Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

San gefeliciteerd met je mooie mannetje. Hele fijne dag toegewenst voor alledrie.:-) met veel bezoek en vele mooie momenten xxx

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

San gefeliciteerd met de 1e verjaardag van R.

Wij liggen nog lekker op bed. ga zo ff douchen.

Verder niet veel te melden.

Dikke knuffel voor iedereen.

Geplaatst

Is er niet een liedje van Herman van Veen, het gaat zoals het gaat (ofzo)?

Van harte San! Feest, met helaas een dikke schaduwrand. Dikke knuf voor jou

Geplaatst

Sandra gefeliciteerd met Ruben!!!!!

Leuke dag vandaag, geniet van het taart slaan, leuk dat oma er via de videochat bij kan zijn.

Tool nog niet bongi, al 11 dagen overtijd, klotezooi.

We hadden beide zw moeten zijn.

In Genève maar weinig internet hier waar ik dan zit.

Knuffel

Geplaatst

San, van harte gefeliciteerd met R. Z'n eerste verjaardag en een hele fijne dag.

Lig nog in bed. Ben misselijk en duizelig en al m'n spieren en gewrichten doen zeer bleh. Maar ga er zo maar eens uit. Vanmiddag visite en er moet nog opgeruimd worden.

Geplaatst

San, vN hart met je kleine grote jongen!! Probeer, ondanks het moeilijke randje, voluit te genieten. Deze momenten komen niet terug!

Hier een bende in huis; vin is de nieuwe audio aan het aanleggen, inclusief draden trekken enzo. Dus alle plinten van de muur, en de meubels middenin de kamer. Was gister al even naar het huis van m'n moeder gevlucht (die is op vakantie) en daar in de tuin gezeten. Maar nu regent het al de hele morgen. Ga maar weer die kant op. Loop ik Vin niet in de we en F kan gewoon slapen in het bedje dat daar standaard staat. Hopelijk is V vanavond klaar...

Geplaatst

Van harte gefeliciteerd, San! Zijn eerste verjaardag, wat een bijzondere dag. Geniet ervan, al zal het wel heel dubbel voelen door het verdriet en de zorgen om je moeder.*

Wat vervelend dat je menstruatie maar niet komt terwijl je geen positieve test hebt. Plannen lukt hierbij gewoon echt niet hè? Bah!

Ben je dag gisteren, nog een beetje doorgekomen, Kaartje? Is de vloer mooi geworden?

Je vroeg of wij een plan B hebben. Nee, niets met kinderen in ieder geval. Adopteren voelt voor ons alletwee niet goed, om allerlei redenen. Het is voor mij ook echt iets anders dan een kind van ons samen krijgen.*

Dat geldt zeker voor pleegzorg. Dan ben je, naar mijn idee, meer hulpverlener. Op termijn wil ik dat misschien wel doen maar dan wil ik eerst 'door' mijn verdriet zijn gegaan. Anders kan ik een pleegkind (toch kinderen met een behoorlijke bagage vaak) niet geven wat het nodig heeft. Daarnaast werk ik ook met kinderen en kom dan al vaak te maken in aanraking met kinderen die extra aandacht nodig hebben, vaak vanwege thuissituaties.

Hoe zit dat bij jullie, Kaartje? Hebben jullie adoptieplannen of iets in die richting?

Syl, ook al zo lang overtijd, balen! Jij en Tool hadden inderdaad zwanger moeten zijn.

Caro, weer thuis van een lekkere vakantie, fijn.

Wendy, hoe gaat het met de drukte op je werk? Red je het nog?

Esther, sterkte met de zware diensten. Het zit er bijna op, toch?

Fren, fijn dat Vin het doet, maar jammer dat het zo'n rommel geeft. Gelukkig dat je een uitwijkplaats hebt. Sterkte ermee, ik hoop voor je dat het snel klaar is.

Geplaatst

San hier ook gefeliciteerd met je leuke zoon!

Na eergisteren mijlpaal eerste tandje bij Kaat, gisteren Bram die rolde van rug naar buik en terug, vandaag de ledikantjes in elkaar gezet! Ze hebben al lekker geslapen net. Je zag Bram wel een beetje kijken van WTF maar zo kijkt ie vaak hihi.

Volgende week een half jaar, zucht...

En nu proberen de wiegen te verkopen. Zo stom op de wieg van Kaat zit een hemeltje maar dat hebben wij niet gebruikt. Nou heb ik het ijzeren ding wel gevonden maar het stuk stof dat er op hoort niet! Kan het niet uitstaan, pas nog zien liggen maar waar?? Heb al foto's gemaakt voor Marktplaats maar wil wel graag met hemeltje proberen te verkopen. Zometeen maar weer verder zoeken, zo frustrerend zoiets...

Geplaatst

Wij zijn ervandoor....

Bij nieuws: What's app of sms, wil natuurlijk wel bij blijven....

Sandra.. Ik had je al gefeliciteerd, maar nu nog even. Heel erg gefeliciteerd met je wonder!! Hoe is het taartmppen gegaan?

Geplaatst

Vloer ligt er voor 90% in. Morgen weer vroeg naar de praktijk. Dan wordt laatste stuk afgemaakt en plinten gedaan. Ze gingen gisteren heel snel maar veel hoekjes, dus helaas nog niet klaar. Vandaag wel meeste spullen weer terug gezet, want morgen weer gewone werkdag. Wat een hoop blijkt er dan te staan zeg. Twee stellingkasten met voer weer op de juiste plaats teruggepuzzeld. Ik had gelukkig foto's van de kasten gemaakt. Anders hadden mijn collega's zich morgen rotgezocht naar alles ;-) .Zwager en schoonzusje kwamen helpen en daarna uit eten geweest.

Freya, ik heb verhoogd fsh. Na vier ivf zonder ooit positieve test waren we wel klaar met mmm. Had (en heb) het idee dat het eerder spontaan zou lukken. Tijdens mmm behoorlijk met mezelf bezig geweest en daardoor goed in mijn vel. Merkte dat mijn lijf al die hormonen zat was. Laatste ivf was in juni vorig gaat. Afgelopen maart plotseling heel beroerd en bleek een bbz. We hopen nu dus op nog een spontaan wondertje op de juiste plek.

Mijn plan B was steeds pleegzorg. Adoptie viel af vanwege eindeloze trajecten en bureaucratie, hechtingsproblematiek etc. Mijn man ziet pleegzorg alleen niet zo zitten. Ik zag wel wat in langdurige pleegzorg en dan wel van een heel jong kind. Voor nu hebben we dat traject op (lang) parkeren gezet. Mijn zusje is zwanger en het idee is dat ik wrs één dag in de week ga oppassen. Kan ik een goede band opbouwen met mijn neefje/nichtje en ook meegenieten van een parttime kindje.

Geplaatst

San, hoe was de verjaardag. Beetje kunnen genieten ondanks alles?

Tool, jammer toch. Was zo mooi geweest. Syl, jij dus ook geen spontane verrassing?

Caro, al gevonden? Altijd zo irritant als je weet dat het ergens dichtbij moet liggen.

Geplaatst

Kalimera!

Kaartje, t schiet dus op mét de vloer. Hopelijk komt het vandaag af. Succes met je werkdag!

Van de ene kant wel jammer, maar moet wel realistisch blijven. Wij behoren niet tot het groepje selecte mensen die met 1 keer banga zwanger raken. En zonder predn. Al helemaal niet ben ik van mening. Omdat ik me dus gewoon zo super heb gevoeld door de predn. Ben ik nu 2.5 aan t slikken en als mijn bongi weer voorbij is, dan ga ik naar 5 mg. En als t lukt, dan ga ik naar 10 en laat in die week ook maar meteen m'n t-Cells controleren. Je weet maar nooit.

Caro, heb je t nog gevonden? Vind ik ook zo irritant, je weet dat je het hebt zien liggen, maar kunt t vervolgens niet meer vinden, terwijl je op alle plekken bent geweest.

Hoe is t met de rest van de meiden?

Geplaatst

Even kort want R is op boevenpad vanmorgen hihi.

Bedankt voor de felicitaties!!

Taartmeppen was een fiasco, hij moest er niets van hebben, best hylarisch (of hoe je dat ook schrijft) Mijn ouders hebben via de chat meegekeken, viel de verbinding natuurlijk weer eens weg. Moeders in alle staten natuurlijk..

Het was een mooi feest met een flinke rand, zeker toen ik het kaartje las wat opa geschreven had. Zondag gaan we die kant weer op. 19 volwassenen en 6 kinders dus een huis (en tuin) vol, gelukkig hebben we mooi weer gehad op 2 regenbuitjes na, maar daar hadden we de party tent voor staan. De sateh was heerlijk van de bbq en gisteravond om half 12 gingen de laatste weg. R heeft het heel goed gedaan, die heeft lekker overal mee gespeeld en bij iedereen langsgeweest. Ik heb de hele dag in de keuken gestaan zo'n beetje, was erg blij met mijn open keuken, zo had ik overal zicht op hihi. Hij is trouwens schandalig verwent die boef.

Tot later!!

Geplaatst

Haha San, mijn ene neefje vond er ook niks aan, zo'n taart. Die mikte na enige vieze blikken het hele bord op z'n kop op de grond, weg ermee LOL. Een mooie dag met een flinke rand.... knuffel voor jullie!

Kaartje nog een dagje in de vloeren dus. Slim om foto's te maken!

Babeth lees op fb dat I flink ziek is. Beterschap en sterkte....zo sneu altijd bij die kleintjes.

En Sen een surprise babyshower achter de rug! Wat onwijs leuk!!!

Tool goed idee om op 2,5 mg prednisolon te blijven en dan weer op te bouwen richting je ovulatie. Met een lage dosis kun je dat best een paar maanden doen denk ik. Ik slik het nu toch ook al 3,5 maand.

Gisteren opeens wel weer 'brandende oren' was als de dood dat ik een allergische aanval kreeg maar het bleef alleen bij een raar gevoel aan mn oren, zo bizar. Maar tjongejonge wat is dat vertrouwen dan nog broos en de angst groot. Ik ben bang voor allergie, afstoting, bloedingen.... Vind het heerlijk om naar het hartje te luisteren, maar een stemmetje in mij blijft zeggen 'dit geeft geen garanties voor de toekomst'. En het vervelende is dat ik op die manier in de toekomst blijf leven, de tijd vooruit wil kijken en niet bezig ben met het nu. En dasniegoe he... ;-)

Geplaatst

Aarrgghhh! Ik word gek van het ziekenhuis!! Hoor nu al sinds donderdag dat degene die de ok-planning doet er de volgnde dag is. En als ik dan de volgende dag weer bel krijg ik weer hetzelfde te horen!

Heb nu het directe nummer geeist en gekregen, want dit schiet niet op!

Sen, superleuk zo'n babyshower. Vind het stiekem een beetje jammer dat ik dat niet gehad heb, had ik wel leuk gevonden.

San, fijn dat het een fijne dag was, weliswaar met een donkere rand, maar toch...

Geplaatst

zooooo ben ik weer. Mijn vijf diensten zitten erop. Best pittig momenteel, het is erg druk.

Nu drie dagen vrij met leuke dingen. Ik heb maaltijden gekookt (simpel hoor, pasta's) voor een vriendin waar ik zo naar toe ga. Ze is twee dagen eerder dan mij uitgerekend en heeft al drie knullen rondlopen. Ze ligt sinds een week plat met weeën activiteit. Heel erg spannend en rot allemaal. Ik ga de jongens vanmiddag meenemen, dan kan zij even lekker maffen.

Morgen ga ik een vriendin verrassen met een dagje zwaluwhoeve inclusief high tea voor haar verjaardag. En woensdag lekker niks.

Sen ik heb teruggelezen maar kan je berichtje over een babyshower niet terugvinden. Wat leuk zeg! Ben je erg verwend? Fren ik denk ook niet dat ik dat hoef te verwachten hoor! Dit is bij ons eigenlijk niet echt gebruikelijk.

Wen hoe is het met jou? Is het allemaal al een beetje geland?

San hier ook nog alsnog gefeliciteerd met jullie prachtventje! Ik geniet altijd enorm van zijn foto's op fb...het is zo'n heerlijk prethoofd! FIjn dat het gisteren een geslaagde dag was. Ik hoop dat dit je weer een klein beetje power en energie geeft voor de komende tijd. Dikke knuffel!

Simba beter laat dan nooit...fijne vakantie! Geniet ervan!

Eef wanneer kom jij weer richting nederland? Voor mijn gevoel ben je al weken weg maar dat zal vast niet kloppen! Prachtige foto's op fb van jullie vakantie! Genieten hoor!

Ceeke las dat jij niet lekker bent met manlief? Weer een beetje aan het opknappen?

Tool klinkt goed jouw plannen mbt de prednisolon! Ik ben trouwens zo benieuwd naar hoe jullie eruit zien op jullie trouwdag! Eerst lekker vakantie hé?

Kaartje...bezige bij! Het hele weekend op je zaak. Niet veel aan of wel? Wel blij met de nieuwe vloer?

Henne meid wat kan ik me voorstellen dat het allemaal weer zo spannend is bij jullie! Wat zou het een heerlijkheid zijn als dat een beetje weg zou zakken...misschien een utopie in jullie situatie maar ik gun je zo een beetje rust en genieten!

Geplaatst

Fren wat irritant! Lijkt me trouwens lastig herstellen met een kleine aap die verzorgd moet worden... Mijn voet gaat iets beter, smeer 2x per dag arnica (braaf he Henne) maar kan er nog niet normaal op staan, waardoor ik met traplopen met baby mijn linkerknie belast en die weer pijn doet, pfff... P is vandaag weer aan het werk en de oudste durft (nog) niet met een baby op de trap, kan ik me goed voorstellen trouwens.

Nee, heb het stuk stof nog niet gevonden, zo irritant! Ik denk dat ik de foto's vandaag maar gewoon op MP zet zonder hemeltje en er dan bij zet dat het er wel is maar zonder stof ofzo. Het is lichtgeel met bloemetjes dus je kan als je wil natuurlijk heel makkelijk iets zoeken dat er goed bij past.

Wat de andere wieg betreft heb ik de bekleding losgemaakt want die was Bram er langzaam af aan het trekken. Gewassen dus die kan er ook los bij, maar als ik 'm zou kopen zou ik 'm opnieuw bekleden denk ik. Nou ja, we zullen zien of we reacties krijgen...

Geplaatst

Hoe handig/noodzakelijk is een wieg? Onze slaapkamer is niet supergroot (of meer vol) het idee is eigenlijk om Koekie gelijk op de eigen kamer te laten slapen (drie passen verwijderd, deuren open) en dan gewoon in een ledikantje.

Fren wat razend irritant. Alsof jouw planning, werk en gezin er niet toe doen ofzo. Jij moet toch ook dingen regelen!

Esther, brrr...wat naar van je vriendin, werkt de rust? Pfff, zo zie je maar weer dat je er met 12, 16, 20 weken nog lang niet bent. Geniet verder van je vrije dagen!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden