Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Henne, goed nieuws! En ook al de afspraak voor de 20-weken echo gemaakt. Goed zo!

fijn dat je bezoekje bij je vriendin zo leuk was!

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Henne, wat een goed nieuws! En zelfs al een afspraak voor de 20 weken echo!

Wat fijn, dat ze zo meedenken en dat je bij twijfel telkens daar terecht kan! Het is al zo spannend allemaal.

Geplaatst

Wen heel veel succes en plezier morgen! Een mooi kloppend hartje en dan wordt alles weer wat minder onwerkelijk.

Verder nog niet helemaal bijgelezen, wel van de witte test van Babeth :-(((( ik duim en hoop, maar weet ook dat dag elf helemaal wit een veeg teken is. Onwijs balen.

En ik bof idd heel erg met ons ziekenhuis en de begeleiding. Superblij mee.

Oh Caro...ik zeg: save the best for last ;-)

Geplaatst

Henne, jij loopt toch in Voorburg?

Wij hebben daar onze 20 weken echo en de nekplooimeting gehad van M en ik overweeg nu ook om weer contact met Voorburg te gaan opnemen. Als namelijk morgen alles goed is, wordt ik vanuit Gent overgedragen aan een Nederlandse gyn. Nou, ja. Eerst nog maar een kloppend hartje afwachten.....pfff. (maak mijzelf helemaal gek van de spanning). Zo bijtijds naar bed, des te eerder is het morgen. brr.

Geplaatst

hoi meiden

Henne wat fijn zeg weer een mooie echo, een goed gesprek en een belangrijke afspraak gemaakt, wat een mijlpaal weer, doodeng waarschijnlijk zo ver vooruit kijken maar het is nog maar 5 weekjes en dan voel je de uk ook inmiddels, dat is geweldig!!!!

Wen, jullie heel veel succes morgen met de echo, oh wat spannend, ik weet zeker dat het goed zit maar hoeveel???? wie weet wel 2!

hoe laat moeten jullie?

Tool ik las dat je mbv de prednisolon je een stuk beter voelt, de hoeveelheid die je nu slikt, mag je die altijd blijven gebruiken? zou wl fijn zijn dan. En wat je zegt, als je je lichamelijk al beter voelt dan werkt dat mentaal ook door.

Rubster succes met jullie nieuwe aanwinst, ik hoop dat ze jouw tenen zal ontzien vannacht!

Hier wachten we maar af, ik zag een mooie link over de verschillende stadia van een cryo vnaf het terugplaatstem, stond in dat ik vanaf morgen een positest zou kunnen hebben, tsja, hang er natuurlijk erg vanaf hoe gevoelig de zw, test is die je gebruikt....ik geloof er iig niet meer in maar spreek het maar niet meer hardop uit, mag niet van M, blij dat ik het hier kwijt kan ;-)

Vandaag met I naar het CB geweest, ze is weer helemaal goedgekeurd, schreeuwde moord en brand toen ze moest gaan liggen om de luier uit / aan te doen en om gemeten te worden, tsja toen moesten de prokjes nog komen, dat viel gelukkig mee maar als het niet zo gaat zoals madam het graag zien dan berg je maar....

Hier begint het nu flink te onweren, nu nog wachten op de verkoelende regen, uiteraard heb ik een uur geleden nog gesproeid.

Ivfsh wat een geweldig filmpje van E met de bloemkool haha, dat gezichtje zeg, geweldig en zelfs half kokhalzen erbij. Echt dat jij je kind bloemkool durft voor te schotelen ;-)

Geplaatst

Ja wij zitten in Voorburg hoewel.....de laatste drie spoedafspraken had ik in Delft, in Vb is geen spoed. Maar is natuurlijk feitelijk één, al zitten niet alle artsen op dezelfde locatie. Dus mocht je voorkeur hebben.... Delft heeft wel veel arts-assistenten en co's. In Vb zie je volgens mij altijd je eigen gyn. Prenatale zit idd op de locatie Vb.

Ik heb trouwens ook de curettages en laparoscopie in Vb/Delft gehad en ook de verpleegafdeling kan ik niets dan goeds over zeggen. Plus al drie keer met spoed de verloskamers gezien, ook top. Niet dat een ander ziekenhuis niet goed is, maar in capelle hebben wij toevallig twee rotte ervaringen bij gynaecologie/verloskunde. Dus ik blijf lekker Vb/Delft trouw. Vb werkt toch ook wel samen met Gent? Misschien kun je het zo voor elkaar krijgen dat ze je overdragen aan de IVF afdeling. Dan krijg je tot en met twaalf weken elke drie weken een echo, dus ook met negen weken nog een keer. Direct naar de gynaecologie kom je waarschijnlijk eerder in de 'normale' gang van zaken en moet je tot twaalf weken wachten ;-)

Als j tel nr oid nodig hebt pb me maar.

Meiden slaap lekker allemaal!

Geplaatst

Henne, dank je wel. Ik had idd ook gehoord dat Gent samenwerkt met Voorburg / Delft. Als ik bloed moest laten prikken voor gent, dan ging ik altijd naar Voorburg toe. Zij stuurde dan alle uitslagen door en hoefde zelf nooit iets te doen. (dit itt het bronovo ziekenhuis, waar ik ook ooit eens bloed heb laten prikken voor Gent en dus alle uitslagen zelf moest doorgeven)

Ik ga morgen (bij een kloppend hartje) wel even kijken of zij mij aan Voorburg willen gaan overdragen. Delft is trouwens ook dichterbij als Voorburg voor ons.

Mocht ik een nummer nodig hebben, dan laat ik het je weten. Dank je.

Ga nu echt slapen. Welterusten allemaal.

Geplaatst

Babeth, balen van de witter-dan-wittest. Hopelijk ben je gewoon nog te vroeg!

Wendy, morgen de echo. Spannend natuurlijk maar wel lekker dat je even binnen kan 'gluren'.

Ik kan ook heerlijk op de fiets naar mijn werk. Maar een leasebak is ook niet verkeerd, Fren.

Fijn, bijna vakantie, Tool! Hebben jullie weleens plannen om te emigreren naar Lesbos? Vond je het moeilijk, het berichtje van je nichtje op Facebook? O, lees je antwoord net.

Heerlijk dat je dat MOETEN steeds meer los kunt laten. Ik merk dat ik ook steeds beter kan denken: het niet allemaal NU. Morgen weer een dag. Komt echt door de hapto!

Lastig hè, die snaaitrek, Sandra. Probeer op het moment ook weer een normaal eetritme op te pakken, maar vanavond vond ik ons eten niet zo lekker dus heb ik zo'n onvoldaan gevoel en zin om te eten. Grr. Ik zet nog maar weet een kop thee en drink een glas spa.

Leuk om je verhalen over de katten te lezen, Ruby. Spannend, zo'n eerste kennismaking tussen de twee. Wel balen dat ze je nachtrust zo verstoort.

Henne, wat een fijn bericht van je na de echo. Ja, het is echt zo. Dadelijk hebben jullie ook zo'n lief jongetje/meisje van jezelf. En wat bijzonder dat je Koekie voelt!

Geplaatst

Wen, overdracht is niet nodig. Je kan na gewoon elk ziekenhuis in de buurt bellen die je wilt. Gewoon je geschiedenis vertellen en je hebt automatisch een medische indicatie igv IVF/ICSI. Ze mogen je nieteens weigeren. Veel succes morgen!!!!

Geplaatst

Henne mooie echo!! En de 20 weken al gepland. Dan ben je dus al op de helft he!!

Wen het is bijna morgen!!!!!

Es balen dat je last van de warmte hebt. Hou je taai. Spannend straks aan het kamertje beginnen!!!

Toen was ik het weer ff kwijt. sorry.........

Hier lekkere dienst gedraaid, nu 2 daagjes vrij. Heerlijk ff niks doen.

Welterusten allemaal

Geplaatst

Sen, je ticker is niet actief....is dat een voorteken???? ;-)

San geniet er van!! goed getimed met dit weer haha

Sylvino, hoe gaat het met je????? nog steeds in Geneve? Ik mis je hier wel hoor!

Geplaatst

Wie van jullie heeft er noodweer gezien? Hoorde dat de NS al minder treinen inzette sinds de avondspits... Hier een paar drupjes en dat was het weer... nu nog even lekker de ramen open, eindelijk koelt het af.

Oh ja, zak 3 is getest, kon er echt geen whiskey cocktail saus in ontdekken. Was niet vies maar niet bijzonder.

Dus uitslag als volgt:

1: Aililo e Aglio (lekker)

2: Whiskey cocktail (niet vies maar niet bijzonder)

3: Spicy reggae chicken (bijna vies, onbestemd gekruid... maar je eet 'm toch maar leeg)

Welterusten!

Geplaatst

haha Caro

Mijn man zag ze laatst ook, ik zei koop maar niet, schijnt niets aan te zijn.,....die nr 1 staat mijn man wel aan, vind dit van de Italiaan ook erg lekker!!!

hier heeft het ook even flionk geregend en gedonderd, jeetje wat een verschil in temperatuur!!! hond vloog de badkamer en maar I slaapt er gelukkig doorheen ook nu haar raam gewoon open staat.

Geplaatst

haha hilarisch zo'n test, met name die laatste, vies, maar toch opgegeten....het blijft chips he, hoe je het ook kruid, lekker knisperen en knarsen en knoeien ; -)

Ja Syl, hoe is het met jou? missen je hier!

Babeth, wat jammer van die maagdelijk witte test...toch zuur. Ook al blijft Imke je verbazen met haar temperament, snap heel goed die grote wens voor een brusje knuffel voor jou!

en ik hoop op een wondertje xxx

Wen heel veel succes morgen met de echo ; -) hoop op een mooie en opgeluchte post ; -)

Tool, jij gaat lekker! tijd gaat snel nu tot aan de wedding ; -)

Sen, fijn dat je je aan je meldplicht houdt ; -)

Ivfsh, bedankt voor het leuke filmpje en gefeliciteerd met je nieuwe baan!!! helemaal super ; -))

Freya, hoe is het bij jou? en bij Guusje?

Hier weinig te berichten, heb via via een linkje voor een filmpje gekregen, duurt een paar minuten, en is een klein stukje uit de film up, tekenfilm van pixar, maar zo bizar goed de gezichtsuitdrukkingen en het verstrijken van de tijd, het heet married life, en het gaf voor mij precies het gevoel weer zoals ik samen met C die mmm heb beleefd. Gister al even "lekker "de tranen laten stromen, en vanavond met manlief, zo fijn om er samen hetzelfde gevoel bij te hebben.

http://www.youtube.com/watch?v=9yjAFMNkCDo

Geplaatst

ben benieuwd wat het met jullie doet. ps alleen op een sterk moment als je net zo'n emo doos als ik ben; -)))) lang leve de liefde en levenslust

het heet married life. Ik had het vooral te kwaad bij die gezichtsuitdrukkingen dus van die twee. Vroeg me eigenlijk af of ik de enige ben die het stukje niet kende...

Nou lieve meiden slaap lekker xxx

Geplaatst

Ik zie hem weer ;)Eef, deze gemiste poging doet me gelukkig niet zo veel, ben voor de verandering nu heel nuchter. Maar de wens is er zeker, hoe eng het ook weer zal zijn....ik heb je filmpje nog niet bekeken, moet zo gaan werken maar kijk later! XWen , nogmaals veel plezier vandaag jullie!

Geplaatst

Oh Eef ik dacht dat ik redelijk in mijn velletje zat momenteel. Wat een verdrietig en zeer mooi filmpje..... tranen over mijn wangen....

Wen veel plezier!!

Babeth lekker opladen op vakantie straks en daarna knallen met een verse poging!!

Geplaatst

Wen, veel plezier straks met de echo! Dat gaat vast goed komen;-)

Eef, filmpje bekijk ik dan maar niet op mijn werk nu. Vanavond met een doos tissues erbij dan maar??! hahaha

Henne, fijn dat je gister weer een goede echo hebt gehad en gewoon onder controle bij de gyn kunt blijven. Dat geeft in elk geval rust. Voor even dan;-) En weet je, na alles wat je hebt mee gemaakt, realiseer je eens te meer hoe ontzettend kostbaar zo'n klein wonder is. Logisch toch dat je in de stress schiet als er wat "anders dan anders dan normaal is" gebeurt??!

Es, had jij vandaag nu het vervolg van de 20 weken echo? Ik ben het even een beetje kwijt;-(

Sen, laatste loodjes in deze warmte! Hou je haaks!

Tool, doet me goed te lezen dat het beter met je gaat! Dat "moeten" heb ik ook al een poosje uit mijn agenda geskipt maar helaas in het kader van de mmm in combinatie met mijn leeftijd voelt het momenteel wel als het moeten maken van keuzes: nieuwe IVF, heel misschien toch draagmoederschap in het buitenland (maar met NLse vriendin) of helemaal niets meer... In elk geval gaan jullie nu eerst op vakantie en daarna trouwen!! Btw je hebt echt prachtige schoenen uitgezocht (of had ik dat al gemaild?!)...

San, hoe gaat het met je moeder deze dagen? Jullie gaan het weekend weer naar je ouders? Sterkte meis en een dikke knuffel!

Fren, hoe is het met je pols? Zag er wel een beetje zielig uit! Maar goed, een fotoshoot met decembersnoep doet vast wonderen;-))) Raar lijkt me dat, zo midden in de zomer op de warmste dagen van het jaar bezig zijn met sint en kerst!

En de rest... sorry ik ben het even kwijt!

Hier aan het aftellen voor vakantie, nog steeds in overleg met kandidaten voor ons huis, vanmiddag afspraak maatschappelijk werk, a.s. zaterdag begrafenis van tante van manlief, morgen vermoedelijk extra werken... best druk dus en dat met een geheugen als een zeef en een moe lijf;-( Gelukkig lieve collega's die me helpen waar kan als dat nodig is!! Na de vakantie weer eens wat lekkers bakken voor ze;-) En o ja, ik heb een schoonzus die ik marktplaats wil zetten, haar bijnaam cruella heeft ze de afgelopen tijd weer alle eer aan gedaan. Dus wie wil...?!! Nu snel aan het werk want die stapel wordt niet vanzelf kleiner;-)

Fijne dag meiden en een dikke knuffel voor allemaal!

Geplaatst

Kalimera!

Wen, veel succes vandaag! Hoop dat je straks hier kunt posten dat jullie een kloppend hartje hebben gezien!

Eef, heb je filmpje nog niet gezien. Krig via de iPad niet de hele link geopend. Thuis maar via de pc proberen, want hier op het er heeft de site van t forum altijd problemen.

Ga vandaag dr. Pf. En dr. S. Mailen dat ik met pred. Begonnen Ben. Had ik nog niet gedaan. Zal een deze dagen ook weer bloed laten prikken denk ik. Intralipid laat ik nog even zitten. Over dat bloedprikken bedenk ik me nog, de normale bloedcontrole dan. Heb eigenlijk niet zo veel zin om weer in de ochtend naar de ha te gaan. Bloed te laten prikken en dat 6 dagen later nog eens te doen... Kijken wat de heren zeggen hierover. Mocht het lukken, dan laat ik wel meteen mn bloed controleren voor de t-Cells.

Verder ben ik t heel even kwijt.

Hier overigens geen onweer gehad ofzo. Hadden ze wel gemeld. Zaterdag ga ik met een vriendin naar c.as.of l.ov.e. Klein 2-daags dancefestival bij ons min of meer om de hoek. Effe lekker swingen. En zondag mss naar simba, s. En jw. Zitten op de camping in l.imburg en wellicht dat we langsgaan.

Geplaatst

Nou ceeke, ik denk dat ik je aanbod van je schoonzus ga overslaan, hihi. Ben heel blij met die van mij...sterkte zaterdag met de begrafenis. En gelukkig binnenkort vakantie. Gingen jullie nog weg? Hoop dat t wat wordt met de kandidaten voor jullie woning! En lieve collega's idd. Zullen je gebak zeker waarderen.

en bedankt voor je complimentje an de schoenen.

Fren en ivfsh, jullie ook bedankt voor reactie op t kaartje!

Geplaatst

Pfff, Eef, dat moment dat zij in de tuin voor zich uitstaart en hij naast haar komt zitten.... Als ik het nu type komen er alweer tranen boven. Ook vanuit het besef wat een geluk wij nu hebben, maar dat ook zonder dit geluk wij samen het allerbelangrijkste is. Samen lachen, huilen, boos en gelukkig zijn...

Tool als je je van de prednisolon zoveel beter voelt, misschien dan toch eens bijnierfunctie na laten kijken? Ik had dat de eerste keer dat ik het slikte ook, voelde me fitter dan ooit. Maar zowel osteopaat als homeopathisch arts geven aan dat mijn bijnier niet optimaal functioneert. Duim voor je deze ronde!

Babeth het blijft balen, zelfs al had je deze ronde nergens op gerekend. Nu eerst vakantie dan toch?

Esther hoop dat de echo vandaag je gerust stelt. Maar je was geloof ik al redelijk nuchter de vorige keer toch? Sterkte met de warmte. Heb er ook last van. Sen gelukkig niet, dat scheelt een slok op een borrel zo met de laatste loodjes :-)

Wen, moest vanochtend vroeg al aan je denken. Wat zul je de zenuwen hebben. Je gaat met zo'n echo elke keer half dood in de wachtkamer en je komt er meestal intens gelukkig uit.

Freya hoe is het nu, een ruime week (toch?) na het wegdoen van de spullen? Merk je dat het lucht geeft?

Ruby wat een klein kroelkatje die Truli. Hopen dat het snel gaat wennen met de andere katten, dan kun jij ook weer slapen. Maar wel fijn dat ze goed aan jullie lijkt te wennen, is toch de eerste stap.

Caro, denk voor het voorproeven van de chips. J wil altijd van dat soort nieuwe smaken uitproberen, met van alles, en nooooit vindt hij het lekker. Moet daar vaak wel om lachen, maar soms irriteert het me dan ook dat ie weer zoiets geks koopt terwijl hij toch terugvalt op oud en vertrouwt. Maar die knoflook kon ie nog wel eens lekker vinden dus goed om te weten ;-)

Wat betreft het rijden. Gisteren ging half uurtje goed, langer nog niet zo. Dus hou het allemaal nog even dicht(er) bij huis. Ruby de laatste keer Soest hebben mijn ouders me gereden, was met 8 weken en toen was het echt onverantwoord.

Ivfsh aan het genieten van je laatste vakantiedagen? Want dat is het nu. Zal best raar zijn om over twee weekjes weer vol aan de bak te moeten.

Fren vandaag dan vrij? Of morgen? Ben het even kwijt. In ieder geval met lekker weer! San ook weer twee daagjes genieten van je kleine en grote man.

Ceeke die schoonzus mag je houden hoor. Heb er zelf al eentje die energie vreet. Nadat ik gisteren zo opgeladen terugkwam van een vriendin merkte ik pas hoeveel. Want na een bezoekje van schoonzus, met of zonder kinderen, ben ik altijd moe. Nu definitief besloten om zelf wat meer afstand te nemen. Ik ben altijd iemand die relaties graag goed houd, zeker met familie, maar wil (moet niet) nu voor mezelf kiezen, voor ons en onze Koekie.

Meiden, ik spring van de hak op de tak en heb het idee dat ik belangrijke dingen vergeet. Maar het belangrijkste is gewoon om iedereen een fijne, zonnige dag toe te wensen, zonder moeten en met veel mogen en willen. Kus!

Geplaatst

Wen spannend, hopen op een kloppend hartje.

Ceeke, doe je rustig aan. Ikd uim dat de onderhandelingen goed gaan voor het huis.

Tool, misschien overbodig om te zeggen, maar als je prednisolon lang gebruikt is er kans op diabetes type 2. Dus dat ook even na laten kijken dan. Veel plezier bij S en JW en het dancefestival.

Hier een redelijk rustige nacht gehad. Hebben Truli laat in de avond nog eten gegeven. Dan is ze iets rustiger. En als ze gaat likken leg ik haar tegen mijn buik aan en wil dan nog vaak rustig gaan liggen.

Vandaag met haar voor de check up naar de dierenarts. ben benieuwd wat die gaat zeggen. Klimmen doet ze ook, ook al mist ze haar linker voorpoot. een boefje zullen we maar zeggen.

Verder ben ik vanaf morgenmiddag allen. A is richting ter apel. Weet nog niet wat ik ga doen het weekend. JA zondag, taptoe repetitie in Vught.

Meiden, denk aan jullie en allemaal een dikke knuffel van ons.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden