Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Henne rustig aan. Maareh... heb je topic over luiers gelezen? :-)

Nou, dochter kwam heel vrolijk thuis: de juf is heel aardig en ze krijgen cijfers nu en ze krijgen topo en geschiedenis! Helemaal blij dus, ik wist het wel, zo gaat het altijd. Jammer dat ze dat van tevoren niet kan inzien nog, maar ja.

Ik ben aan het wennen aan het gapende gat dat ik linksboven heb, pfff echt de grootste kies uit mijn mond was het volgens mij. Heb honger maar durf niet te eten. Maar een soepje maken zo...

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Caro 1 tip!! Geen rijst eten zolang je wond in je mond nog open is. Deed ik namelijk wel en er zaten 3 rijstkorrels in het "gat" en dat was niet handig om die eruit te krijgen en ook nog eens pijnlijk ;)) Maarja ik ben blond........

Geplaatst

Bedankt voor de tip, auw! Hoe lang bleef het bij jou een wond?

Ik had al tegen P gezegd dat hij en de oudste maar wat uit de vriezer moeten eten maar hij had gisteren boodschappen gedaan voor pasta carbonara dus dat gaat ie maken. Hij is er van overtuigd dat ik dat gewoon kan eten. Hij zelf heeft toen alleen soep gegeten maar dat trekken was laat in de middag. Ik moet zeggen dat het me erg meevalt tot nu toe. Heb wel preventief een paracetamol genomen, maar de pijn trekt nu al weg... Wel nog steeds die weeiige smaak, van de verdoving en bloed natuurlijk.

Geplaatst

Caro soep, yoghurt, aardappelpuree, ragout, spinazie... Hoef je allemaal niet echt te kauwen. Of zachte deegwaren als pannenkoek, dunne pasta.

Enne, ja slim, had ik niet aan gedacht. Gewoon afhalen als ik B en K kom bewonderen binnenkort. Ga woensdag voor eerst weer eind rijden naar vriendin. Als dat goed gaat durf ik plannen te maken.

San, dank voor je berichtje. Je omschrijft het perfect. Merk ook dat ik tijd/ruimte nodig heb om het allemaal echt te beseffen.

Geplaatst

Moet toch lukken, tis nog lang geen 20 oktober!

Ragout is een tip... eet ik nooit, ja 1x per jaar met Kerst bij mijn ouders. Tijdens de zwangerschap had ik er met boodschappen doen ineens zin in en heb een blik kipperagout gekocht, maar eenmaal thuis niet meer dus dat staat er nog steeds...

Geplaatst
Sen MELDPLICHT!!!!!!!

hier ben ik :-)

net terug van VK voor controle: alles in orde, ukkie is nu helemaal ingedaald en zit vast in de bekken. Volgende week weer terug. Als'tie zich niet eerder aankondigt natuurlijk. Oja en ik was een halve kg afgevallen LOL, zal wel vocht zijn. Dus heb gelijk maar even een warme appelflap gescoord daar bij die kiosk in het ziekenhuis ;-)

San, goed weekend gehad bij je ouders las ik. Super!

Henne, knuffel voor jou. Had het gelezen over de aangeboden luiers maar 98 hey, is dat niet een beetje veel of kakken ze echt zoveel?!

Caro, kies is eruit dat heb je ook weer gehad. Ik moet na de bevalling ook terug. Heb een noodvulling maar is zo gevoelig. Ben bang dat het een wkb ofzo wordt en ik schijt in mn broek!

Babeth, hou je het nog vol of ga je al testen?

Ruby, hoe gaat het vandaag met Truli?

Ceeke, knuffel voor jou

Geplaatst

Caro, je kan in principe gewoon eten. Enkelt zorgen dat je aan de andere kant eet. Ik heb wel eens een kies laten trekken en dezelfde avond zat ik aan de boerenkool met worst.

Henne, jij weer wat verder weg rijden? Maar dr blind is toch ook in Soest een eindje weg?

Ceeke, dikke knuffel voor jou.

San, emotioneel weekend gehad maar wel genoten van elkaar. Leuk hoor.

Sen, ingedaald dus ready to take off zullen we maar zeggen.

Truli heeft tussen de middag eten gekregen van A, maar hij was wat vergeten en ze had toen al wel wat gegeten, maar verstopt zich dan nog wel. Gaan ook niet zoeken. We weten dat ze boven zit. En ze moet uit zichzelf naar ons toekomen lijkt mij. Gisteravond deed ze dat wel. Met als gevolg dat ik niet veel geslapen heb. Ze heeft haar dag en nacht ritme niet. In de nacht actief en overdag slapen. Gaat wel anders worden hoop ik.

Vanavond even naar de muziek en verder niets. Ja lekker douchen. Wat genieten we daar toch nog steeds van. Schoonmoeder had gezegd dat ze ons had gemist voor het douchen.

Ohw en de zon is hier niet te zien hoor. bewolkt, maar begreep dat het wel warm is buiten.

dikke knuffel voor iedereen..

Geplaatst

hey allemaal...

Ik ben er weer na een druk weekendje! Morgen een dagje vrij en dan weer een reeks van drie.

Ruby ik vind jou altijd zo lief over je poezen schrijven! Bijzonder hoor! Je houdt echt heel veel van ze hé? Schattige foto's op fb trouwens!

San wat een prachtige foto's van jou, je ouders en ruben op fb! Tegelijkertijd ook heel heftig om te zien...je moeder die zo ziek is, het genieten van je ouders van hun kleinzoon met daarnaast het besef dat het allemaal zo tijdelijk is. Fijn dat jullie een mooi weekend samen hebben gehad! Werkse vanavond!

Henne bah bah bah bah bah...elke keer als ik je stukjes lees dan baal ik zo voor je! Wat zou het idd fijn zijn als het allemaal over zou zijn en je 'gewoon' zou kunnen gaan genieten!

Ceeke heel, heel veel sterkte met alle emoties die er zijn. Wilde dat het anders was voor jullie!

Sen whiehoeeee....wat komt het dichtbij nu allemaal hé? Ik lees regelmatig mee in jullie topic en lees over de zorgen wb de a.s. bevalling. Kan het me zo goed voorstellen aan de andere kant...iedereen kan het dus jullie ook! Heb je een beetje beter geslapen vannacht?

Caro jij ook al rondlopen met een gat! Irritant hé? Ik heb de tandarts nog steeds niet gebeld. Eigenlijk doet het helemaal geen pijn en heb niet zoveel zin in weer geboor etc. Volgende week moet ik twee gaatjes vullen, misschien dat hij dan tijd heeft om ernaar te kijken. Ik vind het eten momenteel ook lastig met zo'n gat hoor! Brood etc doet zeer tegen het tandvlees wat nu vrij ligt en alles gaat er tussen zitten!

Babeth...de laatste loodjes...hoe is het?

Eef weer terug in nederland en direct aan het werk vandaag. Bleeghhh of niet? Fijn dat jullie hebben genoten! Wanneer start je weer met je vrijwilligerswerk met de kinderen?

Geplaatst

Henne, knuffel voor jou. Had het gelezen over de aangeboden luiers maar 98 hey, is dat niet een beetje veel of kakken ze echt zoveel?!

sen, das niet zo veel hoor, daar kom je makkelijk doorheen :-) Gemiddeld 8 luiers per dag, das dus 56 per week. Die 98 is dus nog niet genoeg voor twee weken :happydance:

Be prepared...

Geplaatst

OMG ik krijg een schijtfabriekje in huis LOL :-)))) nou in dat geval ben ik blij dat ik vorige week bij de babyshower ook nog een luiertaart heb gekregen.

Ruby, het is inderdaad een kwestie van geduld hebben met Truli. Forceren werkt averechts. Onze poes Bep die wij als laatste hebben gekregen heeft ook bijna een week onder het bed gezeten met grote ogen en als je haar wilde aanhalen, haalde ze uit. Ze kwam bij een alcoholist vandaan die de hele dag keihard zat te schreeuwen en allerlei vage lui over de vloer had. Ze zat daar de hele dag onder de bank dat arme beestje. En als je haar nu ziet, ze is zo levendig en vrolijk ze heeft het helemaal naar haar zin.

Es, hou je het nog vol allemaal die drukke weekenden en dan weer werken? Wel af en toe een beetje Es-time pakken hè. Oja je vroeg hoe ik heb geslapen vannacht. Als een blok! het is een beetje op en af hè...

Geplaatst

Ik moest dit weekend ook werken, ik zou vandaag en morgen vrij zijn maar ze hadden voor vandaag tekorten dus heb ik gisteren vrij gehad en heb ik vandaag gewerkt. Gistermorgen na kerktijd schoonouders en onverwachts een oom en tante van gerard te eten gehad. Daarna door naar zus, oudste dochter was jarig. Ik lig er wel elke keer op tijd in. De weekenden zitten altijd wel vol hier, komt omdat ik er al twee werk en de andere twee wil je dan leuke dingen plannen/doen en sociale contacten onderhouden. Ik probeer nu wat meer doordeweeks s avonds met vrienden af te spreken, kan nu omdat gerard niet meer elke avond hoeft te leren. Wb die es tijd komt wel goed hoor! Morgen vrij, ga naar een mooie zaak in apeldoorn voor interieuradvies en smiddags een vriendin. De rest van de week late diensten.

Op het werk wilden ze me vanaf september op de leerafdeling zetten onder het mom van dat ik het dan rustiger zou krijgen. Ik heb daar de hele zomer al mee in mijn maag gezeten. Het is nl zo dat als er nieuwe leerlingen komen je de eerste zes weken idioot druk bent, je hebt dan een volle zaal alleen en moet tegelijkertijd elke dag twee leerlingen inwerken en begeleiden. Na zes á zeven weken worden de leerlingen wat zelfstandiger en kun je als werkbegeleider wat meer zitten. Maar als ik daarmee begin in september dan ben ik hardstikke druk op het werk tot aan half oktober en daarna ga ik bijna met verlof. Ik heb vandaag aangegeven dit niet te willen. Mijn leidinggevende zou nadenken over een oplossing. Ik heb al een naam doorgegeven van een collega die graag naar de leerafdeling wil. Ik ben benieuwd!

Geplaatst

Haha Sen die denkt dat ze met 2 of 3 luiertjes per dag wel klaar is! :-) Niet alleen poepluiers moet je verschonen hoor en als jouw knul net zo'n plashaas is als de mijne... maak dan je borst maar nat!

Geplaatst

Ooh sen, het gaat dus langzaam erop aan! Spannend!

mijn nichtje staat ook op t punt van bevallen, is nu 41 weken.

Caro, gat in je mond, tenminste daar waar eerst een kies zat. Sterkte met eten. Denk dat dat wel losloopt. Eerste schooldag gelukkig ook weer achter de rug, fijn dat je dochter het toch leuk vond, ondanks de eerste twijfels.

Ceeke, knuffel voor jou!

Ivfsh, hoe is t vandaag gegaan?

Henne, knuffel ook voor jou. Hoop dat t verlies snel stopt!

Ruby, wat een liefje die Truli. Jammer van jouw nachtrust, maar ze heeft zeker een goed tehuis gevonden bij jullie! Benieuwd Hoe t straks gaat met de kennismaking tussen T. En N.

Babeth, hou je t nog uit? Wanneer zou je willen testen? Gaan jullie nog een verse poging doen, stel deze bink redt het onverhoopt niet? Of gebeurt dat dan na de operatie? Sterkte de komende dagen! Ik duim voor jullie!

San, jullie mooie maar ook heftige momenten gehad afgelopen weekend. Leuk om de foto's te zien, maar ook wel Sad.

Verder ben ik t even kwijt.

Gaan zo eten. Heb net een chococake gebakken en nu een gewone cake met de choco Herb.a.li.f.e smaak erin.

Tot later!

Geplaatst

Hilarisch Sen. :) Veel succes met de laatste loodjes. Zet hem op meis, je bent er bijna.

Henne, klotezooi dat bruine gedoe. Van je af blijven kletsen hoor.

EDR, al vervolg op 20 weken echo gehad?

San, leuke foto's hoor. Sterkte met je moeder.

Babeth, van harte nog. Wat een bewogen dag was het. Nu aan het broeden meer, meid ik duim!

Fren, hoe gaat je herstel? Nog lek geprikt (muggen)? Hier viel het nog mee gelukkig. Smeer jij Fiene in met baby muggenspul? Grote meid wordt het!

Hier heeft binkie weer sprongen gemaak, enorm. Vet gezellig en soms ook erg vermoeiend. :) Zijn exceem gaat af en aan. Ik zit nu op een koemelkvrij dieet voor 4 weken als test. Morgen dermatoloog en sta op een wachtlijst bij een goed allergiecentrum. Maar wellicht waait het over. Ik zag bij een 'borstvoedmeeting' met andere dames toch wel bijna iedereen stoeien met huidissues, exceem, pukkeltjes ed.

Eef, jouw vakantie zag er top uit. Fijn dat je je beter begint te voelen. Nu dus nog een andere baan! :)

Ivfsh, hoe bevalt het in NL? En alweer op 2e gesprek qua job?

Rest ff kwijt, iedereen een zoen!

(ohja ik post via dat appje nu, ben benieuwd)

Geplaatst

Testr klinkt als genieten jullie binkie! Zo leuk om die prachtige foto's op fb voorbij te zien komen! Lukt het verder allemaal met de bv? Valt het je mee of tegen?

20 weken echo krijgt donderdag vervolg.

Geplaatst

Hoi hoi,

Henne hoe gaat het? Ik las van het bruinverlies, bah! Bij mij heeft dat na die flinke bloeding erg lang geduurde voordat het over was, volgens mij wel een week of 3.hoe is het gegaan met je schoonzusje? Nog het eea uit kunnen praten? Al weer bijna 15 weken!

Rubster ik zag jullie Griekse aanwinst lekker bij je liggen, fijn zeg, ze begint langzaam te wennen dus. Hoe reageert je "oude" kat op haar komst?

Es, je zit al ruim in de tweede helft, wauw!!Succes alvast met de vervolgecho.

Sen, hihi wat dacht jij, één poep en één plasluier per dag ;-)) fijn dat je niet echt last hebt van de warmte, op je gemak naar het moment toe. Ik bedacht me net nog, wie weet log ik morgen in en is jullie binkie er ook!!

Ivfsh, zijn er weer nieuwtjes wat betreft je sollicitatie?

Ceeke een dikke knuffel voor jou meid, bah wat is het toch moeilijk, hoop echt dat je wat "lucht" en ruimte in je hoofd krijgt. Bijna vakantie in ieder geval.

Wen, ik zag net op een reclame van W-kamp een ventje dat was net jullie M!! Heeft hij toevallig een bijbaantje?

Caro beterschap met je kies, bah zeg! En fijn dat N het toch leuk heeft gehad op school!

Tool ik kan her testen nog weerstaan hoor, zit nu op dag 9 na eisprong.ik zou zaterdag mogen testen.

Ik voel me momenteel vrij brak, gisteren was het mega druk, iedereen kwam ongeveer tegelijk, gelukkig liet I. Zich ook vermaken door andere mensen zodat wij iedereen van drinken en lekkers konden voorzien.

ik had voor haar een frambozentaartje/ cake gekocht, daarop nog wat verse frambozen gedaan die ging ze eerst ontleden en dan opteren maar geen smijt of gooi werk hoor.het was erg emotioneel, vooral toen iedereen luidkeels ging zingen voor haar, niet alleen voor mij maar voor velen. Eigenlijk wel. Zonder het uit te spreken dachten er ook heel wat mensen aan Lars en Nick, daar kwamen we later achter.

maar we hebben genoten, ze heeft erg veel gespeeld, en is echt schandalig verwend.

Uiteindelijk gingen de laatste mensen om 00.15 uur weg, I had heel wat indrukken te verwerken want vanaf 1.00 uur flink huilen en in paniek, ze heeft bij ons min of meer verder geslapen.vandaag naar de opvang gegaan, kon ik verder met opruimen en schoonmaken en om 10,30 daar haar verjaardagen gevierd, erg leuk om dat mee te maken!

Zulke dagen slepen je wel door de w-weken, het gaat redelijk snel. Ik heb nog steeds het 50/50 gevoel, onderug blijft gevoelig, ook weeïg gevoel maar ja die ellendige utro hè!

Geplaatst

Dit weekend was het laatste vrije weekend van vriendlief, jammer genoeg. K heb wel bijgelezen maar niet gereageerd. Eens kijken wat ik heb onthouden.

Ik moest wel lachen om het beeld dat je schetste van J. in de winkel, Henne. :D

Wat naar dat je nog steeds bruinverlies hebt. Ik hoop dat het echt snel over is nu, stom gedoe!

Wat leuk dat Truli een knuffelkont blijkt nu ze wat meer gewend is. Geniet ervan!

40 man, Babeth, dat is geen klein feestje! Een bijzondere dag, zo te lezen. Echt met een lach en een traan. Gelukkig gaan de wachtweken zo snel voor je.

Wat fijn dat je merkt dat het een verdriet steeds meer een plek krijgt, Eef. Mooi om te lezen.

San, mooi dat je zo'n bijzonder weekend hebt gehad bij je ouders. Momenten om te koesteren!

Wat rot, Ceeke, dat je het zo moeilijk hebt. Ik hoop en denk dat maatschappelijk werk je kan helpen. Sterkte en dikke knuffel!

Kies eruit, dat is achter de rug, Caro. Hoe is het nu met de pijn? En dan een wortelkanaalbehandeling in het vooruitzicht, bah.

Gelukkig dat je dochter vrolijk terugkwam uit school. Zo'n eerste dag blijft spannend, ook voor de juf ;-).

Haha, Sen, moest lachen om je 'schijtfabriek'.

Esther, goed dat je dat op je werk hebt aangegeven. Hopelijk komen ze met een goede oplossing.

Verder weet ik het niet meer. Zelf heb ik fijne dagen achter de rug, met ook af en toe wat tranen. Goede gesprekken gehad met mijn mannetje en veel samen gedaan. We leken wel weer een verliefd stelletje, haha.

Nu weer terug in het ritme en dat is ook wel weer goed. In ieder geval voor de lijn want we zijn veel te veel aangekomen de laatste tijd. Hoog tijd voor maatregelen dus.

Geplaatst

Fijn dat de pijn lijkt mee te vallen, Fren. Hopelijk blijft dat zo. Niet smokkelen met de mitella inderdaad. Heb je uiteindelijk alleen jezelf maar mee.

Ivfsh, wat goed dat je zo ver bent gekomen met die sollicitatie. Misschien heb ik eroverheen gelezen maar wanneer hoor je meer?

Geplaatst

ola meisjes!

wat geniet ik van het mooie weer!!! Zalig!

Ruby: ik vind ook altijd dat je zo leuk en liefdevol over je schatjes spreekt! Echt leuk om te lezen!

Sen: ik had er ook geen idee van hoor, hoeveel luiers er doorheen gaan.... pfff in het begin zijn het er echt veel. Ongelooflijk hoeveel zo'n klein mensje kan poepen, haha. En wat heerlijk dat je een nacht zo goed hebt geslapen!

Henne: meis: hoop dat het snel wat makkelijker wordt voor je, die onzekerheid is echt helemaal niet fijn. Hoop dat het goed gaat met naar je vriendin rijden, dan kun je er lekker wat vaker op uit.

Freya: heerlijk dat soort momenten samen. Lekker van genieten en vooral koesteren!

Babeth: wat een mooie verjaardag van I, de jongens zullen er altijd bij zijn! Zie trouwens al helemaal voor me hoe ze zo'n framboos gaat ontleden :-) Schatje is het!

Esther: jouw weekend klinkt gezellig. En: you go girl! Je komt steeds vaker voor jezelf op: zo zie ik het graag :-)

Dublin: ik had nog niet op jouw gereageerd: maar wat een lieve, mooie omschrijving heb je gegeven van je Gelders welvaren!

Tooltje: wat een ontzettend leuke uitnodiging voor jullie trouwen! Dank dat je me even een kijkje hebt laten nemen!

Hier alles goed, vandaag weer twee gesprekken voor die baan, 1 met 'collega's' en 1 met de directeur van de afdeling. Ging heel goed, ik ben positief en ze gaan inderdaad een aanbieding doen. Erg benieuwd! Dus per 1 september of per half september is dit meisje weer aan de slag (als die aanbieding goed is :-)). Ook nog bij een van mn oud werkgevers langs geweest voor een bakkie. Erg leuk om iedereen te zien, beetje weemoedig om daar weer te zijn. Was echt mijn leukste baan die ik heb gehad, maar het gaat nu helemaall niet zo goed daar. Is een consultancy bureau, dus op dit moment niet echt veel werk. Jammer om te zien.

Ik ga even bankhangen met mn lief!

Geplaatst

Dacht we dat je baan zou krijgen! Gefeliciteerd, jullie komen er vast wel uit. Maar is het niet heel moeilijk om zo snel opvang te vinden in Utrecht? Of heb ik ergens overheen gelezen?

Kiespijn of eigenlijk tandvleespijn valt erg mee, gelukkig. Heb 1 paracetamol genomen toen ik thuis kwam. Vanmiddag soep gegeten en vanavond gewoon pasta en zelfs koffie en een plak cake maar dat laatste was niet slim qua kruimels... Wel heb ik het gevoel dat het een enorm gat is, als ik met mijn tong voel raak ik niks, behalve de zijkanten...

Jeetje ik ben helemaal niet gewend nog dat jij in de wachtweken zit Babeth, wat snel eigenlijk weer! 50-50 gevoel, tja... kan niks anders doen dan wachten.

Tuurlijk denken de mensen die dicht bij jullie staan aan jullie zoontjes... dat zal bij elke verjaardag wel zo zijn. Het was voor mij een beetje een ver van mijn bedshow maar nu ik zelf een tweeling heb kan ik me jullie verdriet veel beter indenken... Fijn dat jullie er toch van hebben kunnen genieten. Oh wat hoop ik dat je weer geluk hebt!!

Geplaatst

Hi meiden, drukke dag vandaag, weet niet of ik alles onthouden heb...

Essie, goed dat je voor jezelf opgekomen bent. Heel goed! En laa je niet omkletsen hè, ukkie is belangrijker dan blije bazen...

Henne, fijn da je weer wat energie krijgt!

Freya, heel goed dat jullie zo fijn hebben gepraat. Ik blijf het bijzonder vinden dat alle D&D meisjes zo'n fijne relatie hebben die tegen het geweld van de mmm kunnen.

Sen, bereid je maar voor, je kleine poepfabriekje zal je nog verbazen, haha! De spannende dagen gaan nu komen...

Tool, ben benieuwd naar je uitnodiging ;-)

Babeth, ga je vroeger testen? Heb je een dag in gedachten? Ben benieuwd... Fijn dat de verjaardag van I zo fijn was en ook dat er ruimte was voor de jongens. Bitterzoet zijn die herinneringen.

Sandra, een weekend met een lach en een traan. Wel superfotos van jullie binkie!

Mik, jullie K doet z'n nickname eer aan, wat een lekker binkie wordt het al! Wat gaat de tijd snel hè!

Caro, ons drietal morgen al een half jaar! Ik denk nu al steeds terug aan een half jaar geleden, toen lag ik nu in bed de eerste weeën weg te puffen. Gek idee! Lijkt zooo lang geleden...

IVF, wat een goede berichten! Lijkt me wel gek om na bijna twee jaar weer aan de slag te moeten! Hoeveel dagen wil je gaan werken? En heb je al plek voor E op een crèche? Heb zin in volgende week, benieuwd hoe de meisjes op elkaar reageren!

Hier net het verband van m'n arm gedaan, een dag later dan moest, blijkt er een heel klein pleistertje onder te zitten, haha! Vandaag geen pij stilling meer genomen en dat gaat goed. Voel de wond wel trekken, maar valt me alles mee. Kan me al heel behoorlijk redden, ook met F. Gelukkig.

Verder spannend, heb een van de foto's van de fotoshoot op een drieluik Canvas laten drukken voor vin z'n verjaardag woensdag. Hoop dat hij het mooi vindt...

Morgen met F naar het cb trouwens. Benieuwd hoe lang en zwaar ze nu is!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden