2:

Geplaatst

Jeetje henne... Wil je me niet zo laten schrikken!!! Maar goed, zelf ben je erger geschrokken denk ik..

Houdt alsjeblieft in je achterhoofd dat 1 mm verschil in meten, zo 1,2 of 3 dagen verschil kan uitmaken!!

Houdt moed!!!!!

En drinken, drinken en eten...

Dikke knuffel!

Geplaatst

Filmpjes verstuurd..

Henne, jullie hebben net een jongensnaam bedacht begreep ik een tijdje terug.... Deze gup komt er wel!!

Geplaatst

Wat een gedoe weer Henne, fijn dat je thuis bent, lekker vroeg je eigen bedje in, en we duimen hier allemaal en denken aan jullie, op naar een goede echo! Wel heel bijzonder dat je een kloppend hartje hebt gezien, en wat jammer dat de meting weer twijfel bracht...Kus en knuffel hopen op een betere meting. xxx meiden, bedankt voor de mails, leuk om jullie zo te zien! Kaartje jij ziet er een stuk beter uit dan vorige keer!

Geplaatst

Jullie zijn lief. En gek genoeg helpt jullie vertrouwen ook wel een beetje. We hadden het er tenslotte gisteren nog over dat wij elkaar niet voor de gek houden en naar de mond praten Fren :-)

Moet natuurlijk niet gaan googlen... Stop er nu ook mee. Vind tegenstrijdige verhalen maar wat ik vooral vindt zijn heel verschillende normen voor de 'juiste lengte' volgens deze tabel bijvoorbeeld http://www.ob-ultrasound.net/crl.html zou ik met 1cm lengte nu twee à drie dagen achterlopen, wat klopt met de vorige echo. Maar ik lees ook dat het vruchtje 1mm per dag groeit en dan gaat het wel te langzaam met 6mm in 8 dagen... Maar die mm per dag klopt ook niet helemaal met die tabel, gaat eerst wat langzamer en later juist sneller, dus de is misschien ook wel een gemiddelde/fabeltje. Bleeeeghhhh.

Ik ga proberen te slapen. Het zal ook eens gewoon gaan hè....

Geplaatst

Henne, je hebt het zelf over milimeters... denk eens in hoe ze dat precies op dat scherm moeten aanklikken.... Een milimeter verschil heb je zo te pakken...

Geplaatst

Henne, 4 dagen verschil is niet megaveel hoor. Ik hoorde bij elke echo weer wat anders. Scheelde steeds weer een paar dagen. Bij de 20w echo had ik echt een oude rot in het vak, al afgestudeerd voordat de eerste IVF baby werd geboren. Zij vertelde me dat niet alle echoscopisten even nauwkeurig meten en dat verklaart het verschil. Misschien dat dit je iets geruster stelt? Hope so

Geplaatst

Weet ik allemaal en dit was ook een arts assistent, misschien niet de meest ervaren. Een ander apparaat dan in Voorburg. En ze mat nog een keer opnieuwe en toen scheelde het een dag. Weet het allemaal. Maar mijn nuchterheid wint het op het moment gewoon niet van de onzekerheid. Ik lijk overal het minder positieve uit te filteren, totaal niet mijn normale instelling. Mijn glas is meestal wel half vol, maar dit glas is denk ik te vaak stuk gevallen ofzo...

Truste lieve meiden, ben blij dat ik jullie nuchterheid nu heb. Kus!

Geplaatst

Lieve Henne, wat een schrik zeg! Hou je haaks, zorg goed voor jezelf en kleine.

Kus

Geplaatst

Henne, praat je echt niet naar de mond! Check maar bij mik, heb al vanaf t begin geroepen dat ik vertrouwen in guppie heb!

En wat sen zegt heb ik ook al verschillende keren gehoord. Zelfs de meest ervaren echoscopist kan niet 3 x dezelfde meting doen op rij. Probeer wat te slapen!

Geplaatst

@ Henne, ook hier de ervaring met verschillende metingen en verschillende uitkomsten. Zeker zo vroeg in de zwangerschap is het echt mm-werk en dan heb je heel snel dat er dagen meer of minder worden geteld. Wij hadden met onze kleine meid natuurlijk een exacte "uitgerekende" datum, aangezien het een cryo-tp met 5 dagen was. Dus wij uitgerekend en bij de eerste echo kwamen we hier netjes op uit (7 weken). Toen naar het ziekenhuis in de buurt en daar met 11 weken gemeten en gelijk 3 dagen later. Bij alle echo's die volgde was het weer anders, dus maak jezelf de kop niet gek! Makkelijk gezegd dan gedaan hoor, want eenmaal een glas stuk gegaan dan is ie niet zo gauw meer als halfvol te zien. Probeer vertrouwen te houden in jullie gup!

Geplaatst

Henne wat een avontuur weer, sterkte meis, hoop dat je dat knopje snel kan vinden. Je maakt jezelf helemaal gek, maar ja dat doe je niet voor je plezier. Hoop dat je lekker kan slapen en dat het lukt meer te eten en drinken.

Babeth dus een ontregelde dag, morgen is alles weer normaal hihi.

Simba heerlijk dat S zo bij je in slaap is gevallen!

Wij zijn net een half uurtje thuis van onze tweede BBQ en ook die was heerlijk, het weer was wat bijgetrokken en R stal natuurlijk weer de show. Heeft gelukkig nog twee uur geslapen vanavond. Ben benieuwd hoe vroeg hij wakker is morgenochtend. Denk dat hij morgen ook nog wat slaap in zal halen die hij afgelopen weekend heeft gemist.

Slaap lekker allemaal.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden