Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

ohhhh lieve Guus, nou vergeet ik jou zojuist... Een hele lieve omhelzing voor deze oh zo moeilijke dag. Het had zo anders kunnen zijn... Zo oneerlijk! Helaas weet ik uit ervaring hoe je die uitgerekende datum met je mee blijft dragen. Ik heb wel gemerkt dat eenmaal voorbij, er een last van mijn schouders viel en ik weer "door" kon. Het voelde ook een beetje als een bevrijding. Hoop dat je een beetje snapt wat ik probeer te schrijven! Toch zal deze datum je altijd bij blijven... Jullie kleine wondertjes die niet bij jullie konden blijven. Laat die tranen er gewoon zijn, huilen kan een mens soms goed doen! Sterkte voor jullie vandaag en nogmaals een dikke knuffel!

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi meiden wij zijn weer in nl sinds dinsdagavond.

Vanmiddag naar Leeuwarden pups kijken, daarna brengt J mij naar Schiphol en morgenochtend vlieg ik via Parijs naar Genève. In de tussentijd druk druk druk dus weinig bijgelegen.

Esther gefeliciteerd met jullie meid, ik had het ook goed!

Wen proficiat met je bloeduitslag en bel je arboarts.

Sandra geef toe aan je moeheid en heel veel plezier met R eerste verjaardag.

Babeth weer in de race voor een cryo tp, succes!!!

Dikke knuf voor iedereen en tot later.

Geplaatst

Guusje sterkte vandaag !

Wen, je doet fantastisch werk, maarre nu dus gas terug, eskimootje gast voor, lastige situatie met jouw verantwoordelijkheidsgevoel, sterkte en knuffel

Verder geen puf voor uitgebreide reactie, vandaag weerheerlijke sufdag in zonnetje, nog 1weekje :-)

Geplaatst

Fotograaf geregeld voor 100 euro doet ie t. E hij maakt mooie foto's. Kijk maar eens op m'n fb, bij p.e.t.er tr.om.pe.tt.er

Geplaatst

Tool, nee hoor.... want ik ben toch echt niet blond;-) maar ook mijn testen zijn al een jaar maagdelijk wit! Dus: of ik moet voor blond gaan of jullie voor donker?!! hahaha

Syl, balen... knuffel voor jou!

Geplaatst

Even ego...woensdag tp, als alles goed gaat, zaterdag ontdooiing, vandaag was bms 11, foll. 20mm

doodeng weer en meteen zo bijzonder: een tp op I haar eerste verjaardag....

Geplaatst

Hè bah, al die witte testen....als het toch eens aan je haarkleur lag hè ;-) Maar t blijft gewoon balen.

Tool dat is echt een heeeele goeie deal voor de fotos! Fijn dat het ook geregeld is.

San lekker rustig aan gedaan? Moest lachen om je reactie op fb.....frustie hè... Zo heerlijk droog. Maar frustrerend is het op dit moment wel een beetje. Ook een mail van Pf gekregen die ik niet snap, zit ik me gelijk weer angstig te maken. Zo maar even terugmailen met vragen.

Eef wat een geweldige foto op fb. Kan me voorstellen dat je daar iets creatiefs mee moet, maar ook heerlijk om daar thuis mee aan de slag te gaan toch? Pak alle zon die je krijgen kunt, hier is ie weer ver te zoeken helaas.

Babeth hoe was de echo? Staat er een datum voor de tp?

Fren gelukkig dat je baas niet negatief reageerde. Alles gaat nu wel snel, maar daarna hopelijk ervan af.

Simba al beeje bijgekomen van het slechte nieuws van je knie?

Ivfsh helemaal klaar voor de verhuizing? Hebben jullie al tijdelijk onderkomen?

Ceeke dat van die harde geluiden herken ik. Hoort ook beetje bij overspannenheid. Niet dat jij, of Tool, direct overspannen zijn hoor. Maar ik denk dat je de mentale belasting waar jullie mee te maken hebben er wel mee kunt vergelijken. Goed om je agenda wat rustige te houden, maar pas op dat je niet alle leuke, ontspannende privé dingen schrapt voor werk en ande verplichtingen. Dat ben ik stukje bij beetje gaan doen, net zolang tot ik alleen nog werkte en het huishouden draaiende hield. En juist die dingen en momenten voor jezelf zijn zo belangrijk om alles te verwerken.

Ik blijf hier maar gapen.... Misschien zo toch nog maar een tukkie, koekiemonster meets schone slaapster ...zoiets...

Geplaatst
Even ego...woensdag tp, als alles goed gaat, zaterdag ontdooiing, vandaag was bms 11, foll. 20mm

doodeng weer en meteen zo bijzonder: een tp op I haar eerste verjaardag....

Ha Babteh, we waren tegelijk bezig :-) Precies zoals je dacht. Op I haar verjaardag. Bijzondere datum. En natuurlijk is het weer doodeng en spannend maar we slepen je er wel doorheen :-)

Geplaatst

hoezo... hard aan het werk vandaag? kan het forum maar niet dicht laten;-)

Babeht, oohhhh wat bijzonder om I's verjaardag een cryo terug te krijgen. Spannend!

Henne, helaas herken ik het van een periode dat ik, voor deze hele medische molen, overspannen/burn out thuis heb gezeten. Vandaar dat ik nu ook aan de bel heb getrokken voor hulp. Daarnaast heb ik op mijn werk aangegeven dat ik wil blijven werken maar dat het tempo lager ligt dan normaal. Voordat mijn leidinggevende op vakantie ging was het de keuze tussen ziekmelden en volledig thuis of aan het werk blijven maar dan op mijn eigen tempo. Het scheelt dat ik op dit moment met eigen project bezig ben en redelijk flexibel ben ik hetgeen ik doe. Niettemin starten we direct na mijn vakantie met een groot project, leuk maar veel met een einddatum van 1 december (en we weten nu al dat dat heeeeel krap gepland is). Volgende week met sectormanager in overleg voor een projectleider en afhankelijk wie dat gaat worden, ga ik in overleg met mijn eigen leidinggevende voor extra handen in dit project. Ik heb nu simpelweg niet de energie om deze kar te trekken, naast een fusie traject dat in september veel van de OR gaat vragen én daarnaast nog mijn eigen dingen! Moet eerlijk zeggen dat ik extra alert ben, zeker ook omdat ik jouw weg van een afstandje heb gevolgd;-)

Simba, wat is er precies met je knie? Ik geloof dat ik wat gemist heb?

En nu... een kop thee en verder met mijn werkinstructies!

Liefs,

Geplaatst

Babeth, dat wordt een bijzondere tp op I.'s verjaardag. Spannend zeg! Hoop dat jullie m redelijk vroeg op de dag zelf hebben, zodat jullie nog genoeg tijd hebben om van haar verjaardag te genieten.

Jaja, die haarkleur, hihih. Ik denk, gooi eens wat in de groep...kijken wie hapt...

A. Vond t ook een goed en leuk idee om volgende ronde flink aan de banga te gaan met predn. Heb vandaag ook het recept van dr. Pf dat ik begin juni heb gekregen eindelijk bij de apotheek afgegeven en meteen 100 St. Predn. Meegekregen. Eerst eigenen met 5 mg, en dan zien we wel.

Henne, vond ik ook een goeie deal. Mijn mond zakte ook eigenlijk open toen ik de prijs las. Maar een voordeel is, ik ken hem van mijn vorige sportschool en hij maakt gewoon hele leuke en mooie foto's

Geplaatst

Oh Babeth spannend weer. Ik ga duimen voor een pracht ontdooiing!! En kunnen ze nog lang genoeg in de embryoscoop??? Wat een prachtkadootje op I haar verjaardag.

tja Henne lekker droog he die opmerking. Zo ben ik nu eemaal ;)) Met humor bestrijden we een hoop.

Hier dompertje. Moeders heeft veel buikpijn gehad vanacht dus vanmiddag een ct scan gemaakt, zitten nu op de uitslag te wachten. K*t situatie steeds zeg...

Geplaatst

Sjips zeg san, dat is minder om te horen! Een stapje vooruit, twee achteruit lijkt t wel. Duim voor een goeie uitslag! Sterkte!

Geplaatst

Hoi meiden,

Tool wat een zeer schappelijk tarief hanteert jullie fotograaf, geweldig, en fijn dat dat ook weer geregeld is.toch weer even slikken die witte test maar je bent strijdlustig voor een intensieve bangaronde, ik moet nu ook ineens aan Syl denken ;-)

Las een berichtje dat jullie kregen over een zwanhpgerschap, hoeveel je het ze ook gunt, het steekt toch even hè, herkenbaar.

Syl, bezige bij, wat ben je allemaal aan het rondreizen? Mooie klus in Genève? hoe gaat het met J? En de nieuwe zaak?

Guusje ik hoop dat jullie deze dag toch redelijk doorgekomen zijn, wat je schrijft het doet erg goed om je hart te luchten en je emoties te uiten.het zou fijn zijn als jij ook gaat merken dat hè straks waar meer ruimte hebt in je hiofd zeg maar nu je de uitgerekende datum bijna gepasseerd bent.bijzonder om te lezen hoe velen dat ervaren, destijds dacht ik dat het iets geks was...sterkte lieverd!

San wat een tegenvaller het bericht van de scan, hoop dat er toch echt weer een lichtpuntje komt.

Sen geslaagd met de kast?voor Jullie of jullie wondertje?

Ik ben zo blij dat we nu een datum hebben, moet zeggen dat ik eigenlijk gedacht had dat ik iets relaxter zou zijn maar toch niet dus ;-)jeetje wat spannend weer.

San ze kunnen inderdaad lang genoeg in de scoop, zaterdag dooien en dan woensdag de tp, ik verwacht dat we dan rond 13.30 uur thuis zijn.we plannen voorlopig nog even niets verder.

wat ook wel lekker is is dat alleen mijn schoonouders en Jullie het weten.

Henne, heb jij je picknickmand al gevuld voor vannacht ? ;-)

Geplaatst

Hi meiden, even ego. Had al beetje rotdag met veel kramp in rug en zeurgevoel in buik en benen en toen vanavond opeens bloedverlies, was volledig in paniek. Ziekenhuis gebeld, mocht gelijk komen. Lag echt in tranen in die stoel, maar zagen gelijk dat hartje klopte. Er is van alles bekeken maar de oorzaak is onduidelijk. De baarmoederhals was netjes lang, baarmoedermond gesloten. Laatst bloedde wel makkelijk dus kan ook spontaan zijn gaan bloeden. Verder kan het een innestelingsbloeding zijn, dat kan tot 16 weken. En ook lag een uiterste puntje van de placenta voor de opening van de baarmoeder. Vele mogelijkheden dus, maar ik ben vooral weer heel erg angstig en onrustig. Begon net beetje vertrouwen te krijgen en dan heb je opeens dit. Het enige wat ik nu hoop is dat het wegblijft en eenmalig was, weet echt niet hoe ik het anders moet trekken. Ben helemaal stuk nu van alle emoties en angst. Ziekenhuis was onwijs lief, maar ja echt gerustgesteld ....kan moeilijk elke dag een echo gaan vragen. Heb over vijf dagen belafspraak voor uitslagen van kweekjes, ga dan vragen of ik voor de 16 weken nog een keer mag komen. Nu eerst proberen te slapen en hopen en bidden dat er geen bloed meer komt....

Geplaatst

Oh moppie toch....

Jeetje.. je begon net een beetje vertrouwen te krijgen in koekie......

Maar denk even aan Ruben... nu bijna een jaar.....

Ga nu slapen... en probbeer het vertrouwen weer te vinden.... Koekie is sterk lieverd.... Koekie is voor jullie!!!

Kruip lekker met je knuffel koekie in bed.... en praat tegen je buik.......

Succes....

Geplaatst

Verder wel een beetje bekomen van de schrik om die knie....

Een beetje het motto nu... eerst op vakantie, kop in het zand, en in september zien we wel verder.

Ceeke, ik heb al vanaf dat ik 12 ben last van mijn linkerknie. 6 of 7 operaties gehad (ik ben serieus de tel kwijt). En nu is het dus weer mis. Deze arts kwam nu tot de conclusie dat de pees die je knieschijf geleidt, niet goed zit.

Dat zou eventueel verholpen kunnen worden door de peesaanhechting op het onderbeen te verplaatsen. Dus niet niks, en ik dacht alleen naar de ortjopeed te gaan om hooguit een kijkoperatie te krijgen, zodat ze de binnenkant weer even konden poetsen en schaven.

Merk wel dat ik er nu steeds meer last van krijg,maar gelukkig is het na een nacht rust nu nog elke keer weer weg...

Droomde er vanacht overigens wel over, dus ben er stiekem nog wel meer mee bezig dan ik eigenlijk toegeef, denk ik.

maar voor nu, lekker slapen, nog 1 dag werken en dan vakantie....

Geplaatst

Ohhh Henne toch, wat een schrik, meid ik weet precies hoe je je voelt, bij mij ook bij13 weken, ik voelde het stromen, jee je gaat bijna dood van angst. Ook toen hetzelfde verhaal aks bij jou! Ik hoop dat het snel stopt, bij mij was het daarna voorbij, wel ruim 1,5 week nog bruinverlies geha maar daar had ik vrede mee zeg maar. Probeer je rust te nemen en de echo beelden weer voor je te zien als je je ongerust maakt. Je doet het geweldig!x

Simba, wat een ellende met de knie zeg!! Alvast een fijne vakantie gewenst!!

Geplaatst

Pff, henne, je laat ons schrikken, maar jezelf en J. Natuurlijk het meest. Jeetje! Hoop dat t zh je toch een beetje gerust heeft kunne stellen en ik hoop met je mee dat het hierbij blijft. Koekie is een vechtertje!

Ben zo trots op ons Nederlands olympisch team, met de medailles die ze halen, goud, brons, zilver, klasse gewoon! En morgen weer een finaleplaatsje erbij voor joerie, Inge Limbursge jong!

Geplaatst

Jeetje, henne, dat is schrikken! Gelukkig dat je direct naar het ziekenhuis kon. Sterkte daar!

Meiske, wat een bijzondere dag om een tp te hebben!

San, als iets van je moeder gehoord?

Ego, vandaag toch moeten overwerken. Kon even echt niet anders. (wel rustig en ongevaarlijk werk, hoor.) Nu net thuis en had zelfs nog niet gegeten. manlief boos en bezorgd (en terecht). Morgen ochtend ga ik wat later beginnen en bijtijds naar huis (is al asfgesproken op het werk). Arbo ook nog aan de lijn gehad maar dat beschrijf ik morgen wel. Nu echt te moe.

Geplaatst

Hoi meiden, ik ben er weer! Vanavond thuis gekomen na een vrij lange reis, moeten natuurlijk veel langer stoppen dan normaal en ook omrijden vanwege werkzaamheden bij Lille...

Fijne vakantie gehad, goeie sfeer, wel wat ergernissen maar niet meer dan normaal... Niet meer over de mailtjes gepraat, kennelijk hadden we daar beiden geen behoefte aan.

Eigenlijk op wat buien na prima weer gehad, beter dan verwacht, oudste heeft gister zelfs nog gezwommen!

Kaat en Bram hebben het super gedaan, zowel onderweg als daar. Elke nacht doorgeslapen en wakker tussen half 8 en 8... Blij dat we er even lekker uit zijn geweest maar ook blij met mijn eigen bedje straks en alles weer lekker bij de hand...

Heb snel bijgelezen...

Henne jeetje schrikken en balen zeg, gelukkig alles goed! Probeer vertrouwen te houden!

Wen, gefeliciteerd! Heb aan je gedacht in de vakantie en lees gelukkig van je positieve testen met hele duidelijke streepjes!

Esther zie je wel een meisje, super!

San dubbel: R's eerste verjaardag en je moeder zo slecht... gefeliciteerd en sterkte!

Tool en Syl: jammer!!! Was zo mooi geweest weer 2 onverwachte zwangerschappen erbij!

En nu weet ik het even niet meer. Ga nog even naar beneden wat drinken en dan zo mijn bedje in. Welterusten!

Geplaatst

Oh Henne, wat moeten jullie geschrokken zijn. Fijn dat de controle ok was maar nu weer vertrouwen zien te krijgen dat het goed mag blijven gaan! Hoop dat je een "rustige" nacht hebt gehad, in elk geval zonder bloedverlies. Sterkte meis... niet gemakkelijk allemaal!

Caro, weer terug van weg geweest. Goed te lezen dat jullie een fijne vakantie hebben gehad en dat er geen vervelende dingen zijn gebeurd! Nu weer lekker thuis, geniet ervan;-)

Simba, geen fijn vooruitzicht dus wat betreft je knie. Nu eerst lekker vakantie vieren en dan weer over de orde van de dag = operatie;-( Sterkte meis! Maar voor nu eerst chillen;-))

Wen, lastig hé om ineens rustig aan te moeten doen terwijl het allemaal nog zo pril is. Ik hoop dat vandaag écht een wat rustiger dag gaat worden want jij maar ook jullie kleintje hebben die rust gewoon hard nodig! Hard werken kan altijd nog... Een wondertje is zoveel kostbaarder!

En toen... was ik het kwijt. Weer aan het werk, gelukkig een korte dag want gisteravond veel te lang zitten kletsen met een vriendin! Erg gezellig maar die wekker was vanochtend wel erg vroeg;-)

Fijne dag meiden en tot lees!

Geplaatst

Kalimera!

Wen, rustig aan meid! Gelukkig vandaag een niet zo drukke dag. Hoop dat alles geregeld kan worden.

Caro, welkom terug van een wat ik zo lees lekkere vakantie! Fijn dat alles is goed gegaan. Toch altijd spannend als je met nieuwgeborenen (ook al zijn ze al een paar maandjes) voor de eerste keer op vakantie gaat.

Ceeke, jij ook vandaag gelukkig een rustiger dagje. Fijn da je vond zo gezellig was.

Henne, heb je een beetje kunnen slapen? Heeft koekie je wakker gehouden met z'n koekjes? Het is beter doorbloed daar allemaal, maar schrikken doe je toch als het gebeurt.

Verder weet ik t effe niet meer.

zit net effe te tellen en als we idd flink aan de banga gaan en predn. Gebruik, dan kunnen we vlak voor onze vakantie testen, effe uitgaande van 30 dagen. Bongi had not yet arrived. Dh.ea-waarde was ook,nog niet binnen gisteren. Vandaag of maandag...ben benieuwd...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden