Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Berichtje voor Henne. Geen fijne zwangerschap met dat bloedverlies. Het is ook zo begrijpelijk dat je vertrouwen daardoor wordt aangetast. En weet je, het wordt misschien niet beter dan dit. Dat je zomaar je tijd moet uitzitten. Echter, ALS het allemaal goed afloopt, dan zal het toch allemaal de moeite waard gebleken zijn. Ik heb beide zwangerschappen op dezelfde wijze als jij 'moeten' doorstaan. Verschrikkelijk vond ik het. Zo erg, dat ik na mijn 1e zw. te lang heb gewacht om opnieuw zwanger te raken en in het IVF traject ben geraakt. En na 5 jaar weer opnieuw zwanger, weeeeer met hopeloos bloedverlies, spoedbezoekjes in het holst van de nacht aan de kraamkamers voor een check, brullend als ik een leeg wiegje zag staan en vrezend dat MIJN baby daar nooit in zou liggen. En het wordt echt niet minder akelig, het blijft leven tussen hoop en vrees. Maar: de kans dat alles goed gaat is echt heel erg levensgroot en ik wens jou daarom toch een heel klein beetje meer vertrouwen en rust. Keep your head up!

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Fren, een half jaar geleden was ik zenuwachtig voor het inleiden de volgende dag en checkte ik nu waarschijnlijk nog eens de inhoud van de ziekenhuistas... Ongelooflijk hoe snel dat gegaan is! Het is een cliché maar zo waar: geniet ervan want voor je het weet zijn ze groot... 8 jaar bijvoorbeeld en in groep 5.

Geplaatst

hee meiden,

fren en fiene komen trouwens volgende week op bezoek bij mij en E. Als er nog meer meiden zin hebben om te komen: jullie zijn van harte welkom! Ik zorg voor lunch :-)

Uurthe of half 1

Slaap lekker allemaal. En thanks voor jullie lieve woorden :-)

Geplaatst

oh ja, over opvang van E. we hadden haar al ingeschreven, ze gaat per 1 september sowieso 2 dagen naar KDV, ik 1 dag thuis en dan sowieso nog 1 dag oppassen door oma's en opa's. Afhankelijk van wat ar kan regelen in zijn nieuwe baan blijft hij ook 1 dag thuis of gaat ze nog 1 dag extra naar KDV. We moeten alleen nog puzzelen wie welke dag doet, alleen de maandag en vrijdag op KDV liggen vast.

Geplaatst

Kalimera!

Ivfsh, wat goed zeg! Gefeliciteerd met je nieuwe baan! Topper!

Caro en Fren, gefeliciteerd met jullie halfjaaroude drieling, hihi. Tijd gaat idd snel, dus geniet er lekker van, maar dat doen jullie wel, toch?

leuk dat jullie (f&f) op,bezoek gaan bij i&e.

Sen?? Kun je nog aan je meldplicht voldoen? Of lig je nu on t ziekenhuis te wachten?

Vandaag niet zoveel zin om te werken. Maar goed, nog 3 en een halve week en dan heb ik weer vakantie.

Fijne dag allemaal en sorry als ik niet op iedereen reageer. Lees bij en mee en zomaar mogelijk, mar toch blijft er niet veel hangen.

Voel me overigens nog steeds goed met predn.

Geplaatst

Bleeeggh, net weer een fikse golf oud bloed. Had het niet eens gemerkt, zag het toen ik naar de wc ging, schrok ervan. Het is niet helderrood, het is oud, het is niet erg, ik kan er nu redelijk rustig onder blijven maar dat kost me wel moeite en energie. Ik wil dit niet meer!!!!!!! Ergens hoop ik dat het dan nu er allemaal uit is, maar dat zal wel ijdele hoop zijn. Bah bah bah... Verder bagger slecht geslapen dus ik hou me maar op de vlakte vandaag. Meer dan sjaggie gezeur komt er toch niet uit.

Geplaatst

Henne klote weer! Maar je weet ook dat het altijd meer lijkt dan het is he, wat jij een enorme golf vindt zal echt niet zo veel zijn... En je zegt het zelf, bruin is oud. Maar ik snap het wel hoor, je wil je zwangerschap door zonder bloed, geen drupje!!

Sterkte met sjaggie zijn, ga even lekker buiten zitten, neem iets lekkers en denk aan de kriebels die je voelt.

Geplaatst

Buongiorno, hier ben ik :-)

Ivfsh, gefeliciteerd met je nieuwe baan meis! Dat heb je maar weer snel gefixt in deze lastige tijd. Super!

Caro en Fren, jullie 'drieling' alweer een half jaar. Wat gaat dat hard!

Babeth, hoe gaat het vandaag? Hou je het wachten nog vol?

Henne, hoe gaat het met jou?

En de rest?

Ruby, hoe gaat het met Truli? Al een Ontmoeting gehad met de andere katten?

Geplaatst

Oh Shit Henne, balen weer! Maar het is 'gelukkig' oud bloed en het moet er toch uit. Hopelijk stopt het snel en dan moet het maar eens afgelopen zijn met dat zenuwslopende bloedverlies. Hou je taai

Geplaatst

Toch ziekenhuis maar even gebeld, morgenochtend afspraak voor zekerheid. Als vandaag erger wordt of ik ga twijfelen opnieuw bellen. Nu proberen vandaag rustig te blijven. Leuk is anders.

Geplaatst

Henne ik duim zo dat het nu eens afgelopen gaat zijn....... ik herken het wel wat je zegt dat je er niet meer zo van schrikt, ik werd even extreem bang toen het ook echt wegbleef (hoe gek kan je zijn?). Je wordt er zo kwaad en moe van. Knuf meis. goed dat je even laat checken morgen. Ik kreeg zelfs een beetje een hekel aan die spoedecho's en de mensen om me heen maar zeggen, kun je lekker even baby kijken..... tja leuk als er geen bange aanleiding voor is.

Geplaatst

Henne wat klote weer, groot gelijk dat je een afspraak hebt grmaakt, sterkte!

Hier ook eerste bloed gespot, helderrood. Balen, nu kijken of de icsi nog voor de vakantie kan of niet.....

Geplaatst

geen leuke bericchten vandaag....

babeth wat balen ! knuffel en sterkte, blijft moeilijk zoiiets..

henne blijf nou maar gewoon schrijven, blijven wij knuffelen sterkte! iedereen duimt voor je dat het nu maar eens beer mag gaan, alle stress is erg begrijpelijk, wilde dat ik wat voor je kon doen, gezien de omstandigheden hou je je super, petje af en....knuffelxxx

Geplaatst

Oh henne. Wat rot!!! Gelukkig oud, maar niet leuk! Hoop dat t gauw voorbij is en dat t stopt! Krijg je eindelijk een beetje meer energie komt dit ervoor in de plaats. Grmbl.

Babeth. Dat ga je niet menen....balen zeg! Is r dan nu over voor deze ronde of is er toch nog n sprankje hoop? Sterkte meid!

Geplaatst

Geen idee, net bij toiletbezoek niets...pffff houd er rekening mee dat we vior een nieuwe icsi gaan.

Caro op zich wat vroeg ja dag 10 na eisprong (4-8)

Mijn man is nog positief: bikkel heeft zich nog lekkerder in je genesteld :-) maar ik zal kijken of het doorzet, misschien morgen en testje anders.

Geplaatst

Pff Babeth... Dat is niet de bedoeling hoor. En dag tien na ovulatie is idd wel vroeg..... Ik ga mee met je wederhelft :-)

Eef, en alle anderen, jullie zijn lief. Ik wel ook wel blijven schrijven, maar weet niet goed wat. Het is een grote warboel in mijn hoofd en gevoelens. Nuchterheid en vertrouwen versus enorme angst en onzekerheid. Moeilijk om dat te uiten en moeilijk om ruimte te vinden voor echte reactie op anderen, terwijl ik als ik lees enorm meeleef en mezelf een grote zeur vind (ik bén zwanger, wat is dan een beetje bruinverlies). Gelukkig snappen jullie me.

Geplaatst

Babet en henne, wat een k-dag... Hoop dat t snel beter gaat henne, en dat je een Knal test hebt babeth. is inderdaad wel vroeg, 10 dagen na ovu.

Hier vandaag vrij ipv morgen. Morgen belangrijke fotoshoot op m'n werk, wilde ik bij zijn. Bovendien kon ik dan zelf met F naa het cb én is vin lekker vrij op z'n verjaardag morgen. Win-win-win dus!

Voor F zorgen valt me toch wel een beetje tegen met m'n pols, maar ben verstandig: heb m'n brace weer uit de kast gevist en die doe ik om als fiene wakker is. Is van gips, dus dan kan ze meppen zo hard ze wil.

Overigens is mevrouw weer helemaal goedgekeurd: 69.5 cm en 7745 gram. Qua lengte boven de curve, qua gewicht was ze iets minder aangekomen dan volgens de lijn, maar dat was niet zo'n probleem. Wel (wéér) een doorverwijzing naar het zh gehad. Heb een beetje een overbezorgde cb-arts geloof ik. Ik heb van m'n 4e tot m'n 5e met beugels langs m'n benen gelopen vanwege een lichte heupafwijking, enorme o-benen en naar buitenstaande voeten. Nu schijnt dat een heupafwijking erfelijk kan zijn, dus moeten we foto's maken van F haar heupjes. De arts zei zelf al dat er waarschijnlijk niks aan de hand is omdat ze mooi strekt en buigt, maar toch... Pff, soms echt consternatiebureau hoor!

Ze heeft overigens net met omrollen haar hoofd gestoken, de eerste rode bult is een feit, oeps!

Geplaatst

Henne, knuffel vanui hier ook!

Babeth, das schrikken. Maar echt wel te vroeg lijkt me. Ik hou nog ff hoop hoor.

Ivfsh, van harte met je baan. Snel gesjeft! Waar wonen jullie nu (ff gemist)?

Esther, borstvoeden gaat goed. Vindt het heel speciaal, zwaar soms, maar ook makkelijk. Altijd warme melk bij je! Ik word er al aardig makkelijk in ook (staand, in openbaar, nu nog in draagdoek proberen :-)) Succes donderdag!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden