Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Nee bij mij is het niet meer gedaald de ophoging. Maar als het met de verhoging tot een acceptabelle bloedddruk is zal het niet verlaagd worden tijdens de zw, maar daarna. Als je verlaagt zal het weer gaan stijgen, of het moet door de medicatie te laag worden dan gaat het wel omlaag.

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Allereerst Sab, wat een ongelooflijke klap hebben jullie te verduren. Wreed en oneerlijk, sterkte dame! Gelukkig wel samen sterk, ik hoop dat je het werken een beetje doorkomt vandaag.

Caro, wat een mooie berichten. Goed dat de twins zo lekker gaan. Nu hopelijk mama ook beter met het bijsturen van de dosis. Valt die een beetje okay?

Witje ik begrijp je gedachten hoor. Is het 500 vooruit betalen of betaal je per jaar en minder als je voor het einde van die termijn ontdooien wilt? 8 euro per maand dacht ik, dat is toch ook weer te overzien. Neem de tijd hoor, die heb je nodig.

Henne, lekker schoon huis. Wat een luxe he! Voel je je ook weer iets fitter?

Babeth, jij dus weer vol zelf actief in huis. Hoe gaat het verder en met jullie meissie?

Esther, hoe is het in Parijs (dacht ik)???

Eef, jij lekker dagje vrij en de hormonen overleefd. Wel vreemd dat die er nu zo inhakken. Kan ook eenmalig zijn he? Spelen meer factoren mee.

Tool, fijn dat je je wat beter voelt en dat de punctie er weer aankomt. We duimen dame!

Hier even paar dagen onzeker geweest, voelde echt veel minder. Behalve dat borsten zeer en groot bleven (en de hoofdpijn + wazig zien dan). Maar die test maandag hakte er stiekem toch in. Vandaag bloedprik dag, ontstekingen en hcg. Vanochtend toch maar weer een CB met indicator gedaan en kv 2 voor 5. Die laatste sloeg echt mega uit en de 1e direct, praktisch zonder wachttijd, zwanger 3+. Dus dat wachten op de uitslag was iets minder heavy. En de waarde was het wachten waard! HCG 7369! Ontstekingswaarden ook goed.

Ik heb mezelf nu toegesproken, dat ik niet meer ga testen, heeft ook geen zin meer (er is niets na 3+ ;-)). En weer met volle moed ga afwachten en me zwanger voelen, tot echt het tegendeel bewezen wordt (of niet natuurlijk :-).

Om die reden trek ik mij even terug van het forum. Ik kan het qua energie even niet opbrengen en de verhalen maken me ook erg emotioneel. Ik kan alle kracht nu goed zelf gebruiken. Ik meld mij graag weer na de echo, 24 oktober. Hopelijk met goed nieuws!

Dikke knuf iedereen, Miki is flabbergasted :)

Geplaatst

Tool is weer opgeknapt, alleen nog een beetje aan het snotteren, maar daarmee is te leven.

vanavond nog 2 spuiten, en morgenavond nog ene (de belangrijkste zeg maar) en dan hopelijk nooit meer of het moet al voor een brusje zijn of voor bloedprikken ofzo.

Ruby, jullie schieten lekker op met de verbouwing!!! mooi mooi!!! plaats je wel foto's als het klaar is??? ben niet nieuwsgierig, hihihi

ellie, balen dat het niet gelukt is. Heel veel sterkte meid!!!

Syl, met Kayla alles goed??? en hoe is het met jou?? lukt het nog met afvallen? Hoe gaat het met J en zijn doelen? is ie nog aan het vliegen?

Fren, alles goed op de beurs??? op tijd je rust nemen!!!

San, nog weggeweest voor boodschapjes? Kreeg heel even het idee dat je verantwoordde of je nu wel of niet van ruben aan het genieten was. We weten toch dat je dat doet, ook al is het begin effe iets moeilijker geweest. jij lief gekkie!!

hoe is het met je moeder?

Caro, ik zou ook niet meer goed met een dikke zwangere buik met een tweeling erin op het ijs durven. leuk wel voor je dochter, maar dan moet je vriend/man haar maar voorttrekken, hihihi. hoop dat je geen last hebt van de verdubbelde dosis.

Simba, nog steeds aan het kamperen, hihihi. Hoe is het met sanne? en met jou? je draai weer gevonden?

Ceeke, alles goed meid?

Zara, hoop dat met jou ook alles goed is, ondanks de drukte en dat je ook je draai weer kunt vinden. Hopelijk tot de 29e en anders tot een andere keer!

en toen was ik het effe kwijt.

ben nu thuis aan het werken (ahum), dus ik moet eigenlijk weer verder.

maar heb niet zoveel zin, hahahahaha

liefs,

Tool

Geplaatst

testr, wat fijn, je hcg alweer gestegen!! Goed dat je nu even niet meer test. en begrijpelijk dat je even afstand neemt! kwam je nu ook de 29e naar de meeting? hang in there girl!!!

Geplaatst

Syl, dank je schat (jij ook Tool!)

Syl, jij bent lekker veel op pad las ik weer. Hoe voel je je verder? En Kyala? Knuffel dame.

Tool reken niet op mij de 29e. Ik kijk momenteel niet te ver vooruit.

Liefs!

Geplaatst

Lieve Miki,

Aller eerst, wat een mooie HCG zeg! Echt helemaal TOP!

En wat het terug trekken betreft, voor mij een hele andere situatie, maar heel begrijpelijk. Ik herken het wel, je energie even voor wat anders gebruiken.

Ik zal iig de 24e aan je denken. Hoop op een goed bericht na de echo :-)

Geplaatst

Dank lieve Guusje! Jij ook succes met afwachten op jullie controle de 19e. Hoop dat alles goed is en je snel weer met frisse moed door mag!

Geplaatst

Kayla gaat redelijk, ab spuit werkt maar we gaan wel voor een kuurtje want het blijft een hardnekkige hoest.

Ze heeft wel weer gevochten met de hond van mijn schoonbroer, nu dook ze er zelf bovenop???

Payback time denk ik!!!

Niet handig want ze heeft schade op haar rug :-(

Tool weer wat beter zo te lezen.

Ceeke komt ook naar de lunch maar heeft het te druk om te schrijven hier.

Hier zitten de lamtakken toch ;-)

Geplaatst

Miki geweldige mooie stijging van HCG. Neem de tijd voor jezelf en we horen het wel na de prachtige echo!!!!!!

Volgens mij kan je alleen voor 5 jaar invriezen dus een jaarlijks bedrag of maandelijks zit er niet in. Dus de smak geld vooraf betalen... ach we zullen zien, hebben de tijd.

Tool ik ben idd voor boodschapjes geweest, moest ook wel de verdikking voor Ruben zijn voeding was op en hij moest toch ook eten hihi, ben alleen brood vergeten. Ach kijk vanavond wel of er nog wat is en anders maar een beschuitje morgen ochtend.

Geplaatst

hoi dames

Sab en hubbie weer een beetje aan het opkrabbelen na het klote nieuws!? sterkte nogmaals!!

Syl ik moet eigenlijk een beetje lachen om de actie van Kayla (payback time, don´t mess with me ) maar wel sneu dat ze schade heeft opgelopen, ouwe gekke muts. Wat een enge toestanden bij die kapsters ban je, getsie.

SPaatje wat beterft een werkster, ik zou ook direct bellen hoor, zo ontzettend fijn!!

Fijn dat je weer wat opgeknapt bent Tool, nog even meid en dan de punctie, voor jou de eerste keer onder narcose de punctie? zo heerlijk, ik vroeg me alleen af hoe ik toch in de uitslaapruimte was gekomen, blijktbaar zelf gelopen (onder begeleiding).

Eef wat ontzettend rot die reactie op je (eigen) hormonen, gets, en dan de onzekerheid van het werk van je man.....normaliter misschien niet zo erg maar juist omdat jullie nog zoveel plannen hebben die je nu niet kunt doorzetten. Ik hoop dat er snel helderheid zal komen. Mooi om te lezen over je plannen!!!

Sandra wij hebben ook nog cryos maar ik probeer er nu echt niet mee bezig te zijn, ik heb half en half begrepen dat je in DD ook voor de "opslag" betaald maar ik wacht het wel af, we moeten er eerst tzt maar eens over uit zijn of we uberhaupt nog durven te gaan voor een zwangerschap.

Fren jij zal je dagen wel aan het aftellen zijn van de beurs nietwaar? wat zal het zwaar zijn als je zo ontzettend moe bent, pas goed op jullie tweetjes he!

Testr, ik weet niet of je dit nog leest maar wat een mooie waarde weer, ik kijk erg uit naar je echo!!! maar van de andere kant ook niet, dwz de datum, ik begin de 25ste weer ;(

hier gaat het goed, ritme begint te komen en Imke is zo makkelijk.

Vandaag met haar naar het werk geweest en op beshuit met muisjes getrakteerd, is ook erg goed gegaan, tijd vloog voorbij en ze was zo lief, maar ja, ook al ben ik er even geweest, toch nog echt totaal geen zin hoor.

Geplaatst

Henne...de eerste stap is gezet, de dame heeft er zin in en ze gaat net beginnen met dit werk, hoorde via via dat het een pietje precies is dus ben benieuwd.

Witje dat ze de huur niet per jaar doen zeg....stel dat je over twee jaar je vriesplekje opzegt dan moet je toch betalen..bah kan hier zo boos om worden!

Miki geloof je het nu zelf ook ;-)

Meiden ik ga koken loop de hele middag al te mutstutten...

Geplaatst

Spaatje ook al een poets vrouw. Jeetje wat een luie vrouwen hier zeg!!!

Nee hoor, groot gelijk. Geniet van jullie schone huizen!!!!

Geplaatst

Ze is nog niet begonnen hoor! Vind het best vreemd, woon toch al zo'n 18 jaar niet meer thuis en nog nooit heeft iemand iets in mijn huishouden gedaan, de laatse icsi heeft mijn moeder de strijk gedaan...en dat was het wel.

Geplaatst

Hai lieve meiden! Ben helemaal hyper want kreeg vanmiddag sms ban m'n broer dat e een sollicitatiegesprek heeft in Nederland begin november. Ze willen echt heel graag weg uit Griekenland (ja het is een fijn vakantieland, maar je moet er niet wonen) en tot nu toe was er weinig kans op. En deze functie zou super zijn dus ik ben zoooo blij voor ze. Nu hopen dat het wat wordt!

Ondertussen zelf er moe en nog veel te veel te doen voor de definitieve deadline vrijdag. Heb teammanager gemaild wat er allemaal nog moet en of er evt hulp is. Maar collega 's zitten ook te stressen dus tja....

Spaatje wat goed, gelijk actie!

Miki wat een mooi hcg, nu dus 'rustig' afwachten tot de echo. Meid, ik was voor die eerste echo zenuwachtiger dan voor alle puncties bij elkaar. Gleed bijna van die stoel af, zweet stond letterlijk tussen m'n billen ;-))

Tool hoe is hè met je verkoudheid?

En Sab wat is het voor auto geworden? Fijne afleiding.

Verder beetje kwijt, m'n hersens zitten nog bij project. Morgen sporten, nog wat werke, psych. Maar gelukkig NIET schoonmaken! :-()

Geplaatst

Meisjes, wat een wisselende berichten hier!

Sab, hoe is f nu, nu de eerste klap achter de rug is?

San niet te veel piekeren. Komt vast goed.

Miki, top hcg!!! Moet je vertrouwen geven, toch? Snap heel Gied dat je even afstand neemt.

Guus, blij dat t beter gaat. Afstand nemen is goed, je hebt ook heel wat op je bord (gehad)

Hier wel moe, maar ook voldaan na eerste beursdag. Heb heel braaf transfer busjes genomen tussen de hallen, wat een hoop gehaast en lopen scheelt. Wel heel leuk, heel veel bekenden gezien en dus veel felicitaties enzo.

Verder blij dat ik muesli repen ingeslagen had, want eten schoot er weer bij in. Gaan zo kn t hotel eten, dus kan heel makkelijk aftaaien.

Geplaatst

henne, wat fijn voor je broer!!!! zou heel fijn zijn als ie weer wat dichterbij zal wonen!! wens m maar succes!!!

Nog even stressen wat wwerk betreft, maar, je hoeft niet meer te poetsen,hihihi.

Succes morgen bij de fysio, met het sporten en bij de psych!

syl, hihihi, Kayla die payback time heeft. jammer dat ze er iets aan over heeft gehouden.

met mijn verkoudheid is het nog zo zo, neus zit nog aardig verstopt, druipsteengrot in mijn hoofd is er ook nog wel, hahahaha. en verder moe.

Voor het lijstje trouwens: heerlijke pannenkoeken. Ben er nu nog 2 aan het maken voor vriend. die heeft nu middagdienst.

babeth, dan ben ik ook benieuwd of ik nog zal weten hoe ik terug gekomen ben,hihihi. vind het minder dat vriend er niet bij kan zijn, maar ja, als ik toch voor pampus lig, heeft het ook niet zo veel als ie erbij is, hihihi.

boh, heb onze kater naast me liggen en hij is me toch een partij groot/breed. valt me nu pas op, hahahahahah. Ligt heel gezellig met zijn achterwerk tegen mijn linker onderarm,

effe checken naar de pannenkoek

Geplaatst

Babeth, even terugkomend op de cryo-bewaring in DD.

De eerste 6 maanden zijn bij de prijs inbegrepen zeg maar als je daar bent voor de eerste keer. Mocht je ze na die 6 maanden nog willen bewaren, dan is het 151 euro per 6 maanden. maar je zou hiervan een berichtje krijgen, wanneer de termijn verloopt. Zo heb ik het tenminste van Caroline van DD begrepen.

ik ga uitloggen, want ik begin me een partij moe te worden.

over een uurtje de voorlaatste spuit, whoehoe!

liefs en tot morgen!

Tool

Geplaatst

Goodmorning lady's!!

Henne top bericht van je broer!! Leuk als hij weer in Nld komt wonen en werken. Ben je wel je vakantie adres kwijt, maar er zijn ergere dingen;)) Ik vraag me altijd af hoe dat nou zit met een dead line. Je hoort vaak dat het stressen is van tevoren. Komt dit omdat er heel krap in tijd uitgezet wordt wat er gedaan moet worden, of omdat er in het begin niet "hard" genoeg gewerkt wordt en daarom aan het einde met de tijd in de knoei komt. (niet lullig bedoeld over het hard werken;)) Heb me dat nou altijd afgevraagt...

Tool nog steeds verkouden. Je kan er maar vanaf zijn. Het ergste heb je nu toch wel achter de rug hoop ik.

Fren verstandig van die transfers en leuk dat je zo veel bekenden tegenkomt. Wel goed eten hoor!!!! Is belangrijk voor jou en frutsel!!

Hier druk dagje voor de boeg. Vanmorgen krijg ik vreindin met haar moeder op visite. Vanmiddag mijn ouders en peetoom!! Vanavond nog even bij opa op bezoek want die is jarig vandaag 78!! al weer.

Hoop dat Ruben dat een beetje trekt.

Nou even hier aan de bak, ff stofzuigen en lekker douchen. Nu Ruben weer even lekker ligt te slapen. Verder zo relaxed mogelijk doen met hem, dan heeft ie er het minste last van de drukte vandaag en gewoon op tijd zijn bedje in voor slaapjes.

Geplaatst

Wel gezellig, als ie tussendoor maar lekker slaapt zal het wel goed gaan toch? Veel plezier!

Hier moed verzamelen voor het zwembad...

Fren, ik zie je, trek je het nog? Ik zat altijd naast Harry Mulisch een broodje bratwurst te eten op zo'n houten bankje maar dat kan nu niet meer...

Geplaatst

Mogge dames,

San goede vraag. Op mijn huidige werk wordt denk ik standaard te weinig tijd ingeschat voor projecten. Er wordt vooraf een opleverdatum afgesproken met de klant en dan lijkt dat haalbaar, maar er hoeft maar iets tegen te zitten of tussen te komen... Bij mijn project nu is er gewoon helemaal fout gerekend/gepland. Ook mijn eigen schuld. In de offerte was 72 uur opgenomen voor de rapportage (exclusief de analyses draaien). In de praktijk had ik daar twee weken van 22 uur voor, inclusief het draaien van de analyses en de normale overleggen etc. Niet haalbaar dus. Resultaat is dat ik én overwerk en dan toch nog een rapport aflever waar ik eigenlijk zelf niet heel erg blij van word. En ja het zit idd wel vaak in de staart, maar daar zit ook het meeste werk :-) Op mijn vorige werk kon ik zelf alles plannen over een aantal maanden heen en daar haalde ik de deadlines wel. Maar het is hoe dan ook altijd stressen op het eind. Heb maandag weer werkoverleg en ga het dan nog een keer aangeven. Ik weet gewoon niet zeker of dit zo wel goed voor me is.

Veel plezier met alle bezoek vandaag!

Tool vanavond laatste spuit toch? of is dit nu je prikvrije dag? Ben het even kwijt.

Ik ga zo heeeeeel kalm aan sporten.

Tot later,

Henne

Geplaatst

Goedemorgen dames,

Iedereen een beetje goed geslapen? Ik wel hoor.

Wij gaan vandaag meten hoeveel laminaat we voor boven nodig hebben en berekenen of dat uit komt.

Zaterdag dan gaan halen met 2 auto's. dus moet mijn pa even lief aankijken, maar dat komt wel goed.

Verder vandaag uitslag van de uroloog.

Tool, laatste spuit vanavond.

Sandra, gewoon Ruben in zijn eigen ritme proberen te houden. Dan zal er niet zo veel aan de hand zijn volgens mij.

Henne, denk aan jezelf he!!! Deadlines zijn altijd k....

Elke maand hier een deadline, maar de ene keer hectischer dan de andere keer.

Nu een dagje werken en hopen dat het beter weer is dan gisteren.

Fijne dag allemaal!!!

Geplaatst

Zonnetje schijnt hier ook, wat een verschil tegenover gisteren.

Sandra wat een scherpe vraag zo vroeg op de ochtend over deadlines, hihi.

Veel plezier vandaag.

Ruby succes bij de uroloog en met het laminaat.

Henne en Caroline beide moed aan het verzamelen!

Hier een brakke nacht, kon al niet slapen maar Kayla heeft nogal last van haar vechtpartij dus die werd ziek, resultaat 3 uur slaap verdeeld over de nacht, zucht :-(

Net heeft ze overgeven dus toch maar even de dierenarts bellen.

Misschien vandaag naar de camping, nu kan het nog.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden