Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Henne zolang ze op de bank ligt gaat het, maar gisteren vaatwasser uitgepakt en dan weer drie uur lang tien harde buiken per uur. Mwah dus.

Ik heb wel een wiegje maar ben niet van plan om hem zo lang op mijn kamer te houden...veelste onrustig lijkt me. Vk adviseert trouwens dit wel te doen als je bv gaat geven.

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ha, de eerste koper meldt zich al! :-)

Nee hoor, serieus, ik vond het heel handig omdat ze allebei wieltjes hebben. Bij de oudste lag ze 's nachts bij ons (8 maanden, nu niet te geloven, de tweeling is met 2 weken al verhuisd naar hun eigen kamer omdat die zoveel geluidjes maakten) en het was erg handig met de borstvoeding. Ik hoefde bij wijze van spreken niet eens mijn bed uit, pakte haar, voeden en weer terug... En overdag sliep ze op haar eigen kamer.

Dus noodzakelijk is het niet, maar ik vond het erg handig.

Geplaatst

Als ik kijk naar mijn ticker dan kan ik me niet voorstellen dat onze kleine meid er al zo uit ziet!

Ik voel haar trouwens nu af en toe denk ik.

Geplaatst

Hmmm, toch eens over nadenken. Wat meespeelt is dat J er heel slecht tegen kan om uit zijn slaap gehaald te worden. Nu zal dat natuurlijk niet te voorkomen zijn, maar toch lijkt voeden op de babykamer me dan rustiger (is sowieso al vooruitgang op crackers in de badkamer). En idd ook voor geluidjes ed. Ga dan ook op mijn moeder van vier kinderen af die ons geen van allen op de kamer heeft gehad. Hangt er natuurlijk ook vanaf hoe alles gaat. Ik zou graag al snel borst en fles (kolven) willen combineren zodat J een late voeding kan doen en we beiden een iets langere 'nachtrust' hebben, maar ja, dat kunnen we nu wel bedenken: als het niet gaat, dan gaat het niet. Wel gek, over dat soort verweg dingen denk ik na en een positiebroek trek ik niet aan... Verschil tussen fantaseren en plaatjes kijken en de daadwerkelijke confrontatie denk ik.

Caro als het een wiegje wordt, dan vast een hele moderne strakke. Alles wat ik tot nu toe leuk vindt voor een kamertje keurt J af, wordt nog leuk :-)

Geplaatst

Ja Es', het gaat snel opeens, vind ik dan. Weet nog dat ik jouw positieve testen hier moest plaatsen, hihihi

Veel plezier bij je vriendinnen en met haar kids. En dan woensdag een dagje voor jezelf! Geniet ervan!

Caro, Joepie, nu al een bieder! En balen dat je nog last hebt! Hoop dat t gauw voorbij is!

Ik heb wel al de stoel waarin ik bv ga geven,,hahahahahah. De rest ontbreekt nog, hihihihi

Sen, wat leuk die babyshower! Zag er gezellig uit aan de foto's op fb te zien, hihi.

Kan naar huis gaan nu. Werk vanaf vandaag 6 uur per dag.

Geplaatst
Als ik kijk naar mijn ticker dan kan ik me niet voorstellen dat onze kleine meid er al zo uit ziet!

Ik voel haar trouwens nu af en toe denk ik.

Gek hè, ik las gisteren hoe groot het dan nu ongeveer is en dacht echt "in mijn buik??!!". En jij bent gewoon al over de twintig weken joh. Onvoorstelbaar toch soms. Met de Bbq was jij dan ongeveer evenver als ik nu en toen vond ik dat heeeeeel erg ver. Nu bij mezelf vind ik het niks haha.

Geplaatst

Hey meiden,

Es, klopt dat je hier niets kon terugvinden over de babyshower. Had het alleen op FB gemeld met foto's erbij. Is bij ons ook niet gebruikelijk hoor dus had het dan ook totaal niet verwacht. Des te leuker de verrassing.

Zojuist terug uit het ziekenhuis voor controle. Alles in orde. Zit nu op +16,5kg en had volgens de VK de mooiste bloeddruk van de dag 100/60. Ukkie ligt al zo goed als vast in de bekken en ze schat hem op zo'n 7 pond.

San, fijn dat de verjaardag van R zo geslaagd is. Jammer van het taartmoment maar dat kan je nou eenmaal niet afdwingen hè.

Kaartje, is de vloer mooi geworden?

Es, brrr eng voor je vriendin en wat lief dat je voor haar hebt gekookt en haar kids opvangt

Wen, hoe gaat het met jou? Watvoor diensten heb je nu? Weten je directe collega's het al?

Tool, bah bongi doorgebroken. Toch weer een teleurstelling

Caro, gaat het alweer beter met je voet? Leuke foto van K en B op FB

Henne, lukt het een beetje met de doppler? Ook bij Vos besteld?

Ivfsh, zijn jullie inmiddels al in NL?

Babeth, las dat Imke zo ziek is. Arme schat. Hoe gaat het nu? Veel beterschap

Fren wat een gedoe met dat ziekenhuis! Ff uit je dak gaan over de telefoon misschien?

Mik, hoe is het met Bink z'n eczeem?

Ruby, hoe gaat het met jou?

En Ceeke?

Knuffel voor iedereen

Geplaatst

sen, heb ik al geprobeerd, maar hielp niet...

wij hebben de wieg ook na 10 dagen verplaatst naar de babykamer. Ik werd van ieder zuchtje wakker en Vin lag wakker omdat ie probeerde te horen of Fiene nog ademde :happy:. Nu hoor ik vrij veel, want ik heb beide deuren nu echt dicht zitten en hoor ik F nog steeds zodra ze wakker is. Maar das ook moederinstinct schijnbaar. Ik nam F trouwens gewoon mee naar bed om een fles te geven, moest er toch uit voor een flesje en Vin werd daar dan weer NIET wakker van...

Geplaatst

Mijn vriend zei eigen ledikantje op eigen kamer maar ben van gedachten veranderd omdat kraamzorg adviseert het de eerste weken bij je op de kamer te houden en ivm borstvoeding. Daarbij komt dat ik een controlfreak ben en anders waarschijnlijk continue naar het kamertje blijf lopen om te checken. En bij ons moet de deur dicht ivm de katten

De VK heeft trouwens een aantekening in ons dossier gemaakt dat wij, in geval van weeën en/of gebroken vliezen direct mogen bellen en komen omdat m'n vriend een klein trauma heeft aangezien z'n dochter bijna in de auto is geboren. Zo'n panieksituatie wil hij niet meer meemaken

Geplaatst

Das fijn Sen! Gewoon doen wat goed voelt op dat moment.

Bij mij zat er tussen breken van de vliezen en daadwerkelijke eerste wee bijna 24 uur, dus ik zou in dat geval wel lekker terug gaan naar huis. Heb die laatste dag heerlijk in bed kopjes thee gedronken en fimls liggen kijken. Was dus heerlijk uitgerust toen het echte werk begon. Heb je een iphone trouwens? Dan moet je de app "contractions" downloaden. Vond ik ideaal, je drukt op start bij begin vd wee en op stop bij het einde en de app houdt precies bij hoe lang er tusen de weeen zit en hoelang ze duren. Geeft ook gemiddeldes.

Geplaatst

Volgens mij wilde J die laatst al downloaden...vond ik wat voorbarig :-D

Es dat is balen, echt zo'n actie waar je niet op zit te wachten.

Sandra wat een geweldige foto's op fb, wat is R toch een heerlijk ventje..

Tool al thuis? Gaat het goed met opbouwen? Is toch altijd weer even wennen.

Syl wanneer gaan jullie de pups eigenlijk ophalen? En Ruby weet je al wanneer jullie katje komt? Mijn zus heeft sinds een week een kitten uit het asiel, ben helemaal verliefd maar helaas...kan hier echt niet.

Geplaatst

Henne, yep al thuis. Hoef maar van 7 tot 13 te werken, 6 uur per dag. Gelukkig,is het nu nog rustig en vakantietijd. Langzaam begint men binnen te druppelen. Heb een collegaatje moeten beloven om ook meteen weer terug te gaan in uren zodra ik merk dat t niet meer gaat.

Vandaag was dan de eerste 6-urige werkdag. Viel nog mee.kijken hoe ik me vrijdag voel.

Geplaatst

Lekker Fren!

Tool idd kijken hoe het gaat en stapje terug als het tegenvalt. Wat je nu opgebouwd hebt moet je behouden!

Babeth hoe is het met I?

Pfff, in het februari topic een missed abortion van een tweeling met 11w5d, zulk rotnieuws. Brengt ook herinneringen boven, niet prettig. Verder vandaag gehoord dat ex werkgever, met nog veel lieve ex collega's, idd failliet is. Weer een stel mensen zonder baan. Nee, dit was geen goed nieuws dag, bah.

Geplaatst

Oei, henne, dat hoor je liever niet,maar koekiemonster is sterk!! Houd dat voor ogen!

Fren, lekker!

Sen, weer alles in orde! Ik zeg: meldplicht :happy:

Geplaatst

Leuk om naar uit te kijken Fren:-) hier nog 1 weekje......laatste week is ingegaan, voor t eerst hele dag regen....dusss lekker relaxen en niets doen, nog paar daagjes zon en spritz en dan naar huis, afgelopen week was erg gezellig met nl stel als buren in hotel,veel samen gegeten, onverwacht gezellig,nu nog even met zn twee:-)

Xxx leef/lees mee maar tablet blijft lastig reagen' knuf voor ieder, san mooie foto's:-) sen nog even!

Geplaatst

hoi meiden

sorrym wat weinig tijd gehad om te reageren. pfff het is wat rustiger hier, I is nog niet beter maar na een paracetamol vanmorgen om 07,30 is ze tot 17,30 vrij gebleven van verhoging.

toen weer 37,7 dus maar weer een zetpilletje gegeven, jeetje was en is pittig, zo zielig!!! vannacht waren we weer om 1,30 thuis uit het zkh. als het woensdag niet over is dan donderdag naar huisarts voor een a.b. maar ik ga er van uit dat dat niet nodig is.

Gelukkig kon ik een beroep op schoonmama doen en ik was wel wat later maar goed, gisteravond manager al geinformeerd dus geen punt.

hehe ik ben nu bijna alles al weer kwijt, ik las het Henne van je mede topicster, wat ontzettend verdrietig!!!

Es, lief dat je je vriendin helpt want dat klinkt ook erg heftig maar zelf ook wel oppassen hoor, het is echt een signaal van je lichaam dat je een tandje terug moet......

dames wat wel of geen wiegke betreft, ik vond het persoonlijk erg prettig en vooral de eerste 6 weken, daarna is I overdag in haar ledikantje gaan slapen en met een week of 8 ook snachts, nu sliep zij met 6 weken al door s´nachts maar papa niet, ook omdat hij haar wilde horen ademen.

Wat ik echt kan adviseren is een babyfoon met beelsdscherm, ideaal!! en nee hoor, ik zat er echt niet steeds op te kijken omdat ik angstig was,,,hoogstens verwonderd!

San wat een geweldige foto+s zeg!!!! en die fiets, die hebben wij voor ons feestvarkentje gekocht, morgen ophalen.

ik werd trouwens ook gebeld vandaag dat de as-ring bijna klaar is, vrijdag even passen en beoordelen....(en as brengen)

Eef, fijn dat julie vakantie zo´n succes is!!! heerlijk, wij kunnen niet wachten om te gaan!

Kaartje bijna alles klaar? toch een hele klus geweest zo te horen.PLaats je nog een foto?

Ceeke hoe gaat het met jou?

oehhhh hier is het een flink gehuil, moet afsluiten!

Geplaatst

Hoi meiden,

Vind het op het moment moeilijk om te reageren. Heb het idee dat ik niets te vertellen heb,maar vandaag wel.

Zaterdag komt onze gezinsuitbreiding. We gaan haar ophalen in Brussel airport, dan nemen we nog een kitten mee. Die leveren we bij de grens bij Venlo af en gaan dan naar huis.

Dus wordt een lekker ritje zaterdag. Maar zo help ik ook andere mensen die een kitten willen hebben.

Verder wil ik knutselen, maar er komt niets uit mijn handen. Vanavond wel ruim een uur geoefend op de muziekvereniging in mijn eentje voor de taptoe amsterdam en taptoe ahoy. Dikke knuffel voor iedereen....

Geplaatst

Fren lekker hoor 2 weekje zon (hopelijk) ben jaloers....

Henne wat een rotnieuws vandaag zeg. Niet teveel piekeren hoor!! (makkelijk gezegt..)

Tool 6 uurtjes per dag nu, gaat de goede kant op!!

Eef nog een weekje genieten hoor.

Es idd heel lief wat je doet voor je vriendin, maar net als mijn voorgangers let op jezelf hoor meis! je bent halverwege!!!!

Babeth wat sneu voor I, voor papa en mama natuurlijk ook, hopelijk heeft ze die a.g. kuur niet nodig. Mooi fietsje he?? Hij is makkelijk in elkaar te zetten hoor, welke kleur hebben jullie??

Ruben vond het geweldig op zijn nieuwe vervoersmiddel!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden