Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

meiden,

Ik denk dat ik best weet wat zara bedoelt. Het is soms ook best moeilijk. Zara, denk aan jezelf en maak zelf de keus desnoods op de dag zelf. Knuffel voor jou.

Ik heb het gevoel dat ik iets verder ben met verwerken. Maar soms ook niet. En ja misschien pink ik ook een traantje weg die zaterdag, maar weet wel: ik weet wat jullie hebben moeten doen om zwanger te worden en kan je zeggen dat is niet niks.

Gisteren nog een gat in de muur gemaakt. Misschien ligt die er vanavond ook uit als ik thuis kom. Ik ga vanuit mijn werk door naar de gewichtsconsulent. kan er helaas niet zoveel puf voor op brengen op dit moment. Maar vanaf volgende week ga ik 2x in de week naar de sportschool. Dus wie weet vliegt het er dan vanaf.

Iedereen succes en een knuffel.

Geplaatst

Ik snap Zara ook heel goed! Het is een tweestrijd denk ik: aan de ene kant heeft ze met ons al veel meegemaakt, dus wil ze er graag bij zijn, aan de andere kant zit er ook een aantal duidelijk zichtbaar zwangere dames bij en dit is zeer confronterend!

Klopt toch, Zara?? Moeilijke keuze en inderdaad misschien het beste op de dag zelf te maken. We vinden het in ieder geval heel leuk als je er bent maar respecteren elke keuze, zo is het toch dames?

Geplaatst

hee meiden,

das ook het fijne aan dit clubje: iedereen lekker in haar waarde laten! Vond het ook wel mooi om te lezen dat een aantal meiden misschien nog apart gaan afspreken, om te praten over stoppen of doorgaan. Tis waardevol om veel steun aan elkaar te hebben. Vind het ook heel goed dat hier soms wordt uitgesproken dat iets moeilijk of confronterend is, want dat is ook helaas zo.

dikke knuffel uit ierland!

X

Geplaatst

Sorry meiden, val er even heel lomp middenin maar zie dat IVFSH nog online is... Jij fotografeert toch graag, he? Kun je mij een suggestie doen voor een goede digitale spiegelreflexcamera? Ik heb vroeger veel en graag gefotografeerd - met fotorolletjes, ja, zo lang geleden, maar wil het graag nu weer oppikken met een mooie moderne camera.

Hoor graag je ervaringen, van andere meiden natuurlijk ook. Caro, ik heb jou zo goed geholpen met je ketel, kom jij nou eens even door voor mij ;-))

[breekt weer uit], kom straks bijlezen, nu even stiekem op het werk xx

Geplaatst

Ladies, ik ben best ongerust. Verdorie. Ik heb net -heeel stom- een CB met weekindicator gedaan. Die gaf helaas nog steeds zwanger 2-3 (net als 1,5 week terug) aan en had nu allang 3+ moeten zijn (zou vorige week ook al geweest zijn, maar toen niet gecheckt).

Ik heb mogelijk teveel gedronken, daar hoop ik op. Maar dat mijn misselijkheid nagenoeg weg is al 3 dagen, maakt mij onzeker. Mijn borsten en buik voelen zwanger aan, daar hou ik me -letterlijk- aan vast.

Een echo heeft nog geen zin nu, maar wellicht toch morgen maar hcg prikken via huisarts. Want als het lager is dan vorige week. Ja wat dan, dan kunnen we toch nix meer. Ik kan beter rustig afwachten, ik weet het.

Sorry voor mijn gebasel. Maar ik moest het even van mij afschrijven, misschien maakt mij dat rustig. Niet echt. Zo maar even slapen.

Geplaatst

Even naar de CB infolijn gebeld. Zij geven aan zwanger/niet zwanger is 99% betrouwbaar. De weekindicator 92% (en dan alleen met ochtendurine). Kan je dus niet gebruiken om je zwangerschapsontwikkeling te monitoren. Welk hcg level nodig is om 3+ te tonen mag ze niet zeggen, confidential.

Het heeft me iets gerust gesteld. Ik moet gewoon niet zo dom doen. Sorry! Vertrouwen op mijn lijf en uk en/of puk. Kom op!

Geplaatst

lieverd, ik ben helemaal niet misselijk geweest. Het hoeft niet zo te zijn! Je had een superstijging van het hcg, ik denk echt dat het goed zit bij je.

Maar snap ook absoluut je onzekerheid. Ik denk dat je wellicht te veel gedronken hebt. Maar desondanks zou ik echt nu stoppen met testen, hoe moeilijk ook, want je wordt er alleen maar heel onzeker van...

Geplaatst

Miki misschien moet je nu echt stoppen met testen en wachten op 24 oktober, hoe moeilijk ook. Als je niet ongesteld word, ben je nog steeds zwanger volgens mij, zo deed ik het tenminste. Heb 5 dagen getest en daarna nooit meer.

Ellie ik kan je helaas niet helpen want heb slechts een compact camera, geen spiegelrefex. Maar je zou op de site van de Consumentenbond kunnen kijken, weet niet of je dan eerst lid moet worden (of ben je misschien al)? Toch een tip...

Jammer dat jij er niet weer bij bent IVFSH! Was gezellig geweest...

Geplaatst

Testr, balen zeg dat je onzekerheid en twijfel nu door deze test weer oplaait. Vertrouw er echter in! het zit wel goed! en anders toch hcg gaan prikken bij de ha? duim voor je !

hier gelukkig temp gedaald van 38 naar 37.4 normaliter heb ik 36.3 en 36.5 na de eisprong, dus het is nog 1.0 hoger dan normaal, maar goed. ik blijf nog even doorgaan met de hotcoldrex.

over de poging stoppen of toch ermee doorgaan. ik vraag het morgen aan dr. S. van de ene kant wil ik doorgaan, maar van de andere kant, als deze koortspiek ten koste gaat van de kwaliteit, dan weet ik niet of doorgaan idd wel zin heeft.

ik begrijp zara ook wel, en dat is juist het fijne ook van deze club. We kunnen hier alles tegen elkaar zeggen. we laten elkaar in onze eigen waarde, we respecteren elkaars mening. Zara, ik zou het ook fijn vinden als je wel kunt komen, maar als het te moeilijk/confronterend is, dan is het mss idd wel een optie om pas op de dag zelf te beslissen of je wel of niet wilt komen. we begrijpen het allemaal!!!

ruby, sorry, wist niet dat je geen alcohol drinkt.

henne, fijn dat je de cursus nu niet zelf hoeft af te zeggen, de reden dat ie niet doorgaat is echter minder leuk. Sterkte voor je collega.

Hoop niet dat jij ook ziek gaat worden. beterschap meid!!

Es, denk dat je nu al onderweg bent naar het mooie parijs! geniet ervan, denk niet te veel aan ons en loop lekker romantisch met je mannetje langs de Seine en onder de Eiffeltoren door!!!

liefs,

Tool

Geplaatst

Benieuwd wat dokter S zegt Tool. Hopen dat het nu laag blijft.

Jullie hebben gelijk meiden. Ik moet ook vertrouwen op mijn gevoel. Dat blijft een aandachtspunt bij mij. Ik wil -met alles altijd- bewijs. Maar mijn gevoel is ook al tastbaar genoeg. Ik ga maar even een stukkie lopen zo.

Geplaatst

Testr, toen ik zwanger was 2 jaar geleden, heb ik ook weet ik hoevaak getest en ik zat altijd aan mijn boobs te voelen of ze nog wel gevoelig waren, hihihi. Mijn vriend mocht ze toen echt niet aanraken. dat mocht alleen maar ik, hihihi.

Maar het zit goed bij jou.

Nu ga ik weer uitloggen en in bed liggen (lees: op de bank onder de slaapzak met twee katten op me)

Geplaatst

hee meiden!

Miki: als ik jou was zou ik gewoon HCG gaan laten prikken, anders blijft het toch n je hoofd zitten. Je kunt ook mijn tactiek proberen: gewoon niets eten 's ochtends en kijken of je misselijk wordt :-) Nee, das een flauw geintje. Ik zou echt gewoon gaan laten prikken, ik zou het zelf moeilijk uit mijn hoofd kunnen zetten. Denk overigens dat het wel helemaal goed zit hoor!

Ellie: ik zou voor een mooie basis camera van nikon of canon gaan. De body zelf hoeft niet mega duur te zijn, lenzen maken het verschil. Ik zou dus echt heel goed kijken naar welke lens je erbij krijgt. Wat ik zelf het allerbelangrijkste vindt is de zogenaamde 'snelheid van de lens. Dat is een nummer dat op de lens staat en dat kan varieren van bijvoorbeeld 1.2 (mega snel, dus mega goed) tot wel 5.6. Hoe hoger het getal, hoe meer licht je nodig hebt en hoe moeilijker fotograferen als de lichtomstandigheden wat minder zijn. Hoe lager het getal, hoe mooier je ook scherpte/diepte in een foto krijt. Bijvoorbeeld het gezicht van iemand haarscherp en de achtergrond mooi vaag.

Zelf vind ik de volgende sites vaak wel informatief:

http://www.photozone.de/

http://www.the-digital-picture.com/Reviews/

Laat je in elk geval niet gek maken door hoeveelheid pixels (dat zijn er namelijk altijd meer dan genoeg) en let bij de lens er dus op dat de lichtsterkte redelijk goed is. Die enorme zoom lenzen geven vaak helemaal niet zulke goede kwaliteit. Beter om te bedenken dat je graag fotogafeert en daar je lens op aan te passen. Vervolgens kun je dan altijd uitbreiden. Fotografen zullen je altijd aanraden een lens te kopen vaste brandpuntsafstand (dus geen zoom), omdat je dan beter leert fotograferen en omdat de kwaliteit van die lenzen veel beter is. Maar ik vond dat zelf altijd wat te beperkt, heb pas onlangs een portretlens gekocht met vaste brandpuntsafstand (dus naast mijn zoomlenzen).

Zoooo, heel verhaal, hoop dat ik de rest er niet mee heb verveeld :-)

Geplaatst

hihihihihi

Gaaaaap :-)

ivfsh, vind het wel interessant, maar op dit moment geen money om me erin te verdiepen (wanneer wel, hahahahaha)

Geplaatst

Zara gaf aan dat ze er heel graag bij wil zijn, maar niet weet of ze een lange dag volhoudt. Ik heb aangegeven dat ze dat tzt maar even doorgeeft dus het blijft tot een dag voor de meeting spannend of ze wel of niet komt. Heb er ook bij gezegt dat ze moet doen wat goed voor haar voelt. We wachten het af....

Pff hele dag al misselijk (wil je het hebben Miki?? Grapje...). Weer net zo'n pijn in mijn maagstreek als net na de geboorte van Ruben. Vanacht mijn diner er al uitgegooid. Hopelijk morgen wat beter, anders dr even bellen. Het is net of mijn maag "klem" zit.

Net even wandeling gemaakt buiten, jeetje wat een wind zeg. Maar wel even lekker uitgewaaid. Ondanks maagperikelen toch maar even beetje opruimen hier beneden, er is een bom ontploft zeg....

Geplaatst

Nee nee nee Caroline, dat is niet gaap. Tssss.

IVFSH, heel erg bedankt, daar kan ik wat mee. Zal vanavond de websites bekijken. Ik zit idd te dubben tussen een Nikon en een Canon, maar ik moet sowieso op een cursus om dat ding te leren bedienen, haha.

Tool: Ja, het is een duur speeltje, maar dat zijn kinderen ook. Hah!

Geplaatst
niet te geloven, mijn man zegt net dat ie een amber alert vanavond binnen kreeg vanwege een 10 jarig meisje dat vermist is...maar nu las ik dat ze al sinds zaterdagavond vermist is!!!! kan toch neit dat dan zo laat pas de alert binnen komt????

wanneer houden die gekken nu eens op.....zo triest!!!

Geplaatst

ellie, wij hebben een basismodel van Sony, ook heel blij mee! Werd ons geadviseerd door de verkoper omdat we beginnende fotografen zijn. (dit om de keuze nog iets makkelijker te maken, haha!)

Geplaatst

hee ellie,

wat betreft eventuele keuze nikon en canon: ik vond dat de fijnste camera's, met ook de meest uitgebreide keuze aan losse lenzen (ook andere fabrikanten als tonka ed maken sowieso altijd lenzen voor deze twee merken). welke jij het fijnst vind: gewoon eens even in je handen houden. Kwalitatief zijn ze denk ik even goed, maar je moet kijken welke jij het prettighst bedient.

Zal nu stoppen, anders valt caroline in slaap :-)

Geplaatst

Miki maak je niet gek en anders idd hcg laten prikken maar dan ben je misschien ook maar weer een paar dagen gerust gesteld. Dit zijn nu eenmaal hele spannende weken.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden