Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Caro half 5 weg is prima hoor. Idd na al die uren met ons kippetjes bij elkaar hihi. Waarschijnlijk hebben we allemaal een week nodig om bij te komen.

Geplaatst

Syl waar wil je alles van weten onder het genot van chinees?? Dat ik na 1 wijntje al onder te tafel lig??

Caro geniet van je baby kijken!!!!!!

Tool fijn dat je koorts weg is!! Houden zo.

Misselijkheid hier is minder, nu na het ontbijt wel weer pijn... ach gaat wel weer over.

Geplaatst

Tool, heel veel succes vandaag. Ben benieuwd of je deze week al punctie en tp hebt.

Caro, hier ook even, veel plezier met baby's kijken.

Meisjes, ik dompel onder in de gekte van de frankfurter buchmesse. Kom af en toe wel gluren, maar ben er waarsch pas zaterdag echt weer (als ik uitgeteld op de bank lig...)

Kus, liefs eb sterkte deze week!

Geplaatst

San, we mogen een uurtje langer slapen. De klok gaat terug. als de zomertijd ingaat, dan moeten we een uurtje korter.

Wat een vervoersperikelen allemaal hier. Ik ga lekker met de trein. Wil ook nog even een hobbywinkel in den bosch bezoeken. Dus zal er op tijd zijn. Heb er wel zin in.

Verder weer naar de arts geweest voor mijn arm. Moet nu zo'n bandje voor om je arm gaan kopen en helpt dat niet, dan krijg ik een injectie. Wordt elke dag wakker met een zere arm. Maar goed. We zien wel. Hou natuurlijk ook niet rust met de verbouwing.

tool succes in DD

caro lekker genieten en kijken naar de twin.

Ga aan het werk. en vanmiddag naar de acu. Misshcien even tips vragen wat mijn arm betreft. Hij is ook fysio.

Fren, doe je wel rustig aan als je voor je werk weg moet??

toedels!!!

Geplaatst

Fren succes en af en toe rust nemen, pakken waar je het pakken kan!

Dank jullie wel. Ik moet helaas nog even wachten, zit te hopen op wat beweging, zodat ik vol vertrouwen erheen ga maar meestal voel ik ze 's middags pas. Ik heb wel gehoord van mensen die van tevoren een '20-weken -echo-gesprek' kregen waarbij werd uitgelegd waar ze allemaal naar kijken maar ik heb niks gehoord eigenlijk, ga er blanco in. Nou ja, laat het maar over me heen komen...

Geplaatst

Rubster ik ken het met die tennis arm. Wat je er ook aan doet, het "helpt" niet echt. Soms verminderen de klachten wel (tijdelijk) maar het is een peesontsteking en die gaat "vanzelf" weer over. Teveel rust is ook weer niet goed, blijven bewegen is belangrijk. Het gaat vanzelf over en kan een half jaar tot een jaar duren. Mijn chiropractor heeft wel eens iets ermee uitgehaald, vraag me niet wat, het deed ontzettend veel pijn de eerste dagen, maar daarna zakte het weg en had ik minder pijn dan ervoor.

Ik heb ook zo'n bandje geprobeerd, zakte contstand af en hielp niets bij mij. Sommige zweren erbij. Hopelijk geeft het jou wat verlichting.

Ik heb het in allebei mijn ellebogen gehad en nu begint het weer aan de rechterkant grrrrrr....... Pijnlijk nietwaar? Van het dragen en draaien van de maxi cosi. (Ja ja het heeft ook nadelen zo'n kind hihi)

Succes en ik hoop dat de accu er wat voor je aan kan doen.

Het is hier weer heerlijk weer vandaag. Ga me zo maar aankleden, mijn mannetje in bad doen en daarna eens lekker wandelen net als gister. Goh wat voel ik me labiel zeg af en toe (onzekerheid speelt ook een hele grote rol). Net een enorme huilbui gehad en dat lucht best op. Ik moet gewoon vaker naar buiten en vertrouwen op mezelf, ik kan het best allemaal.

Fren veel plezier in Frankfurt, pak waar je kan je rust en tot volgende week!!!

Caro ik heb ook geen voorgesprek gehad dus je bent niet de enige. Ik had zelf uitgedoktert waar ze naar keken. Ze zullen je tijdens de echo wel vertellen wat ze zien en waar ze naar kijken. Heb je dat bij je dochter niet gehad toen??

Geplaatst

hee caroline,

Ik heb ook geen voorgesprek gehad. Ik had de echo in het AZM (vanwege ICSI kreeg ik een zogenaamde type2 echo). Er waren twee dames aanwezig: een echoscopiste en een arts. Ze hebben tijdens de echo alles toegelicht. De choscopiste was heel rustig alles toe aan het lichten, maar de arts vond het veel gezelliger om over koetjes en kalfjes te praten (lees: china en ierland), haha. Wij braaf wel ff antwoorden en daarna weer meteen focussen op catootje :-) Hadden niet zo'n zin in prietpraat. Pas toen de vingers en tenen geteld werden en dus alle spannende dingen al waren gecheckt waren wij ook in de mood om te chitchatten :-)

Geplaatst

Caro, de echoscopist zei bij ons voordat ze startte waar ze op ging letten eb dat we niet moesten schrikken als ze langere tijd stil was, was concentratie.

Ze meet oa hoofdomtrek, grote van kleine en grote hersenen, buikomvang, nieren, lengte bitten onderbewnthe, kijkt of er geen poen ruggetje of hazelip is, of alle aders in de navelstreng zitten en of t hartje 4 kamers, duidelijke kleppen en alle aders heeft. Dat zijn de belangrijkste dingen denk ik.

Geplaatst

Ik begin langzamerhand een beetje zenuwachtiger te worden (goed dat mijn bloeddruk pas vanmiddag gecheckt wordt :-)). Heb net even gegoogled waar ze allemaal naar kijkt, pfff... En er stond een half uur, betekent bij ons een uur dus? Jeetje! Als alles goed is, is het natuurlijk geweldig om zo uitgebreid te kijken!

Sandra 8 jaar geleden deden ze nog geen 20 weken echo. Ik heb pas de laatste twee maanden veel echo's gehad vanwege toen ook al hoge bloeddruk, maar de eerste echo was met ruim 11 weken en daarna misschien nog eentje...

Lekker wandelen, natuurlijk kan je het! Niks sterker dan moederinstinct! En dat je af en toe onzeker bent is niet meer dan normaal, toch?

Geplaatst

Dank je, adem in, adem uit, pfff...

Ik wilde net een volle wasmand naar boven brengen en het leek wel of ik een elektrische schok door mijn handen kreeg! Dat kan ik dus niet meer doen... Hij was ook wel erg zwaar volgens vriendlief. Begin langzaam te accepteren dat dit een heftige zwangerschap is en dat ik me zal moeten aanpassen...

Geplaatst

Goed zo Caro, toegeven dat het zwaar zal worden (en al is), dan ben je al halverwege. Je kan straks nog genoeg zelf weer doen, maar nu zijn jij en je frummeltjes belangrijk. Je bent al op de helft dus al een heel eind.

Hoe laat mag je voor je echo?? Ik ben toen met de echo bij de tweeling van mijn nichtje meegeweest en dan wordt je idd dubbel ingeplant. Voor elk kindje was het bij haar 20 min kijken. Dus ook genieten natuurlijk. Dubbel kijkplezier.

Geplaatst

ohhhhhh er is al lang niets gepst ;-))

ik was benieuwd of er al nieuws was van Caroline en Tool...

Caroline een lange zit (lig) voor je he? ben benieuwd of jullie het geslacht zelf per toeval ontdekken of niet.....

Geplaatst

ik was ook al benieuwd.

ben ondertussen even naar de acu geweest. Hij heeft ook geprikt voor de tennisarm en moet nu zeggen dat ik geen pijn heb. Heb begrepen dat het een stagnatie is bij lever en dikke darm. Dat zijnook mijn probleemorganen.

Hier regent het weer.

Geplaatst

Hoi, was inderdaad een lange lig... Ze was al een half uur te laat, wij zijn een uur (!) binnen geweest, konden een broodje eten en weer naar de gyn...

Maar: alles zit er op en er aan! Ziet er allemaal goed uit, ze zijn al tussen 20 en 25 cm, (ik vind het groot) en hebben lange bovenbeentjes... tja, papa is 2 meter 3...

Ze liggen boven op elkaar, de ene heeft de placenta voor en de ander achter. Wat ik dacht dat darmen waren, mijn bovenbuik, daar ligt gewoon een heel kind! Ze moest vooral bij het onderste kind goed kijken, kreeg helemaal kramp in haar pols af en toe, het arme mens... En heel gek: ze weet wat het zijn! Nou ja, niet gek natuurlijk maar ik vind het een gek idee dat iemand het weet. Vriendlief dacht dat ie balletjes had gezien bij 1 kindje maar ja, dat dacht ik een keer bij mijn dochter ook...

Bloeddruk was omlaag gegaan, maar niet voldoende naar zijn zin dus helaas toch verhoging medicijnen. Nou ja, als het over 2 weken goed is, misschien weer terug naar lagere dosis.

Pfff alles bij elkaar meer dan 3 uur in het ziekenhuis geweest, helaas zometeen nog dochter naar zwemles maar manlief maakt lekker makkelijk gehaktballen met broodjes en sla en ik doe verder helemaal niks meer!

Geplaatst

jaaaaaa, zaterdag de punctie!!!! whoehoe!

de follikels (ene rond 17 mm, andere rond 16, nog ene rond 15 en de 4e rond 14 mm) en nog twee kleintjes waren helemaal mooi. bms was 10,1 mm, ook mooi dik al.

vandaag en morgen nog stimuleren en dan donderdag niets meer spuiten. 's avonds om 21.30 uur de pregnyl en vrijdag helemaal prikvrij. zaterdag om 8 uur daar melden en om 8.30 uur de punctie.

dinsdag de tp om 10.40 uur.

daarna meteen door naar de acu. ook helemaal goed. nier en lever was helemaal top. hart was iets lager, maar na de sessie weer omhoog. zijn natuurlijk allemaal de emoties die meespelen.

dr. S. kan helaas en niet de punctie en niet de tp doen. die doet dr. Mair/mayer? eens kijken wie dat is. oja, en dinsdag voor de tp ook nog acu. en dan 1 november testen...aaarrrhhh...dus ik ben er gewoon bij de 29e!

Caro,wat fijn dat de echo ook goed is gegaan! helemaal toppie!!!

liefs,

Tool

Geplaatst

Ruby, wat geweldig dat je met een behandeling van je pijn af bent!!! stom maar ik dacht altijd dat acu iets teweeg bracht waarbij het effect wat later merkbaar was...

Caro wat een goed nieuws zeg, die lange lig kan ik me voorstellen, wellicht was bij jou het eea anders te zien als bij ons omdat ze samen in de vruchtzak zaten maar ik vond het zo bijzonder om te zien hoe de echoscopist alles van elkaar kon onderscheiden, ik bedoel dat hij zich niet vergiste in welk kindje hij n beeld had.

Heerlijk dat alles helemaal goed is, dat van de hoege bloeddruk is wel balen natuurlijk.

wat je zegt dat een ander al weet welk geslacht(en) je bij je draagt....poehee, vraag me af of als het eenmaal bij iemend bekend zou zijn of ik me in zou kunnen houden om geen contact op te nemen en te vragen naar de uitkomst haha.

Geplaatst

daar ook een bericht van Tool, wat een goede berichten zeg!!! en zaterdag al de punctie, super. nog maar even de akelige hormonen.....

wat was het antwoord van dr. S op je ziek zijn? ik neem aan dat hij er geen probleem in zag aangezien het feit dat de punctie gepland is?

Geplaatst

oja, dat klopt. Het was op zich niet zo'n probleem omdat de tp en innesteling nog niet plaats hebben gevonden. 't was natuurlijk niet optimaal, maar niet zo erg dat we de poging moesten afblazen.

er zouden waarschijnlijk 6 worden aangeprikt. ben benieuwd. heb ook meteen mijn bloed laten prikken. vriend moet dat zaterdag laten doen.

Ruby, wat fijn overigens dat je via de acu nu minder pijn hebt aan je tennisarm. nooit geweten dat dit hiermee in verband stond. zo leer je altijd wel weer iets.

Geplaatst

Caro en Tool goed nieuw, heerlijk!

Ruby fijn dat acu wat werkt, de hele tijd met pijn lopen is zo vermoeiend.

Fysiek hier nog steeds hommeles maar meiden ...oooohhh wat heerlijk om in een schoon huis thuis te komen! Badkamer, toilet, keuken, slaapkamer en woonkamer en ook nog het trappenhuis gezogen. We hoeven letterlijk niets meer zelf te doen, wat een luxe. Als ik vrijdag m'n deadline heb gehaald heb ik dus echt weekend om uit te rusten :-) blij!

Fren succes en doe zo rustig mogelijk aan.

Testr morgen hcg prikken?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden