elinorac Geplaatst 4 December, 2012 Geplaatst 4 December, 2012 Dipjes in CTG moet je je niet druk om maken als je eens wist hoe ik daar steeds heb gelegen: ze konden regelmatig maar 1 hartje vinden of kwamen er niet uit of het er nou 1 of 2 waren en wie dan wie was en waar zat en soms hoorden we even helemaal niks terwijl er toch zelfs 2 in zaten... Dus probeer daar niet over te stressen! Quote
Simba Geplaatst 4 December, 2012 Geplaatst 4 December, 2012 yep, die ging 'even' heen en weer naar Gouda... Dat is haar idee van rustig aan doen :-) Quote
elinorac Geplaatst 4 December, 2012 Geplaatst 4 December, 2012 Ach ja beter stukje rijden dan ramen lappen toch? Quote
Simba Geplaatst 4 December, 2012 Geplaatst 4 December, 2012 Hihi.... das dan ook wel weer waar.... ppfftttt.... Quote
Henne Geplaatst 4 December, 2012 Geplaatst 4 December, 2012 Ze ging toch met haar schoonouders? Dan hoeft ze misschien alleen maar te zitten, dat mag toch nog wel ;-) Quote
Sen Geplaatst 4 December, 2012 Geplaatst 4 December, 2012 Zit in de wachtkamer bij de fysio. Krijg ook inwendig onderzoek. Geen zin in. Zegt H net 'dat ben je nu toch wel gewend' Sure :-/ Quote
Sen Geplaatst 4 December, 2012 Geplaatst 4 December, 2012 Gelukkig alles okay met Koekie Henne. Niet teveel tobben meid. Maar deed ik ook en nu nog maar dan weer anders. Wij zijn nou eenmaal tobbers Bij k.ruidvat hebben ze speelgoed van Sesamstraat. Moet steeds aan jou en Koekie denken als ik het zie :-) Quote
Henne Geplaatst 4 December, 2012 Geplaatst 4 December, 2012 Zit in de wachtkamer bij de fysio. Krijg ook inwendig onderzoek. Geen zin in. Zegt H net 'dat ben je nu toch wel gewend' Sure :-/ Oooh, weet nog dat mijn zus dat ook vreselijk vond. En die was niks gewend behalve bevalling ;-) Maar is voor goed doel meis! Tja, tijdens de zwangerschap ben ik idd echt een tobber. Ik ken mezelf zo niet. Wel als een dénker, niet als maler. Normaalgesproken kom ik met aanpassingen en oplossingen vóór ik ga liggen malen. Nou ja joh, we worden wel weer een keer nuchter...alleen de komende weken nog even niet vrees ik. Caro hoop dat het nieuwe bed snel af is! Vanaf de grond opstaan is behoorlijk belastend. Babeth gelukkig geen prut meer gespot. Morgen voor jou weer spannend. Hoe laat heb je de echo? Quote
Henne Geplaatst 4 December, 2012 Geplaatst 4 December, 2012 Meiden, voor de positieve touch: buikfoto op fb (lukt via de iPad niet hier) Quote
fren-1976 Geplaatst 4 December, 2012 Geplaatst 4 December, 2012 Zag je foto henne, vind hem (de foto en je buik!) maar vooral jou prachtig! gelukkig was alles goed met koekie. Ik zou willen dat ik je kon helpen te stoppen met malen, ik heb dat zelf helemaal niet, maar kan me voorstellen da je er af en toe erg moe van wordt.... Quote
Henne Geplaatst 4 December, 2012 Geplaatst 4 December, 2012 Was een hele snelle "oh ik moet nog een foto van je buik maken anders wordt m'n vrouw boos" actie van mijn broer vorige week :-) Heb dalijk zwangergym, helpt misschien tegen het malen. Quote
elinorac Geplaatst 4 December, 2012 Geplaatst 4 December, 2012 Nuchter? Ha, vergeet het maar. Zodra Koekie er is zijn er weer andere zorgen en dat blijft helaas... Ik moet ook steeds aan jou denken: we hebben een Koekie in een auto nog van de oudste, als je een knop indrukt gaat hij rijden en die is nu weer tevoorschijn gehaald... Quote
wen72 Geplaatst 4 December, 2012 Geplaatst 4 December, 2012 Henne, wat fijn dat alles in orde was met koekie. Ik wilde dat wij jouw bezorgdheid konden wegnemen en de tijd alvast voor uit konden zetten. Helaas. Kan mij voorstellen dat de afgelopen maanden nu langzaam beginnen op te breken. Sterkte! (en veel plezier bij de gym). Babeth, morgen de echo! Hoe laat moet je? Alvast heel veel succes en ik hoop intens op mooie berichten! Sen, bah, weer zo'n inwendig onderzoek. Ookal heb je er in het verleden al vele gehad dat wil niet zeggen dat het ooit prettig wordt. Jij liep toch in s'g.r.avenzande? Soms bij Pe.lvica? (Daar ben ik namelijk naar doorverwezen door mijn huisarts en ik heb volgende week dinsdag mijn eerste afspraak daar). Hoe was het verder dara bij de fysio? Kan zij iets voor je betekenen mbt de pijn en de klachten? Tooltje, lekker aan het genieten van de avonden met A? ;) Toen was ik het weer even kwijt. Vandaag weer controle gehad bij de gyn. Met ons ukkie ging alles goed. Wederom een echo gehad en alles zag er goed uit. Blijft toch iedere keer weer een opluchting. Quote
wen72 Geplaatst 4 December, 2012 Geplaatst 4 December, 2012 Nuchter? Ha, vergeet het maar. Zodra Koekie er is zijn er weer andere zorgen en dat blijft helaas... QUOTE] Dat klinkt inderdaad erg bekend...... Quote
fren-1976 Geplaatst 4 December, 2012 Geplaatst 4 December, 2012 Yep... En dan zit je ineens bij de huisartsenpost... Ik had vanmiddag in F haar vinger geknipt, en 3,5 uur later bloedde t nog steeds. Uiteráárd was t wondje dicht op t moment dat ik bij de arts binnenliep... Dat was dus een uur rijden en wachten voor 1 minuut check... Quote
Tool Geplaatst 4 December, 2012 Geplaatst 4 December, 2012 Oei, maar gelukkig toch effe gecheckt en nu dus weer dicht. Quote
EDR Geplaatst 4 December, 2012 Geplaatst 4 December, 2012 och Henne wat een spanning weer! Fijn dat alles oke was! Ik herken het wel hoor, heb deze zwangerschap ook twee keer, waaronder 1 keer rond dezelfde termijn, in het zh aan de ctg gezeten omdat ik minder leven voelde. Eenmaal daar was ze aan het bungyjumpen in mijn buik (zonder dat ik het voelde overigens!). Wen fijn dat alles goed was! Wat ga jij ook hard nu he? Sen domme vraag misschien maar waarom een inwendig onderzoek? Fren wat sneu voor F! Hier een dagje schoonzus gehad. Vanmorgen om negen uur kwamen mijn schoonouders me ophalen en vanmiddag om half vijf was ik weer thuis. Heerlijk babygeknuffeld vandaag! Wat een groot kindje is het zeg! Ik ben erg benieuwd hoeveel die twee gaan verschillen straks als die van ons er is! Nu moe. Vannacht elk uur de wekker gezien. Het slapen wordt hier steeds minder. Ik kan nauwelijks een half uur op een zij liggen of ik word weer wakker. Daar word ik wel een beetje zat van hoor! Maar goed...nog eventjes! Verder alles rustig hier, vloeien doe ik nog steeds maar mijn buik is rustig dus ik neem aan dat het nog wel eventjes duurt. Vanmiddag belde de vk...blijkt dat ik rhesus c negatief en d positief ben en dan hadden ze me met 27 weken moeten controleren of ik antistoffen aan maak. Dit is dus niet gebeurd. Nu belden ze dat ik a.s. vrijdag als ik de groeiecho heb tegelijk bloed moet prikken. Maar dit duurt me te lang hoor! stel dat ik wel ga bevallen voor vrijdag dan weten ze niet of ik dus die antistoffen aanmaak. Slordig he? Nu morgen dus lab formulier ophalen en in zwolle bloedprikken. Mooi gedoe allemaal! Quote
wen72 Geplaatst 4 December, 2012 Geplaatst 4 December, 2012 Es, wat een toestand met de controle op antistoffen. Groot gelijk dat je niet tot vrijdag wilt wachten! Balen dat je zo slecht slaapt. Het zijn inderdaad die laatste loodjes, maar het zou wel fijn zijn als je nog een beetje aan de nachtrust toe komt. Fren, auwww. Arme F en jij!. Gelukkig is alles weer dicht!. Een extra knuffel voor F en nu maar even bijkomen van de schrik. Quote
EDR Geplaatst 4 December, 2012 Geplaatst 4 December, 2012 wen las dat jullie kindje in dezelfde houding ligt als je zoontje. Wat schattig dat je dingen herkent zeg! Nou om heel eerlijk te zijn snap ik het hele verhaal nog niet helemaal met die antistoffen. Het enige wat me wel is bijgebleven is dat het minder ernstig zou zijn als ik met die rhesus c antistoffen aan zou maken dan met rhesus d. De kans is groot dat ons kindje met een te laag hb geboren wordt als ik antistoffen aan zou maken. Dat is dan een reden voor een zh bevalling ivm evt. een transfusie. Ik wil me er verder ook niet teveel in verdiepen voordat ik weet of het zo is of niet. Quote
Henne Geplaatst 4 December, 2012 Geplaatst 4 December, 2012 Esther inderdaad wel slordig. Zo zelf ook direct morgen gaan prikken hoor. En lastig aan het slapen. Was vanavond bij zwangergym ook de meest gehoorde 'klacht', slecht slapen door vaak plassen, niet lekker liggen, rugpijn etc. En bizar genoeg nog twee meiden die zich ongerust hadden gemaakt over minder bewegen. Hoort dan misschien toch beetje bij de termijn? Enne Caro....twee cups erbij inmiddels, vind het zelf niet eens mooi meer maar oké, zal nog wel meer worden. Ik focus op m'n buik ;-) Fren wie schrok er meer, jij of F? Gelukkig weer dicht! Sen hoe was het? Ga nog snel even twee gedichtjes in elkaar flansen, morgen wat cadeautjes afgeven bij schoonzus. Babeth heeeeeel veel succes morgen, denk aan jullie xx Quote
Henne Geplaatst 4 December, 2012 Geplaatst 4 December, 2012 Esther d positief is toch het meest 'normaal'? Rhesus c weet ik niet zo goed. Ooit wel geleerd, maar te ver weggezakt. Zou wel balen zijn als jij nu niet thuis kunt bevallen, maar eerst maar eens checken. Quote
EDR Geplaatst 4 December, 2012 Geplaatst 4 December, 2012 henne dat was idd normaal. Het gaat nu om de rhesus c negatief geloof ik. Maar nogmaals ik begrijp er niet zo veel van....:( Het geeft ook niet hoor dat ik slechter slaap, ik moet overdag wat slaap gaan inhalen! Quote
EDR Geplaatst 4 December, 2012 Geplaatst 4 December, 2012 en wat het thuis of in het zh bevallen betreft...ik reken gewoon nergens op. Het geeft niet, wat het ook wordt. Ik ga me nergens op instellen en wacht gewoon af hoe het gaat komen. Quote
elinorac Geplaatst 4 December, 2012 Geplaatst 4 December, 2012 Nou, P heeft een tijdje op het matras op de grond gelegen, rondgekeken en nagedacht en besloten dat het bed dat ze aan het maken zijn te groot en massief is voor onze kleine slaapkamer... Dus wat nu? Pfff... Quote
wen72 Geplaatst 4 December, 2012 Geplaatst 4 December, 2012 Hier helemaal geen verstand van rhesus factoren. Es, krijg je morgen dan ook direct de uitslag of duurt dat dan weer een dag of enkele dagen? mbt onze echo was het inderdaad erg grappig om te zien dat ijsbeertje in dezelfde slaaphouding lag als M toen die nog baby was. Tijdens de 20 weken echo hadden wij al geconstateerd dat zij hetzelfde neusje hebben. Geen reden om ooit een verwisseling in het lab te concluderen...haha. Ach, er zullen vast ook wel een hoop verschillen gaan aankomen. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.